abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97989135
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 17:14 schreef Mry het volgende:
O jeej, ik hoop dat alles goed is.

Je bent wel een goede kittenmamma, zo met die kleintjes naar de dokter terwijl je zelf ziek bent!
Kittens zijn nu ontwormd, ze hadden nog wat diarree wat dus ook door wormen kan komen. Ze krijgen nu weer sensitivity control van Royal Canin.

Ik vind het alleen zo sneu :@ ze moeten 1 zakje met z'n vieren delen (van 100g) en dat wordt verdeeld over 5 porties, dus ze krijgen elke keer maar 5 brokjes ofzo :@

Ze zijn levendig zat dus wat dat betreft gaat het goed, de temperatuur is prima en geen tekenen van niesziekte oid, dus met dit voer zou het goed moeten komen. Is het binnen een week niet beter of vallen ze af naar onder de 400gr dan moet ik terug.

Ze zaten bij de dierenarts allemaal op 450 gram behalve Éowyn die zat op 500. Maar dat was wel nadat ze al 3 voedingen achter de rug hadden. En ze kregen van de coördinator echt veel meer, ipv 1 zakje wel 5 zakjes per dag met z'n vieren, terwijl 1 zakje genoeg is voor een kat van 2 kilo :X
♥ scars make us who we are ♥
pi_97993337
Pffff oké het is wat.

Éowyn heeft net overgegeven een beetje, maar opnieuw ontwormen hoeft voorlopig niet.

Een van de coördinatoren vond 1 zakje vrij weinig dus nu moeten ze ook 5x per dag 10mL convalescence per kitten.

Dus ze krijgen nu:
20.00 voer
21.30 convalescence
23.00 melk
08.00 voer
9.30 convalescence
11.00 voer
12.30 convalescence
14.00 voer
15.30 convalescence
17.00 voer
18.30 convalescence
20.00 voer
pi_97993890
Da's toch geen werkbaar schema voor je? Zoals ik in DM al zei, waarom kun je geen voer aanbieden naar behoefte? Gewoon laten staan en dan eten ze wel als ze er zin in hebben? En met die Convalescense zou ik kijken of je dat niet net na het voeren (als je bij die vaste momenten blijft) kunt geven. Want elke anderhalf uur met die kittens frommelen.. ik zou d'r gek van worden. :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97994090
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:38 schreef Cat22 het volgende:
Da's toch geen werkbaar schema voor je? Zoals ik in DM al zei, waarom kun je geen voer aanbieden naar behoefte? Gewoon laten staan en dan eten ze wel als ze er zin in hebben? En met die Convalescense zou ik kijken of je dat niet net na het voeren (als je bij die vaste momenten blijft) kunt geven. Want elke anderhalf uur met die kittens frommelen.. ik zou d'r gek van worden. :D
Ze zitten niet apart dus Rhana zou het evt kunnen eten, en natvoer droogt snel uit.
Convalescence was tussendoor zodat maagjes niet te vol werden.

-gaat dm lezen-
pi_97994255
Ik vraag me af of je niet meer zou moeten gaan flessen. Misschien is de overgang naar vast voer te snel gegaan of zo, en met het ontwormen en verhuizing erbij ist best wel heftig voor die kleintjes.

Maar ik ben geen DA en geen flessemoeder, dus als dit het advies van DA en coördinator is, zou ik het daar nu even mee doen, misschien dat een dag of 2 strak (en druk!) regime hen flink bij laat komen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_97994364
M_M, ik zou die convalescence door het nat voer doen, dat heb ik ook gedaan. Dit is toch geen doen :N en de kittens eten toch wel zo veel ze lusten, als ze vol zitten stoppen ze vanzelf met eten.
pi_97994422
Ze krijgen 's avonds nog een flesje maar het is meer voor het lekker, ze zouden aan het natvoer genoeg moeten hebben.

Ja ik hoop dat ze met een paar dagen lekker veel zijn aangekomen, dat de diarree weg is enzo. Want ik moet zeggen dat het best heftig is :{

Oognip: maar dan krijgen ze niet teveel honger tussendoor? Want coördinator zei dat ze niet te lege maagjes moeten hebben?
pi_97994480
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:48 schreef Mama_Mia het volgende:
Ze krijgen 's avonds nog een flesje maar het is meer voor het lekker, ze zouden aan het natvoer genoeg moeten hebben.

Ja ik hoop dat ze met een paar dagen lekker veel zijn aangekomen, dat de diarree weg is enzo. Want ik moet zeggen dat het best heftig is :{

Oognip: maar dan krijgen ze niet teveel honger tussendoor? Want coördinator zei dat ze niet te lege maagjes moeten hebben?
Maar je geeft ze om de 3 uur eten, dan kunnen ze naar mijn idee geen honger krijgen hoor. Ze hoeven echt niet om de 1.5 uur te eten en daarnaast hebben ze gewoon brokjes staan waar ze van kunnen eten.
pi_97994538
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:49 schreef Oognip het volgende:

[..]

Maar je geeft ze om de 3 uur eten, dan kunnen ze naar mijn idee geen honger krijgen hoor. Ze hoeven echt niet om de 1.5 uur te eten en daarnaast hebben ze gewoon brokjes staan waar ze van kunnen eten.
Dus dan brokjes + 10mL convalescence in een keer? hebben ze echt een paar brokjes en een hoop yoghurtzooi. _O-
pi_97994657
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:50 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Dus dan brokjes + 10mL convalescence in een keer? hebben ze echt een paar brokjes en een hoop yoghurtzooi. _O-
Als je ze 5x convalescence moet geven zou ik dat zo doen ja. Maar als jij liever om het 1.5 uur bezig wilt zijn met de kittens moet je het vooral doen :D :P
pi_97994693
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:53 schreef Oognip het volgende:

[..]

Als je ze 5x convalescence moet geven zou ik dat zo doen ja. Maar als jij liever om het 1.5 uur bezig wilt zijn met de kittens moet je het vooral doen :D :P
_O- nou nee niet echt, maar ik weet er ook niks van vandaar dat ik het navraag :+
pi_97994758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:50 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Normaal zouden ze nu nog regelmatig aan de tet hangen, dus vloeibaar spul zal geen probleem zijn. :P Ik zou het jezelf echt makkelijker maken, je merkt vanzelf wel of ze toch vaker of meer nodig hebben.
pi_97994986
En convalescence vinden ze heel lekker, hier tenminste wel. Shadow is ook heel blij dat ie bijgevoerd wordt met convalescence :)
pi_97994990
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:55 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Normaal zouden ze nu nog regelmatig aan de tet hangen, dus vloeibaar spul zal geen probleem zijn. :P Ik zou het jezelf echt makkelijker maken, je merkt vanzelf wel of ze toch vaker of meer nodig hebben.
Ik ga het anders vanavond gewoon wel volgens schema doen, en dan kan ik bekijken hoe het bevalt. Op zich ben ik wel thuis en kan ik het wel doen ook al is het anderhalf uur ertussen. Maar eens kijken hoe dat bevalt.
pi_97995407
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:44 schreef Cat22 het volgende:
Ik vraag me af of je niet meer zou moeten gaan flessen. Misschien is de overgang naar vast voer te snel gegaan of zo, en met het ontwormen en verhuizing erbij ist best wel heftig voor die kleintjes.

Maar ik ben geen DA en geen flessemoeder, dus als dit het advies van DA en coördinator is, zou ik het daar nu even mee doen, misschien dat een dag of 2 strak (en druk!) regime hen flink bij laat komen.
De DA zei juist dat het flesje afgebouwd moest worden omdat het niet meer nodig was :?
pi_97995616
Wat vervelend zulke tegenstrijdige adviezen en wat gek dat de dierenarts ze op 1 zakje voor 4 kittens zet terwijl ze moeten bijkomen, (maar ik weet er helemaal niets van dus volg maar het advies van Cat en Oognip :* )
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  vrijdag 10 juni 2011 @ 20:14:25 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_97995680
Wat een gedoe MM! Kan me voorstellen dat je het niet meer snapt allemaal hoor :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_97997239
Ik heb normaal al concentratie en geheugenproblemen, laat staan in zo'n situatie _O-

vandaar dat ik het hier ook allemaal neergooi, kan ik het ook nog teruglezen :D

Ik doe vanavond half 10 beetje voer met isogel, dan 11 uur een flesje en dan morgenochtend 8 uur voer, half 10 convalesence, dan ga ik extra conv ophalen en boodschappen doen ofzo _O- en dan rond 11/12 uur doe ik het wel samen, tenzij Artanis weer vervelend doet en ik het niet samen kan geven :+

Indaha: een zakje van 100gram is compleet voer voor een kat van 2 kilo, dus met nog geen 500gram de kitten zou dit inderdaad een kwart zakje p.k. zijn. Maar dat komt neer op 5 brokjes per voeding.
pi_97997805

Ik heb geen sjaal meer nodig van de winter
pi_98004027
Dus je houdt ze allemaal om lekker warm te blijven :P
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_98004282

Dit is heul wel een goed plekje om te slapen :{w

Artanis O+ _O-
pi_98007344
Kittens zijn geflest, Maedthros vindt het wel lastig om de zuigen ipv te kauwen _O-

kittens zijn ook gewassen en nu in de bench om te slapen. Mama_Mia gaat zo ook even lekker douchen en dan het nest in. Moe!
pi_98016499
Ze zijn aangekomen *O* *O* *O*

Elessar van 425 naar 463 dus 38 gram erbij
Maedhros van 431 naar 472 dus 41 gram erbij
Éowyn van 432 naar 490 dus 58 gram erbij ( :D! )
Artanis van 426 naar 471 dus 45 gram erbij

*O*
pi_98016595

Volgens mij doe ik straks met de kittens mee als ze gaan slapen :D half tien opnieuw voer, dan ga ik boodschappen doen & extra groeispul halen, en dan als ze om half 12 opnieuw eten hebben gehad doe ik ze ff in de bench en ga ik een tukkie doen, anders hou ik dit niet vol :@

[ Bericht 8% gewijzigd door Mama_Mia op 11-06-2011 09:27:53 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 juni 2011 @ 09:25:48 #100
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_98016706
Ze zijn aangekomen, wat goed, het werkt dus wel zo met dat eten. Je hebt het er maar druk mee :) 't Zijn prachtige katjes O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')