FOK!forum / Gaming / [Aliens: Colonial Marines #1] Met E3 previews!
SpankmasterCwoensdag 8 juni 2011 @ 13:45
3957d1306954436-aliens_colonial_marines_logo.jpg

Na jaren wachten krijgen we eindelijk wat te zien van Aliens: Colonial Marines, de Aliens game die al sinds 2006 in ontwikkeling is bij Gearbox Software. De game wordt een squad-based shooter in het Alien(s) universum, denk aan de Aliens film en je hebt het idee voor de game te pakken. Drop in drop out coop voor vier spelers, nieuwe Red Ring game-engine die het spel Dead Space-achtige schaduwen moet geven en hij komt naar alle consoles (inclusief Wii U) en PC. (info uit eerste preview van Gamespot: http://e3.gamespot.com/st(...)features%3Btitle%3B1 )

E3 teaser: Gameplaybeelden uit Wii U presentatie:
ne9ac2.jpg
Skull-splitterwoensdag 8 juni 2011 @ 13:49
* Skull-splitter haakt in

Je was me voor, ik had er nog geen tijd voor gevonden om een uitgebreide OP te maken.
Skull-splitterwoensdag 8 juni 2011 @ 13:55
23306powerqueen1280.jpg
23307tensionshot1280.jpg
23308wearesneaky1280.jpg
SpankmasterCwoensdag 8 juni 2011 @ 13:56
:9~ nieuwe screens :9~

Haha en ja ik verveelde me toch op m'n werk, kan ik maar net zo goed iets nuttigs doen :D
SpankmasterCwoensdag 8 juni 2011 @ 14:01
Oude screens, uit 2008, game is er flink op vooruit gegaan!

XE24IHmS6T-DM5Eo0YMj-5tB53C9-oiD
6L5ABgjlxT_NxZtHHYbMxXJ8VYgeny6B
WKFjk2fd4j8nT8FfXlxiCoqKpdL8ogaZ
tEEyiPwCwz9td5z8Q_gGMTRvNiKaNBvn
TLNSG34Pyj_He8RjzG8uiRu3FMSm7oI1
GmgQuqIt0D8hgLH0aj_f0FCoylVcnpmC
GEvB9Kqi0z_xr37UBDugLmQ5hoYZ9k7G
x-JkMHMF5z89h2PuFIREpn4PJokZlxP_
0NiLmvr8yj8aMCtK-gm-7P-1aDmGpZG3
LOGZGNfO1z_O6C2vjAAe80ZIdZAvaiBq
_N8Ast-F2z8trj-sQiiBB0Vy17sGqj-n
oLyRhF6osj9ElVnOEMqqLd_8J1hKhI2i
oDTJu98E6j80vTZHjvwz8eGd9uQPH88i
OkPKF1fR7z_snhEYVlaTKuw4eKgw0FxH
_BT_ab6L3T-fxUfYi_0Qiy-O3IrPVSny
sQqASs9X4z_AWxAkm76lN3ckSU4e-_Rp
Skull-splitterwoensdag 8 juni 2011 @ 14:07
quote:
14s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:56 schreef SpankmasterC het volgende:
:9~ nieuwe screens :9~
Uit redelijk betrouwbare bron vernomen dat deze uit mei-juni 2010 komen. Oude screens zien er in vergelijking toch een stuk minder uit, vooral de aliens zelf en de spelersmodellen zijn er FLINK op vooruit gegaan.
SpankmasterCwoensdag 8 juni 2011 @ 14:15
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:07 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Uit redelijk betrouwbare bron vernomen dat deze uit mei-juni 2010 komen. Oude screens zien er in vergelijking toch een stuk minder uit, vooral de aliens zelf en de spelersmodellen zijn er FLINK op vooruit gegaan.
Nice, betekent dus dat het er nog beter uit gaan zien!
emokidwoensdag 8 juni 2011 @ 14:22
Alien heeft altijd veel potentie gehad.. ik bedoel. Als je alleen al kijkt naar de kwaliteit van de eerste twee films, dat ze daar nooit fatsoenlijke games uit hebben geslagen. Hoop dus dat het wat wordt met deze game.. de Alien games vielen altijd tegen tot nu toe.
rubjewoensdag 8 juni 2011 @ 14:28
Naja... een film uit 1986 nadoen..hoe verzin je het.. :|W
AQuila360woensdag 8 juni 2011 @ 14:32
Ik heb pas nog Aliens Vs Predator gespeeld die was wel aardig maar nog zo'n game zoek ik niet echt.
SpankmasterCwoensdag 8 juni 2011 @ 14:41
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:28 schreef rubje het volgende:
Naja... een film uit 1986 nadoen..hoe verzin je het.. :|W
Eén van de meest awesome films ooit vergamen, hoe verzinnen ze het!
Skull-splitterwoensdag 8 juni 2011 @ 15:44
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:32 schreef AQuila360 het volgende:
Ik heb pas nog Aliens Vs Predator gespeeld die was wel aardig.
Nee, dat was ie NIET. Als er iets een flop was onder fans van het eerste uur dan is het die titel uit 2010 wel.

Probleem is dat Fox/uitgever er nooit veel geld in heeft willen steken. AvP'99 was een veredelde techdemo, AvP2 uit 2001 was artistiek niet heel handig door de cartoonstijl die gehanteerd werd, maar bood geweldige gameplay voor zijn tijd, maar AvP'00 slaat ouderwets de plank weer mis, op hier en daar knappe graphics na.

Alien Trilogy, Aliens: Online waren voor hun tijd overigens prima titels.
SpankmasterCwoensdag 8 juni 2011 @ 15:57
Huh, AvP'99 een techdemo? Die engine is toch nooit ergens anders voor gebruikt? Niet zo gek ook, gezien de 256k kleuren textures....
wc-eendwoensdag 8 juni 2011 @ 16:35
Gisteren een presentatie gehad van deze game, met Randy Pitchford... binnenkort komt er een preview van en heb wat interview mogelijkheden eruit gesleept...

Game ziet er goed uit, was erg hectisch met alle aliens :P ze lieten ook een nieuwe alien zien, de crusher.. soort triceratops maar dan Alien :P
Skull-splitterwoensdag 8 juni 2011 @ 19:04
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 15:57 schreef SpankmasterC het volgende:
Huh, AvP'99 een techdemo? Die engine is toch nooit ergens anders voor gebruikt? Niet zo gek ook, gezien de 256k kleuren textures....
Geen verhaal, nauwelijks gameplay die vernieuwend was, afwerking van likmevestje. Belichtingstechniek en AI hebben dat spel gered, en anno 1999 pikte je dat als gamer gewoon, maar met AvP'00 liep men bij Rebellion tegen dezelfde dingen aan.
16meterdonderdag 9 juni 2011 @ 11:35
quote:
15s.gif Op woensdag 8 juni 2011 14:28 schreef rubje het volgende:
Naja... een film uit 1986 nadoen..hoe verzin je het.. :|W
:')__!

'Nadoen' ook echt.
Skull-splitterdonderdag 9 juni 2011 @ 11:43
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:35 schreef wc-eend het volgende:
soort triceratops maar dan Alien :P
FigBullLoose1a.jpg

NEINNEINNEINNEINNEINNEIN!
Taindonderdag 23 juni 2011 @ 09:14
http://tweakers.net/reviews/2185/e3-aliens-colonial-marines.html
Skull-splitterdonderdag 18 augustus 2011 @ 16:56
http://img217.imageshack.us/img217/9708/23689caveinfestation.jpg (copy/paste deze link)
http://img37.imageshack.us/img37/7968/23690gotcha.jpg (copy/paste deze link)
http://img824.imageshack.us/img824/2444/23691theswarm.jpg (copy/paste deze link)
http://img232.imageshack.us/img232/9660/23692waitingforyou.jpg (copy/paste deze link)
http://img163.imageshack.us/img163/2614/23693whatisthat.jpg (copy/paste deze link)

En als dat niet werkt
Skull-splitterwoensdag 24 augustus 2011 @ 09:59
SpankmasterCwoensdag 24 augustus 2011 @ 10:56
quote:
ZIN IN!!
Mint_Clansellzondag 2 oktober 2011 @ 15:12
Elf (!!) minuten aan gameplay op Gamekings:

http://www.gamekings.tv/nieuws/video-aliens-colonial-marines/

Zooooo vet wordt dit! :9~
Skull-splitterzondag 2 oktober 2011 @ 16:39
Ook op youtube te vinden, fuck op met die gamekings :')

Maar mooie gameplay, alles wat AvP had moeten zijn qua sfeer. Alleen die crusher vind ik wat minder...
Mint_Clansellzondag 2 oktober 2011 @ 16:51
Ik dacht eerst dat het een queen was, die heeft ook zo'n soort van verlengd uitsteeksel.
Skull-splitterzondag 2 oktober 2011 @ 17:02
Duidelijk niet naar Randy Pitchford geluisterd. Die Queen is aan het einde pas.
Mint_Clansellmaandag 3 oktober 2011 @ 20:27
Ja, dat weet ik maar die crusher heeft wel iets weg ervan.
AQuila360maandag 3 oktober 2011 @ 20:35
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 16:39 schreef Skull-splitter het volgende:
Ook op youtube te vinden, fuck op met die gamekings :')

Maar mooie gameplay, alles wat AvP had moeten zijn qua sfeer. Alleen die crusher vind ik wat minder...
Gamekings zijn bazen jong!

Maar pfff dit spel doet me nog niet veel.
Skull-splitterdinsdag 4 oktober 2011 @ 11:54
Mooiste stukken waren overigens van die kleine dingen die het aan Aliens deden denken zonder het 1:1 over te nemen IMO...
Skull-splitterzondag 10 februari 2013 @ 16:48
Vijf jaar ontwikkeling wordt door iemand van Gearbox normaal genoemd, terwijl een relatief nieuwe speler als Crytek binnen dezelfde periode Warhead, Crysis 2 en Crysis 3 bouwt en uitbrengt. _O-

En Aliens wordt waarschijnlijk wel weer een standaard shooter maar wel een waar ik mijn best voor ga doen om van te genieten.
Disordermaandag 11 februari 2013 @ 19:01
Skull-splittermaandag 11 februari 2013 @ 19:58
Morgennacht O+
lipjesdinsdag 12 februari 2013 @ 03:04
Dus.
Ik vandaag, of eigenlijk gisteren, nog even snel een pre-order gedaan.
Zojuist uurtje of 2 gespeeld en nee, het is hem niet.

Even de SP.
Ziet er goed uit, sfeer is goed.
Maar dan, checkpoint systeem terwijl je vaker wilt saven.
Waarom?
Zodra je je armor kwijt bent (wat vrij snel gebeurd) is het 3 tot 5 kogels en je bent dood.
Daarna moet je weer een paar minuten terug.

Verder is de AI aardig lomp om het zo even te zeggen.
Je vriendjes lopen soms gewoon regelrecht tegen een tegenstander aan zonder iets te doen.

Stukje multiplayer.
Marine voelt daar goed in aan, speelt lekker weg zolang je goed samenwerkt en bij elkaar blijft.
Alien, nee, dat ist em niet.
De controls voelen houterig aan en het van muur naar plafon gaan is ook niet soepel.
Aangenomen dat je de muur al sowieso opkomt, wat bij mij meerdere malen mis ging.
Verder snap ik ook niet precies hoe je nou in godsnaam fatsoenlijk met een alien kan aanvallen, maar dat kan ook aan mij liggen.

Verder, het schieten voelt bevredigend.
De geluiden bij de pulse rifle zijn zoals je ze zou willen, alleen jammer dat ik regelmatig daarvoor zonder ammo zat en dan met de shotgun door moest
Er zijn nog hier en daar wat dingen te verzamelen zoals wapens, dogtags e.d.
Of je daar ook echt profijt van hebt weet ik niet.

Wel nog 1 goed pluspunt.
Zowel in de SP als in de MP kan je level-up gaan.
Je SP level geld ook mee voor je MP level.
Dus alle unlocks die je hebt op de SP heb je ook voor de MP.

Tot dusver mijn mening
Vaas3dinsdag 12 februari 2013 @ 07:43
spel is kut :r
Disorderdinsdag 12 februari 2013 @ 12:22
Ik zag een paar reviews. 4/10 & 5/10. Oef.
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 12:41
Slechter dan AVP kan het bijna niet worden en die scoorde wat? 6.8. Really?!
lipjesdinsdag 12 februari 2013 @ 12:53
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 12:41 schreef Skull-splitter het volgende:
Slechter dan AVP kan het bijna niet worden en die scoorde wat? 6.8. Really?!
AVP werkte goed, vond ik leuk.
Dit is niks, betwijfel of ik hem ooit nog aanslinger.
Misschien om het verhaal af te maken maar thats it
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 13:22
AvP had losstaande levels, beroerde gameplay, slechte afwerking, onhandig werkende melee-combat als basis en was eigenlijk gewoon nog niet klaar om eruit te gaan. AvP is naar voren gehaald om het ambitieusere colonial marines ruimte te geven, maar als ik net op gamesFP kijk dan zie ik een verhaal over uitbesteding tot en met. Als dat klopt hebben ze een flink probleem.

En de meeste games speel ik voor het verhaal.
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 13:30
http://www.pu.nl/artikele(...)rines-helemaal-niet/

De Fail is zo groot als een aap! Maar ik had ook eerlijk gezegd niet anders verwacht.

AvP vond ik opzich nog wel aardig om een keer door te spelen.
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 13:54
7 jaar ontwikkelen is al een teken aan de muur maar het zag er op zich prima uit.
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 16:27
!

Met nog een goeie sneer naar de WiiU _O-
Chernadinsdag 12 februari 2013 @ 16:59
Laten liggen. De AI is belabberd. Althans de SP mode en Coop. I heb twee levels achter de rug maar juist de game waar ik niet veel van verwachte(Dead Space 3) is stukken beter.

De Aliens zijn scripted. Komen als hordes op je af en lijken je te willen omarmen met vreemde bunny hops. De Melee animatie is belabberd. Zolang aliens zich niet op de vloer bevinden doen ze niets. Je teammaten doen niets anders dan hun gescript werk. Aliens lopen er dwars doorheen. De GFX waar veel kritiek op is vallen mee. Daar ligt het probleem niet. Althans dat is mijn mening. Tja de animaties zijn slecht. En de marines lopen door de levels alsof ze zweven. De motion tracker hoef je niet eens te gebruiken en is nutteloos. Het zuur zorgt er alleen maar voor dat je balkje gezondheid niet meteen weer oplaad.
Dat was in AvP1 en 2 wel ff anders.

En modden zal wel niet toegelaten worden door SEGA met al die DLC en Seasons Pass onzin waar vandaag de dag de gaming industrie zo zot op is helaas. Dit is echt een stap terug als het om gamen gaat.
jepperdeprepdinsdag 12 februari 2013 @ 17:22
Allemaal slechte reviews en dan komt EGM met een 9/10

Die hebben zeker een zak met geld gekregen _O-
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 17:58
1360578977973_mpkjhr9ekv.gif

Extra Chromosoompje?
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 18:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 16:27 schreef AQuila360 het volgende:
!

Met nog een goeie sneer naar de WiiU _O-
AvP2 was voor die tijd een prima game ;)
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 18:05
Deze vind ik wel treffend!

quote:
1979: één enkele xenomorph doodt zes van de zeven bemanningsleden van het ruimteschip Nostromo. 2013: één enkele marine doodt een dikke honderd xenomorphs, waarvan tientallen met de kracht van z'n elleboog. Aliens hebben door de jaren heen duidelijk aan kracht ingeboet.
Hierdoor had ik eigenlijk al geen zin in toen ik de trailers enz zag en toen wist ik nog niet of die tof of klote ging worden. Sowieso heb ik dat probleem vaak in games dat constante geknal op alles en iedereen dat zou ik graag anders zien.
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 18:14
Dat was al kenmerkend voor Aliens an sich, magoed.
Die blonk ook niet uit in geloofwaardigheid en stond bol van 2D-karakters. Cameron is van oorsprong een striptekenaar en dat merk je in 90% van zijn films.

Neemt niet weg dat dit gewoon verkwisting is van de franchise.
Ik ga vanavond spelen, schrijf een review en daarna een open brief naar Fox, Sega, Gearbox en iedereen die ooit nog van plan is een Alien/Alien versus Predator titel te gaan maken: doe het alsjeblieft gewoon met liefde voor de franchise en kijk vooral eens naar concurrentie als het gaat om afwerking, verhaalvertelling en MP componenten.
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 18:27
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Dat was al kenmerkend voor Aliens an sich, magoed.
Die blonk ook niet uit in geloofwaardigheid en stond bol van 2D-karakters. Cameron is van oorsprong een striptekenaar en dat merk je in 90% van zijn films.

Neemt niet weg dat dit gewoon verkwisting is van de franchise.
Ik ga vanavond spelen, schrijf een review en daarna een open brief naar Fox, Sega, Gearbox en iedereen die ooit nog van plan is een Alien/Alien versus Predator titel te gaan maken: doe het alsjeblieft gewoon met liefde voor de franchise en kijk vooral eens naar concurrentie als het gaat om afwerking, verhaalvertelling en MP componenten.
Aliens vond ik heel vet maar dit ziet er toch te makkelijk uit.

En dat ga je niet doen of wel?
Disorderdinsdag 12 februari 2013 @ 18:30
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[ afbeelding ]

Extra Chromosoompje?
Dit is dus geen bug. Dit zit echt in het spel en is zo bedoeld. Ze zijn uitgelegd als een blinde soort aliens die op geluid afgaan in een sewer level. Ik verzin dit niet.

Weten ze bij Gearbox eigenlijk wel dat Giger's aliens sowieso geen ogen hadden?

Also, bugfest:
LitmanenAFCAdinsdag 12 februari 2013 @ 18:31
Dit is misschien nog wel het slechtste spel wat ik ooit heb gespeeld
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 18:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:30 schreef Disorder het volgende:

[..]

Dit is dus geen bug. Dit zit echt in het spel en is zo bedoeld. Ze zijn uitgelegd als een blinde soort aliens die op geluid afgaan in een sewer level. Ik verzin dit niet.

Weten ze bij Gearbox eigenlijk wel dat Giger's aliens sowieso geen ogen hadden?

Also, bugfest:
Dat filmpje :D

Die alien uit dat gifje loopt wel als een dwaas.
Disorderdinsdag 12 februari 2013 @ 18:58
IGN: Een 4.5. Ouch. Op Metacritics scoort de game momenteel nog slechter dan Duke Nukem Forever.

edit:
:D

De Gearbox fora zijn om te smullen nu.

[ Bericht 43% gewijzigd door Disorder op 12-02-2013 19:07:52 ]
lipjesdinsdag 12 februari 2013 @ 19:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 17:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[ afbeelding ]

Extra Chromosoompje?
En die ben ik dus serieus tegengekomen.
Disorderdinsdag 12 februari 2013 @ 19:13
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 19:21
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 18:58 schreef Disorder het volgende:
IGN: Een 4.5. Ouch. Op Metacritics scoort de game momenteel nog slechter dan Duke Nukem Forever.

edit:
:D

De Gearbox fora zijn om te smullen nu.
Dit gaat echt zo'n ding op internet worden denk ik ja :P
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 20:17
quote:
The people who made Aliens: colonial Marines don't love Aliens.

They aren't fans of the series. They're not even fans of the movie.

They're fans of the 15-20 minutes of Colonial Marine porn aboard the Sulaco and dropship. They're fans of Hudson's posturing, of the tech, of the back-talking "badass" marines. They're the worst kind of fan, in that they don't actually understand the thing it is they love; they take one passing glance at the surface of it and completely miss everything of substance underneath.

original post by SiL from avpgalaxy.net
So true...

Ik ga eens spelen, eerste biertje zit erin om het scherpe randje eraf te halen.
Chernadinsdag 12 februari 2013 @ 21:08
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:17 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

So true...

Ik ga eens spelen, eerste biertje zit erin om het scherpe randje eraf te halen.
Succes.

De AI,animaties en mechanics zijn erg slecht.

Zonder een shot te lossen wandel je zo door een level.
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 21:34
1e level vooralsnog, pizza gegeten tussendoor en op Gearbox fora gelezen.

Graphics op PC: prima eigenlijk, hier en daar wat onhandige resolutie aan textures gekozen omdat er gewoon meer detail op mag, maar de sfeer is prima en vlot gerenderd. Schijnt met de zogenaamde differed rendering methode gedaan zijn, meerdere effecten 1 voor 1 gerenderd en daarna over elkaar gelegd te zijn. Voor verlichtingseffecten is dit effectief en vlot. Consoles hebben dit niet.
Kan dit beter? Tuurlijk. Met enigzins inzet had er ook AO bij kunnen zitten en dan hebben we het niet eens over post-processing die ze WEL in de cinematics inzetten (met vooral CA en filmkorrel als voorbeeld) maar niet in de game, waardoor deze er wat "hard" uitziet hier en daar. Hier was flink wat winst in te behalen.
Wel krijg je de meest getrouwe weergave van het Aliens universum wat je ooit gezien hebt. Hardware en omgeving zien er fantastisch uit, de Aliens zelf zijn niet gestyleerd maar zijn tot op de kleuring toe prima virtuele reproducties van hun filmbroertjes.
Bugs als het reanimeren van een gezicht is hier nog niet voorgekomen. Het lopen kon wat netter afgewerkt worden, maar denk wel dat dat deels een engine-ding is.

Geluid: geweldig. Niet overweldigend vet, erg getrouw aan de films, goed gesampled en ook hun ruimtelijke plaatsing is erg sterk. Engine houdt echter geen rekening met objecten tussen bron en speler, dus muren laten geluid volledig door bij dialogen. Muziek is ook fantastisch te noemen en wordt juist ingezet.

Verhaal kan ik nog geen kont over zeggen, karakters zijn precies niet wat het zou moeten zijn, nog meer dan de marines in de film overschreeuwt het zichzelf in macho-gedrag. Missertje.
Ik verwacht er dat betreft ook het minst van, ik geef de quote hierboven volledig gelijk dat betreft.

Blijft er over gameplay.

Healthbar van 3 delen, armor per onderdeel op te pakken en te vervangen, armor wat als suiker smelt zonder daar als speler goed de indruk van te krijgen (really?!), aliens die je met een stoot van je wapen kunt stunnen of zelfs met alleen je hand?! Veel invloeden die gedeeld worden met AvP '10 dus. Past dat nog in deze tijd? Geen idee. Aan de ene kant maakt het het spel moeilijker en moet je moeite doen iets te behalen, aan de andere kant speelt het bijna prehistorisch terwijl de rest van de game erg modern gericht is.

Het schieten voelt degelijk maar direct, dat is voor mij even wennen. Waar we heden ten dage een net iets soepelere camera hebben, zitten we in deze titel ineens weer met een quake3/UT camera. Het neerschieten van een alien geeft een gevoel van afstand, alsof je weinig merkt van de impact van wat je afvuurt en er een alien na een tijdje ineens gewoon dood is.

Verder is het veel shooter-standaarden en is er weinig innovatie. Druk op E voor deuren, ga knielen met C, gooi een granaat met F (die verwachtte ik overigens gewoon onder G, oeps), refillload met R, tab voor een overzichtje van je missie en je score.

Online nog niet gespeeld, komt morgen wel.
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 21:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 20:17 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

So true...

Ik ga eens spelen, eerste biertje zit erin om het scherpe randje eraf te halen.
Welke serie bedoelen ze? De games of is er nog meer?
SpankmasterCdinsdag 12 februari 2013 @ 21:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:34 schreef Skull-splitter het volgende:
*knip*
acm2013-02-1200-22-31acug0.png
:r
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 21:41
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:39 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:r
quote:
Hier en daar wat onhandige resolutie aan textures gekozen omdat er gewoon meer detail op mag
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 21:52
En de eerste patch is de deur uit _O-
SpankmasterCdinsdag 12 februari 2013 @ 22:10
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

[..]

Ik heb je verhaal wel gelezen hoor, en ben blij dat het niet alleen maar huilen is, maar zo'n voorbeeld als die texture is wel echt om te janken... Erg jammer, gemiste kans, Gearbox :N
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 22:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:10 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Ik heb je verhaal wel gelezen hoor, en ben blij dat het niet alleen maar huilen is, maar zo'n voorbeeld als die texture is wel echt om te janken... Erg jammer, gemiste kans, Gearbox :N
In veel gevallen loop je er voorbij zonder het te merken, eerlijk waar. Maar bij andere objecten waar je iets op moet halen is het dan ook zo en dat is jammer. Andere random objecten zijn scherp als fuck.
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 22:19
Skull over welke serie hadden die lui het?
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 22:22
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:37 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Welke serie bedoelen ze? De games of is er nog meer?
De films, kutje.
Disorderdinsdag 12 februari 2013 @ 22:48
Wat heeft die muur hem misdaan?
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 23:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:22 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

De films, kutje.
Dude!

Ze zeggen iets van dat de makers geen fan van de serie zijn en ook niet eens van de films!

Dan bedoelen ze de games ofzo of is er ook een comic reeks van ofzo :9

Heb pas geleden de films pas gezien...
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 23:06
Als je enigszins Engels kon en daarnaast begrijpend kon lezen dan kon je eruit destileren dat de schrijver bedoelt dat de makers fan zijn van het macho-aspect van 1 film, terwijl datzelfde macho-aspect glashard onderuit gehaald wordt in de film. De focus komt daardoor totaal op het verkeerde te liggen.
lipjesdinsdag 12 februari 2013 @ 23:10
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 23:13
quote:
Guy has a point en ik zie persoonlijk DLC ook echt als de kanker van de laatste generatie. Als je bij release al weet welke DLC je gaat bieden dan doe je iets niet goed IMO.
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 23:13
http://www.gamekings.tv/videos/aliens-colonial-marines-review/
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 23:15
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je enigszins Engels kon en daarnaast begrijpend kon lezen dan kon je eruit destileren dat de schrijver bedoelt dat de makers fan zijn van het macho-aspect van 1 film, terwijl datzelfde macho-aspect glashard onderuit gehaald wordt in de film. De focus komt daardoor totaal op het verkeerde te liggen.
Ik ken de films pas sinds kort dus ik dacht dat er misschien ook iets van een serie was ofzo :D

Maargoed het allemaal kut dus!
Skull-splitterdinsdag 12 februari 2013 @ 23:18
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:15 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik ken de films pas sinds kort dus ik dacht dat er misschien ook iets van een serie was ofzo :D

Maargoed het allemaal kut dus!
Deel 1
Deel 2
Deel 3 (underrated IMO)
Deel 4

IDD allemaal kut :') Ga je schamen, vlegel.
AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 23:20
Ik bedoelde de game en jouw gezuip :p

Ik vond 2 het vetst! Maar 3 vond ik ook wel oké.

Hoeveel bier heb je inmiddels al op?
lipjesdinsdag 12 februari 2013 @ 23:35
Over gezuip gesproken.
Ik heb volgens mij koppijn gekregen van het gedrocht dat aliens heet :')

Probeer hem met veel pijn en moeite uit te spelen door mijn voldoening te vinden in hicks shotgun, hudsons pulse rifle & vasquez smart gun.

Maar blijf het niet super vinden :N

Tevens:



AQuila360dinsdag 12 februari 2013 @ 23:39
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:35 schreef lipjes het volgende:
Over gezuip gesproken.
Ik heb volgens mij koppijn gekregen van het gedrocht dat aliens heet :')

Probeer hem met veel pijn en moeite uit te spelen door mijn voldoening te vinden in hicks shotgun, hudsons pulse rifle & vasquez smart gun.

Maar blijf het niet super vinden :N

Tevens:



Ik ga hem ook ooit wel een keer even doorspelen.
Phenowoensdag 13 februari 2013 @ 06:39
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 23:13 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Guy has a point en ik zie persoonlijk DLC ook echt als de kanker van de laatste generatie. Als je bij release al weet welke DLC je gaat bieden dan doe je iets niet goed IMO.
Dan doen ze iets prima, blijkbaar trappen mensen er allemaal in. Het verkoopt. Er is blijkbaar vraag naar vage DLC, dus komt er aanbod. Ik kan me niet heugen dat ik ooit iets gepre-ordered heb voor DLC, eigenlijk. Ik twijfel over SimCity, want hoewel de Europese set huizen wel leuk zijn, vind ik ze belachelijk duur. Je voelt je haast genaaid als je de speciale editie pre-ordered. Het zijn fucking huisjes, die vast en zeker straks beter, mooier en uitgebreider via een mod binnen het spel te zien zijn. Zo, twijfel weggeschreven bij dezen :')
Disorderwoensdag 13 februari 2013 @ 08:29
JimSterling twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 12:07:16 That good looking demo of Colonial Marines they kept showing at events? Not part of the game. It was entirely contrived, and basically a lie reageer retweet
Phenowoensdag 13 februari 2013 @ 08:33
quote:
15s.gif Op woensdag 13 februari 2013 08:29 schreef Disorder het volgende:
JimSterling twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 12:07:16 That good looking demo of Colonial Marines they kept showing at events? Not part of the game. It was entirely contrived, and basically a lie reageer retweet
Mja, dat is wel erg apart. Op de E3 zag het er allemaal veelbelovend uit, maar als ik het zo allemaal zie ik dit een gevalletje: never mind, won't play.

Maar goed, hier hebben ze alleen zichzelf mee. Elke gamejournalist gaat nu met argusogen richting events van SEGA en/of Gearbox. Flater van jewelste om je publiek zo te belazeren.
Disorderwoensdag 13 februari 2013 @ 08:41
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 08:33 schreef Pheno het volgende:

Flater van jewelste om je publiek zo te belazeren.
Sterker nog. De screens die ze voor de release lieten zien zagen er vele malen beter uit dan álles wat ik nu op Youtube zie. Hoe is het mogelijk dat een gamedeveloper gewoonweg mag liegen tegen potentiële kopers om ze erin te luizen?
Phenowoensdag 13 februari 2013 @ 08:46
Ik weet niet of het mag, maar gezien het wel gebeurd is vraag ik me af of het zo slim was. Er gaat echt geen hond meer iets preorderen van ze, ooit. De eerste vraag die een journalist stelt bij een event zal zijn "komt dit ook in de game".
AQuila360woensdag 13 februari 2013 @ 08:57
Ik vergeef het Gearbox, als ze maar gewoon met Borderlands 3 aan de slag gaan.
Tainwoensdag 13 februari 2013 @ 09:52
Heb het spel een tijdje niet gevolgd, maar het valt dus behoorlijk tegen als ik het zo lees?
Skull-splitterwoensdag 13 februari 2013 @ 10:02
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 06:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dan doen ze iets prima, blijkbaar trappen mensen er allemaal in. Het verkoopt. Er is blijkbaar vraag naar vage DLC, dus komt er aanbod. Ik kan me niet heugen dat ik ooit iets gepre-ordered heb voor DLC, eigenlijk. Ik twijfel over SimCity, want hoewel de Europese set huizen wel leuk zijn, vind ik ze belachelijk duur. Je voelt je haast genaaid als je de speciale editie pre-ordered. Het zijn fucking huisjes, die vast en zeker straks beter, mooier en uitgebreider via een mod binnen het spel te zien zijn. Zo, twijfel weggeschreven bij dezen :')
Als mensen erin blijven trappen wel. Feit is dat je voor een volledig spel nu 5x af kunt rekenen.
Doe dan een jaar later een mappack voor een schappelijk prijsje zou ik zeggen.
Phenowoensdag 13 februari 2013 @ 10:14
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:02 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Als mensen erin blijven trappen wel. Feit is dat je voor een volledig spel nu 5x af kunt rekenen.
Doe dan een jaar later een mappack voor een schappelijk prijsje zou ik zeggen.
Een jaar later worden de meeste games niet meer gespeeld.
Disorderwoensdag 13 februari 2013 @ 10:22
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:14 schreef Pheno het volgende:

[..]

Een jaar later worden de meeste games niet meer gespeeld.
Omdat de servers gesloten worden?
Skull-splitterwoensdag 13 februari 2013 @ 10:38
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:14 schreef Pheno het volgende:

[..]

Een jaar later worden de meeste games niet meer gespeeld.
Tegenwoordig niet meer nee. Maar als je dus tijd gaat investeren in een DLC pak van 4 episodes terwijl je game nog niet uit is dan liggen je prioriteiten niet goed. BF3 vind ik dat betreft op het randje balanceren.
Skull-splitterwoensdag 13 februari 2013 @ 10:42
Overigens vind ik het tot op heden best een speelbaar en vermakelijke game. Af en toe rare game-mechanics, als speler lijk je ook een beetje los te staan van wat er om je heen gebeurd terwijl dat annu nu vaak veel beter gedaan wordt. (Console invloeden?)

Als mod-makers toegang krijgen tot de assets om in UDK zelf iets te bouwen dan kun je je lol op...
Disorderwoensdag 13 februari 2013 @ 10:47
Haha: http://www.gearboxsoftwar(...)d-season-pass-bundle

Gewoon lekker die portemonnee leegtrekken.
Phenowoensdag 13 februari 2013 @ 10:54
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:22 schreef Disorder het volgende:

[..]

Omdat de servers gesloten worden?
Meestal omdat er alweer andere games uit zijn gekomen die je als gamer wil spelen.
Skull-splitterwoensdag 13 februari 2013 @ 10:55
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:54 schreef Pheno het volgende:

[..]

Meestal omdat er alweer andere games uit zijn gekomen die je als gamer wil spelen.
AvP2 tot aan het jaar van sluiten online gespeeld...
Disorderwoensdag 13 februari 2013 @ 11:06
Tx6e4Ik.gif
Phenowoensdag 13 februari 2013 @ 11:09
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 10:55 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

AvP2 tot aan het jaar van sluiten online gespeeld...
Dat kan, maar feit is dat mensen weer nieuwe games kopen en na een jaar de meeste games niet meer aanraken.
ApoclysmXwoensdag 13 februari 2013 @ 11:22
Vanavond toch nog maar even een poging wagen, 15 minuten is misschien iets te weinig om al een conclusie te trekken. Maargoed.. zoals de meeste ben ik niet echt onder de indruk tot nu toe. ;p
Skull-splitterwoensdag 13 februari 2013 @ 11:24
quote:
:D !
Ik vind hem echt best OK eigenlijk.
Pekwoensdag 13 februari 2013 @ 12:49
Tja, zo zal het nooit iets worden, nee:

quote:
First off, due to me breaking NDA, I can't provide any proof that I'm not just talking out of my ass. But I figure you'd be interested in hearing what I have to say regardless. I've been on the project for around a year and a half, so some of the following are things I've heard from more senior guys.

Pecan (the internal codename for ACM) has a pretty long history. SEGA, GBX and 20th Century FOX came to an agreement to produce an Aliens game around 6 years ago, after which SEGA almost immediately announced it, long before Pecan had even started production. The game has been in active development in the past, only to be shelved in favor of another project (Borderlands, Duke, etc), and each time it was resumed it would undergo a major content overhaul.

SEGA, naturally, wasn't super pleased about the delays, but GBX got away with it for a long time and the contract between SEGA and GBX kept getting augmented to push the projected release further and further back. The last time it was resumed, GBX outsourced a good portion of the game to outside companies. Initially, the plan was for TimeGate to take the majority of campaign, GBX would take MP, Demiurge and Nerve would handle DLC and various other focused tasks. This decision was made mostly so that most of the developers at GBX could continue working on Borderlands 2, while a small group of LDs, coders and designers dealt with Pecan.

Somehow the schedules for Pecan and Borderlands 2 managed to line up and GBX realized that there was no fucking way they could cert and ship two titles at the same time. Additionally, campaign (which was being developed by TimeGate) was extremely far behind, even as Pecan's Beta deadline got closer and closer. In April or May (can't remember which), Pecan was supposed to hit beta, but GBX instead came to an agreement with SEGA that they would push the release date back one more time, buying GBX around 9 mos extension.

About 5 of those 9 months went to shipping BL2. In that time, TimeGate managed to scrap together 85% of the campaign, but once Borderlands 2 shipped and GBX turned its attention to Pecan, it became pretty apparent that what had been made was in a pretty horrid state. Campaign didn't make much sense, the boss fights weren't implemented, PS3 was way over memory, etcetcetc. GBX was pretty unhappy with TG's work, and some of Campaign maps were just completely redesigned from scratch. There were some last minute feature requests, most notably female marines, and the general consensus among GBX devs was that there was no way this game was going to be good by ship. There just wasn't enough time.
Considering that SEGA was pretty close to taking legal action against GBX, asking for an extension wasn't an option, and so Pecan crash-landed through certification and shipping. Features that were planned were oversimplified, or shoved in (a good example of this are challenges, which are in an incredibly illogical order). Issues that didn't cause 100% blockers were generally ignored, with the exception of absolutely horrible problems. This isn't because GBX didn't care, mind you. At a certain point, they couldn't risk changing ANYTHING that might cause them to fail certification or break some other system. And so, the product you see is what you get.

Beyond gameplay, the story has been raised as an issue several times. I can't really comment without feeling bad beyond saying that the script was approved by 20th Century FOX, and that the rush to throw a playable product together came at the cost of the story. Campaign does a pretty bad job of explaining a lot of the questions raised at the start of the game, and so hopefully there will be DLC to flesh that out a bit better.
I'll answer some questions, but I have to run soon, so it may take a while for responses.
Bron
Skull-splitterwoensdag 13 februari 2013 @ 12:52
Gearbox met zijn grote bek...
LitmanenAFCAwoensdag 13 februari 2013 @ 14:01
De MP is ook echt een toppertje als je een Alien bent moet je 6 keer raak slaan voor je een Marine dood hebt terwijl de Marines jou al lang en breed dood hebben met hun shotgun
lipjeswoensdag 13 februari 2013 @ 16:32
Oh, heb hem uitgespeeld.
Maar nee, is em echt niet.
Skull-splitterwoensdag 13 februari 2013 @ 16:34
Doe je snel. Ik ben net op LV-426 neergestort...
DoofenSchmirzwoensdag 13 februari 2013 @ 16:41
Is dit een game die zo kut is dat ik hem moet spelen, of mijden als de schurft?
Chernawoensdag 13 februari 2013 @ 16:50
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:41 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Is dit een game die zo kut is dat ik hem moet spelen, of mijden als de schurft?
Als je genoeg geld hebt dan kun je het altijd proberen. Maar ik zou hem laten liggen. De AI is belabberd. En anders zou ik wachten tot deze game een stuk goedkoper word. Als je moet kiezen tussen andere games dan is Dead Space 3 stukken beter of wacht op Crysis 3(nog 2 weken) nadat de reviews zijn uitgekomen.

Ik had me verheugd op ACM maar ben diep teleur gesteld. Niet eens om de GFX die niet echt top zijn maar de AI. Slechter kan bijna niet. En bedenk dat deze game als een AAA titel werd aangekondigd. Maar zelfs veel Indy games zijn stukken beter.
lipjeswoensdag 13 februari 2013 @ 16:52
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:34 schreef Skull-splitter het volgende:
Doe je snel. Ik ben net op LV-426 neergestort...
Op een gegeven moment krijg je er een handigheid in.
En dan heb ik bijna alle legendary weapons, de helft van de audio logs en de helft van de dogtags.

Oh en ik heb vakantie :+
Disorderwoensdag 13 februari 2013 @ 21:02
Ik denk dat het hele "de demo was veel mooier" verhaal nog wel een staartje krijgt: http://www.videogamer.com(...)onial_marines_2.html
LitmanenAFCAwoensdag 13 februari 2013 @ 21:11
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:41 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Is dit een game die zo kut is dat ik hem moet spelen, of mijden als de schurft?
Met een hele groot boog omheen lopen
AQuila360woensdag 13 februari 2013 @ 21:15
quote:
_O-
Disorderdonderdag 14 februari 2013 @ 08:43
2q9hsz0.jpg

bOGvzVF.jpg

Cr4ACaW.jpg

0O5VNNf.jpg
Skull-splitterdonderdag 14 februari 2013 @ 11:37
Flinke schoonheidsfoutjes. Het grappige is dat tegenwoordig elke studio wel uitspendeerd, maar dit spant de fucking kroon.
Skull-splitterdonderdag 14 februari 2013 @ 15:05
Iets verder in het spel, en ondanks alle foutjes vind ik het wel prima eigenlijk.
LitmanenAFCAdonderdag 14 februari 2013 @ 15:06
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Iets verder in het spel, en ondanks alle foutjes vind ik het wel prima eigenlijk.
Dit meen je toch niet?
AQuila360donderdag 14 februari 2013 @ 15:35
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet?
Misschien zit die weer aan het bier :P
LitmanenAFCAdonderdag 14 februari 2013 @ 15:59
Dat moet haast wel
Skull-splitterdonderdag 14 februari 2013 @ 16:07
Eigenlijk wel.

De lat is door de concurrentie erg hoog gelegd, maar het spel biedt wel wat het moet bieden: entertainment.

Het is niet geweldig, het is niet wat beloofd was met 100%-ingame-demo's, het is twee dimensionaal en duidelijk gebouwd op coop, maar het zet wel sfeer neer, heeft meest getrouwe weergave van ontwerpen tot op heden, heeft geen gameplay brekende fouten en presteert het om ondanks alle ontwikkelingsproblemen en verdeling van taken er toch uit te zien en te spelen als een geheel.

Een drie uitdelen is gewoon pure frustratie IMO, een 6 of zelfs een zeven zou beter op zijn plaats zijn. Grafische afwerking, gebrek aan verbondenheid in het spel (eigen aanvallen en aanvallen van anderen "voelen" afstandelijk en los), slechte afwerking van animaties zijn daar volledig in meegenomen.

Gearbox staat niet bekend om te afwerking van spellen om het mild uit te drukken dus dit valt eigenlijk volledig mee.

Rest de vraag hoe het eruit had gezien als men zich in al die tijd echt gericht had beziggehouden met dit spel...
Skull-splitterdonderdag 14 februari 2013 @ 16:14
Was er maar sprake van bier.
Zo eerst een Laphroaigh scoren voor mijn vriendin, dan maar anti-valentijns dingen die net iets specifiekers zijn :P

Overigens kwam ik gisteren op polycount een interessante post tegen waarbij een lighting-artist een kijkje in de keuken gaf.
Zijn studio kreeg een grove blockout in de kale UDK-vorm zonder al teveel conceptart om iets mee te doen, om daar een geheel van te maken met door een ander bedrijf geleverde onderdelen voor het level.

Dus een kale blokkendoos invullen met virtuele props, daarna belichten en hopen dat het goed is.

Het vergelijkingsfilmpje tussen de getoonde 100% ingame beelden en wat er uiteindelijk in de game zit is nogal kenmerkend. Het is allemaal wat meer mainstream gemaakt, meer kleur, meer licht, minder mind-fucks, hardere kleuren, minder dynamisch licht.
Alsof je Assassins Creed 1 vergelijkt met 2 qua sfeer.
AQuila360donderdag 14 februari 2013 @ 19:11
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Eigenlijk wel.

Gearbox staat niet bekend om te afwerking van spellen om het mild uit te drukken dus dit valt eigenlijk volledig mee.

Rest de vraag hoe het eruit had gezien als men zich in al die tijd echt gericht had beziggehouden met dit spel...
Heb je Borderlands 2 gespeeld? Daar heb ik nu net weet ik hoeveel uur in zitten die game is echt gruwelijk vet! Dus ze kunnen het wel.
FL_Freakdonderdag 14 februari 2013 @ 21:44
Heb al even gespeeld en vindt hem wel leuk opzich alleen niet beter dan aliens vs predator 2
DeeCruisevrijdag 15 februari 2013 @ 12:03
quote:
15s.gif Op woensdag 13 februari 2013 08:29 schreef Disorder het volgende:
JimSterling twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 12:07:16 That good looking demo of Colonial Marines they kept showing at events? Not part of the game. It was entirely contrived, and basically a lie reageer retweet
Om hier even op terug te komen, zie het volgende filmpje waarin je de verschillen duidelijk kunt zien:

Skull-splittervrijdag 15 februari 2013 @ 12:08
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Heb je Borderlands 2 gespeeld? Daar heb ik nu net weet ik hoeveel uur in zitten die game is echt gruwelijk vet! Dus ze kunnen het wel.
Tof, deel 1 nog niet eens uitgespeeld. Maar ook daar zitten rare keuzes qua afwerking in, enige reden dat het niet opvalt is de stijlkeuze. Gearbox heeft zich hier gewoon volledig vergalloppeerd qua ontwikkeling ondanks beloftes en "we zijn zulke grote fans"...

Met die demo leek het even dat het écht wat ging worden, nu is het een doodnormale shooter.
DeeCruisevrijdag 15 februari 2013 @ 12:29
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:08 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Tof, deel 1 nog niet eens uitgespeeld. Maar ook daar zitten rare keuzes qua afwerking in, enige reden dat het niet opvalt is de stijlkeuze. Gearbox heeft zich hier gewoon volledig vergalloppeerd qua ontwikkeling ondanks beloftes en "we zijn zulke grote fans"...

Met die demo leek het even dat het écht wat ging worden, nu is het een doodnormale shooter.
Toch frappant, want je bent de eerste persoon die onderbouwd kan benoemen waarom de game niet een complete faal is. Ikzelf ben zwaar teleurgesteld als echte alien fan, maar het lijkt een complete vloek op de franchise te zijn.

Heb deze nu 2 missies gespeeld, en het voelt als een enorm oude game.. De AI is vreselijk slecht, er is geen dynamic lighting die ook maar enige sfeer creeert, en het aantal bugs die me uit dat kleine beetje sfeer halen die de game biedt is overweldigend...

Zo blij dat ik de game niet gekocht heb...
Skull-splittervrijdag 15 februari 2013 @ 14:54
Speel je op een console?
DeeCruisevrijdag 15 februari 2013 @ 15:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Speel je op een console?
Hahaha, hell no!
Skull-splittervrijdag 15 februari 2013 @ 15:28
Dan vraag ik me af of je je verwachtingen domweg niet te hoog wegzet.

Ik heb nergens gezegd dat het een perfect spel is, maar een 6 of zelfs 7 is het zeker wel waard.

Ja er lijkt een vloek op te rusten, zoals Nederlandse comedy die óf goed geschreven is óf goed geacteerd maar haast nooit beiden.
Dit lijkt met alien/alien versus predator spellen vaak hetzelfde: óf de sfeer zit goed maar de gameplay blijft steken, óf de gameplay is goed maar de graphics blijven ernstig steken.
En dan hebben we het nog niet eens over de vinger in de pap die Fox blijft houden. (Voor AvP2 werd door een producer ooit geopperd om jump-pads a la Quake 3/Unreal Tournament toe te voegen voor de MP, en ik zie de huidige grafische afwerking van levels ook als een poging om een breder publiek aan te spreken door meer kleur dan blauw/grijs te gebruiken)

Maar, zoals ik al aangaf: ondanks alle gebreken en beloften van Molyneux-proporties is het een doorsnee shooter, maar nog geen slechte shooter.
Het verhaal is dun als een pannenkoek maar loopt wel, grafisch is het adequaat en beter dan we ooit gehad hebben, het oogt als een geheel (vanaf het menu tot aan gameplay is er ontzettend veel oog voor stijlhantering, dat is vaak wel anders) en het speelt lekker weg.

Ruimte voor verbetering? Absoluut.
Neem ik het Gearbox kwalijk dat ze hier ondanks alle grootspraak niet voltijd en zelf aan gewerkt hebben? Bet your sweet ass.
Zet het de traditie voort om slechts half-asses titels op de markt te drukken ipv een titel die een afwerking heeft die het verdient? Me dunkt.

Op basis van track record alleen al hadden we het product moeten verwachten zoals het is, het spel met de grond gelijk maken omdat je niet precies kreeg wat je vorig jaar zag met de E3 vind ik gewoon makkelijk scoren.

Aliens: Colonial Marines is een stap voorwaarts voor de franchise an sich maar toont aan dat zowel uitgever Sega, ontwikkelaar Gearbox en licentiehouder Fox niet snapt waar een moderne, volwaardige titel aan moet voldoen, iets wat met het bronmateriaal die de titels van materiaal voorzien haast onvoorstelbaar is. Een ezel stoot zich niet tweemaal aan eenzelfde steen, vooral Fox lijkt het na ongeveer 12 titels in de laatste 15 naar niet te snappen.

Mods worden "geFoxt" uit naam van kwaliteitsgarantie maar officiele titels stellen zo goed als unaniem teleur. Tijd dat ze daar tijd en geld in steken. (Garantie eisen van een ontwikkelaar dat ze ook hun volledige aandacht bij de titel houden kan ook wel een goede les zijn)
Disordervrijdag 15 februari 2013 @ 16:33
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Op basis van track record alleen al hadden we het product moeten verwachten zoals het is, het spel met de grond gelijk maken omdat je niet precies kreeg wat je vorig jaar zag met de E3 vind ik gewoon makkelijk scoren.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de reviewers die het spel slecht scoren makkelijk willen scoren. Ze vinden het spel gewoon erg slecht.
quote:
Aliens: Colonial Marines is een stap voorwaarts voor de franchise an sich
Hier kan ik het gewoon niet mee eens zijn. Ik heb playthroughs gezien op youtube. Dat mag dan een beetje verschillen van een eigen speelervaring, maar nergens kan ik die stap voorwaarts zien. Wat mij betreft is het een flop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disorder op 15-02-2013 16:38:52 ]
Skull-splittervrijdag 15 februari 2013 @ 16:42
AvP'10 was slechter, AvP2 was voor die tijd gelijk aan maar grafisch bij release al achterhaald, AvP'99 liet je eindeloos aliens knallen zonder ergens op suspense of missie/verhaal te leunen. Weergave van het universum is nooit zo allesomvattend geweest. Een grafische poetsbeurt zou het een en ander visueel sterker maken maar meer ook niet. Blijft over de kern van de gameplay, en hoewel middelmatig is die niet slecht.

Onderbouw eens waarom het een flop is?
Pekvrijdag 15 februari 2013 @ 16:43
quote:
Dat lijkt toch nergens op, man :')
Ik heb gisteren Morrowind geinstalleerd met een overhaul, 10 jaar oud en dat ziet er stukken beter uit dan dit. Ik wacht wel tot hij voor een paar euro in de aanbieding is over een paar maanden, alleen voor het geluid van de Assault Rifle. PFFFRRRRT PFFFRRRRT :P
Skull-splittervrijdag 15 februari 2013 @ 16:44
Pulse rifle, nepperd.
Pekvrijdag 15 februari 2013 @ 16:56
Whatever, nerd _O-
Meer dan 2,99 euro ga ik niet uitgeven, dus ik wacht op de voorjaarsaanbieding van Steam :P
Skull-splittervrijdag 15 februari 2013 @ 17:16
Die tip zou ik je wel geven als je er op kunt wachten.
DeeCruisevrijdag 15 februari 2013 @ 17:27
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Dan vraag ik me af of je je verwachtingen domweg niet te hoog wegzet.
Na het zien van de demo beelden, de screens, en borderlands 2? Mijn verwachtingen waren juist prima op basis van de het geleverde materiaal. Dat gearbox hier totaal niet aan voldoet is weer een ander verhaal..

quote:
Ik heb nergens gezegd dat het een perfect spel is, maar een 6 of zelfs 7 is het zeker wel waard.

En waar beweer ik dat dan? Het enige wat ik neer zet is dat je de eerste bent die ik beargumenteerd kan aangeven waarom de game GEEN complete faal is, in tegenstelling tot elke reviewer die ik gezien heb.

Voor de rest kan ik (op basis van wat ik gezien heb in de tijd die ik erin heb zitten) niet anders dan concluderen dat ik blij ben dat ik de game niet gepreordered heb, en daarnaast ook nog enkele maten ervan heb kunnen weerhouden..
AQuila360vrijdag 15 februari 2013 @ 17:37
Sega en gearbox weten wel hoe ze een goeie aliens game moeten maken alleen hier is alles verkeerd gelopen.
Phenovrijdag 15 februari 2013 @ 18:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:37 schreef AQuila360 het volgende:
Sega en gearbox weten wel hoe ze een goeie aliens game moeten maken alleen hier is alles verkeerd gelopen.
Hebben ze dat dan al eerder bewezen?
AQuila360vrijdag 15 februari 2013 @ 18:31
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:26 schreef Pheno het volgende:

[..]

Hebben ze dat dan al eerder bewezen?
Niet specifiek een aliens game maar die demo stukken zagen er wel goed uit en leken ook beter te spelen.

Ze zijn die deal aangegaan maar hebben er daarna geen zin of tijd meer voorgehad dankzij borderlands 2 want daarmee hadden ze goud in handen dus ik snap dat gearbox als kleine studio met aliens in hun maag zat. Paar keer opnieuw beginnen en delen wegooien is ook niet handig. Dus Dan maar uitbesteden zodat er in iedereen geval iets afkomt is ook weer niet slim.

Het lijkt me ook niet heel moeilijk om een goeie aliens game te maken :P
Phenovrijdag 15 februari 2013 @ 19:12
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:31 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Niet specifiek een aliens game maar die demo stukken zagen er wel goed uit en leken ook beter te spelen.

Ze zijn die deal aangegaan maar hebben er daarna geen zin of tijd meer voorgehad dankzij borderlands 2 want daarmee hadden ze goud in handen dus ik snap dat gearbox als kleine studio met aliens in hun maag zat. Paar keer opnieuw beginnen en delen wegooien is ook niet handig. Dus Dan maar uitbesteden zodat er in iedereen geval iets afkomt is ook weer niet slim.

Het lijkt me ook niet heel moeilijk om een goeie aliens game te maken :P
Gearbox klein? Oke :')

Geen zin of geen tijd heb ik ook wel eens, maar dat betekent niet dat je een deal kan vernaggelen. En tja, dat laatste: waar wacht je op, begin een kickstarterproject :P
Skull-splittervrijdag 15 februari 2013 @ 19:36
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:37 schreef AQuila360 het volgende:
Sega en gearbox weten wel hoe ze een goeie aliens game moeten maken alleen hier is alles verkeerd gelopen.
Zie opmerking over producers.
AQuila360vrijdag 15 februari 2013 @ 20:05
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:43 schreef Pek het volgende:

[..]

Dat lijkt toch nergens op, man :')
Ik heb gisteren Morrowind geinstalleerd met een overhaul, 10 jaar oud en dat ziet er stukken beter uit dan dit. Ik wacht wel tot hij voor een paar euro in de aanbieding is over een paar maanden, alleen voor het geluid van de Assault Rifle. PFFFRRRRT PFFFRRRRT :P
Morrowind 2de beste game ooit!!
AQuila360vrijdag 15 februari 2013 @ 20:06
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Gearbox klein? Oke :')

Geen zin of geen tijd heb ik ook wel eens, maar dat betekent niet dat je een deal kan vernaggelen. En tja, dat laatste: waar wacht je op, begin een kickstarterproject :P
Gearbox is een kleine ontwikkelaar ja. Dat wil zeggen ze hebben niet de capaciteit om 2 full games naast elkaar te ontwikkelen. Ze hebben die deal binnen gehaald met Sega een hele tijd terug en daar waren ze ook blij mee in eerste instantie. Maarja toen kwam Borderlands (2) even langs en is daar alle tijd en middelen heen gegaan.

Maarja je zit met die deal van Sega dus je zult iets moeten afleveren dus besteed je het maar uit aan een prutsstudio met dit als resultaat. Ik vraag me wel af in hoeverre Gearbox wist dat het zo slecht ging worden of zijn die ook om de tuin geleid met mooie demo's en toen ze de finalversie hadden bleek het rotzooi. Anders kan die Pitchford goed liegen :P


Verder leef ik met Skull mee! En de naam is nu zo besmet dat er niet snel een andere zal komen nog :P

[ Bericht 9% gewijzigd door AQuila360 op 15-02-2013 20:15:03 ]
Phenovrijdag 15 februari 2013 @ 20:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:06 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Gearbox is een kleine ontwikkelaar ja. Dat wil zeggen ze hebben niet de capaciteit om 2 full games naast elkaar te ontwikkelen.
Met 150 man of meer moet het vast lukken, maar he, ze wilden opeens al hun resources aan Borderlands 2 spenderen. Dat is een keuze. Als je het niet kan moet je het uitbesteden, maar dan wel aan een studio die het kan en zelf de vinger aan de pols houden. En dat laatste hebben ze zeker niet gedaan, want als ik dit vergelijk met Borderlands 1/2 dan is dit gewoonweg jammer. Dit mocht gewoonweg niet zo uitkomen.
AQuila360vrijdag 15 februari 2013 @ 22:18
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:39 schreef Pheno het volgende:

[..]

Met 150 man of meer moet het vast lukken, maar he, ze wilden opeens al hun resources aan Borderlands 2 spenderen. Dat is een keuze. Als je het niet kan moet je het uitbesteden, maar dan wel aan een studio die het kan en zelf de vinger aan de pols houden. En dat laatste hebben ze zeker niet gedaan, want als ik dit vergelijk met Borderlands 1/2 dan is dit gewoonweg jammer. Dit mocht gewoonweg niet zo uitkomen.
Tsja Pheno het is niet fraai gegaan en had zeker niet gemogen zo maar goed.

Het is maar een aliens game geen GTA 5 :P
Skull-splitterzaterdag 16 februari 2013 @ 10:24
Uitbesteden doet nagenoeg elke studio. Wat Gearbox nu in de kont bijt is dat ze onvoldoende eisen hebben meegestuurd. Als ik morgenavond tijd heb even een verhaal vanaf polycount posten, want geeft een aardig kijkje in de keuken. Ik denk dat ik hem morgenavond grotendeels uitspeel, wellicht dinsdagavond nog, daarna eens beginnen aan een review.

Domste opmerking die ik overigens gelezen heb is dat de HUD 3D lijkt maar met anaglyph-brilletje niet werkt. Dan snap je niet wat ze hebben gedaan...
AQuila360zaterdag 16 februari 2013 @ 10:33
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:24 schreef Skull-splitter het volgende:
Uitbesteden doet nagenoeg elke studio. Wat Gearbox nu in de kont bijt is dat ze onvoldoende eisen hebben meegestuurd. Als ik morgenavond tijd heb even een verhaal vanaf polycount posten, want geeft een aardig kijkje in de keuken. Ik denk dat ik hem morgenavond grotendeels uitspeel, wellicht dinsdagavond nog, daarna eens beginnen aan een review.

Domste opmerking die ik overigens gelezen heb is dat de HUD 3D lijkt maar met anaglyph-brilletje niet werkt. Dan snap je niet wat ze hebben gedaan...
Je hebt uitbesteden en je hebt uitbesteden van hier heb je de hele zooi kijk maar wat je er mee doet en in feb moet het klaar zijn groeten Gearbox.
Skull-splitterzaterdag 16 februari 2013 @ 10:39
Gearbox heeft ook keer op keer om uitstel gevraagd. Tussen aankondiging met eerste batch screenshots en eerstvolgende was het vervolgens bijna anderhalf jaar stil en leek het even stilletjes verdwenen te zijn.

Naast een review schrijf ik wel een open brief overigens. Het is een schande te noemen dat er zo embarmelijk met een bestaande franchise wordt omgegaan.

Als modmakers als boetedoening gewoon de assets van Colonial Marines mogen gebruiken, dan wordt het nog leuk...
AQuila360zaterdag 16 februari 2013 @ 11:21
quote:
Oh, Aliens: Colonial Marines could really use some bad press? Sure, why not? It's been such a long time since we heard anything negative about it. Try this one on for size -- players are reporting that Xbox 360 save files are being wiped. Outstanding!
Read more at http://www.destructoid.co(...)#BcjcPTPA8Yl3gtJO.99
#ANONIEMzaterdag 16 februari 2013 @ 11:36
Misschien ben ik een doemdenker maar eerlijkheidshalve zeg ik bij deze versie: Nee, gaat'm niet worden.

Reden? Ik weet niet maar iets zegt mij dat als je het spel even gespeeld hebt,je het gelijk wil wegzetten omdat er al zoveel games zijn die soortgelijke omgevingen weten na te bootsen in hun spel te samen met bijbehorende gameplay (alleen de poppetjes zijn anders dus)
Skull-splitterzaterdag 16 februari 2013 @ 14:24
Al die games halen de suiker bij Aliens wel. Maar dan nog is het een wereld apart. Wellicht moet de wereld maar eens vijf jaar zonder stellen en dan eens een goede titel op de markt zetten die eens niét te lang ontwikkeld zijn. (Geen énkele titel is binnen voorspelde tijd ontwikkeld tot op heden.)
AQuila360maandag 18 februari 2013 @ 20:04
Gearbox gebruikte Aliens geld voor Borderlands?

Een smerig gerucht over Aliens: Colonial Marines; smeriger zelfs dan normaal voor de Nachtwacht. Een zogenaamde Sega-medewerker heeft via Reddit onthuld dat Gearbox veel geld, bedoeld voor Aliens, heeft overgesluisd naar de Borderlands-franchise!

quote:
“Gearbox didnt care about the game, they spent the money from acm on the borderlands games. Look at the release of borderlands and when aliens was anounced, they had the other companies like timegate do the work.”
Pekmaandag 18 februari 2013 @ 20:31
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:04 schreef AQuila360 het volgende:
Gearbox gebruikte Aliens geld voor Borderlands?

Een smerig gerucht over Aliens: Colonial Marines; smeriger zelfs dan normaal voor de Nachtwacht. Een zogenaamde Sega-medewerker heeft via Reddit onthuld dat Gearbox veel geld, bedoeld voor Aliens, heeft overgesluisd naar de Borderlands-franchise!

[..]

Heel verstandig dus :Y
Drop de flop en investeer in je hit, logische beslissing.
Skull-splitterdinsdag 19 februari 2013 @ 08:24
quote:
14s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:31 schreef Pek het volgende:

[..]

Heel verstandig dus :Y
Drop de flop en investeer in je hit, logische beslissing.
Wellicht was het geen flop geweest als ze het geld op de juiste plaats hadden geinvesteerd. Borderlands had net zo hard kunnen floppen en is een ontzettende sleeperhit met een ontwikkeltijd gelijk aan ACM
AQuila360dinsdag 19 februari 2013 @ 17:00
http://www.destructoid.co(...)-praise-245943.phtml

Gelukkig komt haast die aankondiging van de PS4 dan zal het nieuws over ACM wel stoppen :P
Skull-splitterdinsdag 19 februari 2013 @ 17:43
Randy, Randy, Randy... Laat dit een les voor je zijn, zelfingenomen Texaan dat je bent :D

Typisch Amerikaans overigens, als je het ergens niet mee eens bent mag je het ineens onder je bed opbergen...
Pekdinsdag 19 februari 2013 @ 18:14
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:24 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Wellicht was het geen flop geweest als ze het geld op de juiste plaats hadden geinvesteerd. Borderlands had net zo hard kunnen floppen en is een ontzettende sleeperhit met een ontwikkeltijd gelijk aan ACM
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het om Borderlands 2 gaat, deel 1 is ook alweer 3/4 jaar uit en was een absolute hit. Maar met de ontwikkeltijd van A:CM, 6 jaar?, begin ik weer te twijfelen. Maar goed, gewoon een gevalletje hoogmoed en teveel hooi op je vork nemen. Randy gaat het nog wel voelen, hoor :Y
Skull-splitterdinsdag 19 februari 2013 @ 19:29
Deel 1 is aangekondigd ver voor de eerste beelden, en na die eerste beelden was het toch angstvallig stil.

Tussen 2007 met de VGA en de hypetrain van 2009 hebben ze de boel vooral visueel vaak onderhanden genomen.

Het is wel jammer dat nu gamers/modders de game eruit laten zien zoals ie had moeten zijn.

Ben wel de eerste full-dynamic lights tegengekomen en die werken gewoon netjes naar behoren overigens...
AQuila360dinsdag 19 februari 2013 @ 21:22
Dragonettizaterdag 23 februari 2013 @ 07:53
Wat een drol van een game is dit geworden...

Onderstaande mijn ervaring/mening.

Deze "sorry excuse for an aliens game" mag niet eens in de schaduw staan van de marine missies in AVP 1 & 2. Ik heb totaal geen "spannings gevoel" maar ik probeer me er toch doorheen te zetten omdat ik zoveel van de Aliens universum hou en omdat AVP 1 in mijn top 5 staat van all time spannende games.

Ik kan de graphics nog enigzins "vergeven" mits de gameplay in orde is, verre van dat...
De idioot die de 'grenade throwing routine' heeft geprogrammeerd mag van mijn part gepenetreerd worden door een Alien-queen-staart. De grenaten lijken je wel NA het gooien je te "volgen"... (99% van de keren dat ze gegooid worden zijn ze dodelijk raak, zelfs al ren je weg direct op/na het moment dat ze hun gooiende beweging maken).

En je team leden... Bella en O'neal(?) ...Die klapjosties lopen constant voor je vizier, verdwijnen op magische wijze om vervolgens net zo magisch weer tevoorschijn te komen(!?), haken zich constant vast tijdens het lopen/rennen en halen constant debiele capriolen uit tijdens gevechten.

De aliens "ai" (of beter gezegd, 'gebrek aan') ..... Waar in AVP 1 mijn kak prematuur m'n reet wil evacueren van de spanning, staan deze idioten (de aliens) je soms seconden lang compleet achteloos aan te staren om dan ineens ineens aan te vallen (ik hoef me dus nergens druk om te maken).

De vlammenwerper heeft soms geen effect op de marines, 1 a 2 seconden blijven ze gewoon vrolijk op je schieten terwijl je ze letterlijk het vuur aan de schenen legt. Iedere keer als ik een alien letterlijk onder vuur neem, reageren ze gelijk.

Je kan trouwens ook een melee uitvoeren tegen de aliens wat ik totaal niet begrijp, zelfs de predator heeft moeite in een melee gevecht (even een andere vergelijking genomen), en jij kan als (human!) speler vrolijk een alien van je afschoppen/afwerpen, flikker toch op man.

Geen respect voor de 'Acid' dat uit de alien komt (naar mijn gevoel/mening). Ik heb het gevoel dat het te weinig doet qua schade. Het is meer van: "het groene kleurtje zit erin, dus dat zit wel in orde..." Als je dood gaat staat alles 5 a 10 seconden in zwart wit stil.... en als je dan weer begint dan kan je alsnog voor een aantal seconden niet bewegen, vreselijk irritant.

Je bevindt je in een Aliens game en moet vervolgens een soort 'intro' sequence afwerken waarbij je je uit de Sulaco moet vechten...tegen andere marines....!? In de vorige AVP games lieten ze je af en toe tegen synthetics/autons vechten maar daar reageerden ze correct en het sloot beter aan qua speel ervaring. (Al is het misschien maar een "klein" onderdeel, het is een heel irritant onderdeel dat spanning compleet eruit haalt en tevens ook niet aansluit op wat je verwacht in een Aliens game)

Het maakt me niet uit of dit uit handen is gegeven, je hebt de verantwoordelijkheid om op z'n minst een resultaat af te leveren dat redelijk in verhouding staat met de aankoopprijs. Nu released gearbox het toch en vraagt men prijzen rond de 35 / 45 euro met uitschieters naar 54 euro? Dit kan je gewoon niet maken, dit is gewoon scheiten op je fan-base en lekker je centen binnen halen.
Je kan het wel onder de noemer "harde realiteit" plaatsen, maar er zijn grenzen mbt hoe je je fans / klanten moet behandelen.

Goede punten:
- Geluidseffecten en muziek
- De interface wat je in de hoofdmenu ziet (letterype, geluid)
tja en dat was het dan qua goede punten :')

zo...dit moest ik even kwijt... (dat ik hier naar heb uitgekeken...)

De console versies blijken problemen te hebben met de savegames (corrupt/verdwijnen)?

Een geniale opmerking van iemand op een reviewsite mbt corrupte savegames:

"Your xbox is doing you a favour"

:D
Disorderzondag 24 februari 2013 @ 14:37
BROTEAM
Skull-splitterdonderdag 25 september 2014 @ 00:03
Zou Alien: Isolation de blammage rondom ACM enigszins kunnen redden?
81yuhnP6ODL._SL1500_.jpg

[ Bericht 32% gewijzigd door Skull-splitter op 25-09-2014 00:16:20 ]
Phenodonderdag 25 september 2014 @ 06:07
Van wat ik gespeeld heb: ja. Maar ja, je weet maar nooit of de demo's in elkaar gedraaid zijn voor de media op beurzen :')
Skull-splitterdonderdag 25 september 2014 @ 10:20
Sinds ACM niet meer nee. Ik neem het risico wel, al is het maar omdat ik de keuze voor suspense te gaan waardeer.