Wat is daar vaag aan? Wel eens gezien hoe melk op grote schaal wordt gewonnen?quote:
Dat is niet wat ik zeg, ik zeg dat dat hier niet gangbaar is, dat het vaak de mensen zijn die als vaag/apart gezien worden die daarvoor kiezen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:17 schreef Ceminon het volgende:
[..]
Wat is daar vaag aan? Wel eens gezien hoe melk op grote schaal wordt gewonnen?
Je kunt de foutmarge kleiner maken door grotere messen te gebruiken en het personeel beter te trainen. Ritueel slachten van grote dieren (bijvoorbeeld koeien en kamelen) vraagt om een gespierde slager die de juiste snijtechniek beheerst.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:20 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik ben niet zo zwart/wit, de pin vind ik bv beter dan de rituele manier, zo'n groot dier slachten op rituele wijze heeft een te grote foutmarge, veel groter dan bij de verdoofde manier.
Bij kippen is de rituele manier beter dan de machinale, die gewoon bewezen wreed is.
Bij schapen enzo maakt het geen donder uit, het duurt ongeveer even lang.
Varkens worden niet ritueel geslacht, maar ik heb wel veel kritiek op vooral de co2 "verdoving", wat je geen verdoving mag noemen, die manier vind ik erg wreed.
Een ritueel keurmerk zou geweldig zijn.quote:[..]
Dat zou ik ook graag zien, maar dat is eigenlijk niet aan de orde, wel hoe nog effectiever en sneller te zijn.
En ik ben ook voor strenge regels, zo ben ik voor een ritueel keurmerk waarin het leven van geboorte tot dood bij de regels past en dat dat streng gecontroleerd wordt.
Hier staat het filmpje over ''vergassing'' mat Co2 De Bio-industriequote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:12 schreef erodome het volgende:
En de ruime 30 seconde bij verstikking door Co2 is niet wreed, zoek maar eens een filmpje op, er is onderzoek naar gedaan, dat bij varkens die al eten kregen in dat hok vooraf en alles, dus de meest gunstige omstandigheden en het is nog pure horror om te zien.
Het duurt ook meer dan 70 uur voordat een nieuw varken weer in dat hok wil.
De pin is goed, alhoewel dat ook heel soms misgaat is het de beste manier die ik ken, maar dat is alleen geschikt voor paarden en koeien.
Correctie: halal slachten die niet goed gedaan wordt, is een kwelling. Je speelt met woorden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hier staat het filmpje over ''vergassing'' mat Co2 De Bio-industrie
En dit is de juiste manier van een ''pin door de kop'' dat zie je in het begin van dit filmpje
de rest van het filmpje is ''Halal slachten'' misschien niet zoals het hoort maar wel
zoals het in de praktijk gebeurd.
http://www.dailymotion.co(...)ng-van-diere_animals
maar aan de andere kant...
Zo behandelen wij onze kippetjes... ook niet lief...![]()
bij minuut 5.35 ongeveer zie je ''onze manierr'' van verdoofd slachten
Zou toch beter moeten kunnen.
Dus als ik een antwoord op de TT zou moeten geven zou het antwoord zijn,
Ja, halal slachten is een kwelling, maar de Bio-industrie ook en een niet goed
uitgevoerde ''verdoofde'' slacht ook.
laat maar eens een voorbeeld zien van een ''juiste'' manier van Halal slachtingquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:20 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Correctie: halal slachten die niet goed gedaan wordt, is een kwelling. Je speelt met woorden.
Wie zegt dat niemand zich daar druk om maakt?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:39 schreef hoatzin het volgende:
En hoe zit het met haringen en zo, krijgen die ook allemaal een pin door de kop? Of worden ze rustig vergast?
Neu daar maakt niemand zich druk om. Ik hoor de PVDD hiet ook niet over.
maar ja, haringen hebben geen knuffelwaarde he? En dan zijn de zogenaamde "dierenliefhebbers"niet thuis.
walgelijke stemmingmakerij.
trouwens...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:39 schreef hoatzin het volgende:
En hoe zit het met haringen en zo, krijgen die ook allemaal een pin door de kop? Of worden ze rustig vergast?
Neu daar maakt niemand zich druk om. Ik hoor de PVDD hiet ook niet over.
maar ja, haringen hebben geen knuffelwaarde he? En dan zijn de zogenaamde "dierenliefhebbers"niet thuis.
walgelijke stemmingmakerij.
Dat zijn er maar een paar vergeleken met die miljarden vissen die jaarlijks gevangen en verstikt worden. Maar ja, de politiek durft zijn vingers echt niet te branden aan de visserijtak hoor.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wie zegt dat niemand zich daar druk om maakt?
Er is nog veel meer dierenleed, stierenvechten, sportjagertjes, circusdieren etc. etc.
Ik weet niet tegen wie je het hebt maar eh.. deze beestjes hebben ook ''knuffelwaarde toch?
echt druk is het niet in dat topic, kan ik ook niks aan doen..
Circussen geen vergunning meer nodig voor wilde dieren
Ik zou zeggen open er een topic over als je je ergens voor wilt inzetten
heb ik ook gedaan.. De Bio-industrie
Of het gaat helpen is een tweede...
Het lijkt inderdaad vaker een stok om te slaan te zijn dan dat daadwerkelijk de schrijnendste gevallen worden aangepakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat zijn er maar een paar vergeleken met die miljarden vissen die jaarlijks gevangen en verstikt worden. Maar ja, de politiek durft zijn vingers echt niet te branden aan de visserijtak hoor.
Kijk mij maakt het niet uit. Ik vind halal slachten prima, zolang het vakkundig gebeurt.
Het is die domme stemmingmakerij die mij ergert.
Precies!!!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
trouwens...
http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/2747
kijk even naar die post boven je ...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:51 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat zijn er maar een paar vergeleken met die miljarden vissen die jaarlijks gevangen en verstikt worden. Maar ja, de politiek durft zijn vingers echt niet te branden aan de visserijtak hoor.
Kijk mij maakt het niet uit. Ik vind halal slachten prima, zolang het vakkundig gebeurt.
Het is die domme stemmingmakerij die mij ergert.
Ah... je hebt het gevonden...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:53 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Precies!!!
Daar staat het mooi verwoord:
(citaat) Het doden van vissen in het algemeen en palingen in het bijzonder gebeurt zonder oog voor dierenwelzijn. De vissen worden bij volledig bewustzijn opengesneden. Dit is een langzaam en pijnlijk proces. Voor landbouwhuisdieren geldt de wettelijke verplichting om dieren voor de slacht te verdoven al langer, voor vissen is op dat gebied niets geregeld.
Ben lid van Vogelbescherming en natuurmonumenten. (daar vallen dieren ook onder vlgs mij)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:53 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Precies!!!
Daar staat het mooi verwoord:
(citaat) Het doden van vissen in het algemeen en palingen in het bijzonder gebeurt zonder oog voor dierenwelzijn. De vissen worden bij volledig bewustzijn opengesneden. Dit is een langzaam en pijnlijk proces. Voor landbouwhuisdieren geldt de wettelijke verplichting om dieren voor de slacht te verdoven al langer, voor vissen is op dat gebied niets geregeld.
[quote]Op dinsdag 28 juni 2011 15:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
kijk even naar die post boven je ...
Einde aan onverdoofd slachten palingen
http://www.dierenbescherming.nl/nieuws/2747
[..]
Ah... je hebt het gevonden...
Ik zou zeggen wordt lid van de Dierenbescherming
maar de visjes niet denk ik en daar maak je je toch druk om, nah... kan dat er ook nog wel bijquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:56 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Ben lid van Vogelbescherming en natuurmonumenten. (daar vallen dieren ook onder vlgs mij)
Zucht.... ik maak me niet druk om visjes. Ik maak me druk om hypocriete "dierenbeschermers".quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
maar de visjes niet denk ik en daar maak je je toch druk om, nah... kan dat er ook nog wel bij
wakker dier is ook een goeie, kan al voor minimaal 3 euro per maand, die doen ook een hoop
goed, klagen over andere mensen helpt niet...
http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/halal.phpquote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zucht.... ik maak me niet druk om visjes. Ik maak me druk om hypocriete "dierenbeschermers".
Wakker dier? Kweenie, ze zijn wel tegen megastallen en zo. Ik weet niet hoe ze tegenover het slachtgebeuren staan.
Want doodgaan vinden dieren normaal gesproken helemaal te gek als het goed uitgevoerd word? Je houdt jezelf voor de gek, vriend.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:20 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Correctie: halal slachten die niet goed gedaan wordt, is een kwelling. Je speelt met woorden.
Ik zal dan citeren uit een onderzoek:quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
laat maar eens een voorbeeld zien van een ''juiste'' manier van Halal slachting
quote:"The slaughter in the form of ritual cut is, if carried out properly, painless in sheep and calves according to the EEG recordings and the missing defensive actions."
Bron: W. Schulze, H. Schultze-Petzold, A.S. Hazem, R. Gross,"Stunning v Slaughter Research Project", Hannover University, 1978.
http://www.scribd.com/doc(...)ientific-Examination
zien..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:28 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik zal dan citeren uit een onderzoek:
[..]
Wanneer vind jij dat je van diervriendelijke hallalslachting kan spreken?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
zien..
ik wil het zien !!!
wedde dat je geen ''diervriendelijke'' manier van een halal slachting kan vinden op een
filmpje?
als het wel zo is, dan zou ik het naar de krant sturen als ik jou was, iets opschrijven
kunnen we allemaal...
en dan nog iets...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
zien..
ik wil het zien !!!
wedde dat je geen ''diervriendelijke'' manier van een halal slachting kan vinden op een
filmpje?
als het wel zo is, dan zou ik het naar de krant sturen als ik jou was, iets opschrijven
kunnen we allemaal...
Ik heb nog geen voorbeelden gezien, geloof me religie staat hier volkomen buiten,quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:41 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wanneer vind jij dat je van diervriendelijke hallalslachting kan spreken?
Nou zeg heb jij me even tukquote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:41 schreef Ceminon het volgende:
Er staat me geen oorlog bij waarin gevochten werd door jaïnisten vanuit hun geloofsovertuiging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |