Dit is alleen maar omdat de rokers zo asociaal zijn dat ze naar buiten gestuurd worden door de maatschappij. Vervolgens staan de niet-rokers binnen een beetje te duimendraaien en gaan ze uit eenzaamheid ook maar buiten staan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:43 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Bij de rokers is het echt wel gezelliger. Vaak zie je eerst alleen de rokers buiten staan en staan de niet-rokers binnen. Niet veel later staan de meeste niet-rokers ook buiten omdat het buiten bij de rokers veel gezelliger is dan bij de niet-rokers.
yep dat is zo en met roken kan je soms ook wat vaker sneller contact maken want je hebt iniedergeval 1 ding gemeen en dat is rokenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:43 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Bij de rokers is het echt wel gezelliger. Vaak zie je eerst alleen de rokers buiten staan en staan de niet-rokers binnen. Niet veel later staan de meeste niet-rokers ook buiten omdat het buiten bij de rokers veel gezelliger is dan bij de niet-rokers.
Niet rokers zijn toch in de meerderheid en zouden de rokers toch niet nodig hebben om het gezellig te maken?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:45 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Dit is alleen maar omdat de rokers zo asociaal zijn dat ze naar buiten gestuurd worden door de maatschappij. Vervolgens staan de niet-rokers binnen een beetje te duimendraaien en gaan ze uit eenzaamheid ook maar buiten staan.
Conclusie: Rokers zijn gewoon gezelligere mensen!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Niet rokers zijn toch in de meerderheid en zouden de rokers toch niet nodig hebben om het gezellig te maken?
Zo bizar verslavend is roken anders niet, gezien al die mensen die het wel voorelkaar krijgen te stoppen. Nee, volgens mij is het gewoon een keuze. Kop in 't zand steken en net doen alsof 't jou niet kan overkomen. Vandaar ook dat je zo veel rokers ziet roepen dat die rook niet stinkt, dat het heus niet schadelijk is, of het bagatelliseren met verwijzingen naar alcohol.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:58 schreef Misan het volgende:
mensen die het begrip verslaving niet begrijpen
Ja, en daarom zie je bij de gemiddelde kroeg bij slecht weer ook iedereen buitenstaan, en niet een klein groepje van 5 mensen die even snel een peuk opsteken.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:43 schreef Dlocks het volgende:
Wat is dit nou weer voor redenering?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:25 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zo bizar verslavend is roken anders niet, gezien al die mensen die het wel voorelkaar krijgen te stoppen. Nee, volgens mij is het gewoon een keuze.
En? Veel rokers willen helemaal niet stoppen, anders hadden ze wel een serieuze poging gedaan. De meeste rokers in mijn omgeving zijn wat betreft het stoppen ook gewoon enorme lamballen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:33 schreef Hephaistos. het volgende:
Wat is dit nou weer voor redenering?De groep mensen die het voor elkaar krijgen is vele malen kleiner dan de groep die het niet lukt om te stoppen.
Lol, zo krijg je altijd gelijk ja...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
En? Veel rokers willen helemaal niet stoppen, anders hadden ze wel een serieuze poging gedaan. De meeste rokers in mijn omgeving zijn wat betreft het stoppen ook gewoon enorme lamballen.
Ja komop zeg, als je al zwicht door iemand die je een sigaret aanbiedt in de kroeg terwijl je 'gestopt' bent, dan ben je ook een lambal. En wat ik ook zo triest vind zijn rokers die mensen die net gestopt zijn toch gaan pushen een peuk te nemen.quote:
Ligt bij een beetje aan de situatie. Als ik zondag merk dat mijn sigaretten op zijn, ben ik te lui om nog even naar de tankstation te gaan om een nieuw pakje te halen. Maandag weer een dag.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:04 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als ik zin heb in een peuk ga ik een nieuw pakje halen. Duh. Ik ben verslaafd. Ik ga er alleen geen dingen voor laten zoals jij dat eerder stelde. Nu ben je een beetje aan het muggenziften.
Ja, dwangmatig. Zoals dat gaat me, je weet wel,verslavingen.quote:
Ja man. De afdeling oncologie, één groot feest.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Conclusie: Rokers zijn gewoon gezelligere mensen!
Alleen rokers eindigen op de afdeling oncologiequote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:04 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ja man. De afdeling oncologie, één groot feest.
...
Procentueel gezien wel de absolute meerderheid.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:07 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Alleen rokers eindigen op de afdeling oncologie
Als jij daar alle rokers even van overtuigd dan zijn een hoop problemen opgelost.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:07 schreef Captain_Maximum het volgende:
Sorry, maar ik vind verslaafd zijn geen reden om asociaal te gedragen.
Dat kan ik niet. Mensen moeten dat zelf in willen zien.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Als jij daar alle rokers even van overtuigd dan zijn een hoop problemen opgelost.
Als je er mag roken wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:04 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Ja man. De afdeling oncologie, één groot feest.
...
Volgens mij is Nederland juist zo sterk geworden doordat we niet alles op de weegschaal leggen. Reken maar dat van elke euro en 20 tot 25 eurocent bij de overheid verdwijnt zonder dat het is uitgegeven.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:04 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Als inmiddels 3 maanden ex roker wil ik wel wat ervaring delen.
Ik ben ooit begonnen omdat ik stoer wilde doen en toen vervolgens verslaafd raakte. Daarna rookte ik door omdat ik het fijn vond om te roken, het was een manier om met stress om te gaan. Op het moment dat ik stopte raakte ik dan ook zo gestresst dat ik weer ging roken. Naast een lichamelijke verslaving, die vrij makkelijk te overwinnen is, heb je ook een psychische verslaving en dat is gewoon een heel moeilijk iets om vanaf te komen.
Het is inderdaad een kwestie van wilskracht om toch door te zetten en te stoppen maar juist daar zit het hem in. Je moet er wel het vertrouwen in hebben dat je het kunt, en de moed om tijdens de momenten dat je snakt naar een sigaret (meestal bij stress) je verstand gebruikt en hulp zoekt. Dat kost vreselijk veel discipline. Niet voor niets lukt het zoveel mensen niet om echt te stoppen.
Ikzelf durf na 3 maanden nog niet te geloven dat ik er vanaf zal blijven. En ik wordt nu ook nog steeds gecoacht door mijn huisarts en we gaan daarmee door tot ik de 6 maanden heb gehaald.
Er zijn veel rookverslaafden die het (in de ogen van niet rokers) vrij asociale gedrag van accepteren en zien als iets normaals. Kijk op de werkvloer naar de collega's die elk uur een peukje doen. Het is half geaccepteerd en daardoor doen rokers dat, want een verslaafde roker moet nu eenmaal elke zoveel tijd Nico en Tine de hand schudden.
Dus rokers gedragen zich best asociaal door vaker pauze te nemen, anderen met rook op te zadelen en vaker ziek te zijn. Maar het is een hele lastige verslaving om weer vanaf te komen, en hoewel het heel stom is om eraan te beginnen denk ik dat je mensen die roken het niet kwalijk moet nemen dat ze verslaafd zijn geraakt. Ik vind wel dat je rokers voor de (financiële) gevolgen mag laten opdraaien, hetzelfde geldt voor mensen die gevaarlijke sporten doen of zoveel eten dat ze heel dik worden.
En blij dat je daarmee moet zijn, de feestbeest uithangen op die afdeling.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:15 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Procentueel gezien wel de absolute meerderheid.
Nouja dan moet je ook niet verwachten dat rokers het met je eens zijn. Ik vind, hoe krom het ook is, dat een verslaving een reden is om je asociaal te gedragen, niet dat we dat moeten aanmoedigen, maar als exroker snap ik hoe sterk die verslaving is en hoe moeilijk het dan is om je te beheersen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:23 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dat kan ik niet. Mensen moeten dat zelf in willen zien.
Hoe kan je sowieso spreken van asociaal gedrag als een grote groep mensen zich schuldig maakt aan dit gedrag en hiervan een meerderheid geen problemen mee heeft als andere mensen dit ook doen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 16:41 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
[..]
Nouja dan moet je ook niet verwachten dat rokers het met je eens zijn. Ik vind, hoe krom het ook is, dat een verslaving een reden is om je asociaal te gedragen, niet dat we dat moeten aanmoedigen, maar als exroker snap ik hoe sterk die verslaving is en hoe moeilijk het dan is om je te beheersen.
Je liegt. Je bent een verslaafde verlopen alcohol-junk.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:25 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Ik drink wel gewoon alcohol en daar kan ik best mee omgaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |