Waarom vind ik dat nou niet gekquote:
quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Waarom vind ik dat nou niet gek
Dwerg, Elf, Hobbit en Ent
Arwenquote:Op donderdag 9 juni 2011 14:00 schreef Mama_Mia het volgende:
Foto's zijn bijna klaar.
Er zijn 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.
Vrouwtje 1: cypers met grote witte pootjes
Vrouwtje 2: cypers met rood
Mannetje 1: cypers met veel wit
Mannetje 2: cypers met witte voetjes
Merry is een jongensnaamquote:
Zwakke reden hoorquote:Op donderdag 9 juni 2011 14:02 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Merry is een jongensnaam![]()
En Arwen doe ik niet, om persoonlijke redenen
Als ik hout goed te doen vind dan graagquote:Op donderdag 9 juni 2011 14:04 schreef Troel het volgende:
Wat een frummels
Op hout zo te zienNog een driekwart zak hebben?
In de film is Merry een jongensnaam maar who caresquote:Op donderdag 9 juni 2011 14:02 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Merry is een jongensnaam![]()
En Arwen doe ik niet, om persoonlijke redenen
Ikkequote:Op donderdag 9 juni 2011 14:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
In de film is Merry een jongensnaam maar who cares
Film? Is er ook een film van dan? Een boek! Ik wil een boek! Een Boehoeeek!quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
In de film is Merry een jongensnaam maar who cares
Ja precies. Ik heb net nog Elessar toegevoegd, vind ik ook mooi.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:20 schreef Troel het volgende:
Ik vind zowel Frodo als Sam qua mooiheid in het niets vallen bij die andere namen
Dat is stukken beter!quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:21 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik neig naar Éowyn, Artanis, Maedhros & Elessar.
Vallen ze iig wel op
quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:32 schreef tombolafan het volgende:
Zo, nou, ik zal nog eens iets opperen
Laat maar ofzo
Dankjequote:
quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:41 schreef Catch22- het volgende:
Ik wil erg graag een tweede katje, maar vriendinlief nog niet zo. Zal haar dit topic wel even laten lezen...
Moet je ze nog flessen of eten ze allemaal al?quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:53 schreef Mama_Mia het volgende:
gewichtjes liggen allemaal zo rond de 450 gram
mannetje cypers met veel wit is ietsje afgevallen maar dat kan ook verschil in weegschaal zijn
Eten allemaal al. 5x per dag en dan 's avonds een flesjequote:Op donderdag 9 juni 2011 15:05 schreef indaha het volgende:
[..]
Moet je ze nog flessen of eten ze allemaal al?
Ja hequote:Op donderdag 9 juni 2011 16:09 schreef Cat22 het volgende:
Weer een gastgezin erbij!![]()
Wat een mooierts.En wat die namen betreft: ervaring hier heeft geleerd dat makkelijker in het gehoor liggende namen vaak betere respons op de adoptiepagina's opleveren.
![]()
Haha ja vooral Maedhros was erg lekker bezigquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:41 schreef Mry het volgende:
Wat lief die vier kittens op schoot, ze zijn erg schattig!
Ze maken wel een smeerboel van het eten.
(Mooie chinese karakters btw! Zag ik er nou op je rechter arm ook een? Welke was dat?)
Dus dat gaat eigenlijk best goed voor zo'n eerste dagquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:53 schreef Mama_Mia het volgende:
Rhana loopt een beetje rond, gaat naar de slaapkamer als ze het even niet prettig vindt, maar komt ook genoeg kijken. Ze sluipt een beetje af en toe maar ik mag haar wel aaien. Ze heeft heel even gegromd en Éowyn heeft naar haar geblazen, maar dat was het tot nu toe.
Ja volgens mij ookquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:31 schreef indaha het volgende:
[..]
Dus dat gaat eigenlijk best goed voor zo'n eerste dag
Morgen weerquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:23 schreef Ansu het volgende:
Aahhhh! Blijven spammen met foto's en filmpjes, anders geloof ik het niet
Volgens mijn mapje (en ja daar staat het grootste deel van mijn kennis inquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:41 schreef Greys het volgende:
Wat een dappere frummels!
Zo met zijn vieren naast elkaar met een schoteltje eten, wat cute.
Ik weet helemaal NIETS van kittens () maar met vier weken hoeven ze dus al geen extra warmte (kruik ofzo) meer om de moeder te vervangen? Lach me maar uit als het een stomme vraag is hoor, ik heb 1 kat en die kreeg ik toen hij al volwassen was uit het asiel, vandaar.
En jullie Redcat-pleegmoeders kunnen mooi ervaringen uitwisselen hier natuurlijk
Wat leukquote:Op donderdag 9 juni 2011 23:19 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook
Maedhros heeft een beetje een rood kontje, heb het even schoongemaakt - alle kittens hadden aardig aangekoekt vuil rond de kont maar dat is niet schoon te krijgen- en hopelijk gaat het nu beter. Ze hebben diarree gehad en gevoelige maagjes dus de poep is nog vrij zacht, maar ze poepen allemaal prima tot nu toe. Maedhros heeft wel twee keer naast de bench gepoept
Net hebben ze een flesje gedeeld met z'n vieren, Artanis vond het niet leuk dat ze moest delen, en Éowyn was zo gretig dat nu al een van de drie speentjes kapot isOmdat Maedhros de lichtste is heeft hij ietsjes meer gehad dan de anderen.
Ik ga morgenochtend voor het eten wegen en vanaf dan kijken of ze goed aankomen, ze zijn allemaal vandaag iets afgevallen maar zoals ik eerder zei kan dat ook komen door een verschil in weegschaal. En ze zijn braaf, ze lopen gewoon de weegschaal opalleen stilzitten, dat is lastig.
En ik voel me net een gans, waar ik ook heen loop er lopen 4 kittens achter me aan, en schreeuwen dat ze kunnen! M'n oren galmen ervan zowat
Ik had het begrepen jaquote:Op vrijdag 10 juni 2011 06:56 schreef indaha het volgende:
[..]
Wat leuken had je al gehoord dat ik over 2 weekjes kom kijken hoe ze achter je aan waggelen Moeder Gans
(als het mag
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
meer filmpjes komen zo
edit: mama_mia zit in pyjama want ziek
[ Bericht 9% gewijzigd door Mama_Mia op 10-06-2011 13:03:41 ]♥ scars make us who we are ♥
Rhana krijgt kroeltjes zodra ze in de kamer komt, en als ze in de slaapkamer zit ga ik er ook regelmatig heen om haar ff te aaienquote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:53 schreef bl0emetjE het volgende:
Ahh om te smelten
Zo lief met z'n allen op de warme moederschoot van Mama_Mia en dat voorzichtige wassen op het filmpje, wat schattig!
En ook: Wat knap van Rhana, ze houdt zich heel kranig zo te horen! Niet vergeten om haar ook bergjes te kroelen he
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:19 schreef Barbaaf het volgende:
Als die-hard LOTR fan vind ik het toch ietwat ontnuchterend te lezen over het rode kontje van Maedhros en dat Elessar in z'n eten in slaap valt. * Barbaaf ziet oorspronkelijke personages al voor zich
Wat doen ze het goedquote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:14 schreef Mama_Mia het volgende:
Het grut is nu overgegaan op Felix, wat dapper naar binnen wordt geschrokt, maar ik denk dat ik toch de brokjes ietsje plet de volgende keer
Elessar viel in z'n eten in slaap dus die heb ik maar in de bench gemikt, waar de rest nu ook ligt te slapen.
Heb ik ff tijd om te douchen zo
Kittens zijn nu ontwormd, ze hadden nog wat diarree wat dus ook door wormen kan komen. Ze krijgen nu weer sensitivity control van Royal Canin.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 17:14 schreef Mry het volgende:
O jeej, ik hoop dat alles goed is.
Je bent wel een goede kittenmamma, zo met die kleintjes naar de dokter terwijl je zelf ziek bent!
Ze zitten niet apart dus Rhana zou het evt kunnen eten, en natvoer droogt snel uit.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:38 schreef Cat22 het volgende:
Da's toch geen werkbaar schema voor je? Zoals ik in DM al zei, waarom kun je geen voer aanbieden naar behoefte? Gewoon laten staan en dan eten ze wel als ze er zin in hebben? En met die Convalescense zou ik kijken of je dat niet net na het voeren (als je bij die vaste momenten blijft) kunt geven. Want elke anderhalf uur met die kittens frommelen.. ik zou d'r gek van worden.
Maar je geeft ze om de 3 uur eten, dan kunnen ze naar mijn idee geen honger krijgen hoor. Ze hoeven echt niet om de 1.5 uur te eten en daarnaast hebben ze gewoon brokjes staan waar ze van kunnen eten.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:48 schreef Mama_Mia het volgende:
Ze krijgen 's avonds nog een flesje maar het is meer voor het lekker, ze zouden aan het natvoer genoeg moeten hebben.
Ja ik hoop dat ze met een paar dagen lekker veel zijn aangekomen, dat de diarree weg is enzo. Want ik moet zeggen dat het best heftig is
Oognip: maar dan krijgen ze niet teveel honger tussendoor? Want coördinator zei dat ze niet te lege maagjes moeten hebben?
Dus dan brokjes + 10mL convalescence in een keer? hebben ze echt een paar brokjes en een hoop yoghurtzooi.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:49 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maar je geeft ze om de 3 uur eten, dan kunnen ze naar mijn idee geen honger krijgen hoor. Ze hoeven echt niet om de 1.5 uur te eten en daarnaast hebben ze gewoon brokjes staan waar ze van kunnen eten.
Als je ze 5x convalescence moet geven zou ik dat zo doen ja. Maar als jij liever om het 1.5 uur bezig wilt zijn met de kittens moet je het vooral doenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:50 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dus dan brokjes + 10mL convalescence in een keer? hebben ze echt een paar brokjes en een hoop yoghurtzooi.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:53 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als je ze 5x convalescence moet geven zou ik dat zo doen ja. Maar als jij liever om het 1.5 uur bezig wilt zijn met de kittens moet je het vooral doen![]()
Normaal zouden ze nu nog regelmatig aan de tet hangen, dus vloeibaar spul zal geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:50 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dus dan brokjes + 10mL convalescence in een keer? hebben ze echt een paar brokjes en een hoop yoghurtzooi.
Ik ga het anders vanavond gewoon wel volgens schema doen, en dan kan ik bekijken hoe het bevalt. Op zich ben ik wel thuis en kan ik het wel doen ook al is het anderhalf uur ertussen. Maar eens kijken hoe dat bevalt.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:55 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Normaal zouden ze nu nog regelmatig aan de tet hangen, dus vloeibaar spul zal geen probleem zijn.Ik zou het jezelf echt makkelijker maken, je merkt vanzelf wel of ze toch vaker of meer nodig hebben.
De DA zei juist dat het flesje afgebouwd moest worden omdat het niet meer nodig wasquote:Op vrijdag 10 juni 2011 19:44 schreef Cat22 het volgende:
Ik vraag me af of je niet meer zou moeten gaan flessen. Misschien is de overgang naar vast voer te snel gegaan of zo, en met het ontwormen en verhuizing erbij ist best wel heftig voor die kleintjes.
Maar ik ben geen DA en geen flessemoeder, dus als dit het advies van DA en coördinator is, zou ik het daar nu even mee doen, misschien dat een dag of 2 strak (en druk!) regime hen flink bij laat komen.
Ik ben echt blijquote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:25 schreef Rewimo het volgende:
Ze zijn aangekomen, wat goed, het werkt dus wel zo met dat eten. Je hebt het er maar druk mee't Zijn prachtige katjes
Ik heb het opgeschreven, maar helaas gaat het niet uit mijn hoofdquote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:29 schreef Rewimo het volgende:
Alles opschrijvenDan is het uit je hoofd en ben je het toch niet kwijt. Als je iets opschrijft, onthoud je het ook beter. Ik wel in elk geval
Wat maken kittens er toch altijd een puinzooi van met etenquote:Op donderdag 9 juni 2011 16:26 schreef Mama_Mia het volgende:
Picspam
[ afbeelding ]
Maedhros
[ afbeelding ]
Éowyn
[ afbeelding ]
Éowyn & Maedhros
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als ik het goed heb zijn dit vlnr Elessar, Maedhros, Éowyn & Artanis
[ afbeelding ]
Dankjequote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:10 schreef Cat22 het volgende:
Fijn dat ze zo lekker bijgekomen zijn! Even volhouden nog en dan moet je echt gaan afbouwen hoor. Dit is voor jou ook niet te doen. Ik bedacht me gisteravond nog dat flessekittens van een dag oud ook 'maar' om de 3 uur flesvoeding krijgen. Om het even in perspectief te zetten.
Dabedoellik. Ze zijn nog maar klein, dan kan het best zijn dat flesje drinken soms lekkerder is dan dat grotekatten natvoer.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:43 schreef Mama_Mia het volgende:
Maedhros wilde niet eten dus op aanraden van Oognip een flesje gedaan, nou dat ging er wel in
Normaal vindt hij de convalescence ook super, misschien had ie nu gewoon geen zin in weer hetzelfdequote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:46 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dabedoellik. Ze zijn nog maar klein, dan kan het best zijn dat flesje drinken soms lekkerder is dan dat grotekatten natvoer.![]()
PM me je mailadres even, dan stuur ik je een bestandje.
Echt hequote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:56 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze hebben het juiste slaapplekje al gevonden
Dat lijkt me niet. De kittens hebben amper haar en anders zou je het toch ook wel van Rhana gemerkt moeten hebben? Die zit dan niet in je nek maar die geef je ook wel eens een kus en ben je ook zo dichtbij.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:18 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik vraag me af of ik niet allergisch ben trouwens, als ze zo in mn nek zitten ben ik echt benauwd
Ja maar niet een uur lang ofzoquote:Op zaterdag 11 juni 2011 16:19 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. De kittens hebben amper haar en anders zou je het toch ook wel van Rhana gemerkt moeten hebben? Die zit dan niet in je nek maar die geef je ook wel eens een kus en ben je ook zo dichtbij.
Maar als je nou zorgt dat de kittens niet in je nek liggen maar gewoon op je schoot blijven, dan moet het toch wel lukken?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:43 schreef Mama_Mia het volgende:
Ik mag 3x convalescence gaan voeren, samen met het normale voer dus niet elke anderhalf uur.
dus 8 uur => voer + conv
11 uur => voer
2 uur => voer + conv
5 uur => voer
8 uur => voer + conv
11 uur => flesje
Maedhros is waarschijnlijk gewoon verzadigd en een beetje uit zn hum van de ontworming e.d. Zolang ze aan blijven komen is het geen probleem.
Alleen, als mijn allergie (want dat was het wel volgens de coördinator) over een week niet over is moeten ze waarschijnlijk weg
Oh en vanwege mijn afstuderen 5 juli mag ik de kittens (als ze er dan nog zijn) gewoon ergens anders laten enten, moet ik alleen ff die maandag ervoor het DOC bellen. Want 6 juli enten na de 5e wordt m niet fysiek voor mij.
dan heb ik t ook helaasquote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:48 schreef Oognip het volgende:
[..]
Maar als je nou zorgt dat de kittens niet in je nek liggen maar gewoon op je schoot blijven, dan moet het toch wel lukken?
Ik neem aan dat je zelf ze ook niet graag weg doet.
wss niet omdat ik gewend ben aan Rhana, als zij bij me in bed ligt heb ik het ook niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:50 schreef Oognip het volgende:
[..]is er dan geen kans dat je het ook hebt als je alleen Rhana nog hebt?
Ik heb er geen last van als ze in de kamer zijn of in de bench, alleen als ze dichtbij komen. En aangezien ze de hele tijd op schoot willen is dat lastigquote:Op zaterdag 11 juni 2011 17:53 schreef Oognip het volgende:
Hmmm dat zou wel erg kut zijn dan zeg!
En vaker schoonmaken/stofzuigen of zo zou ook niet een klein beetje helpen?
Ik ga het sowieso nog een week aankijken, maar als het niet minder wordt dan moeten ze helaas weg, ik ga niet nog meer medicijnen slikkenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:07 schreef Troel het volgende:
Is het niet ook een beetje dat je wellicht moet wennenKijk het voor jezelf anders nog even aan
En anders is het wellicht ook wel te verhelpen met van die allergietabletjes?
(Toen Poesie kwam ben ik ook mijn hooikoortsmedicatie wat trouwer gaan slikken om alles af te dekken)
Ah ok, nee, dan houdt het natuurlijk op. Ik hoop dat het meevalt en dat het inderdaad dan wat anders is eigenlijkquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:09 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Ik ga het sowieso nog een week aankijken, maar als het niet minder wordt dan moeten ze helaas weg, ik ga niet nog meer medicijnen slikkenik heb altijd overal rottige bijwerkingen van
En had je last van Poesie toen ie bij je woonde?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:07 schreef Troel het volgende:
Is het niet ook een beetje dat je wellicht moet wennenKijk het voor jezelf anders nog even aan
En anders is het wellicht ook wel te verhelpen met van die allergietabletjes?
(Toen Poesie kwam ben ik ook mijn hooikoortsmedicatie wat trouwer gaan slikken om alles af te dekken)
Ja precies, en ik ben zelf ook niet echt lekker & woensdag heftige dag gehad, dus de timing is ook niet optimaal.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:09 schreef Cat22 het volgende:
Je kunt nu natuurlijk ook wat heftiger reageren omdat je zelf stress hebt ivm de nieuwe kittens en hun eet-issues. Hopelijk trekt het bij als jullie allemaal in je ritme zitten.
Fijn dat het eet regime nu iets losser is! Ik vond het echt heftig, zeker voor kittens die al zowat zelf kunnen eten.
Nopesquote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:12 schreef Oognip het volgende:
[..]
En had je last van Poesie toen ie bij je woonde?
Thanksquote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:46 schreef Oognip het volgende:
Ik vind het echt heel sneu voor jeen als het beter gaat mag je altijd mijn kittens komen knuffelen!
Ja daar hou ik me dan ook maar aan vast. Hopelijk red ik het tot dinsdag.-quote:Op zaterdag 11 juni 2011 21:47 schreef Cat22 het volgende:
Jammer MM.Maar als je zo allergisch bent dan gaat het gewoon niet. Dan kun je die kleintjes ook niet de aandacht geven die je ze wil geven en die ze nodig hebben.
Dankjequote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:23 schreef indaha het volgende:
Mama Mia wat jammer voor je,maar je moet idd aan je eigen gezondheid denken en ik weet zeker dat de kleintjes goed terecht gaan komen want ze zijn uberknuffelig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met m'n hele gezicht erop, maar Artanis was mijn lieffie, dus ik wilde het even opnemen
♥ scars make us who we are ♥
Maar ik kwam niet allleen voor de kittens, maar ook omdat ik nieuwsgierig naar jullie ben (kun je aan Oognip vragen) en je hebt ook die prachtige Rhanaquote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:24 schreef Mama_Mia het volgende:
[..]
Dankje
nou kan je ze alleen niet meer komen zien
Oh dan ben je zeker welkom hoorquote:Op zaterdag 11 juni 2011 22:43 schreef indaha het volgende:
[..]
Maar ik kwam niet allleen voor de kittens, maar ook omdat ik nieuwsgierig naar jullie ben (kun je aan Oognip vragen) en je hebt ook die prachtige Rhananog die ik kan komen bewonderen
Dankjequote:Op zondag 12 juni 2011 12:27 schreef Cat22 het volgende:
Je hebt je best gedaan. Maar als het niet gaat, dan gaat het niet. Kan niemand iets aan doen.
quote:Op zondag 12 juni 2011 13:10 schreef Mry het volgende:
![]()
Zo aan dit topic te zien hebben ze het in elk geval een paar dagen heel fijn gehad bij je!
Er zit geen socks in lord of the ringsquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |