nog een gokje.. Universal Warrior (1995)quote:Op maandag 6 juni 2011 16:51 schreef Jajong het volgende:
Nee helaas. Ik zal even een paint proberen te maken ter verduidelijking.
[ afbeelding ]
Zo ongeveer. En in latere levels hadden je tegenstanders beetje robocop-achtige helmen op met zon rode visor.
Interstate 76?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:10 schreef MisterChirrel het volgende:
Ik heb een spel die ik redelijk vaak speelde, maar waarvan ik de titel niet meer weet.
- Third person shooter
- Je kon voertuigen stelen (of je spawnde ermee):
• Een soort jeep met machine geweer
• Een truck/vrachtwagen waar je niet veel mee kon
• Een buggy
- Je kon ook gewoon rondlopen/zwemmen
- Je had echt veel stages, die je vanaf het begin allemaal al kon kiezen.
- cntrl was schieten. ()
- Er was één level waar je op een strand spawnde en naar het midden van het eiland moest om daar de vijanden te verslaan, maar je kon ook het water in, rondjes zwemmen, naar een kleiner eilandje zwemmen ect. ect.
Zover ik weet kon je daar niet uitstappen, de graphics waren ook wat realistischer.quote:
Smuggler's Run?quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:20 schreef MisterChirrel het volgende:
[..]
Zover ik weet kon je daar niet uitstappen, de graphics waren ook wat realistischer.
Het had een soort Mad Max setting, niet helemaal post-apocalyptisch, maar er wel tegenaan. Spel moet zo rond '99 of '00 uitgekomen zijn.
Neen, het had volgens mij geen tijdslimiet.quote:
ik denk dat dat Codename: Eagle wasquote:Op woensdag 8 juni 2011 11:10 schreef MisterChirrel het volgende:
Ik heb een spel die ik redelijk vaak speelde, maar waarvan ik de titel niet meer weet.
- Third person shooter
• Een buggy
- cntrl was schieten. ()
- Er was één level waar je op een strand spawnde en naar het midden van het eiland moest om daar de vijanden te verslaan, maar je kon ook het water in, rondjes zwemmen, naar een kleiner eilandje zwemmen ect. ect.
Captain Comic?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:08 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
Ik zoek dus de naam van een spel van vroeger.
Het was een platformgame met een ruimteventje.
Volgens mij had hij een blauw pak aan met een bliksemschicht erop en een rode helm.
Je kon vuurballen schieten. Het is een game uit de 80's voor de PC.
Hmnee, het lopen was ook in third person view.quote:
Jaaaah!!!!quote:
In Codename Eagle kon je volgens mij switchen tussen 1st en 3rd person view. Ik kan zo ook geen anders spel uit 1999-2000 bedenken die alles heeft wat jij opsomde.quote:Op woensdag 8 juni 2011 12:57 schreef MisterChirrel het volgende:
[..]
Hmnee, het lopen was ook in third person view.
Hm, wellicht onderschat ik de kwaliteit van games in die periode. Dan moet het wel een paar jaar eerder zijn geweest.quote:Op woensdag 8 juni 2011 13:41 schreef BdR het volgende:
[..]
In Codename Eagle kon je volgens mij switchen tussen 1st en 3rd person view. Ik kan zo ook geen anders spel uit 1999-2000 bedenken die alles heeft wat jij opsomde.
SPOILER: leet paint skillzOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neen, het was zeker een stuk ouder.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:52 schreef BdR het volgende:
@MisterChirrel: Just Cause is 3rd person en heeft al die voertuigen die je noemde, maar dat spel is uit 2006. Geen idee hoe het respawn scherm er in dat spel uit ziet.
Command and Conquer Renegade?quote:Op woensdag 8 juni 2011 11:10 schreef MisterChirrel het volgende:
- Third person shooter
• Een buggy
- cntrl was schieten. ()
Attack of the Mutant Penguins.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:59 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik zoek een spel waarbij je pinguins of iets dergelijks na een weegschaal moest leiden om monsters ofzo tegen te houden. Begin jaren 90 op de pc.
quote:Op maandag 13 juni 2011 14:59 schreef C2000 het volgende:
Return Fire? (of deel 2 http://www.gamespot.com/p(...)bs_below%3Bthumb%3B2)
Voor beide spellen geldt dat het een veel donkere setting had.quote:
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:11 schreef BdR het volgende:
@Reuzelbek: Mutant Penguins?
@robski05: Bonkheads?
Misschien Hidden & Dangerous Deluxe dan?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:07 schreef MisterChirrel het volgende:
[..]
[..]
Voor beide spellen geldt dat het een veel donkere setting had.
Nee nee lijkt er niet opquote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:30 schreef BdR het volgende:
@Raven_NL: Frontier Elite II?
http://www.mobygames.com/game/frontier-elite-ii/screenshots
Gazillionaire Deluxe?quote:
Het klopt niet helemaal met wat je schrijft, maar heel misschien Populous (of een van de vervolgen hiervan).quote:Op zondag 19 juni 2011 07:10 schreef VampiricDemon het volgende:
Ik ben op zoek naar de titel van een spelletje. Het spelletje was een wereld/veld van allemaal vakjes die je moest veroveren met poppetjes.
hoe meer vakjes je had hoe meer geld je kreeg om poppetjes te kopen, 2 poppetjes samen werd 1 sterker poppetje en met nog een poppetje erbij werd het een riddertje.
Ik heb dat heel lang geleden gespeeld maar ik weet de naam niet meer en ik zou het graag nog eens spelen.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:53 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Attack of the Mutant Penguins.
Edit: oh die was er al.
Bazen! Dat was het!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 08:11 schreef BdR het volgende:
@Reuzelbek: Mutant Penguins?
@robski05: Bonkheads?
Nee, dat was het niet. De vakjes waren gewoon in de kleur die je speelde.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:17 schreef HilarityEnsues het volgende:
[..]
Het klopt niet helemaal met wat je schrijft, maar heel misschien Populous (of een van de vervolgen hiervan).
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk is het Risk.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:57 schreef VampiricDemon het volgende:
[..]
Nee, dat was het niet. De vakjes waren gewoon in de kleur die je speelde.
Risk heeft geen valuta.quote:Op maandag 20 juni 2011 13:32 schreef Gafietsen het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het Risk.
Welbekend bordspel. maar ook pc games van gemaakt.
Je moet dan idd wereld veroveren die opgesplitst is in meerdere delen.
En jij krijgt voor elk deel een bepaalt bedrag extra erbij om idd nieuwe manschappen neer te zetten.
ik denk iig dat je Risk bedoelt?
Nope, het was third person en zeker ouder.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:43 schreef Grondboontjie het volgende:
[..]
Misschien Hidden & Dangerous Deluxe dan?
Nee klopt, dat is idd het enige verschil met Risk.quote:
Ja, dat is hem! Dank je wel!quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:48 schreef BdR het volgende:
@VampiricDemon: Slay (by Sean O'Connor, 1995)?
[ afbeelding ]
http://www.mobygames.com/game/slay
Knap gevonden, hoe heb je dat gedaan?quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:48 schreef BdR het volgende:
@VampiricDemon: Slay (by Sean O'Connor, 1995)?
[ afbeelding ]
http://www.mobygames.com/game/slay
Gewoon via google, zoeken op game strategy spear knight hexagonquote:
quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:52 schreef Feya het volgende:
Ik zoek.. en spel waar je met bolletjes blokjes moest laten ontploffen om zo je weg te vinden...
Wazig omschrijving, maar misschien hebben jullie ideeen...
Inderdaad, maar mogelijk H.E.R.O.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:21 schreef BdR het volgende:
@Feya: Ik denk dat er toch echt wat meer info nodig is dan alleen dit. Zoals op welk soort computer, ongeveer welk jaar, hoe zag het ongeveer eruit etc. Want met deze omschrijving kan ik iig helemaal niets..
Hoi,quote:Op zondag 29 mei 2011 12:24 schreef JustMeTee het volgende:
Hallo allemaal,
Wat een leuk onderwerp!
Al jaren zoek ik een bepaald computerspel die ik vroeger op de pc speelde bij een vriendin.
Het was in 1993-1995. Haar (vaders) computer was toen echt een van de betere. (Sorry, weet niet precies welke, 386 of 486 denk ik?). Ik zoek er al jaren naar (google en fora hahaha), maar niemand zoekt hetzelfde ;-). Kenmerken van het spelletje:
· PC game, gespeeld vanaf een floppy
· 2d spel, met zicht van bovenaf (recht!)
· het is een puzzel game met 8 X 8 kamers, die tezamen een doolhof vormen, je moet alle kamers ‘behandeld’ hebben anders kun je het spel niet uitspelen/winnen. Het is géén level spel, je kunt van de ene naar de andere kamer, het is zogezegd één groot vierkant spel.
· Je bent een blokje ofzo (a la pac man) en elke kamer bevat blokjes met verschillende kleuren (supaplex is het dus niet). De kleur bepaalt wat je met het blokje kan doen: opeten, wegduwen enz. Als je een blokje opeet of kapot maakt, zie je de zwarte achtergrond. Daarom kun je goed zien in welke kamers je al geweest bent.
· Naast het duwen/eten van gekleurde blokjes kun je bepaalde dingen verzamelen/gebruiken, uit mijn hoofd sowieso zuurstof en ‘bom’?
· Er waren ook ‘monstertjes’ die je niet aan moest raken, maar die zaten vaak vast in de blokjes, daar had je dan pas last van als je de verkeerde blokjes eromheen opat.
· Volgens mij zat er ook nog een tijdslimiet in, zomaar rondhangen van kamer naar kamer heeft dus geen zin.
· Het uiteindelijke doel was volgens mij iets zoeken in een van die (in totaal) 64 kamers. Als je dat gevonden had dan had je het spel gewonnen.
· Grote gok, maar kan van apogee zijn? (of heb daar te veel spelletjes van gespeeld dat het nu abusievelijk in mijn hoofd blijft hangen ;-)).
Iemand een idee??
Groetjes Tanja
quote:Op vrijdag 1 juli 2011 00:40 schreef Samael het volgende:
Ben op zoek naar een point and click puzzle spel waarin je als aap moet ontsnappen uit de dierentuin.
Runaway?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 01:01 schreef Samael het volgende:
...
Ik ben blijkbaar niet de enige die het zoekt
Yep dat is 'm! thanksquote:
vrij makkelijk met google te vinden...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:17 schreef toetsenbordridder het volgende:
Een soortement stratego maar dan met allemaal mannetjes met trommels die elkaar anders aanvielen, volgens mij uitgegeven door Hasbro Entertainment. Helemaal kapot gespeeld (letterlijk, scheur in cd uiteindelijk)
Battlefield 1942 had ook een "Market Garden" map gebaseerd op Arnhem, waar je 2 bruggen moet verdedigenquote:Op maandag 4 juli 2011 01:36 schreef Dale. het volgende:
Hmmmm ik zoek een oud spel wat ik vroeger gespeeld heb... Is een WOII spel waarbij je ook missies had die zich in de buitenwijken van Eindhoven afspeelde en in Arnhem waarbij je dus de brug moest verdedigen... Dacht eerst dat het MOHAA was maar da was ie niet...
Ah vandaar, ik zocht altijd op xp spellen maar dit is nog van daarvoorquote:Op zondag 3 juli 2011 11:59 schreef BdR het volgende:
[..]
vrij makkelijk met google te vinden...
http://www.gamespot.com/p(...)s/0/1/?tag=thumb%3B1
Quarantine?quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:43 schreef sciter het volgende:
Ik speelde altijd een spel met mijn buurjongen.
Je zat in een auto met wapens op het dak, mijnen kon je droppen vanonder de auto.
In mijn geval schoot ik altijd en stuurde mijn buurjongen. Het lijkt op interstate 76 maar ik ben er niet zeker van.
Nog meer spellen die hier op lijken?
spy vs spy?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:17 schreef Ikbenmijnwachtwoordkwijt het volgende:
Ik zoek een spel wat volgens mij voor de NES/SNES was. Als ik het me goed herinner heb ik het op een emulator gespeeld op de PC. Ik weet er niet veel meer van, maar volgens mij was het een soort detective game, en je had er soort van reptiel- en zwijnmensen in waarmee je kon vechten of samenwerken. Ik weet nog dat ik zo'n reptielmens in een bar tegenkwam. Er zaten ook pistolen in, maar ik weet niet precies meer hoe je dat bestuurde. Volgens mij was het 3rd person. Ik herinner me ook veel brandende prullenbakken, en er was een stukje waarbij je ineens in een soort zwerverkamp zit. De kleuren van de game waren best grijs.
Dit is alles wat me zo te binnen schiet ervan, hopelijk weet iemand wat ik bedoel
Shadowrun? Onderstaande is wellicht het kamp dat je noemt?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:17 schreef Ikbenmijnwachtwoordkwijt het volgende:
Ik zoek een spel wat volgens mij voor de NES/SNES was. Als ik het me goed herinner heb ik het op een emulator gespeeld op de PC. Ik weet er niet veel meer van, maar volgens mij was het een soort detective game, en je had er soort van reptiel- en zwijnmensen in waarmee je kon vechten of samenwerken. Ik weet nog dat ik zo'n reptielmens in een bar tegenkwam. Er zaten ook pistolen in, maar ik weet niet precies meer hoe je dat bestuurde. Volgens mij was het 3rd person. Ik herinner me ook veel brandende prullenbakken, en er was een stukje waarbij je ineens in een soort zwerverkamp zit. De kleuren van de game waren best grijs.
Dit is alles wat me zo te binnen schiet ervan, hopelijk weet iemand wat ik bedoel
Jaquote:Op zondag 10 juli 2011 09:38 schreef HilarityEnsues het volgende:
[..]
Shadowrun? Onderstaande is wellicht het kamp dat je noemt?
[ afbeelding ]
Vigalante 8 misschien?quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:43 schreef sciter het volgende:
Ik speelde altijd een spel met mijn buurjongen.
Je zat in een auto met wapens op het dak, mijnen kon je droppen vanonder de auto.
In mijn geval schoot ik altijd en stuurde mijn buurjongen. Het lijkt op interstate 76 maar ik ben er niet zeker van.
Nog meer spellen die hier op lijken?
Boogerman? Geen varken maar het voldoet wel aan je beschrijving.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:26 schreef BWolf het volgende:
Ik zoek een spel op de SNES. In de hoofdrol speelde je geloof ik een varken (en volgens mij kon je ook andere characters kiezen om mee te spelen). De stijl van de speelwereld was erg cartoony, met veel kleuren. En er zat nogal wat onderbroekenhumor in de game, met bijv, snot en scheten. Iemand enig idee welk spel ik bedoel?
Ja, die was het. Ik kan me ook herinneren dat we eerst Interstae 76 deden en later dit spel.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:58 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Vigalante 8 misschien?
http://www.google.nl/m/se(...)xJMv&ved=0CCAQ7AkwAg
Ja kwam ik ook al bij uit maar is hem niet.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:28 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Boogerman? Geen varken maar het voldoet wel aan je beschrijving.
[ afbeelding ]
Inderdaad dit is hem. Thnx man!quote:
ah ok dat wist ik nietquote:Op woensdag 13 juli 2011 09:58 schreef BdR het volgende:
@BWolf:
Ik herinnerde me die SNES game en wist dat de titel iets met "pigs" was. Dus zocht ik op "pigs snes" en toen de zoekterm iets aangepast "pigs snes -porky"
Met een min-teken (-) kan je dus pagina's met bepaalde woorden weglaten, zo kan je het zoekresultaat verkleinen.
Dat klinkt als Qix of een afgeleide daarvan.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:36 schreef Meike26 het volgende:
Nu is het spel dat ik zoek anders. Volgens mij speelde ik het als een Dos spel op de 486 van mijn vader. Kan ook best zijn dat het de Cmmodore 64 was of andere console.
Hoe het spel in elkaar zat, weet ik niet meer precies, maar je begon van de rand van het veld naar binnen toe, om zo snel mogelijk weer naar de kant te gaan, omdat midden in het veld volgens mij een spin zat. Ook werd je over de randen van het veld achterna gezeten en kon de computer-cursor je achtervolgen over de lijnen die je al getrokken had. De vlakken die je maakte, kleurde blauw of paars volgens mij. Dit was in die tijd een behoorlijk verslavend spelletje![]()
Thanxquote:Op donderdag 28 juli 2011 20:21 schreef HilarityEnsues het volgende:
[..]
Dat klinkt als Qix of een afgeleide daarvan.
Die andere zegt me eigenlijk niets.
Geen idee wat die eerste is, weet je niet nog wat meer? Die tweede is ws. Claw (1997)quote:Op donderdag 28 juli 2011 20:47 schreef sciter het volgende:
Nog een spel was dat je een kat was ofzo, volgens mij in piratenpak en dat je door middel van bommen, pistool en zwaard je mensen moest verslaan en levels verder moest komen. Hierbij kon je ook allemaal juwelen oppakken als buit enzo.
Het laatste spel is nieuwer en speelde op windows 95 denk ik.
Iemand een idee?
Even mezelf gequote, maakt het een beetje duidelijker ! Zojuist had ik een ingeving en ingeving bleek te kloppen : Voor de Atari dus.... Robotje lijkt trouwens een beetje op Asumoquote:Bovendien, nu ik toch bezig ben, vraag ik mij af of iemand uit het Commodore 64 tijdperk nog het spel kende met al die lopende banden. Ook hiervan weet ik de werking en bedoeling niet meer precies, maar je moest zelf lopende banden plaatsen in een zwart veld, de lopende banden enzo die waren vel gekleurd met allemaal knipperende blokjes ofzo.
Dat is hem, dankje manquote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:03 schreef BdR het volgende:
[..]
Geen idee wat die eerste is, weet je niet nog wat meer? Die tweede is ws. Claw (1997)
anno 1701 of een van de vele andere ANNO/A.D. games? Alhoewel, die had geen "echte" wereld map met Afrika enzo..quote:Op vrijdag 29 juli 2011 19:29 schreef Leonell het volgende:
Hoi, ik ben op zoek naar een spel voor de PC, ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen, heb me al een paar dagen suf gezocht![]()
Het is dus een spel voor de PC, ik speelde het denk ik een aantal jaar geleden. Het speelt zich af in de 17e (?) eeuw. Wat ik nog weet van het spel is dat je schepen moest bouwen, hiermee kon je rondvaren ongeveer net zo als in Sid Meiers Pirates.
...
Air Combat? Die was later ook op ps1 uitgebracht..quote:Op zaterdag 30 juli 2011 20:17 schreef ellevehC86 het volgende:
Ik ben op zoek naar een spel dat ik ooit eens op een arcademachine heb gespeeld
Nee, helaas is het niet een van die games. Hij staat ook niet tussen die lijst. Ik heb op mobygames en gamespot nog tussen alle RTS, Turn Based en Other Strategy games gezocht maar daar kon ik hem ook niet vinden.quote:Op zondag 31 juli 2011 23:44 schreef BdR het volgende:
[..]
anno 1701 of een van de vele andere ANNO/A.D. games? Alhoewel, die had geen "echte" wereld map met Afrika enzo..
edit:
Misschien staat ie tussen deze pirate games, bijv "East India Company: Pirate Bay"
Dat klinkt heel erg als Empire:Total War, dat soort gameplay.quote:Op maandag 1 augustus 2011 13:27 schreef Leonell het volgende:
[..]
Nee, helaas is het niet een van die games. Hij staat ook niet tussen die lijst. Ik heb op mobygames en gamespot nog tussen alle RTS, Turn Based en Other Strategy games gezocht maar daar kon ik hem ook niet vinden.
Behoorlijk frustrerend dit, wat ik nog meer herinner van dat spel is dat je verschillende mappen had. Je vaarde naar de zijkant van de map, daar was een vierkantje met de naam van het werelddeel. Door daar in te varen ging je bijvoorbeeld naar Azië. Dat duurde dan even in gametijd. In Azië had je dan iets van 8 punten (rondjes) , in elk van die punten kon je een handelsschip plaatsen. Volgens mij stonden de punten voor landen. Dan had je een tradeline. Het zou goed kunnen dat het een turn-based game was, waarbij je per ronde een bepaalde afstand kon varen.
Twisted Metal 2quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 23:54 schreef afro het volgende:
ik zoek een spel dat lijkt op carmegadon maar dan met allemaal wapens op je auto en waarschijnlijk ook een clown in het menu -edit- zelfde tijdperk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |