Gezakdtquote:Op maandag 13 juni 2011 14:55 schreef Moira. het volgende:
Nu alle examens erop zitten is dit subforum een beetje uitgestorven.
Maar over 3 dagen staat ons nog iets te wachten.. Het telefoontje!
Bijt hier de komende dagen nog even op je lippen en laat het ons de 16e weten..
Geslaagdt of gezakdt?
Lach mij maar uit als je het wilt.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:33 schreef LeftRightLeft het volgende:
Voor welk niveau? Wanneer is havo aan de beurt? Wil iemand uitlachen namelijk.
Nee, jou vind ik lief.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:34 schreef Rucky het volgende:
Ik hoop dat iedereen een telefoontje krijgt dat die zijn diploma op kan komen halen.
[..]
Lach mij maar uit als je het wilt.
Dit dat zus en zo.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:41 schreef feyenoordfan92 het volgende:
De Dag Des Oordeels..
Goeie kans dat ik weer een hele week in de boeken kan voor een her.. TOTAAL geen zin in.
Jezusquote:Op maandag 13 juni 2011 15:20 schreef BasD17 het volgende:
[..]
Gezakdt, ik hoop voor je dat het examen Nederlands beter is gegaan
Bij ons ook ja.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:37 schreef Water123 het volgende:
Bij ons belt de afdelingsleider als je bent gezakt en de mentor als je bent geslaagd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mandy & Lisa
En ik hoop voor jou dat je sarcasme en aanverwanten gaat leren.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:20 schreef BasD17 het volgende:
[..]
Zwollequote:Op dinsdag 14 juni 2011 03:45 schreef MacorgaZ het volgende:
What the fuck is dat voor rare shit? Of is het een schooltje in een klein dorp met 500 inwoners ofzo?
Bij ons ook.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:37 schreef Water123 het volgende:
Bij ons belt de afdelingsleider als je bent gezakt en de mentor als je bent geslaagd.
Bij mij ook denk ik. De kans is iig grooooooooooooooooot XDquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:00 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Bij ons ook.
Ik denk dat die eerste belt.
Nee. Aangezien de normeringen nog niet bekend zijn. Ook de docenten krijgen pas 16 juni de normeringen toegestuurd en kunnen dan pas je cijfer uitrekenen.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 14:50 schreef Zilverloo het volgende:
Studielink had gemaild met de betaalgegevens voor mijn studie, heeft dit het al verklapt dat ik geslaagd ben? Aangezien je alleen kan betalen als ze zeker weten dat je bent geslaagd.
Elektro?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:04 schreef tomaat52 het volgende:
Herexamen voor elektro. Weet het gewoon zeker.
Ben je dom of zo?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:20 schreef BasD17 het volgende:
[..]
Vmbo he, daar heb je serieus examens "metselen" en "timmeren", kijk maar bij de normeringen vmboquote:
Nou jaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 17:39 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Vmbo he, daar heb je serieus examens "metselen" en "timmeren", kijk maar bij de normeringen vmbo![]()
http://www2.cito.nl/vo/ce/omzet2011_havovwo/eind_fr.htmquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:29 schreef AchmedJan het volgende:
Op welke site komen de normen als ze bekend zijn?
Wow, dat is wel heel stom. Welke school in Zwolle?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 00:09 schreef Pino112 het volgende:
Onze school de enige dus die langsgaat bij de gezakten? Vanaf 12u kunnen ze langskomen, en bellen vanaf 14.30.
Meander, en doen ze imo al jaren. Ik ga gewoon de weg afzetten of de oprit barricaderen ofzoquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wow, dat is wel heel stom. Welke school in Zwolle?
Bij mij morgen al. Hopelijk word ik niet gebeldquote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:04 schreef Water123 het volgende:
[..]
Nee. Aangezien de normeringen nog niet bekend zijn. Ook de docenten krijgen pas 16 juni de normeringen toegestuurd en kunnen dan pas je cijfer uitrekenen.
Dan kan ik dus zelf al kijken... Heb al mijn examens nagekekenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:31 schreef Water123 het volgende:
[..]
http://www2.cito.nl/vo/ce/omzet2011_havovwo/eind_fr.htm
Hoe gaat dat dan, als je gezakt bent? De mentor staat voor de deur, zegt 'Je bent gezakt' en dan? Komt hij uitgebreid op de koffie?quote:Op woensdag 15 juni 2011 00:50 schreef Boterbartje het volgende:
bij ons word je gebeld tussen 5/6 en als je gezakt/her komt je mentor langs huis 's avonds
muah tegen die tijd lust ik wel een biertje, denk dat hij wel koffie neemt want hij komt vast met de auto?quote:Op woensdag 15 juni 2011 01:00 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan, als je gezakt bent? De mentor staat voor de deur, zegt 'Je bent gezakt' en dan? Komt hij uitgebreid op de koffie?
Dit dusquote:Op woensdag 15 juni 2011 01:59 schreef HardRemy het volgende:
kword nu best zenuwachtig, ik weet bijna zeker dat alles voldoende gemaakt is maar mijn handschrift
Ik juist andersom, ik heb elektro verkloot.quote:Op woensdag 15 juni 2011 01:59 schreef HardRemy het volgende:
kword nu best zenuwachtig, ik weet bijna zeker dat alles voldoende gemaakt is maar mijn handschrift
Apart.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:45 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Meander, en doen ze imo al jaren. Ik ga gewoon de weg afzetten of de oprit barricaderen ofzo
quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:06 schreef Maraca het volgende:
Lol. Geslaagt en gezakd trending topics op Twitter
Wat?quote:CRMNYMINAJ Paula Kist.
Als je bent gezakt op vmbo kader kan je niet eens naar volwassenonderwijs ofso.
17 minutes ago
Ik bedoel de naam "volwassenenonderwijs"quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:30 schreef j95 het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon mbo niveau 1 doen. Die gozer doelt op vavo denk ik?
Ik geef les op mbo niveau 4 en daarbij heb ik ook een klas vol volwassenenquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:30 schreef j95 het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon mbo niveau 1 doen. Die gozer doelt op vavo denk ik?
Hoe moet je dat invullen dan?quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:37 schreef Maraca het volgende:
Vergeet dit topic trouwens niet:
[Gefeliciteerd!] De geslaagden van 2011!
Dat zeg ik toch nietquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:33 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik geef les op mbo niveau 4 en daarbij heb ik ook een klas vol volwassenenJongste is 28. Zij volgen de BBL variant.
Ja, dat was niet duidelijkquote:Op woensdag 15 juni 2011 12:41 schreef j95 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch nietAlleen als je zakt op basis dan moet je naar mbo niveau 1.
Dat klopt gewoon?quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:32 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ik bedoel de naam "volwassenenonderwijs"
Klinkt zo kinderachtig.quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:27 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dat klopt gewoon?Behalve dat het in die tweet niet eens als naam werd gebruikt.
Uiteindelijk heb je op de middelbare school allemaal kutkleuters vanaf 12 jaar, als je dan als 18-jarige zakt zou ik ook liever vavo in 3 vakken doen dan weer naar zo'n kleuterschool.
Neen, beter ga je chillen met vrienden ofzo, zo kun je beter de spanning wegnemenquote:Laten we praten over de verwachte normeringen van HAVO + VWO. Misschien dat dat de stress vermindert.
Ik trap af: Wiskunde = 0,4 (havo)
De eerste uit mijn klas is al geslaagd.... maar de telefoon is hier retestil.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:43 schreef Natrium het volgende:
Morgenochtend kijken op www.cito.nl naar de normeringen, en dan krijg je al een redelijk idee van hoe je er voorstaat![]()
Bij mij bellen ze tussen half 5 en 6 als je gezakt bent, en vanaf half 7 pas als je geslaagd bent![]()
Dan schrik je toch ook de klere als de telefoon in die tijd gaat.quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:43 schreef Natrium het volgende:
Morgenochtend kijken op www.cito.nl naar de normeringen, en dan krijg je al een redelijk idee van hoe je er voorstaat![]()
Bij mij bellen ze tussen half 5 en 6 als je gezakt bent, en vanaf half 7 pas als je geslaagd bent![]()
Wat denk je dat ik heel dat uur ga doenquote:Op woensdag 15 juni 2011 16:06 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dan schrik je toch ook de klere als de telefoon in die tijd gaat.
Faler, HAHAHAHAHA EINZ!@@@!!!!!quote:
Ik weet niet waar jij woont maar wij hebben herkansingen op 21, 22 en 23 juniquote:Op woensdag 15 juni 2011 16:14 schreef handboek het volgende:
[..]
Faler, HAHAHAHAHA EINZ!@@@!!!!!
Zo, dat hebben we ook weer gehad, nu iedereen lief zijn voor deze arme jongen. Succes met de herkansingen in augustus.
Dan kan je er toch niet meer voor leren?quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:19 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont maar wij hebben herkansingen op 21, 22 en 23 juni
Gefeliciteerd mavo mensjes
Ik moet nog een dagje wachten
quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:14 schreef handboek het volgende:
[..]
Faler, HAHAHAHAHA EINZ!@@@!!!!!
Zo, dat hebben we ook weer gehad, nu iedereen lief zijn voor deze arme jongen. Succes met de herkansingen in augustus.
Een week is niet genoeg om een vak te leren waar je al heel lang voor geleerd hebt?quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:23 schreef handboek het volgende:
[..]
Dan kan je er toch niet meer voor leren?
hij bedoelt het goed hoor ;-)quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat ga ik hard lachen als jij ook zakt morgen.
Ik hoorde laatst op school wat anders. De afdelingsleiders wisten het geloof ik al. In ieder geval ongeveer.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 15:04 schreef Water123 het volgende:
[..]
Nee. Aangezien de normeringen nog niet bekend zijn. Ook de docenten krijgen pas 16 juni de normeringen toegestuurd en kunnen dan pas je cijfer uitrekenen.
Onzin.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst op school wat anders. De afdelingsleiders wisten het geloof ik al. In ieder geval ongeveer.
Met een normering van 2,0 voor het VMBO is het ook vrij lastig om daar nog op te zakkenquote:
Ja, kweet ook niet. Ik denk dat ze misschien zelf al een schatting hebben gemaakt. Maar zij weten natuurlijk wel het precieze puntenaantal van de examens. Ik heb ze gewoon op eigen ingeving nagekeken, maar of het ook daadwerkelijk de punten zijn die ik ervoor gehaald heb..quote:
Gast, autistisch? je ziet toch dat het niet serieus was. Je kan er beter om lachen dan gaan huilen want binnen een paar weken, volgende week? Moet hij de herkansing al maken. Hopen dattie slaagd en dan zien we hem hier weer terug.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:24 schreef Etsu het volgende:
[..]
Wat ga ik hard lachen als jij ook zakt morgen.
Ga me niet vertellen dat 'slaagd' ook een grapje was.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:46 schreef handboek het volgende:
[..]
Gast, autistisch? je ziet toch dat het niet serieus was. Je kan er beter om lachen dan gaan huilen want binnen een paar weken, volgende week? Moet hij de herkansing al maken. Hopen dattie slaagd en dan zien we hem hier weer terug.
sorry meneer de mierenneuker, doet je pisbuis soms pijn van al dat azijn zeiken van je? Volgens mij moet je je kut even schoon gaan maken. Ik denk dat er zand in zit.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:47 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ga me niet vertellen dat 'slaagd' ook een grapje was.
Jaquote:Op woensdag 15 juni 2011 16:51 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Wow handboek, beetje gefrustreerd?___!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is echt zo typisch hequote:Op woensdag 15 juni 2011 16:53 schreef miaeak het volgende:
Gatver dat bellen was een ramp :-P.
Mijn tante belde 10 minuten voor het einde van het "belmoment" of ik was geslaagd...
Omg
Mongol, ik lachte die beste jongen niet uit. Als je kijkt wat ik getyped zal je zien dat het was omdat er hier genoeg klootzakken zitten die anderen 'kapot' willen maken. Daarom staat er ook onder dat iedereen hierna die jongen een hart onder de riem moet steken, hij heeft het nodig.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:53 schreef ViaRegnum2 het volgende:
Anderen uitschelden voor autist terwijl je zelf degene bent die gezakte mensen uitlacht
Bazen-tante, maar de vraag, ben je geslaagd?quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:53 schreef miaeak het volgende:
Mijn tante belde 10 minuten voor het einde van het "belmoment" of ik was geslaagd...
Omg
Ok. Aardig doen tegen Etsu dan voortaanquote:Op woensdag 15 juni 2011 16:54 schreef handboek het volgende:
[..]
Mongol, ik lachte die beste jongen niet uit. Als je kijkt wat ik getyped zal je zien dat het was omdat er hier genoeg klootzakken zitten die anderen 'kapot' willen maken. Daarom staat er ook onder dat iedereen hierna die jongen een hart onder de riem moet steken, hij heeft het nodig.
quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:46 schreef handboek het volgende:
[..]
Gast, autistisch? je ziet toch dat het niet serieus was. Je kan er beter om lachen dan gaan huilen want binnen een paar weken, volgende week? Moet hij de herkansing al maken. Hopen dattie slaagd en dan zien we hem hier weer terug.
quote:woensdag 15 juni 2011 16:46 schreef handboek het volgende:
Hopen dattie slaagd
Jij in ieder geval niet op Nederlandsquote:woensdag 15 juni 2011 16:46 schreef handboek het volgende:
slaagd
Jij bent eenquote:Op woensdag 15 juni 2011 16:54 schreef handboek het volgende:
[..]
Mongol, ik lachte die beste jongen niet uit. Als je kijkt wat ik getyped zal je zien dat het was omdat er hier genoeg klootzakken zitten die anderen 'kapot' willen maken. Daarom staat er ook onder dat iedereen hierna die jongen een hart onder de riem moet steken, hij heeft het nodig.
Wat een kutwijfquote:Op woensdag 15 juni 2011 16:53 schreef miaeak het volgende:
Omg
Ook aardig doen tegen handboek, want als ik slaag heb ik het echt wel aan hem te danken hoor.quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:56 schreef ViaRegnum2 het volgende:
[..]
Ok. Aardig doen tegen Etsu dan voortaan
Hmmjaja, ik word er niet helemaal wijs uit. Misschien toch langs bij een psycholoog om eens naar jezelf te laten kijken?quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:54 schreef handboek het volgende:
[..]
Netjesquote:Op woensdag 15 juni 2011 17:06 schreef TheHundreds het volgende:
Woehoe, ben net gebeld met de mededeling dat ik geslaagd ben!
quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:56 schreef TakAFCA het volgende:
WTF zijn die herkansingen voor de HAVO ook volgende week al?
heb ze vast niet nodig
Dan verwacht ik minimaal wel een uitnodiging voor je examenfeestjequote:Op woensdag 15 juni 2011 16:58 schreef TakAFCA het volgende:
[..]
Ook aardig doen tegen handboek, want als ik slaag heb ik het echt wel aan hem te danken hoor.
Met zijn bazentopics!
Haha en voor economie natuurlijk hea..quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:19 schreef handboek het volgende:
[..]
Dan verwacht ik minimaal wel een uitnodiging voor je examenfeestjeGaan we met zen allen Forrest Gump kijken
quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:58 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Hmmjaja, ik word er niet helemaal wijs uit. Misschien toch langs bij een psycholoog om eens naar jezelf te laten kijken?
Als je zakt mag je op mijn feest komen, ik heb bier, vlees/bbq en meiden in bikini die in een opblaasbadje zitten.quote:Op woensdag 15 juni 2011 17:23 schreef TakAFCA het volgende:
[..]
Haha en voor economie natuurlijk hea..
Maar als ik zak is het dus echt wel jou schuld..
saai leven heb je dan..quote:Op woensdag 15 juni 2011 16:53 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat is echt zo typisch heHehehe. Spannendste uur van je leven is dat altijd inderdaad.
Same here.quote:
Alsof het uitmaakt wanneer je de N-term hoort...quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:14 schreef Rodawa het volgende:
Ik ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig ofzo. En vroeg opstaan voor de N-term ben ik ook niet van plan. Ik moet er om 5:30 uit voor mijn krantenwijk en daarna ga ik weer lekker pitten.
Ja, precies. Ik las een paar reacties van mensen die vroeg op willen staan om de N-term te zien, maar dat kan toch ook als je om 10 uur wakker wordt?quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:38 schreef Mckrd het volgende:
[..]
Alsof het uitmaakt wanneer je de N-term hoort...
Wie zegt dat het op alfabetische volgorde gaat?quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:06 schreef Moira. het volgende:
[..]
Same here.
Mijn achternaam begint met de V dus ik zal tussen 6 en half 7 pas gebeld worden, als heel Nederland al weet of hij/zij geslaagd of gezakt is
Was mijn plan ook maar ja, ik heb 11.00 gesprek op mijn vervolgopleidingquote:Op donderdag 16 juni 2011 01:41 schreef coban het volgende:
Voor die Nterm ga ik echt geen moeite doenik slaap tot 16.15 en zie dan wel
Lekker vroeg, wij tussen 16.00 en 17.00quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:31 schreef searchanddestroy het volgende:
Tussen 11 en 2.Ik vrees ervoor.
Wij tussen 17:00 en 18:30quote:Op donderdag 16 juni 2011 08:32 schreef Internepper het volgende:
[..]
Lekker vroeg, wij tussen 16.00 en 17.00
Hoop dat jij ook slaagt schatje, love you, hvj, wjnmk,xoxoxo tz, tz, xxx, ntbquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:48 schreef coban het volgende:
IK HOOP DAT WE ALLEMAAL SLAGEN LIEVE KINDERS. OMDAT JULLIE MIJN FOK!VRIENDEN ZIJN ZAL IK VOOR JULLIE HOPEN.
Tering, wat kortaf.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef searchanddestroy het volgende:
"Hallo, nou, je weet wel waarvoor ik bel toch? Nou, je hebt 3 vijven en je mag er maar 2!!!!! Nou, kom maar naar school dan he straks. Oke he. Dag!"
Eumgquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef searchanddestroy het volgende:
"Hallo, nou, je weet wel waarvoor ik bel toch? Nou, je hebt 3 vijven en je mag er maar 2!!!!! Nou, kom maar naar school dan he straks. Oke he. Dag!"
quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:29 schreef Thederminator het volgende:
Word tussen 11 en 2 gebeld. Ik zat een eitje te bakken die was bijna klaar hoor ik de telefoon.Ik naar boven rennen ligt die benedenI kweer naar beneden rennen. Belt een trollende vriend van me Heeej alles goed? Ik heb even flink lopen schelden op hem maar moest achteraf ook wel weer lachen
Wtfquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef searchanddestroy het volgende:
Bedanktquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:01 schreef handboek het volgende:
[..]
Hoop dat jij ook slaagt schatje, love you, hvj, wjnmk,xoxoxo tz, tz, xxx, ntb![]()
Ook al gehad hierzoquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:29 schreef Thederminator het volgende:
Word tussen 11 en 2 gebeld. Ik zat een eitje te bakken die was bijna klaar hoor ik de telefoon.Ik naar boven rennen ligt die benedenI kweer naar beneden rennen. Belt een trollende vriend van me Heeej alles goed? Ik heb even flink lopen schelden op hem maar moest achteraf ook wel weer lachen
Aardigquote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef searchanddestroy het volgende:
Da zeien ze bei onsquote:Op donderdag 16 juni 2011 07:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het op alfabetische volgorde gaat?
Ben je al 18?quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:10 schreef Finland. het volgende:
Pff. Ik mag hopen dat ik tussen 3 en 4 niet gebeld word.
Had overigens mijn mobiele nummer doorgegeven, zodat ik niet allerlei nieuwsgierige mensen of van die schijtirritante verkopers aan de lijn heb hangen.
Mag je dus niet je mobiele nummer doorgeven. En daarvoor moeten ze mijn pa (op zijn mobiele nummer, die op dat moment in België zat) bellen om te vragen of het nummer wel juist was. IK BEN CAPABEL GENOEG OM MIJN EIGEN TELEFOONNUMMER OP TE SCHRIJVEN HOOR
.
Kuttelefoontjequote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef searchanddestroy het volgende:
Niks aan te doen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:50 schreef Moira. het volgende:
GODVERDOMME IK WIL HET WETEN WAAROM BELT ONZE SCHOOL GODVERDOMME ALS EEN VAN DE LAATSTEN?![]()
Dat lijkt me ook irritant. Krijg je echt een hartverzakking als je tante je moeder even wil bellen in die tijdquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:53 schreef Frappeltje het volgende:
[..]
Niks aan te doen.
Ik zit ook in spanning. Als ik tussen half 4 en kwart over 4 NIET gebeld word, ben ik geslaagd.
Doe eens normaal zeg, zijn kop verbouwenquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:55 schreef Tetouanie het volgende:
Mijn kut broertje belde me voor de grap.. Heb even ze kop verbouwd en vervolgens alsnog te horen gekregen dat ik geslaagd ben. Wat ben ik opgelucht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |