SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat-als-scenario is moeilijk voor te stellen. Ook in Egypte waren en zijn er mensen met gezond verstand. Ik vind het erg arrogant, als er word gezegd dat Egypte slechter af zou zijn zonder steun van het Westen. Kan het nog slechter dan nu dan??quote:Op dinsdag 14 juni 2011 19:00 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Hoor helaas veel van die geluiden dat het MO minder "invloed" wil van het Westen. In mijn optiek is het meer je onderbuikgevoel wat spreekt.
Net zoals je bv in Nederland hoort en ziet. Als de vorige machthebbers weg zijn, is veel hun schuld en de nieuwe machthebbers zullen het wel goed doen.
Maar laten we stellen dat het Westen niet de machthebbers had gesteund a la Syrie en Iran. Kan je het je eigen voorstellen?? Denk maar niet dat je dan toerisme had, Sinai woestijn, Suez kanaal. Wat je als steun ziet, is helaas bittere noodzakelijkheid zeker gezien de geschiedenis van het land.
Dat het regime bijv eiste dat je als buitenlander wilde investeren in Egypte 50% met een Egyptenaar moet delen. Daar kun je dan niet omheen, want niet investeren lijkt me voor het land niet wenselijk.
Maar maak me een beetje zorgen over de toekomst, omdat MB veel punten van de "revolutie" al vergeten aan het zijn. Zullen je problemen zijn opgelost zonder hulp van je vrienden te accepteren.
Jij noemt het arrogant, ik noem het bittere realiteit. Kijk eens naar de omgeving en hoe het Westen daarop heeft gereageerd. Je moet niet vergeten dat het leger een belangrijk onderdeel was en is van de maatschappij.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:35 schreef Drifter__ het volgende:
Bericht Isralir: Egypte pakt 'Isralische agent' op
====================================================================
[..]
Wat-als-scenario is moeilijk voor te stellen. Ook in Egypte waren en zijn er mensen met gezond verstand. Ik vind het erg arrogant, als er word gezegd dat Egypte slechter af zou zijn zonder steun van het Westen. Kan het nog slechter dan nu dan??
Wat het Westen de afgelopen decennia voor Egypte heeft gedaan, noem ik zeker geen steun. Dat is gewoon vernietiging. Dus het is of dictators steunen of niets? Onzin toch.
Ik acht de kans erg klein dat de MB flink gaat scoren bij verkiezingen. Bij een enqute laatst scoorden ze iets van 20%.
Het Westen was daar gewoon zo hypocriet bezig als wat. Mubarak was slecht bezig en iedereen wist dat.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:44 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Jij noemt het arrogant, ik noem het bittere realiteit. Kijk eens naar de omgeving en hoe het Westen daarop heeft gereageerd. Je moet niet vergeten dat het leger een belangrijk onderdeel was en is van de maatschappij.
Daarnaast noem jij het geen steun. Hoe zie je steun dan? Het Westen kan zich toch niet bemoeien met interne aangelegenheden. Had je liever gehad dat het land werd binnengevallen om een regime-change door te voeren? Had het Westen de oppositie in het zadel moeten helpen? Je realiseert toch wel dat dit juist een tegenovergesteld effect zou hebben gehad op de bevolking.
Indien het volk zich verder gaat verzetten tegen het Westen is er geen enkel bedrijf wat daar op korte termijn zal investeren. En je krijgt ook nog eens een kapitaalvlucht.
Na de verkiezingen dien je het land op te bouwen en zal je hulp nodig hebben van bedrijven. (expertise) Of willen de Egyptenaren de wiel steeds opnieuw uitvinden? Egypte heeft zoveel problemen die gaan echt niet sneller voorbij als je de wereld voor Egypte kleiner maakt.
Heftig avondje was dat ja, topics hier gingen toen erg snel.....quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:27 schreef rakotto het volgende:
Een filmpje van toen. Het begint op de dag van de aanval door de ruiters.
Titel van het artikel is Israelische wapens, vandaar.quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:38 schreef Drifter__ het volgende:
Zijn gewoon smokkelaars. Er wordt nergens vermeld dat ze door Israel gestuurd zijn ofzo.....
Gebeurde in de pre-revo periode ook.
Eigen belang eerst.quote:Op woensdag 15 juni 2011 19:38 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Het Westen was daar gewoon zo hypocriet bezig als wat.
Zo veel landen waar het beleid anders is dan hier in het Westen. Hoe wil je een beleid veranderen zonder geweld te gebruiken?quote:Mubarak was slecht bezig en iedereen wist dat.
Dient het land eerst te transformeren naar een open maatschappij. Begin is zkr gezet hopelijk neemt men de juiste stappen op de weg die open ligt.quote:Bij steun denk ik aan het verbeteren van de leefomstandigheden van de maatschappij. Wie weet kon dat bereikt worden door Mubarak op zijn vingers te tikken?
Denk je dat Westerse maatschappijen met een normale arbeidsvoorwaarden niet willen investeren in stabiele landen met een leuke afzetmarkt?quote:Ik zeg ook niet dat het volk zich tegen het Westen moet keren ofzo. Ik begrijp natuurlijk wel dat andermans kennis en investeringen essentieel zijn, maar beide moeten wel positieve veranderingen brengen voor het land. En niet alleen voor de elite. Anders hebben veel mensen er niets aan.
En hoe succesvol is dat?quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:36 schreef rakotto het volgende:
Door hem te boycotten zoals wat men bijvoorbeeld doet met Iran is al een hele stap.
[ afbeelding ]
Dan was het volk eerder in opstand gekomen.quote:
Dat moet wel goed komen. De mensen daar hebben ook recht op een normaal leven, laten we hopen dat het Westen haar buitenlands beleid hierop aanpast.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:14 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Eigen belang eerst.
[..]
Zo veel landen waar het beleid anders is dan hier in het Westen. Hoe wil je een beleid veranderen zonder geweld te gebruiken?
[..]
Dient het land eerst te transformeren naar een open maatschappij. Begin is zkr gezet hopelijk neemt men de juiste stappen op de weg die open ligt.
[..]
Denk je dat Westerse maatschappijen met een normale arbeidsvoorwaarden niet willen investeren in stabiele landen met een leuke afzetmarkt?
Heb begrepen dat dat wel eens lastig kan worden. Hij schijnt geen Egy nationaliteit meer te hebben, maar de Spaanse.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:31 schreef rakotto het volgende:
De interpol heeft Hussein Salem gearresteerd in Madrid enkele uren geleden. Hij wordt binnen een paar dagen gedeporteerd naar Egypte.
[ afbeelding ]
Hij heeft beide nationaliteiten. Check maar zijn interpol pagina:quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:07 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Heb begrepen dat dat wel eens lastig kan worden. Hij schijnt geen Egy nationaliteit meer te hebben, maar de Spaanse.![]()
Die klootzak wil ik echt wel berecht zien worden, akelige vent is dat.....
Via een of andere UN verdrag ofzo.. Hij wordt morgen of komend weekend overhandigd.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:28 schreef Drifter__ het volgende:
En er is ook een uitleveringsverdrag tussen Egy en Spanje?
Wat ik vreemd vind aan dit artikel is dat er gezegd word dat Spanje al langer onderzoek doet, maar als zij wisten waar hij zat en de interpol zocht hem al sinds februari... Waarom werd er toen niets gedaan?quote:La Vanguardia, a daily Spanish newspaper, published the details of the arrest of fugitive Egyptian businessman, Hussein Sallem Wednesday on charges of committing "economic crimes inside and outside Spain".
"The national court in Spain, which is the High Criminal Court, issued a warrant to arrest Hussein Sallem whom it has been watching for some time and noticed that he was trying to smuggle large sums of money," said Eduardo Martn de Pozuelo, an investigative journalist with La Vanguardia, adding that authorities in Spain decided to arrest him quickly, as well as his son and partner, before he could flee.
He said authorities found 32.5 million euro in Sallem's Mallorca residence, and that the Spanish attorney general decided to freeze his assets, worth 40 million euro. Sallem has had ties with former President Hosni Mubarak since the ousted leader's early years in power.
"The attorney general knows that there are investigations carried out in Cairo on Sallem, but he has not received thus far a request to extradite him to Cairo," Pozuelo said, adding that Sallem is accused of crimes in Spain and must be tried there first.
There is no criminal extradition agreement between the two countries, he said, which would make it difficult to extradite Sallem if Egypt does make the request.
One of Sallem's companies is allegedly involved in Egypt's controversial gas export deal with Israel.
Director General of the Egyptian Interpol Magy al-Shafie said he is coordinating now with the attorney general's counsel, Hisham al-Drandaly, to send a file to Spanish authorities regarding the extradition.
Shafie said the Spanish judiciary will consider the case and determine whether to hand Sallem over to Egypt. He added that Sallem, an ex-Egyptian army and intelligence officer who received Spanish nationality in 2008, was originally headed to Romania when he left Egypt.
Shafie said that Interpol is playing a major role in the pursuit of Egypt's fugitive former officials. It is currently following Hussein Sagwany and Wahid Attalla, Rachid Mohamed Rachid, Youssef Boutros Ghali, and Yassin Mansour, he said, and a bulletin has been circulated on the wanted men in 188 countries in coordination with public security and immigration authorities.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |