abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98100638
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:44 schreef bubalus het volgende:
de vader van mijn opa is 95 jaar geworden en rookte als een ketter, mijn opa is 93 jaar geworden en raad eens , rookte en zoop als een ketter , mijn vader is nu ruim 70 en inderdaad ook die rookt ook als een schoorsteen.
De vader van mijn moeder die dus niet rookte en dronk , dood voor zijn 60e , kanker.
Ik maak mij dus niet echt zorgen nee, er zijn tientallen andere zaken die een invloed hebben op je levensverwachting en allemaal zeggen ze geen fuck , je kan je hele leven gezond zijn en op je 50ste dood zijn na een hartaanval of je hele leven zuipen , vreten en roken en 100jaar worden , en omgekeerd kan het evengoed ook zo zijn , als je je daar zorgen om moet gaan maken dan kan je net zo goed meteen stoppen met leven want uiteindelijk is het allemaal gewoon random , je gaat ooit dood en that's it, niet alsof het nog ene fuck uitmaakt daarna anyway.
Leuk verhaaltje, leuke mening als je alles op het individu betrekt. In de politiek draait het om het totale plaatje. En dat is dat rokers gemiddeld veel eerder doodgaan als gevolg van longkanker en andere ziektes. Iedereen kent wel een paar (ketting)rokers die desondanks oud worden. Maar dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Preventie (lees: mensen aan het denken zetten en ze ervan weerhouden om te blijven roken) spaart levens.
pi_98103561
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 01:44 schreef bubalus het volgende:

Ik maak mij dus niet echt zorgen nee, er zijn tientallen andere zaken die een invloed hebben op je levensverwachting en allemaal zeggen ze geen fuck , je kan je hele leven gezond zijn en op je 50ste dood zijn na een hartaanval of je hele leven zuipen , vreten en roken en 100jaar worden
Mensen die hun rokende opa van 95 erbij halen _O-

Ik zou toch maar eens een cursusje statistiek erbij halen. Voor elke rokende opa van 95 sterft er een roker op zijn 45e, want tja, het gemiddelde is er niet voor niets.

Tuurlijk zijn er honderd andere dingen die van invloed zijn op je levensverwachting. 1 van die dingen is trouwens roken. Die verkort je leven met een jaar of 10-12.

En dat betekent dat het feit blijft dat de gemiddelde roker de 70 niet haalt. Ik vind dat erg jong. Jij niet?
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 13 juni 2011 @ 10:47:00 #53
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98103582
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef Knipoogje het volgende:

Feit blijft dat de gemiddelde roker de 70 niet haalt. Ik vind dat erg jong. Jij niet?
Nee. Bejaarden zijn gruwelijk duur, dus 70 is prima.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98103626
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Tot je zelf die leeftijd hebt bereikt en geestelijk nog gezond bent. Dan denk je er ongetwijfeld anders over. (Alhoewel...jij wellicht niet... ben stiekem wel een fan van je in W&F :D Al ben ik het op dit gebied niet eens)
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 13 juni 2011 @ 10:52:03 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98103688
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:49 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Tot je zelf die leeftijd hebt bereikt en geestelijk nog gezond bent. Dan denk je er ongetwijfeld anders over. (Alhoewel...jij wellicht niet... ben stiekem wel een fan van je in W&F :D Al ben ik het op dit gebied niet eens)
Precies, ik misschien niet. Omdat ik me niet (via democratie) door emotionele debielen laat terroriseren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98103939
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik snap wat je zegt, maar hoe ver wil je gaan met preventie?

Zonder onderzoek durf ik te stellen dat als wij Mc Donalds, KFC, kant en klare maaltijden in de supermarkt en het zout in eten verbieden, dat we preventief duizenden doden en zieken besparen.

Niemand heeft die troep nodig, maar dan is het opeens eigen verantwoordelijkheid. Iedereen is hypocriet (me too O-) ), maar het is natuurlijk allemaal zo krom als wat.
goed idee

je zegt het zelf, eigen verantwoordelijkheid, maar waarom kan ik het eten in restaurants, supermarkten etc etc niet vertrouwen dat het niet extra ongezond wordt gemaakt omdat dan bv langer houdbaar is ?
pi_98103959
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Jij pleegt zelfmoord op je 70ste ? Prima, leg het wel even vast.
pi_98104031
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 02:53 schreef Boldface het volgende:

[..]

Leuk verhaaltje, leuke mening als je alles op het individu betrekt. In de politiek draait het om het totale plaatje. En dat is dat rokers gemiddeld veel eerder doodgaan als gevolg van longkanker en andere ziektes. Iedereen kent wel een paar (ketting)rokers die desondanks oud worden. Maar dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.

Preventie (lees: mensen aan het denken zetten en ze ervan weerhouden om te blijven roken) spaart levens.
Maar dat is overal mee, darmkanker, borstkankeronderzoek,pil alles wat preventief is wordt straks uit het ziekenfonds gedaan en mogen mensen zelf flink voor betalen. Mensen die al uitgeknepen zijn door de overheid en het behandelen van deze ziektes kost de maatschappij veel mee geld.

Regeren is vooruitzien maar dat is al 20 jaar niet meer zo. Kijk alleen maar wat de bezuinigen op het onderwijs de maatschappij uiteindelijk hebben gekost aan uitkeringen, criminaliteit, vandalisme etc etc.
pi_98104063
quote:
0s.gif [b]Op un je het voorstellen? IT bedrijfje X en 2 collega's steken tijdens het werk achter hun bureau naast je een sigaret op?
Heerlijk, koffie, peuk en coden maar!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_98104090
Goed idee van het kabinet.
pi_98104099
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

goed idee

je zegt het zelf, eigen verantwoordelijkheid, maar waarom kan ik het eten in restaurants, supermarkten etc etc niet vertrouwen dat het niet extra ongezond wordt gemaakt omdat dan bv langer houdbaar is ?
Dat kun je ook niet vertrouwen, omdat economische belangen een grotere rol spelen.

Als het sparen van levens prioriteit nummer 1 zou zijn, dan zouden morgen alle fastfood restaurants en drie kwart van wat er in supermarkten verkocht wordt verboden worden.

Voor sommige mensen is het zo oud mogelijk worden het ultieme doel en anderen nemen op de koop toe dat ze (theoretisch) wat jaren verliezen door minder gezond levensgedrag.
pi_98104101
Eindelijk. Nu de rest van de nutteloze subsidieslurpers nog.
pi_98104133
Terecht. En ik vond het sowieso kansloos dat stoppen met roken vergoed wordt :')
Wat een gelul zeg, ik ben zelf gewoon gestopt, heb je geen hulp bij nodig hoor. Subsidiesponzen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98104244
quote:
Het ministerie van Volksgezondheid laat weten dat de regering vanaf 2013 zich niet meer wil inlaten bij de keuze van burgers om te roken, meldt RTL Nieuws.
Betekent deze redenatie dan ook dat de accijnzen verdwijnen?
pi_98104276
quote:
6s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Betekent deze redenatie dan ook dat de accijnzen verdwijnen?
Lol....tuurlijk niet...je hebt vrijheid van kiezen, zolang je maar wel betaald. De schoorsteen moet ook in DH blijven branden. :7
  maandag 13 juni 2011 @ 11:18:45 #66
132605 kawotski
Il Dottore
pi_98104306
Volgens mij is het bekende rokershoestje genoeg anti-reclame, geen stichting voor nodig.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_98105290
Iedereen weet nu wel dat roken ongezond is, daar hebben we geen propaganda-organisatie meer voor nodig. Terecht dat deze subsidie wordt ingetrokken, laat mensen toch lekker doen wat ze zelf willen, daarnaast zorgen rokers er tenminste voor dat de problemen mbt de vergrijzing tenminste nog een beetje beheersbaar zijn. Rokers zijn een zegen voor de maatschappij, dat moeten we niet ontmoedigen (zeg ik als niet-roker).
pi_98105428
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 02:53 schreef Boldface het volgende:

[..]

Vraag: Is levens sparen (of eigenlijk levens rekken) iets wat we willen? Moeten mensen gepushed worden om een levensstijl te volgen waarin ze een grotere kans hebben om oud te worden?
  maandag 13 juni 2011 @ 12:05:58 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98105756
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 11:18 schreef kawotski het volgende:
Volgens mij is het bekende rokershoestje genoeg anti-reclame, geen stichting voor nodig.
Ik denk niet dat het zo werkt; het rokershoestje krijg je als je oud en verlopen bent, niet als je jong en hip bent en erbij wilt horen.

Jong heb je die jeugd eeuwig, en dat je 2 keer zo snel oud wordt door het roken zal jou niet overkomen, daar ben je jong voor ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 juni 2011 @ 12:19:52 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98106312
Ik ben trouwens benieuwd hoe deze subsidiebesparing zich op de lange duur verhoudt tot de stijging aan medische kosten voor rokers, ze kunnen immers steeds meer vormen van kanker behandelen, en als er behandeld kan worden dan verwacht men dat het ook gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_98106956
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:53 schreef Disana het volgende:
Ach, Stivoro bemoeide zich tegen alles en iedereen aan, niet alleen de jeugd. Het is goed dat dit kabinet de handen ervan af trekt.
Conscience do cost.
pi_98107227
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:19 schreef Leandra het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe deze subsidiebesparing zich op de lange duur verhoudt tot de stijging aan medische kosten voor rokers, ze kunnen immers steeds meer vormen van kanker behandelen, en als er behandeld kan worden dan verwacht men dat het ook gebeurt.
Tot nu toe zijn rokers over hun hele leven gezien nog steeds een stuk goedkoper dan niet-rokers.
pi_98107635
quote:
Het economisch voordeel van preventie wordt in ieder geval wel heel vaak overschat en is vaak ook van zeer kunstmatige schattingsmethoden afhankelijk.
  maandag 13 juni 2011 @ 12:51:45 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98107682
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2011 12:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Tot nu toe zijn rokers over hun hele leven gezien nog steeds een stuk goedkoper dan niet-rokers.
Omdat ze eerder doodgaan, maar naarmate de medische wetenschap zich ontwikkelt heb je niet de garantie dat de een jonger overlijden zoveel goedkoper blijft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_98107901
quote:
Alsof stivoro verantwoordelijk is voor het feit dat mensen stoppen of niet beginnen met roken. Ooit waren ze nodig. Nu zijn ze achterhaald. Ten onder gegaan aan hun eigen succes ongeveer. Net als stichtingen die zich bezighielden met polio.

En het kleine beetje voorlichting dat nodig blijft kan gedaan worden door het Trimbos. Daar hebben we geen twee instanties voor nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')