Ik kan bijna niet wachten op het vervolg van Boardwalk Empire.quote:
Eerst het 4e seizoen van Breaking Bad.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik kan bijna niet wachten op het vervolg van Boardwalk Empire.
* Boze_Appel steekt hand op. Geweldige serie.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:16 schreef Nautilus. het volgende:
.
Welke bazen kijken er op dit moment naar Mad Men?
Ik stik in m'n muesli, hahahaha, rechts het liberaal conservatieve blok domineert.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
Erik, je wilde toch de dagcijfers weten?![]()
1 406 GSbrder
2 296 Voorschrift
3 235 eriksd
4 225 von_Preussen
5 125 KoosVogels
quote:
Het is maar een momentopname.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik stik in m'n muesli, hahahaha, rechts domineert.![]()
Jamaar, jamaar. Dat is ontbijtvoer.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja, je weet wel, met melk enzo erbij.
's Ochtends kan ik geen hap door m'n muil krijgen, en aangezien ik al om 7 uur de deur uit moet en pas om 13u00 kan eten vreet ik nu alvast maar iets voor morgenvroeg.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jamaar, jamaar. Dat is ontbijtvoer.
De sumoworsteltechniekquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
's Ochtends kan ik geen hap door m'n muil krijgen, en aangezien ik al om 7 uur de deur uit moet en pas om 13u00 kan eten vreet ik nu alvast maar iets voor morgenvroeg.
Neu, wel voor witte stranden.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:22 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
is dit de oplossing voor Zuidafrikaanse criminaliteit
In een donkere steeg kun je je belager dan tijdig ruiken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:22 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
is dit de oplossing voor Zuidafrikaanse criminaliteit
quote:
Sorryquote:
Kom net weer binnenquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:25 schreef Monolith het volgende:
Wat du_ke zegt. Tijd om te gaan slapen. Ik heb morgen een hele ellendige werkdag voor de boeg.
Ietwat onnodig.quote:
Ik heb je niet uitgescholden, vriendelijke vriend.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ietwat onnodig.
Maar oke, ik begrijp dat m'n mening hier in dit land niet salonfähig is, zal er verder ook over ophouden. Hou niet zo van schelddiscussies over iets waar mensen verschillende fundamentele ervaringen over hebben. Enfin, zand erover.
Wel ironisch dat ik vakantie-adds krijg voor Zuid-Afrika via Google-adds hier nu.
Als het maar Saharazand is wat er overheen gaat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ietwat onnodig.
Maar oke, ik begrijp dat m'n mening hier in dit land niet salonfähig is, zal er verder ook over ophouden. Hou niet zo van schelddiscussies over iets waar mensen verschillende fundamentele ervaringen over hebben. Enfin, zand erover.
Wel ironisch dat ik vakantie-adds krijg voor Zuid-Afrika via Google-adds hier nu.
Overigens had iedere bevolkingsgroep z'n eigen strand, het is niet zo dat niemand naar het strand mocht.quote:
Oke, dan is het goed.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Overigens had iedere bevolkingsgroep z'n eigen strand, het is niet zo dat niemand naar het strand mocht.
Nee, was ook niet als letterlijk schelden bedoeld.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb je niet uitgescholden, vriendelijke vriend.
Nee natuurlijk niet, maar er hingen niet uitsluitend bordjes van "alleen vir blankes".quote:
Zie het als een heren- en damestoilet. Iedereen heeft een toilet, alleen kan niet iedereen naar hetzelfde toilet.quote:
Precies.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:32 schreef waht het volgende:
[..]
Zie het als een heren- en damestoilet. Iedereen heeft een toilet, alleen kan niet iedereen naar hetzelfde toilet.
Vanwege de Noord-Zuid lijn of vanwege de stad an sich?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:32 schreef Nautilus. het volgende:
Vind Rotterdam op dit moment 'n fijnere stad dan Amsterdam, waar het op dit moment een klerezooi is.
Heb je haar niet effe uitgelegd dat Apartheid zo gek nog niet was?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies.
Overigens hangen op sommige vergeten plekken die plakkaten nog wel, toch crux om te zien. Wou nog een foto maken van een zwart oud vrouwtje die op een bankje zat met een pontificaal bord er naast "alleen vir blankes", maar vond 't nogal smakeloos dus niet gedaan.
Het is toch ook een decorstuk.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:33 schreef KoosVogels het volgende:
Anders loopt die Tijs van der Brink effe die ouwe Van Leeuwen effe te infantilseren![]()
Oke Hannie, zeg jij dat volgende week maar tijdens de bestuursvergadering. Oke, liefje
Je bent wel vrienden aan het maken héquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je haar niet effe uitgelegd dat Apartheid zo gek nog niet was?
Schat van een vrouw.quote:
Tsja, het is niet ineens politiek relevant omdat een bejaarde het zegt, hè.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:33 schreef KoosVogels het volgende:
Anders loopt die Tijs van der Brink effe die ouwe Van Leeuwen effe te infantilseren![]()
Oke Hannie, zeg jij dat volgende week maar tijdens de bestuursvergadering. Oke, liefje
Niet. Die verkopen sinaasappels of bakken patat. Duh.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:36 schreef Picchia het volgende:
Naar wat voor strand moesten latino's en Aziaten eigenlijk?
Nee natuurlijk niet, was gewoon een lief oud vrouwtje, waarom zou ik daar tegen fulmineren?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, dat was toch een inkoppertje? Moest er zelf wel om lachenquote:
Deze beide dames... elk apart hebben meer gedaan in hun leven voor kunst en medemens dan alle vaste slowchatters tesamen ooit zullen doenquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:29 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Soort Annie M.G. Schmidt. Chique gelul.
Ik vind Van der Brink een nare man. Sowieso is het een slechte interviewer maar hij is bij vlagen ook nog eens onbeschoft, arrogant en kortzichtig.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:33 schreef KoosVogels het volgende:
Gedurende de Apartheid kon ze tenminste nog rondkomen van haar inkomsten, had de beschikking over allerhande sociale voorzieningen en stromend water.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
"Colourds"quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:36 schreef Picchia het volgende:
Naar wat voor strand moesten latino's en Aziaten eigenlijk?
Daarom zeg ik. Waarom heeft VS dat die lieve dame niet effe uitgelegd? Had ze vast begrip voor op kunnen brengen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gedurende de Apartheid kon ze tenminste nog rondkomen van haar inkomsten, had de beschikking over allerhande sociale voorzieningen en stromend water.
Dat heeft ze nu niet meer, maar hé, ze kan nu tenminste wel op dat banje zitten.
Valt zwart dan ook onder gekleurd, of is dat echt helemaal los ervan?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
"Colourds"
Je hebt 3 categorien, zwart, gekleurd en blank. Die categorien gelden nog steeds overigens en worden dagelijks gebruikt nog. Door zowel regering als het bedrijfsleven en ga zo maar door.
Ken je haar dan ?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gedurende de Apartheid kon ze tenminste nog rondkomen van haar inkomsten, had de beschikking over allerhande sociale voorzieningen en stromend water.
Dat heeft ze nu niet meer, maar hé, ze kan nu tenminste wel op dat banje zitten.
Helemaal los.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Valt zwart dan ook onder gekleurd, of is dat echt helemaal los ervan?
Omdat dat vrouwtje zat te wachten totdat jij jouw verlichte ideeën kwam brengen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom zeg ik. Waarom heeft VS dat die lieve dame niet effe uitgelegd? Had ze vast begrip voor op kunnen brengen.
Noord-Zuid-lijn, stakingen, opgebroken straten overal. Gewoon een klerezooitje dus. In Rotterdam zijn ze al een tijdje bezig aan een nieuw CS, daar is veel minder zooi en chaos.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vanwege de Noord-Zuid lijn of vanwege de stad an sich?
Ze was de Zuid-Afrikaanse Ingrid, van Henk & Ingrid.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ken je haar dan ?
Je kent haar situatie? Ook 25 jaar geleden heb je haar ontmoet enzo ?
Of fantaseer je maar wat ?
Rotterdam heeft z'n Noord-Zuid lijn al in de jaren 60 aangelegd.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:40 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Noord-Zuid-lijn, stakingen, opgebroken straten overal. Gewoon een klerezooitje dus. In Rotterdam zijn ze al een tijdje bezig aan een nieuw CS, daar is veel minder zooi en chaos.
Een aversie tegen rassenwetten beschouw jij als verlicht? Je legt de lat wel erg laag.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat dat vrouwtje zat te wachten totdat jij jouw verlichte ideeën kwam brengen.
In R'dam gooien ze gewoon de Maastunnel een paar maanden dicht zonder borden op te hangen.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:40 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Noord-Zuid-lijn, stakingen, opgebroken straten overal. Gewoon een klerezooitje dus. In Rotterdam zijn ze al een tijdje bezig aan een nieuw CS, daar is veel minder zooi en chaos.
Nee, niet alleen dat, jij komt haar uitleggen dat ze nu beter af is, nu ze in de shit zit.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een aversie tegen rassenwetten beschouw jij als verlicht? Je legt de lat wel erg laag.
Wat is eigenlijk je doel met die puntjes? Spanningsopbouw ofzo?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Deze beide dames... elk apart hebben meer gedaan in hun leven voor kunst en medemens dan alle vaste slowchatters tesamen ooit zullen doen
Ze praten helemaal niet chique.... maar wel zoals zij in hun tijd geleerd hebben als netjes
Omdat die dame niks ten onder doet aan mij, en ik geen reden heb om te zeggen dat ze minderwaardig is of op moet rotten van het bankje.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daarom zeg ik. Waarom heeft VS dat die lieve dame niet effe uitgelegd? Had ze vast begrip voor op kunnen brengen.
Rassenwetten zijn dus best ok?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, niet alleen dat, jij komt haar uitleggen dat ze nu beter af is, nu ze in de shit zit.
Ik doe helemaal niks. Ik ken haar situatie toen en nu niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, niet alleen dat, jij komt haar uitleggen dat ze nu beter af is, nu ze in de shit zit.
Die restgroep is dan wel heel erg breed en subjectief. Het gaat dus eigenlijk alleen om het onderscheid tussen blanken en negers.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Helemaal los.
Gekleurd zijn halfbloedjes, latino's, Noord-Afrikanen, Arabieren, Aziaten etc. etc.
Is het ook.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Die restgroep is dan wel heel erg breed en subjectief.
En StefanP laatst ook weer. We zijn gezegend.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:43 schreef Hexagon het volgende:
Klopkoek is back
http://forum.fok.nl/user/history/177053
Jij geeft aan dat je geen rassenwetten al verlicht vindt...quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als jij rassenwetten koppelt aan economisch succes, dan heb jij het niet helemaal begrepen.
Nee, dat geef ik helemaal nergens aan, het gaat om het bredere perspectief.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij geeft aan dat je geen rassenwetten al verlicht vindt...
Sprak vandaag een roodharige Italiaanquote:Op woensdag 8 juni 2011 23:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Die restgroep is dan wel heel erg breed en subjectief. Het gaat dus eigenlijk alleen om het onderscheid tussen blanken en negers.
Dan moet je je posts anders maken lijkt me.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, dat geef ik helemaal nergens aan, het gaat om het bredere perspectief.
Exact.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:43 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het gaat dus eigenlijk alleen om het onderscheid tussen blanken en negers.
Een poos terug vertelde een Braziliaan ook tegen mij dat er in het kader van positieve discriminatie daar studiebeurzen werden uitgegeven, en de ene tweelingbroer tot een minderheid behoorde zogenaamd en de ander niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Is het ook.
Zwart was enkel Sub-Sahara Afrika.
Voor de restgroep was er een commissie die bepaalde wat jij als afkomst had. Zo kwam het voor dat een zoon wel "blank" was volgens de regering, maar de andere dochter niet, omdat ze net wat donkerder haar had, en dus "gekleurd" was, en ze niet naar dezelfde winkel mochten. Ik noem maar "haar" maar kan alles zijn hoor, is enorm subjectief. Lag gewoon aan de mening van een paar mensen op het pluche met een stempelkaart.
Jup!quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Sprak vandaag een roodharige Italiaan. Klopt het dat ze in het noorden van Italië eruitzien als West-Europeanen?
Dat lijkt mij niet.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan moet je je posts anders maken lijkt me.
Ja gebeurt nu nog in Zuid-Afrika, als je zwart bent krijg je meer geld dan wanneer je gekleurd bent, en als je gekleurd bent krijg je weer meer geld dan wanneer je blank bent, want die krijgen helemaal niks meer.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:48 schreef Picchia het volgende:
[..]
Een poos terug vertelde een Braziliaan ook tegen mij dat er in het kader van positieve discriminatie daar studiebeurzen werden uitgegeven, en de ene tweelingbroer tot een minderheid behoorde zogenaamd en de ander niet.
Ik sprak een poos terug een zwarte Fransoos. Klopt het dat ze in West Europa eruit zien als Afrikanen?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:47 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Sprak vandaag een roodharige Italiaan. Klopt het dat ze in het noorden van Italië eruitzien als West-Europeanen?
Jou een reden geven om ergens anders over te mauwen ?quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:41 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk je doel met die puntjes? Spanningsopbouw ofzo?
Je post met Koosquote:
Dan antwoord jij:quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een aversie tegen rassenwetten beschouw jij als verlicht? Je legt de lat wel erg laag.
Ik heb zelf geen auto, maar volgens mij is Rotterdam verder wel goed te doen met de auto. Coolsingel lijkt me wel een drama, maar da's omdat te weinig mensen de Koopgoot gebruiken.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In R'dam gooien ze gewoon de Maastunnel een paar maanden dicht zonder borden op te hangen.
Is het ook.quote:Op woensdag 8 juni 2011 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
Ik maak er verder geen woorden meer aan vuil, maar als er meer stabiliteit was onder het Apartheid-regime, dan betekent dat nog niet dat rassenwetten gerechtvaardigd zijn. Jullie doen overkomen als mensen met weemoed terug moeten kijken naar de Apartheid, omdat het toen relatief beter toeven was, omdat er meer rust en economische groei was. Dat is natuurlijk gewoon onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |