Als ik iets wil geloven moet ik er wel bewijs voor hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:10 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
moet ik wel even zoeken! je zet me wel aan het werk argg ;-)
Als je het topic leest kom je erachter dat er wel al waarschuwing voor 15 mei uit gingen dat er iets stond te gebeuren. Men wist alleen niet WAT en speculeerde er druk op los. Ondertussen weten we dat het voornamelijk in de vorm van aardbeving komt. Wat het ook moge zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:07 schreef knight18 het volgende:
Had gelezen dat de aardbevingen in chili en japan van begin dit jaar verklaart worden door deze planeet x. Waarom heeft men dit niet bekendgemaakt een week voor de aardbevingen? Waren er toch minder doden?
Amateurs gaan naar nasa. Nasa zegt: dude, het is gewoon dit en dat. Amateurs zijn boos en zeggen: Nasa liegt ons voor! etc etc.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:21 schreef knight18 het volgende:
ja maar reageer es hierop: waarom maken al die amateur astronomen niet alle info bekend die ze hebben over deze dwergster? Waarom gaan ze niet bij de nasa/esa langs met hun info. Want zoiets is denk ik heel belangrijk.
Dan let jij niet goed op, want hebben ze er nu niet ineens haast mee?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:24 schreef knight18 het volgende:
bouw van ondergrondse bassissen is al heel lang gaande. Dus die vlieger gaat niet op.
Wat denk je dat dat voor een uitwerking zal hebben op de publieke opinie? Als massale paniek uitbreekt ben je nog verder van huis.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:07 schreef knight18 het volgende:
ok laatste vraag. waarom brengen amateur astronomen dit nieuws niet naar nieuwszenders, kranten etc... Dit is namelijk niet echt een klein iets. Het is iets dat alles kan verwoesten op aarde. Waarom blijven dze amateur astronomen alleen hun dingen op forums posten?
Ik denk dat kranten geen risico`s willen nemen want foto`s zijn goed te manipuleren!quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:07 schreef knight18 het volgende:
ok laatste vraag. waarom brengen amateur astronomen dit nieuws niet naar nieuwszenders, kranten etc... Dit is namelijk niet echt een klein iets. Het is iets dat alles kan verwoesten op aarde. Waarom blijven dze amateur astronomen alleen hun dingen op forums posten?
En daarom wel alles op een obscuur forum neerzetten? Wat is het nut daarvan als het blijkbaar de massa niet bereikt? Dat je na de catastrofe, mocht het internet het nog doen, je alsnog kan bewijzen dat jij ervan afwist?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:45 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat denk je dat dat voor een uitwerking zal hebben op de publieke opinie? Als massale paniek uitbreekt ben je nog verder van huis.
En onze media staat al zo bekend om hun relativerend en journalistiek vermogenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:48 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Ik denk dat kranten geen risico`s willen nemen want foto`s zijn goed te manipuleren!
En je wilt geen paniek zaaien als krant.
Dan zijn we hier klaar toch?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En daarom wel alles op een obscuur forum neerzetten? Wat is het nut daarvan als het blijkbaar de massa niet bereikt? Dat je na de catastrofe, mocht het internet het nog doen, je alsnog kan bewijzen dat jij ervan afwist?
Als je het zo zeker weet, dan wil je ook meerdere mensen waarschuwen en dat doe je niet via vage, kleurenblinde, websites...
[..]
En onze media staat al zo bekend om hun relativerend en journalistiek vermogen
In de praktijk hoef je slechts een tweet te plaatsen wil je iets in de krant hebben, maar een groot verhaal als dit zou ineens door de media onder de pet gehouden worden?
Juist bij een groot verhaal als dit kun je als krant onderzoek doen. Ga naar een andere astronoom, herhaal de procedure en kijk of hij ook wat ziet. Zo ja, dan is het juist een verhaal waard.
Pearle kan je daar vast wel mee helpen ;-)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:28 schreef -Datdus- het volgende:
Het zou prettig als jullie gewoon en ui nemen.moeilijk bij te houden wie wat zegt zo.
Precies, daar heb je helemaal gelijk in. En om paniek te voorkomen plaats je dit soort artikelen dus niet op de voorpagina van het AD en de Telegraaf, maar laat je het rustig staan waar het alleen in bepaalde kringen rondborrelt en door de rest van Nederland niet serieus wordt genomen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 19:37 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En daarom wel alles op een obscuur forum neerzetten? Wat is het nut daarvan als het blijkbaar de massa niet bereikt? Dat je na de catastrofe, mocht het internet het nog doen, je alsnog kan bewijzen dat jij ervan afwist?
Als je het zo zeker weet, dan wil je ook meerdere mensen waarschuwen en dat doe je niet via vage, kleurenblinde, websites...
Inderdaad een goed punt. Alleen gaan veel kranten uit van wat ze door het ANP aangereikt krijgen en zijn er weinig journalisten van grote kranten die zich aan een dergelijk artikel willen branden. Als ze het mis hebben kan hen dat hun kop kosten. Belachelijkmakerij is altijd de andere kant van de medaille met dit soort zaken.quote:[..]
En onze media staat al zo bekend om hun relativerend en journalistiek vermogen
In de praktijk hoef je slechts een tweet te plaatsen wil je iets in de krant hebben, maar een groot verhaal als dit zou ineens door de media onder de pet gehouden worden?
Juist bij een groot verhaal als dit kun je als krant onderzoek doen. Ga naar een andere astronoom, herhaal de procedure en kijk of hij ook wat ziet. Zo ja, dan is het juist een verhaal waard.
Een beetje welquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:57 schreef Ryon het volgende:
Hm.. Ik dacht dat al die aardbevingen veroorzaakt werden door HAARP? Of is dat het verschil tussen truth en bnw?
Bestaan er dan mensen die de riool- en sensatiejournalistiek van het AD en de Telegraaf serieus nemen?!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
En om paniek te voorkomen plaats je dit soort artikelen dus niet op de voorpagina van het AD en de Telegraaf, maar laat je het rustig staan waar het alleen in bepaalde kringen rondborrelt en door de rest van Nederland niet serieus wordt genomen.
was deze hier al langs gekomen?quote:Pas ontdekte planetoïde 'scheert' langs aarde
Laatste update: 24 juni 2011 09:51 info
AMSTERDAM - De pas ontdekte planetoïde 2011 MD scheert maandag 27 juni naar kosmische begrippen rakelings langs de aarde.
Foto: NU.nl/Allesoversterrenkunde.nl
De kleinste afstand tot het aardoppervlak zal 12.000 kilometer bedragen, maar NASA-wetenschappers benadrukken dat er geen kans bestaat dat het hooguit twintig meter grote brok gesteente op aarde zal inslaan.
Wel zal de zwaartekracht van de aarde de koers van de planetoïde beïnvloeden. Op het moment van dichtste nadering zal 2011 MD zich boven het zuidelijke deel van de Atlantische Oceaan bevinden, vlakbij de kust van Antarctica.
Vervolgens doorkruist hij de gordel van de geostationaire satellieten die boven de aarde hangen, maar de kans dat het tot een botsing met een satelliet komt is astronomisch klein.
HAARP heeft absoluut niets te maken met aardbevingen! http://www.haarp.alaska.edu/haarp/faq.htmlquote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:57 schreef Ryon het volgende:
Hm.. Ik dacht dat al die aardbevingen veroorzaakt werden door HAARP? Of is dat het verschil tussen truth en bnw?
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 15:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Precies, daar heb je helemaal gelijk in. En om paniek te voorkomen plaats je dit soort artikelen dus niet op de voorpagina van het AD en de Telegraaf, maar laat je het rustig staan waar het alleen in bepaalde kringen rondborrelt en door de rest van Nederland niet serieus wordt genomen.
[..]Eens
Inderdaad een goed punt. Alleen gaan veel kranten uit van wat ze door het ANP aangereikt krijgen en zijn er weinig journalisten van grote kranten die zich aan een dergelijk artikel willen branden. Als ze het mis hebben kan hen dat hun kop kosten. Belachelijkmakerij is altijd de andere kant van de medaille met dit soort zaken.
Nou, ik ben al een paar dagen aan het twijfelen of ik hem hier moet plaatsen, maar... vooruit met de geit dan maar..quote:Op zondag 26 juni 2011 15:58 schreef WSquater het volgende:
Ik volg het topic een week ofzo niet en wat een (onzin?) theorieen zijn er bijgekomen. Waarom moet het altijd terugkomen op dat Niburu gedoe?! Misschien is het wel gewoon een dwergster die eens in de zoveel tijd dicht bij aarde komt en daardoor aardbevingen veroorzaakt.Sommige theorieen hier zijn nogal verregaand, en ik heb nog geen rede gezien waarom ik zo'n theorie moet geloven.
Ik hoop nog steeds dat onzin is...maar ik ben bang dat het echt is..quote:Op zondag 26 juni 2011 19:05 schreef Truthfinder7 het volgende:
Is this real?? Maar ik hoop dat jij gelijk hebt WS, echt!!!
Maar zo niet dan hoop ik dat deze grote jongens hier onder ons te hulp schieten Ik heb overigens wel meer aanwijzingen kunnen vinden dat het geen onzin is dan dat het wel onzin is!
Net even gekeken, maar een schaduw in de ruimte? nooit van gehoord. Misschien een 2e planeet? omg :-(quote:Op zondag 26 juni 2011 18:00 schreef Maron het volgende:
[..]
Nou, ik ben al een paar dagen aan het twijfelen of ik hem hier moet plaatsen, maar... vooruit met de geit dan maar..
Weer iets anders om over na te denken..![]()
quote:"That is what happens with these long-period comets that come in from way outside our planetary system," said Don Yeomans of NASA's Near-Earth Object Program Office at NASA's Jet Propulsion Laboratory in Pasadena, Calif. "They make these long, majestic, speedy arcs through our solar system, and sometimes they put on a great show. But not Elenin. Right now that comet looks kind of wimpy."
Ik denk toch dat het anders in elkaar zit ;-) linkje >>http://www.planetxvideo.com/quote:Op maandag 27 juni 2011 10:31 schreef Elegy het volgende:
Misschien zijn het wel Tyranids
[ afbeelding ]
Die verplaatsen zich ook in bioschepen: http://warhammer40k.wikia.com/wiki/Tyranids
Dan heb jij niet goed opgelet, want volgens mij zijn er genoeg aanwijzingen die het behoorlijk geloofwaardig maken. Helaas! Ga jij maar lekker ja krantje lezen als je denkt daar wijzer van te worden wat dit onderwerp betreft. ;-)quote:Op maandag 27 juni 2011 18:31 schreef Sosa het volgende:
Ik weet het niet hoor.
Globe-ufo's bij de zon, schaduws in de ruimte, complete planetenstelsels die iedere 26.000 jaar voorbij komen...
Het ziet er allemaal best geloofwaardig uit zoals dit gepresenteerd wordt (hier tenminste), maar waarom komt er geen sterrenkundige (instantie) met aanzien met een plausibel verhaal of verklaring?
En waarom besteed een beetje persbureau geen aandacht aan het 'einde van de wereld zoals we die kennen'?
Moeten we ons dan maar baseren (lees fantaseren) op/over theorieën van amateur-onderzoekers met een zwak voor complottheorieën, mayageschriften en intergalactische spookverhalen?
Tot die tijd doe ik het maar af als onzin. Er zou toch een wel een aannemelijk, geloofwaardiger en/of bewijsbare theorie moeten zijn? Vreemd genoeg.
Het zijn niet voor niets amateurs.quote:Op maandag 27 juni 2011 20:24 schreef Truthfinder7 het volgende:
[..]
Dan heb jij niet goed opgelet, want volgens mij zijn er genoeg aanwijzingen die het behoorlijk geloofwaardig maken. Helaas! Ga jij maar lekker ja krantje lezen als je denkt daar wijzer van te worden wat dit onderwerp betreft. ;-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |