abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98170351
vorig deeltje: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 147

De dreumesjes:

08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria

zooo we kunnen weer even!
pi_98170383
Karin, hoe gaat het vandaag met Lars? Ziet het er nogsteeds zo heftig uit?

En is Lente alweer wat opgeknapt?

Incantrix, wat fijn dat jullie manneke de kunst van het slapen weer wat beter lijkt te verstaan. ^O^
pi_98170477
Niks te melden over mijn dreumes verder. Hij is cool :7 En I love him! O+

:P

Ik weet gewoon niks meer te schrijven nu ik niet meer offtopic mag ga. :o
  dinsdag 14 juni 2011 @ 20:10:45 #4
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98170846
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:03 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Niks te melden over mijn dreumes verder. Hij is cool :7 En I love him! O+

:P

Ik weet gewoon niks meer te schrijven nu ik niet meer offtopic mag ga. :o
en nu ben ik zo nieuwsgierig wat je allemaal voor leuks over je toffe Dreumes offtopic wilde vertellen ;) tellll me?

Karin; hoe is het met Lars zijn voorhoofd??

Trix ik wens jullie alvast een ontzettend fijne vakantie op Terschelling. lekker genieten en uitwaaien... Ook lekker even een paar dagen met zijn 2en de zinnen verzetten. :*

hoe is het met de andere zieke kindjes vandaag?? hoop allemaal goed?

en ik sluit me aan bij groofs: mijn dreumes is ook heerlijk en ik geniet volop van dr... O+
en ff; ze knuffelt me de laatste dagen uit zichzelf... zo lieffff *smelt*
staat ze op de commode om dr broekje op te laten trekken; en dan legt ze ineens dr koppie op mijn schouder en handjes in mijn bek....
aaaaaahh O+ O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98173637
Dr handjes in je bek? :D
pi_98174083
BJ, ik heb echt niks te vertellen. Ook niks offtopics :D .

Fijn dat je zo van Evie geniet. O+
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:16:20 #7
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98175023
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 20:56 schreef Ssserpente het volgende:
Dr handjes in je bek? :D
haha typfoutje ;) nek natuurlijk :D haha
  dinsdag 14 juni 2011 @ 21:19:57 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98175226
Groofs, heerlijk dat het zo goed gaat :Y

BJ ook al zo lekker aan het genieten van haar dreumes...

Harry's billen zien er oke uit. Het open plekje is idhct maar nog wel rood. Verder zijn er nog een paar kleine geïrriteerde plekjes maar ik mag in elk geval weer billen poetsen zonder drama.
's Nachts slaapt hij door. Enige 'probleem' is dat hij overdag eigenlijk opeens erg weinig slaapt. Waar hij voorheen makkelijk 3 uur sliep, slaapt hij nu maar een uurtje. Als ik hem dan later nog eens in bed leg, dan ligt hij gewoon 2 uur te babbelen en te jengelen in bed, maar slapen ho maar...
Gelukkig blijft hij wel redelijk vrolijk alleen wat hangeriger...
pi_98175241
Inca, heel veel rust en plezier op vakantie. Even er tussen uit met zn tweetjes en met zn drietjes :*

Alles beetje ok met Lente en Lars?

Claudia wat fijn om te lezen dat het goed bevalt op het kdv (al wist ik het al, fijn dat ik hier ook je ervaringen zo af en toe kan lezen).

R. en Evie O+ Wat hebben we allemaal toch leuke kinders :s)

We hebben de stoel gisteravond aangepast, en het ging vanavond echt supergoed. Ze bleef braaf zitten, pas na een lange tijd klom ze eraf. Maar wilde er gelijk ook weer op. Ze kan er zelf netjes opklimmen en dan gaan zitten.

Ook hier happy mama met haar kleine divaatje.

Vriendlief heeft klusvakantie en is een kast in de woonkamer aan het bouwen. Daaronder in komt een speelhuisje voor Mette. Het frame staat nu en ze heeft al echt in haar toekomstige huisje gezeten vanavond. Echt super leuk. (haar speelhoekje nu wordt straks de plek van de box, we wilde haar ook echt een plekje geven, ze is daar nogal gevoelig voor)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_98175673
Nog ff snel voordat ik ik bed ga liggen met salmiaklolly's. :9

Met Lente gaat het stukken beter gelukkig. Dwz, ze heeft geen koorts meer. Ik heb niet eens meer gemeten, want ze voelde niet meer warm aan. Ze was vandaag wel wat huiligerer dan anders, maar dan was a snel over zodra 'anoe' (oma) er was.

Ik heb 'r net wel even huilend uit d'r bedje gevist. Ze keek zo verschrikt naar d'r bedje en bleef echt smekend 'nee' zeggen zodra ik aanstalten maakte om 'r terug te leggen, dat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen. Ik ben even met 'r op de grond gaan zitten knuffelen en toen wilde ze na een paar minuten zelf weer d'r bedje in gelukkig.

Ik vond 'r gister trouwens zo dapper. O+ Toen we naar de HAP gingen lag ze echt net te slapen. We hebben 'r zo met slaapzak en bijna 41 graden koorts in de auto gezet en ze gaf geen kik. Heeft in de wachtkamer lief zitten puzzelen en zei zelfs braaf 'aaaah' toen de dokter in d'r mondje wilde kijken.

Net kon ik er trouwens ook goed inkijken en toen zag ik idd wel huge amandelen. Ben erg benieuwd wat onze eigen huisarts over twee weken gaan zeggen.
pi_98175933
Gelukkig Serpente, dat het beter met haar gaat. Hopen dat het meevalt over twee weken.
pi_98176234
Mijn zoon zegt 'tent'. O+ (We hebben dit weekend gekampeerd).
pi_98176443
Lars wat een dikke buil :o Hoe is t nu met hem?

Fijn dat Lente weer wat beter is :) Nu nog hopen dat dr amandelen er niet uit hoeven..

Tent! Knap van R! :)

Hier is het wel ok geloof ik.. Timo maakt het me wel erg moeilijk met zn buien. Enorme driftbuien, maar ook enorme zielige buien waarin hij zo zíelig als maar mogelijk is een keer of 100 "mama" jammert met een triest koppie erbij.. als hij iets van mij wil dus.. Eten gaat met hele kleine stapjes beter ('s avonds dan, overdag gaat het altijd al super) en we weten wat hij voor zijn verjaardag gaat krijgen :D Het Ikeakeukentje. We waren er gisteren en het was een enórm succes.
pi_98176602
Oh, lastig Chan. Fijn dat het met eten wat beter gaat. En de rest, die buien... dat is vast een fase :o ;) .
pi_98176944
Ohw ja over fases gesproken... hij slaat, schopt en (sinds vandaag) bijt tegenwoordig... en ik ben het zó vréselijk zat.. iemand tips wat ik daar aan kan doen? Wat ik vooralsnog doe is zeggen dat ik níet wil dat hij dat doet omdat het pijn doet, hem vertellen dat hij als hij wil schoppen dat het tegen een bal mag en slaan mag in een kussen, en als hij het dan nog een keer doet zet ik hem in de gang. Waar ik hem dan een minuut later aantref met een enórme big smile op zn gezicht.. Dus echt indruk lijkt het niet te maken.. Hoewel het dan wel vaak weer een tijdje (paar uur soms wel) goed gaat..
pi_98177822
Ohh en Mikoxx! Je jongens zijn jarig vandaag :D Van harte gefeliciteerd!! *O* *O* Hoe was het? Leuke dag gehad?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:08:10 #17
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_98178282
Thnx, Groofs :* En tent, wat cool! *O* Vind dat wel echt een geweldig woord om te kennen hoor O+

Chan, als ik écht heel naar ben van Stefs gemep en geschop (hij kondigt vantevoren even aan dat hij dat leuke spelletje weer gaat doen door alvast 'au!' te gaan roepen :')) dan zeg ik dat dat pijn doet en dat ik niet meer met hem wil spelen, daarna draai ik heel demonstratief mijn rug naar hem toe en negeer hem verder. Dat trekt hij zó slecht, dan moet ik hem meestal daarna troosten, maar dan is het wel klaar met zijn 'spelletje'. Meestal doe ik dit als ik hem eerst al heb voorgedaan dat slaan niet goed is, maar aaien wel. Soms helpt dat ook nog wel eens, dan doe ik 'aai' bij hem en dan bij mezelf met zijn handje. Soms houdt het dan op..
3!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:09:32 #18
95408 Incantrix
pi_98178385
:o

Mikoxx! Dat had ik niet gemerkt! Van harte gefeliciteerd joh! *O* *O* Was het een leuke dag? Taart en cadeau's?
3!
pi_98178948
Ohw ja, aaien, dat doen we dan ook ja.. Negeren is wel te proberen nog. Hoewel hij het meestal doet tijdens het verschonen (en dan zo hárd als hij maar kan uithalen met zn benen en echt gericht op mn hoofd schoppen... pffff).. slaan ook vaak tijdens het eten.. maar ook wel eens tijdens het spelen, zal eens kijken wat hij dan doet, als ik zeg dat ik dan niet meer wil spelen met hem en gewoon wat anders ga doen of zo..
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:17:42 #20
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98178952
Da's leuk! Ik kom ff binnenvallen en zie gewoon twee felicitaties! Dank dank! We hebben het superleuk gehad en de jongens zijn hartstikke verwend, zoals t hoort ;). Ze hebben genoten, vond het toch weer een enorm verschil hoor, tussen 1 en 2 jaar. Ze beleven het echt al veel meer! Ze liggen nu heerlijk te knorren en wij gaan ook zo.

Oh, en de bob de bouwertaart was wel the bomb hoor! En, lekkerrrrrr!!

Vergeet ik toch helemaal dag te zeggen: DAG ALLEMAAL en tot ziens in het volgende topic! Dank voor jullie meeleven wat ik zo af en toe zo hard nodig heb gehad!! (k)
pi_98179078
*O* Mikoxx gefeliciteerd met je mannetjes *O*
  woensdag 15 juni 2011 @ 08:39:58 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98190363
Ik hou geen lijsten bij (slechte moeder :@ ) maar ik vind het zo gaaf om Oscar 'Mama! Help!' te horen zeggen/roepen/eisen. ;) O+

Oh. En van de week op de snelweg tegen zo'n geluidswering: Hek! :D
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 09:27:52 #23
5428 crew  miss_sly
pi_98191235
mikoxx gefeliciteerd met je jongens *O*

Chan, bij Senna werkt ook negeren het beste. Ik geef dan, na één waarschuwing, aan dat ik dat ga doen (Ik vind het niet fijn dat je slaat, dat doet pijn. Ik ga nu niet met je spelen) en ga iets anders doen. Vindt ze vreselijk! Als ze aan tafel iets doet dat niet mag, hetzelfde, maar zet ik haar desnoods op de grond. Einde eten/spelen. lastig wel, hoor!

Heeft oscar dan ook echt hulp nodig, BE? :D klinkt wel schattig O+

Ssserpente, fijn dat Lente is opgeknapt.
Karin, hoe is het met Lars en zijn megabult?

Wij hebben gisteren Senna's verjaardagstaart besteld. Vrienden van ons gaan hem maken, zij doen pattisserie, en ik ben reuzebeniewud: het wordt een Dora-figuur, in 3D dus. Ze maken vaker van die taarten. Zo hadden ze laatst een Yoshi-taart in 3D, zo mooi O+ Dus Dora wordt vast mooi en dat gaat Senna helemaal geweldig vinden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:31:18 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98191302
Ja, met stoel aanschuiven bij de tafel, of vanmkrgen moest het gordijn open zodat hij naar buiten kon kijken.
En nu net hoor ik 'toetoe' terwijl hij mijn benen (die op tafel lagen) weg probeerde te duwen, hij gaat ineens heel hard! :o O+

:o Is Senna al weer bijna jarig dan?
Ik zei gisteren nog dat Oscar anderhalf was. :o :D *denial*
  woensdag 15 juni 2011 @ 09:32:29 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98191327
Oh, en ik heb een raadseltje: pop! Au pop!
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 09:34:33 #26
5428 crew  miss_sly
pi_98191369
Een maand en 5 dagen nog maar en we vieren het 3 dagen voor haar verjaardag...dus we moeten beginnen met regelen en nadenken over een kadootje enzo :o kan er nog niet echt bij, hoor, dus ik doe gewoon nog even of het niet zo is :P

Heerlijk he O+ toetoe :D Senna wil dan tegenwoordig 'poortje door". Heel fijn voor schaap, want dat doet ze ook als hij gewoon ergens staat, dan wil ze onder zijn benen door en botst zo met haar hoofd tegen zijn kruis :X Ze moet nog leren wat minder onstuimig te zijn :P
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 09:36:37 #27
5428 crew  miss_sly
pi_98191408
hmm, als de pop gevallen is?
pi_98191543
quote:
17s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, met stoel aanschuiven bij de tafel, of vanmkrgen moest het gordijn open zodat hij naar buiten kon kijken.
En nu net hoor ik 'toetoe' terwijl hij mijn benen (die op tafel lagen) weg probeerde te duwen, hij gaat ineens heel hard! :o O+

:o Is Senna al weer bijna jarig dan?
Ik zei gisteren nog dat Oscar anderhalf was. :o :D *denial*
Dat zeg ik ook nog steeds, dat ze anderhalf is :') het bekt makkelijker ofzo denk ik :D
Toen hoorde ik mn schoonmoeder tegen iemand zeggen "de een is 4 maanden en de ander bijna 2" en toen dacht ik verrek :o :')

geen idee wat Oscar bedoelt?
Ik vind het zo mooi om te zien hoe het voor de moeders (en vaak ook vaders) heel duidelijk is wat er bedoelt wordt maar voor een ander nog totaaaal niet :D

mijn kind spreekt in keurige twee-woordzinnen :7
mama ijsje?
ijsje mama?
ja ijsje?
ijsje op!
ijsje nou?
ijsje lekka :9

:') dusch... :+
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98191569
ohja en ze zegt haar eigen naam sinds een maand. Had ik dat al verteld?
Ze noemt zichzelf nu Alie :') of Aleelie als ze er de tijd voor neemt.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98192141
Alie :D _O-
pi_98193200
quote:
12s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en ik heb een raadseltje: pop! Au pop!
aambeien!

en Alie O+

en wat doe ik hier :(
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:12:06 #32
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98193983
Mikoxxx van harte met je mannen!!! 2 jaartjes alweer time flies !

Amlie O+ ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 15 juni 2011 @ 11:43:33 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98195020
Alie! O+

Pop = kapot!
Dus au pop = auto kapot!

:D Idd iets wat je dan als ouder wel weet, maar voor een ander een raadsel is.

En ja... Bijna 2! :o Dan hebben we echt geen babies meer he? -O-
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:04:23 #34
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_98197824
Mikoxx proficiat!!! *O*
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_98198011
*O* *O* Mikoxx gefeliciteerd met de mannen!!! *O* *O*
Wat leuk dat ze zich nu zoveel meer bewust zijn van hun verjaardag, ik verheug me daar echt op!

Amélie _O- IJsjes zijn ook heul belangrijk! Niels is ook al zo'n ijsjesgek, de vriezer = ijsje. En daarnet heeft hij voor de eerste keer een stuk chocola gehad/gejat :@ :D

Oscar O+ :D Dat had ik echt niet kunnen bedenken!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 15 juni 2011 @ 14:57:11 #36
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98202632
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:43 schreef Brighteyes het volgende:

En ja... Bijna 2! :o Dan hebben we echt geen babies meer he? -O-
Dan heb je 2 grote mannen O+ ;)

Hier vind ik het maar gek hoor, stel je nou voor dat ik straks echt gewoon een 2de verjaardag mag gaan vieren, dan is Roy echt gewoon heus 2! ;( O+ :) *;

we zijn trouwens van 1 medicijn helemaal afgebouwd sinds maandag, en het lijkt allemaal tot dusver goed te gaan, wel is hij tegenwoordig wat sneller huilerig, of dat er mee te maken heeft geen idee, de vermoeidheid wel, maar dat neemt nu beetje bij beetje af.
pi_98203339
Nou idd, 2 jaar, dan zijn ze ineens peutertjes....hmmm laat nog maar even duren, ze zijn maar zo kort klein...

Gister nog even naar de mannen van mikoxx geweest, en ach, ze waren zo blij! Leuk om te zien....
Ze hadden oa heeeeeele Coole loopmotoren (autocorrectie zegt koopmotieven haha)gekregen, eigenlijk moet je even een plaatje daarvan posten mikkoxx,ze zijn echt vet stoer!!!

Lief dat jullie zo vragen naar lars en zijn megabuil.
Lang leve de blauwe plekkenzalf. De zwelling was de volgende dag al veel minder.
Inmiddels is de buil weggetrokken en het is vooral nog paars, maar gelukkig valt zijn haar er net overheen.
Maar ja, het was wel heftig... Ik zie wel heel wat bulten en builen op mijn werk, maar zo'n joekel had ik nog niet eerder gezien....
Tjonge, dat is toch zo'n stuntte op de wereld heb gezet zeg
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_98203679
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Een maand en 5 dagen nog maar en we vieren het 3 dagen voor haar verjaardag...dus we moeten beginnen met regelen en nadenken over een kadootje enzo :o kan er nog niet echt bij, hoor, dus ik doe gewoon nog even of het niet zo is :P

Heerlijk he O+ toetoe :D Senna wil dan tegenwoordig 'poortje door". Heel fijn voor schaap, want dat doet ze ook als hij gewoon ergens staat, dan wil ze onder zijn benen door en botst zo met haar hoofd tegen zijn kruis :X Ze moet nog leren wat minder onstuimig te zijn :P
Ga je het vieren op Jaël haar verjaardag ?! Dan vieren ze het tegelijk :D
Wij zijn ook hard aan het nadenken over kadootje enzo, maar wat is dat lastig zeg!

Met Jaël gaat het heel goed, sinds ik werk logeert ze weer 1x per week bij opa en oma en dat zijn geweldige logeerpartijtjes. Wel merken we dat ze nu meer moeite heeft met afscheid nemen. Het maakt niet uit van wie, maar ja daar moet ze gewoon weer even doorheen. Het is ook raar eerst zijn papa en mama altijd thuis en nu zijn ze opeens weer vaak weg!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 15:26:05 #39
5428 crew  miss_sly
pi_98203971
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:20 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Ga je het vieren op Jaël haar verjaardag ?! Dan vieren ze het tegelijk :D
Wij zijn ook hard aan het nadenken over kadootje enzo, maar wat is dat lastig zeg!

Met Jaël gaat het heel goed, sinds ik werk logeert ze weer 1x per week bij opa en oma en dat zijn geweldige logeerpartijtjes. Wel merken we dat ze nu meer moeite heeft met afscheid nemen. Het maakt niet uit van wie, maar ja daar moet ze gewoon weer even doorheen. Het is ook raar eerst zijn papa en mama altijd thuis en nu zijn ze opeens weer vaak weg!
De 17e inderdaad! Gezellig, vieren ze het samen :D

Wat betreft kadootje zitten we te denken aan een loopfiets of toch een Baby Born. Het is zo'n poppenmoeder en volgens de leidster op het kdv wil ze ook graag de pop aan- en uitkleden en dat kan niet met alle poppen. Maar een driewieler lijkt me ook wel wat, met duwstang. Of een kinder-cdspeler, omdat ze zo gek is op muziek en liedjes zingen. We twijfelen dus gewoon nog even verder ;)

Het zal zeker wel erg wennen zijn, het verschil is erg groot voor haar, natuurlijk!
  woensdag 15 juni 2011 @ 15:31:01 #40
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98204205
Leuk he dat uitzoeken van kadootjes ;)
Roy zijn 2de verjaardagskadoo is besteld komt eind van de maand binnen, word waterplay, omdat hij met water spelen zo leuk vind.
Verder hebben we onlangs een ballententje gekocht voor hem, voor straks in de tuin.
pi_98205192
Aaargh, dreumes bedacht dat ze niet hoefde te slapen tussen de middag en nu is ze helemaal niet meer te genieten... Kan iemand de klok vooruit zetten misschien?
Fake it till you make it...
pi_98217475
Haai! Fijn dat die bult geslonken is, Karin. Goeie shit dus, die zalf. Had ik niet verwacht eigenlijk.

Lente is echt helemaal opgeknapt. Onvoorstelbaar hoe snel dat kan gaan. Op de opvang zeiden ze niet gemerkt te hebben dat ze zo ziek is geweest. Ze eet wel erg weinig trouwens, dus mss heeft ze toch nog keelpijn. De HAP-arts gaf dat we over twee weken naar onze eigen ha moeten gaan om te kijken of d'r amandelen geslonken waren. Zou ik echt twee weken moeten wachten of zou het al eerder kunnen? Is vast niet handig, he?

Lente heeft er ook een handje van om met d'r benen te schoppen tijdens het verschonen, liefst tegen m'n buik. Ik doe dan een stapje achteruit of ga bij d'r hoofdeinde staan. Dan maait ze in het niets of schopt ze tegen te bedrand of de kraan. En dat doet zeer.

Verder ben ik wel lief, hoor. :P
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 20:39:51 #43
5428 crew  miss_sly
pi_98219385
Ging het nog een beetje met je dreumes, Nijna?

Ter illustratie van mijn post over de bestelde Dora taart: toen we deze Yoshi-taart zagen, wisten we dat we zoies als Dora taart wilden. En die gaat er dus komen:

O+

[ Bericht 15% gewijzigd door Jippie op 20-06-2023 14:25:27 ]
pi_98222681
Even zonder bijgelezen te zijn: mn dreumes ligt echt zó waanzinnig hard te krijsen in zn bed nu, ik weet níet meer wat ik moet :'( níks is goed.. het is al zo sinds het avondeten wat hij niet wilde (hij wilde wat anders maar kreeg dat niet) en het toetje dat hij eerst niet wilde en na een uur keihard krijsen ineens wel, maar toen hij het kreeg smeet hij het over tafel.. :'( Als we m eruit halen is het 1 minuut goed en daarna begint het hele gekrijs en gemep en ge-overstrek en zichzelf op de grond laten vallen weer van voor af aan.. knuffelen mag niet, dan wordt hij nóg woester.. ik snap er niks meer van en word er zo verdrietig van :'(
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 21:35:39 #45
5428 crew  miss_sly
pi_98222770
Chan :* wat moeilijk! Wat doe je als je hem eruit haalt? Hou je hem vast of laat je hem even zijn gang gaan? Heeft hij misschien honger en behoefte aan een boterham of stukje fruit? Wat drinken? Kan hij pijn hebben of ziek zijn?
pi_98223083
Even laten, maar dan lukt iets niet en moet ik helpen en mag ik niet helpen.. mn man wil hem niet naar de woonkamer laten en daar laten spelen.. hij is nu bij hem in zn kamertje gaan liggen, maar t gekrijs klinkt nog steeds alsof hij straks gewoon knock out gaat :'(
Hij heeft honger ja.. maar toetje geven hebben we ook al geprobeerd en dat vloog ook de kamer door.. want het lukte niet zoals hij wilde..
Al 3 uur ruim nu, deze driftbui... Tussendoor heb ik hem nog rustig weten te krijgen met bij mij mogen drinken, dat heeft even geholpen, maar daarna was ook al gauw weer alles mis..
Mn arme ventje ;(
pi_98223616
Chan, wat een ellende! Geen tips, wel een dikke kus!

Oeh, da's een gave taart, Miss!
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:48:12 #48
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98223658
ooo arme Timo en arme Chan; wat lijkt me dat vreselijk frustrerend. Zo'n heftige driftbui waar je hem niet uit krijgt..
heb ook geen tips of tricks; hoop alleen voor jullie dat het snel over is; en je mannetje straks lekker gaat slapen..
:*
pi_98223907
Mikoxx, een beetje laat maar alsnog van harte gefeliciteerd *O* tot in het volgende topic. Duurt voor ons nog lang, wij staan nog steeds best ver onderaan :D

Ssserpente, wat fijn dat Lente is opgeknapt. ^O^ Gezwollen amandelen kan in principe geen kwaad, dus die 2 weekjes zou je kunnen wachten. Ik heb trouwens vroeger zelf vaak keelontsteking gehad en op mijn 12e zelfs een keelabces hierdoor. Mijn amandelen moesten toen met spoed eruit. Mijn zusje heeft ze vorig jaar laten verwijderen. Hoe ouder je bent, hoe pijnlijker en lastiger het is zo'n ingreep. Wanneer je dus geadviseerd wordt om ze te laten verwijderen bij Lente, dan zou ik dat zeker doen.

Miss_sly, die taart is mooi zeg! Ik ben heeeeel benieuwd naar de Dora taart. Zou voor Hannah ook een optie zijn, hoewel ik niet weet of ze dan nog wel gek op Dora is.

Chan :'( Lastig hoor. Denk je dat hij ergens pijn heeft? Een zetpilletje geven kan geen kwaad hè?

Hannah heeft vandaag haar kleine broertje of zusje gezien. Het echofotootje gooide ze meteen weg toen ik het haar gaf. Dat wordt nog wat :')
pi_98223936
Och Chan wat naar :*

Fijn dat Lente weer beter is :)

Gave taart Miss!

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 15:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De 17e inderdaad! Gezellig, vieren ze het samen :D

Wat betreft kadootje zitten we te denken aan een loopfiets of toch een Baby Born. Het is zo'n poppenmoeder en volgens de leidster op het kdv wil ze ook graag de pop aan- en uitkleden en dat kan niet met alle poppen. Maar een driewieler lijkt me ook wel wat, met duwstang. Of een kinder-cdspeler, omdat ze zo gek is op muziek en liedjes zingen. We twijfelen dus gewoon nog even verder ;)

Het zal zeker wel erg wennen zijn, het verschil is erg groot voor haar, natuurlijk!

Tja is hier allemaal ook wel een beetje gepasseert, maar loopfiets krijgt ze al van vrienden. Keukentje van mijn zusje, glijbaantje van mijn ouders (voor in de tuin), driewieler heeft ze vorige jaar gehad, cd speler heeft ze al want ze slaapt in met muziekje aan :)
Ik vind het echt zo lastig!!! Zat al te denken aan een mooi boek voor ons boekenwurmpje... Waterplay vind ik ook nog wel een heel leuk idee.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98224293
Chan, wat heftig zeg. Het klinkt alsof hij gewoon heel boos is. Ik herken het wel een beetje. Als mijn zoon boos is, dan mept hij ook alles van tafel en dan kan het ook wel een tijdje duren voordat hij dat los kan laten.
pi_98225096
Boos ja, heel erg boos.. maar inmiddels is het stil :o halleluja.. hij lijkt te slapen maar hij ligt nog wel helemaal na te snikken ;(
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:13:53 #53
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98225587
Enorme egopost, maar wil het van me af schrijven ofzo :)

Momenteel hebben we een hele zware periode met Tessa die flink over dr toeren kan gaan en de laatste dagen is dat bijna de gehele dag zo.. Of ze zich niet lekker voelt of dat ze ons aan het uittesten is of wat dan ook,we hebben echt geen idee! Normaal was het duidelijk zichtbaar of ze pijn heeft/ziek is/dr zin wil doordrammen, maar wat er nu gaande is, echt geen idee!
Na een zetpil blijft ze zo doen, dus pijn/ziekjes zal het denk ik niet zijn...

Ik vind het heel erg moeilijk om mn kleine meisje zo te zien en ik hoop echt dat dit een fase is en ze héél snel mn vrolijke meisje weer word!

Onder de spoiler is (als het goed is) een filmpje te zien hoe ze de laatste dagen veel is...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze wilt niet getroost worden, maar ook niet alleen gelaten worden... ik wilde nog meer typen, maar ik denk dat jullie er niet op zitten te wachten. Wilde het gewoon even kwijt en van me af schrijven..
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_98226165
Oh arme Tessa, mijn hart breekt bij het zien van het filmpje ;( Lieve Marlinde, ik zou echt aandringen op een verwijzing naar een kinderarts, want het lijkt me echt niet normaal dat een dreumesje dit gedrag vertoond+altijd maar ziekig is.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:25:32 #55
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98226385
Ik had het vandaag op je hyves ook al gezien MaMa en wist en weet nog steeds niet hoe ik erop moet reageren.. werd er heel verdrietig van om te zien dat het meisje zich blijkbaar erg vervelend voelt en niet kan duidelijk maken hoe en waarom...
zo machteloos. En voor jullie ook zo ontzettend frustrerend.
Ik denk, net als Octo; dat je hulp moet zoeken. Misschien het filmpje dan ook laten zien...
pi_98226398
Ma-ma wat een sneu filmpje van je meisje. ;( Het lijkt toch wel of er 'iets' aan de hand is, zeker omdat ze normaal niet zo is.

Ik snap wel dat je het even van je af wilt schrijven, want als Lisa 5 minuten zo zou doen zou ik al niet meer weten wat ik zou moeten doen. O+
pi_98226741
Ma_ma, wat een filmpje zeg... Poe! Mijn eerste gevoel bij het zien hier van is dat het bij mij overkomt als angst... Panische angst. Geen idee alleen waarvoor natuurlijk. Maar wat octo ook zegt, dit is echt niet normaal! Ik zou echt weer richring huisarts gaan en via daar naar een kinderarts. Laat ook zeker dit zien... Sterkte meid!

Chan, wat rot dat timo zo over de rooie was... Hoop dat hij lekker slaapt in elk geval en morgen weer met zijn goeie beentje uit bed komt..

:* voor jullie beiden!
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:31:59 #58
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98226796
Ma-Ma, kan me voorstellen dat ze normaal niet zo is. Dit lijkt me niet normaal. Ze zit zo overduidelijk slecht in haar velletje. :*
Succes met haar!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_98226957
Allemachtig, kan me voorstellen dat je daar zelf inderdaad ook heel erg verdrietig van wordt om haar zo te zien, ik meen ook angst in de oogjes te zien.
Heb je mailadres van je wvk? Dan zou je haar dit filmpje eens kunnen laten zien.
Het lijkt me ook dat dit zeker niet normaal is, en dat je wel wat hulp kunt gebruiken...
Sterkte....

chan, je arme ventje...dat nasnikken is ook zo zielig he.
Hopelijk is de boze bui nu helemaal over en issie morgen weer blij.

En Lente weer snel opgeknapt, gelukkig maar!
Miss, die taart ^O^ :Y) :9
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:35:37 #60
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98227035
En nu moet ik huilen van jullie reacties ;(
Het ligt dus niet alleen aan mij dat het hart verscheurend is ;( Dit kan toch niet iets zijn van karakter? Maar ze heeft geen koorts/verhoging, na een zetpil was ze nog steeds zo...
Ohhh lieve, lieve mensen, ik weet het echt even niet meer ;(
Ik ga nu proberen te slapen en hopen dat we morgen een betere dag zullen hebben en anders moet er toch echt wat gaan gebeuren, cb/huisarts/kinderarts, het maakt me niet uit, maar ik wil weten waarom ze zo doet, hoe kan ik haar weer het gelukkige vrolijke lieve meisje maken?? :'( :'(
pi_98227050
Ma_ma ik kan me na vanavond héél goed inbeelden hoe je je moet voelen. Zó machteloos.. En dan is ze ook nog zo vaak ziek erbij.. :*
pi_98227088
Mijn hart breekt als ik het filmpje zie en het verhaal van Chan lees. Een heel dikke :* voor jullie. Ik heb voor de rest jammer genoeg geen raad of wijze woorden (en heb daarom dus ook zitten twijfelen om te reageren).
pi_98227120
Ja, precies lijnloos, dat dacht ik ook. Angst of pijn. Wat een hartverscheurend filmpje, ik kan er niet goed naar kijken.
Toch maar weer naar de huisarts of anders naar het cb als de arts je niet serieus neemt, als ze echt hele dagen zo is zit er iets niet goed.

Sterke ermee, jij ook Chan.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:37:33 #64
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98227173
MaMa; morgen gewoon bellen hoor. Voor jezelf en voor je meisje... en heel veel sterkte ermee, lijkt me inderdaad echt zo hartverscheurend als je je eigen kindje zo moet zien..
pi_98227337
Ma-ma wat moet je je machteloos voelen. :*
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:42:21 #66
5428 crew  miss_sly
pi_98227524
ma_ma, wat ontzettend verdrietig. WErkelijk hartverscheuren, kan er ook neit goed naar kijken, moet er bijna zelf van huilen. Hoe moet dat dan voor jou zijn, het is jouw kleine meisje. Ik zou echt,ongeacht hoe ze morgen is, hulp zoeken. Huisarts, cb, kinderarts, wvk, wie dan ook. En bij de huisarts geen genoegen nemen met antwoorden als 'fase' of 'hoort erbij' want ik denk niet dat dit er echt bij hoort. Ik herken het absoluut niet van Senna, en die kan ook best drifitg doen en is ook echt niet altijd een schatje.

In ieder geval een dikke :* hopelijk slaap je wat vannacht!
pi_98227977
Godsamme Ma_ma, wat zie ik een meisje wat vreselijk slecht in dr velletje zit ;( Ik hoop echt dat je bij een ka terecht kunt, want Rienk heeft wel eens een bui, maar dit herken ik echt niet,
Wat een onmacht zeg ;( -O-

Sterkte!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98228584
Ma_ma, ik herken het wel. Maar dat is als Mette echt heel erg pijn ergens heeft (oren en laatst heel erg keelpijn). Na zetpil was alles dan weer goed.
Jullie arme meisje en dit is ook heel zwaar voor jou (jullie) :*
Bel de CB lijn of ga naar het bureau, toch maar weer naar de huisarts. Het gaat gewoon niet, klaar, tijd om dan maar dramatisch aan de bel te gaan trekken. Jullie arme meiske.. zo hartverscheurend dit..
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:13:45 #69
95408 Incantrix
pi_98229598
Tjemig Ma-ma, ik zit helemaal met kippenvel, wat erg! Ze weet gewoon niet waar ze het zoeken moet, lijkt wel :'( Ik denk het ook te zien, angst, omg, zo zielig! Ik zou er idd achteraan gaan en dit filmje zeker in de strijd gooien, ik vind het bizar dat ze je niet helpen.. Een moeder weet echt wel hoe het met haar kind gaat.. :* :* Sterkte ermee!

Sorry lieve mensen, ik heb niet meer bijgelezen verder, de hele dag aan het inpakken en voorbereiden voor de vakantie geweest. We hebben er erg veel zin in, ik ben zo benieuwd hoe Stef het allemaal vind! Ben ook wel erg benieuwd hoe het verder zal gaan qua slapen, ook als we weer thuiskomen, maar we laten het maar gewoon gebeuren allemaal :)

Doei dus voor nu, :* :* voor allen en tot over een weekje of 2 (of zoveel eerder als ik met mijn ipad ergens wifi heb gespot ;)) :W
3!
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:23:49 #70
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98230153
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik kan toch nog niet slapen, het zit me behoorlijk hoog merk ik..

Wat zou ik graag DE gouden tip willen weten om het mn meisje weer gelukkig te maken. Ik heb besloten dat ik morgen langs het CB ga en om hulp ga vragen. Het kan zo niet langer, het is genoeg geweest! Het filmpje ga ik op mijn telefoon zetten en daar laten zien en dan hoop ik dat er iemand ons kan helpen.

Jullie denken te zien dat het angst is? Waarvan zou die angst komen en als het angst is, willen ze toch juist door mama getroost worden?
Pijn lijkt me niet, want 's nachts is ze niet zo (ze word wel wat vaker wakker dan normaal, maar dan miept ze een beetje, krijgt ze dr tutje en ze slaap dan verder) en na een zetpil is ze nog net zo...
Waar denken jullie nog meer aan? Wat zou het kunnen zijn, wat zou ik kunnen doen om het haar makkelijker te maken?
Ik word hier zo onzeker van, doe ik het allemaal wel goed, ben ik wel een goede mama....? Ik kan niet eens mn kleine meid gelukkig maken ;( :'( ;( :'(
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:34:22 #71
190853 RockabeIIa
pi_98230743
Ik haal er niet uit dat ze angstig is. Haar houding is open, armen vaak wijd en handjes naar boven geopend. Ze kijkt vragend, wil iets vertellen maar dat lukt niet echt en komt niet over. Misschien zoekt ze enorm bevestiging en dat icm een jengelfase. Mag je haar vasthouden en troosten? Kun je haar afleiden door iets leuks en compleet anders? (bijv. in bad gaan zitten). Ik heb er niet veel verstand van maar misschien moet je iets bij haar doorbreken.
Flip kan er nl ook wat van maar de laatste weken is ie weer aardig zichzelf en kan beduidend meer (en hij probeert telkens te springen: aanloop nemen, heeeeeeel diep door de knietjes en dan omhoog en dan gaat er 1 beentje omhoog :') Beetje triestig :D)
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:40:53 #72
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98231128
Rocka: Ik mag haar niet vasthouden, niet knuffelen, niks! ;( Normaal als ze zich niet lekker voelde of verdrietig was dan wilde ze getroost worden, maar dan wel alleen door mij. Nu is niks of niemand goed..
Met afleiden kom ik ook niet ver, ze smijt dan alles door de kamer heen (zie je een klein beetje op het filmpje)

Het is zeker een meisje met pit, maar dit is Tessa niet, zo is ze normaal niet. Ik weet dat ze gaat veranderen, maar van een pittig ding wat wel vaak vrolijk was naar een huilend/gillend meiske dat niks of niemand meer leuk vind. Daar moet meer achter zitten dan een karakter trek(je), toch?
pi_98231279
Lars heeft het vanmiddag ook gedaan, net zo eigenlijk, en riep ondertussen "pijn pijn!" waar die pijn vandaag komt weet ik niet, ik gok maar op tanden?
Kan het zijn dat er bij Tessa van allerlei tanden op doorbreken staan en dat ze met die pijn geen raad weet? Maar dan zou een zetpil wel helpen zou je denken.
Je doet het prima als mama, jij kunt hier niks aan doen, je probeert vanalles, vraagt tips en past die ook toe. Wat moet je dan nog?
Het is jouw schuld niet.
Je wilt je meisje alleen maar helpen en dat is precies wat je nu aan het doen bent.
Kop op hoor!
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:47:23 #74
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98231468
Lief Karin, dank je! :*
Ik mag niet in haar mondje kijken en zover ik kon zien tijdens het gillen zag ik geen tandjes op doorkomen..en ik denk inderdaad dat mocht dat zo zijn een zetpil wel zou moeten werken dan toch?

Ben zo bang dat ze bij het CB ook geen raad verder weten, wat dan? ;(
pi_98231715
Ik heb een tijd gehad met Lars dat hij zo huilde toen ben ik ook via het CB bij een kinderarts terecht gekomen.
Laat je filmpje maar zien, dan helpen ze je echt wel!
En natuurlijk erbij zeggen dat het al zo lang gaande is, je er alles aan doet, en het gewoon niet lukt. Ze zullen zowiezo een luisterend oor bieden en vervolgens met oplossingen komen. Daar zijn ze voor he!
pi_98236635
Ma_ma, wat naar! Wat een zielig filmpje van je meisje.
Zo klote dat ze gewoon niet kunnen vertellen wat er aan de hand is he? Op mij komt het niet over als pijn. Als Wolf op dezelfde toon gilt is het jengelen/iets wat hem dwars zit zoals als ik ''nee'' zeg als hij iets stouts doet. (wil zich dan ook niet laten vasthouden,smijt dingen weg) Ze lijkt zichzelf echt in de weg te zitten
Ik hoop voor haarzelf, maar ook van harte voor jou dat ze snel weer je lieve meisje is zoals jij haar kent want hier 24 u p.d inzitten is echt nauwelijks te trekken
Het CB zal vast blij zijn om het filmpje te kunnen zien, altijd handig als je er beeld bij hebt om je woorden te ondersteunen!
dikke :*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 08:14:40 #77
5428 crew  miss_sly
pi_98237087
Ma_ma, wellicht hebben ze op het CB ook geen instant oplossing, maar ze zullen je echt niet zomaar naar huis sturen met de opmerking dat ze niets voor je kunnen doen of dat dit normaal gedrag is. Ze zullen mee denken en zoeken naar oplossingen en dat is wat je nodig hebt. Ga die hulp ook vragen, ook al gaat het vanmorgen bijvoorbeeld ineens wel weer goed. Je meisje zit niet lekker in haar velletje, en jij kunt niet meer ontdekken waar het aan ligt. Doen hoor, vandaag!
pi_98237477
Mama, hopelijk hebben ze bij het CB handvatten voor je. Lastig hoor, ik heb maar even gekeken naar het filmpje. Sneu, sterkte hopelijk vandaag een wat betere dag :*
Fake it till you make it...
  donderdag 16 juni 2011 @ 08:47:49 #79
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98237532
Ma_Ma ook hier word ik stil van het filmpje, zo ontzettend moeilijk als je niet mag en geen troost kunt bieden, zo machteloos.
Tessa :* dat je maar snel de oude weer mag zijn!
Heel veel sterkte!
En idd het Cb staan je bij , en zullen ook proberen met oplossingen te komen, en misschien dan toch via de ha naar de kinderarts.
pi_98239058
Ma_Ma even een :* voor jouw.
Wat moet dit moeilijk zijn. Je wilt het beste voor je kind en je bent ook het beste voor je kind.
Maar hier moeten waarschijnlijk vreemde ogen aan te pas komen om dit te gaan oplossen. Is het pijn? Is het angst? Wat lasitg zeg. Heel veel sterkte meid en komt goed!
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:11:04 #81
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98239288
och ma_ma, ik kan het geluid hier niet aanzetten maar ook zonder geluid begrijp ik heel goed dat je je machteloos voelt. Wat een verdriet en zoals ook meer meiden hier zeggen, ze lijkt enorm slecht in haar velletje te zitten. En ja, hier moet wat aan te doen zijn, misschien dat je ook iets kan zoeken in het wat meer alternatieve circuit?
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 10:19:20 #82
5428 crew  miss_sly
pi_98239522
Ik heb het filmpje nog even gekeken zonder geluid, en ik zie eigenlijk geen angst of pijn, maar meer gewoon frustratie. Ze lijkt iets te willen, maar kan niet duidelijk maken wat. Ze wil ook duidelijk geen troost of hulp (het duwtje tegen haar billen als ze de bank op wil, is dan weer reden om níet de bank op te gaan). Heb je al eens, hoe moeilijk ook, geprobeerd om hier niet op te reageren? Te zorgen dat ze bijvoorbeeld drinken en speelgoed binnen handbereik heeft en haar haar gang te laten gaan. Niet kijken, niets aangeven, de weg vrij laten voor als ze ergens anders in de kamer heen wil? Het lijkt zich allemaal af te spelen op een heel klein stukje, bij de bank, misschien wil ze ruimte?

Ik roep ook maar wat, hoor, pretendeer niet te weten hoe of wat, maar ik dacht: ik gooi mijn gedachten er gewoon even in. Misschien kun je er wat mee, maar waarschijnlijk heb je alles al geprobeerd wat we hier kunnen bedenken.
pi_98239534
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:34 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik haal er niet uit dat ze angstig is. Haar houding is open, armen vaak wijd en handjes naar boven geopend. Ze kijkt vragend, wil iets vertellen maar dat lukt niet echt en komt niet over. Misschien zoekt ze enorm bevestiging en dat icm een jengelfase.
Ik haal er ook niet uit dat ze angstig is, wat Rocks zegt denk ik ook.
Ze zoekt bevestiging of ze wil iets maar kan niet duidelijk maken wat ze wil en raakt daar enorm gefrustreerd van.

En verder wat Sly zegt.

Ik herken er wel wat in vooral bji Tess. Die is soms ook zo ontzettend boos/gefrustreerd maar troosten mag dan niet, haar alleen laten niet... Ze kan dan ook ontzettend kwaad worden en verschrikkelijk hard huilen. Ik negeer het eigenlijka ltijd en dan is het meestal binnen een minuut of 10 wer over.

Ik hoop dat iemand je kan helpen! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:24:14 #84
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98239680
Ma_ma, hoe is het vandaag eigenlijk met 'r?
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:25:43 #85
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98239718
nadat ik het filmpje zag had ik sterk het idee dat haar even wegzetten wellicht zou helpen. 'als je zo doet wil ik niet naar je luisteren'
Duidelijk daarvoor vind ik het blokje onder de tafel trappen en dan huilen dat het blokje onder de tafel ligt. Huilen om het huilen. Voor de communicatie.

Dat zal misschien wel even in harder gekrijs of een echt echt driftbui uitlopen, maar dit is ook geen doen. Het is superrottig, want je wil je arm wel geven om het voor haar goed te maken. Maar ik denk dat goedmaken nu is dit gedrag niet van haar tolereren.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_98240186
Om eerlijk te zijn herken ik het juist wél, ma_ma, tot in de kleinste gebaren. Het gillen, smijten, op de bank slaan (!), contact zoeken maar toch ook weer niet. Ik vind dit typisch een kind dat niet weet wat ze met zichzelf aanmoet. Ik heb nu geen tijd maar kom er later nog op terug.

Hoe gaat het eigenlijk met haar taalontwikkeling?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:44:18 #87
190853 RockabeIIa
pi_98240316
Die van mij doet eigenlijk alleen zo als ie zich verveelt en niks leuks om mee te spelen heeft of de ruimte om te spelen niet krijgt (alleen dan minder extreem) en dan vooral als hij moe en hongerig is.
pi_98240407
Bij Ivan komt het ook alleen nog voor als hij moe of hongerig is, en hij heeft driftbuien die erop lijken maar anders zijn. Wij hebben wel zo'n fase gehad en ik had het idee dat dat met name in de aanloop was naar het beginnen met praten. Daarna kon hij ook ineens nieuwe dingen zoals puzzelen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:46:58 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98240408
Ik ben blij dat jij het zegt Claudia. :@ ;)
Ik vond het ook erg herkenbaar voor een dreumes die niet weet wat ie met zichzelf aan moet.
Ik ken het van buien van zowel Sasha als Oscar. :Y Als ze iets willen wat niet mag, of idd net rond etenstijd ofzo. Van die dipjes.
Natuurlijk ging dat geen uren door, maar het lijkt mij niet per se iets met pijn of lichamelijk ongemak te maken hebben.
  Jubileum moderator donderdag 16 juni 2011 @ 10:51:03 #90
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_98240548
Ik heb weer een heel ander referentiekader, maar ik zou zeggen overprikkeld. En dat kan dan vele oorzaken hebben, teveel ruimte (weinig begrenzing), teveel indrukken, iets willen maar nog niet kunnen, oorpijn etc.
Niet echt heel concreet dus, maar wel heel duidelijk te zien vind ik. Heb je al geprobeerd haar te begrenzen? Fysiek door haar bijv. in de box te zetten, of andere kleine ruimte met wat kleine speelgoedjes. Of op schoot nemen in donkere kamer met knuffel (evt speen) en een voorleesboek?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 10:52:12 #91
5428 crew  miss_sly
pi_98240588
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:46 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben blij dat jij het zegt Claudia. :@ ;)
Ik herken het echt niet. Senna is geen lammetje, maar dit gedrag is mij onbekend van mijn eigen dreumes. Dus kan ik dat ook niet zeggen, he ;)
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:56:17 #92
190853 RockabeIIa
pi_98240737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:46 schreef Claudia_x het volgende:
Bij Ivan komt het ook alleen nog voor als hij moe of hongerig is, en hij heeft driftbuien die erop lijken maar anders zijn. Wij hebben wel zo'n fase gehad en ik had het idee dat dat met name in de aanloop was naar het beginnen met praten. Daarna kon hij ook ineens nieuwe dingen zoals puzzelen.
ja die fase is hier ook geweest. Ik vond hem toen vaker moeilijk en eigenwijs. Dus dat herken ik zeker.

Hoe vaker ik het filmpje zie, hoe meer ik denk dat er niks aan de hand is maar dat ze de ruimte en vrijheid niet krijgt. Ze kunnen al zo veel en willen van alles proberen. En dit is echt niet rot bedoeld maar wordt ze niet een beetje teveel betutteld? :@
pi_98240932
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:51 schreef Lois het volgende:
Ik heb weer een heel ander referentiekader, maar ik zou zeggen overprikkeld. En dat kan dan vele oorzaken hebben, teveel ruimte (weinig begrenzing), teveel indrukken, iets willen maar nog niet kunnen, oorpijn etc.
Niet echt heel concreet dus, maar wel heel duidelijk te zien vind ik. Heb je al geprobeerd haar te begrenzen? Fysiek door haar bijv. in de box te zetten, of andere kleine ruimte met wat kleine speelgoedjes. Of op schoot nemen in donkere kamer met knuffel (evt speen) en een voorleesboek?
ik herken het wel van selene toen die zo oud was. die is snel overprikkeld en heeft erg veel behoefte aan orde & regelmaat. als er dan iets anders was (bv een verjaardag) dan kon/kan je erop rekenen dat het de andere dag zoiets is. of vlak na ziekzijn. dan krijgen we (nog steeds) ook zoiets. want zieke kindertjes worden wat minder strak gehouden dan niet zieke kindertjes. zieke kindertjes mogen bv met een dekentje op de bank ziezie kijken ;) wat hier goed helpt is stug doorbijten en over naar de orde van de dag. het gedrag negeren. nu ze wat ouder is hebben we een iets andere aanpak. maar toen ze die leeftijd had, was het echt een kwestie van negeren en de orde doorpakken.

nou moet ik er wel bijzeggen dat selene van kleins af zo prikkelgevoelig is. met tessa zou ik denk ik toch iets fysieks uit willen sluiten, aangezien het niet haar normale patroon is. kindjes worden niet zomaar opeens prikkelgevoelig. maar ja. tis wel een bekende dat na een periode van ziek zijn kindjes vet aan het muiten slaan ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:04:43 #94
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98241030
Het lijkt ook erger doordat het verschillende buien zijn die achter elkaar zijn opgenomen. Mijn eerste reactie gister was éven op de gang, of in de box of weet ik wat, maar dit zou ik niet pikken. Ze krijgt of haar zin niet, of juist teveel haar zin.

Het is wel iets wat er bij hoort als ze leren praten. Dat je in je hoofd wel weet wat je allemaal wil, maar dat je mondspieren het nog even laten afweten. En samen met trek en moe helpt het allemaal niet.
Ze moet even over haar frustatie heen. En het is aan jullie om grenzen aan te geven welke vorm van frustratie je pikt. Je kan benoemen: je wil met de laptop en dat mag niet, en daarom ben je boos. bijvoorbeeld. Als je boos bent huil je, Gillen sta ik niet toe. Als je gaat gillen ga je even *bedenk een plek*

Denk ik. Nadat ik het filmpje voor de derde keer keek.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_98241116
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Het lijkt ook erger doordat het verschillende buien zijn die achter elkaar zijn opgenomen. Mijn eerste reactie gister was éven op de gang, of in de box of weet ik wat, maar dit zou ik niet pikken. Ze krijgt of haar zin niet, of juist teveel haar zin.

Het is wel iets wat er bij hoort als ze leren praten. Dat je in je hoofd wel weet wat je allemaal wil, maar dat je mondspieren het nog even laten afweten. En samen met trek en moe helpt het allemaal niet.
Ze moet even over haar frustatie heen. En het is aan jullie om grenzen aan te geven welke vorm van frustratie je pikt. Je kan benoemen: je wil met de laptop en dat mag niet, en daarom ben je boos. bijvoorbeeld. Als je boos bent huil je, Gillen sta ik niet toe. Als je gaat gillen ga je even *bedenk een plek*

ik sluit me bij je aan Buuf!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:26:11 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98241769
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik herken het echt niet. Senna is geen lammetje, maar dit gedrag is mij onbekend van mijn eigen dreumes. Dus kan ik dat ook niet zeggen, he ;)
Oh, maar ik zeg toch ook niet dat iedereen het moet herkennen?
Ik dacht alleen dat het echt aan mij lag dat ik dacht 'Where's the drama?'. :@

Ik bedoel, het is natuurlijk wel sneu voor het kind, maar een reactie als 'ik kan er niet naar kijken' had ik helemaal niet.
Ik liet ze meestal even in hun sop gaar koken dan. :@
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 11:27:13 #97
5428 crew  miss_sly
pi_98241809
Pff, hele post, alles weg -O-

Anyway, ik denk dat wegzetten, op de gang, time out enzo niet echt een goed idee zijn nu. Sowieso heb ik her en der gelezen dat dat op deze leeftijd nog niet een echt goed werkende methode is, maar bovendien denk ik dat dat op dit moment een te plotselinge harde aanpak is.

Ik denk persoonlijk (!) dat het zeker goed is om te werken aan grenzen EN ruimte. Laat haar maar even haar gang gaan, blij of niet blij, en geef haar de ruimte om dat te doen. Daarnaast wel duidelijk aangeven wat wel en wat niet mag. Mag ze niet met de laptop spelen, zeg dat en zet hem voor de zekerheid weg. Haal je de verleiding weg en de noodzaak telkens negatief in te grijpen. Ik denk dat positieve input nu even veel belangrijker is. In mijn ogen is het al te ver geevolueerd om simpelweg te zeggen: dit gedrag zou ik niet pikken. Het is niet meer een gewone simpele driftbui, in mijn ogen.
pi_98241833
Herkennen jullie dit echt? Ik dacht dat Rienk buien had, maar dat blijkt dus wel mee te vallen.
Ik vind het echt vreselijk om te zien. Maar als Rienk het doet negeer ik hem ook gewoon dus het duurt bij hem ook nooit zo lang. Maar slaap en schoppen doet hij niet :N
Gillen en krijsen wel :')
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:29:15 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98241878
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:04 schreef debuurvrouw het volgende:

I'm with you! :Y
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:29:55 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98241906

[ Bericht 100% gewijzigd door BE op 16-06-2011 11:30:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')