abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98266154
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het enige goede is dat ze zich erbij de jetset steeds weer tussen weet de wurmen, iedere keer weer krijgt ze het voor elkaar dat haar allerlei gunsten worden verleend.. Ondanks haar nukkige gedrag.
Ik denk eerder dat ze die uitnodiging voor de bbq op dat grote schip te danken heeft aan het feit dat ze in gezelschap was van een filmmaker :) Er zal zoals zovaak wel weer iets voor haar geregeld zijn.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:31:18 #102
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98300792
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 14:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Hmm, het lijkt er niet op dat ze de camera zelf vasthoudt. De eerste keer dat ik het zag, dacht ik dat er iemand stond te filmen. Nu denk ik dat de camera ergens aan vast zit en zij hem af en toe en zwiep geeft.

Ik snap verder niet goed waarom de filmmaker ook sponsor is? Laura heeft toch alleen maar belang bij een gratis documentaire? Maar het zou wel verklaren waarom we verder geen beelden zien en alleen maar slechte foto's.
Het kan best zijn dat de camera ergens is vastgemaakt. Vast staat dat er een cameraman aan boord was tijdens de intocht op Sint-Maarten. Ik denk dat we toch iets van een film of documentaire krijgen, misschien een boek met DVD.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_98300846
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:31 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Het kan best zijn dat de camera ergens is vastgemaakt. Vast staat dat er een cameraman aan boord was tijdens de intocht op Sint-Maarten. Ik denk dat we toch iets van een film of documentaire krijgen, misschien een boek met DVD.
We krijgen iig 2 films en minstens nog 1 boek :Y
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2011 @ 17:35:56 #104
137949 Disana
pi_98300913
Wat is dit nu weer voor lariekoek:

"Hey Laura, Proficiat met je 300ste dag van je avontuur! Wat heerlijk lijkt me het om niet gevangen te zijn in je Job, je hypotheek en al die anderde verplichtingen."

Denkt die man dat de geldbronnen van Laura eeuwigdurend zijn?
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2011 @ 17:37:27 #105
137949 Disana
pi_98300954
quote:

Ik ben daar best benieuwd naar. Als je alleen op haar blog af moet gaan, legt ze wat speed-bezoekjes af aan mooie plekken en barbecuet en feest ze verder heel veel. Dus ik wil wel zien wat een filmmaker daarvan kan maken :)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:40:25 #106
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98301049
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:35 schreef Disana het volgende:

"Hey Laura, Proficiat met je 300ste dag van je avontuur! Wat heerlijk lijkt me het om niet gevangen te zijn in je Job, je hypotheek en al die anderde verplichtingen."

:')
Toch begrijp ik deze post wel. Heerlijk toch, om er twee jaar helemaal uit te zijn? Laat de mensen hier lekker de tering krijgen met dat bruine kabinet.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2011 @ 17:41:08 #107
137949 Disana
pi_98301068
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:40 schreef BabeWatcher het volgende:

Toch begrijp ik deze post wel. Heerlijk toch, om er twee jaar helemaal uit te zijn? Laat de mensen hier lekker de tering krijgen met dat bruine kabinet.
Mja, Laura had daar ook vréselijk onder te lijden.
pi_98301329
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:35 schreef Disana het volgende:

Je trekt het moeilijk he?
Another day in paradise, surrounded by bloodsuckers and parasites.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2011 @ 18:31:41 #109
137949 Disana
pi_98302656
Niet zo lovend:

"Zeilmeisje Laura Dekker feest vrolijk verder!

DEN OSSE- Wat gaat de tijd snel. Niet zo lang geleden stak het verwende zeilkind Laura Dekker uit Den Osse de Oceaan over en dachten velen: Ze is eindelijk bezig met wat ze zo graag wil doen: De wereld rond zeilen! Maar inmiddels is ze alweer een paar dagen aan het lanterfanten en aan het ronscheuren met een wrakauto (levensgevaarlijk!) op Tahiti.

Daar is ze ook een gestrande zeiler tegengekomen die hard moet werken voor zijn geld om zijn droom waar te maken. Nee, dankzij de huilie huilie van onze kleine Dekker hoeft het zeilkind wat werken betreft geen vinger uit te steken. Het bedelgeld helpt haar de wereld rond. Als ze een beetje is uitgefeest zeilt minidekker als het haar uitkomt met Guppy in een periode tussen vandaag (zondag) en dinsdag naar Moorea. Ondertussen maakt ze zich druk om de immigratiedienst die dingen van haar willen weten. Weten ze dan niet wie ze is??? Hare majesteit van de Nederlandse wateren en ver daarbuiten…ons eigen zeilkind Laura Dekker!"

http://zeeland.blog.nl/ni(...)eest-vrolijke-verder

Er zijn dus meer mensen die dit als niet meer dan een vakantie zien.
pi_98303436
quote:

[..]

Nou krijgen doen we hem vast niet, zullen hem echt moeten kopen! :)
pi_98303768
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:31 schreef Disana het volgende:
Niet zo lovend:

"Zeilmeisje Laura Dekker feest vrolijk verder!

DEN OSSE- Wat gaat de tijd snel. Niet zo lang geleden stak het verwende zeilkind Laura Dekker uit Den Osse de Oceaan over en dachten velen: Ze is eindelijk bezig met wat ze zo graag wil doen: De wereld rond zeilen! Maar inmiddels is ze alweer een paar dagen aan het lanterfanten en aan het ronscheuren met een wrakauto (levensgevaarlijk!) op Tahiti.

Daar is ze ook een gestrande zeiler tegengekomen die hard moet werken voor zijn geld om zijn droom waar te maken. Nee, dankzij de huilie huilie van onze kleine Dekker hoeft het zeilkind wat werken betreft geen vinger uit te steken. Het bedelgeld helpt haar de wereld rond. Als ze een beetje is uitgefeest zeilt minidekker als het haar uitkomt met Guppy in een periode tussen vandaag (zondag) en dinsdag naar Moorea. Ondertussen maakt ze zich druk om de immigratiedienst die dingen van haar willen weten. Weten ze dan niet wie ze is??? Hare majesteit van de Nederlandse wateren en ver daarbuiten…ons eigen zeilkind Laura Dekker!"

http://zeeland.blog.nl/ni(...)eest-vrolijke-verder

En ik denk dat dat er steeds meer gaan worden. Wat ze dan uiteindelijk helemaal aan zich zelf heeft te danken!
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2011 @ 19:11:26 #112
137949 Disana
pi_98304150
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:01 schreef spuitje het volgende:

En ik denk dat dat er steeds meer gaan worden. Wat ze dan uiteindelijk helemaal aan zich zelf heeft te danken!
Ik weet niet in hoeverre je het het kind zelf kunt verwijten. Elk kind probeert dingen voor elkaar te krijgen, er zijn alleen weinig zotte ouders zoals pa Dekker.
pi_98304252
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik ben daar best benieuwd naar. Als je alleen op haar blog af moet gaan, legt ze wat speed-bezoekjes af aan mooie plekken en barbecuet en feest ze verder heel veel. Dus ik wil wel zien wat een filmmaker daarvan kan maken :)
Twee jaar samenvatten in een ongeveer 80 minuten durende documentaire moet toch wel wat spannende beelden op kunnen leveren?
pi_98304659
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:11 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik weet niet in hoeverre je het het kind zelf kunt verwijten. Elk kind probeert dingen voor elkaar te krijgen, er zijn alleen weinig zotte ouders zoals pa Dekker.
Als je 15 bent en zo slim en verstandig als oma zegt dat ze is zou je toch denken dat ze wel het benul heeft dat ze beter niet kan vertellen dat ze de motor gebruikt? En vertellen dat je als 15 jarige op feestjes alcohol gebruikt is ook niet echt handig lijkt me. Maar ach, sommigen vinden het sportief dat ze weinig alcohol gebruikt....... :?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 19:46:08 #115
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98305560
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:31 schreef Disana het volgende:
Niet zo lovend:

[..]

Stelletje azijndrinkers. Die blijf je altijd houden, mensen die alles negatief benaderen.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2011 @ 20:03:10 #116
137949 Disana
pi_98306167
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:23 schreef spuitje het volgende:

Als je 15 bent en zo slim en verstandig als oma zegt dat ze is zou je toch denken dat ze wel het benul heeft dat ze beter niet kan vertellen dat ze de motor gebruikt? En vertellen dat je als 15 jarige op feestjes alcohol gebruikt is ook niet echt handig lijkt me. Maar ach, sommigen vinden het sportief dat ze weinig alcohol gebruikt....... :?
Kennelijk vindt de familie Dekker het doodnormaal de motor in te zetten op een zeilreis, want haar webmaster (vader?) heeft het immers gewoon in haar blog laten staan.

En eveneens kennelijk vindt oma Dekker het doodnormaal om de hele wereld te vertellen dat kleindochter zoop als een lier.

Dan krijg je volgens mij een kind dat niet snapt dat de buitenwereld er wel eens andere opvattingen op na zou kunnen houden.
pi_98308965
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Kennelijk vindt de familie Dekker het doodnormaal de motor in te zetten op een zeilreis, want haar webmaster (vader?) heeft het immers gewoon in haar blog laten staan.

En eveneens kennelijk vindt oma Dekker het doodnormaal om de hele wereld te vertellen dat kleindochter zoop als een lier.

Dan krijg je volgens mij een kind dat niet snapt dat de buitenwereld er wel eens andere opvattingen op na zou kunnen houden.
Op een recreatieve zeilreis is het ook doodnormaal om bij windstilte op de motor te varen. Bij een recordpoging of welk ander wedstrijdverband van zeilen, is dat echter niet toegestaan. Dat is nu net één van die (vele) verschillen, waarin recreatief bootje-varen zich onderscheidt van een sportieve uitdaging.

Je zou toch denken dat met al dat gereis, de familie Dekker beslist niet wereldvreemd zou zijn. Toch is dat laatste nu juist de indruk die ze steeds weer weten te wekken.
  † In Memoriam † vrijdag 17 juni 2011 @ 21:16:02 #118
137949 Disana
pi_98309470
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:06 schreef Banjerkanjer het volgende:

Op een recreatieve zeilreis is het ook doodnormaal om bij windstilte op de motor te varen. Bij een recordpoging of welk ander wedstrijdverband van zeilen, is dat echter niet toegestaan. Dat is nu net één van die (vele) verschillen, waarin recreatief bootje-varen zich onderscheidt van een sportieve uitdaging.

Je zou toch denken dat met al dat gereis, de familie Dekker beslist niet wereldvreemd zou zijn. Toch is dat laatste nu juist de indruk die ze steeds weer weten te wekken.
Ja dat eerste was me wel duidelijk hoor, ik had 'record' voor 'zeilreis' moeten zetten. Maar dat begreep je vast wel :)

Misschien zijn ze wel een beetje autistisch. Of misschien was ma Dekker de enige met werkelijkheidszin.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 21:24:24 #119
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98309874
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat eerste was me wel duidelijk hoor, ik had 'record' voor 'zeilreis' moeten zetten. Maar dat begreep je vast wel :)

Misschien zijn ze wel een beetje autistisch. Of misschien was ma Dekker de enige met werkelijkheidszin.
Heeft iemand een pic van Babs?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_98310889
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:40 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Oh zeker! Alleen tov je sponsors heb je ook verplichtingen..Dus ze is niet zo vrij als je zou denken. Tenslotte kan zij ook niet van de wind leven.. Hooguit zich ermee verplaatsen op zee :P
pi_98311514
Sterkte meid, Laura is mijn jonge heldin! O+ :*
pi_98312188
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Heeft iemand een pic van Babs?
Het is haar echt:

De enige met realiteitszin.
pi_98313014
Ze is weer op de motor aan het tuffen. Als je het toch al steeds hebt gedaan, is er ook geen enkele reden meer om dat nog proberen te verbloemen:

quote:
Ondanks dat er constant weinig tot geen wind is kreeg ik weer vertrek kriebels, en ben ik toch maar weer eens verder gegaan richting de leeward islands. Helaas dus op de motor..
Er komt een dag dat dit eens fout moet gaan:

quote:
Nu het zo rustig is zou ik prima kunnen slapen, maar dat ging deze keer dus niet op.. Het radar alarm ging iedere keer weer af omdat er schepen dicht in de buurt zitten, waarop ik vervolgens maar buiten gebleven ben..
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
pi_98326766
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ze is weer op de motor aan het tuffen. Als je het toch al steeds hebt gedaan, is er ook geen enkele reden meer om dat nog proberen te verbloemen:

[..]

Er komt een dag dat dit eens fout moet gaan:

[..]http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Vanwaar ineens die haast vraag ik me af. Ze heeft nog ruim een jaar om haar rondje vol te maken, dan kun je toch wel een paar dagen op wind wachten?
Bovendien zijn de plannen plotseling gewijzigd en vaart ze nu naar Bora Bora.
pi_98328751
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:40 schreef spuitje het volgende:

[..]

Vanwaar ineens die haast vraag ik me af. Ze heeft nog ruim een jaar om haar rondje vol te maken, dan kun je toch wel een paar dagen op wind wachten?
Bovendien zijn de plannen plotseling gewijzigd en vaart ze nu naar Bora Bora.
Misschien omdat anderen daar heen gaan, en ze met hen meevaart? Dat deed ze eerder ook al immers, waarbij ze dezelfde route ging varen als de Stad Amsterdam en alle andere nieuwe vrienden voor even.
pi_98330855
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Misschien omdat anderen daar heen gaan, en ze met hen meevaart? Dat deed ze eerder ook al immers, waarbij ze dezelfde route ging varen als de Stad Amsterdam en alle andere nieuwe vrienden voor even.
Dat zou kunnen maar toch blijf ik het vreemd vinden. In haar laatste column schrijft ze namelijk:

quote:
Ik heb alleen nog geen flauw idee hoe lang ik hier blijf (Laura is gisteren verder gevaren naar Bora Bora) en wat ik vandaag ga doen. Ik kijk wel wat en wie er op me afkomt. Al ga ik zeker een keer duiken hier.
bron
En dan ineens is ze vertrokken, varend op de motor.
Die column schreef ze donderdagmiddag om 14.14 en de volgende ochtend zijn alle plannen gewijzigd.
Zou toch wel willen weten waarom want in haar laatste weblog schrijft ze dat na een windstille tocht van 30 uur is aangekomen op Bora Bora. Dus steeds op de motor gevaren?
En als ik het goed heb begrepen is het reisplan zelfs gewijzigd toen ze al onderweg was, want in haar weblog van 17-6 staat dat ze samen met haar boot heeft besloten direct door te varen naar Bora Bora. En toen ze dat schreef was ze al op weg.
  † In Memoriam † zaterdag 18 juni 2011 @ 13:41:04 #127
137949 Disana
pi_98331512
Ik denk dat Banjerkanjer het wel bij het juiste eind heeft, zeker omdat Laura eerst niet weet wat ze wil. Dat betekent volgens mij dat ze op dat moment geen uitnodigingen heeft voor feestjes of barbecues. En als ze dan hoort dat die mensen verder varen, jakkert ze er achteraan.
pi_98331731
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:41 schreef Disana het volgende:
Ik denk dat Banjerkanjer het wel bij het juiste eind heeft, zeker omdat Laura eerst niet weet wat ze wil. Dat betekent volgens mij dat ze op dat moment geen uitnodigingen heeft voor feestjes of barbecues. En als ze dan hoort dat die mensen verder varen, jakkert ze er achteraan.
Motor aan en gaan met die banaan! Jullie zouden best gelijk kunnen hebben hoor, ik vond het alleen allemaal zo vaag. Ze is trouwens wel twee keer op een koraalrif gelopen, lijkt me niet echt goed voor die boot.
  † In Memoriam † zaterdag 18 juni 2011 @ 13:56:14 #129
137949 Disana
pi_98331938
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:49 schreef spuitje het volgende:

Motor aan en gaan met die banaan! Jullie zouden best gelijk kunnen hebben hoor, ik vond het alleen allemaal zo vaag. Ze is trouwens wel twee keer op een koraalrif gelopen, lijkt me niet echt goed voor die boot.
En ze schreef nog wel dat ze zo goed oplette op de diepte van het water. Blijkbaar kan ze niet wachten tot ze voor het volgende feest wordt uitgenodigd.
pi_98334719
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:56 schreef Disana het volgende:

[..]

En ze schreef nog wel dat ze zo goed oplette op de diepte van het water. Blijkbaar kan ze niet wachten tot ze voor het volgende feest wordt uitgenodigd.
quote:
Vanuit zee had ik al een prachtig plekje gezien om te ankeren, er ligt een groot jacht en ik was in de veronderstelling dat het dus diep genoeg moest zijn, nou niet dus! Ik was al op de helft met proberen tussen de koralen door bij die ankerplek te komen en super optimistisch, toen ik tegen een mega hersenkoraal opbotste..
bron
Tja..........
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:09:04 #131
124676 RobertoCarlos
pi_98340665
quote:
Ik was al op de helft met proberen tussen de koralen door bij die ankerplek te komen en super optimistisch, toen ik tegen een mega hersenkoraal opbotste..
Wat zou de Sea Shepard daar van vinden? LD is niet alleen vervelend etc, maar maakt ook nog eens het milieu kapot.. }:|
pi_98340898
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat zou de Sea Shepard daar van vinden? LD is niet alleen vervelend etc, maar maakt ook nog eens het milieu kapot.. }:|
Ik denk dat Guppy meer kapot gaat van een stoot (twice!) tegen een koraalrif, dan dat het koraalrif daar zelf schade van ondervindt.
pi_98341020
is het niet verplicht om actuele zeekaarten aan boord te hebben van de gebieden waar je naar toe gaat?Ook wel handig gezien de ondiepten en koraalriffen. Een beetje zeeman/vrouw/zeiler zou dat wel doen lijkt me, en Laura is toch een echte zeiler ?
pi_98341096
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:22 schreef Alleskids het volgende:
is het niet verplicht om actuele zeekaarten aan boord te hebben van de gebieden waar je naar toe gaat?Ook wel handig gezien de ondiepten en koraalriffen. Een beetje zeeman/vrouw/zeiler zou dat wel doen lijkt me, en Laura is toch een echte zeiler ?
Ze heeft (volgens eigen zeggen) niet eens toegang tot actuele weersinformatie, haar vader moet haar die dagelijks door telefoneren. Of ze dan wel alle benodigde zeekaarten in haar bezit heeft, ik zou bijna denken van niet.
pi_98341238
Over een paar jaar kan Laura verschijnen in de Playboy. 8-)

Ik kan niet wachten... :9
pi_98341337
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:29 schreef vergezocht het volgende:

Ze is nu veel minder spichtig, dat is waar ja!
pi_98341394
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze is nu veel minder spichtig, dat is waar ja!
Bij d'r 18e, is het gewoon een babe 8-)
pi_98341443
quote:

Wet T-shirt contest
pi_98341636
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:35 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wet T-shirt contest
O+
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:21:58 #142
124676 RobertoCarlos
pi_98345263
quote:

Dan ben jij ook weer over de 50...
pi_98347142
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 18:09 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Heeft ze wel een roetfilter op haar dieselmotor? :P
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:14:52 #144
124676 RobertoCarlos
pi_98347379
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Heeft ze wel een roetfilter op haar dieselmotor? :P
Idd! Ze bakt er niet veel van qua milieu! :Y
  † In Memoriam † zaterdag 18 juni 2011 @ 21:43:59 #145
137949 Disana
pi_98348614
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:14 schreef spuitje het volgende:
Tja..........
Vind 't wel een raar verhaal, want hoe is dat grote schip dan op die ankerplaats gekomen? Kan Laura toch niet zo goed zeilen?

En was het werkelijk de enige plek die ergens op leek, of zag Laura in het grote schip alweer gratis feesten en maaltijden.
pi_98348903
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:43 schreef Disana het volgende:

[..]

Vind 't wel een raar verhaal, want hoe is dat grote schip dan op die ankerplaats gekomen? Kan Laura toch niet zo goed zeilen?

En was het werkelijk de enige plek die ergens op leek, of zag Laura in het grote schip alweer gratis feesten en maaltijden.
Ze kan niet zo goed zeilen als haar vader indertijd beweerde in de rechtbank. Dat heeft ze daar ook verklaard.
En natuurlijk wilde ze daarom bij dat schip liggen.
pi_98349728
quote:

[..]

Eigenlijk zegt ze zelf dat ze niet op de diepte hoefde letten omdat dat grote schip er lag. Beetje dom dus...........
  † In Memoriam † zaterdag 18 juni 2011 @ 22:47:38 #148
137949 Disana
pi_98351296
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ze kan niet zo goed zeilen als haar vader indertijd beweerde in de rechtbank. Dat heeft ze daar ook verklaard.
En natuurlijk wilde ze daarom bij dat schip liggen.
Is dat zo, dat ze dat gezegd heeft? Het lijkt mij dat ze veel moeite heeft met die dieptes, is daar geen deugdelijk instrument voor of heeft ze dat niet gebruikt in de haast om bij dat grote jacht te komen.
pi_98351835
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Is dat zo, dat ze dat gezegd heeft? Het lijkt mij dat ze veel moeite heeft met die dieptes, is daar geen deugdelijk instrument voor of heeft ze dat niet gebruikt in de haast om bij dat grote jacht te komen.
Ja hoor, ze heeft een dieptemeter aan boord. Maar aangezien dat grote jacht daar lag is ze er vanuit gegaan dat ze zo door kon varen en heeft ze niet op die meter gelet.
pi_98352159
Is ze al dood?
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_98362966
quote:

Het grote jacht had actuele zeekaarten aan boord en wist met bekwame stuurlui de juiste route tussen de koraalriffen door te vinden. Laura is minder zeewaardig en is blindelings de haven binnengevaren
pi_98363700
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:53 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ze die uitnodiging voor de bbq op dat grote schip te danken heeft aan het feit dat ze in gezelschap was van een filmmaker :) Er zal zoals zovaak wel weer iets voor haar geregeld zijn.
Nou ja, ze heeft dus geleerd hoe ze mensen als stapstenen kan gebruiken. Altijd handig :P
pi_98369242
De rede dat Laura haast schijnt te krijgen moet gezocht worden in de optie om rond de Kaap de Goede Hoop te varen. In dat geval moet ze voor mei/ juni volgend jaar de noordelijke keerkring weer gepasseerd zijn om niet midden in het orkaanseizoen terrecht te komen.
Dit betekend ook dat ze nu al ca. 2 maanden moet "besparen" op het oorspronkelijke reisplan. Een alternatief zou zijn dat ze vanaf de kaap de zuidelijke atlantic oversteekt en langs de kust van Brazilie zeilt om haar rondje dan in St. Maarten te eindigen.
pi_98370228
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:04 schreef svetan het volgende:
De rede dat Laura haast schijnt te krijgen moet gezocht worden in de optie om rond de Kaap de Goede Hoop te varen. In dat geval moet ze voor mei/ juni volgend jaar de noordelijke keerkring weer gepasseerd zijn om niet midden in het orkaanseizoen terrecht te komen.
Dit betekend ook dat ze nu al ca. 2 maanden moet "besparen" op het oorspronkelijke reisplan. Een alternatief zou zijn dat ze vanaf de kaap de zuidelijke atlantic oversteekt en langs de kust van Brazilie zeilt om haar rondje dan in St. Maarten te eindigen.
Aardrijkskunde was vast niet je sterkste vak op school, maar je zou toch kunnen weten dat Sint Maarten aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ligt:

zondag 19 juni 2011 @ 14:32:35 #155
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_98370231
Dat klinkt inderdaad logisch, Svetan. Ik hoop ook echt dat ze de route om de Kaap de Goede Hoop gaat kiezen eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_98370360
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:32 schreef livelink het volgende:
Dat klinkt inderdaad logisch, Svetan. Ik hoop ook echt dat ze de route om de Kaap de Goede Hoop gaat kiezen eigenlijk.
Logisch? Het startpunt is Gibraltar, dus dat is meteen ook de finish.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:37:22 #157
37150 livelink
pi_98370441
Ik had het niet over dat idee van eindigen in St. Maarten als logisch, maar het idee dat ze nu haast maakt vanwege de mogelijke alternatieve route.
  zondag 19 juni 2011 @ 14:45:02 #158
124676 RobertoCarlos
pi_98370724
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:32 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Aardrijkskunde was vast niet je sterkste vak op school, maar je zou toch kunnen weten dat Sint Maarten aan de andere kant van de Atlantische Oceaan ligt:

[ afbeelding ]
Wat ze even vergeten is dat het gebied tussen Maleisie en Indonesie ook een piratengebied is... :P
pi_98370725
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:37 schreef livelink het volgende:
Ik had het niet over dat idee van eindigen in St. Maarten als logisch, maar het idee dat ze nu haast maakt vanwege de mogelijke alternatieve route.
Ze heeft ernstige slijtage aan de zeilen (die slijtage had ze al na de oversteek van de Atlantische Oceaan, teveel de zeilen laten klapperen blijkbaar, dan willen ze wel slijten.). Die zeilen zou ze laten repareren op Curaçao, maar daar is het niet van gekomen. Op dit moment probeert ze ze een beetje op te laten lappen (zie haar weblog, "Eenmaal terug op Guppy heb ik het grootzeil eraf gehaald om even na te kijken. Iemand die op een megajacht werkt, die ook hier in de baai ligt, had dat aangeboden en aangezien het zeker geen kwaad kon heb ik daar maar dankbaar gebruik van gemaakt.").

In Cairns, gaat Guppy uit het water. Daar worden dan alle reparaties uitgevoerd. Met ernstige slijtage aan de zeilen en andere schade die Guppy onderweg heeft opgelopen (2 keer op een rif lopen vindt Guppy vast ook niet erg prettig, bijvoorbeeld), is dat eerder een reden tot haast dan het vervolg van haar vakantie.

Grootzeil oplappen aan boord van het "Megajacht"

[ Bericht 3% gewijzigd door Banjerkanjer op 19-06-2011 14:59:27 ]
pi_98370739
quote:
2s.gif Op zondag 19 juni 2011 14:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat ze even vergeten is dat het gebied tussen Maleisie en Indonesie ook een piratengebied is... :P
Klopt, dat gebied is niet minder gevaarlijk dan de Rode Zee.
pi_98374010
Ook als ze op de Cap Verdes of de Canaren zou aanleggen zou het rondje voltooit zijn..... de rit hoeft niet in Gibraltar te eindigen. Belanrijk is dat het rondje compleet is
pi_98375816
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:13 schreef svetan het volgende:
Ook als ze op de Cap Verdes of de Canaren zou aanleggen zou het rondje voltooit zijn..... de rit hoeft niet in Gibraltar te eindigen. Belanrijk is dat het rondje compleet is
Nee, belangrijk is dat ze finisht op het startpunt. Zo zijn de regels.

quote:
To meet WSSRC standards, a circumnavigation must start and finish at the same point, based on an orthodromic route with a minimum length of 21,600 miles that crosses the equator and all lines of longitude at least once.
http://www.oceannavigator.com/content/racing-clock

[ Bericht 17% gewijzigd door Banjerkanjer op 19-06-2011 17:13:36 ]
pi_98376119
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar dat maakt toch allemaal allang niet meer uit? Ze heeft inmiddels zo ongeveer al die regels aan haar laars gelapt, dus waar gaat het nu nog om dan?
pi_98376311
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:08 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar dat maakt toch allemaal allang niet meer uit? Ze heeft inmiddels zo ongeveer al die regels aan haar laars gelapt, dus waar gaat het nu nog om dan?
Ze kan inderdaad net zo goed nu stoppen en heel hard roepen dat ze echt de wereld rond is gevaren. Er zijn al zoveel dingen door de Dekkertjes geclaimed die niet op waarheid berusten, dus het maakt inderdaad geen bal uit.
pi_98378844
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 17:08 schreef spuitje het volgende:

[..]

Volgens haarzelf, in het interview op de HISWA ging het er alleen maar om dat je een keer - solo- de evenaar passeert. Dus wellicht heeft Svetan gelijk: als je op dezelfde lengtegraad eindigt, ben je de wereld ook rond.
Als je zelf de regels maakt, zodat je tussendoor naar huis mag en wat niet al, dan moet dat ook kunnen.
Het is wel een interessant concept. Als er wat gepresteerd moet worden is het ineens geen recodpoging meer.
Deze flexibiliteit schept mogelijkheden voor de creatieve geest: ik heb zojuist een wereldreis in mijn huiskamer gemaakt door een rondje te lopen. Ik ben immers op dezelfde plaats geëindigd. En ik ben dan stoerder dan Laura, want ik kwam aan op dezelfde geologische plaats.
pi_98388480
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 16:59 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

[..]

http://www.oceannavigator.com/content/racing-clock
Het heeft weinig zin selectief te refereren aan regels die sowieso niet van toepassing zijn.
Laura Dekker claimt nergens volgens de WSSRC regels te varen, hetgeen ook niet zou kunnen aangezien een passage via het Panamakanaal per definitie tegen de WSSRC regels is.
  zondag 19 juni 2011 @ 21:50:37 #167
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98388581
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 18:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Volgens haarzelf, in het interview op de HISWA ging het er alleen maar om dat je een keer - solo- de evenaar passeert. Dus wellicht heeft Svetan gelijk: als je op dezelfde lengtegraad eindigt, ben je de wereld ook rond.
Als je zelf de regels maakt, zodat je tussendoor naar huis mag en wat niet al, dan moet dat ook kunnen.
Het is wel een interessant concept. Als er wat gepresteerd moet worden is het ineens geen recodpoging meer.
Deze flexibiliteit schept mogelijkheden voor de creatieve geest: ik heb zojuist een wereldreis in mijn huiskamer gemaakt door een rondje te lopen. Ik ben immers op dezelfde plaats geëindigd. En ik ben dan stoerder dan Laura, want ik kwam aan op dezelfde geologische plaats.
Selectief lezen :N Je moet op dezelfde lengtegraad eindigen, maar wel elke lengtegraad gepasseerd zijn
pi_98389478
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:48 schreef wich het volgende:

[..]

Het heeft weinig zin selectief te refereren aan regels die sowieso niet van toepassing zijn.
Laura Dekker claimt nergens volgens de WSSRC regels te varen, hetgeen ook niet zou kunnen aangezien een passage via het Panamakanaal per definitie tegen de WSSRC regels is.
Ze claimt dat ze wanneer ze zoveel dagen voor haar 17e verjaardag haar rondje heeft gemaakt het record van Jessica Watson heeft verbroken:

quote:
Laura heeft een droom.
Ze is inmiddels 15 jaar en kan de jongste worden die de wereld rond zeilt. Het record staat nu nog op naam van de Australische Jessica Watson, die een paar dagen voor haar 17de verjaardag de tocht volbracht.

Laura zal op 20 september 2012 zeventien worden, en moet dus voor die datum de tocht hebben voltooid als ze als jongste solozeilster wil eindigen.

bron
pi_98392481
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:48 schreef wich het volgende:

[..]

Ze claimt nog altijd een recordpoging te doen, en dan zijn juist (en alleen) de regels zoals die zijn opgesteld door de WSSRC van toepassing.

Niet dat ze zich aan die regels houdt, ze lapt die regels consequent aan haar laars.
pi_98393633
De WSSRC heeft geen monopolie op recordpogingen, alleen geeft het meer status als je record door de WSSRC erkend wordt.
Het record van Jessica Watson is ook geen WSSRC record, toch vinden velen het een record.
pi_98394609
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:25 schreef wich het volgende:
De WSSRC heeft geen monopolie op recordpogingen, alleen geeft het meer status als je record door de WSSRC erkend wordt.
Het record van Jessica Watson is ook geen WSSRC record, toch vinden velen het een record.
Daar vergis je je in.

Jessica Watson heeft enorme pech gehad. Zij heeft zich ten volle aan de gestelde regels gehouden zoals die volgens de WSSRC gelden. De enige reden waarom haar record niet wordt geregistreerd, is omdat de categorie "jongste" (en tevens "oudste") uit veiligheidsredenen is komen te vervallen. Derhalve blijft het record Youngest round the World voor altijd op naam van Jesse Martin staan.

quote:
Sailing Speed Records can only be established under the jurisdiction of the ISAF/WSSR Council, who shall appoint ISAF/WSSRC Commissioners to monitor all record attempts. Only Commissioners directly appointed by the Council shall have this authority. (See Rules 12 and 13.) Prior to any record attempt taking place the measurement of the course and timing methods must receive WSSRC approval. (See rule3)
http://www.sailspeedrecords.com/the-course-of-500-m.html
pi_98396455
Banjerkanjer: Als jij nu eens voor jessica dezelfde maatstaven als voor Laura aanlegd dan was die tocht van Jessica Watson eigenlijk alleen maar een rondje om de zuidpool.
Het was van het begin af duidelijk dat de tocht van Laura een totaal andere opzet zou hebben.
pi_98396871
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 00:27 schreef svetan het volgende:
Banjerkanjer: Als jij nu eens voor jessica dezelfde maatstaven als voor Laura aanlegd dan was die tocht van Jessica Watson eigenlijk alleen maar een rondje om de zuidpool.
Het was van het begin af duidelijk dat de tocht van Laura een totaal andere opzet zou hebben.
Dat klopt. Officieel moet een circumnavigation minimaal 21,600 zeemijlen tellen. Jessica Watson zou 23,000 zeemijlen hebben gezeild. Maar, daar zijn alle "zigzagjes" bijgeteld, en dat is niet zoals de afstand officieel wordt berekend. Bij narekenen door een aantal deskundigen, kwamen zij uit op een afstand van 19,631 afgelegde zeemijlen, waarmee ze 2,335 zeemijlen te weinig afgelegd heeft volgens de regels van de WSSRC. Hoe dan ook, de recordpoging zou evenmin erkend zijn wanneer ze wel het minimale aantal zeemijlen zou hebben afgelegd.

http://www.sail-world.com(...)ecord-Straight/69108
  maandag 20 juni 2011 @ 00:53:47 #174
124676 RobertoCarlos
pi_98397379
quote:
Nee hoor, ze zou eenzelfde recordpoging doen
pi_98400106
quote:
quote:
Laura Dekker wil de jongste wereldomzeiler ooit worden
bron
En dat mijn beste Svetan gaat officieel en officieus allang niet meer lukken!
pi_98402692
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 23:25 schreef wich het volgende:
Ze hebben geen monopolie nee, maar als je een record wil breken, moet je natuurlijk wel een standaard hebben.
pi_98407259
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze hebben geen monopolie nee, maar als je een record wil breken, moet je natuurlijk wel een standaard hebben.
De WSSRC heeft dus wel een monopolie als het om zeilrecords gaat:

quote:
Sailing Speed Records can only be established under the jurisdiction of the ISAF/WSSR Council, who shall appoint ISAF/WSSRC Commissioners to monitor all record attempts. Only Commissioners directly appointed by the Council shall have this authority. (See Rules 12 and 13.) Prior to any record attempt taking place the measurement of the course and timing methods must receive WSSRC approval. (See rule3)
pi_98408074
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 12:51 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

De WSSRC heeft dus wel een monopolie als het om zeilrecords gaat:

[..]

Inderdaad..
  maandag 20 juni 2011 @ 13:37:38 #179
37150 livelink
pi_98408937
Wel een idyllisch plekje waar ze nu ligt, moet ik zeggen.
pi_98415160
quote:
Maar Svetan, je kunt beide reizen toch niet met elkaar vergelijken? De enige overeenkomst tussen Jessica en Laura is de leeftijd, verder niets!
Daar waar Jessica non-stop heeft gevaren en alleen gebruik heeft gemaakt van wind en water om vooruit te komen, neemt Laura regelmatig even pauze en vindt ze het ook heel normaal om gebruik te maken van de motor.
Het was bekend dat Laura niet non-stop zou gaan, maar er was wel degelijk sprake van een poging om de jongste solo-zeilster te worden.
En nog steeds zijn er mensen die geloven dat ze dat record kan halen. En dat begrijp ik dus echt niet!
pi_98415197
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 13:37 schreef livelink het volgende:
Wel een idyllisch plekje waar ze nu ligt, moet ik zeggen.
Zou ik ook wel willen, kan alleen geen sponsoren vinden en zelf heb ik het geld niet voor een dergelijke trip :)
pi_98453739
Begrijp ik nu goed dat er in augustus twee meets zijn voor de fans van Laura?

op 4 en 21 augustus.
pi_98456432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:01 schreef spuitje het volgende:

op 4 en 21 augustus.
Kom je ook? ;)
pi_98456961
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:12 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

Kom je ook? ;)
Nee dank je, ik heb het niet zo op meets :P
pi_98457450
Lol wat boeit die hele Laura Dekker ons nou :')
  † In Memoriam † dinsdag 21 juni 2011 @ 12:42:53 #186
137949 Disana
pi_98457483
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 11:01 schreef spuitje het volgende:

op 4 en 21 augustus.
Dan heeft ze nog best lang over Nederland - Gibraltar gedaan, of heb ik dat mis.
pi_98458247
Mediacircus rond aandachtsgeile familie en dochter.

Is van deze tijd helaas.
pi_98458789
Erg enthousiast zijn de reacties niet.. en er is ook nog geen adres beschikbaar.
Straks komen er allemaal anti-fans relschoppen :D Nou ja, dat zal wel loslopen.

Maar ok, inmiddels heb ik het wel een beetje gehad met Laura. Ze bewijst keer op keer dat ze niet waarmaakt wat ze pretendeert.. Dat 'record' is een wassen neus. Het zweemt zelfs naar oplichting, af en toe.. Het enige wat bewonderenswaardig is, is dat ze in het zadel blijft zitten..

Ik vraag me af of er nog iets aan toe te voegen valt.
pi_98459007
Laten we hopen op een walvis , duikboot of orkaan.

Zijn we van al het gezeik af.
pi_98461670
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Erg enthousiast zijn de reacties niet.. en er is ook nog geen adres beschikbaar.
Straks komen er allemaal anti-fans relschoppen :D Nou ja, dat zal wel loslopen.

Maar ok, inmiddels heb ik het wel een beetje gehad met Laura. Ze bewijst keer op keer dat ze niet waarmaakt wat ze pretendeert.. Dat 'record' is een wassen neus. Het zweemt zelfs naar oplichting, af en toe.. Het enige wat bewonderenswaardig is, is dat ze in het zadel blijft zitten..

Ik vraag me af of er nog iets aan toe te voegen valt.
Ik hoop niet dat er anti-fans op af komen, gun die mensen hun feestje.
Het gekke is dat ik blijf lezen om te zien wat ze nu weer hebben bedacht om recht te praten wat zo krom als een hoepeltje is! Je zou zo een heel lijstje kunnen maken.
En echt bewonderenswaardig vind ik het niet dat ze in het zadel blijft zitten. Dat kind heeft momenteel een leven als God in Frankrijk! Af en toe een stukje varen of zeilen en de rest van de tijd door brengen in gezelschap van andere zeilers in prachtige gebieden met heerlijke temperaturen! Denk dat heel veel mensen dat best graag zouden willen.
  † In Memoriam † dinsdag 21 juni 2011 @ 14:24:51 #191
137949 Disana
pi_98461676
Guppy ligt nu bij de jachtclub van de mensen die haar op sleeptouw hebben genomen. Ik vermoed dat die ankerplaats haar niets kost, maar misschien ben ik een zwartkijker :)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 14:30:00 #192
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98462193
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 12:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Dan heeft ze nog best lang over Nederland - Gibraltar gedaan, of heb ik dat mis.
Dat valt mee, ze heeft ook in Portugal, waar vandaan ze eigenlijk haar solo zeilreis rond de werld zou starten even pauze genomen. En toe zij en papa erachter kwamen dat de Portuges autoriteiten haar niet toestonden alleen te vertrekken is ze samen met papa naar Gibraltar vertrokken.
Dat papa mee ging naar Portugal had overigens dezelfde reden, de Nederlandse regels staan niet toe dat een kind van die leeftijd zonder geldige documenten alleen uitvaart.
quote:
Rotterdam, 23 aug. De Portugese marine heeft Laura Dekker verboden om vanuit Portugal haar zeilreis om de wereld aan te vangen. Dat blijkt uit een bericht op de site van de marine.Archief - Laura Dekker vertrokken voor solotocht rond de wereld
Dekker (14) vertrok zaterdag vanuit Gibraltar, naar eigen zeggen om de media te ontlopen. Aanvankelijk zou ze vanuit Portugal vertrekken voor de eerste etappe van haar soloreis, naar de Canarische Eilanden.

Volgens de Portugese marine beschikte Dekker over geen enkel document dat haar zou toestaan om in haar eentje haar zeilboot te besturen
bron
pi_98462202
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:24 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat er anti-fans op af komen, gun die mensen hun feestje.
Het gekke is dat ik blijf lezen om te zien wat ze nu weer hebben bedacht om recht te praten wat zo krom als een hoepeltje is! Je zou zo een heel lijstje kunnen maken.
En echt bewonderenswaardig vind ik het niet dat ze in het zadel blijft zitten. Dat kind heeft momenteel een leven als God in Frankrijk! Af en toe een stukje varen of zeilen en de rest van de tijd door brengen in gezelschap van andere zeilers in prachtige gebieden met heerlijke temperaturen! Denk dat heel veel mensen dat best graag zouden willen.
Dat zal ook heus niet.. De antifans hebben wel wat beters te doen :)

Ja, je blijft je verbazen over het verdraaien van de werkelijkheid door die mensen. Mijn punt was dat het niks meer toevoegt. Ok, je kunt je erover blijven verbazen over hoe ze het volhouden.
Wat ik bewonderenswaardig vindt is dat ze erg goed is in het profiteren van de goedheid van anderen. Hoewel bewonderenswaardig hier wel in een nauwere zin opgevat moet worden. De vaardigheid is knap, maar ik heb geen bewondering voor hoe ze die aanwendt.

Ik ben wel benieuwd naar die documentaires. Dat zijn immers verslagen die op feiten berusten, volgens de definitie. Maar om er iets van te maken dat de moeite waard is, zal er flink wat bij gefantaseerd moeten worden. Ik hoop niet dat het publiek daar intrapt.
pi_98462775
Over in het zadel blijven zitten gesproken......

bron
Dat was dus op Gran Canaria.
pi_98462858
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:30 schreef Darklight het volgende:
Ze heeft nu wel een vriendje aan boord
http://www.nu.nl/binnenla(...)antische-oceaan.html
A jakkes, dat is niet best!
pi_98463134
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat zal ook heus niet.. De antifans hebben wel wat beters te doen :)

Ja, je blijft je verbazen over het verdraaien van de werkelijkheid door die mensen. Mijn punt was dat het niks meer toevoegt. Ok, je kunt je erover blijven verbazen over hoe ze het volhouden.
Wat ik bewonderenswaardig vindt is dat ze erg goed is in het profiteren van de goedheid van anderen. Hoewel bewonderenswaardig hier wel in een nauwere zin opgevat moet worden. De vaardigheid is knap, maar ik heb geen bewondering voor hoe ze die aanwendt.

Ik ben wel benieuwd naar die documentaires. Dat zijn immers verslagen die op feiten berusten, volgens de definitie. Maar om er iets van te maken dat de moeite waard is, zal er flink wat bij gefantaseerd moeten worden. Ik hoop niet dat het publiek daar intrapt.
En ik denk dus dat het publiek er wel in gaat trappen! Tenzij er van te voren grote artikelen in de pers verschijnen die de waarheid over deze solo zeilreis rond de wereld openbaar maken. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
En dan kun je van twee jaar "solozeilen" echt wel een ongeveer 80 minuten durende documentaire maken die laat lijken of dat kind echt twee jaar lang alleen heeft gezeild en mooie plaatsen heeft bezocht en hard heeft gestudeerd.
pi_98464316
Ook op Gran Canaria, zelfde bron.
pi_98466206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:13 schreef spuitje het volgende:
Ook op Gran Canaria, zelfde bron.[ afbeelding ]
Dat was voor Telefacts (Belgie)

http://yelo.be/nieuws/145(...)-dekker-in-telefacts

http://vtm.be/telefacts/laura-dekker-alleen-de-wereld-rond

[ Bericht 17% gewijzigd door Hammondorgel op 21-06-2011 16:04:19 ]
  † In Memoriam † dinsdag 21 juni 2011 @ 15:57:12 #200
137949 Disana
pi_98466304
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:36 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat valt mee, ze heeft ook in Portugal, waar vandaan ze eigenlijk haar solo zeilreis rond de werld zou starten even pauze genomen. En toe zij en papa erachter kwamen dat de Portuges autoriteiten haar niet toestonden alleen te vertrekken is ze samen met papa naar Gibraltar vertrokken.
Dat papa mee ging naar Portugal had overigens dezelfde reden, de Nederlandse regels staan niet toe dat een kind van die leeftijd zonder geldige documenten alleen uitvaart.

[..]

Vooral dat laatste, dat ze volgens Portugal over geen enkel document beschikt waarmee ze haar zeilboot mag besturen: dat doet je toch weer versteld staan van de brutaliteit van deze familie. En dan trotseert ze alle wetten en regels alleen maar om een beetje vakantie te vieren. Zoiets behoort niet beloond te worden met lof en aandacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')