Max speed 309 kph (191.58 mph)quote:De Lamborghini Gallardo, vernoemd naar een stierensoort die bij stierengevechten wordt gebruikt, is een sportwagen van de Italiaanse autofabrikant Lamborghini.
De Gallardo werd enkele jaren na de Murciélago gelanceerd, en als kleine broertje voor deze bijna supersportwagen moest de Gallardo vooral met Maserati, Porsche (de duurdere modellen), Ferrari (de goedkopere modellen) en Mercedes-Benz (de topmodellen) concurreren. Dit is uiteindelijk een succes geworden (anno 2008 is deze wagen nog te koop), maar uiteraard kan de Gallardo qua verkoopscijfers nog niet aan bijvoorbeeld Porsche tippen. Het gros van de Gallardo gaat in het geel over de toonbank. De wagen heeft een agressief en modern design, en hij is net zoals zijn duurdere broer uit 2002 getekend door de Belg Luc Donckerwolke, die sinds 2005 als designchef bij naaste Lamborghini-zuster Seat aan het werk is (alleen Seat, Lamborghini en Audi behoren tot de Audi-groep, die naast de Volkswagen-groep één van de twee takken binnen de grote Volkswagen AG is).
In 2007 kwam Audi met hun eigen sportwagen de Audi R8 op de markt. Deze wagen is nauw verwant aan de Gallardo, zo heeft de R8 een aantal onderdelen gemeen met de wagen waaronder de transmissie. Een groot verschil is echter dat de R8 als basismotor een 4,2-liter V8 heeft, tegenover de 5,0-liter V10 van de Gallardo.
In 2008 werd op de Autosalon van Genève een verbeterde versie van de Gallardo getoond: de LP 560-4. De auto heeft onder andere een nieuw uiterlijk en een nieuwe motor met een vermogen van 553 pk. De 4 in de naam staat voor de permanente vierwielaandrijving.
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
Is het wat?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:00 schreef Paladijn het volgende:
Ik ben gewoon de eerste kijker
http://player.omroep.nl/?aflID=12651225
Wat een slechte fotoquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:11 schreef junkiexp het volgende:
Op maar even gefix, Anne had maar een halve OP gemaakt.
Ze moest zich schamen als mod
Was het maar kut, daar heb je meer aan.quote:
Nope.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:17 schreef PeuRac het volgende:
Paal, dit weet jij vast wel, de huidge MX-5, is die ook in diesel te krijgen?
sterf.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:17 schreef PeuRac het volgende:
Paal, dit weet jij vast wel, de huidge MX-5, is die ook in diesel te krijgen?
Bummerquote:
Why? Was een serieuze vraag.quote:
Heb je koorts?quote:
Nog niet. Wellicht komt er een SUV, toch?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Heb je koorts?
Diesel hoort niet thuis in een roadster... cabrio wannabe's is een ander verhaal.
Je hebt toch ook geen lambo diesels
Wel Porsche dieselsquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Heb je koorts?
Diesel hoort niet thuis in een roadster... cabrio wannabe's is een ander verhaal.
Is niet voor mij, auto moet binnen 3 weken besteld worden, huidige auto moet over 5 weken al ingeleverd wordenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:22 schreef Paladijn het volgende:
In de nieuwe MX-5 ND komt trouwens een kleine zuinige motor (1.5 liter meen ik), maar daar mag je nog 2+ jaar op wachten.
En bij Porsche was het de reddende engel.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:23 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wel Porsche dieselsen ze racen met diesels. En als iemand 35.000+km/jr rijdt en eigen baas is, ga je geen benzine rijden. Moet een leuke sportieve auto komen, nieuw of jong gebruikt, rond de 45k voor 1 jaar full-op lease.
Hondaquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:24 schreef Paladijn het volgende:
Honda of BMW, prima sportieve dieseltjes tegen een goede prijs. Opgelost.
Lambo met 1.2TDI Bluemotion.. A label en allesquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Heb je koorts?
Hmm, dat was de Cayenne al.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
En bij Porsche was het de reddende engel.
14% bijtellingquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Lambo met 1.2TDI Bluemotion.. A label en alles
Hadden ze bij Lambo trouwens de LM002 met diesel geleverd ipv een 1 op 2 rijdende V12, dan hadden ze misshien de race tegen de Hummer wel gewonnen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:21 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Heb je koorts?
Smalle bandjes, start-stop systeem..quote:
quote:
Oordopjes.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:33 schreef junkiexp het volgende:
Iemand trouwens nog tip voor een piepende kachelmotor ?
Even inspuiten of invetten, of gaat dat niet werken ?
Is niet voor mijquote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:33 schreef Paladijn het volgende:
Zeg grapjas, je gaat een roadster toch niet vergelijken met SUV hokken
Blijf eens reeel en haal gewoon een Honda Civic/Accord CDTI of BMW 118d/120d/123d/320d. Is allemaal onder 45k te krijgen in Nederland, dus Ierland moet dan ook lukken.
Hoor ik de radio en het mooie motorgeluid niet meerquote:
WD40.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:33 schreef junkiexp het volgende:
Uit elkaar halen en schoonmaken, niet inspuiten/invetten, gaat die juist kapot van omdat stof er aan gaat kleven.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 23:33 schreef junkiexp het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |