Dat is natuurlijk wel het begin...quote:Op maandag 13 juni 2011 20:44 schreef Marie79 het volgende:
Ik vind het echt knap van Lennon, Maarten vindt puzzelen ook wel leuk, maar kijkt alleen nog maar of iets past, niet of het plaatje ook goed is!
Van harte gefeliciteerdquote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:08 schreef mikoxx het volgende:
Hullo! Wij komen ons melden! Hiep hiep hoeraaaaaa, onze mannen zijn vandaag 2 jaar! Foto's volgen en ik ga mn best doen om t topic een beetje te volgen.![]()
![]()
![]()
gefeliciteerd jullie!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 13:08 schreef mikoxx het volgende:
Hullo! Wij komen ons melden! Hiep hiep hoeraaaaaa, onze mannen zijn vandaag 2 jaar! Foto's volgen en ik ga mn best doen om t topic een beetje te volgen.![]()
![]()
![]()
Kijk hem eens gaan. Wat goed zeg!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Mikoxx. feli met je peuterduo! Welkom hier!
Haha, Elin, heerlijk die fase![]()
Kijk deze nou eens vanmiddag:
En inmiddels stapt hij zelf ook op en af
Veel anders dan negeren en afweren kun je denk ik niet doen als afleiden niet werkt. Seb heeft het heel soms en dan werkt niks. Negeren dan maar. Ik zet hem op de gang en zeg dat hij terig moet komen als het over is. Ik begrijp dat je onzeker bent en bang bent dat het net zoals zijn zus is maar weet je je doet het hartstikke goed Ingridquote:Op woensdag 15 juni 2011 10:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fijn dat het een goed gesprek was Diaan.
Ik weet ff niet wat ik met Tyler aan moet soms. Hij kan enorm driftig zijn. En heel hard slaan en gillen. Hij gaat zo Kim nog achterna.![]()
Volgens de gezinshulp moet ik hem negeren en afweren. Dat helpt niet best en afleiden al helemaal niet.
En zo ineens *poef* is het weer over.
Herkenbaar?
da's gewoon eenquote:Op woensdag 15 juni 2011 23:42 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Beppie plast op de pot![]()
![]()
Ze was al 2 maanden ofzo zonder luier, en als ze moest plassen of poepen kwam ze om een luierbroekje vragen, Toen zijn we begonnen met in de luierbroek plassen op de pot, daarna 1 zijkant los, toen 2 zijkanten los, toen ook niet meer met de handjes vasthouden, daarna de luierbroek over de pot heen gelegd en als laatste stap plaste ze op de pot waar een prematuurluiertje ín zat. En toen viel het kwartje ineens en ging ze gewoon op de pot plassen.
Jeetje wat een lang traject was dat zeg
Ze durft nu ook al eventjes op de wc te zitten, dus ik heb goede hoop dat ze over een tijdje ineens ook op de wc durft te plassen
dat, mijn broertje had een bril met flexibele poten en van zelfdenkend staal ofzoietsquote:Op donderdag 16 juni 2011 16:39 schreef Kleurdoos het volgende:
daarbij bestaan er ook brillen met flexibele pootjes e.d. maargoed, dat is allemaal ver vooruit denken, eerst maar even checken joh
ghehehequote:Op donderdag 16 juni 2011 20:44 schreef Kleurdoos het volgende:
Er ligt hier een kaboutervrouwke in bed
aan 1 stuk door
MAMAISLIEFMAMAISLIEFMAMAISLIEF
schattig hoor, maar na een kwartier onophoudelijk ...
lijkt mij wel. Knippen is een behoorlijk moeilijke "handeling"/beweging.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:02 schreef Marie79 het volgende:
O ja, dat vroeg ik me nog af: kan het 'mis'-knippen ook niet komen door het (nog) gebrek aan (fijne) motoriek van een 2 jarige?
Dat is op zich wel een goedequote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:42 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dana heeft nog een speentje in bed, maar we hebben wel met haar afgesproken dat hij als ze 3 is geworden weg gaat omdat andere babytjes hem dan nodig hebben.
En als ze 3 nachtjes zonder te huilen zonder speentje heeft geslapen mag ze zelf een velletje princessen stickers uitzoeken.
Daar zijn we haar al een paar maanden op aan het voorbereiden en ze komt er zelf ook vaker op terug
Bij volwassenen ookquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:02 schreef Kleurdoos het volgende:
dan krijg je zo'n overbeetje, vind ik zo lellik bij kindjes
Ik heb nooit een speen gehad, en ik had me toch een overbeetquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:02 schreef Kleurdoos het volgende:
dan krijg je zo'n overbeetje, vind ik zo lellik bij kindjes
Nou het is nogal een kletskous (moeder en kind) dus stil zal het niet zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:18 schreef Marie79 het volgende:
O dat lijkt me ook spannend, hoor, zo voor het eerst bij een "vreemde" moeder op visite![]()
Straks is dat vriendje wel leuk, maar die moeder helemaal niet (tja, dat ga ik dan denken he)...
Hier precies hetzelfde en ook zo opgelostquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:38 schreef Vicky het volgende:
Ik herken het wel een beetje van Amber.. Enige dat hielp was negeren. Als je er aandacht aan gaat geven vindt ze het alleen maar leuk.
en nog in machten ookquote:Op maandag 20 juni 2011 09:49 schreef Kleurdoos het volgende:
als nerd moet je dan toch weten dat - x - = +
Dan is Elin ook groter dan Darylquote:Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef Kleurdoos het volgende:
grappig, jan is kleiner en slanker dan elin
jeugdzorg. Ik heb in principe niet meer met jeugdzorg te maken, maar het is protocol dat baby's als Jan onder controle blijven van de NAS poli in het sophia kinderziekenhuis tot ze goed kunnen praten en lopen. Ik moet dus wel, wil ik jeugdzorg niet wéér op m'n nek krijgen.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:20 schreef Diaan73 het volgende:
DJMO waarom ga jij nog naar deze KA? Een arts die zo'n instelling heeft, zou ik niet (meer) naartoe gaan met mijn kind. Trouwens... Mijn neefje praat pas sinds 2 à 3 maanden en die is net 3 jaar geworden. Het kwartje kan zo ineens vallen.
Daryl was in april 86 cm en 12 kilo. Mijn oudste dochter was op die leeftijd ruim 7 cm langer.quote:
Okay. Kun je dan geen contact opnemen met Jeugdzorg en de situatie voorleggen?? Ik neem aan dat Sophia kinderzkh wel meer kinderartsen heeft.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
jeugdzorg. Ik heb in principe niet meer met jeugdzorg te maken, maar het is protocol dat baby's als Jan onder controle blijven van de NAS poli in het sophia kinderziekenhuis tot ze goed kunnen praten en lopen. Ik moet dus wel, wil ik jeugdzorg niet wéér op m'n nek krijgen.
Naja, valt opzich wel mee, maar hij gedroeg zich altijd voorbeeldig als zij er bij waren. Zo'n weekend met veel indrukken en vermoeidheid geeft toch een ander beeld. Ik had af en toe moeite om opvoeddingen (de gang bijv) uit te leggen, omdat ze het in verband zag met dat lieve jochie. Dit maakt het misschien makkelijker om een bepaalde aanpak uit te leggen.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:21 schreef Diaan73 het volgende:
DF je schoonmoeder denkt er nu wel iets anders over??
Dat is het lastige, jij hebt iets gedaan wat niet oke is (rare verwoording maar je snapt prima wat ik bedoel, en je bent er heel erg open over (soms vraag ik me af waarom in godsnaam want mensen hebben nu een bepaald beeld van je waar je maar moeilijk vanaf komt) het enige wat je nu kan doen en blijven doen is het tegendeel bewijzen en dat gaat je vast nog heel veel tijd en energie kosten. En al die hulpverleners hebben ook maar weinig keus, ze moeten jou op al die kwalen, effecten en symptomen wijzen, gewoon omdat het nou eenmaal een nasleep kan zijn van het alcoholprobleem dat je toentertijd had.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:30 schreef DJMO het volgende:
Ik word onzeker van haar; als ik naar haar toe moet met Jan voel ik me heel klein worden SheWolf, wellicht ook uit schuldgevoel, maar als zij haar waardeoordeel niet zo zou laten doorschemeren zou dat denk ik al een stuk minder worden. Maar dat is mijn gevoel dan ook he..
Dat lijkt mij eigenlijk alleen maar goed. De situatie is zoals hij is (eigenlijk: was) en dat kan je helaas niet meer terugdraaien. Ik juich zorgvuldigheid in dit soort situaties juist toe. Wel jammer dat de kinderarts haar afkeuring zo laat doorschemeren.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:44 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
waarschijnlijk zal het altijd voelen als een aanval vooral als je zo je best doet om nu 'beter' te zijn en ze blijven toch maar zeuren over het verleden. Al zou je nu de paus worden, mensen zullen altijd veroordelen of willen voorkomen dat het probleem zich herhaalt
Isook! ik bedoel ook niet dat het slecht is, 'om herhaling van situaties te voorkomen'quote:Op maandag 20 juni 2011 23:03 schreef Jore het volgende:
[..]
Dat lijkt mij eigenlijk alleen maar goed. De situatie is zoals hij is (eigenlijk: was) en dat kan je helaas niet meer terugdraaien. Ik juich zorgvuldigheid in dit soort situaties juist toe. Wel jammer dat de kinderarts haar afkeuring zo laat doorschemeren.
Wat betreft het praten: ik vind dat daar in dit topic soms wel heel makkelijk over gedaan wordt. Een paar woorden spreken met 2,5 jaar is gewoon botweg een flinke spraak/taalachterstand. Dat hoeft niet te betekenen dat je kind nooit fatsoenlijk gaat praten, maar ik vind het heel goed dat het in de gaten gehouden wordt en ik vind de zorgen van de kinderarts geenszins onterecht.
Volgens mij is Jore logopedist.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:24 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
daar heb ik ook opgezeten, voor de Rrrrr, niets geholpen ovegigens
Bij elin helpt het om haar te laten kiezen, dat doe ik tenminstequote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:28 schreef Estrys het volgende:
Argh, Seb wil geen kant op. Of liever gezegd hij wil alle kanten op behalve de mijne. Zeg ik A, zegt hij B en andersom. Hij roept al twee dagen 'iets anders' als ik hem een boterham geef, als we naar de speeltuin gaan, als ik een filmpje aanzet. Hij wil 'iets anders'![]()
Gisteren wilde hij op de skatebaan rijden met zijn loopfiets, maar na een half uur moesten we naar huis. Hij wilde nog naar de speeltuin. Nee Seb we gaan nu naar huis, we gaan niet naar de speeltuin. 'ECHT WEL'Hadden we geluk dat papa net voorbij kwam met de auto, snel hem in de auto gezet. Maar toen wilde hij niet in zijn stoel, alsof we met een speenvarken naar de slachtbank gingen
![]()
Hij is niet uit bed te branden en wil dan niks, geen kleren aan, geen schone luier, niet op het potje, niks niks niks. En ik heb zoooo geen zin in die strijd om zeven uur in de ochtend.
quote:
Dat doe ik. Dan zegt ie 'neeeee iets anders'.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:33 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Bij elin helpt het om haar te laten kiezen, dat doe ik tenminste
roze of blauwe sokken aan, smeerworst of kaas, blauwe schoenen of bruine schoenen, nog even op de glijbaan of nog even op de wip.
Ze eet ook heel goed. En toch is ze maar 86 cm met 2 1/2 jaar.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:06 schreef Books het volgende:
Ik vind die Tess echt zo leuk...
She Wolf dat is een goed eetster dan. E. eet soms als een bootwerker en soms al een muis meestal twee dagen als een bootwerker en dan twee dagen als een muis. Ze zit op de min 1 lijn en ook qua lengte dus prima in verhouding.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:10 schreef Vicky het volgende:
whaha heerlijk!!
jeetje Bla, wordt ze gewoon al weer 3
Maar... je lijkt aardig vastbesloten om niet te accepteren dat Jan zijn achterstand mogelijk wel jouw alcoholgebruik komt. En dat kan ik me goed voorstellen, het lijkt me echt kut om met die wetenschap te leven, zeker nu je je leven gebeterd hebt. Maar is het niet toch beter daar wel eens serieus naar te kijken? Als het nl. wél zo is, dan lijkt het me handig als je dat zsm weet zodat er gericht een plan van aanpak gemaakt kan worden. En als het echt uitgesloten is, dán pas verder kijken naar andere dingen?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:08 schreef DJMO het volgende:
he ja, laten we gezellig het topic volkletsen over 't kind van een ander![]()
Ik weet dat Jan een achterstand heeft, maar ik link het ook aan andere problemen. Ik zit ook op een ander forum (ja ik ga vreemd) en daar zijn een aantal moeders met peuters bij wie KIDD is geconstateerd. En nee ik ben niet zo'n type die dan maar gelijk zegt: "Dat heeft mijn kind ook!" maar de overeenkomsten in hoe hun kinderen waren en hoe Jan nu is, zijn te opvallend om het zonder meer naast me neer te leggen. Vandaar ook de manueel therapeut voor Jan.
en even een foto die wel in de lijn van het gesprek valt:
[ afbeelding ]
't is af en toe net een holbewonertje
Lennon zei toen hij 2 was nog echt geen tweewoordzinnetjes, maar onze cb-arts (is onze huisarts) vond het geen probleem. Lennon zei wel een aantal andere woordjes en dat vond hij prima, kwam vanzelf wel. en zo is het ook gebleken Is zo'n norm ook niet een beetje een gemiddelde? Elk kind volgt toch ook niet hetzelfde lijntje vwb ontwikkeling.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:53 schreef Jore het volgende:
't Is toch echt zo. De minimum spreeknorm bij twee (.0) is het gebruiken van tweewoordzinnetjes (papa kijk, is op, poes weg). Een kind hoeft dat niet de hele dag te doen, maar ze 'moeten' wel voorkomen. Als de actieve woordenschat bij 2.6 nog geen 20 woorden bedraagt is dat wel aanleiding om verder onderzoek te doen. Nou loopt Jan al bij een logopedist (die vermoedelijk als doel heeft om zijn woordenschat te vergroten), maar als dat niet voldoende effect heeft dan zal hij waarschijnlijk doorgestuurd worden naar een spraak-taalteam in het ziekenhuis. Die gaan dan uitgebreider onderzoek doen en advies geven.
Tweewoordzinnetjes klinken vaak nog niet echt als zinnetjes, zeker als ze weinig voorkomen.
ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:30 schreef debuurvrouw het volgende:
DJMO, wat is er op tegen dat het FAS is? ja, tuurlijk hoop je dat met heel je hart niet, maar de kans is er. En dat doet niet af aan wat je nu allemaal bereikt hebt.
Maar je ontneemt hem een kans op vroegtijdige begeleiding door het op voorhand uit te sluiten. Ik heb er geen verstand van, dus ik ga niet zeggen dat ie het heeft. Maar ik zou als ik jou was het laten uitsluiten.
Je hebt er niks mee te verliezen. het is niet wat je hem nu aandoet. Het is een gevolg van foute keuzes in het verleden, waar je hard van geleerd hebt. Maar ontkennen of er voor weglopen maakt het niet ongedaan helaas.
*weer onder steen kruipt*
Dat probeerde ik dus idd te zeggen, maar jij verwoord het beter.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:30 schreef debuurvrouw het volgende:
DJMO, wat is er op tegen dat het FAS is? ja, tuurlijk hoop je dat met heel je hart niet, maar de kans is er. En dat doet niet af aan wat je nu allemaal bereikt hebt.
Maar je ontneemt hem een kans op vroegtijdige begeleiding door het op voorhand uit te sluiten. Ik heb er geen verstand van, dus ik ga niet zeggen dat ie het heeft. Maar ik zou als ik jou was het laten uitsluiten.
Je hebt er niks mee te verliezen. het is niet wat je hem nu aandoet. Het is een gevolg van foute keuzes in het verleden, waar je hard van geleerd hebt. Maar ontkennen of er voor weglopen maakt het niet ongedaan helaas.
*weer onder steen kruipt*
oh! ik zie nu pas dat je woorden van gelijke strekking hebt gepost.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat probeerde ik dus idd te zeggen, maar jij verwoord het beter.
vind je? ik zie dat eigenlijk niet zo hoor.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:35 schreef Kleurdoos het volgende:
ik neem aan dat het al uitgesloten is, maar je kan niet ontkennen dat JJ wel de uiterlijke kenmerken heeft van een kindje met FAS
ja op zich wel. Maar DJMO begint er hier over. en ik verbaas me dan over het feit dat ze wel met Kidd aan de slag gaat, maar die (door de arts geopperde, en door gedrag wel degelijk een optie zijnde) mogelijkheid van FAS van de hand wijst. Ik stel geen diagnose, ik geef alleen mijn kijk op haar post.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:52 schreef poemojn het volgende:
Hoort dit allemaal niet meer in de spreekkamer van die kinderarts thuis?
Of het fas is of adhd of noem maar iets op kan beter daar beoordeeld worden dan hier..
En ja, er zijn genoeg kinderen die zich wel normaal maar niet gemiddeld ontwikkelen. Of die wel tweewoordzinnetjes maken maar in 't begin nog niet op de vertrouwde manier (ze koppelen dan bijv een uitgesproken woord aan een babygebaar ipv twee woorden verbaal).
vandattemquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja op zich wel. Maar DJMO begint er hier over. en ik verbaas me dan over het feit dat ze wel met Kidd aan de slag gaat, maar die (door de arts geopperde, en door gedrag wel degelijk een optie zijnde) mogelijkheid van FAS van de hand wijst. Ik stel geen diagnose, ik geef alleen mijn kijk op haar post.
een stukje tekst op een van de website's over FASquote:Er zijn kinderen die niet aan het hele syndroom lijden, maar wel één of twee kenmerken hebben.
Waarom mag het niet hardop gezegd worden?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:25 schreef poemojn het volgende:
Als je je daar zorgen over maakt kun je haar toch ook een PB sturen?
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:24 schreef Books het volgende:
Simmu ik ben het wel met je eens maar ze slingert zelf de discussie wel aan steeds met dan is er dit en dat en zus en zo maar als de hulp haar dan niet aanstaat dan is het ook niet goed dus hoe je ook reageert het is niet goed als het niet in DJMO's straatje past. Een beetje zelfreflectie kan toch geen kwaad of wel en juist met haar achtergrond zou je toch denken dat ze dat beetje hulp/toezicht zou accepteren.
Laat maar ik raaskal maar wat over hoe ik het zie zeg maar.
nja, wellicht zijn andere mensen minder open en maken zich ook zorgen? dan is dit stukje topic toch ook waardevolquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:25 schreef poemojn het volgende:
En dat moet in een PB omdat? Ze schrijft het vrijwillig hier op en krijgt daar een reactie op en daar ga ik dan niet omheen zitten draaien of mee zitten praten als het tegen mijn eigen gevoel in gaat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:25 schreef poemojn het volgende:
Ze gooit het zelf toch ook "open en bloot" op het forum? Waarom zou je er dan niet "open en bloot" op mogen reageren en over discussieren?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:25 schreef poemojn het volgende:
"wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten?"quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:30 schreef simmu het volgende:
[..]
![]()
het lijkt mij gewoon ook zinvol dat dit onderwerp nu hier openlijk besproken wordt. dat helpt imho beter dan haar post negeren, danwel enkel verwijten maken. dus ik denk dat deze hele discussie met iedereen die meespreekt alleen maar for the better is zeg maar![]()
ik kan me zo ook voorstellen dat djmo zelf zo onzeker als de pest is geworden. laten we wel wezen; toen jan geboren werd was daar een heel gedoetje met jeugdzorg, waar ze al slechte ervaringen mee had. dan zou ik persoonlijk ook niet open en zelfreflecterend alles tegemoet treden denk ikhoe hard dat nu juist nodig is ook.
Ja maar als er op het kdv geopperd wordt dat Jan mischien wel slecht ziet omdat hij mis knipt zit ze bijna gelijk bij de oogarts. Dan denk ik dat je toch oogkleppen ophebt wat bepaalde dingen aan gaat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:41 schreef debuurvrouw het volgende:
de arts oppert iets, DJMO veegt het van tafel. En ik snap dat. Het moet toch verdorie niet meevallen om zó je best te doen en het zo goed te doen en dan misschien onder ogen moeten komen dat jouw gedrag van vroeger misschien wel doorwerkt in het nu.
mee eens inderdaad!!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Komop, het zijn keuzes die je zelf maakt he, neem dan ook de verantwoordelijkheid ervoor achteraf
Zo waar! Dat geldt gewoon voor het hele leven. Je bent zelf verantwoordelijk voor je doen en laten.
De norm die ik noemde is een zogenaamde minimum-spreeknorm, dat wil zeggen dat 90% van de kinderen het op die leeftijd kan. Dat kunnen hele simpele zinnetjes zijn, zoals 'al klaar' of 'is op' of 'papa weg'. Als een kind dat niet doet betekent het helemaal niet direct dat er een probleem is, maar is het wel goed om even een oogje in het zeil te houden. Volgens protocol moet de cb-arts dat ook doen (door een extra consult in te lassen met 2,5 jaar) maar het kan ook zijn dat zo'n arts wel ziet dat het wel goed komt, of er wel op vertrouwt dat de ouders aan de bel trekken.quote:Lennon zei toen hij 2 was nog echt geen tweewoordzinnetjes, maar onze cb-arts (is onze huisarts) vond het geen probleem. Lennon zei wel een aantal andere woordjes en dat vond hij prima, kwam vanzelf wel. en zo is het ook gebleken Is zo'n norm ook niet een beetje een gemiddelde? Elk kind volgt toch ook niet hetzelfde lijntje vwb ontwikkeling.
Dat deden wij altijd bij de hond.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:49 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb elin net pindakaas gegeven, ze zit nu met r vingers in r mond, een poging te doen t van r tong te schrapen, een beetje huilend![]()
<-- kutmoeder
Okay, duidelijk. Ik ken trouwens niet zoveel kinderen die op hun 2e al tweewoordenzinnetjes maken. Misschien komt het dat mijn beeld daardoor wat vertroebeld is. In onze familie zijn ze bijna allemaal laat met praten en is het altijd goed gekomen uiteindelijk. Maar natuurlijk hebben wij het ook wel in de gaten gehouden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:38 schreef Jore het volgende:
Zo, even achter de pc. Ik ga nog even verder rijden op mijn taalstokpaardje, Diaan schreef dit:
[..]
De norm die ik noemde is een zogenaamde minimum-spreeknorm, dat wil zeggen dat 90% van de kinderen het op die leeftijd kan. Dat kunnen hele simpele zinnetjes zijn, zoals 'al klaar' of 'is op' of 'papa weg'. Als een kind dat niet doet betekent het helemaal niet direct dat er een probleem is, maar is het wel goed om even een oogje in het zeil te houden. Volgens protocol moet de cb-arts dat ook doen (door een extra consult in te lassen met 2,5 jaar) maar het kan ook zijn dat zo'n arts wel ziet dat het wel goed komt, of er wel op vertrouwt dat de ouders aan de bel trekken.
Uiteraard ontwikkelt ieder kind zich in zijn/haar eigen tempo maar ik vind het een beetje makkelijk om de norm daarom maar aan de kant te schuiven. De kinderarts van DJMO vond dat het over drie maanden wel beter moest gaan, ik ben het daarin met haar eens en dat heb ik geprobeerd te onderbouwen.
Het is dus zeker géén gemiddelde.
Ik vind dat ook zo heerlijk om te zien als ze lekker zelf spelen Grijs! En wat lekker dat ze nog 's middags slaapt zeg.
Als ze 4 jaar zijn en naar de kleuterschool gaan, zijn de verschillen al bijna weg.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:35 schreef Kleurdoos het volgende:
anyway, ik bedacht net dat het zo grappig is dat al die kleine dreumesjes uit t dreumestopic, later ook gewoon 18 zijn, net als elin dan is..en dat er dan geen verschil meer zit in wat ze 'kunnen'
en dat t nu een wereld van verschil is, die paar maandjes
Nu ga ik twijfelen... 't is in elk geval geen ADHD...quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:35 schreef Kleurdoos het volgende:
weet je zeker dat t rustig spelen is, en ze niet 1 of andere stoornis heeft?
Op fok is alles een verrassing hihi.
dat was mijn punt ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
Ja maar als er op het kdv geopperd wordt dat Jan mischien wel slecht ziet omdat hij mis knipt zit ze bijna gelijk bij de oogarts. Dan denk ik dat je toch oogkleppen ophebt wat bepaalde dingen aan gaat.
En natuurlijk kan ik me voorstellen dat het heel vervelend is om geconfronteerd te worden met dingen die mischien wel het gevolg zijn van iets wat je in het verleden niet zo goed hebt aangepakt.
Maar ben dan wel zo volwassen om dit soort dingen niet gepikeerd van de tafel te schuiven en er realistisch naar te kijken om te voorkomen dat er mischien nog meer schade wordt aangebracht door het te negeren.
Komop, het zijn keuzes die je zelf maakt he, neem dan ook de verantwoordelijkheid ervoor achteraf
En die persoonlijke afkeur komt zomaar uit de lucht vallen???quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:42 schreef DJMO het volgende:
ik heb niets van tafel geveegd! Dat is het hem nou juist .. het enige waar ik me aan stoorde is dat de persoonlijke afkeur van de arts naar voren komt elk gesprek weer. maar 't is best, ik ben voeden
ja, stom hè. vind ik ook iedere keer. zoals nu zit ik ook weer te wachten op de uitslagen. het gaat altijd goed, maar toch.quote:
doe niet zo raar, jouw kind hoeft toch volgend jaar nog niet naar school?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:18 schreef k_i_m het volgende:
Volgend jaar moet ze al naar school anders. Het is om te kijken wat haar niveau is, de uitslagen geven ze ook aan de school straks, als ik me niet vergis
.
Je bent geen hypochonder, je bent iemand die in mijn ogen probeerd alle anderacht op je te vestigen met allerlei dingen die nooit erg positief zijn. Je gooit je hele hebben en houwen op internet, maar het vervolgens gek vindt als er mensen zijn die een bepaald beeld van je hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:39 schreef DJMO het volgende:
jezus christis, ik ben even naar de KNO en er is half topic volgeluld over me(of niet, weinig zin om alles terug te lezen). Enfin, om er nog even op terug te komen: wat books zegt, is misschien ten dele waar. Aan de andere kant, zowel ik, als mijn ouders, en dochter hebben een bril. Bij het consultatiebureau werd een jaar (!) geleden al gezegd dat ze zijn ogen extra in de gaten wilde houden hierom. Is het dan heel vreemd dat ik me zorgen maak om zo'n opmerking van de PSZ die er bovendien op getraind zijn om dat soort problemen vroegtijdig te onderkennen?
en verder, Jan mankeert uiterlijk misschien niets en gek is hij ook niet, maar wie ben ik om te zeggen dat hij geen KIDD heeft? Wie ben ik om te weigeren een manueel therapeut te bezoeken en te kijken of hij er baat bij heeft? Als dit niets uithaalt kan ik altijd nog met een gedragsdeskundige gaan praten. Voor nu werd ik er op gewezen dat Jan wel erg veel leek op haar zoontje .. toen ze hem beschreef qua gedrag was het alsof ze over Jan zat te praten. Ik zou willen dat ik kon zeggen dat mijn kind kerngezond is en niets mankeert. Welke ouder vind het fijn om toe te geven dat zijn of haar kind misschien wel iets mankeert maar wat niet zichtbaar is, en het daardoor des te moeilijker te accepteren is?
Ja, ik ben (nog steeds) onzeker, en zal dat waarschijnlijk nog wel een tijd blijven ook. En juist daarom wil ik alles uit de kast halen en tot op de bodem gaan om uit te sluiten dat hij bepaalde dingen heeft of juist niet heeft. soit, dan maar een hypochonder in jullie ogen.
t begint al bij de vlokkentestquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:13 schreef Estrys het volgende:
Mijn lief kon zijn veters niet strikken toen ik hem leerde kennen. Gezakt voor zijn strikdiploma![]()
Krijgen ze al op zo'n jonge leeftijd toetsen? Ze moeten tegenwoordig al beginnen met presteren in de baarmoeder of niet?
ja je hebt gelijk....waar maak ik me ook druk omquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:32 schreef k_i_m het volgende:
Chill bla, zonde van je energie. iedereen weet dat het verspilde moeite is omdat mevrouw gewoon weer andere mensen opzoekt die het wel met haar eens zijn.
De maatschappij is tegen haar, en zo zal het ook altijd wel blijven als ze zelf niet wil veranderen.
Wat goed!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:35 schreef LovelyLady het volgende:
[me=LovelyLady] stormt binnen met het nieuws dat Koen de rits van zijn eigen jas kan dicht doen
[/me]
Ik was flabbergasted dacht dat dit pas op latere leeftijd kwam
woei!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:35 schreef LovelyLady het volgende:
[me=LovelyLady] stormt binnen met het nieuws dat Koen de rits van zijn eigen jas kan dicht doen
[/me]
Ik was flabbergasted dacht dat dit pas op latere leeftijd kwam
Ik heb vanmiddag een brief gekregen voor Bep, bij welke juf ze komt en wanneer ze mag beginnen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:18 schreef k_i_m het volgende:
Volgend jaar moet ze al naar school anders. Het is om te kijken wat haar niveau is, de uitslagen geven ze ook aan de school straks, als ik me niet vergis
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |