abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:59:48 #276
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98149472
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Exact, niet kiezen zal een complete vernietiging van Nederland betekenen.
De facto zijn er ook nazi-kopstukken die geen opdracht hebben gegeven tot de moord van joden, maar zij zijn wel medeverantwoordelijk geweest voor de holocaust.
Helemaal mee eens. Ik zou het zelfs nog sterker willen stellen, diegenen die zich niet verzet hebben zijn ook in mindere mate verantwoordelijk. Al denk ik zelf dat ik ook nalatig zou zijn in die situatie, de vraag is of je het mensen kun kwalijk nemen.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_98149543
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:59 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik zou het zelfs nog sterker willen stellen, diegenen die zich niet verzet hebben zijn ook in mindere mate verantwoordelijk. Al denk ik zelf dat ik ook nalatig zou zijn in die situatie, de vraag is of je het mensen kun kwalijk nemen.
Onzin. Een passieve houding in oorlogstijd is niet bewonderingswaardig, maar het is geen misdaad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:07:15 #278
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98149651
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onzin. Een passieve houding in oorlogstijd is niet bewonderingswaardig, maar het is geen misdaad.
En zo gaan honderden invloedrijke nazi's vrijuit.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98149676
quote:
All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing.
-Edmund Burke
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98149682
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En zo gaan honderden invloedrijke nazi's vrijuit.
Een nazi die invloedrijk was, kon je moeilijk passief noemen, nietwaar? Verder zijn er inderdaad duizenden hoge nazi's ontkomen, overigens met medeweten van de geallieerden.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:12:26 #281
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98149773
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik spreek toch ook niet van een misdaad. Ik constateer wel dat Hitler die miljoenen mensen niet zelf heeft doodgeschoten en dat dit alleen kan lukken met een bevolking die het steunt of het door de vingers ziet.

Het is toch ook vreemd om de Serviërs vrij te pleiten nu Mladic dood is. Het is net alsof hij de enige is de verantwoordelijk is.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:15:45 #282
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98149851
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Een nazi die invloedrijk was, kon je moeilijk passief noemen, nietwaar? Verder zijn er inderdaad duizenden hoge nazi's ontkomen, overigens met medeweten van de geallieerden.
Jij bent, in mijn voorbeeld, het meest invloedrijke subject in de top van de nieuwe dictatuur.
Immers, jij hebt de macht een kleine groep te vermoorden of heel Nederland. Daarmee ben jij onmogelijk passief, er zal altijd bloed aan jouw handen kleven.
pi_98149868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:15 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij bent, in mijn voorbeeld, het meest invloedrijke subject in de top van de nieuwe dictatuur.
Immers, jij hebt de macht een kleine groep te vermoorden of heel Nederland. Daarmee ben jij onmogelijk passief, er zal altijd bloed aan jouw handen kleven.
Waarom zou ik een dergelijke post accepteren?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:20:17 #284
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98149986
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou ik een dergelijke post accepteren?
Je hebt geen keuze tussen wel en niet accepteren: maak een keuze en een groot deel blijft leven, maak geen keuze en je hebt daarmee een keuze gemaakt voor heel Nederland.
pi_98150115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je hebt geen keuze tussen wel en niet accepteren: maak een keuze en een groot deel blijft leven, maak geen keuze en je hebt daarmee een keuze gemaakt voor heel Nederland.
Dus dan vermoordt die dictatuur heel Nederland? Wat heeft dat nou voor nut? Een dictator moet nog wel de beschikking hebben over onderdanen om te onderdrukken.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:26:22 #286
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98150176
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus dan vermoordt die dictatuur heel Nederland? Wat heeft dat nou voor nut? Een dictator moet nog wel de beschikking hebben over onderdanen om te onderdrukken.
Het. Is. Een. Spelletje.
pi_98150251
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het. Is. Een. Spelletje.
Had je wat betere spelregels moeten bedenken.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:29:50 #288
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98150299
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Had je wat betere spelregels moeten bedenken.
Het waarom van een mindfuck doet er niet toe en staat ook niet in de spelregels.
Je hoeft je geen zorgen te maken over de motieven van de dictator achter je, hij wilt een zondebok van jou horen en als je deze niet kunt leveren zal hij in een wanhoopsdaad het hele land opblazen met atoombommen.
pi_98150704
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het waarom van een mindfuck doet er niet toe en staat ook niet in de spelregels.
Je hoeft je geen zorgen te maken over de motieven van de dictator achter je, hij wilt een zondebok van jou horen en als je deze niet kunt leveren zal hij in een wanhoopsdaad het hele land opblazen met atoombommen.
Zeg.... ik heb wat gemist?
Ineens heb jij bepaald dat die dictator het hele land wilt opblazen.
Ik dacht dat jij in de OP het dilemma al genoeg had dichtgetimmerd om iedereen te dwingen een (pseudo)- realistische oplossing te kiezen naar jouw smaak.
Maar die nieuwe dwang van je werk averechts. Een regime die zo sadistisch is had toch al een eigen moordprogramma. Of je nu wel of niet meewerkt.Ook de groepen die je niet minacht en uitlevert aan de sadisten kunnen met evenveel kans toch vermoord worden.
Maar je dilemma laat wel zien dat sommige mensen heel snel het laagje van beschaving verliezen en dat presenteren als 'realisme'en in het belang van iedereen.
Er was eens een startrekverhaal en ik dacht van de Picardserie,
Een vreemde entiteit eiste van Picard de helft van zijn bemanning voor experimenten en als broedmachine, zoiets was het. Picard moest kiezen.
Zijn keuze was de auto-destructie op gang te zetten. Het schip zou zichzelf opblazen met iedereen daarin.
De enititeit haakte af. en Picard vloog vrolijk verder.. to boldly go.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:46:04 #290
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98150808
quote:
Een regime die zo sadistisch is had toch al een eigen moordprogramma.
Daar moet je jezelf niet mee bezig houden in dit gedachte experiment. Je hebt de keuze die gesteld wordt en het is zoals het is...
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:46:50 #291
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98150830
Ongetwijfeld zitten er een hoop praktische bezwaren tegen de uitwerking van mijn hypothetische opzet, daar kunnen BD een Koos nu in gaan graven, maar daar zorgt het

Stel dat

al voor. Tenminste, ik heb willen achtervangen dat we teveel over het waarom van de dictatuur gaan nadenken, waarom deze dictatuur jou de mogelijkheid geeft een eigen genocide-agenda te bedrijven en het waarom van de mogelijke consequenties als je niet kiest. Het is een saw-achtig spelletje, kies, of we blazen het land op. Je mag de dictatuur wat mij betreft ook voor een James Bond-villain vervangen, dat maakt allemaal niet uit.

Maar ik hoop dat enkelen hier mee gaan in mijn voorwaardelijke redenering en hem niet toetsen aan de praktijk, want er zal zich nooit een dergelijke situatie voordoen. Maak je dus geen zorgen.
pi_98150915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

dit is flauw......
je schept een eigen realiteit die past in jouw bedoelingen en als een andere redenering jouw plannetje wat afbreekt dan verander je snel de spelregels.
Je wilt aantonen dat het realistisch kan zijn om genocide aan te hangen en zelf een massamoordenaar te worden. Maar niemand mag twijfelen aan de realiteit van het dilemma.
Niemand mag het dilemma oplossen op een vreedzame wijze.
Je bedoeling is dat mensen genocide gaan rechtvaardigen .
pi_98150974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:46 schreef Zeeland het volgende:

[..]

Daar moet je jezelf niet mee bezig houden in dit gedachte experiment. Je hebt de keuze die gesteld wordt en het is zoals het is...
oei.......
Het is dus verboden te twijfelen aan het realisme van het dilemma,het is dus verboden om een vreedzame oplossing voor het dilemma te kiezen.
Men is verplicht te kiezen voor massamoord..
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:52:36 #294
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98151001
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dit is flauw......
je schept een eigen realiteit die past in jouw bedoelingen en als een andere redenering jouw plannetje wat afbreekt dan verander je snel de spelregels.
Je wilt aantonen dat het realistisch kan zijn om genocide aan te hangen en zelf een massamoordenaar te worden. Maar niemand mag twijfelen aan de realiteit van het dilemma.
Niemand mag het dilemma oplossen op een vreedzame wijze.
Je bedoeling is dat mensen genocide gaan rechtvaardigen .
Mijn bedoeling is dat mensen de optie van genocide serieus gaan overwegen, uit angst voor de mogelijke ergere consequenties als zij dit niet doen. Dat er ontsnappingsclausules worden bedacht is natuurlijk, dat doe je ook als je in een kooi zit met enkel een zaag dat bot genoeg is om je been af te zagen, maar niet het staal van je ketenen.

Allereerst zoek je alle mogelijke alternatieven om niet je been te moeten amputeren, als je uiteindelijk de tijd voelt dringen en er gedwongen wordt je te doden zijn mensen ineens tot extreme dingen in staat. Ik ga daar dus op in, dat is geen spelregel-vervalsing, ik ben de bedenker van dit lugubere spelletje, onder bepaalde momenten acht ik het individu tot gruwelijke genocide in staat, welke soort zou voor jou het eerst aanvaardbaar zijn?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:52:55 #295
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_98151017
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oei.......
Het is dus verboden te twijfelen aan het realisme van het dilemma,het is dus verboden om een vreedzame oplossing voor het dilemma te kiezen.
Dat is toch gewoon de opzet van het hele topic. Doe anders niet mee in de discussie.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:53:14 #296
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98151025
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:51 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oei.......
Nee, je mag je ook onthouden van deelname, ik verplicht jou niet tot dit gedachte-experiment.
Je kwam zelf het topic binnenwandelen, evenals koos. Doe je mee, dan wel met mijn spelregels ja.
pi_98151097
Het is gewoon een achterlijk topic, dat alleen bedacht had kunnen worden door iemand met een rechts brein. Je had ook een verhaal achter de genocide kunnen verzinnen dat een beetje steekhoudend was, dan had je topic ergens op geslagen.
pi_98151106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:46 schreef GSbrder het volgende:
Ongetwijfeld zitten er een hoop praktische bezwaren tegen de uitwerking van mijn hypothetische opzet, daar kunnen BD een Koos nu in gaan graven, maar daar zorgt het

Stel dat

al voor. Tenminste, ik heb willen achtervangen dat we teveel over het waarom van de dictatuur gaan nadenken, waarom deze dictatuur jou de mogelijkheid geeft een eigen genocide-agenda te bedrijven en het waarom van de mogelijke consequenties als je niet kiest. .
Het is dus verboden het dilemma zo realistisch mogelijk te benaderen. Iedereen is verplicht een massamoordenaar te worden.?
Wat is het nut van dit spelletje, behalve dat duidelijk wordt dat sommige mensen wel erg snel kiezen voor massamoord.. ?
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:55:59 #299
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98151115
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:55 schreef KoosVogels het volgende:
Het is gewoon een achterlijk topic, dat alleen bedacht had kunnen worden door iemand met een rechts brein. Je had ook een verhaal achter de genocide kunnen verzinnen dat een beetje steekhoudend was, dan had je topic ergens op geslagen.
Troll.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:56:38 #300
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98151134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:55 schreef Bluesdude het volgende:
Dat duidelijk wordt dat sommige alle mensen wel erg snel in extreme situaties kiezen voor massamoord.. ?
En het dilemma is: als je moet kiezen, wie kies je dan?
Groep A - Groep X? Waarom?

Niet: kies je wel of niet voor massamoord, want als die optie er zou zijn, zou iedereen niet voor massamoord kiezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')