Dan wordt jij doodgeschoten en kiest je buurman welk deel van de Nederlandse populatie dood moet.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
Uuhm, ik zou de opdracht simpelweg niet accepteren.
Idemquote:Op maandag 13 juni 2011 22:36 schreef KoosVogels het volgende:
Uuhm, ik zou de opdracht simpelweg niet accepteren.
Thanks, daar werken we reeds aan.quote:
Dat heb ik liever dan dat ik verantwoordelijk wordt voor genocide.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan wordt jij doodgeschoten en kiest je buurman welk deel van de Nederlandse populatie dood moet.
Dat is correct, maar dat is minder erg want het zet een stroom opwaarts in gang.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:37 schreef KoosVogels het volgende:
De motivatie van die maat van je raakt trouwens kant noch wal. Als je top van het bedrijfsleven omlegt, ontstaat er weer een nieuwe toplaag.
Je snapt toch het principe van hypothetische stellingen?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heb ik liever dan dat ik verantwoordelijk wordt voor genocide.
Dat is nou eenmaal zijn keuze, mag toch?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je snapt toch het principe van hypothetische stellingen?
Ik denk dat het resultaat minimaal zal zijn. Er is wellicht sprake van mobiliteit, maar die is slechts kunstmatig. Op een gegeven moment zijn alle topposities weer bekleed en ontstaat hetzelfde probleem op den duur weer.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is correct, maar dat is minder erg want het zet een stroom opwaarts in gang.
Volgens zijn redenatie zorgt dit dus, net als met de woningmarkt, voor een mobiliteitsgolf.
Op zich te prijzen, maar in welk opzicht zou de samenleving daarbij gebaat zijn?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:40 schreef Dutchnative het volgende:
Ik zou kiezen voor elke extremist. Maakt niet uit voor welke ideologie dat is, al zou ik dan zelfmoord moeten plegen, aangezien ik dan zelf ook een beetje extremistisch gedrag vertoon.
Eensquote:Op maandag 13 juni 2011 22:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk dat het resultaat minimaal zal zijn. Er is wellicht sprake van mobiliteit, maar die is slechts kunstmatig. Op een gegeven moment zijn alle topposities weer bekleed en ontstaat hetzelfde probleem op den duur weer.
Wederom idemquote:Op maandag 13 juni 2011 22:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heb ik liever dan dat ik verantwoordelijk wordt voor genocide.
Uiteraard, ik constateer slechts dat hij zich onthoudt van deelname aan mijn spelletje.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:40 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal zijn keuze, mag toch?
Uiteraard, maar ook dan zie ik geen enkele reden om een groep mensen te kiezen die omgelegd moet worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je snapt toch het principe van hypothetische stellingen?
Hij houdt zich gewoon aan de spelregels.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Uiteraard, ik constateer slechts dat hij zich onthoudt van deelname aan mijn spelletje.
Ah, de backseat-mod is er alweer hoor. Het is te erg voor zijn tere zieltje dus het moet gesloten worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee jongens. Dit gaat 'm niet worden.
Mod: slotje.
Vind het wel interessant eigenlijk.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Fundamentalisme mag. Voor je zaak staan mag. Extremisme is wat anders. Dat is zo voor je zaak staan, dat het koste wat het kost bij iedereen ingevoerd dient te worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Op zich te prijzen, maar in welk opzicht zou de samenleving daarbij gebaat zijn?
Als elke vorm van extreem denken in de kiem gesmoord wordt, is dat dan geen monddode samenleving?
Boven de 65 is wel snel, niet? Er zijn mensen die nog 25 jaar mobiel blijven na hun 65e en is het niet vrij angstaanjagend als je iedereen boven de 65 hebt vermoord als overheid zijnde? Welke motivatie zouden werkenden dan nog hebben om voor hun pensioen te sparen en verdient elk levend wezen een pensioen, of is dat een vreemde westerse luxe?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:40 schreef timmmmm het volgende:
Bejaarden.
Boven de 65/70 een kogel erdoor. Dan heb je geen nut meer, en kost je alleen maar geld. Tevens neemt de kwaliteit van leven af, en zijn de minst gelukkige mensen bejaarden in tehuizen. niet meer mobiel, geestelijk niet meer efficient, als er dan toch iemand dood moest, zijn het de bejaarden
Waarom?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:44 schreef waht het volgende:
Ik zou veroordeelde criminelen over de kling jagen. Mensen die zware geweldsmisdrijven op hun naam hebben staan. En daarnaast ook alle eventuele leden van de georganiseerde misdaad, voor zover die bekend zijn. Een soort van opschoning van de penitentiaire instellingen dus. TBS'ers en ander gespuis, allemaal weg.
En als deze keuze te 'laf' is verhoog ik de inzet met criminelen die veroordeeld zijn voor mindere misdaden zoals diefstal, inbraak, beroving en dergelijke.
Dan lopen we natuurlijk wel met een definitieprobleem, volgens sommige definities zal ik een extremist zijn, omdat ik voor een bepaalde zaak sta, maar ik zou nooit mijn mening jegens anderen willen opdringen.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Fundamentalisme mag. Voor je zaak staan mag. Extremisme is wat anders. Dat is zo voor je zaak staan, dat het koste wat het kost bij iedereen ingevoerd dient te worden.
Mensen die zo van hun eigen gelijk overtuigd zijn, zijn een gevaar. Je uiten mag, en blijft mogen als er geen extremisme is.
Iedereen met pensioen op zijn 45e, Griekenland-stijl.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Boven de 65 is wel snel, niet? Er zijn mensen die nog 25 jaar mobiel blijven na hun 65e en is het niet vrij angstaanjagend als je iedereen boven de 65 hebt vermoord als overheid zijnde? Welke motivatie zouden werkenden dan nog hebben om voor hun pensioen te sparen en verdient elk levend wezen een pensioen, of is dat een vreemde westerse luxe?
Immoreel tuig. Last voor de maatschappij. Etc.quote:
Beetje smakeloos, niet?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ah, de backseat-mod is er alweer hoor. Het is te erg voor zijn tere zieltje dus het moet gesloten worden.
Mensen hoeven niet meer voor hun pensioen te sparen, dus alle economische verliezen die de economie zou kunnen lijden wegens gebrek aan uitgaven, wordt in de loop van hun leven extra uitgegeven.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Boven de 65 is wel snel, niet? Er zijn mensen die nog 25 jaar mobiel blijven na hun 65e en is het niet vrij angstaanjagend als je iedereen boven de 65 hebt vermoord als overheid zijnde? Welke motivatie zouden werkenden dan nog hebben om voor hun pensioen te sparen en verdient elk levend wezen een pensioen, of is dat een vreemde westerse luxe?
En geld is het belangrijkste?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:45 schreef robin007bond het volgende:
Gedurfd topic
Ik zou kiezen voor mensen boven de 70 en bijstandstokkies.
Beide kosten de samenleving heel veel geld.
Blue Eyes Brown Eyes?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
hoe heet dat beroemde onderzoek ook al weer?
waar mensen opdracht kregen iemand pijn te doen met drukken op een knop..
sommige mensen bleven maar doorgaan met iemand pijn te doen,omdat het in het belang van het onderzoek is..
een minderheid stopte ermee..
ik stop met deze oefening in moordzucht
een uitzondering wil ik wel maken..
vermoord de TS...
EG, het is puur hypothetisch, ik zou nooit een poging kunnen, willen of durven ondernemen een genocide te plegen, net zoals elke Fokker hier aanwezig. Het gaat er echter om welke groepen in de maatschappij eenvoudig te missen zijn en als je dan toch wist dat er één moest sterven, waarom jij voor deze groep kiest. Ideologisch, demografisch of economisch, vrij interessant om dit te weten, vind ik.quote:
Klopt. sowieso, de definitie die jij wenst te hanteren als moordenaar, hoeft over 10 jaar niet meer de norm te zijn. Straks worden er mensen afgemaakt die het niet verdienen, omdat jij je voorwaarden niet goed stelt.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan lopen we natuurlijk wel met een definitieprobleem, volgens sommige definities zal ik een extremist zijn, omdat ik voor een bepaalde zaak sta, maar ik zou nooit mijn mening jegens anderen willen opdringen.
Lijkt me een hellend vlak probleem, is straks alles wat politiek-incorrect is, strafbaar?
quote:Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
sommige mensen bleven maar doorgaan met iemand pijn te doen,omdat het in het belang van het onderzoek is..
vermoord de TS...
Nee, valt mee.quote:
Meen je dat?quote:
quote:Op maandag 13 juni 2011 22:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Helaas voor een niet gering aantal mensen hier wel jaquote:
Dan klik je niet.quote:
Okay, jouw bijdrage staat genoteerd: mensen die dit soort vragen stellen mogen doodquote:Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
vermoord de TS...
Zeer terechte vergelijking.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
vermoord de TS...
Duidelijk iets wat een maagd zegt.quote:
Maar eigenlijk pleit ik hier dus voor een simpele doodstraf.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:48 schreef waht het volgende:
En trouwens, nu ik er wat meer over nadenk: rechts- en links-extremisten, jihadisten.
Om de simpele reden dat ze de samenleving als geheel bedreigen.
Als ik dan toch een groep om moet leggen, doe ik dat ten nutte van de samenleving. Dat kan op economisch en sociaal vlak. Als iedereen meer geld heeft, is men meteen liever tegen elkaar. derhalve vind ik dat economische oplossingen te prefereren zijn boven sociale oplossingen. Maar het staat je vrij zelf een poging te wagen.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Helaas voor een niet gering aantal mensen hier wel ja
Dat klopt niet. De buurman moet dan eerst aangeven dat hij jouw klasse uit wilt roeien.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan wordt jij doodgeschoten en kiest je buurman welk deel van de Nederlandse populatie dood moet.
None taken, ik zei al bij voorbaat dat mensen hier aanstoot aan zouden kunnen nemen.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeer terechte vergelijking.
No offense, GS.
tuurlijk..... je bent een fascist in dit spel.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Okay, jouw bijdrage staat genoteerd: mensen die dit soort vragen stellen mogen dood
Vind ik niet. Het is meer een filosofische discussie net als Bas Haring in zijn programma de stelling nam "Waarom schieten we zwervers niet gewoon dood".quote:Op maandag 13 juni 2011 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeer terechte vergelijking.
No offense, GS.
Het verschil is dat 'linksen' wolven in schaapskleren zijn en rechtsen niet terugdeinzen voor dit soort gedachte-experimenten.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:52 schreef Bluesdude het volgende:
interessant is te zien of die mensen die wel meedoen eerder rechts dan links zijn.
ik vrees rechts...
het hele idee van 'onschuldig' groepen mensen dood te wensen speelt in op een sluimerende a-sociale instelling..
mensen die meedoen aan zo'n spelletje wil ik niet in mijn vriendenkring hebben....
Zo bedoel ik het ook.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het is meer een filosofische discussie net als Bas Haring in zijn programma de stelling nam "Waarom schieten we zwervers niet gewoon dood".
Dat was nog eens een goede sociale studie. En inderdaad vergelijkbaarquote:Op maandag 13 juni 2011 22:47 schreef Bluesdude het volgende:
vermoord de TS...
Totaal niet vergelijkbaar. "Oefening in moordzucht", je reinste nonsens.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat was nog eens een goede sociale studie. En inderdaad vergelijkbaar
Mijn keuze is iedereen laten leven.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als ik dan toch een groep om moet leggen, doe ik dat ten nutte van de samenleving. Dat kan op economisch en sociaal vlak. Als iedereen meer geld heeft, is men meteen liever tegen elkaar. derhalve vind ik dat economische oplossingen te prefereren zijn boven sociale oplossingen. Maar het staat je vrij zelf een poging te wagen.
Of rechtsen laten zich makkelijker zulke dingen aanpraten. En linksen hebben nog hoop op een betere wereld.quote:Op maandag 13 juni 2011 22:53 schreef waht het volgende:
[..]
Het verschil is dat 'linksen' wolven in schaapskleren zijn en rechtsen niet terugdeinzen voor dit soort gedachte-experimenten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |