Politici staan geen gezondheidschadende zaken toe. Boeren doen gezondheidschadende handelingen. Wat verlang je van de overheid? Dat ze antibiotica voor dieren gaan verbieden? Leuk nog een on controleerbaar verbod. Dat gaat echt werkenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:19 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Uiteraard heb je gelijk met de poll (ja).
Het woord regulatie en het voorkomen daarvan bij producten en de ingrediënten is wel het meest treffende voorbeeld. Een gezond iets, reguleert zichzelf.
Ware het niet dat een ander gezond iets dat ene gezonde ziek kan maken.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:19 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Uiteraard heb je gelijk met de poll (ja).
Het woord regulatie en het voorkomen daarvan bij producten en de ingrediënten is wel het meest treffende voorbeeld. Een gezond iets, reguleert zichzelf.
Met welke verboden middelen behandelen boeren hun gewassen en dieren? Ik ben benieuwd. Ik dacht altijd dat de keuringsdienst van waren er was om levensmiddelen te controleren op verboden middelen, maar die zijn blijkbaar uit bedrijf gegaan?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:26 schreef fokthesystem het volgende:
Ooit zal er voor de regelgeving en middelen controle, verboden middelen e.d. een tuinder. boer of zo geweest zijn die dacht : "heej, mijn handel kan beter, ik ga de dieren / gewassen 'behandelen'.
En later keurde onze volksvertegenwoordiging e.e.a. nog goed ook !
De overheid stelt de regulatie op, niet de tuinders, boeren en consumenten. En daarmee zou de overheid ook de verantwoordelijkheid voor dit beleid op zich moeten nemen, wat zij helaas verzaakt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Politici staan geen gezondheidschadende zaken toe. Boeren doen gezondheidschadende handelingen. Wat verlang je van de overheid? Dat ze antibiotica voor dieren gaan verbieden? Leuk nog een on controleerbaar verbod. Dat gaat echt werken![]()
Consumenten hebben hierin juist een grote verantwoordelijkheid, wij willen immers goedkoop vlees. Hoe dat gemaakt wordt maakt ons geen reet uit als het maar goedkoop is. Tot het misgaat, dan begint iedereen te schreeuwen dat het de schuld van de overheid is.
Waarom zijn wij niet bereid meer te betalen voor vlees wat antibiotica vrij is?
als wij met zijn allen geen producten meer kopen met E-nummering dan is het binnen de kortste keren niet meer aanwezig.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:31 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
De overheid stelt de regulatie op, niet de tuinders, boeren en consumenten. En daarmee zou de overheid ook de verantwoordelijkheid voor dit beleid op zich moeten nemen, wat zij helaas verzaakt.
Neem als voorbeeld de E-nummering. Niemand dwingt bedrijven E-nummering in hun producten te doen, maar het levert winst op. En terwijl ze schadelijk zijn (vandaar regulatie), wordt het toegestaan met mate door overheden. Wetende dat bedrijven deze toevoegingen dus gaan maken bij hun producten, laakt de overheid initiatief om dit tegen te gaan. Of in ieder geval om een ander geluid te laten horen, wat wenselijk is bij een orgaan dat onafhankelijk van het bedrijfsleven hoort te zijn. Integendeel, door het invoeren van bijvoorbeeld E-nummers, stimuleert en dirigeert de overheid indirect schadelijke stoffen in producten, richting de consument.
$_$
Onze voedselkwaliteit zou ernstig er op achteruit gaan zonder gebruik van conserveermiddelen en antioxidanten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
als wij met zijn allen geen producten meer kopen met E-nummering dan is het binnen de kortste keren niet meer aanwezig.
De overheid zou dit helemaal niet moeten willen reguleren. Alles wat de overheid doet doet ze tegenwoordig nog maar half, dus slecht. Dat komt voornamelijk omdat de overheid teveel taken heeft. Dat moet eens ophouden. De overheid moet zich bezig houden met een aantal basiszaken: veligheid, huisvesting, mobiliteit, zorg en de sociale zekerheden. Voor de rest moeten ze zich met zo weinig mogelijk zaken bemoeien.
Stil nou, laat die mensen hier in de waan dat die middelen erin worden gedaan om ons te vergiftigenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Onze voedselkwaliteit zou ernstig er op achteruit gaan zonder gebruik van conserveermiddelen en antioxidanten.
En moeten we dan maar geen azijnzuur meer gebruiken? E260
Appelzuur? E296
Vitamine C? E300
Of wat te denken van E410, Johannisbroodmeel, E414, arabische gom, E941 Stikstof?
Ja ja, vroeger, zeg maar 75 jaar geleden was het nog allemaal beter, toen gingen mensen nog gewoon dood aan mazelen, aan tetanus of wondkoorts als ze een wondje kregen, kregen tuberculose omdat ze melk dronken die niet verpakt was.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Stil nou, laat die mensen hier in de waan dat die middelen erin worden gedaan om ons te vergiftigen
quote:Ik schreef: Ooit zal er voor de regelgeving en middelen controle, verboden middelen e.d. een tuinder. boer of zo geweest zijn die dacht : "heej, mijn handel kan beter, ik ga de dieren / gewassen 'behandelen'.
En later keurde onze volksvertegenwoordiging e.e.a. nog goed ook !
Lees nog eens goed, je haalt verleden door elkaar met heden en concludeert dat wat voor regelgeving gebeurde dUs nu plaats vind, mEt medeweten (cq niet-ontdekken) van keuringsdiensten / politiek.quote:Jij antwoordde : Met welke verboden middelen behandelen boeren hun gewassen en dieren? Ik ben benieuwd. Ik dacht altijd dat de keuringsdienst van waren er was om levensmiddelen te controleren op verboden middelen, maar die zijn blijkbaar uit bedrijf gegaan?
Hoe bedoel je dit? De voedselveiligheid is sinds de oorlog enorm toegenomen. Nul risico bestaat echter niet. Maar dit hele EHEC verhaal, er gaan een stuk of 25 mensen dood aan een bacterie infectie, jeez, er gaan een veelvoud ieder jaar dood aan de griep.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
Piet, waar het mij eigenlijk om gaat is dat we gewoon meer eigen verantwoordelijkheid voor ons handelelen moeten nemen.
iedere keer gebeurt er iets. Dan begint iedereen te schreeuwen dat de overheid er iets aan moet doen. Die komen vervolgens met ondoordachte wetgeving, in veel gevallen amper te handhaven en meestal creeert het een papieren veiligheid, wat eigenlijk alleen maar geld kost omdat er weer een paar ambtenaren bijkomen die op papier controleren of alles klopt. iedereen slaapt zogenaamd weer veilig en het enige echte resultaat wat er geboekt is, is dat de belastingen weer omhoog gaan. Ik word er gewoon een beetje moe van.
Noem je enkele gevallen uit China. Kan ik er iets aan doen dat ze in China niet kijken op een Chinees meer of minder.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:49 schreef fokthesystem het volgende:
Lees nog eens goed, je haalt verleden door elkaar met heden en concludeert dat wat voor regelgeving gebeurde dUs nu plaats vind, mEt medeweten (cq niet-ontdekken) van keuringsdiensten / politiek.
WELKE troep men zoal probeert weet ik niet allemaal, wel dat het dus gebeurt en de politiek dat nog laat plaatsvinden ook.
Enkele voorbeelden van 'slimme ondernemers' : alcohol verdunt met anti-vries, melkpoeder met ander poeder(weet ff niet meer wat, google china en melkpoeder), en dus heel simpel, de al jaren voorspelde fout met grote gevolgen : anti-biotica in dieren.
Gewassen idem, steeds sterker DDT en afgeleiden.
Nogmaals, als jij in de supermarkt bent. Let jij er dan op of je voedsel onbehandeld is of let je alleen op de prijs?quote:De natuur recyclet dat ook nog eens, dus zelfs na gif bespoten plant > prooi dier > roofdier > dood > gaat het gif proces verder met diens dodelijke werk...
Ja, laten we pesticiden. fungiciden en herbiciden afschaffen, gaan we met zijn alleen weer gewoon in grote getalen dood als er weer eens een misoogst is.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:49 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
[..]
Lees nog eens goed, je haalt verleden door elkaar met heden en concludeert dat wat voor regelgeving gebeurde dUs nu plaats vind, mEt medeweten (cq niet-ontdekken) van keuringsdiensten / politiek.
WELKE troep men zoal probeert weet ik niet allemaal, wel dat het dus gebeurt en de politiek dat nog laat plaatsvinden ook.
Enkele voorbeelden van 'slimme ondernemers' : alcohol verdunt met anti-vries, melkpoeder met ander poeder(weet ff niet meer wat, google china en melkpoeder), en dus heel simpel, de al jaren voorspelde fout met grote gevolgen : anti-biotica in dieren.
Gewassen idem, steeds sterker DDT en afgeleiden.
De natuur recyclet dat ook nog eens, dus zelfs na gif bespoten plant > prooi dier > roofdier > dood > gaat het gif proces verder met diens dodelijke werk...
BNW is die kant op. Als jij niet inhoudelijk wilt ingaan op mijn posts, maar zo reageert is dat een zwaktebod.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:54 schreef fokthesystem het volgende:
@piet V en boris K, praat het maar goed, doet de politiek ook, die staan de praktijken toe EN stellen 'controle en regels' in...![]()
Contradictio in terminis ergens en veel ellende opleverende.
En het gaat om geld, weer, uiteraard. Dus of jullie ff snel willen leren, werken, belasting dokken en dan vlot dood.
Het is niet moeilijk, de politiek doet dit, is een basale levens behoefte / item, dus met hun regels en toestaan van... zijn zij wel degelijk verantwoordelijk.
Maar ja, NL, hoogste politieke verantwoording? Niet je troep oplossen, wel opstappen èn geld mee krijgen. Daarna niet zelden bij zo een bedrijf gaan werken. the circle of politicis...
Je bent moeilijk serieus te nemen zo.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, laten we pesticiden. fungiciden en herbiciden afschaffen, gaan we met zijn alleen weer gewoon in grote getalen dood als er weer eens een misoogst is.
Het gaat me niet specifiek om voedsel. het gaat om de algemene trend dat als er eens iets uitzonderlijk gebeurt, waar statistisch ook nog eens een heel kleine kans op herhaling is. Dan wordt er meteen naar de overheid gekeken om die kans nog verder te reduceren. Meestal gebeurt dat dan alleen op papier. verder brengt leven gewoon risico's met zich mee. We moeten niet elk risico willen afdekken, dat levert te weinig als je kijkt naar de kosten die je moet maken.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? De voedselveiligheid is sinds de oorlog enorm toegenomen. Nul risico bestaat echter niet. Maar dit hele EHEC verhaal, er gaan een stuk of 25 mensen dood aan een bacterie infectie, jeez, er gaan een veelvoud ieder jaar dood aan de griep.
Maar aan de andere kant zijn er steeds meer mensen als de dood voor vaccinatie, waardoor er weer kinderen creperen aan iets als de mazelen.
Snap je zelf wel wat je hier post? Ik namelijk niet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:56 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je bent moeilijk serieus te nemen zo.
Langs de neus weg geef je iets aan zonder het door te hebben (gok ik), namelijk natuurlijke dood versus korter/zieker leven / dood door schuld.
Oh, dat hele nanny state gebeuren bedoel je, ja dat is flink aan het doordraaien.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Het gaat me niet specifiek om voedsel. het gaat om de algemene trend dat als er eens iets uitzonderlijk gebeurt, waar statistisch ook nog eens een heel kleine kans op herhaling is. Dan wordt er meteen naar de overheid gekeken om die kans nog verder te reduceren. Meestal gebeurt dat dan alleen op papier. verder brengt leven gewoon risico's met zich mee. We moeten niet elk risico willen afdekken, dat levert te weinig als je kijkt naar de kosten die je moet maken.
Dat is het hem nu net... politiek en bedrijven, er is al verwevenheid.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:57 schreef Boris_Karloff het volgende:
Het gaat me niet specifiek om voedsel. het gaat om de algemene trend dat als er eens iets uitzonderlijk gebeurt, waar statistisch ook nog eens een heel kleine kans op herhaling is.
Maak dat eens hard, dat dit een stijgende trend is.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:59 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is het hem nu net... politiek en bedrijven, er is al verwevenheid.
Het is juist vaker en vaker dat troep in de markt komt en men achteraf pas snapt wie wat waar en wanneer.
Wat wil je dat de overheid doet? Antibiotica verbieden? En hoe gaan ze afdwingen dat boeren dat dan niet uit het buitenland halen?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:54 schreef fokthesystem het volgende:
@piet V en boris K, praat het maar goed, doet de politiek ook, die staan de praktijken toe EN stellen 'controle en regels' in...![]()
Contradictio in terminis ergens en veel ellende opleverende.
En het gaat om geld, weer, uiteraard. Dus of jullie ff snel willen leren, werken, belasting dokken en dan vlot dood.
Het is niet moeilijk, de politiek doet dit, is een basale levens behoefte / item, dus met hun regels en toestaan van... zijn zij wel degelijk verantwoordelijk.
Maar ja, NL, hoogste politieke verantwoording? Niet je troep oplossen, wel opstappen èn geld mee krijgen. Daarna niet zelden bij zo een bedrijf gaan werken. the circle of politicis...
maakt niet uit waar ze het halen, op gebruiken er van moet levenslange uitsluiting staan van verwante beroepen, bedrijf kwijt e.d.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
En hoe gaan ze afdwingen dat boeren dat dan niet uit het buitenland halen?
Ik noem aardig wat problemen die bestaan, en heb dus geen idee op welk probleem jij doelt.quote:je doet net of het probleem niet bestaat, maar dat is iets anders als oplossen.
Je hebt door dat je dan veeziektes niet meer kan bestrijden?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
maakt niet uit waar ze het halen, op gebruiken er van moet levenslange uitsluiting staan van verwante beroepen, bedrijf kwijt e.d.
[..]
Ik noem aardig wat problemen die bestaan, en heb dus geen idee op welk probleem jij doelt.
Dat is slechts jouw foutieve mening, en je bent niet alleen, velen zien de realiteit niet, alleen propaganda slikken is wat men doet.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:05 schreef du_ke het volgende:
fokthesystem, je beseft dat je mijlenver van iedere realiteit verwijderd bent?
Sorry, ik had het anders moeten formuleren. ik had moeten zeggen de oorzaak van het probleem los je er niet mee op.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:04 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
maakt niet uit waar ze het halen, op gebruiken er van moet levenslange uitsluiting staan van verwante beroepen, bedrijf kwijt e.d.
[..]
Ik noem aardig wat problemen die bestaan, en heb dus geen idee op welk probleem jij doelt.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:01 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat wil je dat de overheid doet? Antibiotica verbieden? En hoe gaan ze afdwingen dat boeren dat dan niet uit het buitenland halen?
Het is heel makkelijk om met een verbod te komen. Maar daar los je niet het probleem mee op. je doet net of het probleem niet bestaat, maar dat is iets anders als oplossen.
Are you f%$^)*ing kidding me?!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Politici staan geen gezondheidschadende zaken toe. Boeren doen gezondheidschadende handelingen. Wat verlang je van de overheid? Dat ze antibiotica voor dieren gaan verbieden? Leuk nog een on controleerbaar verbod. Dat gaat echt werken![]()
Je hebt door dat deze manier van politiek/bedrijf voeren mensen via de voedselketen (arguhm, weinig natuurlijks aan) onbehandelbaar aan het maken is, dat het deels al zo is ?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Je hebt door dat je dan veeziektes niet meer kan bestrijden?
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is slechts jouw foutieve mening, en je bent niet alleen, velen zien de realiteit niet, alleen propaganda slikken is wat men doet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Niet behandelen, wat jij wilt, is al helemaal geen oplossing.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:11 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je hebt door dat deze manier van politiek/bedrijf voeren mensen via de voedselketen (arguhm, weinig natuurlijks aan) onbehandelbaar aan het maken is, dat het deels al zo is ?
Eigenlijk een retorische vraag, met antwoord : nee
Niemand snapt het, behalve fokthesystem?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:09 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is slechts jouw foutieve mening, en je bent niet alleen, velen zien de realiteit niet, alleen propaganda slikken is wat men doet.
Kick deze draad anders even door naar BNW of Thruth waar ie thuis hoort bij de andere aluminiumfoliehoedjes.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niemand snapt het, behalve fokthesystem?
Feitelijk zijn degenen die dat roepen niet zelden de grootste groep.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Kick deze draad anders even door naar BNW of Thruth waar ie thuis hoort bij de andere aluminiumfoliehoedjes.
Ja hier wordt het niks...quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kick deze draad anders even door naar BNW of Thruth waar ie thuis hoort bij de andere aluminiumfoliehoedjes.
'Hier' bestaat niet, het zijn nullen en enen op internet.quote:
gil gil gilquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:17 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Feitelijk zijn degenen die dat roepen niet zelden de grootste groep.
Het is die groep met aluhoedjes die wel propaganda slikken, de lessen op school niet na-trekken e.d. of zoals men wel eens leest, de meeste gekken lopen buiten de instituten rond, of : wie is er gekker de gek, of zij die hem/haar volgen?
De stelling is simpel: de politiek gaat over volksgezondheid, maar is eigenlijk destructief bezig, want staat zaken toe waar menig wetenschapper al voor waarschuwde en hetgeen eerder en nu ook uitkomt.
Dat niet zien kunnen/willen duidt op onwetendheid of minimaal oogkleppen.
Dank je, kan ie ook weer weg uit mijn active topicsquote:
aidsquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
gil gil gil
Kom maar eens met harde cijfers en degelijke onderbouwingen
Run joe, run, kop in het zand en blij lachen als een boer met kiespijn maar.quote:
Inderdaad, de overheid moet dit ook niet reguleren. Een samenleving kan dat prima zelf.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
als wij met zijn allen geen producten meer kopen met E-nummering dan is het binnen de kortste keren niet meer aanwezig.
De overheid zou dit helemaal niet moeten willen reguleren. Alles wat de overheid doet doet ze tegenwoordig nog maar half, dus slecht. Dat komt voornamelijk omdat de overheid teveel taken heeft. Dat moet eens ophouden. De overheid moet zich bezig houden met een aantal basiszaken: veligheid, huisvesting, mobiliteit, zorg en de sociale zekerheden. Voor de rest moeten ze zich nergens mee bemoeien
Slechts een heel klein deel kan dat zelf 'afwegen'.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:30 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Inderdaad, de overheid moet dit ook niet reguleren. Een samenleving kan dat prima zelf.
Inderdaad, maar ipv de patiënten te compenseren, krijgen de bedrijven weer geld. ons geld, en eerder dat van de patiënten.quote:Maar door gekozen te hebben voor regulering, is er indirect gekozen voor steun aan deze branche. Het toevoegen van deze additieven aan producten, wordt namelijk gereguleerd, dus toegestaan met bepaalde richtlijnen.
Inderdaad.quote:Door niet te reguleren en zich afzijdig te houden als overheid, zullen mensen zelf moeten gaan lezen op verpakkingen, en zelf gaan nadenken over wat zij wel en niet willen kopen. Ze zullen zich moeten verdiepen in de ingredienten en bereidingswijze, in plaats van te lezen dat het is goedgekeurd door EU-richtlijnen. Dit zal volgens mij ook inderdaad resulteren in vermindering van E-nummers in producten (als voorbeeld).
Omdat men dom wordt gehouden met kansloze dingen op tv, op straat en eigenlijk overal waar commerciële belangen worden gediend.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:36 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Slechts een heel klein deel kan dat zelf 'afwegen'.
Schandalig hoe het er soms aan toe gaat idd. Ik zag laatst nog een docu over de uitbraak van MKZ een tijd terug. Sommige veehouders stonden half te juichen dat hun veestapel werd afgemaakt. Alle onkosten werden immers vergoed, en men hoefde er geen arbeid voor te verrichten.quote:Inderdaad, maar ipv de patiënten te compenseren, krijgen de bedrijven weer geld. ons geld, en eerder dat van de patiënten.
Draai het gerust eens om !quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:04 schreef oompaloompa het volgende:
Beetje een vraag alsof water nat is (net als chloroform)
En dan elke instemming interpreteren dat water dus duidelijk gevaarlijk is en bedoeld om ons allemaal te controleren...
Idd... Veel te simplistisch gestelde vraag en antwoorden.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:04 schreef oompaloompa het volgende:
En dan elke instemming interpreteren dat water dus duidelijk gevaarlijk is en bedoeld om ons allemaal te controleren...
Met levensbedreigende basale zaken dienen we terug te gaan naar de basis. Hier is dat volgens de politiek, diezelfde politiek, de rechters, de rechtstaat e.d.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:45 schreef ATuin-hek het volgende:
Idd... Veel te simplistisch gestelde vraag en antwoorden.
Rightquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:04 schreef oompaloompa het volgende:
Er bestaat ook nog zoiets als een oversimplificatie.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:47 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Met levensbedreigende basale zaken dienen we terug te gaan naar de basis. Hier is dat volgens de politiek, diezelfde politiek, de rechters, de rechtstaat e.d.
Techneuten weten het al langer : hoe simpeler hoe beter.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:00 schreef ATuin-hek het volgende:
Er bestaat ook nog zoiets als een oversimplificatie.
Kwaliteitspost. Je doet je ondertitel eer aan in deze post.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 16:04 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Right
Vraag jezelf eens af waarom de overheid maximaal aan het innen is op 'schadelijke' stoffen in onze producten. Terwijl dat extra geld (accijns) niet eens gebruikt wordt om iets tegen die schadelijke effecten tegen te gaan, noch om er onderzoek naar te doen. Terwijl dit juist wel de redenen zijn waarvoor die accijnzen zijn ingevoerd. Het verdwijnt gewoon in de staatskas, en we krijgen er nog misselijke producten voor terug ook.
Het draait gewoon om het geld, dat valt niet te ontkennen. Menselijke gezondheid is dan ook ondergeschikt aan economische zaken bij de overheid.
Wat hebben groenten nog meer gemeen?quote:EHEC-bacterie: Thailand vindt verdachte bacterie op Belgische bloemkolen
De Thaise autoriteiten hebben zaterdag aangekondigd dat ze de E.coli-bacterie hebben aangetroffen op geïmporteerde bloemkolen uit België. Er is nog geen duidelijkheid of het om de EHEC-bacterie gaat.
Momenteel wordt er nog onderzocht of het om dezelfde stam gaat die in Europa al aan 33 mensen het leven heeft gekost. Het Federaal Agentschap voor Voedselveiligheid (FAVV) zegt dat die kans erg klein is en dat er geen enkele reden is tot ongerustheid.
"We hebben nog drie tot vijf dagen nodig om de stam van de bacterie te analyseren", zo luidt het bij de Thaise bevoegde instanties.
Thailand verklaarde afgelopen donderdag nog dat ze de E-coli-bacterie had aangetroffen op een lading avocado's uit Europa
Zo.......... dawast,quote:Op zondag 12 juni 2011 09:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Gewoon geen vlees eten van een Koe die komkommers, tomaten, sla, bietenspruiten of taugé heeft
gegeten en geen slootwater heeft gedronken, dan zit je wel safe![]()
Tis wel lekker BBQ weer![]()
http://www.nujij.nl/gezon(...)worst.12609967.lynkx
EHEC-bacterie gevonden op braadworst
media.nu.nl
Na de komkommer, taugé en bietspruit zijn er nu sporen van de EHEC-bacterie gevonden op een
braadworst. Ook ditmaal werd deze vondst gedaan in het afval van besmette personen in
Duitsland. Onderzoekers van onze oosterburen raden het eten van barbecuevlees en in het
bijzonder de braadworst af.
Volgens de staatssecretaris van landbouw is er geen reden tot zorgen.
"Het eten van braadworsten is ongezond, dat is niets nieuws", aldus meneer Bleker.
"Wellicht oogt de worst nog wel leuk als decoratie op de barbecue".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |