Onzin. Jij weet blijkbaar minder van roken af dan jezelf denkt dus ben je totaal niet discussie waardig.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:02 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]Die mensen mogen van geluk spreken dat ze nog leven.
Ik ben een 'een pakje per dag' roker, sta op en steek er eentje op, omdat ochtendritueel. Dan naar werk en na mijn koppie koffie effe met een collega een peukie doen. Niet omdat het MOET, maar omdat het kan. Ander verhaal.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:42 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Wel de regel bij veel rokers. Mensen die nog even snel een sigaretje pakken voordat ze ergens heen gaan. Net zoals mensen die voor hun werk een sigaret MOETEN roken...
Goh, dat hoor je nou nooit van verslaafdenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik ben een 'een pakje per dag' roker, sta op en steek er eentje op, omdat ochtendritueel. Dan naar werk en na mijn koppie koffie effe met een collega een peukie doen. Niet omdat het MOET, maar omdat het kan. Ander verhaal.
Mensen die dingen laten omdat ze er niet kunnen roken of omdat het niet in hun 'rookschema' past zijn wat mij betreft wel erg triest.
helemaal mee eensquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik ben een 'een pakje per dag' roker, sta op en steek er eentje op, omdat ochtendritueel. Dan naar werk en na mijn koppie koffie effe met een collega een peukie doen. Niet omdat het MOET, maar omdat het kan. Ander verhaal.
Mensen die dingen laten omdat ze er niet kunnen roken of omdat het niet in hun 'rookschema' past zijn wat mij betreft wel erg triest.
Laat mij anders lekker genieten van mijn peukenritueel. Ik wilde alleen zeggen dat je je leven niet om je verslaving moet bouwen. Dat is onzin. Je moet doen en laten waar je zin in hebt en als je daar je nicotine behoefde in kan faciliteren is dat alleen maar meegenomen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Goh, dat hoor je nou nooit van verslaafden.
En jij denkt nooit: "Ik ga vast een pakje kopen want deze is bijna leeg."?
Als het een mogen is, doe het dan eens een hele week niet....quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik laat jou volgens mij toch ook gewoon genieten? Of heb ik ooit je rookplezier verstoord?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:57 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Laat mij anders lekker genieten van mijn peukenritueel. Ik wilde alleen zeggen dat je je leven niet om je verslaving moet bouwen. Dat is onzin. Je moet doen en laten waar je zin in hebt en als je daar je nicotine behoefde in kan faciliteren is dat alleen maar meegenomen.
1 pakje per dag, elke dag als ik naar werk fiets koop er een pakje. Mocht ie leeg zijn fiets ik wel naar een tankstation in de buurt ofzo, cross that bridge when I get there.
Idd, je hoeft niet, dus waarom zou je het niet een paar weken niet doen?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Als het een mogen is, doe het dan eens een hele week niet....
Moet je opletten hoe weinig mogen eraan is als je die weddeschap met jezelf verliest op dag 1...
Als in een hele week niet roken? Ik ben verslaafd dat weet ik ook wel. Ik laat het alleen niet bepalen hoe ik mijn leven leef. Mijn rookbehoefde moet soms wijken voor belangrijkere zaken, so be it.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Moet je opletten hoe weinig mogen eraan is als je die weddeschap met jezelf verliest op dag 1...
Als ik zin heb in een peuk ga ik een nieuw pakje halen. Duh. Ik ben verslaafd. Ik ga er alleen geen dingen voor laten zoals jij dat eerder stelde. Nu ben je een beetje aan het muggenziften.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik laat jou volgens mij toch ook gewoon genieten? Of heb ik ooit je rookplezier verstoord?![]()
Maar je geeft al aan dat je wel meteen een nieuw pakje gaat kopen. Dat is dus al een invloed van de verslaving. Het enige verschil met hoe ik handelde is dat ik blijkbaar de tegenwoordigheid van geest had om een paar uur vooruit te kijken en jij niet
Ik rook zelf, maar ik doe niet net alsof mijn leven er niet gedeeltelijk door word bepaald, want dat is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:03 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als in een hele week niet roken? Ik ben verslaafd dat weet ik ook wel. Ik laat het alleen niet bepalen hoe ik mijn leven leef. Mijn rookbehoefde moet soms wijken voor belangrijkere zaken, so be it.
Dat ligt volgens mij aan je eigen gedachtegang, zie je het nut niet om te stoppen dan stop je niet.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:58 schreef erodome het volgende:
[..]
Moet je opletten hoe weinig mogen eraan is als je die weddenschap met jezelf verliest op dag 1...
Nee, dat is precies waar ik het over had. Je wordt gestuurd in je doen en laten door je verslaving. Zoals ik ook al aangaf zijn het allemaal geen 'erge' dingen maar ze beïnvloeden je wel.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:04 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Als ik zin heb in een peuk ga ik een nieuw pakje halen. Duh. Ik ben verslaafd. Ik ga er alleen geen dingen voor laten zoals jij dat eerder stelde. Nu ben je een beetje aan het muggenziften.
Prima toch? Ik had er een beetje problemen mee dat Grrr het had over mensen die eerder weggingen op een feestje om zo nog een peukje te kunnen roken, of mensen die snel 3 peuken wegpaffen omdat ze gaan vliegen. Beetje over de top, dat bedoel ik. Tuurlijk hou je er rekening mee, je moet het alleen niet laten bepalen. Dat subtiele verschil.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik rook zelf, maar ik doe niet net alsof mijn leven er niet gedeeltelijk door word bepaald, want dat is gewoon niet waar.
Ik laat niet toe dat het andere echt belangerijke zaken in de weg staat, ik ga gewoon naar dingen toe waar ik niet mag roken en hoef niet elke keer er dan tussenuit te piepen, maar als ik niet daarvoor even kan tanken en daarna ook gelijk weer dan word ik wel degelijk onrustig.
Ik kan mezelf sussen met de gedachte dat het eerst nog even kan en daarna weer, maar ook dat is al rekening houden met mijn verslaving.
Das ook niet veel, kun je idd net zo goed stoppen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:08 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Dat ligt volgens mij aan je eigen gedachtegang, zie je het nut niet om te stoppen dan stop je niet.
Ben sinds woensdag gestopt ( rookte een pakje shag in de week .. ) en moet zeggen dat het prima lukt.
In tegenstelling tot wat? Alsof niet alles wat je doet en denkt je doen en laten beïnvloedt.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, dat is precies waar ik het over had. Je wordt gestuurd in je doen en laten door je verslaving. Zoals ik ook al aangaf zijn het allemaal geen 'erge' dingen maar ze beïnvloeden je wel.
Dus je bent het met me eens. Fijn.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat? Alsof niet alles wat je doet en denkt je doen en laten beïnvloedt.
Bij de rokers is het echt wel gezelliger. Vaak zie je eerst alleen de rokers buiten staan en staan de niet-rokers binnen. Niet veel later staan de meeste niet-rokers ook buiten omdat het buiten bij de rokers veel gezelliger is dan bij de niet-rokers.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:56 schreef Markster het volgende:
Wat ik altijd het geweldigst vind, of eigenlijk gewoon dom, is dat ze zeggen dat ze roken voor de gezelligheid, maar ondertussen met ze x-en buiten staan omdat er binnen niet gerookt mag worden (zoals bij mij thuis)
Gezellig idd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |