abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98158361
Vervolg op deeltje 5: (druk maar op de back knop van dit topique als je terug wilt bladeren)

--
Rijksoverheid - Wet Wajong
Rijksoverheid - Wet Wajong & Werken naar Vermogen - ingang vanaf 1 januari 2013

Herziening stelsel arbeidsongeschiktheid
1 april 2002: Wet verbetering Poortwachter
1 augustus 2004: stop nieuwe WAZ-uitkeringen
29 december 2005: WIA vervangt WAO
1 januari 2010: Wet Wajong vervangt Wajong

quote:
Per 1 januari 2013: Wet werken naar vermogen

De onlangs door het kabinet voorgestelde Wet werken naar vermogen (Wwnv) voegt meerdere wettelijke regelingen voor arbeidsongeschikten samen. Dit kan gevolgen hebben voor mensen die nu onder de Wajong vallen.

Het UWV gaat kijken welke mensen, die een Wajong-uitkering hebben, kunnen werken. Als u (gedeeltelijk) kunt werken, krijgt u vanaf 1 januari 2014 een lagere uitkering (70% van het wettelijk minimumloon). U bent immers in staat om via werk een aanvullend inkomen te verdienen. Stroomt u na 1 januari 2012 in de Wajong en kunt u werken, dan zal vanaf 2014 de Wwnv voor u gelden.

Kunt u helemaal niet werken, dan verandert er niets. Let op: de Tweede Kamer moet nog stemmen over deze wet.
Meer: hier
pi_98158435
Niet kunnen werken, of niet willen werken?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:33:20 #3
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98158507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:31 schreef drvc het volgende:
niet kunnen werken volgens de keuringsartsen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98158596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

niet kunnen werken volgens de keuringsartsen.
Dus je krijgt pas de WAJONG als je keuringsarts dat zegt?

UWV van nu deelt te veel WAJONG uitkeringen uit, ik hoop dat ze alleen jongens een uitkering geven die zijn afgekeurd door de keuringsarts.
pi_98158605
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het gaat om de reacties van EG, 50 topics lang.
Maar als het daar niet om gaat, waarom probeert boze appel dan EG's posts af te doen als boze rants waarop hij reageert op mensen zoals de directie van hogeschool inholland?
Volgens boze appel zijn zijn posts van lage kwaliteit omdat hij naar het idee van boze appel altijd posts plaatst van slechte kwaliteit, met als voorbeeld dat hij een attacke doet tegen het soort graaiers zoals in de link die ik gaf?
pi_98158655
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:35 schreef drvc het volgende:

[..]

Dus je krijgt pas de WAJONG als je keuringsarts dat zegt?

UWV van nu deelt te veel WAJONG uitkeringen uit, ik hoop dat ze alleen jongens een uitkering geven die zijn afgekeurd door de keuringsarts.
Ja je wordt altijd gekeurd door een keuringsarts.

Tevens hoi ik ben hier ook weer eens :W
♥ scars make us who we are ♥
pi_98158714
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:31 schreef drvc het volgende:
Ik denk dat je in de bijstand veel meer mensen zult tegenkomen die niet willen werken, waarvan een groot deel waarschijnlijk ook nog eens zwart zit bij te verdienen.

Heb er meerdere via via gekend, waarvan een deel uiteindelijk gepakt is :)
pi_98158717
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:36 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Hoi mama mia, ken ik jou?
pi_98158748
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:37 schreef drvc het volgende:

[..]

Hoi mama mia, ken ik jou?
Nee, dat was meer aan algemene hoi ik doe ook weer eens mee in het wajong topic ;)
pi_98158762
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat je in de bijstand veel meer mensen zult tegenkomen die niet willen werken, waarvan een groot deel waarschijnlijk ook nog eens zwart zit bij te verdienen.

Ik ken nu al twee jongens van mijn leeftijd (23), allebei in de bijstand.

En de broertje van mijn kameraad krijgt een WAJONG uitkering.

Alle drie kern gezond.
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2011 @ 15:38:43 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_98158771
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar als het daar niet om gaat, waarom probeert boze appel dan EG's posts af te doen als boze rants waarop hij reageert op mensen zoals de directie van hogeschool inholland?
Volgens boze appel zijn zijn posts van lage kwaliteit omdat hij naar het idee van boze appel altijd posts plaatst van slechte kwaliteit, met als voorbeeld dat hij een attacke doet tegen het soort graaiers zoals in de link die ik gaf?
Uh? wat? Ik heb nooit iets gezegd over de kwaliteit van de posts van EG, enkel dat hij hypocriet is zelf te willen waar hij anderen van beschuldigd.
Carpe Libertatem
pi_98158824
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:36 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Hoi Mama_Mia, welkom terug! :W

Je hebt van die mensen die denken dat de keuringen door het UWV niks voorstellen, maar ik denk dat de pijlen beter op de mensen in de bijstand gericht zouden kunnen worden.
Je komt de wajong niet zomaar in, de bijstand is veel makkelijker in te geraken.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:39:57 #13
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_98158830
Ik snap het bericht niet helemaal. Hoe zal de Wnv. regeling van toepassing zijn op personnen die al een Wajong-uitkering ontvangen?

Over het algemeen ben ik van mening dat de overheid erg fout bezig is. Als het zelf niet met geld kan omgaan. En de bevolking daarvoor laat opdraaien middels een verhoogde belastingdruk.
no chicken mc nuggets.
pi_98158863
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:38 schreef drvc het volgende:
Dan kun je hem toch gewoon verklikken oid?
(P.s., het is trouwens "het" broertje)
pi_98158925
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:39 schreef LulaHoola het volgende:
Ik snap het bericht niet helemaal. Hoe zal de Wnv. regeling van toepassing zijn op personnen die al een Wajong-uitkering ontvangen?

Over het algemeen ben ik van mening dat de overheid erg fout bezig is. Als het zelf niet met geld kan omgaan. En de bevolking daarvoor laat opdraaien middels een verhoogde belastingdruk.
Als je een Wajong hebt vanaf 2011 dan word je opnieuw gekeurd, wat niet geldt voor de mensen die in de oude Wajong zitten. Ze zijn nu strenger en willen dus op deze manier met een herkeuring mensen aan het werk krijgen.
pi_98158934
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Uh? wat? Ik heb nooit iets gezegd over de kwaliteit van de posts van EG, enkel dat hij hypocriet is zelf te willen waar hij anderen van beschuldigd.
Nadat Re jullie aansprak op het EG-bashen, reageerde jij toch dat dat bashen terecht is omdat EG altijd uit zijn plaat gaat?
Zo heb ik het tenminste begrepen
pi_98158949
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dan kun je hem toch gewoon verklikken oid?
(P.s., het is trouwens "het" broertje)
http://www.penoactueel.nl(...)ontrustend-2463.html

Read it.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:42:58 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98158963
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

natuurlijk, maar het probleem met de wajong is in mijn ogen ook niet dat een groot deel van de jongeren die er in komt denkt dat ze niet kunnen werken, omdat de keuringsarts dat heeft gezegd en ze een uitkering ontvangen, terwijl ze in de praktijk echt wel kunnen werken. Dat is ontzettend zonde, want als je wilt werken dan ga je liever niet thuis zitten natuurlijk.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:43:50 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98159011
laten we eens niet gaan focussen in deze reeks op al dan niet terecht in de WAJONG zitten maar waar het topic origineel voor is bedoelt... Hoe ga je om, of hoe denkt men dat je om moet gaan indien je een WAJONG uitkering krijgt, hoe kijkt de maatschappij daartegen hoe de WAJONGer zelf

het zijn nogal nutteloze discussies om over de excessen te hebben enzo want dat gaat weer regelrecht over generalisaties en andere diversificaties
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_98159019
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:42 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Als je een Wajong hebt vanaf 2011 dan word je opnieuw gekeurd, wat niet geldt voor de mensen die in de oude Wajong zitten. Ze zijn nu strenger en willen dus op deze manier met een herkeuring mensen aan het werk krijgen.
UWV en de keuringsarts moet ook veel strenger worden.
pi_98159050
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

natuurlijk, maar het probleem met de wajong is in mijn ogen ook niet dat een groot deel van de jongeren die er in komt denkt dat ze niet kunnen werken, omdat de keuringsarts dat heeft gezegd en ze een uitkering ontvangen, terwijl ze in de praktijk echt wel kunnen werken. Dat is ontzettend zonde, want als je wilt werken dan ga je liever niet thuis zitten natuurlijk.
Waar baseer jij op dat mensen denken dat ze niet kunnen werken omdat een arts dat heeft gezegd? Als je het niet eens bent met de beslissing kan je deze aanvechten, als jij persoonlijk denkt dat je wel een gedeelte kan werken dan kan je dat dus ook gaan doen. Het is niet zo dat als een arts zegt dat je niet kan werken dat je dan maar denkt okey die kent mij beter dan ik mezelf.
pi_98159128
quote:
Hiervan was ik op de hoogte. Echter deze cijfers zijn gekleurd door 2 ontwikkelingen.
1: Veel mensen waren oorspronkelijk helemaal niet op de hoogte van het bestaan van de wajong en hebben dus onterecht jarenlang doorgemodderd (zoals ik zelf)
2: Nadat de gemeentes zelf meer geld moesten bijdragen aan de te verstrekken bijstandsuitkeringen, maakten ze er "ineens" werk van door alle dossiers door te spitten en iedereen die ook maar mogelijk de wajong kon krijgen (want dat is goedkoper voor hun) massaal door het UWV te laten keuren.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:47:15 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98159207
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:44 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Waar baseer jij op dat mensen denken dat ze niet kunnen werken omdat een arts dat heeft gezegd? Als je het niet eens bent met de beslissing kan je deze aanvechten, als jij persoonlijk denkt dat je wel een gedeelte kan werken dan kan je dat dus ook gaan doen. Het is niet zo dat als een arts zegt dat je niet kan werken dat je dan maar denkt okey die kent mij beter dan ik mezelf.
Praktijkvoorbeelden, zowel hier op FOK! als in mijn omgeving. Het unieke aan de wajong is dat het op jongeren is gespecificeerd. Een jongere heeft nog geen noemenswaardig arbeidsverleden dus die kan zelf nog niet echt makkelijk zeggen 'ik kan niet werken' die laat zich doorgaans leiden door negatieve ervaringen met eerste baantjes of opleidingen (die bijna iedere jongere heeft) en het oordeel van de keuringsarts.
Een gedicht over Maanvis
pi_98159213
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hiervan was ik op de hoogte. Echter deze cijfers zijn gekleurd door 2 ontwikkelingen.
1: Veel mensen waren oorspronkelijk helemaal niet op de hoogte van het bestaan van de wajong en hebben dus onterecht jarenlang doorgemodderd (zoals ik zelf)
2: Nadat de gemeentes zelf meer geld moesten bijdragen aan de te verstrekken bijstandsuitkeringen, maakten ze er "ineens" werk van door alle dossiers door te spitten en iedereen die ook maar mogelijk de wajong kon krijgen (want dat is goedkoper voor hun) massaal door het UWV te laten keuren.
Als je van punt 2 een bron hebt, wil ik dat best lezen.
pi_98159263
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ja, en ik heb al eerder gezegd dat berichten hierover plaatsen in een topic die is bedoelt voor mensen met een wajong om aan te geven wat voor invloed het hebben van een wajong uitkering heeft op hun eigenwaarde gewoon niet gaat helpen.

Jij hebt mij geholpen door die tip over die meditatie cursus.
Nu ga ik jou terug helpen door te zeggen dat je dan beter de juiste instantie moet aanspreken op het keurgedrag van de keuringsartsen ;)
pi_98159280
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:38 schreef drvc het volgende:

[..]

Ik ken nu al twee jongens van mijn leeftijd (23), allebei in de bijstand.

Alle drie kern gezond.
Je kent alle ins en outs en hebt de keuringsarts ook gesproken?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:49:42 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98159315
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:43 schreef Re het volgende:
laten we eens niet gaan focussen in deze reeks op al dan niet terecht in de WAJONG zitten maar waar het topic origineel voor is bedoelt... Hoe ga je om, of hoe denkt men dat je om moet gaan indien je een WAJONG uitkering krijgt, hoe kijkt de maatschappij daartegen hoe de WAJONGer zelf

het zijn nogal nutteloze discussies om over de excessen te hebben enzo want dat gaat weer regelrecht over generalisaties en andere diversificaties
Nou, de wajong draait juist om de waarde die de maatschappij aan je geeft:

quote:
[ ] Geschikt
[ X ] Ongeschikt
Als je dan ook nog twijfelt aan jezelf ga je het oordeel van de keuringsarts geloven en besef je niet meer goed wat je wél kunt.
Een gedicht over Maanvis
pi_98159317
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Praktijkvoorbeelden, zowel hier op FOK! als in mijn omgeving. Het unieke aan de wajong is dat het op jongeren is gespecificeerd. Een jongere heeft nog geen noemenswaardig arbeidsverleden dus die kan zelf nog niet echt makkelijk zeggen 'ik kan niet werken' die laat zich doorgaans leiden door negatieve ervaringen met eerste baantjes of opleidingen (die bijna iedere jongere heeft) en het oordeel van de keuringsarts.
Hm, okay, het zou best kunnen dat mensen dat doen, maar ik weet in ieder geval ook vanuit mijn omgeving dat juist Wajongers graag willen werken, en dus niet zomaar een uitkering krijgen en denken nou, ik kan lekker op de bank blijven zitten.

Want echt hele dagen/weken/maanden/jaren niks doen is ontzettend kut :{
pi_98159322
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Jezelf redden? Ik ken je situatie niet maar is een volledige WA-Jong regeling noodzakelijk als je in het verleden jezelf kon reden? Onterecht vind ik een misplaats woord. Ik ben blij dat we in Nederland mensen zoals jou kunnen helpen, maar dit wordt nergens gewaardeerd. Alleen maar zeiken over waar we allemaal recht op hebben. Waarom hebben we geen regeling die een steuntje in de rug geeft? Waarom meteen de zelfredzaamheid van jonge mensen afnemen?
pi_98159356
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:47 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Yup, je krijgt te veel negatieve prikkels.
pi_98159366
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:47 schreef drvc het volgende:

[..]

Als je van punt 2 een bron hebt, wil ik dat best lezen.
En punt 1 dan?
pi_98159401
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:48 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Je kent alle ins en outs en hebt de keuringsarts ook gesproken?
Ik heb met zijn broer gesproken, hij zegt zelf letterlijk: mijn broertje wil gewoon niet werken, hij manipuleert de boel.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:52:07 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98159417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, en ik heb al eerder gezegd dat berichten hierover plaatsen in een topic die is bedoelt voor mensen met een wajong om aan te geven wat voor invloed het hebben van een wajong uitkering heeft op hun eigenwaarde gewoon niet gaat helpen.

Jij hebt mij geholpen door die tip over die meditatie cursus.
Nu ga ik jou terug helpen door te zeggen dat je dan beter de juiste instantie moet aanspreken op het keurgedrag van de keuringsartsen ;)
Nee, want nogmaals, je moet ZELF realiseren dat je wel iets kunt. Jij en iedereen die hier post die misschien een beetje twijfelt of wel graag wil werken. Het leuke is dat je op FOK! niet zit met medewerkers van het UWV die persé budget moeten hebben om iemand de juiste begeleiding te geven, dat doen we allemaal graties voor jullie :).
Een gedicht over Maanvis
pi_98159423
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En punt 1 dan?
Geef maar beide bronnen.
pi_98159446
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:49 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Jezelf redden? Ik ken je situatie niet maar is een volledige WA-Jong regeling noodzakelijk als je in het verleden jezelf kon reden? Onterecht vind ik een misplaats woord. Ik ben blij dat we in Nederland mensen zoals jou kunnen helpen, maar dit wordt nergens gewaardeerd. Alleen maar zeiken over waar we allemaal recht op hebben. Waarom hebben we geen regeling die een steuntje in de rug geeft? Waarom meteen de zelfredzaamheid van jonge mensen afnemen?
Wat hier "mis mee is", is dat het zo lijkt alsof er "ineens" veel meer mensen zijn die ziek genoeg zijn om voor een wajong in aanmerking te komen...alsof er ineens veel meer mensen ziek zijn oid, terwijl dit helemaal niet het geval is
pi_98159456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:51 schreef drvc het volgende:

[..]

Ik heb met zijn broer gesproken, hij zegt zelf letterlijk: mijn broertje wilt gewoon niet werken, hij manipuleert de boel.
Het zou best kunnen dat dat (deels) zo is. Anderzijds zou ik niet te snel op de waarneming afgaan van amateurs en mensen die for god knows what reason je een verhaal op de mouw spelden.
pi_98159495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:51 schreef drvc het volgende:

[..]

Ik heb met zijn broer gesproken, hij zegt zelf letterlijk: mijn broertje wil gewoon niet werken, hij manipuleert de boel.
Dan gaat dat dus niet werken. Dan is er een andere aanpak vereist, afhankelijk van hoeveel werk je er zelf van wilt maken.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:55:09 #38
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98159543
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:49 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Hm, okay, het zou best kunnen dat mensen dat doen, maar ik weet in ieder geval ook vanuit mijn omgeving dat juist Wajongers graag willen werken, en dus niet zomaar een uitkering krijgen en denken nou, ik kan lekker op de bank blijven zitten.

Want echt hele dagen/weken/maanden/jaren niks doen is ontzettend kut :{
Dat klopt, maar ze komen vaak niet uit de negatieve spiraal door de keuring die ze hebben gehad. Er wordt immers gezegd "Jij kunt niet werken". En als je dan afgewezen wordt bij een paar solliciaties wegens je beperking dan is het gelijk "Zie je wel niemand wil me". En als het dan bij je 1e paar baantjes niet goed loopt omdat het werk niet goed bij je past dan is het al snel "Zie je wel, ik kan niet werken" terwijl een arbeidsgeschikt iemand dan denkt "Hmm ik heb nog niet de baan gevonden die bij mij past; wat wil ik wèl, wat kan ik wèl?"
Een gedicht over Maanvis
pi_98159552
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:53 schreef Absurditeit het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat dat (deels) zo is. Anderzijds zou ik niet te snel op de waarneming afgaan van amateurs en mensen die for god knows what reason je een verhaal op de mouw spelden.
Toen zijn broertje nog bij zijn vader woonde, ging hij naar school, stage en haalde alleen maar goede cijfers.

Nu woont hij bij zijn moeder, haalt geen vmbo diploma, gaat niet meer na stage en hij krijgt een Wajong uitkering.
pi_98159629
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, want nogmaals, je moet ZELF realiseren dat je wel iets kunt. Jij en iedereen die hier post die misschien een beetje twijfelt of wel graag wil werken. Het leuke is dat je op FOK! niet zit met medewerkers van het UWV die persé budget moeten hebben om iemand de juiste begeleiding te geven, dat doen we allemaal graties voor jullie :).
Dus als iemand jouw hulp niet accepteerd, dan wil die niet, maar als jij geen hulp accepteerd dan gooi je het gewoon terug om vervolgens later weer in herhaling te vallen of zo?

Ik heb dit (ga dan naar de juiste instantie) namelijk al eerder aangekaart, maar blijkbaar willen jullie niet
pi_98159673
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ze komen vaak niet uit de negatieve spiraal door de keuring die ze hebben gehad. Er wordt immers gezegd "Jij kunt niet werken". En als je dan afgewezen wordt bij een paar solliciaties wegens je beperking dan is het gelijk "Zie je wel niemand wil me". En als het dan bij je 1e paar baantjes niet goed loopt omdat het werk niet goed bij je past dan is het al snel "Zie je wel, ik kan niet werken" terwijl een arbeidsgeschikt iemand dan denkt "Hmm ik heb nog niet de baan gevonden die bij mij past; wat wil ik wèl, wat kan ik wèl?"
Mja, sorry, als je zo gaat denken dan ben je gewoon zwak. Klaar. Niemand weet beter dan jij wat je wel of niet kunt, en oké, soms is het zo dat je zelf meer wil dan dat realistisch is, maar over het algemeen kun je zelf het beste bepalen wat je wel of niet kunt. En zelfs gezonde mensen lopen hopen sollicitaties af, het is niet gek dat dat bij een Wajonger hetzelfde is.

Overigens zijn er natuurlijk wel psychische problemen die die redenering kunnen beïnvloeden, daarom ben ik ook altijd voor therapie voor/tijdens werk.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 15:59:06 #42
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98159685
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus als iemand jouw hulp niet accepteerd, dan wil die niet, maar als jij geen hulp accepteerd dan gooi je het gewoon terug om vervolgens later weer in herhaling te vallen of zo?

Ik heb dit (ga dan naar de juiste instantie) namelijk al eerder aangekaart, maar blijkbaar willen jullie niet
Zo eigenwijs ben ik nou eenmaal.
Een gedicht over Maanvis
pi_98159733
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:58 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Mja, sorry, als je zo gaat denken dan ben je gewoon zwak. Klaar. Niemand weet beter dan jij wat je wel of niet kunt, en oké, soms is het zo dat je zelf meer wil dan dat realistisch is, maar over het algemeen kun je zelf het beste bepalen wat je wel of niet kunt. En zelfs gezonde mensen lopen hopen sollicitaties af, het is niet gek dat dat bij een Wajonger hetzelfde is.

Overigens zijn er natuurlijk wel psychische problemen die die redenering kunnen beïnvloeden, daarom ben ik ook altijd voor therapie voor/tijdens werk.
Maar zo gaat het wel, ze worden onzeker, ik zou dan ook onzeker worden.

*brb ben eten*
pi_98159786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:52 schreef drvc het volgende:

[..]

Geef maar beide bronnen.
http://www.cpb.nl/sites/d(...)en-beleidsopties.pdf
Lees ze! ;)
pi_98159826
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:00 schreef drvc het volgende:

[..]

Maar zo gaat het wel, ze worden onzeker, ik zou dan ook onzeker worden.

*brb ben eten*
Onzeker, ja, maar opgeven? Misschien ben ik niet een standaard-Wajonger dan, maar ik zou liever 100x afgewezen worden dan het vooruitzicht hebben om 30 jaar op de bank te zitten :{
pi_98159833
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

http://www.cpb.nl/sites/d(...)en-beleidsopties.pdf
Lees ze! ;)
Dat is wel heel veel tekst, ik doe mijn best na het eten.
pi_98159842
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zo eigenwijs ben ik nou eenmaal.
Jij noemt het eigenwijs, maar als ik jou met je eigen maatstaven ga meten, dan ben je een typisch ikkewillenietkanneniet gevalletje.
Wie kaatst...
pi_98159889
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:02 schreef drvc het volgende:

[..]

Dat is wel heel veel tekst, ik doe mijn best na het eten.
En gevonden met een simpele google search ;)
pi_98159919
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:02 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Onzeker, ja, maar opgeven? Misschien ben ik niet een standaard-Wajonger dan, maar ik zou liever 100x afgewezen worden dan het vooruitzicht hebben om 30 jaar op de bank te zitten :{
Er zijn er zat die liever 30 jaar onbezorgd op die bank een couch potatoe worden dan 3x naar een sollicitatiegesprek moeten gaan omdat ze in hun broeken poepen voor een eventuele afwijzing.
pi_98159969
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:55 schreef drvc het volgende:

[..]

Toen zijn broertje nog bij zijn vader woonde, ging hij naar school, stage en haalde alleen maar goede cijfers.

Nu woont hij bij zijn moeder, haalt geen vmbo diploma, gaat niet meer na stage en hij krijgt een Wajong uitkering.
Die verandering kan ook met hele andere zaken dan onwil te maken hebben, maargoed, laten we hier aub geen individueel geval bespreken dat we nauwelijks kennen.
pi_98160055
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er zijn er zat die liever 30 jaar onbezorgd op die bank een couch potatoe worden dan 3x naar een sollicitatiegesprek moeten gaan omdat ze in hun broeken poepen voor een eventuele afwijzing.
Leuke theorie, maar meer dan theorie is dit niet
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:09:11 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98160177
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:58 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Wajongers zijn ook vaak zwak. Ze hebben al veel onzekerheid wegens hun lichamelijke danwel psychische problemen, en die problemen worden dan bevestigd door wat schijnbare moeite op de arbeidsmarkt.

quote:
Werken is in veel gevallen de ultieme therapie :).
Een gedicht over Maanvis
pi_98160352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:09 schreef Maanvis het volgende:

Heb je een bron?
pi_98160410
quote:
Wajongers zijn ook vaak zwak. Ze hebben al veel onzekerheid wegens hun lichamelijke danwel psychische problemen, en die problemen worden dan bevestigd door wat schijnbare moeite op de arbeidsmarkt.
geef maar meteen hiervan ook maar een bron :)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:17:38 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98160571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb je een bron?
Eigen ervaring, maar even rondgooglen levert bijvoorbeeld deze link op, die als ik jouw verhaal zo had gelezen wel van toepassing op jou is.
http://www.arbo-advies.nl/Arbeidals.htm
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † dinsdag 14 juni 2011 @ 16:18:37 #56
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_98160614
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 15:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nadat Re jullie aansprak op het EG-bashen, reageerde jij toch dat dat bashen terecht is omdat EG altijd uit zijn plaat gaat?
Zo heb ik het tenminste begrepen
Ik wees EG op zijn hypocrisie met zijn eigen woorden, niets meer, niets minder.

Als hij andere mensen wil beschuldigen van willen afmaken van mensen is het wel zo fijn als je niet eenzelfde standpunt inneemt.

Hij komt vaak in mijn vaarwater omdat hij in POL komt, waar ik zo ongeveer woon op Fok!, vandaar dat het niet de eerste keer is dat ik hem probeer te wijzen op zijn eigen uitspraken.

EG, zal ook gewoon hier in jullie reeks terugkomen als wij weer vertrokken zijn en dan komt ie uiteindelijk weer met dezelfde rants.

Ik zal jullie verder met rust laten, heb hier niet zoveel te zoeken tussen de apothekers. :)
Carpe Libertatem
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:19:20 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98160654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

geef maar meteen hiervan ook maar een bron :)
Ga maar teruglezen in diverse topiques over dit onderwerp, posts van schaal_9, coolguy, missyB, rubber_johnny etc etc :).
Een gedicht over Maanvis
pi_98160671
quote:

Hier ben ik het echt niet mee eens :N ja, het kan wel helpen, zeker ook als je een depressie hebt en je graag nuttig wil voelen, maar om te voorkomen dat je elke keer weer tegen dezelfde dingen aanloopt is het vaak goed om ondersteuning te hebben van een psycholoog, zodat je je problemen niet meebrengt naar de werkvloer.
pi_98160750
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:17 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Eigen ervaring, maar even rondgooglen levert bijvoorbeeld deze link op, die als ik jouw verhaal zo had gelezen wel van toepassing op jou is.
http://www.arbo-advies.nl/Arbeidals.htm
Ik vroeg je om je eigen bron waarop jij je eigen uitspraken had gebaseerd.
Dit gaat om mensen die al werkten, niet om mensen die al jaren ziek zijn, om maar wat te noemen
Jouw eigen ervaring is namelijk subjectief.
pi_98160767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ga maar teruglezen in diverse topiques over dit onderwerp, posts van schaal_9, coolguy, missyB, rubber_johnny etc etc :).
Reacties zijn geen bron, beste maanvis :)

Ik wil namelijk weten waarop jij je mening baseert
pi_98160772
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik vroeg je om je eigen bron waarop jij je eigen uitspraken had gebaseerd.
Dit gaat om mensen die al werkten, niet om mensen die al jaren ziek zijn, om maar wat te noemen
Jouw eigen ervaring is namelijk subjectief.
Artikel gaat overigens over óók werken. Niet over werken in plaats van therapie.
pi_98160817
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Reacties zijn geen bron, beste maanvis :)
Daar ben ik het niet mee eens ;) dan zouden enquetes en dergelijke ook geen bronnen zijn :+ feit is dat deze mensen de mening van Maanvis bevestigen en in die zin zijn het wel degelijk bronnen.
pi_98160847
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:22 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Artikel gaat overigens over óók werken. Niet over werken in plaats van therapie.
Het artikel gaat over mensen die een baan hadden en vervolgens door psychische problemen uitvallen. Veel van de wajongers die ik ken zijn al jaren lang ziek en hebben dus al jaren lang geen betaalde baan meer gehad
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:25:12 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98160893
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:19 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Hier ben ik het echt niet mee eens :N ja, het kan wel helpen, zeker ook als je een depressie hebt en je graag nuttig wil voelen, maar om te voorkomen dat je elke keer weer tegen dezelfde dingen aanloopt is het vaak goed om ondersteuning te hebben van een psycholoog, zodat je je problemen niet meebrengt naar de werkvloer.
ho eens even ik had het niet over álleen maar werken als therapie. soms is er additionele ondersteuning nodig.
Een gedicht over Maanvis
pi_98160908
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:23 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens ;) dan zouden enquetes en dergelijke ook geen bronnen zijn :+ feit is dat deze mensen de mening van Maanvis bevestigen en in die zin zijn het wel degelijk bronnen.
Ik refereerde ook meer naar onafhankelijke bronnen ;)
Bronnen zoals reacties op fok zijn namelijk subjectief en op subjectieve meningen kun je geen objectieve kennis opbouwen
pi_98160955
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het artikel gaat over mensen die een baan hadden en vervolgens door psychische problemen uitvallen. Veel van de wajongers die ik ken zijn al jaren lang ziek en hebben dus al jaren lang geen betaalde baan meer gehad
Klopt. Maanvis gaf echter aan dat werken vaak de beste therapie is, of dat over Wajongers of anderen gaat is niet zo van belang. Dat lees ik niet uit het artikel. Werken is zeker nuttig, echter ik heb ondervonden dat je vaak tegen dezelfde problemen oploopt tenzij je ook in therapie gaat.
pi_98161005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ho eens even ik had het niet over álleen maar werken als therapie. soms is er additionele ondersteuning nodig.
Prima. Dan zijn we het eens ^O^
pi_98161022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:26 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Klopt. Maanvis gaf echter aan dat werken vaak de beste therapie is, of dat over Wajongers of anderen gaat is niet zo van belang. Dat lees ik niet uit het artikel. Werken is zeker nuttig, echter ik heb ondervonden dat je vaak tegen dezelfde problemen oploopt tenzij je ook in therapie gaat.
Maanvis praat over alle wajongers en dat werken de beste therapie is. Echter zijn mening is gebaseert op een bron die helemaal niet relevant is
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:31:01 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98161138
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:25 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik refereerde ook meer naar onafhankelijke bronnen ;)
Bronnen zoals reacties op fok zijn namelijk subjectief en op subjectieve meningen kun je geen objectieve kennis opbouwen
Nouja, kom jij dan maar met een bron die dit alles weerspreekt wat ik hier zei :).
Een gedicht over Maanvis
pi_98161180
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nouja, kom jij dan maar met een bron die dit alles weerspreekt wat ik hier zei :).
Dat hoef ik niet, ik maak alleen maar duidelijk dat de jouwe incorrect is :)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:33:32 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98161222
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat hoef ik niet, ik maak alleen maar duidelijk dat de jouwe incorrect is :)
Dat kun je niet bewijzen want je hebt geen bron.
Een gedicht over Maanvis
pi_98161260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat kun je niet bewijzen want je hebt geen bron.
Jawel, ik kan bewijzen dat jouw mening zoals door mij gequote gebaseerd is op een bron die niet relevant is, dus is jouw oordeel over wajong, werken en therapie dus ook incorrect is :)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:36:30 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98161306
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jawel, ik kan bewijzen dat jouw mening zoals door mij gequote gebaseerd is op een bron die niet relevant is, dus is jouw oordeel over wajong, werken en therapie dus ook incorrect is :)
nee dat je de bron weerspreekt betekent niet dat mijn oordeel incorrect is, als je dat wilt bewijzen moet je met een relevante onafhankelijke bron komen die dat weerspreekt. Want jouw mening over die bron is natuurlijk maar subjectief.
Een gedicht over Maanvis
pi_98161328
quote:

Of een herbevestiging van het negatieve zelfbeeld waardoor je alles alleen maar erger maakt.
pi_98161342
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee dat je de bron weerspreekt betekent niet dat mijn oordeel incorrect is, als je dat wilt bewijzen moet je met een relevante onafhankelijke bron komen die dat weerspreekt. Want jouw mening over die bron is natuurlijk maar subjectief.
Eens.

Kunnen we nu weer ontopic :+
pi_98161357
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Of een herbevestiging van het negatieve zelfbeeld waardoor je alles alleen maar erger maakt.
Als dat gebeurt met actieve coaching en ondersteuning zou dat niet zo snel moeten voorkomen.
pi_98161483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het betekend wel dat jouw oordeel over wajong, werk en therapie puur jouw subjectieve mening is, en dus iets dat ik niet voor waar aan hoef te nemen omdat je zelf niet eens weet of het überhaubt wel waar is.
Dit zal ik dan ook niet doen, omdat ik zelf beter weet...uit eigen ervaring ;)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:43:29 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98161595
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het betekend wel dat jouw oordeel over wajong, werk en therapie puur jouw subjectieve mening is, en dus iets dat ik niet voor waar aan hoef te nemen omdat je zelf niet eens weet of het überhaubt wel waar is.
Dit zal ik dan ook niet doen, omdat ik zelf beter weet...uit eigen ervaring ;)
je hoeft het ook niet voor waar aan te nemen, maar constant hier de negatievo uithangen zonder bron is ook zinloos en daar help je niemand mee :).
Een gedicht over Maanvis
pi_98161646
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je hoeft het ook niet voor waar aan te nemen, maar constant hier de negatievo uithangen zonder bron is ook zinloos en daar help je niemand mee :).
Nou nou, kijk eens in de spiegel, zeg.
Meteen zo negatief gaan lopen doen alleen maar omdat je een simpele discussie niet kan winnen :)
pi_98161724
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
omdat je een simpele discussie niet kan winnen :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98161772
Oh ja, daarom was ik niet meer in dit topic :X

Ontopic: ik heb vanaf afgelopen donderdag me opgegeven als vrijwilliger om kittens op te vangen. Ik dacht dan heb ik iets te doen + ritme + kittens O+

Alleen bleek ik allergisch en daarnaast ook fysiek & mentaal niet in staat om ermee om te gaan. Mooi kut.

Maargoed, ik wilde het in ieder geval proberen. Ik hou er niet van om er vanuit te gaan dat ik iets niet kan.
pi_98161944
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:47 schreef Mama_Mia het volgende:

Ontopic: ik heb vanaf afgelopen donderdag me opgegeven als vrijwilliger om kittens op te vangen. Ik dacht dan heb ik iets te doen + ritme + kittens O+

Alleen bleek ik allergisch en daarnaast ook fysiek & mentaal niet in staat om ermee om te gaan. Mooi kut.

Maargoed, ik wilde het in ieder geval proberen. Ik hou er niet van om er vanuit te gaan dat ik iets niet kan.
Dat is wel de juiste instelling in elk geval ;)

Ik ben zelf wat meer exact aangelegd, maar heb echt van alles gedaan om maar bezig te blijven!
Om maar een opsomming te geven: Kinderwerk, schoonmaken, hulpkok, computers repareren, bijles voor ouderen van dagen over hoe ze met een computer om moeten gaan, ik heb zelfs een dansvoorstelling gegeven, inclusief staande ovatie!

Dus zeggen dat ik kieskeurig ben, gaat niet echt op haha! :D
pi_98161985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:47 schreef Mama_Mia het volgende:

Al op zoek naar het volgende vrijwilligerswerk?
pi_98162024
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Al op zoek naar het volgende vrijwilligerswerk?
:N binnenkort een keuring bij het UWV, ik wil liever een betaalde baan dan vrijwilligerswerk.

Mocht dat niet kunnen, dan wil ik kijken of ik binnen de FES (Fibromyalgie stichting) vrijwilliger kan worden.
pi_98162139
Shit, ik bedenk me net dat ik een telefoontje had moeten plegen, maar dat gefok heeft me te veel afgeleidt.
Heb nog meer te doen vandaag, ajuus! :W
pi_98162161
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:53 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

:N binnenkort een keuring bij het UWV, ik wil liever een betaalde baan dan vrijwilligerswerk.

Mocht dat niet kunnen, dan wil ik kijken of ik binnen de FES (Fibromyalgie stichting) vrijwilliger kan worden.
Ah. Als je gewoon geschikt bent voor werk is herintegratie natuurlijk altijd beter. Verder niets mis met vrijwilligerswerk natuurlijk! En hoe langer je thuiszit hoe kleiner de kans om weer terug te komen op de arbeidsmarkt. Ermee bezig zijn is dus goed van je (vergroot je kansen waarschijnlijk) ^O^ Suc6 bij de keuring.

[ Bericht 23% gewijzigd door FkTwkGs2012 op 14-06-2011 16:57:49 (dubbele quote eruit gevist) ]
pi_98162242
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

[..]

Ah. Als je gewoon geschikt bent voor werk is herintegratie natuurlijk altijd beter. Verder niets mis met vrijwilligerswerk natuurlijk! En hoe langer je thuiszit hoe kleiner de kans om weer terug te komen op de arbeidsmarkt. Ermee bezig zijn is dus goed van je (vergroot je kansen waarschijnlijk) ^O^ Suc6 bij de keuring.
Dankje :) ik hoop dat ik iets kan werken, ik weet van mezelf aardig goed m'n grenzen. Waar ik bang voor ben (en wat in dit topic ondergesneeuwd raakt door mensen die schreeuwen dat je zo makkelijk in de wajong komt/blijft) is dat ze me meer goedkeuren dan dat ik aankan :{
Maar goed, dat zien we dan wel weer. Ik ben altijd bezig met mijn toekomst, heb eindelijk na tig jaar mijn universitair diploma gehaald, dus dat brengt hopelijk weer wat mogelijkheden *)
  dinsdag 14 juni 2011 @ 16:59:02 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98162252
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:53 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

iig heb je ons respect gewonnen omdat je vrijwilligerswerk probeert te doen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_98162310
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Roept wat nare implicaties bij me op.
pi_98162351
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoera :D :+

ik heb de ervaring van op de bank zitten en niks doen - twee jaar bij ouders thuis gezeten en elke 3 maanden zowat een operatie. Nou dan ben je echt genezen van het idee 'ik ga lekker een uitkering trekken en de rest van m'n leven niks doen'. Dan duren dagen écht klote lang.
pi_98162372
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:58 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Dankje :) ik hoop dat ik iets kan werken, ik weet van mezelf aardig goed m'n grenzen. Waar ik bang voor ben (en wat in dit topic ondergesneeuwd raakt door mensen die schreeuwen dat je zo makkelijk in de wajong komt/blijft) is dat ze me meer goedkeuren dan dat ik aankan :{
Maar goed, dat zien we dan wel weer. Ik ben altijd bezig met mijn toekomst, heb eindelijk na tig jaar mijn universitair diploma gehaald, dus dat brengt hopelijk weer wat mogelijkheden *)
Nice. Gewoon dagje voor dagje nemen, van te voren vragen opschrijven en kritisch zijn he. Meer kan je niet doen.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 17:02:14 #92
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98162404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Roept wat nare implicaties bij me op.
nou ze toont aan dat ze wil werken, dat ze het ook probeert, dat ze op zoek is naar haar ideale baan, en dat het dan niet lukt is wat minder maar ze probeert het tenminste. Ze is tenminste acite bezig om haar maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen :).
Een gedicht over Maanvis
pi_98162453
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Nice. Gewoon dagje voor dagje nemen, van te voren vragen opschrijven en kritisch zijn he. Meer kan je niet doen.
Precies. Ik maak altijd honderdduizend lijstjes omdat ik anders echt de meest basale dingen nog vergeet te doen, ik neem iemand mee naar het gesprek zodat ik me prettiger voel, en voor de rest doet mijn mond het gelukkig nog prima. Ik kom er wel, al dan niet via het geijkte paadje ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nou ze toont aan dat ze wil werken, dat ze het ook probeert, dat ze op zoek is naar haar ideale baan, en dat het dan niet lukt is wat minder maar ze probeert het tenminste. Ze is tenminste acite bezig om haar maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen :).
Dankje :) dat is fijn om te horen dat het gewaardeerd wordt ^O^
pi_98162467
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik ken heel wat 'gezonde' mensen die ik op werk met een buitengewoon gedemotiveerde kuthouding heb zien werken. Respect verdien je met je houding, en dat je werk zoekt is mooi, maar als je dat niet doet kunnen daar tal van valide redenen voor zijn. Mensen die in rottijden op een positieve manier doorzetten hebben per definitie mijn respect.
pi_98162530
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 17:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Respect verdien je met je houding, en dat je werk zoekt is mooi, maar als je dat niet doet kunnen daar tal van valide redenen voor zijn. Mensen die in rottijden op een positieve manier doorzetten hebben per definitie mijn respect.
^O^

En nu ga ik ff eten, dat heb ik vandaag nog niet gedaan :@
  Moderator dinsdag 14 juni 2011 @ 22:01:30 #96
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98177811
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 16:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou nou, kijk eens in de spiegel, zeg.
Meteen zo negatief gaan lopen doen alleen maar omdat je een simpele discussie niet kan winnen :)
:X
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98200468
quote:
Beste ,

Naar aanleiding van ons gesprek over de functie van Orderverzamelaar in opleiding hebben wij besloten de procedure met andere kandidaten voort te zetten. Deze kandidaten voldoen ons inziens beter aan het gestelde functieprofiel.

Wij danken je voor de getoonde interesse in ons bedrijf en wensen je veel succes toe met verdere sollicitaties.

Met vriendelijke groeten,
:{
Maar als het goed is sta ik wel over een paar weken vrijwillig het verkeer te regelen voor de avond 4 daagse en ik heb mij ook aangemeld als vrijwilliger bij PWN om natuurgebied te onderhouden.
-weg-
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 14:10:54 #98
16180 crew  CoolGuy
pi_98200722
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:05 schreef Auti het volgende:

[..]

:{
Maar als het goed is sta ik wel over een paar weken vrijwillig het verkeer te regelen voor de avond 4 daagse en ik heb mij ook aangemeld als vrijwilliger bij PWN om natuurgebied te onderhouden.
Maar dat PWN gebeuren, dan heb je toch ook verplichtingen? En dat was toch een probleem voor sommigen, omdat ze niet weten wanneer ze het wel aan kunnen en wanneer niet en bij een baan heb je die verplichting altijd? Of geldt voor jou een andere (medische) situatie?
pi_98201048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat PWN gebeuren, dan heb je toch ook verplichtingen? En dat was toch een probleem voor sommigen, omdat ze niet weten wanneer ze het wel aan kunnen en wanneer niet en bij een baan heb je die verplichting altijd? Of geldt voor jou een andere (medische) situatie?
Nee je kan zoals ik het begrepen heb je eigen tijd indelen en er zijn veel mogelijkheden/klusjes.
https://www.pwn.nl/PuurNa(...)k/Pages/default.aspx
En ik ben wel vaak in dat gebied, dus kan ik ook dingen signaleren en ik vind het ook leuk om soms mee te helpen met maaien.
-weg-
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:31:45 #100
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98215573
De factor 'willen' zal ook wel afhangen van geboekte successen en trots. Als je ergens moet werken waar je het helemaal niet ziet zitten, hoe wil men dat blijvend afdwingen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_98216046
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:31 schreef Schenkstroop het volgende:
De factor 'willen' zal ook wel afhangen van geboekte successen en trots. Als je ergens moet werken waar je het helemaal niet ziet zitten, hoe wil men dat blijvend afdwingen?
Uhm...net zolang doorhakken tot de volgende burnout??
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:41:55 #102
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_98216068
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:31 schreef Schenkstroop het volgende:
gewoon geen uitkering geven, heel simpel. Wie niet werkt zal ook niet eten.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:43:06 #103
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98216132
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:41 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

gewoon geen uitkering geven, heel simpel. Wie niet werkt zal ook niet eten.
En wie niet kan/wil werken gaat maar dood. _O_
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:46:48 #104
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98216331
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:43 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Zo ging het 5.999.890 jaar lang.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:50:21 #105
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98216525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Zo ging het 5.999.890 jaar lang.
Ja daarom, gewoon herinvoeren en de sterkste blijven over. ^O^
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:52:19 #106
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98216605
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:50 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ja daarom, gewoon herinvoeren en de sterkste blijven over. ^O^
De vraag is niet of we terugwillen naar dat systeem, de vraag is waar dit systeem ons brengt.
pi_98216692
Gaat weer lekker hier. Jullie hebben dan ook geen idee wat de verdere consequenties zijn voor de Nederlandse samenleving van zo'n maatregen. Naja, jullie weten denk ik gewoon niet beter.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:56:19 #108
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98216786
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
Gaat weer lekker hier. Jullie hebben dan ook geen idee wat de verdere consequenties zijn in de Nederlandse maatschappij van zo'n maatregen. Naja, jullie weten denk ik gewoon niet beter.
Ik gun iedereen een zo hoog mogelijke uitkering en zo min mogelijk last, maar dat is jammer genoeg niet realistisch. We leven niet in Disneyland.
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:57:07 #109
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98216829
quote:

[..]

Precies, met z'n allen lekker op straat leven en overlast veroorzaken terwijl we de winkels leegplunderen om wat te vreten te krijgen.
pi_98216861
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:56 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik gun iedereen een zo hoog mogelijke uitkering en zo min mogelijk last, maar dat is jammer genoeg niet realistisch. We leven niet in Disneyland.
Ik zeg maar niks...wat een kindergarten hierzo...pfff
pi_98216901
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:57 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Precies, met z'n allen lekker op straat leven en overlast veroorzaken terwijl we de winkels leegplunderen om wat te vreten te krijgen.
:o Mark Rutte vs Harry de Beuker van sloopbedrijf de Moker _O-
-weg-
  woensdag 15 juni 2011 @ 19:59:02 #112
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98216927
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is toch niet persoonlijk.
pi_98216978
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat is toch niet persoonlijk.
Dat zeg ik ook niet.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:01:33 #114
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98217054
Door een ongeval kan ook een happy veelverdiener in ene naar de andere kant van het verhaal geslingerd worden.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:01:44 #115
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98217065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.
Dan kunnen we samen kijken welke hervormingen de minste slachtoffers kosten.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:02:28 #116
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98217117
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:01 schreef Schenkstroop het volgende:
Door een ongeval kan ook een happy veelverdiener in ene naar de andere kant van het verhaal geslingerd worden.
Klopt.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:04:34 #117
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98217213
Kosten de uitkeringsgerechtigden echt zo ontzettend veel geld, meer dan andere overheidsuitgaven want zo lijtk het. Dat vooral rechts-stemmende mensen zo over deze groep moeten vallen?
pi_98217230
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk dat onze samenleving zoals die nu is, 1 van de minst dodelijke is op aarde.
pi_98217273
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Kosten de uitkeringsgerechtigden echt zo ontzettend veel geld, meer dan andere overheidsuitgaven want zo lijtk het, dat iedereen zo over deze groep moet vallen?
Ze kosten denk ik minder geld dan wanneer een uitkeringsgerechtigde moet gaan roven voor z'n brood, maar dat zelf bedenken is voor "sommigen" hier zo al een brug te ver
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:06:35 #120
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98217308
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:04 schreef Schenkstroop het volgende:
Kosten de uitkeringsgerechtigden echt zo ontzettend veel geld, meer dan andere overheidsuitgaven want zo lijtk het, dat iedereen zo over deze groep moet vallen?
169 miljard. Dat is ruwweg 12-15 keer de HRA.

Bron: CBS
pi_98217337
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

169 miljard. Dat is ruwweg 12-15 keer de HRA
Bron?
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:08:26 #122
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98217400
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

169 miljard. Dat is ruwweg 12-15 keer de HRA
169?! telde je hierbij ook pensioen-gerechtigden en tijdelijk werklozen enzo erbij op?

Ik vind de HRA ook wel een uitkering eigenlijk. In Amerika is hetzelfde gaande. overheid subsidieert huizenbezitters omdat men anders in het nauw komt. Waaorm zou een HRA geen subsidie/uitkering zijn dan?
pi_98217492
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Svp een gedetailleerdere opsplitsing?
pi_98217523
Leuk, maar heb je ook een link zodat ik me ook kan inlezen?
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:11:08 #125
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98217562
Sorry, traag vanwege Fokmobile, zie edit.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:13:30 #126
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98217690
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:01 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Herkeuren, volledig afgekeurd enkel nog voor de personen die gewoonweg fysiek/psychisch niet in staat zijn om überhaupt iets te doen en sneller nogmaals de uitkeringsgerechtigden herkeuren/controleren of er iets is veranderd in de situatie.
Thuiswonenden een lagere uitkering geven (geen idee of dat al is geregeld in de laatste Wajong-versie) t.o.v jongeren die op zichzelf wonen.
Dat extra-tje voor buitengewone uitgaven eens controleren, zat personen die het krijgen terwijl ze helemaal geen extra kosten maken.
Meer stimuleren om te werken, is al verbeterd in de nieuwe Wajong maar zat oude Wajongers die er niet eens op vooruit gaan op financieel gebied wanneer ze aan het werk gaan of juist kromme systemen waarbij het meer loont om bijvoorbeeld 12 uur in de week te werken dan 32 uur. :')

Lijkt mij een prima begin, zo tref je niemand onnodig hard en bespaar je toch een hoop geld. ^O^
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:14:01 #127
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98217718
Bij die 169 mljrd zitten dus de pensioenen en de subsidies voor zorgkosten er ook bij opgeteld?

En zie ook mijn vraag of de HRA niet ook gewoon een uitkering/subsidie is. En zoniet waaorm dan niet.
pi_98217753
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:11 schreef GSbrder het volgende:
Sorry, traag vanwege Fokmobile, zie edit.
1e zin "Sociale bescherming kost 169 miljard euro".

Jouw grafiek gaat over sociale bescherming, niet over de kosten van de bijstand *ZUCHT*
pi_98217818
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:06 schreef GSbrder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron: CBS
Die ziektestijging is wel apart.
pi_98217833
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:14 schreef Schenkstroop het volgende:
Bij die 169 mljrd zitten dus de pensioenen en de subsidies voor zorgkosten er ook bij opgeteld?

En zie ook mijn vraag of de HRA niet ook gewoon een uitkering/subsidie is. En zoniet waaorm dan niet.
Dat is 'ie dus wel, maar vanwege allerlij ditjes, datjes en bullshitjes hoort 'ie natuurlijk niet in het zelfde rijtje thuis :P
pi_98217853
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:13 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Herkeuren, volledig afgekeurd enkel nog voor de personen die gewoonweg fysiek/psychisch niet in staat zijn om überhaupt iets te doen en sneller nogmaals de uitkeringsgerechtigden herkeuren/controleren of er iets is veranderd in de situatie.
Thuiswonenden een lagere uitkering geven (geen idee of dat al is geregeld in de laatste Wajong-versie) t.o.v jongeren die op zichzelf wonen.
Dat extra-tje voor buitengewone uitgaven eens controleren, zat personen die het krijgen terwijl ze helemaal geen extra kosten maken.
Meer stimuleren om te werken, is al verbeterd in de nieuwe Wajong maar zat oude Wajongers die er niet eens op vooruit gaan op financieel gebied wanneer ze aan het werk gaan of juist kromme systemen waarbij het meer loont om bijvoorbeeld 12 uur in de week te werken dan 32 uur. :')

Lijkt mij een prima begin, zo tref je niemand onnodig hard en bespaar je toch een hoop geld. ^O^
Even een opmerking he. Hoe wil je dat Wajongers die thuis wonen op zichzelf gaan wonen als ze een lagere uitkering krijgen?
pi_98217884
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Die ziektestijging is wel apart.
En volstrekt niet uitgelegd.
En voordat iemand denkt dat we met z'n allen massaal ziek aan het worden zijn oid, in deze ceifers zullen de kosten van de vergrijzing ook wel meegerekend zijn
pi_98217939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:16 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Even een opmerking he. Hoe wil je dat Wajongers die thuis wonen op zichzelf gaan wonen als ze een lagere uitkering krijgen?
Zodra je verhuist, kun je aangeven dat je gaat verhuizen en in aanmerking komt voor een hogere uitkering
pi_98217951
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En voordat iemand denkt dat we met z'n allen massaal ziek aan het worden zijn oid, in deze ceifers zullen de kosten van de vergrijzing ook wel meegerekend zijn
Als je bejaard bent krijg je geen ziekteuitkering lijkt me. Of zitten de zorgkosten hier stiekem ook bij.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:18:16 #135
283800 Suphomes
Dat dit kan in Nederland
pi_98217957
quote:

[..]

Vooral ook niet vergeten dat werkelijk alles tegenwoordig een ziekte, syndroom of aandoening is.
pi_98218030
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Als je bejaard bent krijg je geen ziekteuitkering lijkt me. Of zitten de zorgkosten hier stiekem ook bij.
Helemaal niet stiekem
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)010/2010-3175-wm.htm
" Twee derde van de sociale bescherming betreft de oudedagsvoorziening en de steun aan de zieken"
pi_98218045
quote:

Als ze dan op zichzelf gaan wonen dan krijgen ze een hogere uitkering?
Als je inwonend bent en je ouders betalen een deel mee in jouw kosten, waarom zou je dan evenveel krijgen als iemand die niet inwonend is? Ik denk dat hij dat bedoeld.
-weg-
pi_98218055
Ah de titel bij de grafiek: Kosten sociale bescherming.
pi_98218079
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:18 schreef Suphomes het volgende:

[..]

Vooral ook niet vergeten dat werkelijk alles tegenwoordig een ziekte, syndroom of aandoening is.
Nee, dat is niet het geval. Of je bedoelde dit ironisch of zo...
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:19:51 #140
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98218082
Hypotheken zijn inderdaad uitkeringen, of belastingteruggaaf voor hoge IB zo je wilt. Dat afschaffen moet gecorrigeerd worden door een deelse verlaging van de IB.

Verder zeg je een hoop nuttige dingen Lastpost, maar het zal niet genoeg zijn. De vergrijzing zal de uitkeringen in zorg en ouderdom doen stijgen. Fiscaliseer de pensioenen en ga af van het idee dat ouderen een uitkering nodig hebben, zeker toekomstige generaties ouderen niet. Beperk de gronden waarop zieken in aanmerking komen voor AWBZ en verhoog de eigen bijdrage. Ook chronisch zieken moeten helaas meer betalen, verwacht wordt een eigen risico van 775 in 2015 als we zo doorgaan. Jammer, maar het moet ergens vandaan komen en de algemene middelen zijn onvoldoende voor de zorgkosten.

Een laatste middel is verlaging van de uitkeringen, aangezien straks uitkeringsgerechtigen moeten betalen voor hun eigen uitkering. Dat is inefficiënte herverdeling.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:19:56 #141
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98218087
quote:

[..]

Waarom hangt dat af van een lagere uitkering, die gaat toch omhoog zodra ze uit huis gaan?
Of je wilt dat de Wajonger ook nog rustig kan gaan sparen van zijn/haar uitkering om direct het huis in te kunnen richten? :+

Ik vind het krom dat iemand die een huishouden runt, de huur betaalt, de boodschappen doet en alle andere vaste lasten heeft evenveel krijgt in de maand als iemand die enkel zijn/haar mobieltje en een verzekering hoeft te betalen en daar mogen ze best eens tegen optreden, niet enkel bij de Wajong trouwens.
pi_98218122
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Precies. Snap ook niet hoe iemand kan beweren dat de bijstand 169 miljard kost en vervolgens DIT als bron gaat geven :?
pi_98218210
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef GSbrder het volgende:
Hypotheken zijn inderdaad uitkeringen, of belastingteruggaaf voor hoge IB zo je wilt. Dat afschaffen moet gecorrigeerd worden door een deelse verlaging van de IB.

Verder zeg je een hoop nuttige dingen Lastpost, maar het zal niet genoeg zijn. De vergrijzing zal de uitkeringen in zorg en ouderdom doen stijgen. Fiscaliseer de pensioenen en ga af van het idee dat ouderen een uitkering nodig hebben, zeker toekomstige generaties ouderen niet. Beperk de gronden waarop zieken in aanmerking komen voor AWBZ en verhoog de eigen bijdrage. Ook chronisch zieken moeten helaas meer betalen, verwacht wordt een eigen risico van 775 in 2015 als we zo doorgaan. Jammer, maar het moet ergens vandaan komen en de algemene middelen zijn onvoldoende voor de zorgkosten.

Een laatste middel is verlaging van de uitkeringen, aangezien straks uitkeringsgerechtigen moeten betalen voor hun eigen uitkering. Dat is inefficiënte herverdeling.
Of het graaien aan banden leggen, want DAAR hebben we deze crisis in de eerste plaats aan te danken!
pi_98218292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Waarom hangt dat af van een lagere uitkering, die gaat toch omhoog zodra ze uit huis gaan?
Of je wilt dat de Wajonger ook nog rustig kan gaan sparen van zijn/haar uitkering om direct het huis in te kunnen richten? :+

Ik vind het krom dat iemand die een huishouden runt, de huur betaalt, de boodschappen doet en alle andere vaste lasten heeft evenveel krijgt in de maand als iemand die enkel zijn/haar mobieltje en een verzekering hoeft te betalen en daar mogen ze best eens tegen optreden, niet enkel bij de Wajong trouwens.
Nee, zo bedoel ik het niet. Maar hier krijg je bijvoorbeeld geen huis omdat je Wajong dan te laag is, ook al geef je aan dat die hoger wordt zodra je uit huis gaat.
Bovendien wil dat je bij iemand woont niet zeggen dat je niks meebetaalt. Toen ik bij mijn ouders woonde betaalde ik ook mee aan boodschappen etc.
pi_98218311
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Met als kanttekening dat er ook Wajongers zijn die inwonend zijn maar gewoon huur betalen aan de ouders en zelf voor eten zorgen e.d.
Maar je hebt zeker gelijk dat er veel bespaard kan worden door de wajongers die jij aankaart te korten.
Daar komt ook veel van die negatieve stempel vandaan... jongeren die gratis geld krijgen en daar leuk hun jeugd van doorkomen.
-weg-
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:24:45 #146
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98218423
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Sociale bescherming is kosten verzorgingsstaat is uitkeringen die bedoeld zijn om de lasten voor gezinnen en personen te verlichten. In 2009 waren de uitgaven hieraan 9 miljard euro hoger dan een jaar eerder.

Per jaar is de groei van allerhande uitkeringen al zo hoog als de totale uitgaven voor de hypotheekrente. Eén keer de HRA afschaffen compenseert slechts de groei van de verzorgingsstaat voor 1 jaar in 2014
pi_98218434
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:23 schreef Auti het volgende:

[..]
G.
Met als kanttekening dat er ook Wajongers zijn die inwonend zijn maar gewoon huur betalen aan de ouders en zelf voor eten zorgen e.d.
Maar je hebt zeker gelijk dat er veel bespaard kan worden door de wajongers die jij aankaart te korten.
Daar komt ook veel van die negatieve stempel vandaan... jongeren die gratis geld krijgen en daar leuk hun jeugd van doorkomen.
Wajongers zijn niet de oorzaak van de toenames, dat is als ik het zo zie de vergrijzing. Alhoewel ik de stijging wel wat erg veel vind.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 20:25:56 #148
16180 crew  CoolGuy
pi_98218515
quote:

[..]

Wie niet WIL werken..ja...daar hoeft de rest niet voor op te draaien. Dan ga je idd maar dood.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:27:02 #149
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98218602
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Precies. Snap ook niet hoe iemand kan beweren dat de bijstand 169 miljard kost en vervolgens DIT als bron gaat geven :?
Waar staat bijstand?
Het gaat om uitkeringsgerechtigden, daar werd een bedrag voor gevraagd.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:27:29 #150
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_98218639
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:22 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Nee, zo bedoel ik het niet. Maar hier krijg je bijvoorbeeld geen huis omdat je Wajong dan te laag is, ook al geef je aan dat die hoger wordt zodra je uit huis gaat.
Dan moet daar ook maar eens iets aan veranderen. ^O^
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:22 schreef Mama_Mia het volgende:

[...]

Bovendien wil dat je bij iemand woont niet zeggen dat je niks meebetaalt. Toen ik bij mijn ouders woonde betaalde ik ook mee aan boodschappen etc.
Mijn vraag anderzijds, zou je dat ook (moeten) doen wanneer je amper tot niets over houdt iedere maand na aftrek van je vaste lasten?
Ik betwijfel dat een ouder in kwestie dan volhard in het 'moeten bijdragen', anderzijds zou ik mezelf ook wel moreel verplicht voelen om bij te dragen wanneer ik 900 euro in de maand krijgt tegenover mijn vaste lasten van zo'n 100 euro (incl. aftrek zorgtoeslag). ;)
pi_98218681
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waar staat bijstand?
Het gaat om uitkeringsgerechtigden, daar werd een bedrag voor gevraagd.
Hier zitten de totale zorgkosten, onderwijs etc waarschijnlijk ook in he.
Edit: onderwijs week nie zeker, maar het is iig een bedrag dat veel hoger zal zijn dan de sociale uitkeringen door de overheid uitgegeven.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:29:13 #152
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98218748
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Of het graaien aan banden leggen, want DAAR hebben we deze crisis in de eerste plaats aan te danken!
Graaien? Wat is dat precies en hoe wil je dat aan banden leggen?
Hoeveel kost "graaien" ons en hoeveel levert het ons op? Comfort en zekerheid kost ons dus 169 miljard. Dat is een duidelijke uitgave, zonder aanwijsbare vorm van rendementen op die investering.
pi_98218750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:27 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dan moet daar ook maar eens iets aan veranderen. ^O^

[..]

Mijn vraag anderzijds, zou je dat ook (moeten) doen wanneer je amper tot niets over houdt iedere maand na aftrek van je vaste lasten?
Ik betwijfel dat een ouder in kwestie dan volhard in het 'moeten bijdragen', anderzijds zou ik mezelf ook wel moreel verplicht voelen om bij te dragen wanneer ik 900 euro in de maand krijgt tegenover mijn vaste lasten van zo'n 100 euro (incl. aftrek zorgtoeslag). ;)
Nee ik zou het niet moeten, maar ik zou het niet prettig vinden om mijn ouders alles te laten betalen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:30:31 #154
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98218832
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Hier zitten de totale zorgkosten, onderwijs etc waarschijnlijk ook in he.
Edit: onderwijs week nie zeker, maar het is iig een bedrag dat veel hoger zal zijn dan de sociale uitkeringen door de overheid uitgegeven.
Nee, geen onderwijs. Zorg, uitkeringen, pensioenen.
Onderwijs is geen vorm van sociale bescherming, volgens de door het CBS gehanteerde definitie
pi_98218916
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, geen onderwijs. Zorg, uitkeringen, pensioenen.
Onderwijs is geen vorm van sociale bescherming, volgens de door het CBS gehanteerde definitie
Okay. Blijft het punt verder staan.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:32:57 #156
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98218968
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Okay. Blijft het punt verder staan.
Als je het, bijvoorbeeld, enkel over de WW wilt hebben:

quote:
Aan werklozen werd in 2009 circa 8 miljard euro uitgekeerd. Dat was 28 procent ofwel 1,8 miljard euro meer dan een jaar eerder.
pi_98219125
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als je het, bijvoorbeeld, enkel over de WW wilt hebben:

[..]

Ja wat wil je. Verkapte overheidssubsidie met die deeltijd ww.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:36:18 #158
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98219164
quote:

[..]

Nadat de overheid de macht van de zorgverzekering in handen heeft gelegd van corpraties zelf. Zagen wij de kosten hard stijgen. Of de stijgingen echt komen doordat wij zieker zijn geworden of de vergrijzing.. Dat is maar de vraag. Dat is net zoiets roepen van 'het zijn de terroristsen!' maar we kunnen ze niet zien. Maar wel geld uitgeven voor het idee van veiligheid en oorlogen. Ik vermoed als complotdenker natuurlijk van valse argumenten. Dus het gegraai van de zorgverzekeraars zal wel een deel meebepalen in de hoogte van de kosten van die sociale zorg. En natuurlijk inflatie op zich wat terugtevoeren is op de overheid zelf. Iedereen betaalt meer voor hetzelfde overal waar de overheid een hand in heeft gehad. En ja dat geldt niet voor electronica en LCD TV's. En het frappante is, de overheid bemoeit zich niet met die tak. Maar juist daar heb je wel echte marktwerking en zien we de prijzen juist dalen terwijl produkten beter worden.

Ach ik babbel maar een eind heen ik stop nu wel even met posten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 15-06-2011 20:42:04 ]
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 20:37:44 #159
16180 crew  CoolGuy
pi_98219248
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als je niks zegt moet je gewoon niks zeggen, niet verkapt toch iets zeggen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:37:49 #160
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98219257
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ja wat wil je. Verkapte overheidssubsidie met die deeltijd ww.
En dus een dood spoor. Gevalletje van over de schutting gooien bij een andere verantwoordelijke instantie. Gemeenten willen je in dat potje hebben, het UWV dumpt je ook liever ergens anders en het Rijk zit al helemaal niet te wachten op uitkeringsgerechtigden.
pi_98219312
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:36 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nadat de overheid de macht van de zorgverzekering in handen heeft gelegd van corpraties zelf. Zagen wij de kosten hard stijgen. Of de stijgingen echt komen doordat wij zieker zijn geworden of de vergrijzing.. Dat is maar de vraag. Dat is net zoiets als 'het zijn de terroristsen!' maar we kunnen ze niet zien.Maar wel geld aan uitgeven voor het idee van veiligehid. En oorlogen. Ik vermoed als complotdneker natuurlijk van valse argumenten. Dus het gegraai van de zorgverzekeraars zal wel een deel meebepalen in de hoogte van de kosten van die sociale zorg. En natuurlijk inflatie op zich wat terugetvoeren is op de overheid zelf. Iedereen betaalt meer voor hetzelfde overal waar de overheid een hand in heeft gehad. En ja dat geldt niet voor electronica en LCD TV's. En het vreemde is, de overheid bemoeit zich niet met die tak. Maar juist daar heb je wel echte marktwerking en zien we de prijzen juist dalen terwijl produkten beter worden.

Wel interessante discussie, maar misschien kan die ook beter in een andet topic gevoerd worden. Aex danwel pol bv.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:44:19 #162
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98219663
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:36 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nadat de overheid de macht van de zorgverzekering in handen heeft gelegd van corpraties zelf. Zagen wij de kosten hard stijgen. Of de stijgingen echt komen doordat wij zieker zijn geworden of de vergrijzing.. Dat is maar de vraag. Dat is net zoiets als 'het zijn de terroristsen!' maar we kunnen ze niet zien.Maar wel geld aan uitgeven voor het idee van veiligehid. En oorlogen. Ik vermoed als complotdneker natuurlijk van valse argumenten. Dus het gegraai van de zorgverzekeraars zal wel een deel meebepalen in de hoogte van de kosten van die sociale zorg. En natuurlijk inflatie op zich wat terugetvoeren is op de overheid zelf. Iedereen betaalt meer voor hetzelfde overal waar de overheid een hand in heeft gehad. En ja dat geldt niet voor electronica en LCD TV's. En het vreemde is, de overheid bemoeit zich niet met die tak. Maar juist daar heb je wel echte marktwerking en zien we de prijzen juist dalen terwijl produkten beter worden.

Ik ben het helemaal eens als je stelt dat er amper sprake is van marktwerking in de zorg, het wordt nog altijd als een overheidsaangelegenheid gezien en elk jaar zijn er heilloze debatten over de pil in het basispakket (confessionelen: nee) of de rollator erin of eruit. Dat blijft gerommel in de marge.

Het CBS neemt op grond van ervaringsgegevens aan dat de collectief gefinancierde zorguitgaven tot 2015 met tien miljard euro zullen toenemen, zonder inflatiecorrectie of loonbijstellingen. Dit is een groei waar kabinetten zich niet aan durven te branden, waar ocw, defensie en vrom pas op de plaats maken, zullen politici het niet aandurven deze groei van 10 miljard te beperken. De vraag is ook hoe dit kan zonder draconische maatregelen die welvaartsverlies voor zorgbehoevenden gaat opleveren.

Hier zie je hoe de uitgaven moeten dalen tussen nu en 2015, maar de zorgkosten zullen stijgen.
Het aandeel zorgkosten neemt dus een steeds grotere hap, totdat dit straks ook snijden in de uitkeringen zal gaan opleveren.
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:53:42 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98220187
Ik wil ook zo'n WA-jong uitkering, waar moet ik mij melden om al dat gratis geld te cashen? 8-)
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_98220252
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:53 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil ook zo'n WA-jong uitkering, waar moet ik mij melden om al dat gratis geld te cashen? 8-)
bij je huisarts zou ik beginnen.
pi_98221411
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:24 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Sociale bescherming is kosten verzorgingsstaat is uitkeringen die bedoeld zijn om de lasten voor gezinnen en personen te verlichten. In 2009 waren de uitgaven hieraan 9 miljard euro hoger dan een jaar eerder.

Per jaar is de groei van allerhande uitkeringen al zo hoog als de totale uitgaven voor de hypotheekrente. Eén keer de HRA afschaffen compenseert slechts de groei van de verzorgingsstaat voor 1 jaar in 2014
Het totaal aantal uitkeringen ja, maar dit heeft dus niks meer met wajong en eigenwaarde te maken
pi_98221483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 20:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je niks zegt moet je gewoon niks zeggen, niet verkapt toch iets zeggen.
En begrijpend lezen is voor jouw altijd al een probleem geweest?
Joh, vraag anders een wajong uitkering aan! Gratis geld cashen, toch?!
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 21:20:24 #168
16180 crew  CoolGuy
pi_98221733
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En begrijpend lezen is voor jouw altijd al een probleem geweest?
Joh, vraag anders een wajong uitkering aan! Gratis geld cashen, toch?!
...

Neuh, ik kan prima begrijpend lezen. Dat moet ik voor m'n werk onder andere ook. Die heb ik ook al gehad, maar das niet zo geweldig, een uitkering. Ik werk liever.
  † In Memoriam † woensdag 15 juni 2011 @ 21:20:54 #169
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_98221766
Het staat iedereen vrij om een uitkering aan te vragen.
pi_98221942
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

...

Neuh, ik kan prima begrijpend lezen. Dat moet ik voor m'n werk onder andere ook. Die heb ik ook al gehad, maar das niet zo geweldig, een uitkering. Ik werk liever.
Mee eens. Een uitkering is totaal niet geweldig. Kan me persoonlijk dan ook niet voorstellen dat iemand liever lui en arm is dan dat 'ie werk gaat zoeken.

Maar wat ik nog erger vind zijn die mensen die en een uitkering hebben, en nog eens zwart zitten bij te verdienen zodat ze hun nieuwe 142in flatscreen TV kunnen betalen :?
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:25:35 #171
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98222084
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het totaal aantal uitkeringen ja, maar dit heeft dus niks meer met wajong en eigenwaarde te maken
Er werd hier gevraagd hoeveel uitkeringen kosten.
De Wajong kost overigens 1,75 miljard, de prognose is dat het aantal Wajongers stijgt van 167.000 nu naar 500.000 in 2040. Gecorrigeerd een goede 5 - 6 miljard in 2040 dus voor jongeren die voor de rest van hun leven min of meer afgeschreven zijn, of hoe jullie het zelf interpreteren. Dit zijn cijfers die ons terug doen denken naar het WAO-drama (200k - 700k)

We moeten voorkomen dat we straks een grote groep jongeren hebben die niet meer kunnen werken, dat kan enkel door de regels aan te scherpen voor mensen binnen- en buiten het huidige wajong-regime. Nu krijg je geen Wajong als je niet op eigen kracht 75% van het minimumloon waard bent, dat is toch mensonterend? "Wij vinden dat jij het niet waard bent te werken, want je krijgt te weinig salaris van je denkbeeldige baas."
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 21:26:40 #172
16180 crew  CoolGuy
pi_98222172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mee eens. Een uitkering is totaal niet geweldig. Kan me persoonlijk dan ook niet voorstellen dat iemand liever lui en arm is dan dat 'ie werk gaat zoeken.

Maar wat ik nog erger vind zijn die mensen die en een uitkering hebben, en nog eens zwart zitten bij te verdienen zodat ze hun nieuwe 142in flatscreen TV kunnen betalen :?
Oh ik kan me dat wel voorstellen. Die mogen ze spreekwoordelijk opknopen wat mij betreft.

Ja, die mensen moeten ze ophangen gewoon. Want niet kunnen werken, maar zwart ineens wel kunnen werken? Opknopen.
pi_98222286
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De Wajong kost overigens 1,75 miljard, de prognose is dat het aantal Wajongers stijgt van 167.000 nu naar 500.000 in 2040. Gecorrigeerd een goede 5 - 6 miljard in 2040 dus voor jongeren die voor de rest van hun leven min of meer afgeschreven zijn, of hoe jullie het zelf interpreteren. Dit zijn cijfers die ons terug doen denken naar het WAO-drama (200k - 700k)

We moeten voorkomen dat we straks een grote groep jongeren hebben die niet meer kunnen werken, dat kan enkel door de regels aan te scherpen voor mensen binnen- en buiten het huidige wajong-regime. Nu krijg je geen Wajong als je niet op eigen kracht 75% van het minimumloon waard bent, dat is toch mensonterend? "Wij vinden dat jij het niet waard bent te werken, want je krijgt te weinig salaris van je denkbeeldige baas."
2040. :') tegen die tijd is de wereld al 10x gewijzigd. Over drama-argumenten gesproken :D
pi_98222303
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De Wajong kost overigens 1,75 miljard, de prognose is dat het aantal Wajongers stijgt van 167.000 nu naar 500.000 in 2040
En dit is dus BS, wat ze gedaan hebben is gewoon met een rechte lijn geëxtrapoleerd wat de toename zal zijn, terwijl de toename van pak-em-beet de laatste 8 jaren voor een groot deel te wijten is aan 1)De toegenomen bekendheid van de wajong waardoor velen pas jaren later in de wajong zijn terechtgekomen en 2)Omdat gemeentes "ineens" werk maakten van het doorspitten van hun dossiers om maar zoveel mogelijk mensen uit de bijstand te krijgen "omdat ze er ineens zelf voor moesten gaan dokken"

Die 500000 is gebaseert op lucht, maar iedereen speelt dat spelletje mee omdat het wel zo makkelijk is. Gewoon een ander besmeuren zodat hun villasubsidie niet aangeraakt hoeft te worden.

Echt, weet je wat? Trek die lijn anders een even door, zal je zien dat volgens diezelfde lijn in 2200 IEDEREEN in de wajong zal zitten!!

En dat is BS, maar dat komt omdat de hele "500000" redenatie BS is

Edit:Voor de duidelijkheid, die 2200 is uit de lucht gegrepen, kan namelijk ook 2300 zijn oid
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:32:54 #175
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98222588
CPB verteld BS, natuurlijk jongens, jullie weten het ongetwijfeld beter :)

Schatte het Centraal Planbureau (CPB) eind 2007 nog dat er in 2040 400.000 zijn (tegenover 168.000 op dit moment), nu zou het om 500.000 uitkeringen gaan, zo denkt Hans Kamps, kroonlid van de Sociaal-Economische Raad, de SER. Dat komt ook doordat de uitstroom extreem laag is. Van de mensen met een Wajong-uitkering vindt slechts 9 procent een normale baan.

Dag en nacht, het hele jaar door, komen bijna twee jongeren per uur in de Wajong terecht, schetste Piet Hein Donner, CDA-minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vorige week in Dordrecht. De Wajong kost de samenleving nu 1,75 miljard euro aan uitkeringen. Feitelijk zijn de kosten nog hoger, aangezien deze jongeren niet werken en dus geen belasting afdragen. Ook geeft de overheid tientallen miljoenen uit aan de reïntegratie van deze jongeren en 2,2 miljard euro aan sociale werkplaatsen waar 15 procent van de Wajong'ers werkt.
pi_98222661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:32 schreef GSbrder het volgende:
2040 als argument hebben! Dude....
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:34:29 #177
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98222702
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

2040 als argument hebben! Dude....
Oh, dat is te ver voor je?
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:34:47 #178
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98222713
Ik vind alles prima zolang ik er ook maar eentje heb :7
pi_98222814
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:32 schreef GSbrder het volgende:

Schatte het Centraal Planbureau (CPB) eind 2007 nog dat er in 2040 400.000 zijn (tegenover 168.000 op dit moment), nu zou het om 500.000 uitkeringen gaan, zo denkt Hans Kamps, kroonlid van de Sociaal-Economische Raad, de SER. Dat komt ook doordat de uitstroom extreem laag is. Van de mensen met een Wajong-uitkering vindt slechts 9 procent een normale baan.

Dag en nacht, het hele jaar door, komen bijna twee jongeren per uur in de Wajong terecht, schetste Piet Hein Donner, CDA-minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vorige week in Dordrecht. De Wajong kost de samenleving nu 1,75 miljard euro aan uitkeringen. Feitelijk zijn de kosten nog hoger, aangezien deze jongeren niet werken en dus geen belasting afdragen. Ook geeft de overheid tientallen miljoenen uit aan de reïntegratie van deze jongeren en 2,2 miljard euro aan sociale werkplaatsen waar 15 procent van de Wajong'ers werkt.

Daar durf ik wel wat voor te zeggen.

De mensen die nu in de wajong zitten, zijn dezelfde mensen die 10 jaar terug nog in de bijstand zaten. Vertekend beeld dus
pi_98223044
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Oh, dat is te ver voor je?
Ja. Beter heb je het dan over de aow uitkeringen van de komende jaren. Dat is namelijk korte termijn, daarmee een stuk zekerder te voorspellen en gaat zeker nog onderwerp van discussie worden.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:40:34 #181
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98223090
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Daar durf ik wel wat voor te zeggen.

De mensen die nu in de wajong zitten, zijn dezelfde mensen die 10 jaar terug nog in de bijstand zaten. Vertekend beeld dus
De bijstand is minder gekrompen dan de spectaculaire stijging van de Wajong.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:41:56 #182
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_98223187
Mooie klote, Ik heb meerdere malen werk gehad tijdens mijn wajong periode,
Maar het probleem is de werkgever neemt je nooit serieus en laat je allemaal kut klusjes doen.
Solicteer je bijvoorbeeld bij de Albert Heijn mag je op je 21ste met het grut van 15 gaan vakken vullen. En met de trotsheid die asperger met zich mee brengt gaat dat natuurlijk nooit lang goed.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_98223231
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De bijstand is minder gekrompen dan de spectaculaire stijging van de Wajong.
En dat komt omdat de bijstand zeer sterk afhankelijk is van *tromgeroffel* de werkgelegenheid! :D
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:42:35 #184
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98223233
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ja. Beter heb je het dan over de aow uitkeringen van de komende jaren. Dat is namelijk korte termijn, daarmee een stuk zekerder te voorspellen en gaat zeker nog onderwerp van discussie worden.
Ik kreeg net te horen dat we hier in het Wajong-topic zaten.
Dus ik moet me beperken tot de prognoses die we daarvoor hebben.
En de bijstelling van het voorspelde aantal Wajong-ers is dus steeds hoger, in plaats van steeds lager.
pi_98223327
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En de bijstelling van het voorspelde aantal Wajong-ers is dus steeds hoger, in plaats van steeds lager.
ah. Ok als je dat begrijpt dan begrijp je vast ook dat je hier in r&p zit, niet in pol of aex.
pi_98223334
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

200 argumenten die gebaseerd zijn op BS mogen wat voor waarde-multiplier hebben dan ook, maar als de vermenigingfactor NUL blijft, blijft de uitkomst ook gewoon lekker nul
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 21:45:30 #187
16180 crew  CoolGuy
pi_98223465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

200 argumenten die gebaseerd zijn op BS mogen wat voor waarde-multiplier hebben dan ook, maar als de vermenigingfactor NUL blijft, blijft de uitkomst ook gewoon lekker nul
Sjonge jonge jonge. Flink hoor.
pi_98223486
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:34 schreef phpmystyle het volgende:
Ik vind alles prima zolang ik er ook maar eentje heb :7
Je wilt het niet, echt niet.. en zo zijn we weer helemaal on topic :Y
Wajong is niet leuk..
Al ben ik wel blij met de ondersteuning om weer aan werk te komen en te behouden :Y
-weg-
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:45:51 #189
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98223489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En dat komt omdat de bijstand zeer sterk afhankelijk is van *tromgeroffel* de werkgelegenheid! :D
En de Wajong is daar dus blijkbaar *tromgeroffel* minderrrrr van afhankelijk,
want de uitstroom van 9% is eenderde lager dan de uitstroom naar werk vanuit de bijstand (14%).
pi_98223651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En de Wajong is daar dus blijkbaar *tromgeroffel* minderrrrr van afhankelijk,
want de uitstroom van 9% is eenderde lager dan de uitstroom naar werk vanuit de bijstand (14%).
Heeft er op zich niks mee te maken. Zodra de conjunctuur aantrekt, zal de uitstroom van de bijstand harder toenemen dan die van de wajong, zie in theorie veel minder sterk afhankelijk zou moeten zijn van de conjunctuur dan de bijstand
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:49:13 #191
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98223740
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Terwijl de stroom uit de bijstand op den duur opdroogt, geldt dat niet voor nieuwe Wajong’ers die van het voortgezet speciaal onderwijs en praktijkscholen komen. Met de toename van het aantal leerlingen op deze scholen, groeit ook het aantal jonggehandicapten dat een beroep doet op de Wajong-uitkering. Hoewel UWV-onderzoekers dat niet hebben kunnen aantonen, is het aannemelijk dat de netwerken rond deze jongeren, die hen begeleiden, daarin een rol spelen.

Dat is geen bullshit, maar onderzoek van het UWV, CPB en andere betrokken instanties.
Prima als jij het beter weet hoor, je zit er zelf in en ik kan enkel uit gaan op statistici.
pi_98223816
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef Auti het volgende:

[..]

Wajong is niet leuk..
Al ben ik wel blij met de ondersteuning om weer aan werk te komen en te behouden :Y
Naja, ik vind vooral die F****N KL**E K*T psychische problemen van mij waar ik al jaren mee zit door te ***** niet leuk. Wat de wajong voor mij betekend is dat ik in elk geval een kans heb nu om daarmee aan de slag te gaan ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:50:57 #193
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98223876
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heeft er op zich niks mee te maken. Zodra de conjunctuur aantrekt, zal de uitstroom van de bijstand harder toenemen dan die van de wajong, zie in theorie veel minder sterk afhankelijk zou moeten zijn van de conjunctuur dan de bijstand
De werkloosheid in Nederland is al gigantisch laag. Daarnaast is het aannemelijker dat een aantrekkende economie zich op werklozen richt, niet jonge arbeidsongeschikten zonder werkervaring of langdurige bijstandgerechtigden. No offense.
pi_98223877
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Terwijl de stroom uit de bijstand op den duur opdroogt, geldt dat niet voor nieuwe Wajong’ers die van het voortgezet speciaal onderwijs en praktijkscholen komen. Met de toename van het aantal leerlingen op deze scholen, groeit ook het aantal jonggehandicapten dat een beroep doet op de Wajong-uitkering. Hoewel UWV-onderzoekers dat niet hebben kunnen aantonen, is het aannemelijk dat de netwerken rond deze jongeren, die hen begeleiden, daarin een rol spelen.

Dat is geen bullshit, maar onderzoek van het UWV, CPB en andere betrokken instanties.
Prima als jij het beter weet hoor, je zit er zelf in en ik kan enkel uit gaan op statistici.
En dan is het circeltje weer rond, namelijk dat HET UWV hierop aangesproken moet worden.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:51:13 #195
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98223902
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:45 schreef Auti het volgende:

[..]

Wajong is niet leuk..
Ligt er maar net aan hoeveel je mag bij verdienen.

OT: zolang ik het niet nodig heb maak ik er geen gebruik van.
pi_98223948
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De werkloosheid in Nederland is al gigantisch laag. Daarnaast is het aannemelijker dat een aantrekkende economie zich op werklozen richt, niet jonge arbeidsongeschikten zonder werkervaring of langdurige bijstandgerechtigden. No offense.
Ik had het niet over hoge of lage werkloosheid ten opzichte van de ons omringende landen, ik had het over de deviatie van het aantal werklozen ten opzichte van de periodes voor en na! -_-

Jezus f*****n christus, als de economie ENORM BAGGER SLECHT gaat, kan de conjunctuur toch ook gewoon aantrekken??

De totale werkloosheid is een momentopname, een totaalplaatje. De VERANDERING van de werkloosheid is waar ik het over had.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:03:03 #197
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98224795
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik had het niet over hoge of lage werkloosheid ten opzichte van de ons omringende landen, ik had het over de deviatie van het aantal werklozen ten opzichte van de periodes voor en na! -_-

Jezus f*****n christus, als de economie ENORM BAGGER SLECHT gaat, kan de conjunctuur toch ook gewoon aantrekken??

De totale werkloosheid is een momentopname, een totaalplaatje. De VERANDERING van de werkloosheid is waar ik het over had.
En die verandering van de werkloosheid zal dus vooral WW'ers uit hun uitkering trekken en relatief weinig Wajong'ers. Je hoeft niet op het sprookje te gaan wachten dat ze op de arbeidsmarkt smeken om de Wajong'ers, want dat is sinds 1998 niet gebeurd (ook niet tijdens de topjaren 2003 en 2005).

Je hebt vooral last van het hoge minimumloon, zeker zodra je 23+ bent. Deze is in Nederland dusdanig hoog dat iemand die in Nederland 75% van het minimumloon waard is, in een ander Europees land gewoon 100 - 110% van het WML zou verdienen. Daar zijn Wajongers de dupe van, jullie betalen de werkloosheid door het hoge salaris van mensen met een minimumloon / vlak daarboven.
pi_98224980
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En die verandering van de werkloosheid zal dus vooral WW'ers uit hun uitkering trekken en relatief weinig Wajong'ers.
Exactemundo!!
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:06:45 #199
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98225065
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Exactemundo!!
Dus u bent het haasje door het hoge minimumloon
verwoord ik het netjes
pi_98225130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:03 schreef GSbrder het volgende:
Je hebt vooral last van het hoge minimumloon, zeker zodra je 23+ bent. Deze is in Nederland dusdanig hoog dat iemand die in Nederland 75% van het minimumloon waard is, in een ander Europees land gewoon 100 - 110% van het WML zou verdienen. Daar zijn Wajongers de dupe van, jullie betalen de werkloosheid door het hoge salaris van mensen met een minimumloon / vlak daarboven.
Het hoge minimumloon is noodzakelijk omdat voor Nederlanders de vaste lasten hoger zijn dan in de meeste andere landen. Dank de graaiers hier maar voor
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:09:16 #201
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98225237
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het hoge minimumloon is noodzakelijk omdat voor Nederlanders de vaste lasten hoger zijn dan in de meeste andere landen. Dank de graaiers hier maar voor
Heeft niets met de graaiers te maken, heeft te maken met de overheidsbemoeienis.
In Duitsland is de werkloosheid gedaald sinds het vrijgeven van het WML, ook mensen met een wajong-equivalent mogen daar werken voor eenzelfde bedrag. Zou jij niet ook gaan werken als je qua salaris hetzelfde kreeg als je uitkering?
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:09:53 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98225283
Hier wil ik wel het eea rechtzetten, minimumloon draagt echt niet bij aan een hogere werkeloosheid, werk wat men zou kunnen outsourcen is vaak al geoutcoursed (geen idee als dit het correcte voltooid deelwoord is). Afijn, het argument dat we last hebben van hoge wml is niet valide door bovenstaande argument.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:10:08 #203
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98225306
Wat een brakke zin :D
pi_98225474
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:09 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Heeft niets met de graaiers te maken, heeft te maken met de overheidsbemoeienis.
In Duitsland is de werkloosheid gedaald sinds het vrijgeven van het WML, ook mensen met een wajong-equivalent mogen daar werken voor eenzelfde bedrag. Zou jij niet ook gaan werken als je qua salaris hetzelfde kreeg als je uitkering?
O, en waarom denk je dat de vaste lasten in Nederland hoger zijn dan zie in de door ons omringende landen?

Hoe kan 't dat ze in Duitsland kwalitatief betere woningen kunnen bouwen voor minder geld dan in Nederland?
Hoe kan het dat de stroom en gasvoorziening in Nederland duurder zijn terwijl we voor een deel ons eigen gas uit de grond trekken en we, door onze superieure infrastructuur, juist goedkoper uit zouden moeten zijn?

Waar denk je dat al dat geld blijft??
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:13:34 #205
16180 crew  CoolGuy
pi_98225573
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

ach, ben blij dat je wat krijgt. Andere landen die minder ontwikkeld zijn laten mensen met een aandoening die zichzelf niet kunnen bedruipen gewoon verrekken. Hier niet. Dank 'de graaiers' daar maar voor.
pi_98225718
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:13 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ach, ben blij dat je wat krijgt. Andere landen die minder ontwikkeld zijn laten mensen met een aandoening die zichzelf niet kunnen bedruipen gewoon verrekken. Hier niet. Dank 'de graaiers' daar maar voor.
Mensen die niet kunnen werken zullen hoe dan ook niks aan de conjunctuur toevoegen, of ze nou in de wajong zitten, in een gesticht of thuis van mama's borst moeten leven.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:18:09 #207
16180 crew  CoolGuy
pi_98225894
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Mensen die niet kunnen werken zullen hoe dan ook niks aan de conjunctuur toevoegen, of ze nou in de wajong zitten, in een gesticht of thuis van mama's borst moeten leven.
Maar wat klaag je nou dan. Je krijgt een uitkering, en daarna klaag je dat we de graaiers moeten bedanken dat jij minder geld krijgt? of wat?
pi_98226160
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar wat klaag je nou dan. Je krijgt een uitkering, en daarna klaag je dat we de graaiers moeten bedanken dat jij minder geld krijgt? of wat?
Ik "klaag" omdat jij klaagt dat wajongers hier meer geld zouden kosten of zo.

Maar wat je vergeet is dat vrijwel al het geld dat een wajonger krijgt, linksom of rechtsom weer terug vloeit in de NEDERLANDSE economie.

Geeft het volk brood en spelen...zegt dat je iets?
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:23:59 #209
16180 crew  CoolGuy
pi_98226271
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar wat je vergeet is dat vrijwel al het geld dat een wajonger krijgt, linksom of rechtsom weer terug vloeit in de NEDERLANDSE economie.

Nee het boeit me niet zo wat wajongers aan geld kosten. Of er nou 1 cent of 10 cent van mijn belastinggeld naar wajong uitkeringen gaat boeit me niet.

Ja, dat is al het geld dat wordt uitgegeven. Dat vloeit allemaal terug in de economie dus je bent daarin niet 'beter' dan een niet-wajonger.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:25:55 #210
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98226419
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O, en waarom denk je dat de vaste lasten in Nederland hoger zijn dan zie in de door ons omringende landen?
Omdat de welvaart hoger ligt. We verdienen in Nederland allemaal meer, zoals de bron die ik eerder gaf al duidelijk maakte:

In 2009 ontvingen Nederlanders gemiddeld per persoon meer dan 10 duizend euro aan sociale-beschermingsuitkeringen. Dat is relatief veel. Uit de laatste Europese cijfers van 2007 (gecorrigeerd voor koopkrachtverschillen) blijkt dat alleen Luxemburgers en Zweden meer krijgen.

Dat is dus gecorrigeerd voor koopkrachtverschillen, goedkope Duitse huizen of lage Belgische belastingen ten spijt, ligt daar de gemiddelde bijdrage aan sociale beschermingsconstructies lager dan in Nederland. En zouden ze daar geen graaiers hebben? Is dat een Nederlands unicum?

quote:
Hoe kan 't dat ze in Duitsland kwalitatief betere woningen kunnen bouwen voor minder geld dan in Nederland?
Hoe kan het dat de stroom en gasvoorziening in Nederland duurder zijn terwijl we voor een deel ons eigen gas uit de grond trekken en we, door onze superieure infrastructuur, juist goedkoper uit zouden moeten zijn?
Ze zijn kwalitatief niet beter, ze zijn wel goedkoper en dat heeft te maken met de dichtheid, de gemeentelijke belastingen vanwege de residuele grondwaarde die wij hier hanteren en de strengste eisen wereldwijd als het 't bouwbesluit betreft. Je hoeft me daarin niet te geloven.

Stroom- en gas is hier duurder doordat Nederland meer belasting heft over energie dan andere landen, de VS heeft 's werelds grootste importtekort en haalt tonnen met olie binnen, maar doordat daar de bijdrage aan sociale voorzieningen (o.a.) lager ligt en energie gesubsidieerd in plaats van belast wordt, is drie gallon daar goedkoper dan één liter euro hier.

quote:
Waar denk je dat al dat geld blijft??
Heel bot; maar onder andere bij jou :)
pi_98226475
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee het boeit me niet zo wat wajongers aan geld kosten. Of er nou 1 cent of 10 cent van mijn belastinggeld naar wajong uitkeringen gaat boeit me niet.

Ja, dat is al het geld dat wordt uitgegeven. Dat vloeit allemaal terug in de economie dus je bent daarin niet 'beter' dan een niet-wajonger.
behalve...dat iemand die niks te verliezen heeft, meer schade toe brengt aan de economie en de maatschappij dan iemand die in elk geval nog een brood kan kopen.

Wat denk je wat er voor jou zou veranderen als de politiek zegt "Hey, de politie kost een hoop geld, maar ze brengt ons geen geld direct in het laatje...afschaffen maar want tis pure winst!!1".

Dan zou jij toch ook niet meer fatsoenlijk kunnen leven?
pi_98226539
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:25 schreef GSbrder het volgende:
Heel bot; maar onder andere bij jou :)
Nope, zie hier:
quote:
..... vrijwel al het geld dat een wajonger krijgt, linksom of rechtsom weer terug vloeit in de NEDERLANDSE economie.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:27:54 #213
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98226542
quote:

[..]

Nee, het stroomt terug in de economie na een inefficiente herverdelingsconstructie. Immers, jij hebt je uitkering niet door middel van commerciele activiteiten gekregen, maar doordat de overheid belasting heft en daarmee jouw uitkering kan betalen. Dat zorgt voor een welvaartsverlies voor Nederland van grofweg ¤ 0,50 per herverdeelde euro. Voor een uitkering van 1400 euro moet de overheid 2800 euro aan belasting heffen, doordat er ambtenaren betaald moeten worden en het via dure kanalen bij jou terecht komt. Dat kost geld, veel geld zelfs.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:29:00 #214
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98226605
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nope, zie hier:

[..]

En dat kan natuurlijk nooit hè ;)?
Economische les; geld dat via de overheid komt, kost ons geld.

Anders graag voor iedereen een uitkering van ¤ 1.000.000,- met de voorwaarde dat iedereen het de volgende dag weer uitgeeft. Je beseft dat dit niet kan, of niet?
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:29:14 #215
16180 crew  CoolGuy
pi_98226625
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nope, zie hier:

[..]

En waar komt het geld dat de wajonger krijgt vandaan dan?
pi_98226637
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:25 schreef GSbrder het volgende:
Omdat de welvaart hoger ligt. We verdienen in Nederland allemaal meer, zoals de bron die ik eerder gaf al duidelijk maakte
Maar als de welvaart hoger ligt, is het toch ook logisch dat per hoofd van een uitkeringstrekker, de "kosten" toch ook goger zijn?
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:29:46 #217
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98226662
GS, weet je zeker dat je niet doorslaat in dat economische brein van je :D Ik ben ook niet de pleitbezorger voor een grote overheid, hoge belastingen, hoge en met name veel uitkeringsgerechtigden, maar er is toch niets mis met enige solidariteit.

Nooit gedacht dat ik dat woord nog eens zou gebruiken :')
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:30:21 #218
16180 crew  CoolGuy
pi_98226700
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

behalve...dat iemand die niks te verliezen heeft, meer schade toe brengt aan de economie en de maatschappij dan iemand die in elk geval nog een brood kan kopen.

Wat denk je wat er voor jou zou veranderen als de politiek zegt "Hey, de politie kost een hoop geld, maar ze brengt ons geen geld direct in het laatje...afschaffen maar want tis pure winst!!1".

Dan zou jij toch ook niet meer fatsoenlijk kunnen leven?
Ja, das leuk, maar de politie wordt niet afgeschaft, en de uitkeringen ook niet. De regels worden alleen aangescherpt, en dat is volledig terecht.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:30:24 #219
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98226706
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar als de welvaart hoger ligt, is het toch ook logisch dat per hoofd van een uitkeringstrekker, de "kosten" toch ook goger zijn?
Wat snap je niet aan koopkrachtpariteit?
pi_98226707
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En dat kan natuurlijk nooit hè ;)?
Economische les; geld dat via de overheid komt, kost ons geld.

Anders graag voor iedereen een uitkering van ¤ 1.000.000,- met de voorwaarde dat iedereen het de volgende dag weer uitgeeft. Je beseft dat dit niet kan, of niet?
Nee, want dan zou niemand meer werken, dus wordt er dan geen geld verdient.

Maar mensen die (terecht!!!) in de wajong zitten, kunnen sowieso niet werken
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:31:13 #221
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98226753
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:29 schreef phpmystyle het volgende:
GS, weet je zeker dat je niet doorslaat in dat economische brein van je :D Ik ben ook niet de pleitbezorger voor een grote overheid, hoge belastingen, hoge en met name veel uitkeringsgerechtigden, maar er is toch niets mis met enige solidariteit.

Nooit gedacht dat ik dat woord nog eens zou gebruiken :')
Nee, ik sla niet door, iedereen met een uitkering besefte, dacht ik, dat hij geld kostte.
Natuurlijk moet er enige solidariteit zijn, zolang we dit kunnen betalen en dat dit bij de juiste groep terecht komt.
pi_98226754
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:30 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan koopkrachtpariteit?
Wat heeft dat te maken met de door jouw gequote tekst??
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:31:19 #223
16180 crew  CoolGuy
pi_98226759
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, en als je geen onderhandelingspositie hebt, dan moet je gewoon je mond houden en blij zijn met wat je krijgt. Dat is heel bot, maar daar komt het wel op neer. Want je hebt geen alternatief. Dwz, als je terecht een wajong uitkering hebt.
pi_98226828
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:31 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee, en als je geen onderhandelingspositie hebt, dan moet je gewoon je mond houden en blij zijn met wat je krijgt. Dat is heel bot, maar daar komt het wel op neer. Want je hebt geen alternatief. Dwz, als je terecht een wajong uitkering hebt.
Je moet blij zijn met wat je krijgt, maar dat wil nog niet zeggen dat je "je mond moet houden".
Helaas pindakaas, maar zo werkt het in NL niet. Ook uitkeringstrekkers zullen gewoon hun mond open doen, we zitten hier niet in Zimbabwe of zo
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:32:39 #225
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98226833
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Juist, dat is een correcte conclusie, er moet geld worden verdient. Dit geld moet worden verdient omdat er bepaalde mensen zijn die niet kunnen werken en die krijgen, geheel terecht, een uitkering. Dat kost ons allemaal geld en natuurlijk geeft de uitkeringsgerechtigde weer een groot deel uit aan wonen, eten, ontspannen, maar nooit zoveel als de herverdeling kost.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:32:57 #226
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98226857
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, ik sla niet door, iedereen met een uitkering besefte, dacht ik, dat hij geld kostte.
Natuurlijk moet er enige solidariteit zijn, zolang we dit kunnen betalen en dat dit bij de juiste groep terecht komt.
Eens, maar als ik jou dingen zie tentoonspreiden als ''liever os dat hoge uitkeringen'' dan heb ik toch het idee dat je het spoor wat dat betreft bijster bent, mensen met een uitkering verbrassen ook heel snel hun geld weer.
pi_98226930
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Juist, dat is een correcte conclusie, er moet geld worden verdient. Dit geld moet worden verdient omdat er bepaalde mensen zijn die niet kunnen werken en die krijgen, geheel terecht, een uitkering. Dat kost ons allemaal geld en natuurlijk geeft de uitkeringsgerechtigde weer een groot deel uit aan wonen, eten, ontspannen, maar nooit zoveel als de herverdeling kost.
De herverdeling??
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:34:26 #228
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98226956
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met de door jouw gequote tekst??
Het is gecorrigeerd voor de koopkracht, dat betekent dus dat iedereen in het verhaal, dezelfde koopkrachtindexering krijgt. Het is een manier om de koopkracht van twee landen te vergelijken.
Als je zegt dat de welvaart hier hoger is dus er meer geld naar werklozen of arbeidsongeschikten moet, zou de koopkrachtpariteit gelijk moeten zijn voor beide landen. Nederland is echter aanvoerder, dus de arbeidsongeschikten in Nederland, zijn na Luxemburg en Zweden, de groepen in Europa met de beste koopkracht.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:34:54 #229
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98226982
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De herverdeling??
Geld van een werknemer naar een werkloze.
Dat is herverdeling :s)
pi_98227034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Eens, maar als ik jou dingen zie tentoonspreiden als ''liever os dat hoge uitkeringen'' dan heb ik toch het idee dat je het spoor wat dat betreft bijster bent, mensen met een uitkering verbrassen ook heel snel hun geld weer.
Yep, ik verbras het heel snel aan huur, stroom, eten en kosten voor als de wasmachine o.i.d. kapot gaat.
Na de vaste lasten is al meer dan de helft van het geld dat ik netto krijg, al weer op.

Dacht je nou echt dat ik op vakantie ging? Dat ik geld heb om uit te gaan?

Joh, lekker realistisch weer
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:36:51 #231
16180 crew  CoolGuy
pi_98227119
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yep, ik verbras het heel snel aan huur, stroom, eten en kosten voor als de wasmachine o.i.d. kapot gaat.
Na de vaste lasten is al meer dan de helft van het geld dat ik netto krijg, al weer op.

Nee, want daar moet je ook geen geld voor krijgen. Het geld dat je krijgt is om in je primaire levensonderhoud te voorzien. Vakanties horen daar niet bij. Ik 'krijg' toch ook geen geld om op vakantie te gaan?
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:37:20 #232
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98227156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou, als ik hoor wat bepaalde gemeentes nog betalen voor mensen zoals jij (nofi) dan is de rechtvaardigheid soms ook ver te zoeken, bedragen als 1500 netto zijn niet ongewoon.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:37:42 #233
16180 crew  CoolGuy
pi_98227181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je moet blij zijn met wat je krijgt, maar dat wil nog niet zeggen dat je "je mond moet houden".
Helaas pindakaas, maar zo werkt het in NL niet. Ook uitkeringstrekkers zullen gewoon hun mond open doen, we zitten hier niet in Zimbabwe of zo
Ja, die doen ook hun mond open, maar komen dan met geklaag. Dat wordt saai naar een tijdje, en als je alleen maar zeurt komt dat je boodschap ook niet ten goede.

Kijk mij maakt het niet uit of je de hele dag emmert of niet, dat levert niet het door jou gewenste resultaat op.
pi_98227187
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:34 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het is gecorrigeerd voor de koopkracht, dat betekent dus dat iedereen in het verhaal, dezelfde koopkrachtindexering krijgt. Het is een manier om de koopkracht van twee landen te vergelijken.
Als je zegt dat de welvaart hier hoger is dus er meer geld naar werklozen of arbeidsongeschikten moet, zou de koopkrachtpariteit gelijk moeten zijn voor beide landen. Nederland is echter aanvoerder, dus de arbeidsongeschikten in Nederland, zijn na Luxemburg en Zweden, de groepen in Europa met de beste koopkracht.
Bron?
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:37:58 #235
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98227195
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Dat zij hun geld verbrassen maakt niet uit, want het herverdelen an sich kost nog meer. Jij en MK hebben gelijk als je stelt dat iemand met een bijstandsuitkering of werkloosheidsuitkering relatief meer consumeert dan een miljonair, maar iemand met een miljoen heeft geen verlies door de herverdeling van het geld. Als hij 1000 euro uitgeeft, komt dat in de economie terecht en stimuleert hij daadwerkelijk de economie met 1000 euro. Als iemand met een uitkering 1000 euro uitgeeft met een uitkering van 1400 euro, kost hij de samenleving (2100 aan herverdelingskosten - 1000=) 1100 euro. Dat verliest de samenleving aan "welvaart" en dat is de prijs van gelijkheid, waar Bas Jacobs het over heeft.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:39:14 #236
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98227286
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bron?
Bron voor het principe van koopkrachtpariteit?
Wikipedia en de eerder aangehaalde bronnen:

quote:
Grote verschillen tussen Oost- en West-Europa
In 2009 ontvingen Nederlanders gemiddeld per persoon meer dan 10 duizend euro aan sociale-beschermingsuitkeringen. Dat is relatief veel. Uit de laatste Europese cijfers van 2007 (gecorrigeerd voor koopkrachtverschillen) blijkt dat alleen Luxemburgers en Zweden meer krijgen. In de Oost-Europese landen is het bedrag per inwoner over het algemeen het laagst. Roemenen ontvingen in 2007 gemiddeld het minst van alle Europeanen. Ook als percentage van het nationaal inkomen besteden Nederland en de meeste andere West-Europese landen in vergelijking tot andere EU-landen relatief veel aan sociale bescherming.
Uitkeringen sociale bescherming per persoon, 2007, in koopkrachtpariteiten

pi_98227301
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nou, als ik hoor wat bepaalde gemeentes nog betalen voor mensen zoals jij (nofi) dan is de rechtvaardigheid soms ook ver te zoeken, bedragen als 1500 netto zijn niet ongewoon.
Heb je een voorbeeld? Ik neem aan dat die ¤1500 niet uit je duim gezogen is?
Dus....bron?
pi_98227349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waarschijnlijk inclusief allerlei toeslagen en subsidies. Overigens vind ik het nog steeds veel voor iemand die niet werkt.
signatuurloos
pi_98227379
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:37 schreef GSbrder het volgende:
maar iemand met een miljoen heeft geen verlies door de herverdeling van het geld. Als hij 1000 euro uitgeeft, komt dat in de economie terecht en stimuleert hij daadwerkelijk de economie met 1000 euro. Als iemand met een uitkering 1000 euro uitgeeft met een uitkering van 1400 euro, kost hij de samenleving (2100 aan herverdelingskosten - 1000=) 1100 euro. Dat verliest de samenleving aan "welvaart" en dat is de prijs van gelijkheid, waar Bas Jacobs het over heeft.
Als iemand met een miljoen 1 porche koopt, hoppa, weer een paar ton weg uit de Nederlandse economie!
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:40:41 #240
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98227384
Koopkrachtpariteit:

Koopkrachtpariteit wordt ook wel aangeduid met de Engelse term "purchasing power parity" (PPP). Het is een manier om de koopkracht van twee landen te vergelijken.

De wisselkoers op de financiële markten wordt in belangrijke mate bepaald door de prijzen van de op de wereldmarkt verhandelde goederen en diensten, maar dit is vaak een heel ander pakket van goederen en diensten dan dat wat de mensen in het dagelijkse leven consumeren.
Het inkomen per hoofd in dollars kan daarom een sterk vertekend beeld geven van de werkelijke koopkrachtverhoudingen. De rijkdom van relatief rijke landen wordt hierdoor over het algemeen sterk uitvergroot, evenals de armoede van relatief arme landen. De mensen in de arme landen consumeren namelijk veel goederen en diensten die ter plaatse, met de lage arbeidskosten van die landen, geproduceerd worden, zodat de kosten van levensonderhoud hier (over het algemeen: er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen) veel lager zijn dan in rijke landen.

woensdag 15 juni 2011 @ 22:40:53 #241
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98227404
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als iemand met een miljoen 1 porche koopt, hoppa, weer een paar ton weg uit de Nederlandse economie!
Nee, hoezo?
pi_98227439
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Dus de porche fabrikant doet het allemaal voor niets wil je zeggen??
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:41:45 #243
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98227470
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb je een voorbeeld? Ik neem aan dat die ¤1500 niet uit je duim gezogen is?
Dus....bron?
Ik ga niet op een drukke studieavond heel het internet af maar ik wil best even met je rekenen.

wajong 75% 924 uit m'n hoofd.
Huurtoeslag zal ook rond de 200 per maand liggen?
PGB
Andere toeslagen mbt handicap?
Extra ondersteuning gemeente?
Potjes vanuit de overheid?
Liefdadigheid zoals voedselbank?
pi_98227505
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:40 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Waarschijnlijk inclusief allerlei toeslagen en subsidies. Overigens vind ik het nog steeds veel voor iemand die niet werkt.
Ja, dat is allemaal wel leuk en aardig, maar ik zou dit graag in een objectieve bron willen tegenkomen i.p.v. zomaar door iemand gezegd
pi_98227522
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:40 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Het is veel meer dan minimumloon.. Zo'n hoge uitkering is echt absurd, het is gewoon een riant salaris :{
-weg-
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:42:39 #246
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98227544
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:41 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus de porche fabrikant doet het allemaal voor niets wil je zeggen??
Je bedoelt dat er een porsche geimporteerd wordt?
Hoeveel denk je dat zoiets de Nederlandse staat oplevert?
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:42:41 #247
16180 crew  CoolGuy
pi_98227546
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
En zelfs al was dat wel zo? Wat dan nog? Mensen mogen geen dure spullen meer kopen omdat niet 'rechtvaardig' is ofzo? Iemand anders hoeft mij niet te vertellen wat ik met mijn eigen geld moet doen.

Ik bedoel, waar trek je de grens, niemand mag meer geld aan luxe goederen uitgeven tot dat de uitkeringsgerechtigden vinden dat hun uitkering hoog genoeg is dat ze niks meer te mekkeren hebben? Want ik heb een beetje dat gevoel.

"Anderen mogen geen porsche kopen want dat geld gaat (volgens die redenering) uit de economie en daar ondervind ik 'schade' door'. Ja, dag.
pi_98227596
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:41 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ga niet op een drukke studieavond heel het internet af maar ik wil best even met je rekenen.

wajong 75% 924 uit m'n hoofd.
Huurtoeslag zal ook rond de 200 per maand liggen?
PGB
Andere toeslagen mbt handicap?
Extra ondersteuning gemeente?
Potjes vanuit de overheid?
Liefdadigheid zoals voedselbank?
Dat is in theorie het maximum aantal potjes misschien, maar dat wil toch niet zeggen dat 100% van de wajongers gebruik maken van 100% van de beschikbare potjes? Of wat?
pi_98227666
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je bedoelt dat er een porsche geimporteerd wordt?
Hoeveel denk je dat zoiets de Nederlandse staat oplevert?
En hoeveel denk je dat de porche fabrikant er op verdient?
Elke cent die die fabrikant verdient moet toch ergens vandaan komen?
Of dacht je dat dat geld met de wind kwam aanwaaien of zo?
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:44:21 #250
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98227682
Er verdwijnt minder geld uit de Nederlandse economie wanneer er een Porsche gekocht wordt, dan wanneer er voor 100.000 euro aan sperziebonen geconsumeerd wordt. De BPM is enkel al de correctie voor de importtoeslag van bonen uit Nigeria, dus er verdwijnt veel meer kapitaal naar Nigeria dan er bij een Porsche naar Duitsland ontsnapt.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:44:44 #251
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98227716
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En hoeveel denk je dat de porche fabrikant er op verdient?
Elke cent die die fabrikant verdient moet toch ergens vandaan komen?
Of dacht je dat dat geld met de wind kwam aanwaaien of zo?
Jongeman, ik doe een master in economie, kan je alsjeblieft wat minder hard roepen?
No offense.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:45:19 #252
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98227753
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is in theorie het maximum aantal potjes misschien, maar dat wil toch niet zeggen dat 100% van de wajongers gebruik maken van 100% van de beschikbare potjes? Of wat?
Sowieso huurtoeslag, alleen heb ik geen idee hoeveel dat precies is voor iemand met een laag inkomen, ik denk toch wel substantieel om het lage inkomen. En je krijgt natuurlijk een flinke hap zorgtoeslag, misschien nog het eea uit de awbz, al met al tik je de 1500 wel.
pi_98227773
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En zelfs al was dat wel zo? Wat dan nog? Mensen mogen geen dure spullen meer kopen omdat niet 'rechtvaardig' is ofzo? Iemand anders hoeft mij niet te vertellen wat ik met mijn eigen geld moet doen.

Ik bedoel, waar trek je de grens, niemand mag meer geld aan luxe goederen uitgeven tot dat de uitkeringsgerechtigden vinden dat hun uitkering hoog genoeg is dat ze niks meer te mekkeren hebben? Want ik heb een beetje dat gevoel.

"Anderen mogen geen porsche kopen want dat geld gaat (volgens die redenering) uit de economie en daar ondervind ik 'schade' door'. Ja, dag.
Vervelend dat nergens op gebaseerde gevoel van je. Loop anders even een ommetje om tot rust te komen. Wie weet heb je dan wel wat productiefs in te brengen i.p.v. geklaag gebaseert op gedachtes van 1 persoontje
pi_98227827
quote:
12s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jongeman, ik doe een master in economie, kan je alsjeblieft wat minder hard roepen?
No offense.
Zoiets dacht ik al. :7 Jouw post zijn wel interessant. :)
signatuurloos
pi_98227863
quote:
12s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

No offense.
master in economie? geweldig! Dan kun je me zeker weten wel vertellen waar die porche fabrikant zijn geld aan verdient!

Of ben je te beroerd om te zeggen dat dat geld dus uit de Nederlandse economie verdwijnt of zo? Want dat is waar het op neer komt.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:47:19 #256
16180 crew  CoolGuy
pi_98227884
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Vervelend dat nergens op gebaseerde gevoel van je. Loop anders even een ommetje om tot rust te komen. Wie weet heb je dan wel wat productiefs in te brengen i.p.v. geklaag gebaseert op gedachtes van 1 persoontje
:') ik ben heel kalm hoor. Ik volg met een een glimlach en interesse het verloop van dit topic. Maar toch bedankt voor je bezorgdheid.

Ik ben wel benieuwd naar wat een porsche nou te maken heeft met jouw uitkering, in een notedop dan. Ik ben wel benieuwd of dat nou wat anders is dan wat ik denk dat je bedoeld.
pi_98227936
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:') ik ben heel kalm hoor. Ik volg met een een glimlach en interesse het verloop van dit topic. Maar toch bedankt voor je bezorgdheid.

Ik ben wel benieuwd naar wat een porsche nou te maken heeft met jouw uitkering, in een notedop dan. Ik ben wel benieuwd of dat nou wat anders is dan wat ik denk dat je bedoeld.
Mooi, dan lachen er in elk geval 2 in deze topic :)

Ik ben benieuwd wanneer je echt het achterste van je tong laat zien trouwens ;)
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:48:26 #258
16180 crew  CoolGuy
pi_98227957
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:47 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

master in economie? geweldig! Dan kun je me zeker weten wel vertellen waar die porche fabrikant zijn geld aan verdient!

Of ben je te beroerd om te zeggen dat dat geld dus uit de Nederlandse economie verdwijnt of zo? Want dat is waar het op neer komt.
Kijk, en het is dus deze houding waarmee je mensen tegen je in het harnas jaagt. Iemand die er een opleiding voor doet zal er allicht een pietsje meer van weten dan jij in dit geval. Misschien kun je wat lering trekken uit die kennis die met je gedeeld wordt in plaats weer in je oude gedoe te vervallen en per se gelijk willen krijgen in een discussie.
pi_98227978
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Sowieso huurtoeslag, alleen heb ik geen idee hoeveel dat precies is voor iemand met een laag inkomen, ik denk toch wel substantieel om het lage inkomen. En je krijgt natuurlijk een flinke hap zorgtoeslag, misschien nog het eea uit de awbz, al met al tik je de 1500 wel.
Zelf heb ik zo'n 900 Euro netto per maand (uitkering, salaris en zorgtoeslag), maar dat komt doordat ik niet in aanmerking kom voor subsidies.
signatuurloos
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:48:49 #260
16180 crew  CoolGuy
pi_98227983
quote:

[..]

Mooi, dan lachen er in elk geval 2 in deze topic :)

Ik ben benieuwd wanneer je echt het achterste van je tong laat zien trouwens ;)
Dat is geen antwoord op mijn ontopic vraag :)
pi_98228050
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Kijk, en het is dus deze houding waarmee je mensen tegen je in het harnas jaagt. Iemand die er een opleiding voor doet zal er allicht een pietsje meer van weten dan jij in dit geval. Misschien kun je wat lering trekken uit die kennis die met je gedeeld wordt in plaats weer in je oude gedoe te vervallen en per se gelijk willen krijgen in een discussie.
Een universaire studie is een prachtige manier om kennis op te doen, maar kennis is nutteloos als je het niet kunt delen.

En op een forum als deze aangeven over dergelijke kennis te beschikken helpt an sich niet om kennis te delen. Kennis delen wel ;)
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:49:55 #262
16180 crew  CoolGuy
pi_98228070
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:48 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Zelf heb ik zo'n 900 Euro netto per maand (uitkering, salaris en zorgtoeslag), maar dat komt doordat ik niet in aanmerking kom voor subsidies.
Ja, ik ben met je eens dat dat inderdaad geen vetpot is. Ik weet niet wat je kosten per maand zijn?
pi_98228087
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn ontopic vraag :)
Zie mijn vorige reactie ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:50:50 #264
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98228130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:48 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Gevalletje armoedeval? En weet je zeker dat je alles wel goed hebt nagelopen qua aftrekposten e.d?
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:51:44 #265
16180 crew  CoolGuy
pi_98228204
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Een universaire studie is een prachtige manier om kennis op te doen, maar kennis is nutteloos als je het niet kunt delen.

En op een forum als deze aangeven over dergelijke kennis te beschikken helpt an sich niet om kennis te delen. Kennis delen wel ;)
De kunst zit 'm in het luisteren naar kennis. Niet 'kunnen' delen is relatief. Die kennis wordt nl al een tijdje gedeeld hier, maar jij bent dan aan 't zeiken op dat ie niet wil toegeven dat het kopen van een porsche geld uit de nederlandse maatschappij laat verdwijnen.

Dus er wordt wel kennis gedeeld. Jij wil alleen niet luisteren. Dan moet je niet daarna heel schijnheilig gaan roepen dat het aan iemand anders ligt (daar heb je 'm weer) dat ie zijn kennis niet kan delen.
pi_98228208
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, ik ben met je eens dat dat inderdaad geen vetpot is. Ik weet niet wat je kosten per maand zijn?
Minder dan 900 Euro. :P Ik kan er wel van rondkomen en ik ben allang blij dat ik nu tijdelijk een uitkering heb. Verder kan het alleen maar meevallen als ik straks een volledige baan heb.
signatuurloos
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:52:56 #267
16180 crew  CoolGuy
pi_98228287
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zie mijn vorige reactie ;)
Ook dat is geen antwoord op mijn vraag :)

Ik snap overigens niet wat je bedoeld met dat je benieuwd bent wanneer ik het achterste van mijn tong laat zien? Misschien wil je dat uitleggen? Als ik snap wat je bedoeld kan ik misschien aan je verzoek voldoen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:53:34 #268
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98228334
quote:

[..]

Lees mijn post nog eens:

quote:
Er verdwijnt minder geld uit de Nederlandse economie wanneer er een Porsche gekocht wordt, dan wanneer er voor 100.000 euro aan sperziebonen geconsumeerd wordt. De BPM is enkel al de correctie voor de importtoeslag van bonen uit Nigeria, dus er verdwijnt veel meer kapitaal naar Nigeria dan er bij een Porsche naar Duitsland ontsnapt.
Ik erken dat er, op micro-niveau, geld verdwijnt uit Nederland doordat wij een Porsche moeten importeren. Jij stelde echter het volgende:

quote:
Een paar ton weg uit de Nederlandse economie. Huh? Wat had hij dan moeten doen, een Italiaanse Ferrari of Lamborghini, een Britse Bentley of Aston Martin, een Duitse Maybach of Mercedes-Benz? Er zijn in dit segment geen Nederlandse voertuigen, maar wat doet de Nederlandse overheid; zij heffen belasting over de import van dergelijke voertuigen, vergelijkbaar met belastingen die je moet betalen als je Spaanse sinaasappelen koopt of Nigeriaanse sperziebonen, alleen is deze heffing een tikje hoger als je een Porsche besteld in Zuffenhausen.

Sec economisch bekeken heeft de Nederlandse maatschappij er meer aan als een miljonair een Porsche koopt, want een relatief hogere afdracht, dan wanneer hij 100.000 kg. sinaasappelen eet die uit Spanje komen. Laag btw tarief en de schengen-regio, daarmee ligt zijn afdracht aan de samenleving een factor tien lager bij sinaasappelen dan bij porsches.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 22:53:49 #269
16180 crew  CoolGuy
pi_98228348
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:51 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Minder dan 900 Euro. :P Ik kan er wel van rondkomen en ik ben allang blij dat ik nu tijdelijk een uitkering heb. Verder kan het alleen maar meevallen als ik straks een volledige baan heb.
Oke dus je bent wel uit de kosten. Tof. Dat is waar. Ik help je hopen dat dat lukt :)
pi_98228506
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oke dus je bent wel uit de kosten. Tof. Dat is waar. Ik help je hopen dat dat lukt :)
ik ben er druk mee bezig. Vandaag was de laatste dag van de cursus 'Werken aan werk' en ik zie steeds meer toekomstperspectief. :D
signatuurloos
pi_98228758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

De kunst zit 'm in het luisteren naar kennis. Niet 'kunnen' delen is relatief. Die kennis wordt nl al een tijdje gedeeld hier, maar jij bent dan aan 't zeiken op dat ie niet wil toegeven dat het kopen van een porsche geld uit de nederlandse maatschappij laat verdwijnen.

Dus er wordt wel kennis gedeeld. Jij wil alleen niet luisteren. Dan moet je niet daarna heel schijnheilig gaan roepen dat het aan iemand anders ligt (daar heb je 'm weer) dat ie zijn kennis niet kan delen.
Jij weet nu donders goed dat ik wel degelijk luister, ook naar jou ;)

Ik ben niet iemand die haat gaat zitten zaaien "gewoon, omdat het kun". Je weet zelf ook donders goed dat, al post je 20 flames achter elkaar waarop ik "braaf" (let op de haakjes! :) ) teruggreageer, maar je 21e post is iets inhoudelijks, dat ik dan ook inhoudelijk op je reageer.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:02:39 #272
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98228926
*polygone verslaggever*
De kennis is gedeeld.
Ik herhaal: de kennis is gedeeld.
pi_98229004
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:53 schreef GSbrder het volgende:
Een paar ton weg uit de Nederlandse economie. Huh? Wat had hij dan moeten doen, een Italiaanse Ferrari of Lamborghini, een Britse Bentley of Aston Martin, een Duitse Maybach of Mercedes-Benz?
Dat je in dit opzicht geen keus hebt verandert niets aan het feit dat dit een manier is waarop er geld uit Nederland verdwijnt.
Een wajonger zal minder snel een porche kopen. Een wajonger zal minder snel naar zuid Frankrijk gaan om daar geld in een casino te verbrassen.

Zo goed als alles wat een wajonger koopt zijn producten die nodig zijn om te overleven, om de doodsimpele reden dat een wajonger niet anders kan.

Vrijwel al het geld dat een wajonger uitgeeft, vloeit weer terug in de Nederlandse economie.

Dit vind ik een belangrijk aspect in het nagaan wat een wajonger nou echt kost, net zoals er nagegaan wordt wat de politie nou echt kost, maar uit gemak wordt daar nogal eens (ook in dit topic) ge-woon aan voorbij gegaan.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 23:05:36 #274
16180 crew  CoolGuy
pi_98229104
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Jij weet nu donders goed dat ik wel degelijk luister, ook naar jou ;)

Ik ben niet iemand die haat gaat zitten zaaien "gewoon, omdat het kun". Je weet zelf ook donders goed dat, al post je 20 flames achter elkaar waarop ik "braaf" (let op de haakjes! :) ) teruggreageer, maar je 21e post is iets inhoudelijks, dat ik dan ook inhoudelijk op je reageer.
Nou, wat bedoelde je dan met 'het achterste van mijn tong laten zien'? :) Ik snap echt niet hoe ik die opmerking moet lezen, dus wellicht dat jij duidelijkheid kunt verschaffen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:06:09 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98229133
Je ziet nog steeds niet in dat alle producten die jij zal consumeren met je uitkering, ook uit het buitenland komen?
pi_98229173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:03 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat je in dit opzicht geen keus hebt verandert niets aan het feit dat dit een manier is waarop er geld uit Nederland verdwijnt.
Een wajonger zal minder snel een porche kopen. Een wajonger zal minder snel naar zuid Frankrijk gaan om daar geld in een casino te verbrassen.

Zo goed als alles wat een wajonger koopt zijn producten die nodig zijn om te overleven, om de doodsimpele reden dat een wajonger niet anders kan.

Vrijwel al het geld dat een wajonger uitgeeft, vloeit weer terug in de Nederlandse economie.

Dit vind ik een belangrijk aspect in het nagaan wat een wajonger nou echt kost, net zoals er nagegaan wordt wat de politie nou echt kost, maar uit gemak wordt daar nogal eens )ook in dit topic) ge-woon aan voorbij gegaan.
Bij elke euro die de overheid herverdeelt komt gewoon een enorm welvaartsverlies aan te pas. Het is hier geen POL, maar laten we ook zo wezen, dat door de overheid veel banen in de private sector verloren gaan. Puur om dingen als de sociale zekerheid in stand te houden.

Waarom kunnen banken niet investeren in mensen die er wat van kunnen maken (WAJONG)? Blijkbaar durven ze dat risico niet te nemen, als je een maatschappij creëert waar je meerwaarde moet tonen t.o.v. de rest om een investering te krijgen, dan verklein je de kloof tussen gehandicapt en niet gehandicapt. Het is niet voor niets dat private bedrijven bepaalde risico's niet durven te nemen. De overheid is een casino, en gokt op het toekomst van mensen.
pi_98229239
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, wat bedoelde je dan met 'het achterste van mijn tong laten zien'? :) Ik snap echt niet hoe ik die opmerking moet lezen, dus wellicht dat jij duidelijkheid kunt verschaffen.
Zal het proberen.

Jij zit in deze topic. Ik ga er vooralsnog vanuit dat je zelf kennis hebt in te brengen. Je "hardnekkige" motivatie (hardnekkig is in dit geval niet als flame bedoelt, no offence intended) is naar mijn idee groter dan de kennis die je in deze topic uitspreekt over dit onderwerp.

Mijn idee is dan ook dat je meer te vertellen hebt dan je daadwerkelijk doet.

En ik ben benieuwd wat er nog gaat komen.

Zo een beetje duidelijk?
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:08:52 #278
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98229273
Wees reeel, de WA-jong is nou niet bepaald het soort vijver waar je als werkgever nou graag in zit te vissen.
pi_98229331
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:08 schreef phpmystyle het volgende:
Wees reeel, de WA-jong is nou niet bepaald het soort vijver waar je als werkgever nou graag in zit te vissen.
Je labelt ook te snel mensen die wel degelijk kunnen werken. Het is gewoon zo dat je tegenwoordig te snel afgeschreven wordt als zijnde autistisch, adhd-er e.d.
pi_98229364
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:06 schreef GSbrder het volgende:
Je ziet nog steeds niet in dat alle producten die jij zal consumeren met je uitkering, ook uit het buitenland komen?
Voor iemand met een universitaire opleiding vind ik in de context van de door jouw geposte zin het woordje "alle" uit "alle producten", bijzonder dom.

Je weet zelf donders goed dat niet alle producten die een wajonger consumeerd uit het buitenland komen.

Mag het even een tandje hoger bij jou? -_-
Effe serieus, ok?
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:11:26 #281
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98229440
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:09 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Je labelt ook te snel mensen die wel degelijk kunnen werken. Het is gewoon zo dat je tegenwoordig te snel afgeschreven wordt als zijnde autistisch, adhd-er e.d.
Ongetwijfeld, maar de algemene opinie bij werkgevers is toch vooral dat eerste de overheid daarmee aan de slag moet. Vaak hebben die mensen nog wat cursussen nodig, zoals hoe je je representatief moet gedragen ed, of solliciteren ( :') )
pi_98229454
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:08 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is een waarheid als een koe.

Voor mezelf maak ik me daar minder druk over. Zodra die shittige psychische probleempjes van mij aan de kant zijn, heb ik wel zo m'n manieren om mezelf weer aan de man (aan de markt?) te brengen ;)
pi_98229462
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar de algemene opinie bij werkgevers is toch vooral dat eerste de overheid daarmee aan de slag moet. Vaak hebben die mensen nog wat cursussen nodig, zoals hoe je je representatief moet gedragen ed, of solliciteren ( :') )
Dat kan prima privaat :)
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:13:04 #284
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98229558
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat kan prima privaat :)
Ja deels, alhoewel die kosten ook weer exponentieel schijnen op te lopen, overheid kan iets wel uitbesteden maar als de markt gewoon expres teveel vraagt voor haar goederen diensten dan zet ook dat weinig zoden aan de dijk.
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 23:13:06 #285
16180 crew  CoolGuy
pi_98229560
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zal het proberen.

Jij zit in deze topic. Ik ga er vooralsnog vanuit dat je zelf kennis hebt in te brengen. Je "hardnekkige" motivatie (hardnekkig is in dit geval niet als flame bedoelt, no offence intended) is naar mijn idee groter dan de kennis die je in deze topic uitspreekt over dit onderwerp.

Mijn idee is dan ook dat je meer te vertellen hebt dan je daadwerkelijk doet.

En ik ben benieuwd wat er nog gaat komen.

Zo een beetje duidelijk?
Ik snap nu volkomen wat je bedoeld. Bedankt voor je uiteenzetting. Ik moet bekennen dat ik hier een bijdehandte reactie van je op verwachtte, maar in plaats daarvan kom je met deze goede uitleg. Respect.

Nou, zoals ik in eerdere topics al heb aangegeven heb ik ook te maken gehad met een wajong uitkering. Dat hele traject van gekeurd worden, herkeurd worden, etc heb ik ook meegemaakt. Ik heb dat beknopt uiteen gezet in eerdere topics, want hoe je het ook wendt of keert, ik heb op dat moment met dezelfde regels en instanties te maken gehad als jij nu.

Het is dus niet zo dat ik vanaf de zijlijn probeer rotte eieren op het veld te gooien, maar aangezien ik mijn kennis/info (wellicht op de verkeerde momenten) in de groep heb gegooid maar daar...flamerig...op gereageerd werd, heb ik weinig tot geen zin om dat helemaal te gaan herhalen.

De opmerking 'ja maar dat is lichamelijk en niet geestelijk dus niet vergelijkbaar' is letterlijk gezien uiteraard waar, maar het te maken hebben met die instanties en het feit dat je geconfronteerd wordt met hoe anderen reageren op een handicap die je hebt maakt dat die ervaring in principe gelijk is aan de ervaringen van mensen die wel mentale....situatie... hebben. Vanuit dat oogpunt kan ik dus ook wel wat roepen over hoe ik daarmee omgegaan ben.
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:13:56 #286
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98229613
Magnetronkoffie, jouw producten zijn voor 40% made in China, voor 20% made in Germany en dan nog voor een flink deel in andere landen zoals Spanje, Frankrijk en Nigeria. Vrijwel al jouw producten zijn basisgoederen, zoals je zelf ook al aangaf, waar lage accijnzen, lage btw-tarieven en lage heffingen voor gehanteerd worden, want - dat geeft de overheid ook toe - het zijn basisbehoeften.

Als jij een week pasta, chinees, pizza, doner en friet eet, draag je nog geen 10% af, terwijl één keer een porsche kopen nagenoeg 50% belasting betekent. Dat is geld dat in de samenleving terecht komt. Jij consumeert veel, dat doe je met een uitkering die al 50% meer kost dan jij te spenderen hebt door inefficiente ombuigingen maar nog denk je dat jij meer bijdraagt aan de Nederlandse economie dan een miljonair die 52% inkomstenbelasting zal betalen, 30% vermogensbelasting over een fictief rendement van 4% en 60-70% belasting per geconsumeerde liter benzine met zijn racemonster, om over de BPM, gecreeerde werkgelegenheid en importheffingen nog maar te zwijgen?

Zie je werkelijk niet in dat jij, puur economisch, minder bijdraagt aan de Nederlandse samenleving dan een miljonair?
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 23:14:11 #287
16180 crew  CoolGuy
pi_98229622
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Voor iemand met een universitaire opleiding vind ik in de context van de door jouw geposte zin het woordje "alle" uit "alle producten", bijzonder dom.

Je weet zelf donders goed dat niet alle producten die een wajonger consumeerd uit het buitenland komen.

Mag het even een tandje hoger bij jou? -_-
Effe serieus, ok?
Ik denk dat hij verwachtte dat jij ook wel tussen de regels door kunt lezen, en er niet met een loepje boven gaat hangen om dan vervolgens met een dergelijke opmerking te komen.
pi_98229624
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:06 schreef GSbrder het volgende:
Ik ben niet zo dom als jij doet voorkomen.

Het is alleen maar leuk dat je zelf verstand van zaken hebt. Zou je dat ook willen laten blijken?

Ik weet best wel dat als je een Nederlandse komkommer eet, het grootste deel van de brandstof die een boer gebruikt, uit het buitenland komt. Ik weet best dat een groot deel van de reserve onderdelen die een boer nodig heeft om apperatuur te repareren, uit het buitenland komen.

Zou je nu asjeblieft iets serieuzer met mij om willen gaan i.p.v. met je titel alleen te zwaaien?

Dan schiet het namelijk iets meer op hierzo
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:14:44 #289
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98229652
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:11 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is een waarheid als een koe.

Voor mezelf maak ik me daar minder druk over. Zodra die shittige psychische probleempjes van mij aan de kant zijn, heb ik wel zo m'n manieren om mezelf weer aan de man (aan de markt?) te brengen ;)
Uhu, en er is ook niet echt een oplossing waar je 80 procent van de wa-jongers meehelpt. Dat maakt het keihard aanpakken daarvan ook zo moeilijk. Maar een eerste goede stap zou zijn om niet iedereen met ass en aanverwanten daarin te dumpen, er zijn teveel hulpmiddelen beschikbaar om dergelijke beperkingen te camoufleren/en of te verhelpen.
pi_98229716
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Uhu, en er is ook niet echt een oplossing waar je 80 procent van de wa-jongers meehelpt. Dat maakt het keihard aanpakken daarvan ook zo moeilijk. Maar een eerste goede stap zou zijn om niet iedereen met ass en aanverwanten daarin te dumpen, er zijn teveel hulpmiddelen beschikbaar om dergelijke beperkingen te camoufleren/en of te verhelpen.
Zelf ben ik ook gediagnostiseerd met ass, maar ik ben niet puur alleen vanwege dat labeltje in de wajong terecht gekomen. Bij mij speelt namelijk meer dan alleen maar zo'n dom labeltje, helaaaas
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:16:06 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98229718
Ik ben onderhand wel benieuwd naar de oplossing van GS inzake wa-jong O+ :*
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:16:45 #292
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98229752
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:16 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zelf ben ik ook gediagnostiseerd met ass, maar ik ben niet puur alleen vanwege dat labeltje in de wajong terecht gekomen. Bij mij speelt namelijk meer dan alleen maar zo'n dom labeltje, helaaaas
Kan maar het is wel de license voor het uwv om jou een uitkering toe te kennen, tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb.
pi_98229760
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
GS?
  Moderator woensdag 15 juni 2011 @ 23:17:38 #294
16180 crew  CoolGuy
pi_98229805
quote:

[..]

GS?
GSbrder...
pi_98229893
quote:

[..]

Kan maar het is wel de license voor het uwv om jou een uitkering toe te kennen, tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb.
Ik moet eerlijk zeggen dat de tijd dat ik naar de keuring ging een beetje een soort roes voor me is geweest.
Ik was op dat moment gewoon een wrak, een zombie.
Ik was eigenlijk een totale looser, finaal mislukt op zo'n beetje elke manier die je je maar kunt voorstellen.
En dat terwijl ik echt niet dom ben. Moet je je eens voorstellen wat een F*****N afgang dat voor me was, om in het zelfde groepje geschaard te worden als bijvoorbeeld randdebielen.

Maar ik stond met de rug tegen de muur.

Wat een klote tijd was dat
pi_98229926
quote:

[..]

Ik ben niet eens door mijn label in de Wajong gekomen, maar door mijn stemmingsstoornis.
signatuurloos
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:19:45 #297
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98229930
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben niet zo dom als jij doet voorkomen.

Het is alleen maar leuk dat je zelf verstand van zaken hebt. Zou je dat ook willen laten blijken?

Ik weet best wel dat als je een Nederlandse komkommer eet, het grootste deel van de brandstof die een boer gebruikt, uit het buitenland komt. Ik weet best dat een groot deel van de reserve onderdelen die een boer nodig heeft om apperatuur te repareren, uit het buitenland komen.

Zou je nu asjeblieft iets serieuzer met mij om willen gaan i.p.v. met je titel alleen te zwaaien?

Dan schiet het namelijk iets meer op hierzo
Ik weet niet waar je het over hebt, heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat ik je paternalistisch bejegende, maar je houdt er, in mijn ogen, economisch zeer vreemde denkbeelden op na. Waar begon het over? Of jij een economische bijdrage leverde aan dit land.

Het is prima als je nu beweert dat je een heel klein percentage van je uitkering daadwerkelijk aan Hollandse producten besteed, even uitgaande van de premisse dat we handelsoverschotten zoals Nederland heeft dus negeren en stellen dat al het geld dat de landsgrenzen verlaat verlies is, maar nog steeds is dat in strijd met je eigen stelling, namelijk dat:

quote:
vrijwel al het geld dat een wajonger krijgt, linksom of rechtsom weer terug vloeit in de NEDERLANDSE economie.
Dat is onwaar, ik heb denk ik voldoende aangegeven waarom dit niet zo is en waarom jij de Nederlandse economie geld kost in plaats van oplevert, dat is niet belerend bedoeld, maar je gaat er ook meteen zo agressief op in en loopt zo te happen op mijn opmerkingen terwijl je zelf de wildste indianenverhalen verspreid, dat het moeilijk is, zoals CG ook al zegt, daar doorheen te kijken.
pi_98229945
Ik vond het leuk, en toch wel leerzaam, maar ik ga nu effe nokken met fok.
Morgen weer een dag, mazzel!
pi_98229948
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja deels, alhoewel die kosten ook weer exponentieel schijnen op te lopen, overheid kan iets wel uitbesteden maar als de markt gewoon expres teveel vraagt voor haar goederen diensten dan zet ook dat weinig zoden aan de dijk.
Als de markt er teveel voor zou vragen is er ook geen animo meer. Dan is het niet meer rendabel. De markt weet overal wel een oplossing op te vinden :)
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:20:27 #300
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98229968
quote:
Welke oplossing?
pi_98229996
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:19 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat de tijd dat ik naar de keuring ging een beetje een soort roes voor me is geweest.
Ik was op dat moment gewoon een wrak, een zombie.
Ik was eigenlijk een totale looser, finaal mislukt op zo'n beetje elke manier die je je maar kunt voorstellen.
En dat terwijl ik echt niet dom ben. Moet je je eens voorstellen wat een F*****N afgang dat voor me was, om in het zelfde groepje geschaard te worden als bijvoorbeeld randdebielen.

Maar ik stond met de rug tegen de muur.

Wat een klote tijd was dat
Ik hoop voor je dat het weer goed komt. :*
signatuurloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')