airasia kost weer centjesquote:Op maandag 21 mei 2012 13:29 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is dat er niet echt. Waarom moet het per se dichtbij zijn? Air Asia brengt je binnen 2 uur overal.

naja weetje tussen 29ste en 3e zitten maar 5 dagen als je de 3e zelf niet meetelt want dan ga ik gewoon pakken en naar het vliegveld komen optijd en alles dus dat hou ik dan wel vol met rondstrompelen door de stad en dingen zienquote:Op maandag 21 mei 2012 13:45 schreef speknek het volgende:
In en rond KL gaat je dat niet lukken volgens mij, maar voor 70 eurie heb je een retourtje Langkawi.
(Langkawi dat kost pas centjes... maar goed KL ook).

en hoe doe ik dat?quote:Op maandag 21 mei 2012 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
Je komt vanuit Singapore, toch? Ga via Tioman en dan daarvandaan door naar Kuala Lumpur. Dat eiland werd me regelmatig aangeraden toen ik in Singapore was.
Je moet wel rekenen op een dag reizen vanuit Singapore naar Tioman en een dag van Tioman naar KL. Je kúnt ook vliegen, maar dat is niet goedkoop.

Tja, dat heb je niet nodig... Je moet naar Mersing, eventueel vanuit Johor Baru (grens Singapore/Maleisië)quote:Op maandag 21 mei 2012 16:21 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
en hoe doe ik dat?
ik heb namelijk al wel een treinticket gereserveerd vanuit singapore naar KL dusss

thanks voor de tip; ik zou eens kijken op het internet en overal of het te doen is en anders ga ik gewoon in KL chillen; continu van de een naar de andere plek is opzich ook wel vermoeiend.quote:Op maandag 21 mei 2012 16:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tja, dat heb je niet nodig... Je moet naar Mersing, eventueel vanuit Johor Baru (grens Singapore/Maleisië)

Heet.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:24 schreef Boterbartje het volgende:
hoe is het weer in maleisie nu en wat is het mooiste eilandje dat DICHTBIJ kuala lumpur ligt?

Wij zaten in een halve dag van KL op de Perhentians. Bus van KL Sentral naar LCCT, Airasia vlucht naar Kota Bahru, taxi gedeeld naar Kuala Besut en daar meteen de boot naar Pulau Kecil. Om half 7 vertrokken bij hotel, om 1 uur op het strand bij de Perhentians. Ging allemaal heel soepel.quote:Op maandag 21 mei 2012 13:45 schreef speknek het volgende:
In en rond KL gaat je dat niet lukken volgens mij, maar voor 70 eurie heb je een retourtje Langkawi.
(Langkawi dat kost pas centjes... maar goed KL ook).

Heet ben ik nu wel gewend, het is hier super heet in cambodia pffquote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:19 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Heet.
Vanuit Kuala Lumpur kun je ook naar Port Dickson gaan voor strand (zitten wij nu), maar daar is het nu wel echt verlaten... Geen superwit strand, maar goed, wel vrij dichtbij KL. Weet alleen niet of hier hostels zijn..
klinkt goed, is dat duur? en moet ook weer terug dus?quote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wij zaten in een halve dag van KL op de Perhentians. Bus van KL Sentral naar LCCT, Airasia vlucht naar Kota Bahru, taxi gedeeld naar Kuala Besut en daar meteen de boot naar Pulau Kecil. Om half 7 vertrokken bij hotel, om 1 uur op het strand bij de Perhentians. Ging allemaal heel soepel.

Dat is beter dan de bus, die deed er toch wat langer overquote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wij zaten in een halve dag van KL op de Perhentians. Bus van KL Sentral naar LCCT, Airasia vlucht naar Kota Bahru, taxi gedeeld naar Kuala Besut en daar meteen de boot naar Pulau Kecil. Om half 7 vertrokken bij hotel, om 1 uur op het strand bij de Perhentians. Ging allemaal heel soepel.

Ja, nou kun je nagaan dat LCCT-Langkawi een rechtstreekse verbinding is met AirAsiaquote:Op dinsdag 22 mei 2012 02:25 schreef Metalfreak het volgende:
[..]

Inderdaad echt goedkoop, voor een paar euro heb je gegeten en gedronken. Waar ik nu zit, in Melaka, is het veel duurder. Vond alleen de hitte op de Perhentians niet te doen.. De eerste dag was er nog wat wind, maar die ontbrak de volgende dagen, waardoor het zelfs in de schaduw voor een ventilator niet uit te houden was. Van tevoren wilden we misschien nog 3 nachten daar blijven, maar we hebben het toch maar bij 2 gelaten.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 07:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, nou kun je nagaan dat LCCT-Langkawi een rechtstreekse verbinding is met AirAsia.
(maar ik denk dat de perhentians wel goedkoper zijn)

Nou ja, hoe eerder je de vlucht boekt, hoe goedkoper. Kijk op de site van Air Asia voor de prijzen van een vliegticket. Vanuit KL Sentral kun je de bus pakken naar LCCT voor 10 of 20RM, taxi vanuit Kota Bahru naar Kuala Besut kost 78RM per taxi, dus probeer er een te delen met andere mensen. Hebben wij ook gedaan met een vriendelijk Maleisisch stelletje. De boot van Kuala Besut naar de Perhentians kost 70RM retour (je kunt alleen een retourtje kopen). Accomodaties varieren, wij zaten in Rock Garden voor een pauperhutje met prachtig uitzicht voor 120RM, het kan goedkoper, maar ook vele malen duurder. Op het vliegveld zeiden ze dat het laagseizoen was, maar desondanks bleken veel accomodaties al vol te zijn. Het was wel weekend op dat moment.quote:Op dinsdag 22 mei 2012 05:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Heet ben ik nu wel gewend, het is hier super heet in cambodia pff
[..]
klinkt goed, is dat duur? en moet ook weer terug dus?

pff ok, ik zal wel kijken hoeveel budget er nog over is maar ik denk dat ik gewoon in KL blijfquote:Op dinsdag 22 mei 2012 11:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nou ja, hoe eerder je de vlucht boekt, hoe goedkoper. Kijk op de site van Air Asia voor de prijzen van een vliegticket. Vanuit KL Sentral kun je de bus pakken naar LCCT voor 10 of 20RM, taxi vanuit Kota Bahru naar Kuala Besut kost 78RM per taxi, dus probeer er een te delen met andere mensen. Hebben wij ook gedaan met een vriendelijk Maleisisch stelletje. De boot van Kuala Besut naar de Perhentians kost 70RM retour (je kunt alleen een retourtje kopen). Accomodaties varieren, wij zaten in Rock Garden voor een pauperhutje met prachtig uitzicht voor 120RM, het kan goedkoper, maar ook vele malen duurder. Op het vliegveld zeiden ze dat het laagseizoen was, maar desondanks bleken veel accomodaties al vol te zijn. Het was wel weekend op dat moment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |