Elliott vind ikquote:
Gewoon bij 38 weken nog eens flink drammen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:01 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik had 'm voorgesteld, D. heeft 'm direct geveto'd zonder opgaaf van reden.
zeg k niet, t lijkt wel of iedereen altijd kan raden wat ik leuk vind, mijn naam is hier gelukkig nog niet voorbij gekomen, de 2e wel. althans de eerste 2e, die t niet gaat worden, de 2e 2e is erg bekend de derde die ik wil absoluut niet maar die moet die lulhannes goedkeurenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:12 schreef RockabeIIa het volgende:
Kdeetje, wat is de eerste letter van de naam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm so glamourous I piss glitter!
zeg nooit nooitquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:20 schreef She-Wolf het volgende:
Je kunt t mij wel vertellen hoor KD. zeker geen jongetjes.
Zou het helpen als je hem dit laat horen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:01 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik had 'm voorgesteld, D. heeft 'm direct geveto'd zonder opgaaf van reden.
Dat is inderdaad wel een leuke, ff bij het lijstje zettenquote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:35 schreef Beregd het volgende:
Omar vind ik nog wel een leuke arabische naam.
We krijgen een jongetjequote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:36 schreef oh-oh het volgende:
Nourdin is ook leuk, en voor meisjes zijn erg echt veel leuke namen hoor!
quote:
Het zusje van mijn vriend heet Nour, dus die valt eigenlijk daarom af.quote:
Misschien krijgt haar kind 3 namen.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:32 schreef TimeJumper het volgende:
Kleurdoos waarom zoek je een 1e, 2e en 3e naam?![]()
Dat je er met je tweeling, twee uitzoekt lijkt me logisch maar 3?
da's snel, wij hadden het al moeilijk met eentje.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:53 schreef miss-jones25 het volgende:
[..]
Misschien krijgt haar kind 3 namen.
mn nichtje heeft er ook 3.
Wij hebben op het moment al 8 namen haha
Ik wil ook dat ze namelijk 2 namen krijgen.
En aangezien we nog niet weten of het 2 meiden, 2 jongens of jongen en meisje is, zijn het er op t moment 8 haha. Maar we zijn er al wel helemaal uit.
dat lijkt me nou zo moeilijkquote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:53 schreef miss-jones25 het volgende:
[..]
Misschien krijgt haar kind 3 namen.
mn nichtje heeft er ook 3.
Wij hebben op het moment al 8 namen haha
Ik wil ook dat ze namelijk 2 namen krijgen.
En aangezien we nog niet weten of het 2 meiden, 2 jongens of jongen en meisje is, zijn het er op t moment 8 haha. Maar we zijn er al wel helemaal uit.
haha ja dat wel, als ze zijn geboren, welke noem je dan piet, en welke jan.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat lijkt me nou zo moeilijkniet alleen het uitzoeken van verschillende namen, maar ook, welk kind geef je welke naam... Hoe bepaal je nou dat de ene Pietje is en de andere Jantje... Lastig hoor
Nou idd! Nooit bij stilgestaan verder... krijg er ook maar 1, maar toch.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat lijkt me nou zo moeilijkniet alleen het uitzoeken van verschillende namen, maar ook, welk kind geef je welke naam... Hoe bepaal je nou dat de ene Pietje is en de andere Jantje... Lastig hoor
Hoe wist je dat dan? Was Kiro echt een Kiro en Ravi echt een Ravi of had je vooraf besloten dat de eerst geborene een bepaalde naam zou krijgen?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:59 schreef simmu het volgende:
met ravi en kiro wisten we direct wie welke naam zou krijgendat voelde ook gewoon goed. raar was dat. we waren sowieso pas de avond voor de geboorte eruit welke namen een optie waren. alles ging zo snel, we dreven op gevoel en dat was ok
kiro was de kleinste. zo simpel als dat. ook vanwege dat de naam op kito lijkt en in een van mijn favo boeken (fantasy) "kleintje" betekentquote:Op vrijdag 10 juni 2011 11:56 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Hoe wist je dat dan? Was Kiro echt een Kiro en Ravi echt een Ravi of had je vooraf besloten dat de eerst geborene een bepaalde naam zou krijgen?
Ezra vind ik nog gaan. Rezaquote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:46 schreef oh-oh het volgende:
Reza , Ezra en Rami vind ik ook leuk.
Ik ken ook een hele leuke Sharif.
haha ik heb een collega die het steeds over kira had.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 13:37 schreef SacreCoeur het volgende:
Ezra vind ik een hondennaam.. ook omdat een hond hier zo heet![]()
Reza vind ik heel mooi, niet voor hier maar voor iemand anders en Rami ook wel.
Zolang het geen Ramses ofzo, dat is weer te shoarma-achtig.
Ja doe mij maar een portie Ramiquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:07 schreef Spuuglokje het volgende:
Rami vind ik niks. Klinkt als een samentrekking van Bami Rames.
En bedanktquote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:52 schreef SacreCoeur het volgende:
toeval bestaat niet, de honden heten hier Ezra & Kyra![]()
Net als de chihuahua van mn zusje Spencer heet en ik dat eerst best een toffe jongensnaam vond.
Nu niet meer
Beetje Arabies? Is hartstikke Arabies! Alaa'eddeen, betekent iets als verheven geloof ofzo. Deen is geloof, Nour(ed)deen betekent dan ook licht van het geloof.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 14:57 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik kan hem ook nog altijd Aladin noemen![]()
, is ook een beetje Arabisch
niet bekend met vernoemen, of roep & doopnamen? of gewoon omdat je het leuk vindt om je kind meerdere namen mee te geven, dat ze zelfs eventueel kunnen kiezen als ze ouder zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:32 schreef TimeJumper het volgende:
Kleurdoos waarom zoek je een 1e, 2e en 3e naam?![]()
Dat je er met je tweeling, twee uitzoekt lijkt me logisch maar 3?
Wij willen het liefst een soort mix van een Nederlandse en Arabische naam. (mijn vriend komt namelijk uit Tunesie)
Maar dat is lastig te verwezelijken, ik vind de meeste Arabische namen niet zo mooi![]()
En ik wil zeker niet een miljoensteMohammed of Ahmed
![]()
Voor een jongensnaam vind ik Storm en Indy hele leuke!
Arabische namen die ik tot nu toe goedgekeurd hebis Majdy (spreek uit als Meshdi) en Mihran
Gelukkig hebben we nog wat maandjes over om een beslissing te maken
Een softwaremerk..quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:12 schreef Kleurdoos het volgende:
en mn buurvrouw heeft een zoontje gekregen
Novell
kweet t niet zo goed, wel een goede voor sserpente trouwens
Bah, stomme naam.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 15:12 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
niet bekend met vernoemen, of roep & doopnamen? of gewoon omdat je het leuk vindt om je kind meerdere namen mee te geven, dat ze zelfs eventueel kunnen kiezen als ze ouder zijn.
en mn buurvrouw heeft een zoontje gekregen
Novell
kweet t niet zo goed, wel een goede voor sserpente trouwens
Roman & Novelle ofzo
Uhwww Dieuwertje Blok, neuhhhhhh doe maar niet.quote:
quote:
't Was best grappig, (no offence, TFquote:Op vrijdag 10 juni 2011 23:10 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Uhwww Dieuwertje Blok, neuhhhhhh doe maar niet.
Mensje vind ik onmenselijk, dat is toch geen naam.
Ais![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
Damn tranen over mijn wangen van het lachen.![]()
Nou ik duw er gewoon een Nederlandse,Engelse,Amerikaanse naam doorheen.
Zijn achternaam is al buitenlands, is toch wel genoeg
Uh hormonen vastquote:Op zaterdag 11 juni 2011 09:30 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
't Was best grappig, (no offence, TF), maar tranen over je wangen?
quote:Op maandag 13 juni 2011 18:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Evenstar. ik las net dé naam voor jullie: Alistair ik vind m zelf iig heel erg prachtig
voorbeelden?quote:Op maandag 13 juni 2011 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kom tijdens het kijken van Deense series altijd zoveel leuke namen tegen.
nope geloof niet dattie Deens is hoor...quote:Op maandag 13 juni 2011 20:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hebben jullie een Deense naam BJ?
Evie en Jiska
quote:
Wallander is Zweeds toch? wel het stuk bij Malmo, Skane heet het geloof ik, maar toch echt Zweeds. (en als je Engels Duits en Fries beheerst kan je het verstaan)quote:Op maandag 13 juni 2011 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Als je niet te 'dik' Nederlands spreekt vind ik dat je met veel Deense namen wel wegkomt, zoals Katarina. Al zou ik zelf twijfelen over de K, denk ik. Maar Catharina staat weer zo tuttig.
Oh de sprookjescamping, leuk is dat hè?quote:Op maandag 13 juni 2011 22:42 schreef Sjeen het volgende:
Net terug van de de Sprookjescamping vind ik Hannah echt een hele mooie naam, Isa wil ook Hannah de Heldhaftige zijn
Evenstar, had ik Eamon al eens genoemd? Die vinnik mooi
Haha nu maak je ons heel erg nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 10:08 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb een kickass tweede naam gevondennu moet mn vent het nog pikken, want erg normaal is het niet, terwijl! Oerhollands
quote:In 2008 gaven 7 mensen hun baby de naam Splinter.
In 2009 gaven 7 mensen hun baby de naam Splinter.
De babynaam Splinter staat bij 0 leden op de favorietenlijst en is 603 keer bekeken deze maand
en dan een beetje op zn zaais uitsprekenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:02 schreef _evenstar_ het volgende:
Sjeen Eamon vond ik wel leuk, ik ga hem eens voorleggen!
Grootste familie deel is Britsquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:30 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
en dan een beetje op zn zaais uitspreken
IEEEEEEEEEEEEEEMOHN
En Oliver dan, als jongensnaam?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:54 schreef _evenstar_ het volgende:
T mot gewoon een meisje wordendie naam klopt gewoon helemaal
ach komt vast goed hoor Maar ja ALS je eenmaal zo verliefd bent op een naam wil je ook voor t andere geslacht diezelfde verliefdheid voelen.
vriendje van zus heet zo.. is voor mij samen met Matt(hew) echt wel favoriet.. maar ja wat als het toch uitgaat is dat zuur voor zus.. enzulksquote:
Hmmm, ik weet niet of ik dat mee zou laten wegen eig. geloof ik...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:58 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
vriendje van zus heet zo.. is voor mij samen met Matt(hew) echt wel favoriet.. maar ja wat als het toch uitgaat is dat zuur voor zus.. enzulks
Giles zo heet de beste kameraad , noujah dat is zijn vriendennaamquote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:58 schreef Kleurdoos het volgende:
James, Niles of Giles en m dan een butlerpakje aantrekken
Ryan Phillipe, speelde Sebastian in Cruel Intentionsquote:
verrek ja!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:22 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ryan Phillipe, speelde Sebastian in Cruel Intentions
In dat geval...quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:22 schreef _evenstar_ het volgende:
ik zei al gekscherend we noemen het als het een jongen wordt Alex, naar Sir Alex ferguson gezien hij Man united verzot is... vond hij gelukkig geen optie
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 12:53 schreef _evenstar_ het volgende:
PM mag , maar wil het nog niet openbaar hebben
I;m with stupidquote:Op dinsdag 14 juni 2011 18:53 schreef Kleurdoos het volgende:
jah lenore, maar de rest niet!
Enora vind ik zo lief en Eleonora dan als naam, Enora als roepnaam
Jaaaaquote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Kunnen jullie er dan ook zo verliefd over nadenkenDat je kindje echt zus of zo gaat heten?
dat laatste inderdaad. Ons meisje heet al echt, *insert name*, en kan me al niet meer voorstellen dat ze anders zal heten.. zijn er al helemaal aan gewend.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:49 schreef Kleurdoos het volgende:
juhp, ik roep t de hele dag en elin moet t oefenen (al kan ze dat wel zeggen) en de naam hoort al helemaal bij ons gezinnetje
Hier hetzelfde. Gelukkig praat Mette nog nietquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
dat laatste inderdaad. Ons meisje heet al echt, *insert name*, en kan me al niet meer voorstellen dat ze anders zal heten.. zijn er al helemaal aan gewend.
quote:Op dinsdag 14 juni 2011 20:44 schreef _evenstar_ het volgende:
Kunnen jullie er dan ook zo verliefd over nadenkenDat je kindje echt zus of zo gaat heten?
Herkenbaar!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik ga altijd allemaal dingen verzinnen waarvan ik zelf niet eens weet of ik er achter sta.
Klopt als een bus, daarom ga ik hem toch voorstellen aan lief (die volgens mij naast Mette in slaap is gevallen op haar kamer).quote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:54 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Saar trouwens niet alleen een leuke naam omdat 'ie goed combineert met Mette, maar ik vind hem ook echt bij jullie passen, voor zover ik dat in kan schatten natuurlijk. Eenvoudig maar geraffineerd.
Lena is nu toch 5 maandenquote:Op dinsdag 14 juni 2011 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief vindt het ook een leuke naam. Nu nog een tweede meisje.
Aimin of wel Aymin spreek uit als Emmin vind ik ook een mooie.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:35 schreef Beregd het volgende:
Omar vind ik nog wel een leuke arabische naam.
Ik ben net gestopt met de pil.quote:
Nee hoor meid, ik vind het ook een coole naam!quote:
Dat wordt oppassen dan in jullie gevalquote:
quote:
maar er is niets mooiers dan Wienerwursten!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:16 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Nee hoor meid, ik vind het ook een coole naam!
En volgens mij spreek je het niet uit als tOrsten maar als tUrsten, dus dan rijmen de worsten en borsten ook niet meer.
Nouwwwwww flauwerd!!quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:21 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
maar er is niets mooiers dan Wienerwursten!
Klinkt ook heel mooi.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 22:49 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind zelf Nilsen zo'n mooie meidennaam, maar ik denk dat niemand daar helaas aan kan wennen.
voor deze spruit stond nilsen in ieder geval heeeeeeeeeeeel erg hoog
Voor vrouwen, echt?quote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:04 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vind teddie, billie en bobbie ontzettend leuk voor meiden, maar mn vent houdt niet van IE op t eind
Tuurlijk! Waarom niet?quote:
iddquote:Op dinsdag 14 juni 2011 23:17 schreef pepper_961 het volgende:
[..]
Tuurlijk! Waarom niet?
Trouwens, de naam Teddie, maar dan geschreven met Y op het eind werd vroeger ook nog wel eens gegeven hoor. Neem bv Teddy Scholten, bekende zangeres en presentatrice (*11 mei 1926 - 8 april 2010+ )
Mijn dochter heeft trouwens altijd nog een tweede naam achter de hand voor mocht ze later niet tevreden zijn over haar roepnaam.
Om te kijken of mijn pukkels dan weggaan.quote:
dat heeft er vast mee te maken dat van oudsher meisjesnamen vaak een verkleinvorm zijn van jongensnamen, bijv: Gertje, Josje, Brechtje, Juultje, Dirkje. dus dat ben je dan meer gewend, en gewenning gaat vaak samen met iets mooi vinden.quote:Op woensdag 15 juni 2011 09:37 schreef Beregd het volgende:
Ik vind eigenlijk net jongensnamen op ie (of zelfs y) minder leuk, terwijl ik het voor een meisje vaak wel tof vind.
Jamie voor een meisje, ok, maar voor een jongen? en Sammy, tommy ...
Dat kun je die klanten niet kwalijk nemen. Hier is het volgens mij gevoelsmatig een meisjesnaam.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef Beregd het volgende:
Ik heet Brecht (en Belg) en ik heb al vsch keren gehad dat ik naar een klant uitNederland mail dat ze me met "mevrouw" antwoorden.![]()
Dat heb ik andersom... mijn naam wordt vaak omgevormd naar Martijn en dus meteen maar mannelijke titel in de aanspreekvorm. Ook handig als je in de IT werkt als vrouw, ze verwachten het ook gewoon niet.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:19 schreef Beregd het volgende:
Ik heet Brecht (en Belg) en ik heb al vsch keren gehad dat ik naar een klant uitNederland mail dat ze me met "mevrouw" antwoorden.![]()
Inderdaad.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat kun je die klanten niet kwalijk nemen. Hier is het volgens mij gevoelsmatig een meisjesnaam.
En als je als vrouw een mail ondertekent met bijvoorbeeld 'Bobby', hoe moet een ander dan weten dat je een vrouw bent? Ik vind zulk soort namen maar lastig, hoor, vooral in werkgerelateerde correspondentie.
Als je een mail ondertekent met B. Jansen, bij wijze van spreken, dan is toch ook niet te zien of je een man of vrouw bent? En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken waarom je iets niet zou doen.quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:56 schreef Beregd het volgende:
[..]
Inderdaad.
Vandaar dat wij bewust geen unisexe naam wilden, hoewel er wel leuke namen tussenzitten.
Hoe heet je dan lijnloos?quote:Op woensdag 15 juni 2011 12:52 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat heb ik andersom... mijn naam wordt vaak omgevormd naar Martijn en dus meteen maar mannelijke titel in de aanspreekvorm. Ook handig als je in de IT werkt als vrouw, ze verwachten het ook gewoon niet.Dit is al sinds mijn studie een drama... docenten die maar steeds weer een Martijn zochten nav de presentielijst... en dan heel verbaasd opkijken als ik antwoord gaf.
Ik vind Marlijn en erg mooie naam!quote:Op woensdag 15 juni 2011 13:35 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Marlijn... zeker in geschreven vorm maakt men snel een T van de L... *zucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |