abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juni 2011 @ 19:09:58 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98074896
Ieder nadeel heb ze voordeel:

quote:
Kabinet stopt subsidie anti-rookorganisatie Stivoro

Het kabinet gaat de subsidie stop zetten aan antirookorganisatie Stivoro.

De Stichting Volksgezondheid en Roken, is de nationale organisatie voor voorlichting over roken en de gezondheidsrisico’s daarvan. Het ministerie van Volksgezondheid laat weten dat de regering vanaf 2013 zich niet meer wil inlaten bij de keuze van burgers om te roken, meldt RTL Nieuws.

Enkele dagen geleden kreeg Stivoro te horen dat de jaarlijkse subsidie van drie miljoen euro zal worden stopgezet. De organisatie zegt dat zij hierdoor bijna geen geld meer zal hebben voor voorlichting en verwacht dat dit zal leiden tot meer rookgerelateerde ziektes en doden.

Stivoro wil via de Tweede Kamer het besluit voor de subsidiestop aanvechten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98074971
Vreemd en dat nogwel nu hulp bij stoppen met roken in het basispakket zit.
  zondag 12 juni 2011 @ 19:13:42 #3
pi_98075069
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:11 schreef Reintji het volgende:
Vreemd en dat nogwel nu hulp bij stoppen met roken in het basispakket zit.
Ze zouden sigaretten en sigaren in het basispakket moeten doen. Dan levert pas geld op. :9
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_98075162
Stiekem interesseert het me niks, maar wel sneu voor de mensen die bij Stivoro werken.
  zondag 12 juni 2011 @ 19:16:36 #5
pi_98075232
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:15 schreef Zeepvloertje het volgende:
Stiekem interesseert het me niks, maar wel sneu voor de mensen die bij Stivoro werken.
Melkertbanen :r
pi_98075404
kortzichtig
  zondag 12 juni 2011 @ 19:21:35 #7
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_98075511
Tuurlijk willen ze niet dat rokers stoppen met roken. Met die accijns is het een ware goudmijn.
How can I make this topic about me?
  zondag 12 juni 2011 @ 19:31:45 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_98075997
_O_
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_98076140
Ik denk dat iedereen, links en rechts, het er wel mee eens kan zijn dat lobby-organisaties geen subsidie horen te krijgen :)
pi_98076443
Mooi. Dat fundamentalistische gedram was ik eigenlijk wel een beetje moe. :7
pi_98076564
quote:
De organisatie zegt dat zij hierdoor bijna geen geld meer zal hebben voor voorlichting en verwacht dat dit zal leiden tot meer rookgerelateerde ziektes en doden.
pi_98079636
Ze krijgen ook nog geld van het KWF en andere organisaties. Hopelijk zet de overheid ook een stop op die subsidies.
pi_98080109
Secht plan. Roken moet ontmoedigd worden tot je 20e ofzo, want dan begin je er meestal niet aan. Je begint in principe alleen te roken om er bij te horen of omdat het cool is. Meestal ben je wel over je puberteit heen tegen je 18e a 20e.

Op zich moeten mensen zelf beslissen of ze willen roken of niet, maar dat kunnen ze ook met wat anti-rooklobby's. Van mij mogen rokers zoveel mogelijk gepest worden tot uiteindelijk het rokersras vanzelf uitsterft omdat mensen gewoon inzien dat het een smerige ongezonde hobby is.

Het ging net zo goed. Mensen konden zich al haast niet meer voorstellen dat er een aantal jaartjes terug iedereen gewoon in de kantines paften en op de werkvloer (kun je het voorstellen? IT bedrijfje X en 2 collega's steken tijdens het werk achter hun bureau naast je een sigaret op?).
beter een knipoog dan een blauw oog
  † In Memoriam † zondag 12 juni 2011 @ 20:53:40 #14
137949 Disana
pi_98080255
Ach, Stivoro bemoeide zich tegen alles en iedereen aan, niet alleen de jeugd. Het is goed dat dit kabinet de handen ervan af trekt.
pi_98080262
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:51 schreef Knipoogje het volgende:

Het ging net zo goed. Mensen konden zich al haast niet meer voorstellen dat er een aantal jaartjes terug iedereen gewoon in de kantines paften en op de werkvloer (kun je het voorstellen? IT bedrijfje X en 2 collega's steken tijdens het werk achter hun bureau naast je een sigaret op?).
Ja....heerlijk, de goede, gezellige oude tijd. Zo hebben we het honderden jaren gedaan en kijk eens hoe oud we er mee worden. Hoogste tijd dat we die debiele regels van de laatste paar jaartjes weer afschaffen.
  zondag 12 juni 2011 @ 21:00:01 #16
pi_98080674
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:51 schreef Knipoogje het volgende:
Secht plan. Roken moet ontmoedigd worden tot je 20e ofzo, want dan begin je er meestal niet aan. Je begint in principe alleen te roken om er bij te horen of omdat het cool is. Meestal ben je wel over je puberteit heen tegen je 18e a 20e.

Op zich moeten mensen zelf beslissen of ze willen roken of niet, maar dat kunnen ze ook met wat anti-rooklobby's. Van mij mogen rokers zoveel mogelijk gepest worden tot uiteindelijk het rokersras vanzelf uitsterft omdat mensen gewoon inzien dat het een smerige ongezonde hobby is.

Mijn geschiedenisleraar rookte in de klas :Y

Goeie ouwe tijd. ;(
pi_98080939
Prima dat ze die subsidie stopzetten, maar dan heb ik een ander wetsvoorstel. Graag een andere naam voor het ministerie van Volksgezondheid. Noem het maar met ministerie van Zorg, want het gevoerde beleid heeft niets meer met volksgezondheid te maken. Alles wat preventief werkt en wat dus doden en zieken bespaart, wordt weggesaneerd. Een ministerie dat de geldkraan voor preventie dichtdraait, dient niet langer de volksgezondheid en moet dus ook niet zo heten.

Verder mogen rokers van mij zichzelf helemaal te pletter roken; het zal me een rotzorg zijn. Ik vind het alleen uitermate zorgwekkend hoeveel invloed de tabakindustrie met hun lobbyïst Hillen hebben op het vernietigingsbeleid van deze rechtse regering.
pi_98081185
Goed plan ^O^

Drie miljoen per jaar :')
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_98081621
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:04 schreef Boldface het volgende:
Prima dat ze die subsidie stopzetten, maar dan heb ik een ander wetsvoorstel. Graag een andere naam voor het ministerie van Volksgezondheid. Noem het maar met ministerie van Zorg, want het gevoerde beleid heeft niets meer met volksgezondheid te maken. Alles wat preventief werkt en wat dus doden en zieken bespaart, wordt weggesaneerd. Een ministerie dat de geldkraan voor preventie dichtdraait, dient niet langer de volksgezondheid en moet dus ook niet zo heten.

Verder mogen rokers van mij zichzelf helemaal te pletter roken; het zal me een rotzorg zijn. Ik vind het alleen uitermate zorgwekkend hoeveel invloed de tabakindustrie met hun lobbyïst Hillen hebben op het vernietigingsbeleid van deze rechtse regering.
Ik snap wat je zegt, maar hoe ver wil je gaan met preventie?

Zonder onderzoek durf ik te stellen dat als wij Mc Donalds, KFC, kant en klare maaltijden in de supermarkt en het zout in eten verbieden, dat we preventief duizenden doden en zieken besparen.

Niemand heeft die troep nodig, maar dan is het opeens eigen verantwoordelijkheid. Iedereen is hypocriet (me too O-) ), maar het is natuurlijk allemaal zo krom als wat.
  zondag 12 juni 2011 @ 21:26:54 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98082461
Fantastisch _O_ Kabinet _O_
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98082847
quote:
14s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ieder nadeel heb ze voordeel:

[..]

Ik hoor het ook net. Waar komt dit soort nieuws vandaan op een zondag :S
pi_98083130
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:14 schreef Kingstown het volgende:
Ik snap wat je zegt, maar hoe ver wil je gaan met preventie? Zonder onderzoek durf ik te stellen dat als wij Mc Donalds, KFC, kant en klare maaltijden in de supermarkt en het zout in eten verbieden, dat we preventief duizenden doden en zieken besparen.

Niemand heeft die troep nodig, maar dan is het opeens eigen verantwoordelijkheid. Iedereen is hypocriet (me too O-) ), maar het is natuurlijk allemaal zo krom als wat.
Wat Stivoro spendeert aan preventie is een schijntje van de totale medische kosten op het gebied van gezondheidszorg. De opmerking "hoe ver wil je gaan" suggereert dat er astronomische hoeveelheden geld in omgaan. Onzin; dit is gewoon symboolpolitiek. Dit soort maatregelen moet zogenaamd aantonen dat het kabinet wars is van "betutteling" - overigens het meest irritante modewoord van de afgelopen tien jaar.

Ondertussen wordt op andere terreinen grof met geld gesmeten. En dan gaat het om bedragen die minstens een duizendvoud zijn van waar het hier om gaat.
pi_98083337
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:35 schreef Boldface het volgende:

[..]

Wat Stivoro spendeert aan preventie is een schijntje van de totale medische kosten op het gebied van gezondheidszorg. De opmerking "hoe ver wil je gaan" suggereert dat er astronomische hoeveelheden geld in omgaan. Onzin; dit is gewoon symboolpolitiek. Dit soort maatregelen moet zogenaamd aantonen dat het kabinet wars is van "betutteling" - overigens het meest irritante modewoord van de afgelopen tien jaar.

Ondertussen wordt op andere terreinen grof met geld gesmeten. En dan gaat het om bedragen die minstens een duizendvoud zijn van waar het hier om gaat.
Hoe ver wil je gaan met preventief handelen mbt eten om minder doden en zieken te krijgen....dat was de vraag. De hoeveelheid geld laat ik even buiten beschouwing. Ieder mens eet, dus daar is veel meer gezondheidswinst te halen als waar ook en dus is de vraag hoe ver wil jij gaan met preventief handelen mbt eten.
pi_98087392
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 21:38 schreef Kingstown het volgende:
Hoe ver wil je gaan met preventief handelen mbt eten om minder doden en zieken te krijgen....dat was de vraag. De hoeveelheid geld laat ik even buiten beschouwing. Ieder mens eet, dus daar is veel meer gezondheidswinst te halen als waar ook en dus is de vraag hoe ver wil jij gaan met preventief handelen mbt eten.
Ik ben voorstander van voorlichting over voeding. Dus voorstander van duidelijke informatie op etiketten, voorstander van labels of logo's die binnen een bepaald voedingssegment de gezonde of bewuste keuze symboliseren, enzovoort. Overigens doen voedingsfabrikanten op dat terrein ook veel, door bijvoorbeeld minder suiker in producten te stoppen.

Een paar miljoen per jaar aan preventie besteden, is een schijntje, in vergelijking met de torenhoge kosten voor medische zorg. Los daarvan vind ik dat het bevorderen van de volksgezondheid iets is wat van een dergelijk ministerie mag worden verwacht. En daar hoort dus ook preventie bij.

Vindt men dat niet? Prima, maar dan graag de misleidende naam van het ministerie wijzigen.
pi_98089538
Opzich wel logisch, mensen bij stivoro zijn eigenlijk meer bezig met het uitbannen van roken dan echt preventie. Dat vind ik het ontnemen van keuzevrijheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')