Ik ben het grotendeels eens met fokthesystem en Hans_van_Baalen en ik begrijp
werkelijk niet waarom ze 0% serieus worden genomen, maar dat is niks nieuws want dat overkomt mij ook altijd zeker als je een andere mening hebt dan Pietverdriet.
Kunnen volwassen mensen niet eens meer normaal discuseren tegenwoordig?
Het is wel degelijk waar dat de overheid heel vaak dingen achterhoud en dat ''die dingen'' dan toch
uitkomen is heel vaak dankzij stichtingen zoals (jajaja ga ik weer) Wakker Dier of de
Dierenbescherming,
Er zijn zoveel voorbeelden.
Waarom krijgt de Bio-industrie bijvoorbeeld WEL miljoenen per jaar aan subsidie en stichtingen
die controle's op misstanden uitvoeren geen cent?
Ondanks dat de overheid al heel lang wist (en weet) dat Kippenvlees uit de Bio-industrie ware
Antibioticabommen waren (en nog steeds zijn) kreeg de bekende kipreclamecampagne
(kip het meest veelzijdige stukje vlees_ toch maar liefst 2,9 miljoen subsidie (50% totale kipreclamebudget).
Dus 2,9 miljoen euro subsidie voor een (“misleidend” en “oneerlijk”) reclamespotje !!!Wakker Dier spande een rechtzaak in.
http://www.wakkerdier.nl/nieuwsbrief/display.php?List=1&N=58'Kip': een oneerlijk en misleidend stukje reclame
De reclamecampagne ‘Kip, het meest veelzijdige stukje vlees’ van de kipsector is “misleidend” en
“oneerlijk”.
Ze stellen ten onrechte dat “al het kippenvlees dat in ons land wordt verkocht, 100% OK is”.
Want
meer dan één op de drie kipfilets is besmet met Salmonella of Campylobacter.Dit stelt de Reclame Code Commissie na een klacht van Wakker Dier.
De uitspraak (pdf) is een klap in het gezicht van de EU, omdat de misleidende reclames voor de
helft (drie miljoen euro) worden betaald door de Europese Commissie.
Na een klacht van Wakker Dier stelden de EU en het Landbouwministerie afgelopen zomer nog,
dat de kipcampagne ‘objectieve en volledige informatie’ verstrekt over voedselveiligheid en
dierenwelzijn.
Kip is de grootste veroorzaker van diarrhee, en jaarlijks sterven er zelfs 30 mensen aan
Salmonellavergifiting.
Als je dat ‘100% OK’ noemt, kakel je als een kip zonder kop.En dan hebben we het nog niets eens over het leed van de kippen zelf gehad.
even pauze...
''Ze'' hebben de uitslag van de rechtzaak niet afgewacht maar het spotje is wel van de
buis gehaald. (weg subsidiegeld en nog steeds geen duidelijke informatie naar de
consument WAAROM het spotje van de buis is gehaald.)en als klap op de vuurpijl hebben ''ze'' en met ''ze'' bedoel ik maar liefst Alexander en Maxima
maar even ''van stal gehaald'' om de kilo-knaller dan maar te gaan promoten in Vietnam.
want weten die Vietnamezen veel... als ''wij'' het straks niet meer willen vreten omdat de
meerderheid van de mensen in Nederland (hopenlijk) eindelijk wakker zijn geworden en toch
gaan kiezen voor Biologisch vlees dan splitsen ze die smerigheid dus gewoon die Vietnamezen
in hun maag, en voor de Vietnamezen is het NOG gevaarlijker dan voor ons.
Als je wil weten waarom dan kan je hier het artikel lezen als je wilt.
http://www.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/5670
Nederland maakt in Vietnam reclame voor de kiloknaller
18-05-2011===================================================================Neem maar even koffie want dit wordt een lange post...
Ik zou mijn verhaal en bezwaren ook in 10 posten kunnen verdelen maar
ik doe het liever in 1x, ben ik het kwijt, en wie het niet wil lezen moet maar even
scrollen.
===================================================================Nog een paar feitjes uit de ''Beer-subsidie-put"
In de herfst 2007 een soortgelijke promotiecampagne voor kalfsvlees van kalveren met
bloedarmoede (3 miljoen euro).
Als je koeien helemaal naar een slachterij in Noord-Afrika sleept, word je beloond met EU-
subsidies (EU totaal 2007: 12 miljoen).
In 2007 trokken diverse provincies hun knip voor varkensbedrijven die extra varkens in
een potdichte industriestal met ammoniakfilter willen proppen
De kuikenveegmachine – die per uur 8.000 kuikens uit een stal opveegt en in kratten uitspuugt
voor vervoer – is een product van gesubsidieerd onderzoek .
DAAR gaan jullie belastingcentjes dus naar toe, ondanks alle ellende voor Mens, Dier en Milieu.
Inderdaad met medewerking van de ''overheid'' en de ''politiek.
en nee cijfers van 2010 of 2011 heb ik nog niet kunnen vinden.
In ieder geval geen duidelijke bronnen, wie ze wel heeft, ik zou ze wel eens willen zien
===================================================================http://nos.nl/artikel/147(...)rien-in-voedsel.htmlZorgen over resistente bacteriën in voedsel31 mrt 2010
Door redacteur gezondheidszorg Rinke van den BrinkArtsen, microbiologen en andere wetenschappers maken zich ernstig zorgen over
onderzoeksresultaten die erop wijzen dat mensen via de voedselketen bacteriën binnenkrijgen
die resistent zijn voor bijna alle beschikbare antibiotica.
Advies
De wetenschappers gaan op korte termijn aan de ministers Klink van VWS en Verburg van LNV
een advies uitbrengen.
Het is dan aan de ministers om maatregelen te treffen of verder onderzoek af te wachten.
Dit is een lang artikel dus ik zal hem niet helemaal plaatsen als je wil kan je het hele
artikel lezen, maar het is zeker aan te raden om het te lezen voordat men begint te
schreeuwen over alu hoedjes.. maar 1 klein stukje uit het artikel wil ik hier toch wel plaatsen.

"Als de ontwikkelingen zo doorgaan keren we terug naar de tijd van vóór de uitvinding van de
penicilline en de antibiotica. In Zuid-Afrika zijn er inmiddels al onbehandelbare
tuberculosepatiënten die naar huis gestuurd worden met de mededeling dat de artsen niets
meer voor hen kunnen doen."
Om te voorkomen dat het ook elders in de wereld die kant op gaat ziet Vandenbroucke maar één
oplossing: "De industrie moet zo snel mogelijk een vierde generatie antibiotica ontwikkelen.
En die dan zo duur maken dat het uitgesloten is dat die massaal gebruikt kan gaan worden in de
intensieve veehouderij.
Helaas zit er maar weinig in de pijplijn wat dat betreft."
hele artikel kan je hier lezen
http://nos.nl/artikel/147(...)rien-in-voedsel.html
===================================================================Nog een merkwaardig feitje...
Vee krijgt in Nederland meer antibiotica dan waar dan ook in Europa.
Uit onderzoek blijkt dat 5% van de dierenartsen verantwoordelijk is voor het voorschrijven van
80% van alle antibiotica.
Deze 5% ontving in 2008 uit de verkoop van antibiotica zo'n 285.000 euro per dierenartsenpraktijk.
Een logische oplossing zou zijn om het verkopen en het voorschrijven van medicijnen te
ontkoppelen.Dus er wordt grof geld verdient over de ruggen van ''Het klootjesvolk'',