Leuk verhaaltje, leuke mening als je alles op het individu betrekt. In de politiek draait het om het totale plaatje. En dat is dat rokers gemiddeld veel eerder doodgaan als gevolg van longkanker en andere ziektes. Iedereen kent wel een paar (ketting)rokers die desondanks oud worden. Maar dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:44 schreef bubalus het volgende:
de vader van mijn opa is 95 jaar geworden en rookte als een ketter, mijn opa is 93 jaar geworden en raad eens , rookte en zoop als een ketter , mijn vader is nu ruim 70 en inderdaad ook die rookt ook als een schoorsteen.
De vader van mijn moeder die dus niet rookte en dronk , dood voor zijn 60e , kanker.
Ik maak mij dus niet echt zorgen nee, er zijn tientallen andere zaken die een invloed hebben op je levensverwachting en allemaal zeggen ze geen fuck , je kan je hele leven gezond zijn en op je 50ste dood zijn na een hartaanval of je hele leven zuipen , vreten en roken en 100jaar worden , en omgekeerd kan het evengoed ook zo zijn , als je je daar zorgen om moet gaan maken dan kan je net zo goed meteen stoppen met leven want uiteindelijk is het allemaal gewoon random , je gaat ooit dood en that's it, niet alsof het nog ene fuck uitmaakt daarna anyway.
Mensen die hun rokende opa van 95 erbij halenquote:Op maandag 13 juni 2011 01:44 schreef bubalus het volgende:
Ik maak mij dus niet echt zorgen nee, er zijn tientallen andere zaken die een invloed hebben op je levensverwachting en allemaal zeggen ze geen fuck , je kan je hele leven gezond zijn en op je 50ste dood zijn na een hartaanval of je hele leven zuipen , vreten en roken en 100jaar worden
Nee. Bejaarden zijn gruwelijk duur, dus 70 is prima.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:45 schreef Knipoogje het volgende:
Feit blijft dat de gemiddelde roker de 70 niet haalt. Ik vind dat erg jong. Jij niet?
Tot je zelf die leeftijd hebt bereikt en geestelijk nog gezond bent. Dan denk je er ongetwijfeld anders over. (Alhoewel...jij wellicht niet... ben stiekem wel een fan van je in W&Fquote:Op maandag 13 juni 2011 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee. Bejaarden zijn gruwelijk duur, dus 70 is prima.
Precies, ik misschien niet. Omdat ik me niet (via democratie) door emotionele debielen laat terroriseren.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:49 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Tot je zelf die leeftijd hebt bereikt en geestelijk nog gezond bent. Dan denk je er ongetwijfeld anders over. (Alhoewel...jij wellicht niet... ben stiekem wel een fan van je in W&FAl ben ik het op dit gebied niet eens)
goed ideequote:Op zondag 12 juni 2011 21:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt, maar hoe ver wil je gaan met preventie?
Zonder onderzoek durf ik te stellen dat als wij Mc Donalds, KFC, kant en klare maaltijden in de supermarkt en het zout in eten verbieden, dat we preventief duizenden doden en zieken besparen.
Niemand heeft die troep nodig, maar dan is het opeens eigen verantwoordelijkheid. Iedereen is hypocriet (me too), maar het is natuurlijk allemaal zo krom als wat.
Jij pleegt zelfmoord op je 70ste ? Prima, leg het wel even vast.quote:Op maandag 13 juni 2011 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Bejaarden zijn gruwelijk duur, dus 70 is prima.
Maar dat is overal mee, darmkanker, borstkankeronderzoek,pil alles wat preventief is wordt straks uit het ziekenfonds gedaan en mogen mensen zelf flink voor betalen. Mensen die al uitgeknepen zijn door de overheid en het behandelen van deze ziektes kost de maatschappij veel mee geld.quote:Op maandag 13 juni 2011 02:53 schreef Boldface het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje, leuke mening als je alles op het individu betrekt. In de politiek draait het om het totale plaatje. En dat is dat rokers gemiddeld veel eerder doodgaan als gevolg van longkanker en andere ziektes. Iedereen kent wel een paar (ketting)rokers die desondanks oud worden. Maar dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.
Preventie (lees: mensen aan het denken zetten en ze ervan weerhouden om te blijven roken) spaart levens.
Heerlijk, koffie, peuk en coden maar!quote:[b]Op un je het voorstellen? IT bedrijfje X en 2 collega's steken tijdens het werk achter hun bureau naast je een sigaret op?
Dat kun je ook niet vertrouwen, omdat economische belangen een grotere rol spelen.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
goed idee
je zegt het zelf, eigen verantwoordelijkheid, maar waarom kan ik het eten in restaurants, supermarkten etc etc niet vertrouwen dat het niet extra ongezond wordt gemaakt omdat dan bv langer houdbaar is ?
Betekent deze redenatie dan ook dat de accijnzen verdwijnen?quote:Het ministerie van Volksgezondheid laat weten dat de regering vanaf 2013 zich niet meer wil inlaten bij de keuze van burgers om te roken, meldt RTL Nieuws.
Lol....tuurlijk niet...je hebt vrijheid van kiezen, zolang je maar wel betaald. De schoorsteen moet ook in DH blijven branden.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Betekent deze redenatie dan ook dat de accijnzen verdwijnen?
Vraag: Is levens sparen (of eigenlijk levens rekken) iets wat we willen? Moeten mensen gepushed worden om een levensstijl te volgen waarin ze een grotere kans hebben om oud te worden?quote:Op maandag 13 juni 2011 02:53 schreef Boldface het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje, leuke mening als je alles op het individu betrekt. In de politiek draait het om het totale plaatje. En dat is dat rokers gemiddeld veel eerder doodgaan als gevolg van longkanker en andere ziektes. Iedereen kent wel een paar (ketting)rokers die desondanks oud worden. Maar dat zijn de uitzonderingen die de regel bevestigen.
Preventie (lees: mensen aan het denken zetten en ze ervan weerhouden om te blijven roken) spaart levens.
Ik denk niet dat het zo werkt; het rokershoestje krijg je als je oud en verlopen bent, niet als je jong en hip bent en erbij wilt horen.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:18 schreef kawotski het volgende:
Volgens mij is het bekende rokershoestje genoeg anti-reclame, geen stichting voor nodig.
quote:Op zondag 12 juni 2011 20:53 schreef Disana het volgende:
Ach, Stivoro bemoeide zich tegen alles en iedereen aan, niet alleen de jeugd. Het is goed dat dit kabinet de handen ervan af trekt.
Tot nu toe zijn rokers over hun hele leven gezien nog steeds een stuk goedkoper dan niet-rokers.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:19 schreef Leandra het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe deze subsidiebesparing zich op de lange duur verhoudt tot de stijging aan medische kosten voor rokers, ze kunnen immers steeds meer vormen van kanker behandelen, en als er behandeld kan worden dan verwacht men dat het ook gebeurt.
Het economisch voordeel van preventie wordt in ieder geval wel heel vaak overschat en is vaak ook van zeer kunstmatige schattingsmethoden afhankelijk.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:19 schreef Leandra het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe deze subsidiebesparing zich op de lange duur verhoudt tot de stijging aan medische kosten voor rokers, ze kunnen immers steeds meer vormen van kanker behandelen, en als er behandeld kan worden dan verwacht men dat het ook gebeurt.
Omdat ze eerder doodgaan, maar naarmate de medische wetenschap zich ontwikkelt heb je niet de garantie dat de een jonger overlijden zoveel goedkoper blijft.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:41 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn rokers over hun hele leven gezien nog steeds een stuk goedkoper dan niet-rokers.
Alsof stivoro verantwoordelijk is voor het feit dat mensen stoppen of niet beginnen met roken. Ooit waren ze nodig. Nu zijn ze achterhaald. Ten onder gegaan aan hun eigen succes ongeveer. Net als stichtingen die zich bezighielden met polio.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:19 schreef Leandra het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |