abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:41:39 #101
377656 DoofenSchmirz
You glorified Waffle iron!
pi_122834740
Is dit een game die zo kut is dat ik hem moet spelen, of mijden als de schurft?
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:50:14 #102
321876 Cherna
Fuck the System
pi_122835063
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:41 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Als je genoeg geld hebt dan kun je het altijd proberen. Maar ik zou hem laten liggen. De AI is belabberd. En anders zou ik wachten tot deze game een stuk goedkoper word. Als je moet kiezen tussen andere games dan is Dead Space 3 stukken beter of wacht op Crysis 3(nog 2 weken) nadat de reviews zijn uitgekomen.

Ik had me verheugd op ACM maar ben diep teleur gesteld. Niet eens om de GFX die niet echt top zijn maar de AI. Slechter kan bijna niet. En bedenk dat deze game als een AAA titel werd aangekondigd. Maar zelfs veel Indy games zijn stukken beter.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:52:09 #103
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_122835145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:34 schreef Skull-splitter het volgende:
Doe je snel. Ik ben net op LV-426 neergestort...
Op een gegeven moment krijg je er een handigheid in.
En dan heb ik bijna alle legendary weapons, de helft van de audio logs en de helft van de dogtags.

Oh en ik heb vakantie :+
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:11:38 #105
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_122846655
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:41 schreef DoofenSchmirz het volgende:
Met een hele groot boog omheen lopen
  woensdag 13 februari 2013 @ 21:15:45 #106
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_122846959
quote:
_O-
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:37:52 #108
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_122864788
Flinke schoonheidsfoutjes. Het grappige is dat tegenwoordig elke studio wel uitspendeerd, maar dit spant de fucking kroon.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:05:22 #109
12888 Skull-splitter
pi_122872432
Iets verder in het spel, en ondanks alle foutjes vind ik het wel prima eigenlijk.
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:06:33 #110
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_122872481
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:05 schreef Skull-splitter het volgende:
Iets verder in het spel, en ondanks alle foutjes vind ik het wel prima eigenlijk.
Dit meen je toch niet?
pi_122873564
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Dit meen je toch niet?
Misschien zit die weer aan het bier :P
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:59:44 #112
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_122874461
Dat moet haast wel
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:07:49 #113
12888 Skull-splitter
pi_122874772
Eigenlijk wel.

De lat is door de concurrentie erg hoog gelegd, maar het spel biedt wel wat het moet bieden: entertainment.

Het is niet geweldig, het is niet wat beloofd was met 100%-ingame-demo's, het is twee dimensionaal en duidelijk gebouwd op coop, maar het zet wel sfeer neer, heeft meest getrouwe weergave van ontwerpen tot op heden, heeft geen gameplay brekende fouten en presteert het om ondanks alle ontwikkelingsproblemen en verdeling van taken er toch uit te zien en te spelen als een geheel.

Een drie uitdelen is gewoon pure frustratie IMO, een 6 of zelfs een zeven zou beter op zijn plaats zijn. Grafische afwerking, gebrek aan verbondenheid in het spel (eigen aanvallen en aanvallen van anderen "voelen" afstandelijk en los), slechte afwerking van animaties zijn daar volledig in meegenomen.

Gearbox staat niet bekend om te afwerking van spellen om het mild uit te drukken dus dit valt eigenlijk volledig mee.

Rest de vraag hoe het eruit had gezien als men zich in al die tijd echt gericht had beziggehouden met dit spel...
  donderdag 14 februari 2013 @ 16:14:08 #114
12888 Skull-splitter
pi_122875025
Was er maar sprake van bier.
Zo eerst een Laphroaigh scoren voor mijn vriendin, dan maar anti-valentijns dingen die net iets specifiekers zijn :P

Overigens kwam ik gisteren op polycount een interessante post tegen waarbij een lighting-artist een kijkje in de keuken gaf.
Zijn studio kreeg een grove blockout in de kale UDK-vorm zonder al teveel conceptart om iets mee te doen, om daar een geheel van te maken met door een ander bedrijf geleverde onderdelen voor het level.

Dus een kale blokkendoos invullen met virtuele props, daarna belichten en hopen dat het goed is.

Het vergelijkingsfilmpje tussen de getoonde 100% ingame beelden en wat er uiteindelijk in de game zit is nogal kenmerkend. Het is allemaal wat meer mainstream gemaakt, meer kleur, meer licht, minder mind-fucks, hardere kleuren, minder dynamisch licht.
Alsof je Assassins Creed 1 vergelijkt met 2 qua sfeer.
pi_122882325
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 16:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Eigenlijk wel.

Gearbox staat niet bekend om te afwerking van spellen om het mild uit te drukken dus dit valt eigenlijk volledig mee.

Rest de vraag hoe het eruit had gezien als men zich in al die tijd echt gericht had beziggehouden met dit spel...
Heb je Borderlands 2 gespeeld? Daar heb ik nu net weet ik hoeveel uur in zitten die game is echt gruwelijk vet! Dus ze kunnen het wel.
pi_122891819
Heb al even gespeeld en vindt hem wel leuk opzich alleen niet beter dan aliens vs predator 2
pi_122908931
quote:
15s.gif Op woensdag 13 februari 2013 08:29 schreef Disorder het volgende:
JimSterling twitterde op dinsdag 12-02-2013 om 12:07:16 That good looking demo of Colonial Marines they kept showing at events? Not part of the game. It was entirely contrived, and basically a lie reageer retweet
Om hier even op terug te komen, zie het volgende filmpje waarin je de verschillen duidelijk kunt zien:

Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 12:08:07 #118
12888 Skull-splitter
pi_122909075
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:11 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Heb je Borderlands 2 gespeeld? Daar heb ik nu net weet ik hoeveel uur in zitten die game is echt gruwelijk vet! Dus ze kunnen het wel.
Tof, deel 1 nog niet eens uitgespeeld. Maar ook daar zitten rare keuzes qua afwerking in, enige reden dat het niet opvalt is de stijlkeuze. Gearbox heeft zich hier gewoon volledig vergalloppeerd qua ontwikkeling ondanks beloftes en "we zijn zulke grote fans"...

Met die demo leek het even dat het écht wat ging worden, nu is het een doodnormale shooter.
pi_122909729
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 12:08 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Tof, deel 1 nog niet eens uitgespeeld. Maar ook daar zitten rare keuzes qua afwerking in, enige reden dat het niet opvalt is de stijlkeuze. Gearbox heeft zich hier gewoon volledig vergalloppeerd qua ontwikkeling ondanks beloftes en "we zijn zulke grote fans"...

Met die demo leek het even dat het écht wat ging worden, nu is het een doodnormale shooter.
Toch frappant, want je bent de eerste persoon die onderbouwd kan benoemen waarom de game niet een complete faal is. Ikzelf ben zwaar teleurgesteld als echte alien fan, maar het lijkt een complete vloek op de franchise te zijn.

Heb deze nu 2 missies gespeeld, en het voelt als een enorm oude game.. De AI is vreselijk slecht, er is geen dynamic lighting die ook maar enige sfeer creeert, en het aantal bugs die me uit dat kleine beetje sfeer halen die de game biedt is overweldigend...

Zo blij dat ik de game niet gekocht heb...
  vrijdag 15 februari 2013 @ 14:54:41 #120
12888 Skull-splitter
pi_122914736
Speel je op een console?
pi_122914966
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 14:54 schreef Skull-splitter het volgende:
Speel je op een console?
Hahaha, hell no!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 15:28:11 #122
12888 Skull-splitter
pi_122916198
Dan vraag ik me af of je je verwachtingen domweg niet te hoog wegzet.

Ik heb nergens gezegd dat het een perfect spel is, maar een 6 of zelfs 7 is het zeker wel waard.

Ja er lijkt een vloek op te rusten, zoals Nederlandse comedy die óf goed geschreven is óf goed geacteerd maar haast nooit beiden.
Dit lijkt met alien/alien versus predator spellen vaak hetzelfde: óf de sfeer zit goed maar de gameplay blijft steken, óf de gameplay is goed maar de graphics blijven ernstig steken.
En dan hebben we het nog niet eens over de vinger in de pap die Fox blijft houden. (Voor AvP2 werd door een producer ooit geopperd om jump-pads a la Quake 3/Unreal Tournament toe te voegen voor de MP, en ik zie de huidige grafische afwerking van levels ook als een poging om een breder publiek aan te spreken door meer kleur dan blauw/grijs te gebruiken)

Maar, zoals ik al aangaf: ondanks alle gebreken en beloften van Molyneux-proporties is het een doorsnee shooter, maar nog geen slechte shooter.
Het verhaal is dun als een pannenkoek maar loopt wel, grafisch is het adequaat en beter dan we ooit gehad hebben, het oogt als een geheel (vanaf het menu tot aan gameplay is er ontzettend veel oog voor stijlhantering, dat is vaak wel anders) en het speelt lekker weg.

Ruimte voor verbetering? Absoluut.
Neem ik het Gearbox kwalijk dat ze hier ondanks alle grootspraak niet voltijd en zelf aan gewerkt hebben? Bet your sweet ass.
Zet het de traditie voort om slechts half-asses titels op de markt te drukken ipv een titel die een afwerking heeft die het verdient? Me dunkt.

Op basis van track record alleen al hadden we het product moeten verwachten zoals het is, het spel met de grond gelijk maken omdat je niet precies kreeg wat je vorig jaar zag met de E3 vind ik gewoon makkelijk scoren.

Aliens: Colonial Marines is een stap voorwaarts voor de franchise an sich maar toont aan dat zowel uitgever Sega, ontwikkelaar Gearbox en licentiehouder Fox niet snapt waar een moderne, volwaardige titel aan moet voldoen, iets wat met het bronmateriaal die de titels van materiaal voorzien haast onvoorstelbaar is. Een ezel stoot zich niet tweemaal aan eenzelfde steen, vooral Fox lijkt het na ongeveer 12 titels in de laatste 15 naar niet te snappen.

Mods worden "geFoxt" uit naam van kwaliteitsgarantie maar officiele titels stellen zo goed als unaniem teleur. Tijd dat ze daar tijd en geld in steken. (Garantie eisen van een ontwikkelaar dat ze ook hun volledige aandacht bij de titel houden kan ook wel een goede les zijn)
pi_122918793
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:28 schreef Skull-splitter het volgende:
Op basis van track record alleen al hadden we het product moeten verwachten zoals het is, het spel met de grond gelijk maken omdat je niet precies kreeg wat je vorig jaar zag met de E3 vind ik gewoon makkelijk scoren.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de reviewers die het spel slecht scoren makkelijk willen scoren. Ze vinden het spel gewoon erg slecht.
quote:
Aliens: Colonial Marines is een stap voorwaarts voor de franchise an sich
Hier kan ik het gewoon niet mee eens zijn. Ik heb playthroughs gezien op youtube. Dat mag dan een beetje verschillen van een eigen speelervaring, maar nergens kan ik die stap voorwaarts zien. Wat mij betreft is het een flop.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disorder op 15-02-2013 16:38:52 ]
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:42:00 #124
12888 Skull-splitter
pi_122919179
AvP'10 was slechter, AvP2 was voor die tijd gelijk aan maar grafisch bij release al achterhaald, AvP'99 liet je eindeloos aliens knallen zonder ergens op suspense of missie/verhaal te leunen. Weergave van het universum is nooit zo allesomvattend geweest. Een grafische poetsbeurt zou het een en ander visueel sterker maken maar meer ook niet. Blijft over de kern van de gameplay, en hoewel middelmatig is die niet slecht.

Onderbouw eens waarom het een flop is?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:43:15 #125
28033 Pek
je moet wat
pi_122919243
quote:
Dat lijkt toch nergens op, man :')
Ik heb gisteren Morrowind geinstalleerd met een overhaul, 10 jaar oud en dat ziet er stukken beter uit dan dit. Ik wacht wel tot hij voor een paar euro in de aanbieding is over een paar maanden, alleen voor het geluid van de Assault Rifle. PFFFRRRRT PFFFRRRRT :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')