@ Sosa, je hebt gelijk om kritisch te zijn..en je liever wat meer bewijs zou zien...dat geldt ook voor mij, en ik denk dat Truthfinder7 het daar ook wel mee eens is (denk ik), maar als het in alle kranten op de voorpagina zou staan, dan zou de paniek en de chaos compleet zijn, want immers, als we tóch naar de kloten zouden gaan...waarom nog werken, een leven opbouwen, (kindertjes maken;)..en ja, je weet wel wat een mens zo doet als hij zich op de toekomst richt..er zou een gigantische volksverhuizing plaatvinden, naar de plekken waar het dan 'safe' zou zijn, vechten om water en voedsel, en een plekje...ja echt, we denken wel eens dat wij als mens heel wat zijn, maar als het puntje bij het paaltje komt, zijn wij als mens helemaal nergens..quote:Op maandag 27 juni 2011 18:31 schreef Sosa het volgende:
Ik weet het niet hoor.
Globe-ufo's bij de zon, schaduws in de ruimte, complete planetenstelsels die iedere 26.000 jaar voorbij komen...
Het ziet er allemaal best geloofwaardig uit zoals dit gepresenteerd wordt (hier tenminste), maar waarom komt er geen sterrenkundige (instantie) met aanzien met een plausibel verhaal of verklaring?
En waarom besteed een beetje persbureau geen aandacht aan het 'einde van de wereld zoals we die kennen'?
Moeten we ons dan maar baseren (lees fantaseren) op/over theorieën van amateur-onderzoekers met een zwak voor complottheorieën, mayageschriften en intergalactische spookverhalen?
Tot die tijd doe ik het maar af als onzin. Er zou toch een wel een aannemelijk, geloofwaardiger en/of bewijsbare theorie moeten zijn? Vreemd genoeg.
Hmm, creepy.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:24 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er zal oorlog in de hemel zijn. Onderste filmpje... http://www.bovendien.com/(...)objecten-rond-de-zon
Hoe meer ik onderzoek doe naar Elenin hoe vreemder het wordt!!
Een goede vriend van mij (een amateur astronoom) had ik gevraagd om zijn telescoop eens op de zon te richten. Na wat aanpassingen aan zijn telescoop keek hij naar de zon. En tot zijn grote verbazing zag hij zo`n bolletje, nou ja bolletje die dingen moeten gigantisch zijn!
Het was duidelijk geen planeet of zonnevlek!
Ik ben het helemaal met jou eens!quote:Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef Maron het volgende:
[..]
@ Sosa, je hebt gelijk om kritisch te zijn..en je liever wat meer bewijs zou zien...dat geldt ook voor mij, en ik denk dat Truthfinder7 het daar ook wel mee eens is (denk ik), maar als het in alle kranten op de voorpagina zou staan, dan zou de paniek en de chaos compleet zijn, want immers, als we tóch naar de kloten zouden gaan...waarom nog werken, een leven opbouwen, (kindertjes maken;)..en ja, je weet wel wat een mens zo doet als hij zich op de toekomst richt..er zou een gigantische volksverhuizing plaatvinden, naar de plekken waar het dan 'safe' zou zijn, vechten om water en voedsel, en een plekje...ja echt, we denken wel eens dat wij als mens heel wat zijn, maar als het puntje bij het paaltje komt, zijn wij als mens helemaal nergens..
Ik hoop nogmaals dat "wij, (bijna) believers'' straks helemaal de mist in gaan, en we vierkant voor schut gaan, omdat er helemaal niets gebeurt..
Liever nog dàt, dan dat men zich slechts voorbereidt op 2012, en het toch dik jaar eerder gaat gebeuren..
Stel nou dat het na de zomer dan toch echt gaat gebeuren..wie is er klaar voor het geweld, waar we in Japan een klein voorproefje van hebben kunnen zien.. de bewijzen voor een catastrofe stapelen zich op, en als we het met eigen ogen aan de hemel kunnen zien, dan ben ik bang dat het te laat is om te waarschuwen...
Ok. Ik begrijp je standpunt. Je weet het niet zeker. Net zoals ik. Wat weten wel wel zeker?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:34 schreef Maron het volgende:
[..]
@ Sosa, je hebt gelijk om kritisch te zijn..en je liever wat meer bewijs zou zien...dat geldt ook voor mij, en ik denk dat Truthfinder7 het daar ook wel mee eens is (denk ik), maar als het in alle kranten op de voorpagina zou staan, dan zou de paniek en de chaos compleet zijn, want immers, als we tóch naar de kloten zouden gaan...waarom nog werken, een leven opbouwen, (kindertjes maken;)..en ja, je weet wel wat een mens zo doet als hij zich op de toekomst richt..er zou een gigantische volksverhuizing plaatvinden, naar de plekken waar het dan 'safe' zou zijn, vechten om water en voedsel, en een plekje...ja echt, we denken wel eens dat wij als mens heel wat zijn, maar als het puntje bij het paaltje komt, zijn wij als mens helemaal nergens..
Ik hoop nogmaals dat "wij, (bijna) believers'' straks helemaal de mist in gaan, en we vierkant voor schut gaan, omdat er helemaal niets gebeurt..
Liever nog dàt, dan dat men zich slechts voorbereidt op 2012, en het toch dik jaar eerder gaat gebeuren..
Stel nou dat het na de zomer dan toch echt gaat gebeuren..wie is er klaar voor het geweld, waar we in Japan een klein voorproefje van hebben kunnen zien.. de bewijzen voor een catastrofe stapelen zich op, en als we het met eigen ogen aan de hemel kunnen zien, dan ben ik bang dat het te laat is om te waarschuwen...
Ook het idee dat de professionals van NASA, om maar wat te noemen, zulk nieuws niet naar buiten brengen vanwege druk van overheden om de verspreiding van angst te voorkomen, klinkt wel heel erg Hollywood achtig. Dit soort informatie lijkt me moeilijk te verbergen, klokkenluiders kunnen in elk soort organisaties voorkomen.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:22 schreef Sosa het volgende:
[..]
Ok. Ik begrijp je standpunt. Je weet het niet zeker. Net zoals ik. Wat weten wel wel zeker?
Om te 'believen' in het einde van de wereld moet men ook wel van goede huize komenEn hoe plausibel het ook moge klinken, vele van ons zullen iets toch pas voor waar aannemen als het uit mainstream media komt. Dezelfde media die ons van gekleurde informatie voorziet. En geloof me, er lopen heus wel 'echte' journalisten rond op zoek naar een complot. En ze spelen heus niet allen onder één hoedje, alhoewel ik wel geloof dat bij bepaalde onderwerpen wel een gedragscode geldt..
Dus is het alleen leuk om hier over te lezen of speculeren, of moeten we het serieus gaan nemen en het topic verplaatsen naar NWSDe tijd zal het leren.
Ik bedoel, ik kijk naar dit soort onderwerpen volgens Occams Razor en leef gewoon verder. Ondertussen lees ik hier mee over het einde der tijden.
Inderdaad.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:29 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ook het idee dat de professionals van NASA, om maar wat te noemen, zulk nieuws niet naar buiten brengen vanwege druk van overheden om de verspreiding van angst te voorkomen, klinkt wel heel erg Hollywood achtig. Dit soort informatie lijkt me moeilijk te verbergen, klokkenluiders kunnen in elk soort organisaties voorkomen.
inderdaad, er hoeft maar 1 werknemer een beetje angstig te doen tegen familie, dan zoekt deze zo de pers op.....quote:Op maandag 27 juni 2011 22:29 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Ook het idee dat de professionals van NASA, om maar wat te noemen, zulk nieuws niet naar buiten brengen vanwege druk van overheden om de verspreiding van angst te voorkomen, klinkt wel heel erg Hollywood achtig. Dit soort informatie lijkt me moeilijk te verbergen, klokkenluiders kunnen in elk soort organisaties voorkomen.
Serieus?quote:
Hier moest ik om lachenquote:which took us completely by surprise! Here is another enhancement
Some kind of buildings, with what looks like a force field … right out of Star Trek … protecting them!
Lijkt meer op een foto, van een vliegtuig met knipperende lichten op de vleugels, met een lange belichtingstijd.quote:Op donderdag 23 juni 2011 02:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het kan makkelijk resultaat zijn van een slechte lens.
Hier een hele site hierover..http://logicbible.blogspo(...)1%3A00&max-results=5quote:Op maandag 27 juni 2011 21:24 schreef Truthfinder7 het volgende:
Er zal oorlog in de hemel zijn. Onderste filmpje... http://www.bovendien.com/(...)objecten-rond-de-zon
Hoe meer ik onderzoek doe naar Elenin hoe vreemder het wordt!!
Een goede vriend van mij (een amateur astronoom) had ik gevraagd om zijn telescoop eens op de zon te richten. Na wat aanpassingen aan zijn telescoop keek hij naar de zon. En tot zijn grote verbazing zag hij zo`n bolletje, nou ja bolletje die dingen moeten gigantisch zijn!
Het was duidelijk geen planeet of zonnevlek!
Ik persoonlijk probeer jou niet te overtuigen, maar ik denk dat er genoeg bewijzen zijn te vinden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:52 schreef WSquater het volgende:
Het enige wat ik nog een beetje geloof is dat er weer een ramp gaat gebeuren als de planeten en de komeet weer op één lijn staan (als ik dat filmpje mag geloven, waarop alle rampen gebeuren tijdens zo'n lijn). Maar het einde van de wereld... nee... dan moet je, zoals iemand anders zei, toch echt van betere huize komen om mij te overtuigen. Hard bewijs heb ik nog niet gezien.
Ik zie niet in hoe jij mijn standpunt ('Misschien gebeurt er wel wat als de planeten met die komeet/dwergster in één lijn staan, maar het einde van de wereld... geen hard bewijs voor gezien...') kan omdraaien in zo'n reactie. Het enige wat ik zeg is dat ik niet geloof dat het 'einde van de wereld' later dit jaar zal gebeuren, mede omdat daar gewoon geen bewijs voor is. Slecht een theorie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:18 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik persoonlijk probeer jou niet te overtuigen, maar ik denk dat er genoeg bewijzen zijn te vinden.
Ikzelf wil ook niet geloven dat het waar is! Ik heb ook een gezin.
Maar ik stop mijn hoofd in ieder geval niet in het zand. En stel dat een familie lid van een werknemer van NASA naar de media stapt, wat dan? Oh er komt een grote planeet (komeet of bruine dwerg ) aan hmm dat zetten we gelijk even op de voorpagina denk je dat??
Er zijn ook genoeg amateur astronomen die iets zeggen te zien! En volgens hen is het geen komeet maar een bruine dwerg. Die kunnen natuurlijk het verschil niet zien toch? tussen een komeet en een bruine dwerg. Nee jij zal het wel even vertellen, het is allemaal onzin.
Daar heb je gelijk in! maar laat jij mij maar eens zien dat het allemaal wel mee gaat vallen. Stel mij (ons) gerust, kom maar op!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:05 schreef WSquater het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe jij mijn standpunt ('Misschien gebeurt er wel wat als de planeten met die komeet/dwergster in één lijn staan, maar het einde van de wereld... geen hard bewijs voor gezien...') kan omdraaien in zo'n reactie. Het enige wat ik zeg is dat ik niet geloof dat het 'einde van de wereld' later dit jaar zal gebeuren, mede omdat daar gewoon geen bewijs voor is. Slecht een theorie.
Ja hoor, de aluminiumhoedjes verzinnen een gevaar, en dan ligt de bewijslast dat er niets aan de hand is bij de ongelovigen? Het is net zo'n onzinvraag als van een godgelovende die van een ongelovige het bewijs vraagt dat god niet bestaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:09 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in! maar laat jij mij maar eens zien dat het allemaal wel mee gaat vallen. Stel mij (ons) gerust, kom maar op!
Hier heeft drijfhout een goed punt. Volgens de astronomen is bij de aardbevingen (japan, chili) dezxe 'dwergster' al dichtbij geweest. Waarom zien ze dan niets vreemds gebeuren met andere planeten? Of is het zo een dwergster die alleen effect heeft op de aarde:Pquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:18 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ja hoor, de aluminiumhoedjes verzinnen een gevaar, en dan ligt de bewijslast dat er niets aan de hand is bij de ongelovigen? Het is net zo'n onzinvraag als van een godgelovende die van een ongelovige het bewijs vraagt dat god niet bestaat.
Man, als een bruine dwerg de baan van de binnenplaneten kruiste, dan hadden de banen van de binnenplaneten nu al volledig op stelten gestaan. De zon staat nog elke dag normaal aan de hemel en er gebeurt niks geks. Wat jij bewijzen noemt, zijn niets anders dan mogelijke aanwijzingen, door de bril van iemand die graag iets wil geloven.
Dat is de hele problematiek van conspiracy denkers in het algemeen. De reden ook dat ze moeilijk tot onmogelijk serieus te nemen zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:18 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Ja hoor, de aluminiumhoedjes verzinnen een gevaar, en dan ligt de bewijslast dat er niets aan de hand is bij de ongelovigen? Het is net zo'n onzinvraag als van een godgelovende die van een ongelovige het bewijs vraagt dat god niet bestaat.
Man, als een bruine dwerg de baan van de binnenplaneten kruiste, dan hadden de banen van de binnenplaneten nu al volledig op stelten gestaan. De zon staat nog elke dag normaal aan de hemel en er gebeurt niks geks. Wat jij bewijzen noemt, zijn niets anders dan mogelijke aanwijzingen, door de bril van iemand die graag iets wil geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |