en nu ben ik zo nieuwsgierig wat je allemaal voor leuks over je toffe Dreumes offtopic wilde vertellenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Niks te melden over mijn dreumes verder. Hij is coolEn I love him!
![]()
![]()
Ik weet gewoon niks meer te schrijven nu ik niet meer offtopic mag ga.
haha typfoutjequote:
Dat zeg ik ook nog steeds, dat ze anderhalf isquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, met stoel aanschuiven bij de tafel, of vanmkrgen moest het gordijn open zodat hij naar buiten kon kijken.
En nu net hoor ik 'toetoe' terwijl hij mijn benen (die op tafel lagen) weg probeerde te duwen, hij gaat ineens heel hard!![]()
Is Senna al weer bijna jarig dan?
Ik zei gisteren nog dat Oscar anderhalf was.![]()
*denial*
aambeien!quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ik heb een raadseltje: pop! Au pop!
Dan heb je 2 grote mannenquote:Op woensdag 15 juni 2011 11:43 schreef Brighteyes het volgende:
En ja... Bijna 2!Dan hebben we echt geen babies meer he?
Ga je het vieren op Jaël haar verjaardag ?! Dan vieren ze het tegelijkquote:Op woensdag 15 juni 2011 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Een maand en 5 dagen nog maar en we vieren het 3 dagen voor haar verjaardag...dus we moeten beginnen met regelen en nadenken over een kadootje enzokan er nog niet echt bij, hoor, dus ik doe gewoon nog even of het niet zo is
Heerlijk hetoetoe
Senna wil dan tegenwoordig 'poortje door". Heel fijn voor schaap, want dat doet ze ook als hij gewoon ergens staat, dan wil ze onder zijn benen door en botst zo met haar hoofd tegen zijn kruis
Ze moet nog leren wat minder onstuimig te zijn
De 17e inderdaad! Gezellig, vieren ze het samenquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:20 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ga je het vieren op Jaël haar verjaardag ?! Dan vieren ze het tegelijk![]()
Wij zijn ook hard aan het nadenken over kadootje enzo, maar wat is dat lastig zeg!
Met Jaël gaat het heel goed, sinds ik werk logeert ze weer 1x per week bij opa en oma en dat zijn geweldige logeerpartijtjes. Wel merken we dat ze nu meer moeite heeft met afscheid nemen. Het maakt niet uit van wie, maar ja daar moet ze gewoon weer even doorheen. Het is ook raar eerst zijn papa en mama altijd thuis en nu zijn ze opeens weer vaak weg!
Tja is hier allemaal ook wel een beetje gepasseert, maar loopfiets krijgt ze al van vrienden. Keukentje van mijn zusje, glijbaantje van mijn ouders (voor in de tuin), driewieler heeft ze vorige jaar gehad, cd speler heeft ze al want ze slaapt in met muziekje aanquote:Op woensdag 15 juni 2011 15:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De 17e inderdaad! Gezellig, vieren ze het samen
Wat betreft kadootje zitten we te denken aan een loopfiets of toch een Baby Born. Het is zo'n poppenmoeder en volgens de leidster op het kdv wil ze ook graag de pop aan- en uitkleden en dat kan niet met alle poppen. Maar een driewieler lijkt me ook wel wat, met duwstang. Of een kinder-cdspeler, omdat ze zo gek is op muziek en liedjes zingen. We twijfelen dus gewoon nog even verder
Het zal zeker wel erg wennen zijn, het verschil is erg groot voor haar, natuurlijk!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze wilt niet getroost worden, maar ook niet alleen gelaten worden... ik wilde nog meer typen, maar ik denk dat jullie er niet op zitten te wachten. Wilde het gewoon even kwijt en van me af schrijven..Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
Ik haal er ook niet uit dat ze angstig is, wat Rocks zegt denk ik ook.quote:Op woensdag 15 juni 2011 23:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik haal er niet uit dat ze angstig is. Haar houding is open, armen vaak wijd en handjes naar boven geopend. Ze kijkt vragend, wil iets vertellen maar dat lukt niet echt en komt niet over. Misschien zoekt ze enorm bevestiging en dat icm een jengelfase.
Ik herken het echt niet. Senna is geen lammetje, maar dit gedrag is mij onbekend van mijn eigen dreumes. Dus kan ik dat ook niet zeggen, hequote:Op donderdag 16 juni 2011 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben blij dat jij het zegt Claudia.![]()
ja die fase is hier ook geweest. Ik vond hem toen vaker moeilijk en eigenwijs. Dus dat herken ik zeker.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Bij Ivan komt het ook alleen nog voor als hij moe of hongerig is, en hij heeft driftbuien die erop lijken maar anders zijn. Wij hebben wel zo'n fase gehad en ik had het idee dat dat met name in de aanloop was naar het beginnen met praten. Daarna kon hij ook ineens nieuwe dingen zoals puzzelen.
ik herken het wel van selene toen die zo oud was. die is snel overprikkeld en heeft erg veel behoefte aan orde & regelmaat. als er dan iets anders was (bv een verjaardag) dan kon/kan je erop rekenen dat het de andere dag zoiets is. of vlak na ziekzijn. dan krijgen we (nog steeds) ook zoiets. want zieke kindertjes worden wat minder strak gehouden dan niet zieke kindertjes. zieke kindertjes mogen bv met een dekentje op de bank ziezie kijkenquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:51 schreef Lois het volgende:
Ik heb weer een heel ander referentiekader, maar ik zou zeggen overprikkeld. En dat kan dan vele oorzaken hebben, teveel ruimte (weinig begrenzing), teveel indrukken, iets willen maar nog niet kunnen, oorpijn etc.
Niet echt heel concreet dus, maar wel heel duidelijk te zien vind ik. Heb je al geprobeerd haar te begrenzen? Fysiek door haar bijv. in de box te zetten, of andere kleine ruimte met wat kleine speelgoedjes. Of op schoot nemen in donkere kamer met knuffel (evt speen) en een voorleesboek?
ik sluit me bij je aan Buuf!quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Het lijkt ook erger doordat het verschillende buien zijn die achter elkaar zijn opgenomen. Mijn eerste reactie gister was éven op de gang, of in de box of weet ik wat, maar dit zou ik niet pikken. Ze krijgt of haar zin niet, of juist teveel haar zin.
Het is wel iets wat er bij hoort als ze leren praten. Dat je in je hoofd wel weet wat je allemaal wil, maar dat je mondspieren het nog even laten afweten. En samen met trek en moe helpt het allemaal niet.
Ze moet even over haar frustatie heen. En het is aan jullie om grenzen aan te geven welke vorm van frustratie je pikt. Je kan benoemen: je wil met de laptop en dat mag niet, en daarom ben je boos. bijvoorbeeld. Als je boos bent huil je, Gillen sta ik niet toe. Als je gaat gillen ga je even *bedenk een plek*
Denk ik. Nadat ik het filmpje voor de derde keer keek.
Oh, maar ik zeg toch ook niet dat iedereen het moet herkennen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik herken het echt niet. Senna is geen lammetje, maar dit gedrag is mij onbekend van mijn eigen dreumes. Dus kan ik dat ook niet zeggen, he
I'm with you!quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Het lijkt ook erger doordat het verschillende buien zijn die achter elkaar zijn opgenomen. Mijn eerste reactie gister was éven op de gang, of in de box of weet ik wat, maar dit zou ik niet pikken. Ze krijgt of haar zin niet, of juist teveel haar zin.
Het is wel iets wat er bij hoort als ze leren praten. Dat je in je hoofd wel weet wat je allemaal wil, maar dat je mondspieren het nog even laten afweten. En samen met trek en moe helpt het allemaal niet.
Ze moet even over haar frustatie heen. En het is aan jullie om grenzen aan te geven welke vorm van frustratie je pikt. Je kan benoemen: je wil met de laptop en dat mag niet, en daarom ben je boos. bijvoorbeeld. Als je boos bent huil je, Gillen sta ik niet toe. Als je gaat gillen ga je even *bedenk een plek*
Denk ik. Nadat ik het filmpje voor de derde keer keek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |