Hmm, het lijkt er niet op dat ze de camera zelf vasthoudt. De eerste keer dat ik het zag, dacht ik dat er iemand stond te filmen. Nu denk ik dat de camera ergens aan vast zit en zij hem af en toe en zwiep geeft.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:37 schreef spuitje het volgende:
De beelden zullen ook zeker wel naar de sponsor (= documentaire maker) gaan maar zijn voorlopig niet voor het grote publiek beschikbaar. En dat is natuurlijk ook best logisch.
En het filmpje op Youtube kan best gemaakt zijn met haar eigen camera want die heeft ze ook. Toen de contacten met de mediabedrijven werden verbroken zei ze dat ze zelf zou gaan filmen. Of die beelden bruikbaar zullen zijn voor de docu weet ik niet, het bedrijf dat nu haar reis volgt kwam natuurlijk pas in beeld toen ze allang onderweg was. En heeft dus het begin van haar reis gemist.

Je zou verwachten dat ze er wat teasers tegenaan gooien ja.. Ik vind die kinderlijke blogjes vol spelfouten nou niet direct geweldige reclame..quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Mij verbaast het gewoon dat er niet meer met die camera's wordt gedaan. Als ik sponsor was, zou ik zeker om meer beelden vragen. En ik vraag me verder af waarom dit ene klungelige filmpje ineens wel publiek mocht gaan.

Juist. Maar het is alsof alle sponsors de interesse hebben verloren en het maar laten gaan. Ik zou ze geen ongelijk geven, want wat moet je met een nukkig kind op vakantie.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je zou verwachten dat ze er wat teasers tegenaan gooien ja.. Ik vind die kinderlijke blogjes vol spelfouten nou niet direct geweldige reclame..

Ik weet niet of ze sponsor zijn in de zin dat ze een bepaald bedrag doneren. Ik denk eerder dat ze een bepaald bedrag hebben betaald om opnames te mogen maken waarvan ze dan later die docu samenstellen. Daarna begint voor dat bedrijf de grote klus: de docu zien te verkopen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Hmm, het lijkt er niet op dat ze de camera zelf vasthoudt. De eerste keer dat ik het zag, dacht ik dat er iemand stond te filmen. Nu denk ik dat de camera ergens aan vast zit en zij hem af en toe en zwiep geeft.
Ik snap verder niet goed waarom de filmmaker ook sponsor is? Laura heeft toch alleen maar belang bij een gratis documentaire? Maar het zou wel verklaren waarom we verder geen beelden zien en alleen maar slechte foto's.

Nou ja, hoe het verder ook zit (ik zou dat best willen weten trouwens), het blijft raar dat we aan niets merken dat Laura vaste camera's aan boord heeft en aan wal wordt gefilmd. Dit heeft totaal niets weg van een open eerlijke race tegen de klok of iets anders, dit lijkt veel meer op een klein familiebedrijfje dat met zo min mogelijk zoveel mogelijk binnen probeert te halen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:49 schreef spuitje het volgende:
Ik weet niet of ze sponsor zijn in de zin dat ze een bepaald bedrag doneren. Ik denk eerder dat ze een bepaald bedrag hebben betaald om opnames te mogen maken waarvan ze dan later die docu samenstellen. Daarna begint voor dat bedrijf de grote klus: de docu zien te verkopen.
Maar dat is maar een gok van mij hoor, geen idee hoe dat in dat wereldje werkt.

O ik zou het ook wel willen weten hoor! Aagje die ik benquote:Op woensdag 15 juni 2011 14:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, hoe het verder ook zit (ik zou dat best willen weten trouwens), het blijft raar dat we aan niets merken dat Laura vaste camera's aan boord heeft en aan wal wordt gefilmd. Dit heeft totaal niets weg van een open eerlijke race tegen de klok of iets anders, dit lijkt veel meer op een klein familiebedrijfje dat met zo min mogelijk zoveel mogelijk binnen probeert te halen.

Topictitel voor het volgende deel: Laura#27: Een nukkig kind op vakantie.quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Juist. Maar het is alsof alle sponsors de interesse hebben verloren en het maar laten gaan. Ik zou ze geen ongelijk geven, want wat moet je met een nukkig kind op vakantie.

Nee o.k., maar niet iedereen is een begenadigd schrijver of schrijfster natuurlijk. Bovendien is ze 15 en eigenlijk weet ik niet goed wat je dan mag verwachten. Ja, dat iemand niet 4 keer "waneer" in 1 blog schrijft, om over andere fouten nog maar te zwijgen. Maar of je echt geweldige epistels mag verwachten?quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat ze er wat teasers tegenaan gooien ja.. Ik vind die kinderlijke blogjes vol spelfouten nou niet direct geweldige reclame..

Dat nukkige komt volgens mij mede voort uit het feit dat journalisten weleeens vragen stellen die Laura liever niet hoort. Want hoewel zij zegt dat de meeste journalisten niet weten waarover ze het hebben denk ik toch dat er echt wel een aantal zijn die zich wel hebben ingelezen! En zich dus gaan afvragen hoe dat nu zit met dat record. En die vraag ook aan Laura stellen, net als op de Hiswa gebeurde. Op de Hiswa maakte ze zich er nog een beetje lacherig vanaf, volgens mij werd de vraag door een kind gesteld en kwam ze er dus mee weg omdat er niet werd door gevraagd. Maar tegenover een journalist die zijn huiswerk heeft gedaan zal haar dat niet lukken!quote:Op woensdag 15 juni 2011 14:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, hoe het verder ook zit (ik zou dat best willen weten trouwens), het blijft raar dat we aan niets merken dat Laura vaste camera's aan boord heeft en aan wal wordt gefilmd. Dit heeft totaal niets weg van een open eerlijke race tegen de klok of iets anders, dit lijkt veel meer op een klein familiebedrijfje dat met zo min mogelijk zoveel mogelijk binnen probeert te halen.

Die filmploeg die 2 dagen eerder op Sint Maarten verscheen, was de filmploeg van Screentime en PHF film. Jillian Schlesinger is later ook nog afgereisd naar Sint Maarten. Drukke boel, 2 filmcrews tegelijk over de vloer hebben. En weinig exclusief, zoals Screentime aanvankelijk beweerde (namelijk dat zij de exclusieve filmrechten zouden hebben gekocht).quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:53 schreef spuitje het volgende:
[..]
Niet meereist volgens mij..........
[..]
Vorige week ze ik dat het me niet zou verbazen wanneer ze op Tahiti zouden filmen omdat het daar zo mooi is. En inderdaad, ze waren daar dus.

Hmm... verder schrijft hij best lovend over Lara Derek.quote:Op maandag 13 juni 2011 21:42 schreef wich het volgende:
[..]
Hier de blog van de chef-kok van de boot die de BBQ georganiseerd heeft.
Zoek de verschillen in stijl van bloggen.

Dat is beschaving. Je gaat niet schrijven dat iemand een saai dom grijnzend kind is natuurlijk.quote:Op woensdag 15 juni 2011 20:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Hmm... verder schrijft hij best lovend over Lara Derek.

En al helemaal niet over een gast van je baas.quote:Op woensdag 15 juni 2011 21:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is beschaving. Je gaat niet schrijven dat iemand een saai dom grijnzend kind is natuurlijk.

Ik mis denk ik iets?quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
En al helemaal niet over een gast van je baas.

Nu snap ik het weer, dankjewelquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat bewuste blog is geschreven door een werknemer (de kok) van de eigenaar van de Slow Dance.

Dat is zeker een prachtig jacht!quote:Op woensdag 15 juni 2011 22:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Nu snap ik het weer, dankjewelIk zat nog met de filmmaakster in mijn hoofd.
Wat een prachtschip is dat trouwens, zoals spuitje al eerder toonde.

De Slow dance is een bootje wat je kunt huren voor ¤ 18.500,-- per week. Weet niet of dat in- of exclusief personeel isquote:Op woensdag 15 juni 2011 22:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat bewuste blog is geschreven door een werknemer (de kok) van de eigenaar van de Slow Dance.

Dat is altijd inclusief personeel. De bemanning van een dergelijke boot staat in dienst van de eigenaar en de kapitein (dat zijn vrijwel altijd 2 verschillende personenquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:55 schreef spuitje het volgende:
[..]
De Slow dance is een bootje wat je kunt huren voor ¤ 18.500,-- per week. Weet niet of dat in- of exclusief personeel is

Ik weet niet of de eigenaar zelf ook meevaart op dit moment. In het blog staat enkel dat er een nieuwe kapitein aan boord is gekomen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:13 schreef wich het volgende:
Nu vaart de eigenaar ermee. De huurprijs valt me nog mee, het kan nog een stuk duurder.

quote:'s Avonds ben ik met 2 andere jachten aan elkaar gaan liggen en hebben we geBBQ aan boord, en het is echt mega gezellig geworden. Ook werd er iemand totaal dronken, maar gelukkig op een grappige manier, waardoor we de hele avond slap van het lachen hebben gelegen. Zelf drink ik gelukkig nooit zo veel, waardoor ik vanochtend de enige ben die geen hoofdpijn heeft..bron

Zoveel geld zou ik uitgeven om een boot aan te schaffen..quote:Op donderdag 16 juni 2011 05:14 schreef spuitje het volgende:
[..]
Vooruit, US dollars dan, maar het blijft een hoop geld!

...en 's nachts ga ik met andere jongens en meisjes drinken en rottigheid uithalen.quote:

quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze heeft geen bierflesjes op het dek stukgegooid en lopen gillen?

Dat wordt dan denk een bootje. En zonder personeel natuurlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zoveel geld zou ik uitgeven om een boot aan te schaffen..

tja.. als ik al kapitaalkrachtig zou zijn, zou ik het aan iets anders uitgeven..quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:14 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat wordt dan denk een bootje. En zonder personeel natuurlijk.

Ik heb altijd het idee dat mensen die een dergelijk jacht kunnen betalen weinig op zee zijn maar vooral in mondaine havenplaatsen te vinden zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:31 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
tja.. als ik al kapitaalkrachtig zou zijn, zou ik het aan iets anders uitgeven..

Daar zeg je wat.. Voordeel is wel dat je niet veel van de zeevaart of hoeft te weten. Daar heb je je kapitein en personeel voor..quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat mensen die een dergelijk jacht kunnen betalen weinig op zee zijn maar vooral in mondaine havenplaatsen te vinden zijn.

Zo kun je alles wel goed pratenquote:Op donderdag 16 juni 2011 14:54 schreef spuitje het volgende:
Ik zit me trouwens af en toe een bult te lachen om berichten in haar gastenboek.
Zo sportief dat ze weinig alcohol drinkt!!
Het mormel is 15, die hoort aan de ranja te zitten!

Maar dat doen veel van de mensen die in haar gastenboek schrijven dus ook. Het is allemaal geweldig wat Laura doet! Zo fantastisch!quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zo kun je alles wel goed praten

Stel de vraag aan 1 van haar fans en je zult ongetwijfeld 1 of meerdere van de volgende antwoorden krijgen:quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:17 schreef Disana het volgende:
Maar serieus, het is toch te triest voor woorden dat een grietje van school wordt gehaald zodat het zich kan laten fêteren door de varende jetset? Wat voor goeds leert zo'n kind daarvan?

Ik zou er bijna punt voor punt op in gaanquote:Op donderdag 16 juni 2011 16:23 schreef spuitje het volgende:
[..]
Stel de vraag aan 1 van haar fans en je zult ongetwijfeld 1 of meerdere van de volgende antwoorden krijgen:
- ze bouwt een netwerk op wat haar in haar latere leven goed van pas kan komen
- ze doet enorm veel mensenkennis op
- ze leert veel over de flora en fauna in diverse gebieden
- ze leert veel over aardrijkskunde
- ze leert vreemde talen spreken
En niet te vergeten: als ze straks haar rondje heeft afgemaakt kan ze zonder meer een goedbetaalde baan krijgen bij een zeilschool waar ook ter wereld! En dat alleen omdat ze Laura Dekker heet!
Oftewel: eigenlijk moeten we als ouders allemaal onze kinderen op 14 jarige leeftijd de wijde wereld inschoppen!

Ze heeft een mannenkaak.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.warning: spikes ahead!!

quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:26 schreef Smulbaard het volgende:
[..]
Ze heeft een mannenkaak.Ik zou de kin nog wat kleiner/korter makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()

Gaat buiten het budget vallen zo want die reis is al duur zat.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zou de kin nog wat kleiner/korter maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.warning: spikes ahead!!

quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:48 schreef Smulbaard het volgende:
Gaat buiten het budget vallen zo want die reis is al duur zat.
Ik presenteer mijn meesterwerk.Daar had je toch op z'n minst nog even een mondje op kunnen tekenen. Maar verder is het wel handig tegen de wind zodat haar 'rode' kapsel in vorm blijft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het enige goede is dat ze zich erbij de jetset steeds weer tussen weet de wurmen, iedere keer weer krijgt ze het voor elkaar dat haar allerlei gunsten worden verleend.. Ondanks haar nukkige gedrag.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:17 schreef Disana het volgende:
Maar serieus, het is toch te triest voor woorden dat een grietje van school wordt gehaald zodat het zich kan laten fêteren door de varende jetset? Wat voor goeds leert zo'n kind daarvan?

Dat is ook alleen maar omdat ze een meisje is en de meeste mensen hartelijk en hulpvaardig zijn. Het gaat echt niet om haar persoonlijk hoor, dat denk ik niet. En wat ik zeg: over een paar jaar zal ze echt met iets anders moeten komen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het enige goede is dat ze zich erbij de jetset steeds weer tussen weet de wurmen, iedere keer weer krijgt ze het voor elkaar dat haar allerlei gunsten worden verleend.. Ondanks haar nukkige gedrag.

Nee nee daar is over nagedacht.quote:Op donderdag 16 juni 2011 19:51 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar had je toch op z'n minst nog even een mondje op kunnen tekenen. Maar verder is het wel handig tegen de wind zodat haar 'rode' kapsel in vorm blijft.

quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:01 schreef Smulbaard het volgende:
Nee nee daar is over nagedacht.
Van dat zoute water krijg je op den duur kei schrale lippen... wacht ik weet de oplossing.Die is ook reuze handig als ze interesse in andere mensen moet veinzenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |