Vrouwenbesnijdenis is in beperkte en chirurgische vorm toegestaan... Dus tja..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja, dat is natuurlijk weer gelul...
dan kunnen we ook wel gaan zeggen, ja laten we die vrouwenbesnijdenissen hier ook
maar toestaan anders worden die meisjes tijdens hun vakantie in hun vaderland toch
wel besneden, met dat soort denkbeelden schieten we natuurlijk niet veel op.
het is wel de bedoeling dat iedereen gewoon gaat inzien dat sommige dingen gewoon
niet meer van deze tijd zijn.
Tja en over dat thuisslachten, het zal vast wel gaan gebeuren, maar een kaaskop in Friesland
kan ook zijn eigen ''Flappie'' met een bot mes opensnijden om als kerstdiner te dienen en
dat zal ook wel gebeuren ook denk ik.
Ik denk dat er gewoon op de allereerste plaats meer voorlichting moet komen in plaats
van met het vingertje naar elkaar te wijzen, daar heeft (letterlijk) geen hond iets aan.
Bijchoochem..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 23:42 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Vrouwenbesnijdenis is in beperkte en chirurgische vorm toegestaan... Dus tja..
Ik ga pleiten voor een verbod op onverdoofd oorlogvoeren.. Het kan iedereen overkomen, een oorlog.. Lig je daar... Opengereten door granaatscherven kermend terwijl je in je eigen darmen rondkruipt terwijl je er achter komt dat dat afgerukte been dat naast je ligt je eigen been is.. Tering wat doet dat zeer.. Is er iemand die pleit voor een verbod op oorlogvoeren zonder eerst de slachtoffers te verdoven?![]()
Dus zo kun je elke dag wel weer iets bedenken waar iets of iemand last heeft van de wreedheden van de natuur, want dat is het.. de natuur want daar zijn wij immers onderdeel van.. Van nature zijn we oorlogszuchtig maar omdat er mensen verschrikkelijke pijnen ervaren zouden we dan toch eerder moeten kiezen voor het beperken van het lijden van de mens dan zo'n raar verbod op onverdoofd slachten.
Oorlog is niet perse iets menselijks. Het is een vorm van bepalen van rangorde, zoals dat ook in het dierenrijk voor komt. Rangordebepaling is een natuurlijk proces. Dat wij hierbij wapens gebruiken is puur vanwege het feit dat wij geëvolueerd zijn tot 'intelligente' wezens die de mogelijkheid hebben tot het maken van wapens. Vechten tussen dieren binnen één groep is niet ongewoon, maar in de natuur komt ook het vechten en verjagen van complete andere groepen voor. Bijvoorbeeld als die te dichtbij komen waardoor ze op dezelfde prooi jagen, maar ook om 'dat mooiste plekje'.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 01:31 schreef Ceminon het volgende:
Ik denk dat oorlog zeker voortkomt uit de menselijke natuur, in de zin dat de mens zijn wil affirmeert door middel van oorlog. Niet iedereen wil oorlog, maar voor veel mensen zijn er goede redenen om oorlog te willen, en die redenen komen voort uit de menselijke natuur.
Maar ik vind het een beetje droevig dat er nu nog steeds constant wordt geïmpliceerd dat wat natuurlijk is per definitie ook wenselijk of moreel is.
De meeste slachtoffers in oorlogen vallen onder onschuldigen.. Dus dan is het toch niet gek dat wij als humane mens de onschuldige oorlogsslachtoffers vooraf verdoven.. Wij nemen ook deel in oorlogen.. Dus als we dan dieren gaan verdoven alvorens we deze dieren groot onrecht aandoen door ze te slachten, is het logisch dat we ook wetgeving maken die verbied dat we mensen onnodig laten lijden tijdens bombardementen en beschietingen.. Of wil je nu gaan zeggen dat dieren boven de mens staan waardoor we wel dieren moeten verdoven maar mensen gewoon hun lot maar lijdzaam moeten ondergaan?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 00:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Bijchoochem..![]()
De meeste oorlogen die worden gevoerd of zijn gevoerd zijn ''gelovige'' tegen elkaar.
Als jij van nature oorlogzuchtig bent dan heb ik medelijden met je, ik ben het niet.
en je zal mij ook niet horen janken over een leeuw in de vrije natuur die een hertje
opvreet, da's heel iets anders, DAT hoort wel bij de natuur.
Zou Zyklon B een optie zijn ?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 18:16 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
De beste methode is hypoxie, gemakkelijk uit te voeren met stikstof of argon.
Het is niet alleen pijnloos maar zelfs euforisch, niets geen paniek, gewoon omvallen met een glimlach zonder dat ze doorhebben wat er gebeurt.
Zeker niet, dat brand enorm in je keel en zorgt voor paniek.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |