abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 mei 2012 @ 13:32:46 #157
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111375219
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 13:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarschijnlijk betaal je voor een maand een backpack huren evenveel als dat je er eentje koopt. Probeer inderdaad via een vriend te lenen (heb ik ook de eerste 2 jaar gedaan).

Voor de Perhentians is snorkelen prima, zag daar ook geen reden om te gaan duiken (ik ben wel een duiker)
Ja, ik zag ergens een verhuurbedrijf in Amsterdam dat voor 25 euro 2 weken een backpack verhuurde, dat vond ik best een faire prijs, maar dat zit voor mij aan de verkeerde kant van het land.
Don't let my username fool you...
  donderdag 10 mei 2012 @ 18:32:42 #158
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_111386773
Voor 25 vind je ook wel tweedehands :) ik heb in maleisie maar 1 x echt problemen gehad. Ik + vriend liepen ergens, iemand botste tegen ons op en kwam met een brok beton achter ons aan. We konden een taxi aanhouden en waren hem net te snel af, maar dat lag niet aan man/vrouw zijn. Was in Penang, bij t E&O
  donderdag 10 mei 2012 @ 20:59:26 #159
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111394008
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:32 schreef RandomMoron het volgende:
Voor 25 vind je ook wel tweedehands :) ik heb in maleisie maar 1 x echt problemen gehad. Ik + vriend liepen ergens, iemand botste tegen ons op en kwam met een brok beton achter ons aan. We konden een taxi aanhouden en waren hem net te snel af, maar dat lag niet aan man/vrouw zijn. Was in Penang, bij t E&O
Ik vind toch anders niets tweedehands zonder daarvoor naar het andere uiteinde van het land te moeten... En al zeker niet voor 25 euro.
  donderdag 10 mei 2012 @ 23:00:36 #160
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111400362
Juj, Nomad backpack geregeld (geleend) *O*
pi_111407585
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 12:30 schreef SeLang het volgende:
Maleisië is zo racistisch als de pest. Staatsbedrijven zoals Petronas discrimineren tegen etnische Chinezen ten faveure van vaak slechter gekwalificeerde Maleisiërs. Dat is officieel beleid en niemand doet daar geheimzinnig over. Ik sprak diverse etnische Chinezen die familie bij Shell hadden werken. Dat vonden ze een top bedrijf omdat die mensen gelijk behandelen.
Het officiele beleid ten faveure van de "originele" bevolking is vastgelegd in de New Economic Policy (NEP) , maar je schetst de situatie nu te eenzijdig imho. Dit is niet het soort wetgeving om minderheden die al achtergesteld zijn van hun rechten te beroven.

De Chinese minderheid draait economisch gezien veel beter dan de originele (Bumiputra) bevolking. Het grootste deel van het Maleisische bedrijfsleven is in handen van Chinese eigenaren. De NEP is bedoeld als positieve discriminatie van bumiputras. Daar kun je uiteraard op tegen zijn, maar het beeld van racistische discriminatie vind ik te zwaar geschetst.

Er zijn genoeg argumenten dat de Chinezen en andere minderheden uiteindelijk ook van de NEP profiteerden. In ieder geval is de Chinese gemeenschap sinds 13 mei 1969 geen slachtoffer meer geweest van massale roof/moord partijen zoals in Indonesie nog regelmatig het geval is. Ik denk dat je uiteindelijk van zo'n regeling af moet, maar dat heeft tijd nodig.

quote:
Even rondneuzen in een Maleisische boekwinkel is ook ontluisterend, als je ziet hoeveel anti-Semitische boeken daar worden verkocht. Zelfs op KL International Airport.
Zou je dan voor censuur van dit soort boeken pleiten?

Ik weet trouwens niet of deze nou werkelijk worden verkocht. Er zijn in religieuze kringen budgetten beschikbaar om dit soort rommel te publiceren, waarschijnlijk ook met financiering uit het midden-oosten. Ik geloof niet dat de gemiddelde Maleisier zich druk maakt over joden of Israel.
pi_111407666
Ik woon hier nu bijna drie jaar. Wat hier als normaal wordt gezien zou in Nederland niet kunnen en tot slachtpartijen leiden. Corruptie, smerige schandalen, discriminatie en diverse andere zaken die het daglicht niet kunnen verdragen; maar....niemand klaagt erover. Wel recent wat demonstraties voor eerlijke verkiezingen, maar niemand is hier bereid om er echt voor te vechten. Zo'n verschil met andere landen. Ook dat komt door de manier waarop de verschillende bevolkingsgroepen hier met elkaar leven. Hier accepteert iedereen alles zolang het hun eigen persoonlijke leventje (hachje) maar niet aantast.

Een Chinees die goed verdient gaat niet de straat op voor andere Chinezen, laat staan andere bevolkingsgroepen. Malays die meeliften op de corruptie (handouts, kickbacks etc) hoor je natuurlijk ook niet klagen (tenzij het in het geding komt). Indiers zijn met net iets te weinig om het verschil te maken plus die krijgen als minderheid vaak diverse 'kleine' extraatjes om ze stil te houden (hetzelfde geldt voor de arme Malays). Het zit redelijk in balans (er zijn flink scheuren, dat wel...positieve ontwikkelingen; zoals bv de dochter van de oude premier die redelijk strijdlustig is). Als je hier eenmaal woont is het soms wel misselijk makend. Maargoed; dit zijn geen zaken die de gemiddelde toerist merkt; waardoor het altijd een fantastisch mooi land blijft om te bezoeken.

Ontopic :): Taman Negara is wat je er zelf van maakt. Toeristen die er 1 nacht slapen en alleen de canopy walk + night walk doen moeten wat mij betreft niet achteraf klagen dat ze het geen echte jungle vonden. Doe er een 7D/6N trek en ik kan mij niet voorstellen dat je Taman Negara nog nep zou noemen. Het deel dat publiekelijk (en laagdrempelig) toegankelijk is, omvat maar een piepklein deel van het enorme natuurpark. Natuurlijk zijn de natuurparken op Borneo ook erg mooi; maar het is onjuist om te stellen dat TN echt inferieur is tov de parken op Borneo. Taman Negara heeft een enorme verscheidenheid aan diersoorten etc. Toeristen zien ze niet, want het park is te groot. Ik zou als ik een tijger was wellicht ook liever die drukte vermijden (tenzij ik op zoek ben naar een snackie).

Overigens heb je op het schiereiland ook nog o.a. Endau-Rompin, Royal Belum, diverse ingangen van Taman Negara die minder bekend zijn, en nog het prachtige Lake Kenyir.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 08:21:02 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111408572
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 04:54 schreef jaco het volgende:

[..]

Het officiele beleid ten faveure van de "originele" bevolking is vastgelegd in de New Economic Policy (NEP) , maar je schetst de situatie nu te eenzijdig imho. Dit is niet het soort wetgeving om minderheden die al achtergesteld zijn van hun rechten te beroven.

De Chinese minderheid draait economisch gezien veel beter dan de originele (Bumiputra) bevolking. Het grootste deel van het Maleisische bedrijfsleven is in handen van Chinese eigenaren. De NEP is bedoeld als positieve discriminatie van bumiputras. Daar kun je uiteraard op tegen zijn, maar het beeld van racistische discriminatie vind ik te zwaar geschetst.

Er zijn genoeg argumenten dat de Chinezen en andere minderheden uiteindelijk ook van de NEP profiteerden. In ieder geval is de Chinese gemeenschap sinds 13 mei 1969 geen slachtoffer meer geweest van massale roof/moord partijen zoals in Indonesie nog regelmatig het geval is. Ik denk dat je uiteindelijk van zo'n regeling af moet, maar dat heeft tijd nodig.

[..]

Zou je dan voor censuur van dit soort boeken pleiten?

Ik weet trouwens niet of deze nou werkelijk worden verkocht. Er zijn in religieuze kringen budgetten beschikbaar om dit soort rommel te publiceren, waarschijnlijk ook met financiering uit het midden-oosten. Ik geloof niet dat de gemiddelde Maleisier zich druk maakt over joden of Israel.
De Chinese minderheid heeft inderdaad meer business in handen, maar dat heeft een reden: gemiddeld zijn die gewoon beter opgeleid en meer business minded. Dat kun je al constateren in het klein als je in restaurantjes en straattentjes eet: die Chinese gelegenheden zijn bijna altijd gelikter en er komt meteen iemand bij je staan om de bestelling op te nemen. Bij die Maleisiërs had ik regelmatig het gevoel van willen jullie eigenlijk wel iets verkopen?

Tsja, en "positieve" discriminatie voor de een is gewoon negatieve discriminatie voor de ander. Het feit dat mensen erover begonnen geeft voor mij toch aan dat het wel leeft. Overigens heb je wel een punt dat het misschien wat heeft bijgedragen aan de stabiliteit van het land, al denk ik zelf dat dat vooral komt doordat Maleisië een relatief rijk land is en Indonesie straatarm.

Wat betreft die boeken: in ben natuurlijk tegen censuur. Maar het feit dat die boeken zo prominent in boekhandels liggen zegt mij dat er kennelijk veel vraag naar is. Dat is wel veelzeggend. Ik weet trouwens ook uit betrouwbare bron dat als je joods bent dat je dat maar beter voor je kunt houden in Maleisië.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 11 mei 2012 @ 08:35:39 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_111408781
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 05:38 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:

Ontopic :): Taman Negara is wat je er zelf van maakt. Toeristen die er 1 nacht slapen en alleen de canopy walk + night walk doen moeten wat mij betreft niet achteraf klagen dat ze het geen echte jungle vonden. Doe er een 7D/6N trek en ik kan mij niet voorstellen dat je Taman Negara nog nep zou noemen. Het deel dat publiekelijk (en laagdrempelig) toegankelijk is, omvat maar een piepklein deel van het enorme natuurpark. Natuurlijk zijn de natuurparken op Borneo ook erg mooi; maar het is onjuist om te stellen dat TN echt inferieur is tov de parken op Borneo. Taman Negara heeft een enorme verscheidenheid aan diersoorten etc. Toeristen zien ze niet, want het park is te groot. Ik zou als ik een tijger was wellicht ook liever die drukte vermijden (tenzij ik op zoek ben naar een snackie).

Hier ben ik het helemaal mee eens. Het idee dat Taman Negara "inferieur" zou zijn is bijna lachwekkend want het is het grootste stuk onaangetast primair regenwoud in Maleisië! Maar je moet inderdaad weg van die grote toeristenstroom want anders valt het inderdaad tegen. Gelukkig komt 99,9% van de toeristen alleen maar in het uiterste randje van het park (waar die canopy walk is en waar de nachtsafaris worden gedaan). Ga voor een meerdaagse trek (ik heb zelf 3d/2n gedaan, maar langer is beter natuurlijk) en je hebt een schitterende natuur ervaring waarop je verder helemaal niemand tegen komt.

Btw: veel mensen doen een nachtsafari in een 4WD. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen dat die "safari's" helemaal niet in Taman Negara zijn maar in een palm plantage in de buurt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 11 mei 2012 @ 09:10:17 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_111409279
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 08:21 schreef SeLang het volgende:

Ik weet trouwens ook uit betrouwbare bron dat als je joods bent dat je dat maar beter voor je kunt houden in Maleisië.
Sterker nog, je krijgt simpelweg geen visum als je uit Israel komt. Op landkaarten in maleisië is Israël ook zwart ingekleurd als niet bestaand land
  vrijdag 11 mei 2012 @ 10:38:56 #166
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111411450
Over antisemitische boeken, evenals boeken met hakenkruizen en Hitlers op de voorkant: die liggen in meerdere landen in Azië en (vooral?) Latijns Amerika prominent in de schappen. Hij is er niet meer dan een historisch figuur, zoals Stalin, Che en Franco.
  vrijdag 11 mei 2012 @ 21:12:18 #167
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_111437639
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Sterker nog, je krijgt simpelweg geen visum als je uit Israel komt. Op landkaarten in maleisië is Israël ook zwart ingekleurd als niet bestaand land
Onzin, je kunt wel als Israeliër een visum krijgen voor Maleisië, alleen is het geen visum on arrival zoals de inwoners uit de Europese Unie of Australasia krijgen.
Je moet dit vooraf aanvragen en dan oordeelt het ministerie van staatsveiligheid van Maleisië of je een visum krijgt of niet.
Overigens een wassen neus een dergelijke beperkte regel, de gemiddelde Israeliër heeft 2 paspoorten en reist derhalve op het andere paspoort de wereld door.

Wel is het verboden goederen uit Israel te importeren. (Dus je kan veel mobiele smartphones en laptops wel thuislaten als ze dit daadwerkelijk zouden controleren).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_111635012
In juli ga ik vier weken naar Maleisië (en wellicht wat omringende landen, dat zien we nog wel). Focus ligt vooral op Borneo, onder andere vanwege het duiken! Nu vind ik het altijd leuk om een reisgids mee te nemen om wat over bepaalde gebieden te lezen enzo. Wat zijn jullie ervaringen met reisgidsen over Maleisië, nog aan- of afraders?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 01:59:54 #169
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111653869
Wij zitten er nu en hebben de Lonely Planet bij ons. Staan toch altijd gandige tips in en is up to date.

Erg benauwd hier trouwens... ;)
  donderdag 17 mei 2012 @ 02:44:02 #170
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111654530
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 01:59 schreef Metalfreak het volgende:
Wij zitten er nu en hebben de Lonely Planet bij ons. Staan toch altijd gandige tips in en is up to date.

Behalve qua prijzen waarschijnlijk, vanwege de zwakke euro momenteel.
Je kan voor reisgidsen die in 2011 zijn gepubliceerd, er zo 10% bij optellen en voor sommige landen zelfs 30%.

edit: oh, wacht de Lonely Planet heeft prijzen al in Ringgit...
pi_111655968
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 18:58 schreef Goodbye het volgende:
In juli ga ik vier weken naar Maleisië (en wellicht wat omringende landen, dat zien we nog wel). Focus ligt vooral op Borneo, onder andere vanwege het duiken! Nu vind ik het altijd leuk om een reisgids mee te nemen om wat over bepaalde gebieden te lezen enzo. Wat zijn jullie ervaringen met reisgidsen over Maleisië, nog aan- of afraders?
Ik heb wel een Footprint guide die je kunt lenen? Dan neem ik m volgende week mee.
Mijn plannen liggen toch in de ijskast. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111656811
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 09:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik heb wel een Footprint guide die je kunt lenen? Dan neem ik m volgende week mee.
Mijn plannen liggen toch in de ijskast. :)
Oh, tof! Graag! ^O^
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  donderdag 17 mei 2012 @ 12:19:07 #173
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111660331
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2012 02:44 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Behalve qua prijzen waarschijnlijk, vanwege de zwakke euro momenteel.
Je kan voor reisgidsen die in 2011 zijn gepubliceerd, er zo 10% bij optellen en voor sommige landen zelfs 30%.

edit: oh, wacht de Lonely Planet heeft prijzen al in Ringgit...
Is inderdaad al in Ringgit :)

Afhankelijk van waar je eet is het of spotgoedkoop, of behoorlijk westers qua prijs.. Maar wel lekker, en dat zegt iemand die niet veel lust ;)
pi_111661116
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:19 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Is inderdaad al in Ringgit :)

Afhankelijk van waar je eet is het of spotgoedkoop, of behoorlijk westers qua prijs.. Maar wel lekker, en dat zegt iemand die niet veel lust ;)
Ja, dat kan je er meestal aan de buitenkant wel vanaf zien dat scheelt. Ben eerder in Thailand en Vietnam geweest, daar was het net zo! :)

Zijn er hier trouwens mensen die Mount Kinabalu hebben beklommen of van plan zijn het te doen? Ik ben het wel van plan, maar de verhalen op internet variëren tussen "easy peasy" en "we zijn halverwege weer naar beneden gegaan, zo erg". Nu denk ik zelf niet dat het heel gemakkelijk zal zijn, zoveel stijgen is gewoon pittig. Maar ik heb volgens mij een aardige conditie en ben ook wel een doorzetter. Moet toch wel te doen zijn, hoop ik :') .
  donderdag 17 mei 2012 @ 13:47:26 #175
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_111663379
Een aantal vrienden van me heeft het gedaan. Erg afhankelijk van het weer en mega-toeristisch.
pi_111664974
Ja, dat laatste geloof ik sowieso wel. We boeken ook niks vooruit vanwege het weer. Mocht het dan toch vol zitten allemaal, dan is het gewoon pech! :)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:49:30 #177
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_111702419
de laatste keer op borneo was het zo warm en benauwd, ik had het al moeilijk met de trappen in sandakan.
pi_111733257
Mt Kinabalu klim mega-toeristisch? Daar kan ik mij niet helemaal in vinden. Er mogen dagelijks maximaal 150 mensen op enig moment op de berg zijn. Dat betekent dat er dagelijks 75 mensen starten, en diezelfde dag 75 mensen weer onderweg naar beneden gaan. Ik vind dat reuze meevallen qua toeristisch gehalte. Ja, iedereen die die dag de berg op gaat, wil de zonsopkomst op de top meemaken; dat is op een vast tijdstip; dus zijn er maximaal 75 mensen tegelijk op de top. Toen wij het deden waren er overigens veel minder mensen dan dat aantal, want er vielen er inderdaad een flink aantal af (allemaal vanwege hoogteziekte; de meesten omdat ze dachten dat het een recreatief wandeltochtje was).

Het is niet superzwaar maar zeker niet easy-peasy. Iedereen die dat zegt is of afgetraind, of heeft stinkmazzel gehad met de omstandigheden. Wij hadden redelijk weer, en vinden het pittig. Het was niet onhaalbaar, gewoon pittig. Wel is het achteraf de inspanning meer dan waard. Top ervaring.
  zaterdag 19 mei 2012 @ 15:28:47 #179
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111742330
Volgende week naar maleisie en nog helemaal geen plannen yeah! Moet alleen nog een vlucht zien te boeken aankomende week in cambodja :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:16:59 #180
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111827419
Momenteel in Port Dickson in een verlaten Casa Rachado. Hebben nu een paar dagen een huurauto, maar hebben er eigenlijk al spijt van: duur en OV is hier zo goed dat zoiets echt overbodig is. Vannacht doorgebracht in Gua Musang, vergane glorie en het stadje had een beetje een aparte, enge sfeer. Perhentians waren prachtig, maar ik hield het er qua warmte niet langer dan 2 nachten vol.. Echt te heet daar. Morgen door naar Melaka, dan Kuala Lumpur en van daaruit naar Taman Negara.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:24:12 #181
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111827706
hoe is het weer in maleisie nu en wat is het mooiste eilandje dat DICHTBIJ kuala lumpur ligt?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:29:39 #182
8369 speknek
Another day another slay
pi_111827973
Volgens mij is dat er niet echt. Waarom moet het per se dichtbij zijn? Air Asia brengt je binnen 2 uur overal.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:40:34 #183
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111828421
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:29 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is dat er niet echt. Waarom moet het per se dichtbij zijn? Air Asia brengt je binnen 2 uur overal.
airasia kost weer centjes
het is als volgt: ik kom 29ste in kuala lumpur en mag mezelf daar vermaken tot m'n vlucht vertrekt de 3e juni om 6 uur. Nu lijkt mij het wel fijn om dan 1/2 daagjes aan het strand te kunnen liggen :)
  maandag 21 mei 2012 @ 13:45:27 #184
8369 speknek
Another day another slay
pi_111828593
In en rond KL gaat je dat niet lukken volgens mij, maar voor 70 eurie heb je een retourtje Langkawi.
(Langkawi dat kost pas centjes... maar goed KL ook).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 21 mei 2012 @ 13:51:15 #185
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111828811
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:45 schreef speknek het volgende:
In en rond KL gaat je dat niet lukken volgens mij, maar voor 70 eurie heb je een retourtje Langkawi.
naja weetje tussen 29ste en 3e zitten maar 5 dagen als je de 3e zelf niet meetelt want dan ga ik gewoon pakken en naar het vliegveld komen optijd en alles dus dat hou ik dan wel vol met rondstrompelen door de stad en dingen zien ;)
  maandag 21 mei 2012 @ 16:06:58 #186
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111834512
Je komt vanuit Singapore, toch? Ga via Tioman en dan daarvandaan door naar Kuala Lumpur. Dat eiland werd me regelmatig aangeraden toen ik in Singapore was.
Je moet wel rekenen op een dag reizen vanuit Singapore naar Tioman en een dag van Tioman naar KL. Je kúnt ook vliegen, maar dat is niet goedkoop.
  maandag 21 mei 2012 @ 16:21:49 #187
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111835140
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
Je komt vanuit Singapore, toch? Ga via Tioman en dan daarvandaan door naar Kuala Lumpur. Dat eiland werd me regelmatig aangeraden toen ik in Singapore was.
Je moet wel rekenen op een dag reizen vanuit Singapore naar Tioman en een dag van Tioman naar KL. Je kúnt ook vliegen, maar dat is niet goedkoop.
en hoe doe ik dat?
ik heb namelijk al wel een treinticket gereserveerd vanuit singapore naar KL dusss :P
  maandag 21 mei 2012 @ 16:39:12 #188
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111835787
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

en hoe doe ik dat?
ik heb namelijk al wel een treinticket gereserveerd vanuit singapore naar KL dusss :P
Tja, dat heb je niet nodig... Je moet naar Mersing, eventueel vanuit Johor Baru (grens Singapore/Maleisië)
  maandag 21 mei 2012 @ 17:29:30 #189
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111837826
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:39 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Tja, dat heb je niet nodig... Je moet naar Mersing, eventueel vanuit Johor Baru (grens Singapore/Maleisië)
thanks voor de tip; ik zou eens kijken op het internet en overal of het te doen is en anders ga ik gewoon in KL chillen; continu van de een naar de andere plek is opzich ook wel vermoeiend.

Ik ben nu aan 1 stuk door aan de gang en de vermoeidheid begint toe te slaan :P
Tenminste de reis naar railay was vermoeiend, vervolgens elke dag van strand naar strand of rotsenklimmen, niet tot rust gekomen. Vervolgens treinreis van 23 uur naar bangkok waarvan 2/3 geslapen. 2 nachtjes in bangkok en toen 4 uur smorgens richting station, lange trein, langs de border hier in cambodja, bus en vandaag gelijk smorgens vroeg naar ankor wat en ook nog eens op de fiets met deze hitte

ik ben moe :P
  maandag 21 mei 2012 @ 17:55:30 #190
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_111839008
wat ik erg leuk vond, en best wel toeristisch btw :P was onder in lot 10 of pavillion was er een snoepwinkel, sticky, en die maakte zeg maar voor je neus hun snoep. Vond dat echt een gaaf concept :)
  maandag 21 mei 2012 @ 18:57:07 #191
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_111841803
Laatst kreeg ik het idee om een poosje in malaysie te zitten, maar hoe veel merk je nou eigenlijk van de religies daar als toerist als je daar laat zeggen een paar weekjes zit?
  maandag 21 mei 2012 @ 20:23:37 #192
8369 speknek
Another day another slay
pi_111846762
Hangt er vanaf. Als je drie weken op dezelfde plek zit niet zoveel (tenzij het Penang is), als je rondtrekt merk je wel verschillen, ook omdat het naar etniciteit is.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 02:19:22 #193
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111863016
quote:
7s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:24 schreef Boterbartje het volgende:
hoe is het weer in maleisie nu en wat is het mooiste eilandje dat DICHTBIJ kuala lumpur ligt?
Heet.

Vanuit Kuala Lumpur kun je ook naar Port Dickson gaan voor strand (zitten wij nu), maar daar is het nu wel echt verlaten... Geen superwit strand, maar goed, wel vrij dichtbij KL. Weet alleen niet of hier hostels zijn..
  dinsdag 22 mei 2012 @ 02:25:17 #194
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111863056
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 13:45 schreef speknek het volgende:
Wij zaten in een halve dag van KL op de Perhentians. Bus van KL Sentral naar LCCT, Airasia vlucht naar Kota Bahru, taxi gedeeld naar Kuala Besut en daar meteen de boot naar Pulau Kecil. Om half 7 vertrokken bij hotel, om 1 uur op het strand bij de Perhentians. Ging allemaal heel soepel.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 05:12:34 #195
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111863437
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:19 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Heet.

Vanuit Kuala Lumpur kun je ook naar Port Dickson gaan voor strand (zitten wij nu), maar daar is het nu wel echt verlaten... Geen superwit strand, maar goed, wel vrij dichtbij KL. Weet alleen niet of hier hostels zijn..
Heet ben ik nu wel gewend, het is hier super heet in cambodia pff
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 02:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wij zaten in een halve dag van KL op de Perhentians. Bus van KL Sentral naar LCCT, Airasia vlucht naar Kota Bahru, taxi gedeeld naar Kuala Besut en daar meteen de boot naar Pulau Kecil. Om half 7 vertrokken bij hotel, om 1 uur op het strand bij de Perhentians. Ging allemaal heel soepel.
klinkt goed, is dat duur? en moet ook weer terug dus?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 07:46:28 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_111864031
quote:

[..]

Dat is beter dan de bus, die deed er toch wat langer over :P
  dinsdag 22 mei 2012 @ 07:49:08 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_111864057
quote:

[..]

Ja, nou kun je nagaan dat LCCT-Langkawi een rechtstreekse verbinding is met AirAsia :P.
(maar ik denk dat de perhentians wel goedkoper zijn)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:37:23 #198
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111869748
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 07:49 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja, nou kun je nagaan dat LCCT-Langkawi een rechtstreekse verbinding is met AirAsia :P.
(maar ik denk dat de perhentians wel goedkoper zijn)
Inderdaad echt goedkoop, voor een paar euro heb je gegeten en gedronken. Waar ik nu zit, in Melaka, is het veel duurder. Vond alleen de hitte op de Perhentians niet te doen.. De eerste dag was er nog wat wind, maar die ontbrak de volgende dagen, waardoor het zelfs in de schaduw voor een ventilator niet uit te houden was. Van tevoren wilden we misschien nog 3 nachten daar blijven, maar we hebben het toch maar bij 2 gelaten.

Melaka is trouwens ook een aanrader, erg gezellig stadje met een interessante (deels Nederlandse) historie. Wel prijzig wat betreft eten en drinken.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:46:22 #199
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_111870183
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 05:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Heet ben ik nu wel gewend, het is hier super heet in cambodia pff

[..]

klinkt goed, is dat duur? en moet ook weer terug dus?
Nou ja, hoe eerder je de vlucht boekt, hoe goedkoper. Kijk op de site van Air Asia voor de prijzen van een vliegticket. Vanuit KL Sentral kun je de bus pakken naar LCCT voor 10 of 20RM, taxi vanuit Kota Bahru naar Kuala Besut kost 78RM per taxi, dus probeer er een te delen met andere mensen. Hebben wij ook gedaan met een vriendelijk Maleisisch stelletje. De boot van Kuala Besut naar de Perhentians kost 70RM retour (je kunt alleen een retourtje kopen). Accomodaties varieren, wij zaten in Rock Garden voor een pauperhutje met prachtig uitzicht voor 120RM, het kan goedkoper, maar ook vele malen duurder. Op het vliegveld zeiden ze dat het laagseizoen was, maar desondanks bleken veel accomodaties al vol te zijn. Het was wel weekend op dat moment.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:13:25 #200
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111873184
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nou ja, hoe eerder je de vlucht boekt, hoe goedkoper. Kijk op de site van Air Asia voor de prijzen van een vliegticket. Vanuit KL Sentral kun je de bus pakken naar LCCT voor 10 of 20RM, taxi vanuit Kota Bahru naar Kuala Besut kost 78RM per taxi, dus probeer er een te delen met andere mensen. Hebben wij ook gedaan met een vriendelijk Maleisisch stelletje. De boot van Kuala Besut naar de Perhentians kost 70RM retour (je kunt alleen een retourtje kopen). Accomodaties varieren, wij zaten in Rock Garden voor een pauperhutje met prachtig uitzicht voor 120RM, het kan goedkoper, maar ook vele malen duurder. Op het vliegveld zeiden ze dat het laagseizoen was, maar desondanks bleken veel accomodaties al vol te zijn. Het was wel weekend op dat moment.
pff ok, ik zal wel kijken hoeveel budget er nog over is maar ik denk dat ik gewoon in KL blijf :P

ter informatie; ik ben 19 jaar met een rugtas op m'n rug en heb geen rijke papa ofzo, heb zelf alles verdiend ;)
pi_111875135
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

pff ok, ik zal wel kijken hoeveel budget er nog over is maar ik denk dat ik gewoon in KL blijf :P

ter informatie; ik ben 19 jaar met een rugtas op m'n rug en heb geen rijke papa ofzo, heb zelf alles verdiend ;)
Een goedkoper alternatief is de bus nemen van Kuala Lumpur naar Penang (eiland). Dit kan voor 40 RM (ongeveer 10 euro) en duurt een uur of 5 a 6.

Penang heeft redelijke stranden (maar geen bounty paradise) aan de noordkant van het eiland. Het is bovendien iets vriendelijker qua sfeer dan KL en er is meer te zien/doen. Er is ook een Tune hotel voor budget reizigers.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:06:20 #202
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_111883012
Of ga een paar dagen naar de Cameron Highlands. Mooi, goedkoop en met veel vriendelijke mensen. Je kunt er prima hiken, theeplantages bezoeken en aardbeien eten!
  dinsdag 22 mei 2012 @ 17:11:03 #203
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_111883209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:06 schreef Lemans24 het volgende:
Of ga een paar dagen naar de Cameron Highlands. Mooi, goedkoop en met veel vriendelijke mensen. Je kunt er prima hiken, theeplantages bezoeken en aardbeien eten!
even googlen; misschien toch een singapore/maleisie lp kopen!
maar dit klinkt ook prima moet ik zeggen; strand is geen must namelijk :)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 19:45:46 #204
62913 Blik
The one and Only!
pi_111889989
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:37 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Melaka is trouwens ook een aanrader, erg gezellig stadje met een interessante (deels Nederlandse) historie. Wel prijzig wat betreft eten en drinken.
4 euro voor sushi tijdens de avondmarkt inclusief drinken voor 2 personen, toch niet bepaald duur :)
pi_111890295
quote:
Cameron O+ Leuk ja.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:44:27 #206
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111894191
quote:
Klinkt tof! O+
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:46:53 #207
211002 Goodbye
Awesome!
pi_111894390
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 09:09 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Mt Kinabalu klim mega-toeristisch? Daar kan ik mij niet helemaal in vinden. Er mogen dagelijks maximaal 150 mensen op enig moment op de berg zijn. Dat betekent dat er dagelijks 75 mensen starten, en diezelfde dag 75 mensen weer onderweg naar beneden gaan. Ik vind dat reuze meevallen qua toeristisch gehalte. Ja, iedereen die die dag de berg op gaat, wil de zonsopkomst op de top meemaken; dat is op een vast tijdstip; dus zijn er maximaal 75 mensen tegelijk op de top. Toen wij het deden waren er overigens veel minder mensen dan dat aantal, want er vielen er inderdaad een flink aantal af (allemaal vanwege hoogteziekte; de meesten omdat ze dachten dat het een recreatief wandeltochtje was).

Het is niet superzwaar maar zeker niet easy-peasy. Iedereen die dat zegt is of afgetraind, of heeft stinkmazzel gehad met de omstandigheden. Wij hadden redelijk weer, en vinden het pittig. Het was niet onhaalbaar, gewoon pittig. Wel is het achteraf de inspanning meer dan waard. Top ervaring.
Ik denk dat wat je zegt wel realistisch is, ik verwacht het ook inderdaad niet op mijn gemakje te kunnen doen. Maar de top zal ik wel kunnen halen (mits ik niet de pech heb last te krijgen van hoogteziekte).

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:49 schreef RandomMoron het volgende:
de laatste keer op borneo was het zo warm en benauwd, ik had het al moeilijk met de trappen in sandakan.
Ik denk dat het vanwege de hoogte vrij snel frisser wordt? Ik kan op zich wel redelijk tegen de hitte, heb ook met 38 graden in Hanoi (Vietnam) rondgewandeld. :P
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:44:01 #208
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_112157224
Zo, ik ben weer terug, mijn vriendin is nog even door naar Singapore, maar ik moest helaas weer werken.

Prachtige vakantie gehad, maar toch deed Maleisië me niet zoveel als mijn reis naar Uganda vorig jaar. Heel mooi land, maar misschien toch inmiddels al te westers. We zijn in Kuala Lumpur, op de Perhentians, in Melaka en in Taman Negara geweest.

In Kuala Lumpur uiteraard de Petronas Towers bezocht, toch wel imposant zo op de 86e verideping. China Town walk en de Little India walk gedaan en verder overal lekker gegeten. Vanuit Kuala Lumpur met AirAsia naar Kota Bahru gevlogen, van daaruit naar de Perhentians. Hebben op Long Beach op het kleine eiland gezeten, erg mooi en gezellig daar. Prachtig was ook het snorkelen tussen de immens grote schildpadden en de haaien. Vanwege de hitte meteen de ochtend na het snorkelen maar weer vertrokken, als het wat minder heet was geweest waren we misschien nog een dagje extra gebleven. Van daaruit weer terug naar het vliegveld van Kota Bahru om een auto te huren. Dat ging nog niet echt zonder slag of stoot, Hawk verhuurde de auto alleen voor minstens 6 dagen als je voor een ander dropoff point koos en dat was ons teveel, Hertz was dicht op die dag, maar een ander lokaal verhuurbedrijfje bracht uitkomst. Voor hen was het geen probleem om de auto maar 3 dagen te huren en deze vervolgens in KL weer af te leveren. (daar moest speciaal iemand vanuit Kota Bahru voor naar KL komen :) ) Overnacht in Gua Musang, raar stadje, geen fijne sfeer daar en het is een beetje vergane glorie. Het Fully Inn hotel daar zag eruit alsof het ooit een heel luxe hotel was geweest, maar tegenwoordig wat steekjes heeft (moeten?) laten vallen.

We zijn doorgereden naar de Batu Caves waarvan wij dachten dat die verder vanuit Kuala Lumpur zouden liggen. Persoonlijk vinden we dat wel behoorlijk tegenvallen, het zag er in die grotten ook allemaal een beetje vervallen en rommelig uit. Met een uurtje hadden we het ook wel gezien en zijn doorgereden naar Port Dickson. Een plaats met ontzettend veel hotels, maar we hadden het idee dat het totaal niet druk was in die hotels. Wanneer is het daar wel druk vraag ik me af? In een ontzettend vochtige (en beetje schimmelachtige) hotelkamer overnacht waarvan de Lonely Planet aangaf dat het een van de beste keuzes was wat betreft prijs/kwaliteit... 's Ochtends door naar Melaka, gezellig stadje met onder andere Nederlandse invloeden.

Terug naar Kuala Lumpur, huurauto ingeleverd en op zoek naar mogelijkheid om een trip naar Taman Negara te regelen. Dat ging ook niet helemaal vlekkeloos, het kantoortje bleek al dicht, maar gelukkig via een telefoonnummer toch iets kunnen regelen voor de volgende dag. Prachtig boottochtje naar de jungle, zou dat toch echt aanraden in plaats van een bustochtje naar Kuala Tahan. 's avonds 4WD Night Safari gedaan door de palmolieplantages, helaas niet veel gezien op een Leopard Cat, wat buffels en drie slangen na, maar verder was het natuurlijk wel leuk om zo op zoek te gaan naar beesten. De ochtend erna de canopy walk en een toch naar Bukit Teresek gedaan. Helaas was de halve canopy walk afgesloten wegens werkzaamheden. Op de tocht naar Bukit Teresek gelukkig geen last gehad van bloedzuigers, maar had dan ook voorzorgsmaatregelen genomen (schoenen, sokken en benen/voeten ingesmeerd met deet en zout). Anderen in onze groep hadden er wel namelijk. De anti-leech socks lijken echt nergens te krijgen, iedereen verwijst je ergens anders naartoe en uiteindelijk hoor je dat ze ze alleen in apotheken te krijgen zouden moeten zijn en dat je die daar niet zomaar kunt kopen. Gezweet in de jungle, niet normaal, je kon mijn shirt erna gewoon uitwringen, maar dat wist ik nog van vorig jaar in Afrika... Als je tapirs wilt zien moet je gewoon naar het resort Mutiara Taman Negara gaan, die lopen daar gewoon vrij rond.

Weer terug naar KL en via Dubai weer teruggevlogen. Mooie reis gehad, maar zoals ik al zei: ik miste er een gevoel bij dat ik vorig jaar wel had. Ach ja, vandaag weer aan het werk, het valt tegen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')