Ik denk eerder dat ze die uitnodiging voor de bbq op dat grote schip te danken heeft aan het feit dat ze in gezelschap was van een filmmakerquote:Op donderdag 16 juni 2011 19:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het enige goede is dat ze zich erbij de jetset steeds weer tussen weet de wurmen, iedere keer weer krijgt ze het voor elkaar dat haar allerlei gunsten worden verleend.. Ondanks haar nukkige gedrag.
Het kan best zijn dat de camera ergens is vastgemaakt. Vast staat dat er een cameraman aan boord was tijdens de intocht op Sint-Maarten. Ik denk dat we toch iets van een film of documentaire krijgen, misschien een boek met DVD.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Hmm, het lijkt er niet op dat ze de camera zelf vasthoudt. De eerste keer dat ik het zag, dacht ik dat er iemand stond te filmen. Nu denk ik dat de camera ergens aan vast zit en zij hem af en toe en zwiep geeft.
Ik snap verder niet goed waarom de filmmaker ook sponsor is? Laura heeft toch alleen maar belang bij een gratis documentaire? Maar het zou wel verklaren waarom we verder geen beelden zien en alleen maar slechte foto's.
We krijgen iig 2 films en minstens nog 1 boekquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat de camera ergens is vastgemaakt. Vast staat dat er een cameraman aan boord was tijdens de intocht op Sint-Maarten. Ik denk dat we toch iets van een film of documentaire krijgen, misschien een boek met DVD.
Ik ben daar best benieuwd naar. Als je alleen op haar blog af moet gaan, legt ze wat speed-bezoekjes af aan mooie plekken en barbecuet en feest ze verder heel veel. Dus ik wil wel zien wat een filmmaker daarvan kan makenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:31 schreef BabeWatcher het volgende:
Het kan best zijn dat de camera ergens is vastgemaakt. Vast staat dat er een cameraman aan boord was tijdens de intocht op Sint-Maarten. Ik denk dat we toch iets van een film of documentaire krijgen, misschien een boek met DVD.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:35 schreef Disana het volgende:
Wat is dit nu weer voor lariekoek:
"Hey Laura, Proficiat met je 300ste dag van je avontuur! Wat heerlijk lijkt me het om niet gevangen te zijn in je Job, je hypotheek en al die anderde verplichtingen."
Denkt die man dat de geldbronnen van Laura eeuwigdurend zijn?
Mja, Laura had daar ook vréselijk onder te lijden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Toch begrijp ik deze post wel. Heerlijk toch, om er twee jaar helemaal uit te zijn? Laat de mensen hier lekker de tering krijgen met dat bruine kabinet.
Je trekt het moeilijk he?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:35 schreef Disana het volgende:
Wat is dit nu weer voor lariekoek:
"Hey Laura, Proficiat met je 300ste dag van je avontuur! Wat heerlijk lijkt me het om niet gevangen te zijn in je Job, je hypotheek en al die anderde verplichtingen."
Denkt die man dat de geldbronnen van Laura eeuwigdurend zijn?
Nou krijgen doen we hem vast niet, zullen hem echt moeten kopen!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
En ik denk dat dat er steeds meer gaan worden. Wat ze dan uiteindelijk helemaal aan zich zelf heeft te danken!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:31 schreef Disana het volgende:
Niet zo lovend:
"Zeilmeisje Laura Dekker feest vrolijk verder!
DEN OSSE- Wat gaat de tijd snel. Niet zo lang geleden stak het verwende zeilkind Laura Dekker uit Den Osse de Oceaan over en dachten velen: Ze is eindelijk bezig met wat ze zo graag wil doen: De wereld rond zeilen! Maar inmiddels is ze alweer een paar dagen aan het lanterfanten en aan het ronscheuren met een wrakauto (levensgevaarlijk!) op Tahiti.
Daar is ze ook een gestrande zeiler tegengekomen die hard moet werken voor zijn geld om zijn droom waar te maken. Nee, dankzij de huilie huilie van onze kleine Dekker hoeft het zeilkind wat werken betreft geen vinger uit te steken. Het bedelgeld helpt haar de wereld rond. Als ze een beetje is uitgefeest zeilt minidekker als het haar uitkomt met Guppy in een periode tussen vandaag (zondag) en dinsdag naar Moorea. Ondertussen maakt ze zich druk om de immigratiedienst die dingen van haar willen weten. Weten ze dan niet wie ze is??? Hare majesteit van de Nederlandse wateren en ver daarbuiten…ons eigen zeilkind Laura Dekker!"
http://zeeland.blog.nl/ni(...)eest-vrolijke-verder
Er zijn dus meer mensen die dit als niet meer dan een vakantie zien.
Ik weet niet in hoeverre je het het kind zelf kunt verwijten. Elk kind probeert dingen voor elkaar te krijgen, er zijn alleen weinig zotte ouders zoals pa Dekker.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:01 schreef spuitje het volgende:
En ik denk dat dat er steeds meer gaan worden. Wat ze dan uiteindelijk helemaal aan zich zelf heeft te danken!
Twee jaar samenvatten in een ongeveer 80 minuten durende documentaire moet toch wel wat spannende beelden op kunnen leveren?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben daar best benieuwd naar. Als je alleen op haar blog af moet gaan, legt ze wat speed-bezoekjes af aan mooie plekken en barbecuet en feest ze verder heel veel. Dus ik wil wel zien wat een filmmaker daarvan kan maken
Als je 15 bent en zo slim en verstandig als oma zegt dat ze is zou je toch denken dat ze wel het benul heeft dat ze beter niet kan vertellen dat ze de motor gebruikt? En vertellen dat je als 15 jarige op feestjes alcohol gebruikt is ook niet echt handig lijkt me. Maar ach, sommigen vinden het sportief dat ze weinig alcohol gebruikt.......quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik weet niet in hoeverre je het het kind zelf kunt verwijten. Elk kind probeert dingen voor elkaar te krijgen, er zijn alleen weinig zotte ouders zoals pa Dekker.
Stelletje azijndrinkers. Die blijf je altijd houden, mensen die alles negatief benaderen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:31 schreef Disana het volgende:
Niet zo lovend:
[..]
Er zijn dus meer mensen die dit als niet meer dan een vakantie zien.
Kennelijk vindt de familie Dekker het doodnormaal de motor in te zetten op een zeilreis, want haar webmaster (vader?) heeft het immers gewoon in haar blog laten staan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:23 schreef spuitje het volgende:
Als je 15 bent en zo slim en verstandig als oma zegt dat ze is zou je toch denken dat ze wel het benul heeft dat ze beter niet kan vertellen dat ze de motor gebruikt? En vertellen dat je als 15 jarige op feestjes alcohol gebruikt is ook niet echt handig lijkt me. Maar ach, sommigen vinden het sportief dat ze weinig alcohol gebruikt.......
Op een recreatieve zeilreis is het ook doodnormaal om bij windstilte op de motor te varen. Bij een recordpoging of welk ander wedstrijdverband van zeilen, is dat echter niet toegestaan. Dat is nu net één van die (vele) verschillen, waarin recreatief bootje-varen zich onderscheidt van een sportieve uitdaging.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Kennelijk vindt de familie Dekker het doodnormaal de motor in te zetten op een zeilreis, want haar webmaster (vader?) heeft het immers gewoon in haar blog laten staan.
En eveneens kennelijk vindt oma Dekker het doodnormaal om de hele wereld te vertellen dat kleindochter zoop als een lier.
Dan krijg je volgens mij een kind dat niet snapt dat de buitenwereld er wel eens andere opvattingen op na zou kunnen houden.
Ja dat eerste was me wel duidelijk hoor, ik had 'record' voor 'zeilreis' moeten zetten. Maar dat begreep je vast welquote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
Op een recreatieve zeilreis is het ook doodnormaal om bij windstilte op de motor te varen. Bij een recordpoging of welk ander wedstrijdverband van zeilen, is dat echter niet toegestaan. Dat is nu net één van die (vele) verschillen, waarin recreatief bootje-varen zich onderscheidt van een sportieve uitdaging.
Je zou toch denken dat met al dat gereis, de familie Dekker beslist niet wereldvreemd zou zijn. Toch is dat laatste nu juist de indruk die ze steeds weer weten te wekken.
Heeft iemand een pic van Babs?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 21:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat eerste was me wel duidelijk hoor, ik had 'record' voor 'zeilreis' moeten zetten. Maar dat begreep je vast wel
Misschien zijn ze wel een beetje autistisch. Of misschien was ma Dekker de enige met werkelijkheidszin.
Oh zeker! Alleen tov je sponsors heb je ook verplichtingen..Dus ze is niet zo vrij als je zou denken. Tenslotte kan zij ook niet van de wind leven.. Hooguit zich ermee verplaatsen op zeequote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:40 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Toch begrijp ik deze post wel. Heerlijk toch, om er twee jaar helemaal uit te zijn? Laat de mensen hier lekker de tering krijgen met dat bruine kabinet.
Er komt een dag dat dit eens fout moet gaan:quote:Ondanks dat er constant weinig tot geen wind is kreeg ik weer vertrek kriebels, en ben ik toch maar weer eens verder gegaan richting de leeward islands. Helaas dus op de motor..
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Nu het zo rustig is zou ik prima kunnen slapen, maar dat ging deze keer dus niet op.. Het radar alarm ging iedere keer weer af omdat er schepen dicht in de buurt zitten, waarop ik vervolgens maar buiten gebleven ben..
Vanwaar ineens die haast vraag ik me af. Ze heeft nog ruim een jaar om haar rondje vol te maken, dan kun je toch wel een paar dagen op wind wachten?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ze is weer op de motor aan het tuffen. Als je het toch al steeds hebt gedaan, is er ook geen enkele reden meer om dat nog proberen te verbloemen:
[..]
Er komt een dag dat dit eens fout moet gaan:
[..]http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Misschien omdat anderen daar heen gaan, en ze met hen meevaart? Dat deed ze eerder ook al immers, waarbij ze dezelfde route ging varen als de Stad Amsterdam en alle andere nieuwe vrienden voor even.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 10:40 schreef spuitje het volgende:
[..]
Vanwaar ineens die haast vraag ik me af. Ze heeft nog ruim een jaar om haar rondje vol te maken, dan kun je toch wel een paar dagen op wind wachten?
Bovendien zijn de plannen plotseling gewijzigd en vaart ze nu naar Bora Bora.
Dat zou kunnen maar toch blijf ik het vreemd vinden. In haar laatste column schrijft ze namelijk:quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Misschien omdat anderen daar heen gaan, en ze met hen meevaart? Dat deed ze eerder ook al immers, waarbij ze dezelfde route ging varen als de Stad Amsterdam en alle andere nieuwe vrienden voor even.
En dan ineens is ze vertrokken, varend op de motor.quote:Ik heb alleen nog geen flauw idee hoe lang ik hier blijf (Laura is gisteren verder gevaren naar Bora Bora) en wat ik vandaag ga doen. Ik kijk wel wat en wie er op me afkomt. Al ga ik zeker een keer duiken hier.
bron
Motor aan en gaan met die banaan! Jullie zouden best gelijk kunnen hebben hoor, ik vond het alleen allemaal zo vaag. Ze is trouwens wel twee keer op een koraalrif gelopen, lijkt me niet echt goed voor die boot.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:41 schreef Disana het volgende:
Ik denk dat Banjerkanjer het wel bij het juiste eind heeft, zeker omdat Laura eerst niet weet wat ze wil. Dat betekent volgens mij dat ze op dat moment geen uitnodigingen heeft voor feestjes of barbecues. En als ze dan hoort dat die mensen verder varen, jakkert ze er achteraan.
En ze schreef nog wel dat ze zo goed oplette op de diepte van het water. Blijkbaar kan ze niet wachten tot ze voor het volgende feest wordt uitgenodigd.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:49 schreef spuitje het volgende:
Motor aan en gaan met die banaan! Jullie zouden best gelijk kunnen hebben hoor, ik vond het alleen allemaal zo vaag. Ze is trouwens wel twee keer op een koraalrif gelopen, lijkt me niet echt goed voor die boot.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:56 schreef Disana het volgende:
[..]
En ze schreef nog wel dat ze zo goed oplette op de diepte van het water. Blijkbaar kan ze niet wachten tot ze voor het volgende feest wordt uitgenodigd.
Tja..........quote:Vanuit zee had ik al een prachtig plekje gezien om te ankeren, er ligt een groot jacht en ik was in de veronderstelling dat het dus diep genoeg moest zijn, nou niet dus! Ik was al op de helft met proberen tussen de koralen door bij die ankerplek te komen en super optimistisch, toen ik tegen een mega hersenkoraal opbotste..
bron
Wat zou de Sea Shepard daar van vinden? LD is niet alleen vervelend etc, maar maakt ook nog eens het milieu kapot..quote:Ik was al op de helft met proberen tussen de koralen door bij die ankerplek te komen en super optimistisch, toen ik tegen een mega hersenkoraal opbotste..
Ik denk dat Guppy meer kapot gaat van een stoot (twice!) tegen een koraalrif, dan dat het koraalrif daar zelf schade van ondervindt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat zou de Sea Shepard daar van vinden? LD is niet alleen vervelend etc, maar maakt ook nog eens het milieu kapot..
Ze heeft (volgens eigen zeggen) niet eens toegang tot actuele weersinformatie, haar vader moet haar die dagelijks door telefoneren. Of ze dan wel alle benodigde zeekaarten in haar bezit heeft, ik zou bijna denken van niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:22 schreef Alleskids het volgende:
is het niet verplicht om actuele zeekaarten aan boord te hebben van de gebieden waar je naar toe gaat?Ook wel handig gezien de ondiepten en koraalriffen. Een beetje zeeman/vrouw/zeiler zou dat wel doen lijkt me, en Laura is toch een echte zeiler ?
Boeffie!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Lara Derrek #1 Nederlandse solozeilster
Ze is nu veel minder spichtig, dat is waar ja!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:29 schreef vergezocht het volgende:
Over een paar jaar kan Laura verschijnen in de Playboy.![]()
Ik kan niet wachten...
Bij d'r 18e, is het gewoon een babequote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze is nu veel minder spichtig, dat is waar ja!
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:29 schreef vergezocht het volgende:
Ik kan niet wachten...
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wet T-shirt contest
Dan ben jij ook weer over de 50...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:29 schreef vergezocht het volgende:
Ik kan niet wachten...
Heeft ze wel een roetfilter op haar dieselmotor?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat zou de Sea Shepard daar van vinden? LD is niet alleen vervelend etc, maar maakt ook nog eens het milieu kapot..
Idd! Ze bakt er niet veel van qua milieu!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Heeft ze wel een roetfilter op haar dieselmotor?
Vind 't wel een raar verhaal, want hoe is dat grote schip dan op die ankerplaats gekomen? Kan Laura toch niet zo goed zeilen?quote:
Ze kan niet zo goed zeilen als haar vader indertijd beweerde in de rechtbank. Dat heeft ze daar ook verklaard.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Vind 't wel een raar verhaal, want hoe is dat grote schip dan op die ankerplaats gekomen? Kan Laura toch niet zo goed zeilen?
En was het werkelijk de enige plek die ergens op leek, of zag Laura in het grote schip alweer gratis feesten en maaltijden.
Eigenlijk zegt ze zelf dat ze niet op de diepte hoefde letten omdat dat grote schip er lag. Beetje dom dus...........quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Vind 't wel een raar verhaal, want hoe is dat grote schip dan op die ankerplaats gekomen? Kan Laura toch niet zo goed zeilen?
En was het werkelijk de enige plek die ergens op leek, of zag Laura in het grote schip alweer gratis feesten en maaltijden.
Is dat zo, dat ze dat gezegd heeft? Het lijkt mij dat ze veel moeite heeft met die dieptes, is daar geen deugdelijk instrument voor of heeft ze dat niet gebruikt in de haast om bij dat grote jacht te komen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze kan niet zo goed zeilen als haar vader indertijd beweerde in de rechtbank. Dat heeft ze daar ook verklaard.
En natuurlijk wilde ze daarom bij dat schip liggen.
Ja hoor, ze heeft een dieptemeter aan boord. Maar aangezien dat grote jacht daar lag is ze er vanuit gegaan dat ze zo door kon varen en heeft ze niet op die meter gelet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 22:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Is dat zo, dat ze dat gezegd heeft? Het lijkt mij dat ze veel moeite heeft met die dieptes, is daar geen deugdelijk instrument voor of heeft ze dat niet gebruikt in de haast om bij dat grote jacht te komen.
Het grote jacht had actuele zeekaarten aan boord en wist met bekwame stuurlui de juiste route tussen de koraalriffen door te vinden. Laura is minder zeewaardig en is blindelings de haven binnengevarenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:43 schreef Disana het volgende:
Nou ja, ze heeft dus geleerd hoe ze mensen als stapstenen kan gebruiken. Altijd handigquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:53 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze die uitnodiging voor de bbq op dat grote schip te danken heeft aan het feit dat ze in gezelschap was van een filmmakerEr zal zoals zovaak wel weer iets voor haar geregeld zijn.
Aardrijkskunde was vast niet je sterkste vak op school, maar je zou toch kunnen weten dat Sint Maarten aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ligt:quote:Op zondag 19 juni 2011 14:04 schreef svetan het volgende:
De rede dat Laura haast schijnt te krijgen moet gezocht worden in de optie om rond de Kaap de Goede Hoop te varen. In dat geval moet ze voor mei/ juni volgend jaar de noordelijke keerkring weer gepasseerd zijn om niet midden in het orkaanseizoen terrecht te komen.
Dit betekend ook dat ze nu al ca. 2 maanden moet "besparen" op het oorspronkelijke reisplan. Een alternatief zou zijn dat ze vanaf de kaap de zuidelijke atlantic oversteekt en langs de kust van Brazilie zeilt om haar rondje dan in St. Maarten te eindigen.
Logisch? Het startpunt is Gibraltar, dus dat is meteen ook de finish.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:32 schreef livelink het volgende:
Dat klinkt inderdaad logisch, Svetan. Ik hoop ook echt dat ze de route om de Kaap de Goede Hoop gaat kiezen eigenlijk.
Wat ze even vergeten is dat het gebied tussen Maleisie en Indonesie ook een piratengebied is...quote:Op zondag 19 juni 2011 14:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Aardrijkskunde was vast niet je sterkste vak op school, maar je zou toch kunnen weten dat Sint Maarten aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ligt:
[ afbeelding ]
Ze heeft ernstige slijtage aan de zeilen (die slijtage had ze al na de oversteek van de Atlantische Oceaan, teveel de zeilen laten klapperen blijkbaar, dan willen ze wel slijten.). Die zeilen zou ze laten repareren op Curaçao, maar daar is het niet van gekomen. Op dit moment probeert ze ze een beetje op te laten lappen (zie haar weblog, "Eenmaal terug op Guppy heb ik het grootzeil eraf gehaald om even na te kijken. Iemand die op een megajacht werkt, die ook hier in de baai ligt, had dat aangeboden en aangezien het zeker geen kwaad kon heb ik daar maar dankbaar gebruik van gemaakt.").quote:Op zondag 19 juni 2011 14:37 schreef livelink het volgende:
Ik had het niet over dat idee van eindigen in St. Maarten als logisch, maar het idee dat ze nu haast maakt vanwege de mogelijke alternatieve route.
Klopt, dat gebied is niet minder gevaarlijk dan de Rode Zee.quote:Op zondag 19 juni 2011 14:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat ze even vergeten is dat het gebied tussen Maleisie en Indonesie ook een piratengebied is...
Nee, belangrijk is dat ze finisht op het startpunt. Zo zijn de regels.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:13 schreef svetan het volgende:
Ook als ze op de Cap Verdes of de Canaren zou aanleggen zou het rondje voltooit zijn..... de rit hoeft niet in Gibraltar te eindigen. Belanrijk is dat het rondje compleet is
http://www.oceannavigator.com/content/racing-clockquote:To meet WSSRC standards, a circumnavigation must start and finish at the same point, based on an orthodromic route with a minimum length of 21,600 miles that crosses the equator and all lines of longitude at least once.
Maar dat maakt toch allemaal allang niet meer uit? Ze heeft inmiddels zo ongeveer al die regels aan haar laars gelapt, dus waar gaat het nu nog om dan?quote:Op zondag 19 juni 2011 16:59 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, belangrijk is dat ze finisht op het startpunt. Zo zijn de regels.
Ze kan inderdaad net zo goed nu stoppen en heel hard roepen dat ze echt de wereld rond is gevaren. Er zijn al zoveel dingen door de Dekkertjes geclaimed die niet op waarheid berusten, dus het maakt inderdaad geen bal uit.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar dat maakt toch allemaal allang niet meer uit? Ze heeft inmiddels zo ongeveer al die regels aan haar laars gelapt, dus waar gaat het nu nog om dan?
Volgens haarzelf, in het interview op de HISWA ging het er alleen maar om dat je een keer - solo- de evenaar passeert. Dus wellicht heeft Svetan gelijk: als je op dezelfde lengtegraad eindigt, ben je de wereld ook rond.quote:Op zondag 19 juni 2011 17:08 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar dat maakt toch allemaal allang niet meer uit? Ze heeft inmiddels zo ongeveer al die regels aan haar laars gelapt, dus waar gaat het nu nog om dan?
Het heeft weinig zin selectief te refereren aan regels die sowieso niet van toepassing zijn.quote:Op zondag 19 juni 2011 16:59 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nee, belangrijk is dat ze finisht op het startpunt. Zo zijn de regels.
[..]
http://www.oceannavigator.com/content/racing-clock
Selectief lezenquote:Op zondag 19 juni 2011 18:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens haarzelf, in het interview op de HISWA ging het er alleen maar om dat je een keer - solo- de evenaar passeert. Dus wellicht heeft Svetan gelijk: als je op dezelfde lengtegraad eindigt, ben je de wereld ook rond.
Als je zelf de regels maakt, zodat je tussendoor naar huis mag en wat niet al, dan moet dat ook kunnen.
Het is wel een interessant concept. Als er wat gepresteerd moet worden is het ineens geen recodpoging meer.
Deze flexibiliteit schept mogelijkheden voor de creatieve geest: ik heb zojuist een wereldreis in mijn huiskamer gemaakt door een rondje te lopen. Ik ben immers op dezelfde plaats geëindigd. En ik ben dan stoerder dan Laura, want ik kwam aan op dezelfde geologische plaats.
Ze claimt dat ze wanneer ze zoveel dagen voor haar 17e verjaardag haar rondje heeft gemaakt het record van Jessica Watson heeft verbroken:quote:Op zondag 19 juni 2011 21:48 schreef wich het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin selectief te refereren aan regels die sowieso niet van toepassing zijn.
Laura Dekker claimt nergens volgens de WSSRC regels te varen, hetgeen ook niet zou kunnen aangezien een passage via het Panamakanaal per definitie tegen de WSSRC regels is.
quote:Laura heeft een droom.
Ze is inmiddels 15 jaar en kan de jongste worden die de wereld rond zeilt. Het record staat nu nog op naam van de Australische Jessica Watson, die een paar dagen voor haar 17de verjaardag de tocht volbracht.
Laura zal op 20 september 2012 zeventien worden, en moet dus voor die datum de tocht hebben voltooid als ze als jongste solozeilster wil eindigen.
bron
Ze claimt nog altijd een recordpoging te doen, en dan zijn juist (en alleen) de regels zoals die zijn opgesteld door de WSSRC van toepassing.quote:Op zondag 19 juni 2011 21:48 schreef wich het volgende:
[..]
Het heeft weinig zin selectief te refereren aan regels die sowieso niet van toepassing zijn.
Laura Dekker claimt nergens volgens de WSSRC regels te varen, hetgeen ook niet zou kunnen aangezien een passage via het Panamakanaal per definitie tegen de WSSRC regels is.
Daar vergis je je in.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:25 schreef wich het volgende:
De WSSRC heeft geen monopolie op recordpogingen, alleen geeft het meer status als je record door de WSSRC erkend wordt.
Het record van Jessica Watson is ook geen WSSRC record, toch vinden velen het een record.
http://www.sailspeedrecords.com/the-course-of-500-m.htmlquote:Sailing Speed Records can only be established under the jurisdiction of the ISAF/WSSR Council, who shall appoint ISAF/WSSRC Commissioners to monitor all record attempts. Only Commissioners directly appointed by the Council shall have this authority. (See Rules 12 and 13.) Prior to any record attempt taking place the measurement of the course and timing methods must receive WSSRC approval. (See rule3)
Dat klopt. Officieel moet een circumnavigation minimaal 21,600 zeemijlen tellen. Jessica Watson zou 23,000 zeemijlen hebben gezeild. Maar, daar zijn alle "zigzagjes" bijgeteld, en dat is niet zoals de afstand officieel wordt berekend. Bij narekenen door een aantal deskundigen, kwamen zij uit op een afstand van 19,631 afgelegde zeemijlen, waarmee ze 2,335 zeemijlen te weinig afgelegd heeft volgens de regels van de WSSRC. Hoe dan ook, de recordpoging zou evenmin erkend zijn wanneer ze wel het minimale aantal zeemijlen zou hebben afgelegd.quote:Op maandag 20 juni 2011 00:27 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: Als jij nu eens voor jessica dezelfde maatstaven als voor Laura aanlegd dan was die tocht van Jessica Watson eigenlijk alleen maar een rondje om de zuidpool.
Het was van het begin af duidelijk dat de tocht van Laura een totaal andere opzet zou hebben.
Nee hoor, ze zou eenzelfde recordpoging doenquote:Op maandag 20 juni 2011 00:27 schreef svetan het volgende:
Het was van het begin af duidelijk dat de tocht van Laura een totaal andere opzet zou hebben.
quote:Op maandag 20 juni 2011 00:27 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: Als jij nu eens voor jessica dezelfde maatstaven als voor Laura aanlegd dan was die tocht van Jessica Watson eigenlijk alleen maar een rondje om de zuidpool.
En dat mijn beste Svetan gaat officieel en officieus allang niet meer lukken!quote:Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden
bron
Ze hebben geen monopolie nee, maar als je een record wil breken, moet je natuurlijk wel een standaard hebben.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:25 schreef wich het volgende:
De WSSRC heeft geen monopolie op recordpogingen, alleen geeft het meer status als je record door de WSSRC erkend wordt.
Het record van Jessica Watson is ook geen WSSRC record, toch vinden velen het een record.
De WSSRC heeft dus wel een monopolie als het om zeilrecords gaat:quote:Op maandag 20 juni 2011 10:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze hebben geen monopolie nee, maar als je een record wil breken, moet je natuurlijk wel een standaard hebben.
http://www.sailspeedrecords.com/the-course-of-500-m.htmlquote:Sailing Speed Records can only be established under the jurisdiction of the ISAF/WSSR Council, who shall appoint ISAF/WSSRC Commissioners to monitor all record attempts. Only Commissioners directly appointed by the Council shall have this authority. (See Rules 12 and 13.) Prior to any record attempt taking place the measurement of the course and timing methods must receive WSSRC approval. (See rule3)
Inderdaad..quote:Op maandag 20 juni 2011 12:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
De WSSRC heeft dus wel een monopolie als het om zeilrecords gaat:
[..]
http://www.sailspeedrecords.com/the-course-of-500-m.html
Maar Svetan, je kunt beide reizen toch niet met elkaar vergelijken? De enige overeenkomst tussen Jessica en Laura is de leeftijd, verder niets!quote:Op maandag 20 juni 2011 00:27 schreef svetan het volgende:
Zou ik ook wel willen, kan alleen geen sponsoren vinden en zelf heb ik het geld niet voor een dergelijke tripquote:Op maandag 20 juni 2011 13:37 schreef livelink het volgende:
Wel een idyllisch plekje waar ze nu ligt, moet ik zeggen.
Kom je ook?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:01 schreef spuitje het volgende:
Begrijp ik nu goed dat er in augustus twee meets zijn voor de fans van Laura?
op 4 en 21 augustus.
Dan heeft ze nog best lang over Nederland - Gibraltar gedaan, of heb ik dat mis.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:01 schreef spuitje het volgende:
Begrijp ik nu goed dat er in augustus twee meets zijn voor de fans van Laura?
op 4 en 21 augustus.
Ik hoop niet dat er anti-fans op af komen, gun die mensen hun feestje.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Erg enthousiast zijn de reacties niet.. en er is ook nog geen adres beschikbaar.
Straks komen er allemaal anti-fans relschoppenNou ja, dat zal wel loslopen.
Maar ok, inmiddels heb ik het wel een beetje gehad met Laura. Ze bewijst keer op keer dat ze niet waarmaakt wat ze pretendeert.. Dat 'record' is een wassen neus. Het zweemt zelfs naar oplichting, af en toe.. Het enige wat bewonderenswaardig is, is dat ze in het zadel blijft zitten..
Ik vraag me af of er nog iets aan toe te voegen valt.
Dat valt mee, ze heeft ook in Portugal, waar vandaan ze eigenlijk haar solo zeilreis rond de werld zou starten even pauze genomen. En toe zij en papa erachter kwamen dat de Portuges autoriteiten haar niet toestonden alleen te vertrekken is ze samen met papa naar Gibraltar vertrokken.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Dan heeft ze nog best lang over Nederland - Gibraltar gedaan, of heb ik dat mis.
quote:Rotterdam, 23 aug. De Portugese marine heeft Laura Dekker verboden om vanuit Portugal haar zeilreis om de wereld aan te vangen. Dat blijkt uit een bericht op de site van de marine.Archief - Laura Dekker vertrokken voor solotocht rond de wereld
Dekker (14) vertrok zaterdag vanuit Gibraltar, naar eigen zeggen om de media te ontlopen. Aanvankelijk zou ze vanuit Portugal vertrekken voor de eerste etappe van haar soloreis, naar de Canarische Eilanden.
Volgens de Portugese marine beschikte Dekker over geen enkel document dat haar zou toestaan om in haar eentje haar zeilboot te besturen
bron
Dat zal ook heus niet.. De antifans hebben wel wat beters te doenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat er anti-fans op af komen, gun die mensen hun feestje.
Het gekke is dat ik blijf lezen om te zien wat ze nu weer hebben bedacht om recht te praten wat zo krom als een hoepeltje is! Je zou zo een heel lijstje kunnen maken.
En echt bewonderenswaardig vind ik het niet dat ze in het zadel blijft zitten. Dat kind heeft momenteel een leven als God in Frankrijk! Af en toe een stukje varen of zeilen en de rest van de tijd door brengen in gezelschap van andere zeilers in prachtige gebieden met heerlijke temperaturen! Denk dat heel veel mensen dat best graag zouden willen.
A jakkes, dat is niet best!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:30 schreef Darklight het volgende:
Ze heeft nu wel een vriendje aan boord
http://www.nu.nl/binnenla(...)antische-oceaan.html
En ik denk dus dat het publiek er wel in gaat trappen! Tenzij er van te voren grote artikelen in de pers verschijnen die de waarheid over deze solo zeilreis rond de wereld openbaar maken. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat zal ook heus niet.. De antifans hebben wel wat beters te doen
Ja, je blijft je verbazen over het verdraaien van de werkelijkheid door die mensen. Mijn punt was dat het niks meer toevoegt. Ok, je kunt je erover blijven verbazen over hoe ze het volhouden.
Wat ik bewonderenswaardig vindt is dat ze erg goed is in het profiteren van de goedheid van anderen. Hoewel bewonderenswaardig hier wel in een nauwere zin opgevat moet worden. De vaardigheid is knap, maar ik heb geen bewondering voor hoe ze die aanwendt.
Ik ben wel benieuwd naar die documentaires. Dat zijn immers verslagen die op feiten berusten, volgens de definitie. Maar om er iets van te maken dat de moeite waard is, zal er flink wat bij gefantaseerd moeten worden. Ik hoop niet dat het publiek daar intrapt.
Dat was voor Telefacts (Belgie)quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:
Ook op Gran Canaria, zelfde bron.[ afbeelding ]
Vooral dat laatste, dat ze volgens Portugal over geen enkel document beschikt waarmee ze haar zeilboot mag besturen: dat doet je toch weer versteld staan van de brutaliteit van deze familie. En dan trotseert ze alle wetten en regels alleen maar om een beetje vakantie te vieren. Zoiets behoort niet beloond te worden met lof en aandacht.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat valt mee, ze heeft ook in Portugal, waar vandaan ze eigenlijk haar solo zeilreis rond de werld zou starten even pauze genomen. En toe zij en papa erachter kwamen dat de Portuges autoriteiten haar niet toestonden alleen te vertrekken is ze samen met papa naar Gibraltar vertrokken.
Dat papa mee ging naar Portugal had overigens dezelfde reden, de Nederlandse regels staan niet toe dat een kind van die leeftijd zonder geldige documenten alleen uitvaart.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |