abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 13 juli 2011 @ 09:58:04 #76
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_99402760
@BWolf:
Ik herinnerde me die SNES game en wist dat de titel iets met "pigs" was. Dus zocht ik op "pigs snes" en toen de zoekterm iets aangepast "pigs snes -porky"

Met een min-teken (-) kan je dus pagina's met bepaalde woorden weglaten, zo kan je het zoekresultaat verkleinen.
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_99408859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 09:58 schreef BdR het volgende:
@BWolf:
Ik herinnerde me die SNES game en wist dat de titel iets met "pigs" was. Dus zocht ik op "pigs snes" en toen de zoekterm iets aangepast "pigs snes -porky"

Met een min-teken (-) kan je dus pagina's met bepaalde woorden weglaten, zo kan je het zoekresultaat verkleinen.
ah ok dat wist ik niet :')
  maandag 18 juli 2011 @ 20:47:50 #78
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_99635137
Past misschien niet helemaal in dit topic maar vind het overdreven om een nieuwe hiervoor aan te maken.

Game tegenwoordig niet zoveel meer en ben niet meer op de hoogte van alles zoals vroeger maar heb echt goede herinneringen aan co-op action rpg's zoals

Baldurs Gate 1&2
Dungeon & Dragons : Heroes (4 spelers _O_ )

Sacred 2 (teveel vrijheid, vond BG en D&D leuker)

Heb een xbox 360 (bedenk me net wel dat ie sinds een paar dagen rrod heeft :') )

dus heeft iemand tips voor me? heb op gamespot wel dungeon siege 3 gevonden wat er leuk uit ziet maar lees dat je als 2e player de AI overneemt en niet je eigen character hebt met loot, exp enzo
pi_99643536
je zoekt specifiek een multiplayer game dus? online of offline?
deal with it
  maandag 18 juli 2011 @ 23:13:10 #80
279054 WARE_HEIDEN
Locatie: Het vagevuur
pi_99643763
specifiek multiplayer ja en offline bedoel ik, ik zie net dat ik dat niet heb vermeld :@

en dan vooral die action rpg's zoals baldurs gate en D&D, ben benieuwd of er zoiets voor de 360 bestaat

ik ga zo op vakantie dus bij voorbaat dank aan de mensen die eventueel antwoorden :D
pi_99648714
@Heiden, Two Worlds 2 misschien?!
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_99735359
Je kan altijd even op http://www.co-optimus.com/ kijken of je een titel ziet die je bevalt.
deal with it
pi_99940492
ik ben op zoek naar een computerspelletje die ik op mijn basisschool altijd speelde (zo een zeven jaar geleden)
ik weet er vrij weinig van,maar misschien is er heeeel toevallig iemand die het bekend voorkomt.

het gaat ieder geval om een mannetje in een rood pakje en geel haar. en je leeft in een soort van bubbel, of ieder geval een overkappend gedeelte en dan moet je allemaal plantjes planten om daarna bepaalde uitvindingen te maken om soort van leven in de bubbel aan te maken..
erg vaag
pi_99954666
Oh, ik heb er ook nog één.

Het was een (Nederlandse?) platformer, je moest puzzels oplossen in verschillende kamers, puzzels met magneten en electronica bijvoorbeeld. Het doel van het spel was om een zo goed mogelijke zeppelin, auto of vliegtuig te maken zodat je een soort doctor kon verslaan.

Het was allemaal vrij kleurrijk en het had volgens mij een educatief tintje. Moet wel zo tussen '96/'98 zijn uitgebracht.
pi_100059024
Ik zoek ook een spelletje, of eigenlijk 2 ! Toevallig kwam ik vandaag een nieuwtje tegen ergens op het internet over een spel dat iets in de naam had als Tech Liner. Volgens mij ging het om een spel in de App-store en het was een geavanceerd Snake spel, bekend van de Nokia.

Nu is het spel dat ik zoek anders. Volgens mij speelde ik het als een Dos spel op de 486 van mijn vader. Kan ook best zijn dat het de Cmmodore 64 was of andere console.

Hoe het spel in elkaar zat, weet ik niet meer precies, maar je begon van de rand van het veld naar binnen toe, om zo snel mogelijk weer naar de kant te gaan, omdat midden in het veld volgens mij een spin zat. Ook werd je over de randen van het veld achterna gezeten en kon de computer-cursor je achtervolgen over de lijnen die je al getrokken had. De vlakken die je maakte, kleurde blauw of paars volgens mij. Dit was in die tijd een behoorlijk verslavend spelletje :)

Bovendien, nu ik toch bezig ben, vraag ik mij af of iemand uit het Commodore 64 tijdperk nog het spel kende met al die lopende banden. Ook hiervan weet ik de werking en bedoeling niet meer precies, maar je moest zelf lopende banden plaatsen in een zwart veld, de lopende banden enzo die waren vel gekleurd met allemaal knipperende blokjes ofzo.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:21:31 #86
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_100060709
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:36 schreef Meike26 het volgende:
Nu is het spel dat ik zoek anders. Volgens mij speelde ik het als een Dos spel op de 486 van mijn vader. Kan ook best zijn dat het de Cmmodore 64 was of andere console.

Hoe het spel in elkaar zat, weet ik niet meer precies, maar je begon van de rand van het veld naar binnen toe, om zo snel mogelijk weer naar de kant te gaan, omdat midden in het veld volgens mij een spin zat. Ook werd je over de randen van het veld achterna gezeten en kon de computer-cursor je achtervolgen over de lijnen die je al getrokken had. De vlakken die je maakte, kleurde blauw of paars volgens mij. Dit was in die tijd een behoorlijk verslavend spelletje :)
Dat klinkt als Qix of een afgeleide daarvan.

Die andere zegt me eigenlijk niets.
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:47:06 #87
261627 sciter
The world is my playground.
pi_100061674
Ik zoek eigenlijk nog een spel. Dit spel stond altijd bij ons op school op de computer. Systeem was Dos.

Het was een ventje die een rood zwaard had dat hij kon gooien ofzo, of vliegen, en dat achter het monster aanging. De achtergrond was meestal zwart en je liep over stenen (beetje kasteelsteenachtig) en je kon in lava vallen enzo.

Nog een spel was dat je een kat was ofzo, volgens mij in piratenpak en dat je door middel van bommen, pistool en zwaard je mensen moest verslaan en levels verder moest komen. Hierbij kon je ook allemaal juwelen oppakken als buit enzo.

Het laatste spel is nieuwer en speelde op windows 95 denk ik.

Iemand een idee?
pi_100061972
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:21 schreef HilarityEnsues het volgende:

[..]

Dat klinkt als Qix of een afgeleide daarvan.

Die andere zegt me eigenlijk niets.
Thanx :) Heb nu ook op die titel een andere game gevonden die er qua doel ook wel wat op lijkt: Qiller ! Gelijk even gespeeld en ook gelijk behoorlijk verslavend ! :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:03:16 #89
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_100091163
quote:
7s.gif Op donderdag 28 juli 2011 20:47 schreef sciter het volgende:
Nog een spel was dat je een kat was ofzo, volgens mij in piratenpak en dat je door middel van bommen, pistool en zwaard je mensen moest verslaan en levels verder moest komen. Hierbij kon je ook allemaal juwelen oppakken als buit enzo.

Het laatste spel is nieuwer en speelde op windows 95 denk ik.

Iemand een idee?
Geen idee wat die eerste is, weet je niet nog wat meer? Die tweede is ws. Claw (1997)
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_100091789
quote:
Bovendien, nu ik toch bezig ben, vraag ik mij af of iemand uit het Commodore 64 tijdperk nog het spel kende met al die lopende banden. Ook hiervan weet ik de werking en bedoeling niet meer precies, maar je moest zelf lopende banden plaatsen in een zwart veld, de lopende banden enzo die waren vel gekleurd met allemaal knipperende blokjes ofzo.
Even mezelf gequote, maakt het een beetje duidelijker ! Zojuist had ik een ingeving en ingeving bleek te kloppen : Voor de Atari dus.... Robotje lijkt trouwens een beetje op Asumo :D

Edit: Het zelf plaatsen van lopende banden klopte dus niet...
pi_100098267
Hoi, ik ben op zoek naar een spel voor de PC, ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen, heb me al een paar dagen suf gezocht |:(

Het is dus een spel voor de PC, ik speelde het denk ik een aantal jaar geleden. Het speelt zich af in de 17e (?) eeuw. Wat ik nog weet van het spel is dat je schepen moest bouwen, hiermee kon je rondvaren ongeveer net zo als in Sid Meiers Pirates. In dit spel kon je echter de hele wereld over varen, als je bijvoorbeeld van europa naar afrika wou varen dan moest je naar een punt in de map varen met je schip of schepen, en dan kon je vanaf daar de overtocht maken naar een ander werelddeel. Dit duurde een aantal dagen gametijd.

In het spel moest je trade lines opzetten, door een handelsschip op een punt (rondje) bij een stuk land te zetten. Dan kwam er een trade line, in die lijn zag je miniatuur handelsscheepjes pendelen, je had dan een handelsverbinding met dat stuk land. Je moest concurreren met andere landen om die puntjes. Andere landen kon je verslaan door met jou schepen tegen hun schepen aan te varen, dan kreeg je een soort gevecht a la Pirates!

Je bestaande handelsroutes konden worden aangevallen door piratenschepen, dit gebeurde als zo'n piraat tegen een handelslijn aanvoer. Dan moest je daarheen om de piratenschepen te verslaan. Zelf had ik ook een of meerdere vloten met vechtschepen, waarmee ik schepen van andere landen aanviel/piraten versloeg.

Omdat je op meerdere werelddelen bezig was, duurde het even voordat je bepaalde schepen van de ene naar de andere kant had.

De graphics zagen er ongeveer uit als Pirates, alleen kon je verder uitzoomen.
Ik zou echt niet meer weten hoe dit spel heet, iemand een idee?

Het is volgens mij niet:

-Sid Meiers Pirates!
-Patrician
-East Indian Company
-Port Royale

Als iemand een idee heeft.... _O_
  vrijdag 29 juli 2011 @ 20:06:11 #92
261627 sciter
The world is my playground.
pi_100099550
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:03 schreef BdR het volgende:

[..]

Geen idee wat die eerste is, weet je niet nog wat meer? Die tweede is ws. Claw (1997)
Dat is hem, dankje man _O_
pi_100134832
Ik ben op zoek naar een spel dat ik ooit eens op een arcademachine heb gespeeld

Het was een combat flight simulator die ik speelde circa 1992 en het was de bedoeling dat je met je F16 eerst verouderde toestellen uit de Korea of vietnam- periode neerhaalde, en steeds opschaalde naar modernere vliegtuigen.

Ik geloof dat dat spel zich promootte als de eerste flight combat simulator die fly-by-wire introduceerde in hun software.

Ik zou het erg leuk vinden om het weer een keer te proberen, dus als iemand me verder kunt helpen graag :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  zondag 31 juli 2011 @ 23:44:48 #94
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_100177414
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 19:29 schreef Leonell het volgende:
Hoi, ik ben op zoek naar een spel voor de PC, ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen, heb me al een paar dagen suf gezocht |:(

Het is dus een spel voor de PC, ik speelde het denk ik een aantal jaar geleden. Het speelt zich af in de 17e (?) eeuw. Wat ik nog weet van het spel is dat je schepen moest bouwen, hiermee kon je rondvaren ongeveer net zo als in Sid Meiers Pirates.
...
anno 1701 of een van de vele andere ANNO/A.D. games? Alhoewel, die had geen "echte" wereld map met Afrika enzo..

edit:
Misschien staat ie tussen deze pirate games, bijv "East India Company: Pirate Bay"


[ Bericht 16% gewijzigd door BdR op 31-07-2011 23:53:06 ]
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zondag 31 juli 2011 @ 23:47:05 #95
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_100177514
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2011 20:17 schreef ellevehC86 het volgende:
Ik ben op zoek naar een spel dat ik ooit eens op een arcademachine heb gespeeld
Air Combat? Die was later ook op ps1 uitgebracht..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_100191487
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 23:44 schreef BdR het volgende:

[..]

anno 1701 of een van de vele andere ANNO/A.D. games? Alhoewel, die had geen "echte" wereld map met Afrika enzo..

edit:
Misschien staat ie tussen deze pirate games, bijv "East India Company: Pirate Bay"
Nee, helaas is het niet een van die games. Hij staat ook niet tussen die lijst. Ik heb op mobygames en gamespot nog tussen alle RTS, Turn Based en Other Strategy games gezocht maar daar kon ik hem ook niet vinden.

Behoorlijk frustrerend dit, wat ik nog meer herinner van dat spel is dat je verschillende mappen had. Je vaarde naar de zijkant van de map, daar was een vierkantje met de naam van het werelddeel. Door daar in te varen ging je bijvoorbeeld naar Azië. Dat duurde dan even in gametijd. In Azië had je dan iets van 8 punten (rondjes) , in elk van die punten kon je een handelsschip plaatsen. Volgens mij stonden de punten voor landen. Dan had je een tradeline. Het zou goed kunnen dat het een turn-based game was, waarbij je per ronde een bepaalde afstand kon varen.
pi_100254650
ik zoek een spel dat lijkt op carmegadon maar dan met allemaal wapens op je auto en waarschijnlijk ook een clown in het menu -edit- zelfde tijdperk
...
pi_100260046
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2011 13:27 schreef Leonell het volgende:

[..]

Nee, helaas is het niet een van die games. Hij staat ook niet tussen die lijst. Ik heb op mobygames en gamespot nog tussen alle RTS, Turn Based en Other Strategy games gezocht maar daar kon ik hem ook niet vinden.

Behoorlijk frustrerend dit, wat ik nog meer herinner van dat spel is dat je verschillende mappen had. Je vaarde naar de zijkant van de map, daar was een vierkantje met de naam van het werelddeel. Door daar in te varen ging je bijvoorbeeld naar Azië. Dat duurde dan even in gametijd. In Azië had je dan iets van 8 punten (rondjes) , in elk van die punten kon je een handelsschip plaatsen. Volgens mij stonden de punten voor landen. Dan had je een tradeline. Het zou goed kunnen dat het een turn-based game was, waarbij je per ronde een bepaalde afstand kon varen.
Dat klinkt heel erg als Empire:Total War, dat soort gameplay.
  woensdag 3 augustus 2011 @ 12:35:50 #99
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_100266675
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 23:54 schreef afro het volgende:
ik zoek een spel dat lijkt op carmegadon maar dan met allemaal wapens op je auto en waarschijnlijk ook een clown in het menu -edit- zelfde tijdperk
Twisted Metal 2 :)
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_100267822
GTA IV topic?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')