Ik hoorde op BNR laatst dat er nog nooit een Amerikaanse president is herkozen als het werkloosheidspercentage boven de 6 % lag.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:24 schreef DS4 het volgende:
Maar een beetje inhoudelijk nu: ik denk dat Obama het niet gaat redden. Ik verwacht dat er een double dip aan zit te komen en dat Obama daarvoor verantwoordelijk gehouden gaat worden door de kiezer.
Maar dat is zo gek toch niet? Mensen kijken gewoon naar hun eigen situatie en als die niet bevalt dan mag degene die roept dat hij het beter kan het proberen.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik hoorde op BNR laatst dat er nog nooit een Amerikaanse president is herkozen als het werkloosheidspercentage boven de 6 % lag.
Eh, ik pakte de eerste link die google oprakelde.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:01 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Je bron beweert anders.
[..]
De Bush tax cuts laten aflopen zou een begin zijn, maar dan ben je er nog niet. Er moeten nog meer maatregelen getroffen worden, waaronder ook bezuinigingen. En voor de lange termijn zullen de kosten van het Amerikaanse zorgsysteem naar beneden moeten.
Dat artikel met Warren Buffet heb ik al eens gelezen en laat zien dat de belastingen voor rijken makkelijk omhoog kunnen. Subsidies voor oliebedrijven zijn bijvoorbeeld ook idioot. Mensen die daar kritiek op hebben worden neergezet als liefhebbers van de Sovjet Unie.quote:
Bazenpost.quote:Op maandag 18 juli 2011 15:47 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Eh, ik pakte de eerste link die google oprakelde.de tweede link bevestigt het ook, inclusief een link naar een rapport van de overheid die hetzelfde kon bevestigen. Allemaal afhankelijk van omstandigheden natuurlijk, wat het ook moeilijk maakt definitieve dingen te claimen.
Maar ja, er moet meer gebeuren. Een groot probleem is bijvoorbeeld dat (in tegenstelling tot de theorie), ondanks dat een klein clubje mensen meer geld dan ooit hebben, ze simpelweg geen banen creeren of investeringen doen. De allerrijksten hebben meer dan 10 biljoen dat ze weigeren te investeren. En de reden is dus niet dat bedrijven het zo slecht doen, ze doen het zelfs beter dan ooit en lobbyen onvermoeid door om nog meer geld te krijgen, om nog meer tax cuts te krijgen, om het budgettaire probleem nog hoger te krijgen. (hier nog een link).
En de reden? Hier gaan sommige mensen van balken, maar het lijkt niet anders dan pure klassestrijd te zijn. Het doel? Het willen terugdraaien van de zaken die in de Progressive Era zijn ingevoerd (sociale zekerheid e.d.) en het weer terugbrengen van een nieuwe aristocratie. Een gelekt rapport van Citigroup wijst in elk geval zeer die kant op. En het lukt de groep die deze veranderingen wilt doorvoeren in elk geval heel goed om de publieke opinie mee te krijgen, ook al gaat alles regelrecht tegen het eigenbelang van de gemiddelde burger in en willen Amerikanen zelf helemaal niet dat de welvaart zo verdeeld is als hij is.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ghetto-Amerika zich plots netjes gaat gedragen als de straffen worden verhoogd.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:36 schreef Zienswijze het volgende:
Ze kunnen daar best op het leger bezuinigen. Ze geven iets van 4,8% van het GDP aan defensie uit. Alleen landen als Saoedi-Arabie () geven meer uit: iets van 10%. Normale landen houden het op 1-3% van het GDP.
Als de de straffen, a la Japan/Singapore, ook eens fors verhogen, kunnen ze bezuiningen op gevangenissen.
In ontwikkelingslanden heb je ook achterstandswijken (sloppenwijken) met een zeer grote kloof arm-rijk. Toch is in de meeste landen de criminaliteit niet zo hoog als in de achterstandswijken in de VS.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ghetto-Amerika zich plots netjes gaat gedragen als de straffen worden verhoogd.
Heel even een zijstraatje; als je zwaarder straft, zou je op den duur niet bezuinigen op de kosten van het justitieel apparaat, zeker als je de gevangenissen minder comfortabel maakt? Ik kan me voorstellen dat de bulkkosten voornamelijk in de opsporing en vervolging zitten, de straf zelf moet goedkoper kunnen.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:36 schreef Zienswijze het volgende:
Ze kunnen daar best op het leger bezuinigen. Ze geven iets van 4,8% van het GDP aan defensie uit. Alleen landen als Saoedi-Arabie () geven meer uit: iets van 10%. Normale landen houden het op 1-3% van het GDP.
Als de de straffen, a la Japan/Singapore, ook eens fors verhogen, kunnen ze bezuiningen op gevangenissen.
Jaja, allemaal leuk en aardig, maar ik denk niet dat de Latino's en Gangsta-negers zich bekeren tot de light side als de straffen worden verhoogd. Sterker, dat weet ik wel zeker.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In ontwikkelingslanden heb je ook achterstandswijken (sloppenwijken) met een zeer grote kloof arm-rijk. Toch is in de meeste landen de criminaliteit niet zo hoog als in de achterstandswijken in de VS.
De kloof arm-rijk speelt dan denk ik ook niet zo'n grote rol, maar het is meer de hebberigheid en het materialisme dat tot criminaliteit leidt. Hebberigheidk kan je 'afstraffen' door mensen een keuze te geven: of je gaat werken voor je geld of je gaat levenslang de cel in als je een overval pleegt.
Zeer zeker. Sterker nog, een gevangene in NL kost 190 euro per dag. Waarom is deze prijs zo hoog? Omdat men allerlei luxe voorzieningen krijgt. Maak je de cel minder comfortabel, dan kan de prijs 3 of 4 keer goedkoper.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Heel even een zijstraatje; als je zwaarder straft, zou je op den duur niet bezuinigen op de kosten van het justitieel apparaat, zeker als je de gevangenissen minder comfortabel maakt? Ik kan me voorstellen dat de bulkkosten voornamelijk in de opsporing en vervolging zitten, de straf zelf moet goedkoper kunnen.
Incarceration in the USA:quote:Op maandag 18 juli 2011 16:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zeer zeker. Sterker nog, een gevangene in NL kost 190 euro per dag. Waarom is deze prijs zo hoog? Omdat men allerlei luxe voorzieningen krijgt. Maak je de cel minder comfortabel, dan kan de prijs 3 of 4 keer goedkoper.
In de sloppenwijken op het Afrikaanse platteland is men armer dan in de achterstandswijken in de VS, maar men is daar niet zo crimineel.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, allemaal leuk en aardig, maar ik denk niet dat de Latino's en Gangsta-negers zich bekeren tot de light side als de straffen worden verhoogd. Sterker, dat weet ik wel zeker.
Ga jij effe tegen die lui zeggen dat ze niet zo moeten zeuren. Denk dat ze direct stoppen met hun criminele gedrag.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In de sloppenwijken op het Afrikaanse platteland is men armer dan in de achterstandswijken in de VS, maar men is daar niet zo crimineel.
Iets in de Amerikaanse way of life maakt dat de VS zo'n hoog criminaliteitscijfer kent: hebberigheid/materialisme.
Dus ja, de gangsta negers moeten niet zo zeuren. Immers, zelf in een achterstandswijk in de VS heb je het beter dan in een willekeurig Afrikaans land. Dat is niet negatief bedoeld, maar het geeft aan dat je men 2 keuzes moet geven: of je gaat werken voor je geld of je gaat levenslang de bak in als jij dmv overvallen je geld wilt verdienen.
Qua kosten iets wat we van de VS kunnen leren inderdaad.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:48 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Incarceration in the USA:
Housing one prisoner costs a state between $18,000 and $31,000 annually, $33 per day for the average prisoner and $100 per day for an elderly prisoner. Most DOCs report spending more than 10 percent of the annual budget on elderly care.
Dat moet je dmv van straffen reguleren droplul. En dan niet dmv halfzachte straffen waar de VS internationaal bekend om staat.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ga jij effe tegen die lui zeggen dat ze niet zo moeten zeuren. Denk dat ze direct stoppen met hun criminele gedrag.
Nogmaals, ik denk niet dat die Ghetto-figuren plots stoppen met crimineel te zijn als je de straffen verzwaart.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat moet je dmv van straffen reguleren droplul. En dan niet dmv halfzachte straffen waar de VS internationaal bekend om staat.
Waarom bestaan die ghetto figuren in landen als Singapore dan niet? Terwijl Singapore een vergleijkbare kloof arm-rijk heeft. Achterstandswijken heb je overal. Maar de VS doet iets fout waardoor achterstandswijken een kweekvijver van criminelen zijn geworden. Iets wat je in Singapore bijvoorbeeld niet hebt.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals, ik denk niet dat die Ghetto-figuren plots stoppen met crimineel te zijn als je de straffen verzwaart.
Misschien omdat de Verenigde Staten geen Singapore zijn? Weet ik veel, ik heb geen antropologie gestudeerd. Feit is dat de Amerikaanse gevangenissen tot de nok gevuld zijn met de gekste criminelen. Lijkt mij niet dat die plots braaf worden als ze 30 ipv 15 jaar moeten zitten. Bovendien zijn de straffen in de VS al behoorlijk hoog, naar wat ik heb begrepen.quote:Op maandag 18 juli 2011 16:56 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waarom bestaan die ghetto figuren in landen als Singapore dan niet? Terwijl Singapore een vergleijkbare kloof arm-rijk heeft. Achterstandswijken heb je overal. Maar de VS doet iets fout waardoor achterstandswijken een kweekvijver van criminelen zijn geworden. Iets wat je in Singapore bijvoorbeeld niet hebt.
En wat als ze bij een overval nu 2 jaar krijgen, maar in mijn model 40 jaar?quote:Op maandag 18 juli 2011 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien omdat de Verenigde Staten geen Singapore zijn? Weet ik veel, ik heb geen antropologie gestudeerd. Feit is dat de Amerikaanse gevangenissen tot de nok gevuld zijn met de gekste criminelen. Lijkt mij niet dat die plots braaf worden als ze 30 ipv 15 jaar moeten zitten.
Vergeleken met Europa ja, niet mondiaal gezien. Dat is hetzelfde als beweren dat Libie een rijk land is als je het met de rest van Afrika vergelijkt. Echter, internationaal gezien, is Libie gewoonweg een arm land.quote:Bovendien zijn de straffen in de VS al behoorlijk hoog, naar wat ik heb begrepen.
Wordt het niet een beetje prijzig als je zelfs kleine criminelen 40 jaar laat zitten? En je belangrijkste voorbeeld is Singapore, een land met een volstrekt andere cultuur dan in het westen.quote:Op maandag 18 juli 2011 17:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En wat als ze bij een overval nu 2 jaar krijgen, maar in mijn model 40 jaar?
[..]
Vergeleken met Europa ja, niet mondiaal gezien. Dat is hetzelfde als beweren dat Libie een rijk land is als je het met de rest van Afrika vergelijkt. Echter, internationaal gezien, is Libie gewoonweg een arm land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |