Tjsa misschien krijg je ooit het besef dat het een illusie is. De eerste jaren van de opvoeding spelen een grote rol daarin.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:42 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Mag ik dan één van de weinige mensen zijn, die het wel weer doet? Geduld is een schone zaak. Het is waar dat dit dilemma niet alleen de enige oorzaak is, maar door mijn opvoeding ben ik juist wat meer van God afgeraakt, om het zo maar eens te zeggen. Het zijn vooral de ervaringen van mensen, die mij laten bewijzen dat er een God bestaat.
Die dragon fly en evolution geeft 40.300 hits op googlequote:Op donderdag 9 juni 2011 23:01 schreef heggeschaarbarbaar het volgende:
Gaap"Ik weet niet hoe het kan, hoe kan evolutie hier nou voor zorgen, het is een mirakel! er moet wel een god zijn!"
Ik was eerst overtuigd creationist en nu predikend evolutionist, dus het kan snel gaan, als je de goede uitleg geeft etc.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dat je je meer open stelt dan sommige andere gelovigen, maar ik vind niet dat je echt hard je best doet. Je gaat een discussie in om een antwoord te horen waarvan je weet dat niemand het je kan geven om zo je godsbeeld te versterken.
WOW!! Een link naar een filmpje van religieuze idioten met 0,0 kennis van biologie, ik ben om!quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:49 schreef hopppppppp het volgende:
http://www.verhoevenmarc.be/videos_sch_vs_evol.htm video schepping vs evolutie
een heleboel filmpjes die stikvol met de volgende denkfout zitten:quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:49 schreef hopppppppp het volgende:
Echt, ik moet zeggen, na het zien van die filmpjes ben ik nu een overtuigd creationist!!quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:47 schreef Klaudias het volgende:
[..]
een heleboel filmpjes die stikvol met de volgende denkfout zitten:
"de evolutietheorie verklaart het onstaan van soorten -> maar zus of zo kunnen we niet verklaren -> de gehele evolutietheorie klopt niet -> God bestaat"
,quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:49 schreef hopppppppp het volgende:
Klopt ook helemaal natuurlijk. Zoals eerder gezegd, dit dilemma is niet de enige reden voor mij om het bestaan van God aan te nemen, maar wel één van de grootste die verwant is aan het verklaren van de natuur.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:10 schreef heggeschaarbarbaar het volgende:
Ik heb geen eens zin om op te zoeken of het al weerlegd is, maar waarschijnlijk wel... En dan nog: het niet begrijpen van de werking van iets, is geen reden om dan maar het bestaan van een god aan te nemen.
Waarom God en niet meerdere goden? Of de Matrix? Of dat je hele leven een droom is?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:46 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Klopt ook helemaal natuurlijk. Zoals eerder gezegd, dit dilemma is niet de enige reden voor mij om het bestaan van God aan te nemen, maar wel één van de grootste die verwant is aan het verklaren van de natuur.
...jij niet, dan. Wat je niet begrijpt omschrijf je als chaos, dat is niet ongewoon. Een oermens die naar een computer kijkt, zeg maar.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk dat je een moment van absolute chaos nou niet echt gelijk kan stellen met een idee van een geordend, omnipotent en bewust opperwezen.
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 08:49 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Waarom God en niet meerdere goden? Of de Matrix? Of dat je hele leven een droom is?
quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:43 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het kan zijn dat er meerdere goden bestaan, maar de godsdiensten die deze meerdere goden prediken zijn niet de godsdiensten waarvan ik de ethiek aanhang. Wat dat betreft spreekt het Bhoeddisme mij het meeste aan, maar het Bhoeddisme heeft geen God.
De matrix heb ik nog niet gezien en dat mijn hele leven een droom is, heb ik ook wel eens overpeinst.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:55 schreef naatje_1 het volgende:
Nog even, wat betreft mijn Godsbeeld:
Ik ben voor mijzelf nagegaan wat de beste ethische leer was en hoe je het beste gelukkig kon worden. Aangezien ik Christelijk ben opgevoed, heb ik andere ethiek steeds tegenover de Christelijke leer gelegd en telkens kwam ik tot de conclusie dat de Christelijke ethiek het won. De leefregels die in het Nieuwe Testament beschreven worden, vind ik de beste weg tot een gelukkig leven en bovendien vond ik het de beste ethiek. Aangezien Jezus de hoofdpersoon is in deze religies, is hij voor mij de meest inspirerende persoon op aarde, want hij was het die predikte van liefde en bovenal de naastenliefde. Niet alleen het Christendom meldt dat, maar ook andere religies. Bovendien vinden andere religies Jezus ook een speciaal persoon, wat mijn beeld weer bevestigde. Wanneer ik hoor dat Jezus een opstandige Jood was, voel ik me meer geroepen tot de gnostiek, maar voor mij blijft hij de meest inspirerende persoon op aarde. Als jullie kunnen aantonen dat Paulus bedacht heeft dat Jezus een leer van liefde had, dan herroep ik onmiddellijk dat Jezus de meest inspirerende persoon op aarde was en dan vind ik Paulus de meest inspirerende persoon op de aarde.
De zoektocht naar mijn God is nog lang niet afgelopen, maar bijkomend met dat Jezus de meest inspirerende persoon op aarde was, wordt de God van Jezus ook het meest aannemelijk.
Nee, dat komt ook omdat je met de christelijke godsdienst bent opgegroeid.quote:Het kan zijn dat er meerdere goden bestaan, maar de godsdiensten die deze meerdere goden prediken zijn niet de godsdiensten waarvan ik de ethiek aanhang.
Als een personage inspirerend is, dan maakt dat het bestaan van dat personage (of zelfs zijn Vader!) aannemelijk?quote:De zoektocht naar mijn God is nog lang niet afgelopen, maar bijkomend met dat Jezus de meest inspirerende persoon op aarde was, wordt de God van Jezus ook het meest aannemelijk.
Je leest niet verder dan je neus lang is, want daarover heb ik dit gezegd:quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:17 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Nee, dat komt ook omdat je met de christelijke godsdienst bent opgegroeid.
quote:Ik ben voor mijzelf nagegaan wat de beste ethische leer was en hoe je het beste gelukkig kon worden. Aangezien ik Christelijk ben opgevoed, heb ik andere ethiek steeds tegenover de Christelijke leer gelegd en telkens kwam ik tot de conclusie dat de Christelijke ethiek het won. De leefregels die in het Nieuwe Testament beschreven worden, vind ik de beste weg tot een gelukkig leven en bovendien vond ik het de beste ethiek.
Wederom lees je niet verder dan je neus lang is. Er staat duidelijk in de volgende zinnen dit:quote:[..]
Als een personage inspirerend is, dan maakt dat het bestaan van dat personage (of zelfs zijn Vader!) aannemelijk?
Bovendien: De historische Jezus #5quote:Wanneer ik hoor dat Jezus een opstandige Jood was, voel ik me meer geroepen tot de gnostiek, maar voor mij blijft hij de meest inspirerende persoon op aarde. Als jullie kunnen aantonen dat Paulus bedacht heeft dat Jezus een leer van liefde had, dan herroep ik onmiddellijk dat Jezus de meest inspirerende persoon op aarde was en dan vind ik Paulus de meest inspirerende persoon op de aarde.
Ligt eraan welke bedoeling de roman of de film heeft. Als de maker van de film overtuigt is dat die roman, of die film, werkelijkheid is, dan ja.quote:Bijzondere gedachtegang.
Dat zou dus betekenen dat ieder persoon uit een roman of een film dat ons inspireert zou moeten bestaan.
Dus dan is ALLES aan die persoon waar? Niet alleen zijn inspirerende ideeën, maar ALLES?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:37 schreef naatje_1 het volgende:
Ligt eraan welke bedoeling de roman of de film heeft. Als de maker van de film overtuigt is dat die roman, of die film, werkelijkheid is, dan ja.
Niet echt, maar dat is menselijk lijkt me?quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:05 schreef SingleCoil het volgende:
Voer jij alle ideeen die je goed vindt ook uit?
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:06 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Niet echt, maar dat is menselijk lijkt me?
quote:Op vrijdag 10 juni 2011 09:57 schreef Klaudias het volgende:Vervolgens ga jij dat lezen en je vindt het idee van naastenliefde van die kabouter niet gek. Dan geloof jij opeens in kabouters? En dan ga jij ook van de brug af springen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |