abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:58:46 #1
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97831530
Topic over China!

Plaatjes:









Informatieve websites
Travel China Guide
Gele Draak
China Online
Chinese Ambassade

Vorige delen
China #3
China - deel 2
China

[ Bericht 6% gewijzigd door Jabberwocky op 07-06-2011 11:42:38 ]
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:59:52 #2
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97831563
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 00:27 schreef Cudles het volgende:
Ik vertrek zondag voor 7 zeven dagen Beijing! (Daarna ga ik naar Seoul voor 6 weken)

Ik heb een grof lijstje met dingen om te doen

Baihai Park
Forbidden City
Great Wall (@ Mutianyu?)
Summer Palace
Hutongs
Temple of Heaven
Tianamen Square
Donghuan Night Markt
Houhai Lake
798 Art District
Panjiayuan Markt

Iemand nog andere aanraders of juist dingen op de lijst die niet de moeite waard zijn?
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 00:41 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van een hotel boven een hostel dan? De hostels in China zijn perfect en vaak gezelliger dan de hotels.

[..]

Tsja.. als de Chinezen er zelf ook niet massaal acuut aan doodgaan zou ik me als toerist die er hooguit een paar weken of maanden rondhangt ook geen zorgen maken. Honderd procent zekerheid zal je nooit hebben, maar dat heb je in Nederland ook niet. Het lijkt mij iig vrij overdreven om je daar mee bezig te houden als je er niet permanent woont.

Wat betreft de slaaptreinen verschilt het overigens wel welke klasse je neemt en hoe modern de trein is. Een vierpersoonscoupé vond ik prima te doen voor één nacht, maar ik was wel blij dat wij die op de 32 uur durende reis van Hangzhou naar Chongqing niet hoefden te delen met anderen. :P

Oh, in de trein zou ik dan weer geen eten kopen maar het gewoon houden bij je instant noodles. Volgens de LP moet je eten in de trein mijden als de pest, maar dat was ik even vergeten of ik er was er te eigenwijs voor (kan het me niet eens meer precies herinneren), maar dat heb ik een paar uur later wel moeten bekopen met een partijtje kotsen op het toilet.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97832542
Dat wordt dus een maand leven op noodles en rijst voor ons? :9
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:42:15 #4
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97832855
Meer heb je niet nodig. ^O^
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97833048
Nouja, voor iemand die de rest van het jaar gewoon brood eet als ontbijt, zal het wel even wennen worden :) .

Maar een vakantie is altijd een goed moment om nieuwe dingen te leren..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_97836606
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:48 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Nouja, voor iemand die de rest van het jaar gewoon brood eet als ontbijt, zal het wel even wennen worden :) .

Maar een vakantie is altijd een goed moment om nieuwe dingen te leren..
Je kunt in China ook "brood" krijgen. Steam fried buns, ba pao (Shanghai!) en 油炸鬼:
[img]
http://www.lowdensitylifestyle.com/media/uploads/2009/11/deep-fried-bread.jpg
[/img]

gefrituurd brood
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:08:57 #7
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97840049
De buns zijn er veel ja, maar zelf gaf ik de voorkeur aan een ontbijt op rijstbasis. Veel lokale restaurantjes bieden echt goed spul aan vond ik zelf, maar ik ben sowieso een sucker voor Aziatisch eten dus misschien ben ik niet het beste voorbeeld. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97841013
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:08 schreef Jabberwocky het volgende:
De buns zijn er veel ja, maar zelf gaf ik de voorkeur aan een ontbijt op rijstbasis. Veel lokale restaurantjes bieden echt goed spul aan vond ik zelf, maar ik ben sowieso een sucker voor Aziatisch eten dus misschien ben ik niet het beste voorbeeld. :')
Begin jij de dag daar met congee? Ik kreeg dat echt niet weg, terwijl ik voor de rest daar bijna alles lust :)
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:42:52 #9
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97841257
Congee krijg ik wel weg, maar ze eten ook veel rijst met vulling gewikkeld in lotusbladeren en dergelijke.

Een beetje zoals Zongzi. Ik heb dat daar veel gekregen bij een ontbijt. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97842058
Je kan ook youtiao eten die wat lijken op oliebollen. Die pannekoeken met "pitavlees" zijn overigens ook erg lekker, ik weet wel niet de naam ervan.

Je vindt er overigens voldoende westers gebak in 7-11, BreadTalk of supermarkten.

Westerse restaurants zijn vaak slechter dan Chinese door het gebrek aan ervaring. Ik kreeg eens risotto wat droge rijst was met bovenop parmezaankaas... KFC, McDonald's, ... zijn wel doenbaar in "noodgevallen".
pi_97844264
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:42 schreef Jabberwocky het volgende:
Congee krijg ik wel weg, maar ze eten ook veel rijst met vulling gewikkeld in lotusbladeren en dergelijke.

Een beetje zoals Zongzi. Ik heb dat daar veel gekregen bij een ontbijt. :)
Dat heb ik wel eens in een chinees gegeten geloof ik, was wel lekker :Y . (en dan een 'echte' chinees, in londen china town, niet zo'n indische chinees als hier in NL). Die herinnering moet ik weer even naar boven halen voor china. In dat restaurant waren wij ook de enige blanken(en dat in londen) en ze keken ons meewarig aan hoe wij met stokjes liepen te klungelen. De ober zuchtte hoorbaar toen mn vriendin toch graag een lepeltje/bestek vroeg. :9
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_97845412
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:33 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dat wordt dus een maand leven op noodles en rijst voor ons? :9
Niet alleen dat natuurlijk, er zijn nog een heleboel geweldige andere gerechten die ze bij de rijst serveren. :)

Ik begon voor het ontbijt brood ook wel te missen na een paar maanden (die gestoomde rijstbroodjes zijn totaal niet te vergelijken met ons brood), maar voor de rest was bijna alles zeer goed te eten. Maar in veel hostels hebben ze wel meer westers ontbijt.

Westerse restaurants zou ik inderdaad niet doen: veel te duur en bijna altijd minder lekker.
pi_97851281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:03 schreef zipcon het volgende:
Je kan ook youtiao eten die wat lijken op oliebollen. Die pannekoeken met "pitavlees" zijn overigens ook erg lekker, ik weet wel niet de naam ervan.

Je vindt er overigens voldoende westers gebak in 7-11, BreadTalk of supermarkten.

Westerse restaurants zijn vaak slechter dan Chinese door het gebrek aan ervaring. Ik kreeg eens risotto wat droge rijst was met bovenop parmezaankaas... KFC, McDonald's, ... zijn wel doenbaar in "noodgevallen".
De KFC in Hong Kong is wel goed, verder net als de McD's een stuk goedkoper als hier.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:42 schreef Jabberwocky het volgende:
Congee krijg ik wel weg, maar ze eten ook veel rijst met vulling gewikkeld in lotusbladeren en dergelijke.

Een beetje zoals Zongzi. Ik heb dat daar veel gekregen bij een ontbijt. :)
Die maakt mijn schoonmoeder altijd, ik ben alleen niet zo'n fan van die vette kleffe varkensvlees wat ze erin doen ook niet echt van de eendeneieren trouwens. Daarover gesproken, wat je zeker ook moet proberen als je in augustus/september in Hong Kong bent, zijn mooncakes. Wel delen, want het is echt een calorienbom!

[ Bericht 31% gewijzigd door john_ven24 op 07-06-2011 19:27:25 ]
pi_97861899
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:18 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Niet alleen dat natuurlijk, er zijn nog een heleboel geweldige andere gerechten die ze bij de rijst serveren. :)

Ik begon voor het ontbijt brood ook wel te missen na een paar maanden (die gestoomde rijstbroodjes zijn totaal niet te vergelijken met ons brood), maar voor de rest was bijna alles zeer goed te eten. Maar in veel hostels hebben ze wel meer westers ontbijt.

Westerse restaurants zou ik inderdaad niet doen: veel te duur en bijna altijd minder lekker.
In Shanghai ging ik elke dag bij de Mac ontbijten, ik kreeg dat Chinese ontbijt nooit naar binnen...
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_97867374
Mijn weerzin tegen McDonalds is vele malen groter dan die tegen welk Chinees ontbijt dan ook, dus dat was voor mij geen optie. :P
pi_97878378
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 23:26 schreef StormWarning het volgende:
Mijn weerzin tegen McDonalds is vele malen groter dan die tegen welk Chinees ontbijt dan ook, dus dat was voor mij geen optie. :P
Hahaha ja het is ook niet te kanen al moet ik zeggen dat heel veel fastfood tenten (Mac, Burger King etc) ook Aziatisch smakende burgers verkopen, hier niet te krijgen helaas maar echt veel lekkerder dan de NL fastfood.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  woensdag 8 juni 2011 @ 10:47:49 #17
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97878449
Ik ben een keer in de McDonalds geweest in China en zo groot is het verschil met hier nu ook weer niet eigenlijk, hoewel ik ging voor de wasabi burger en die hebben we hier inderdaad niet.

Maar verder zeg ik; lokale eettentjes. ^O^
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97880480
Gewoon uitslapen en dan voor de brunch aan de Yum Cha en Dim Sum.


Kippepoten naar binnen slurpen:


Ontbijtbuffet in de meeste chinese hotels is overigens niet naar binnen te krijgen.
pi_97880861
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:43 schreef john_ven24 het volgende:
Gewoon uitslapen en dan voor de brunch aan de Yum Cha en Dim Sum.
[ afbeelding ]

Kippepoten naar binnen slurpen:
[ afbeelding ]

Ontbijtbuffet in de meeste chinese hotels is overigens niet naar binnen te krijgen.
Ja dimsum, daar kun je me 's nachts zelfs voor wakker maken! :9
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_97880864
quote:
10s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:43 schreef john_ven24 het volgende:
Gewoon uitslapen en dan voor de brunch aan de Yum Cha en Dim Sum.
[ afbeelding ]

Wat ben je nou kwijt voor zoiets? een indicatie, natuurlijk zal het in beijing een stuk duurder zijn dan in het westen.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_97881099
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:54 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Wat ben je nou kwijt voor zoiets? een indicatie, natuurlijk zal het in beijing een stuk duurder zijn dan in het westen.
Volgens mij is dit vrij cantonees, als je je buik vol eet met z'n 4 a 5'en ben je in Hong Kong in ieder geval zo'n 20 a 30 euro kwijt geloof ik afhankelijk van wat je besteld, je kunt het vrij bond maken met kreeft en verse vis enzo.

Oh en vergeet niet om de kippenpoten te bestellen. :9
pi_97881310
Beijing is ook helemaal niet duur. 1 euro 70 voor dim sum lunch en 2 cola!
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
pi_97881421
In Rotterdam heb je een aantal chinese restaurants die dim sum serveren, het is daar echter wel 4x zo duur als in China, maar wel leuk om eens te proberen.
pi_97883848
Zojuist m'n visum opgehaald, erg goed geregeld door ANWB: http://anwb.visumonline.nl/.
Ben m'n paspoort maar 7 werkdagen kwijt geweest en dan heb ik nog gekozen voor de langzaamste verwerkingstijd. In totaal kostte dit ¤ 108,- en je kunt hem dan afgeven/ophalen bij je lokale ANWB-winkel.

Ook langs de GGD geweest voor 3 vaccinaties: DTP, Hepatitis A en buiktyfus. Volledig vergoed door CZ-zorgverzekering.

Een vriend van me zit voor een half jaar in China en ik ga hem daar de laatste 4 weken opzoeken (13 juli t/m 10 augustus). We beginnen sowieso ± een week in Beijing, daar woont hij ook op dit moment. Daarna de nachttrein richting Xi'an, die gaan we vanmiddag boeken.
Dan verder richting het zuiden (hoe precies weet ik nog niet) en dan via een paar dagen Shanghai terug naar Beijing om terug te vliegen.
pi_97884111
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:16 schreef Impry het volgende:
Zojuist m'n visum opgehaald, erg goed geregeld door ANWB: http://anwb.visumonline.nl/.
Ben m'n paspoort maar 7 werkdagen kwijt geweest en dan heb ik nog gekozen voor de langzaamste verwerkingstijd. In totaal kostte dit ¤ 108,- en je kunt hem dan afgeven/ophalen bij je lokale ANWB-winkel.

Ook langs de GGD geweest voor 3 vaccinaties: DTP, Hepatitis A en buiktyfus. Volledig vergoed door CZ-zorgverzekering.

Een vriend van me zit voor een half jaar in China en ik ga hem daar de laatste 4 weken opzoeken (13 juli t/m 10 augustus). We beginnen sowieso ± een week in Beijing, daar woont hij ook op dit moment. Daarna de nachttrein richting Xi'an, die gaan we vanmiddag boeken.
Dan verder richting het zuiden (hoe precies weet ik nog niet) en dan via een paar dagen Shanghai terug naar Beijing om terug te vliegen.
Cool, bedenk wel dat als je Macau of Hong Kong inreist je een nieuwe visum nodig hebt om China weer in te komen (tenzij je een double-entry visum hebt), dit is sowieso in Hong Kong te regelen bij de CTS of bij de chinese overheid zelf in Central.

Je zou vanuit Hong Kong de trein kunnen nemen naar Shanghai.
pi_97884140
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:16 schreef Impry het volgende:
Zojuist m'n visum opgehaald, erg goed geregeld door ANWB: http://anwb.visumonline.nl/.
Ben m'n paspoort maar 7 werkdagen kwijt geweest en dan heb ik nog gekozen voor de langzaamste verwerkingstijd. In totaal kostte dit ¤ 108,- en je kunt hem dan afgeven/ophalen bij je lokale ANWB-winkel.

Ook langs de GGD geweest voor 3 vaccinaties: DTP, Hepatitis A en buiktyfus. Volledig vergoed door CZ-zorgverzekering.

Een vriend van me zit voor een half jaar in China en ik ga hem daar de laatste 4 weken opzoeken (13 juli t/m 10 augustus). We beginnen sowieso ± een week in Beijing, daar woont hij ook op dit moment. Daarna de nachttrein richting Xi'an, die gaan we vanmiddag boeken.
Dan verder richting het zuiden (hoe precies weet ik nog niet) en dan via een paar dagen Shanghai terug naar Beijing om terug te vliegen.
Heb zelf afgelopen week mn paspoort afgegeven bij de ANWB, allemaal duidelijk uitgelegd dus dat moet wel goed komen.
Vaccinaties staan deze week op het programma :)

Jij boekt de trein nu al? Dus terwijl je nog niet in china bent?
Mag ik vragen hoe je dat doet.. via een online boeking? En krijg je dan je treintickets thuisgestuurd(gemaild)?
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_97884186
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:23 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Cool, bedenk wel dat als je Macau of Hong Kong inreist je een nieuwe visum nodig hebt om China weer in te komen (tenzij je een double-entry visum hebt), dit is sowieso in Hong Kong te regelen bij de CTS of bij de chinese overheid zelf in Central.
Ik vlieg zelf weg uit hong kong, en heb het dus als eindhalte. heb dus ook een single-entry gekozen.
Ik mag (in mijn naïviteit) aannemen dat hong kong airport in het gebied van economische zone van hong kong ligt?
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_97884234
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:06 schreef Griebus het volgende:
Beijing is ook helemaal niet duur. 1 euro 70 voor dim sum lunch en 2 cola!
Ja, ligt er echt aan wat en waar je het haalt. In principe kan je voor een paar euro je buik vol eten, maar als je naar de toeristenrestaurants aan Wangfujing gaat ben je veel meer kwijt.
pi_97884268
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:25 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Ik vlieg zelf weg uit hong kong, en heb het dus als eindhalte. heb dus ook een single-entry gekozen.
Ik mag (in mijn naïviteit) aannemen dat hong kong airport in het gebied van economische zone van hong kong ligt?
Ja, je zou ook nog op en neer kunnen met de ferry naar Macau vanuit Hong Kong, daar heb je ook geen visum voor nodig.
pi_97884629
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:27 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Ja, je zou ook nog op en neer kunnen met de ferry naar Macau vanuit Hong Kong, daar heb je ook geen visum voor nodig.
Dat is nieteens zo'n heel gek idee :+

Hoewel we waarschijnlijk genoeg te doen hebben in Hong Kong.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_97884747
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:23 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Cool, bedenk wel dat als je Macau of Hong Kong inreist je een nieuwe visum nodig hebt om China weer in te komen (tenzij je een double-entry visum hebt), dit is sowieso in Hong Kong te regelen bij de CTS of bij de chinese overheid zelf in Central.

Je zou vanuit Hong Kong de trein kunnen nemen naar Shanghai.
Denk niet dat we Macau en Hong Kong gaan bezoeken, maar is nog niet zeker.
Vriend van me is daar dus al en heeft in z'n eerste weken geslapen bij een Duits/Nederlands stel waarvan de man al jaren reisleider is in China. In de eerste week gaan we dus samen nog een keer bij hem langs voor de laatste tips/planningen.
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2011 13:24 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Jij boekt de trein nu al? Dus terwijl je nog niet in china bent?
Mag ik vragen hoe je dat doet.. via een online boeking? En krijg je dan je treintickets thuisgestuurd(gemaild)?
Ga ik vanmiddag even uitzoeken hoe dat in z'n werk gaat en dan laat ik het wel horen. Vriend van me is daar al, dus misschien dat dat in z'n voordeel werkt.
pi_97898147
Nachttrein Beijing - Xi'an laat vriend van me boeken door Chineesje wat hij daar kent en zelf ook nog een ticket moet boeken. Die gaat daar dus langs het loket.
Verder dus ook niet bekeken of het online kan.
pi_97907269
Voor de gene met problemen met het boeken van treintickets, vaak kun je dit ook bij het hotel doen he, voor een kleine meerprijs (net als vliegtickets, tours en taxi's voor laten rijden). Dat is het meestal wel waard, aangezien chinezen het principe van wachten en netjes in de rij staan niet bekend is, vooral bij treinstations...

[ Bericht 1% gewijzigd door john_ven24 op 08-06-2011 21:46:51 ]
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:20:39 #34
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97916485
Je gewoon als een Chinees gedragen dus op het treinstation en alles komt goed. ^O^
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_97945420
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 23:20 schreef Jabberwocky het volgende:
Je gewoon als een Chinees gedragen dus op het treinstation en alles komt goed. ^O^
Dat betekent dus ook je peuter midden in de stationshal laten pissen hè. :P
pi_97957305
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:42 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Dat betekent dus ook je peuter midden in de stationshal laten pissen hè. :P
Oh en met 100 db in je telefoon schreeuwen anders horen ze je niet aan de andere kant van de lijn.
pi_97971501
Oeioei zondag vertrek ik! Begin nu zenuwachtig te worden. Vooral omdat van die grote steden soms zo overweldigend kunnen zijn, dan voel je je een beetje ontheemd.

Ook wel logisch dat ik dat heb als je bedankt dat je wel de halve wereld overvliegt naar een totaal ander land :')
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:58:03 #38
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_97973448
Have fun Cudles, het wordt ongetwijfeld te gek.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:59 schreef john_ven24 het volgende:

[..]

Oh en met 100 db in je telefoon schreeuwen anders horen ze je niet aan de andere kant van de lijn.
Zo praten ze ook zonder telefoon. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 13 juni 2011 @ 14:12:48 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98111120
Heeft iemand hier ervaring met vooraf zelf treinen boeken in China?

Ik wil de nachttrein van Beijing naar Pingyao boeken, ik weet wat hij in China kost (16 euro) en zie verschillende organisaties die rond de 75 euro voor deze reis vragen. Ik kom er alleen nog niet uit hoe ik zelf vanaf hier die Chinese prijs te pakken krijg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:15:49 #40
301885 jenb2002
travel fan
pi_98178815
@ XL,

Laten regelen via Hotel/hostel. Kost misschien een paar yuan meer, maar altijd nog vele malen goedkoper dan ¤ 75,-

Jeroen
  dinsdag 14 juni 2011 @ 22:34:41 #41
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_98180145
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 22:15 schreef jenb2002 het volgende:
@ XL,

Laten regelen via Hotel/hostel. Kost misschien een paar yuan meer, maar altijd nog vele malen goedkoper dan ¤ 75,-

Jeroen
Zal eens navragen. Ben alleen bang dat de ketens waar ik verblijf klantonvriendelijke tarieven voor zoiets regelen, waardoor de 75 weer in de buurt komt
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_98180977
:'( @ het feit dat ze tibet afsluiten voor toeristen de komende tijd.
Daar gaat mn plannetje om 'even' een ommetje te maken vanuit xi'an met de nieuwe trein.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_98190819
XL,

Volgens mij kun je ook via internet reserveren en de tickets bij je hotel laten afgeven,
(zie www.seat61.com)
Hier heb ik geen ervaring mee, misschien andere.

Jeroen
  woensdag 15 juni 2011 @ 12:46:48 #44
314474 gijsman77
REIZEN treinen PSV!
pi_98197166
als je chinese tickets online boekt kost dit aanzienlijk meer dan als je dit zelf doet.
Voorbeeld:
je wilt van guilin naar shanghai of andersom je vraagt in je hotel of ze in t chinees je wensen wil opschrijven dus datum soft of hard sleeper bestemming etc, daarmee ga je naar t loket ff in de rij staan briefje geven en even later heb je je ticket.
online kost dit ticket ong ¤100
normale prijs ong ¤30 dus online geen optie gewoon door een mannetje laten doen of zelf
http://www.chinatravelguide.com/ctgwiki/Special:CNTrainSearch?method=1
succes
pi_98584851
Zo, weer even de china kenners stalken :)

Een deel van onze geplande (in ons hoofd dan) route loopt van beijing naar Xi'an en Chengdu.

Het blijkt (relatief) makkelijk te zijn om gewoon een sleeper train te nemen naar Xi'an, en dat was dus ook onze eerste keus. Maar nu ik de LP wat beter bestudeer zie ik dat je dan wel een aantal dingen mist, zoals wat stadjes(waaronder het schijnbaar boeiende pingyao) en een mogelijkheid om de longmen caves te bezoeken.
Het probleem is, dat die sleepertrain non-stop is, en daar dus niet stopt. Dat zou een lokaal boemeltje betekenen dus?
En ik las ook dat het erg lastig is om een treinkaartje te krijgen als je bijvoorbeeld pingyao weer uit wil. De meeste doorgaande treinen zitten al flink vol met mensen uit eerdere steden op weg naar xi'an.

Heeft iemand hier die omgeving beter verkend? En is dat een beetje te doen met het vervoer?
Een avontuur is nooit erg, maar ik heb ook weer geen zin om dagen te wachten omdat er blijkbaar geen treinkaartje te krijgen is in een klein stadje.
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 24 juni 2011 @ 00:22:27 #46
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_98586348
Ik ga in eind juli weer (vierde keer, dit keer maar een weekje ipv minimaal een maand) naar Beijing om een huisje te zoeken voor mijn toekomstige stageperiode daar. Heb er weer zin in! Vooral in Vics en Mix _O_

[ Bericht 11% gewijzigd door o.us op 24-06-2011 00:22:57 ]
Feyenoord Rotterdam
  vrijdag 15 juli 2011 @ 18:48:19 #47
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_99511497
Boys, ik zit waarschijnlijk volgend jaar in China tijdens Chinees Nieuwjaar.

Waar en wanneer moet ik zijn voor leuke festiviteiten?
:-)
pi_99540446
quote:
Het blijkt (relatief) makkelijk te zijn om gewoon een sleeper train te nemen naar Xi'an, en dat was dus ook onze eerste keus. Maar nu ik de LP wat beter bestudeer zie ik dat je dan wel een aantal dingen mist, zoals wat stadjes(waaronder het schijnbaar boeiende pingyao) en een mogelijkheid om de longmen caves te bezoeken.
Het probleem is, dat die sleepertrain non-stop is, en daar dus niet stopt. Dat zou een lokaal boemeltje betekenen dus?
En ik las ook dat het erg lastig is om een treinkaartje te krijgen als je bijvoorbeeld pingyao weer uit wil. De meeste doorgaande treinen zitten al flink vol met mensen uit eerdere steden op weg naar xi'an.

Heeft iemand hier die omgeving beter verkend? En is dat een beetje te doen met het vervoer?
Een avontuur is nooit erg, maar ik heb ook weer geen zin om dagen te wachten omdat er blijkbaar geen treinkaartje te krijgen is in een klein stadje.
Je bent nu wellicht al onderweg dus ik weet niet of je dit in China nog leest of dat het nog nuttig is, maar als je naar Pingyao wilt kun je vanuit Beijing een snelle D-trein nemen naar Taiyuan, de hoofdstad van de provincie Shanxi. Deze trein doet er slechts drie uur over. Bij aankomst op het station koop je dan meteen kaartjes voor de nachttrein naar Xi'an enkele dagen later. Daarna koop je voor ongeveer een euro kaartjes voor de eerstvolgende trein naar Pingyao dat ongeveer een uur van Taiyuan ligt. Je hebt dan wel een hard seater met allerlei dronken, schreeuwend en stinkend volk, maar dat is natuurlijk ook een belevenis. Enkele dagen later ga je dan in de ochtend weer met de trein terug naar Taiyuan, kijk daar wat rond en ga in een restaurant eten of zoiets en stap dan die avond op de nachttrein naar Xi'an met de kaartjes die je enkele dagen daarvoor dus gekocht hebt.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
pi_99585987
Iets wat we allemaal wel eens vergeten; het is hier ook zomer en heel China reist. Als er iemand van plan is om de aankomende weken zuidwest China te doen (Rondom Nanning, Kunming), maak een goed schema en regel je tickets zo vroeg mogelijk ter plaatse. Een hard seater voor 17 uur is eh, een belevenis, maar vooral gewoon erg naar. Laat het ook door je hostel of hotel regelen. Vandaag op het station: "I would like to book a ticket to Kunming please." Vrouw in loket: "No." Ik weer: "Is there a train tomorrow?" Zelfde antwoord. "Day after tomorrow then?" Vervolgens kwan er een Chinees verhaal en toen ik daar met een vraagteken boven m'n hoofd stond schreeuwde ze "NEXT!". Hostel dus. :)
pi_99587820
Ik zou eigenlijk niemand kunnen aanraden in de zomer China te bezoeken. Het is namelijk 1) ongelooflijk heet, 2) het regent om de haverklap, en 3) er zijn inderdaad heel erg veel Chinezen op de been.

Voordeel is dan wel weer dat erg veel Chinese vrouwen van erg korte rokjes houden.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  zondag 17 juli 2011 @ 21:24:54 #51
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99592170
Ik had een prima tijd in China in de zomer. Alleen het is wel ongelofelijk heet ja, en de luchtvochtigheid in veel gebieden, daar word je ook niet vrolijk van. Maar alles went. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 18 juli 2011 @ 07:08:23 #52
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_99608307
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:24 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik had een prima tijd in China in de zomer. Alleen het is wel ongelofelijk heet ja, en de luchtvochtigheid in veel gebieden, daar word je ook niet vrolijk van. Maar alles went. :P
Alles went... behalve vrouwen met ongeschoren oksels :X
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_99611022
Ohja, de ongeschoren oksels :') Gewoon eng soms.

China is ok in de maar herfst en winter zijn beter (nouja, behalve in het noorden).
  maandag 18 juli 2011 @ 13:13:48 #54
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99616065
quote:
12s.gif Op maandag 18 juli 2011 07:08 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Alles went... behalve vrouwen met ongeschoren oksels :X
Beetje de studentes opzoeken, die zijn wat meer 'verwesterd'. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 18 juli 2011 @ 13:40:14 #55
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_99617034
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:13 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Beetje de studentes opzoeken, die zijn wat meer 'verwesterd'. :P
Hmm... vond ik tegenvallen :X zelfs de Tsinghua dame die gedaan heb was ongeschoren

Degene die in het buitenland gestudeerd hebben zijn wel een stuk westerser!
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:20:38 #56
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100011450
Weet iemand of de Rough Guide of de Lonely Planet een betere keuze is voor China?
:-)
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:29:40 #57
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100011742
Uit die twee zou ik altijd voor Lonely Planet kiezen. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:15:09 #58
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_100039612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:20 schreef T.O.P het volgende:
Weet iemand of de Rough Guide of de Lonely Planet een betere keuze is voor China?
Kies de nieuwste :)
China veranderd nogal rap; een jaar ouder kan veel verschil maken.

Persoonlijk heb ik liever de Rough Guide, omdat die een iets andere focus heeft/je op plekken komt met iets minder buitenlanders...
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:01:38 #59
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100043376
Ik zit inmiddels enkele dagen in China met de laatste lonely planet uit de bieb en ik vind hem erg matig. Zeker de minste lp waar ik mee gereisd heb. De tips gaan hier via via en na 4 dagen Beijing raak ik de lp niet meer aan. Hopelijk is het op de volgende stop beter
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:06:09 #60
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_100043552
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:01 schreef XL het volgende:
Ik zit inmiddels enkele dagen in China met de laatste lonely planet uit de bieb en ik vind hem erg matig. Zeker de minste lp waar ik mee gereisd heb. De tips gaan hier via via en na 4 dagen Beijing raak ik de lp niet meer aan. Hopelijk is het op de volgende stop beter
Sowieso, als je in Beijing waarom zou je informatie uit de LP willen vergaren? Zelf alles ontdekken is hoe je moet rollen in Zhongguo.
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:31:30 #61
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100044493
Ik vind LP zelf handiger dan Rough Guide (in het algemeen) omdat daar plaatsnamen in karakters bij staan, en er staat concreet welke treinen en bussen er gaan. Dat vind ik wel handig, en bij Rough Guide vond ik dat wat onoverzichtelijk. Maar ik heb het dus over de gidsen in het algemeen en niet zozeer China.

Voor alle andere dingen heb je geen van beide nodig omdat je alleen maar toeristen met dezelfde gids tegenkomt dan (de grote monumenten die je sowieso bezoekt uitgezonderd, maar ga toch geen hotels en restaurants uitkiezen via een gids).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100084682
Ik ga einde van het jaar naar China en en kom waarschijnlijk begin december in Beijing aan.

Weten jullie hoe het zit met Visa's? Ik kom aan met een vlucht vanuit Seoul en wil daarna over land richting hongkong en daarna naar vietnam. Ik heb dus geen retour ticket ofzo. Krijg ik daarmee problemen?

Daarnaast vraag ik me het volgende af. Ik kan van te voren een visum regelen. Maar ik vlieg op 2 november vanuit Vladivostok naar Shanghai en stap daar over op een vlucht naar Tokio. Daar heb ik toch geen chinees visum voor nodig of wel? En mocht ik die wel hebben, stempelen ze hem dan niet af, waardoor ik alsnog een nieuwe moet aanvragen als ik vanuit Seoul reis?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:09:32 #63
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100084989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef Thaitanium het volgende:
Ik ga einde van het jaar naar China en en kom waarschijnlijk begin december in Beijing aan.

Weten jullie hoe het zit met Visa's? Ik kom aan met een vlucht vanuit Seoul en wil daarna over land richting hongkong en daarna naar vietnam. Ik heb dus geen retour ticket ofzo. Krijg ik daarmee problemen?

Daarnaast vraag ik me het volgende af. Ik kan van te voren een visum regelen. Maar ik vlieg op 2 november vanuit Vladivostok naar Shanghai en stap daar over op een vlucht naar Tokio. Daar heb ik toch geen chinees visum voor nodig of wel? En mocht ik die wel hebben, stempelen ze hem dan niet af, waardoor ik alsnog een nieuwe moet aanvragen als ik vanuit Seoul reis?
Bij transit kom je niet langs de douane, dus geen probleem.
:-)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:15:39 #64
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100085245
Waarschijnlijk moet je wel je outbound ticket richting Hong Kong hebben. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:30:53 #65
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100085930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:15 schreef Jabberwocky het volgende:
Waarschijnlijk moet je wel je outbound ticket richting Hong Kong hebben. :)
Hij heeft het toch helemaal niet over Hong Kong? Hij vliegt door naar Tokyo.


Thaitanium, maak je geen zorgen, zolang je niet door de douane gaat heb je geen problemen. Je moet dan wel je bagage in Vladivostok door laten labelen naar Tokyo (als het gewoon 1 reis is, Vladivostok-Tokyo, zal de airline hem altijd doorlabelen).
:-)
pi_100086530
Is dat ook zo bij een overstap? Ik vlieg vanuit Vladivostok naar Shanghai. Dan moet ik overstappen en vlieg vanaf Shanghai naar Tokio. Dan ga ik als het goed is ook niet door de douane?

Ook heb ik gehoord dat als je China inkomt zonder dat je een outbound ticket hebt dat het problemen kan opleveren. Is dat zo?

Want anders kan ik hier in NL al een visum regelen en hoef ik dat niet meer in Korea te doen.

Bedankt
pi_100086831
Dus eigenlijk, kan ik zonder problemen een visum hier regelen, zodat ik als ik dan in december (na japan en korea) in china aankom deze gewoon kan gebruiken :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:55:37 #68
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100086889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:46 schreef Thaitanium het volgende:
Is dat ook zo bij een overstap? Ik vlieg vanuit Vladivostok naar Shanghai. Dan moet ik overstappen en vlieg vanaf Shanghai naar Tokio. Dan ga ik als het goed is ook niet door de douane?

Ook heb ik gehoord dat als je China inkomt zonder dat je een outbound ticket hebt dat het problemen kan opleveren. Is dat zo?

Want anders kan ik hier in NL al een visum regelen en hoef ik dat niet meer in Korea te doen.

Bedankt
Nogmaals:
quote:
Je moet dan wel je bagage in Vladivostok door laten labelen naar Tokyo (als het gewoon 1 reis is, Vladivostok-Tokyo, zal de airline hem altijd doorlabelen).
Ik neem dus aan dat jouw reis Vladivostok-Tokyo (met verplichte overstap in Shanghai) bij 1 vliegmaatschappij is geboekt. Dan zal die vliegmaatschappij jouw baggage meteen doorlabelen naar Tokyo, en hoef je dus niet je baggage op te halen in Shanghai om vervolgens je baggage weer in te checken (alleen dan zou je door douane hoeven).

Jij kan gewoon de bordjes transit volgen als je aankomt, waarbij je dus in de vertrekhallen ruimtes (achter de douane) blijft.

Je komt bij een overstap normaal nooit langs douane (dat is waar ze je paspoort stempelen), tenzij je tickets bij verschillende vliegmaatschappijen hebt geboekt en je je bagege opnieuw zou moeten inchecken (voor de douane).
:-)
pi_100089750
Nou.. dan zou ik het dus wel hebben? Ik heb mn tickets wel in een keer geboekt. Maar Vladivostok naar Shanghai is met Vladivostok Air.. Vervolgens vlieg ik met een andere maatschappij naar Tokio.

Dat is dus wel door de douane en dus wel een stempel?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:24:56 #70
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100089854
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:30 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Hij heeft het toch helemaal niet over Hong Kong? Hij vliegt door naar Tokyo.
Volgens mij wel hoor:

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef Thaitanium het volgende:
Weten jullie hoe het zit met Visa's? Ik kom aan met een vlucht vanuit Seoul en wil daarna over land richting hongkong en daarna naar vietnam. Ik heb dus geen retour ticket ofzo. Krijg ik daarmee problemen?
En volgens mij moet je bij een visum kunnen aantonen dat je ook weer weggaat, en je treinticket naar Hong Kong dus hebben.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100091057
Hmm dan zou ik dus 2 problemen hebben? Ik moet door de douane in Shanghai omdat ik moet overstappen op een andere airline?

En verder wilde ik vanaf Beijing juist op de bonnefooi gaan reizen. Eerst naar Xian etc.. Moet ik dan ergens een ticket nog regelen van te voren om te laten zien dat ik China weer uitga?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:03:22 #72
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100091168
Wat ik zelf deed is de reis vastleggen en daarna de boel weer cancellen zodra ik het visum had. Dan ben je wel wat reserveringskosten kwijt, maar so be it, dat is wel te overzien. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:11:12 #73
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100091477
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:00 schreef Thaitanium het volgende:
Hmm dan zou ik dus 2 problemen hebben? Ik moet door de douane in Shanghai omdat ik moet overstappen op een andere airline?

En verder wilde ik vanaf Beijing juist op de bonnefooi gaan reizen. Eerst naar Xian etc.. Moet ik dan ergens een ticket nog regelen van te voren om te laten zien dat ik China weer uitga?
Dus je hebt echt 2 losse tickets geboekt van Vladivostok naar Tokyo?

Mja, dan zal je toch echt je tassen opnieuw moeten inchecken in dit geval, en dat gebeurd altijd bij de incheckbalies die vóór de douane zitten.

Misschien kan je een multiple/double entry visum regelen?

EDIT: Zat net ff te googlen op Chinese via (kan je zelf ook trouwens, is niet moeilijk), maar er bestaan gewoon double entry visa, dus er is heel geen probleem.
:-)
pi_100091784
Ik weet van google en het multiple entry visa ja, maar dan gaan de kosten omhoog vandaar:)

De tickets zijn overigens ook niet los geboekt, bij 1 ticketaanbieder, maar het ticket was met een overstap op een andere maatschappij, vandaar
pi_100092062
Plus, bij een multiple entry visum heb je een retourticket of iets dergelijks nodig. Dat was ik eigenlijk niet van plan..

Flink gedoe in ieder geval :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:30:05 #76
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100092254
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:24 schreef Thaitanium het volgende:
Plus, bij een multiple entry visum heb je een retourticket of iets dergelijks nodig. Dat was ik eigenlijk niet van plan..

Flink gedoe in ieder geval :)
Je hebt toch gewoon een ticket naar Tokyo gast :') Dat is toch gewoon je doorreisticket (hoeft heel geen retour te zijn)
:-)
pi_100092322
Ja dat is zo.. maar na Japan en Korea kom ik terug in China (Beijing) en wil ik verder over land reizen. Daar heb ik dus niets voor geboekt.. vandaar

Beetje onduidelijk verhaal misschien maar bear with me :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:33:41 #78
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100092396
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:31 schreef Thaitanium het volgende:
Ja dat is zo.. maar na Japan en Korea kom ik terug in China (Beijing) en wil ik verder over land reizen. Daar heb ik dus niets voor geboekt.. vandaar

Beetje onduidelijk verhaal misschien maar bear with me :)
Ben tot nu toe in een aantal landen in Azië geweest, en ze hebben me nog nooit gevraagd om een doorreisticket overigens. Ze kijken gewoon naar je visum, en als dat in orde is kom je gewoon door douane.

Kan zijn dat China anders is hoor, maar daar kan ik je niet over adviseren.
:-)
pi_100100748
Hmm heb nu dit gevonden, dus denk dat ik wel goed zit :) Thanks in ieder geval

★Visa-free transit
1. Visas are not required of aliens who hold air tickets to the final destination and have booked seats on international airliners flying directly through China, and will stay in a transit city for less than 24 hours without leaving the airport.
2. Visas are not required of passport holders of the following countries, who transit through Pudong Airport or Hongqiao Airport of Shanghai, provided they hold valid passports, visas for the onward countries, final destination tickets and have booked seats, and stay in Shanghai for less than 48 hours : Republic of Korea, United States, Canada, Australia, New Zealand, Germany, France, Netherlands, Belgium, Luxemburg, Portugal, Spain, Italy, Austria, Greece, Sweden, Denmark, Norway, Finland, Iceland
  woensdag 3 augustus 2011 @ 16:51:26 #80
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100276880
Na Beijing en Qingdao vandaag in Hangzhou aangekomen. Valt erg tegen na Qingdao... Onverwachts Europees, duur, weinig beleving op straat (is ook erg heet en vochtig). Misschien voor onze derde stop toch al te dicht naar Shanghai gegaan. Gelukkig kunnen we hier vrijwel direct weer weg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_100282368
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:46 schreef Coastertommm het volgende:
Vandaag op het station: "I would like to book a ticket to Kunming please." Vrouw in loket: "No." Ik weer: "Is there a train tomorrow?" Zelfde antwoord. "Day after tomorrow then?" Vervolgens kwan er een Chinees verhaal en toen ik daar met een vraagteken boven m'n hoofd stond schreeuwde ze "NEXT!". Hostel dus. :)
Mijn ervaring met Chinezen is dat als ze 'No' zeggen, ze eigenlijk bedoelen te zeggen, 'ik spreek geen Engels'. De laatste paar keren dat ik iets geregeld wilde hebben schreef ik gewoon karakters over van de plek waar ik heen wilde op een briefje, gaf dat, en dan lukte het altijd een kaartje te krijgen. Heb echter wel al een paar keer op die manier tig uren op zo'n hard seat gezeten in de nacht, aangezien ik echt over het algemeen slecht besef van afstanden heb en ik steeds weer dom genoeg ben om dan niet de sleeper te nemen. Karakters voor sleeper dus ook maar even leren overschrijven!

Overigens werkt deze taktiek ook in restaurants als je wil aangeven dat je vegetarier bent. Karakters voor koe/varken/vis, etc, overpennen en dan de karakters voor 'verboden', en waarachtig krijg je dan nog iets wat vaag vegetarisch lijkt ook!
pi_100299620
Goede tip die NegaSado geeft, de stad in karakters doet wonderen. Behalve toen ik een trein van Kunming naar Xi'an wilde boeken, maar achteraf is het maar goed dat dat niet lukte want wat een klote lange tijd was dat geworden in die trein. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 7 augustus 2011 @ 12:50:12 #83
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100418846
Shanghai lijkt niet eens op China! Wat een wereld van verschil met de rest!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_100420800
Ik heb een paar keer door China gereisd en het waren echte 'avonturen'. Geweldige herinneringen aan treinritten ook. Soms duurt het lang, heel lang, maar de ontmoetingen waren erg mooi. Een kleine greep:

- In een coupé met 3 afgezwaaide soldaten die bier en 'snacks' bij hadden. Ze vonden het geweldig met een westerling samen te reizen en ik heb mee gedronken en samen zijn we diverse keren op de foto geweest. En als cadeau kreeg ik hun speldjes van de uniformen.
- Samen met een bejaard Chinees echtpaar. We verstonden elkaar niet maar ze waren erg aardig.
- Aan de praat met een Chinees vrouwtje die ongeveer even oud was als ik. Urenlang gepraat (ze kon heel behoorlijk Engels).

Ik heb in China per trein de volgende plaatsen bezocht:

* Beijing
* Pingyao
* Xi'an
* Chengdu
* Shanghai
* Suzhou
* Tai'an

De treinen zijn prima en een goede manier om te reizen.
Kijk ook eens op <a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.golaos.nl</a>
pi_100616282
Ik haal deze even omhoog, Wij gaan in november naar Sjanghai, hebben alleen de vlucht geboekt...de rest doen we ter plekke.
pi_100679181
Er zijn veel mooie routes mogelijk vanuit Shanghai.
Kijk ook eens op <a href="http://www.golaos.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.golaos.nl</a>
pi_100691250
We willen met openbaar vervoer een rondreis maken, zijn nu gidsjes uit aan het pluizen....

Tips zijn welkom.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:59:01 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100693598
Ik vond Qingdao erg leuk, vermoedelijk een uurtje of 5 hoge snelheidstrein vanuit Shanghai. Leuk aan Qingdao is het sterke China-gevoel. Hoewel toeristisch zijn blanke toeristen een minderheid, mensen gaan veel vriendelijker met je om
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_100698014
Net terug van 4 weken China, heerlijk naar mijn(onze) zin gehad!

BEgonnen in Beijing, om via Xi'an - Chengdu - Lijiang - Kunming - Guilin/Yangshuo uiteindelijk in Hong Kong aan te komen.
Mooi avontuur geweest!
Alleen jammer dat de treinen zo rampzalig lastig te krijgen zijn, boek je 4 dagen van tevoren en dan zijn er alleen nog maar staanplaatsen op bepaalde trajecten. Die chinezen moeten verdorie niet ook vakantie hebben :9 .
Ach ja, daardoor een mooie combinatie van sleeper-trains (die goed bevallen) en sleeperbussen (die niet zo goed bevallen) gehad.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_100705686
Qingdao ligt ten noordelijk, omdat het winter is gaan we in zuidelijke / zuidoostelijke richting vanaf Sjanghai
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:46:25 #91
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100706591
Wat vond je niet goed aan die sleeperbussen Augustus_Thijs?
Ik vond ze wel relaxed, niet echt bedden voor een westerling natuurlijk maar ik vond het alsnog wel een fijne manier van vervoer. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100708864
Het is fijner dan gewoon zitten, dat is zeker waar. Maar na 22uur in een bus (Chengdu-Lijiang) ben je alsnog wel gebroken, vooral ook als de airco kapot is en de meeste raampjes niet goed open konden.

Moet wel toegeven dat dit een slechte ervaring was met de bus. Een andere busreis (van maar 12uur, Beijing-Xi'an) had een betere bus, daar viel inderdaad goed in te slapen. Alleen werd ons door de chauffeurs totaal niet verteld dat we eruit moesten (op onze aankomstlocatie). Gelukkig dat een paar chinezen ons er wel op haddne gewezen, want de bus zelf zou nog 2000km verder door zijn gereden.

Al met al vind ik de treinen dus fijner, gewoon 6 bedden en iets overzichtelijker. En je wordt niet iedere 4uur de bus uitgedirigeerd omdat er verplichte wc-stops zijn.
..non est vivere sed valere vita est ..
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:36:08 #93
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100709798
Ok bij 22 uur kan ik het me voorstellen, mijn langste busrit was 10 uur geloof ik (Yangshuo - Guangzhou) , dat maakt wel een verschil. :D
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_100711679
Zo, ik ga dit topic ook eens volgen. We hebben besloten om volgend jaar zomer zeker 3/4 weken door China rond te reizen. Wanneer is de beste tijd om (goedkope) tickets te boeken?
pi_100712389
Ik denk toch asap, wij zagen de ticketprijzen in iedergeval in ons nadeel stijgen.
In februari gingen we kijken, toen konden we voor 1200eu(2 personen totaal) nog heen en weer. Aangezien we nog twijfelden hebben we toen nog niks gekocht. Uiteindelijk wisten we eind april wel zeker dat we naar china wilden, en toen opnieuw voor ticekts gekeken. Toen was het goedkoopste al bijna aan de 1600eu.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_103346210
Dit topic toch maar weer een schop geven.

Wij gaan over een kleine 4 weken dus naar Shanghai, hebben daar inmiddels een hotel gevonden voor 2 nachten.
pi_103347498

:+
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_103349029
Nice! Waar is dat? :)
pi_103369112
Yangshuo :)
Even lekker cliché een foto maken van de plek van het 20-briefje.. Als je er toch bent, moet je ook even goed toerist spelen :+
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_103428512
Iemand in de buurt van Huang Shan (Yellow Moutain) geweest?
pi_106362132
Ik ben van plan om volgend jaar naar china te gaan. en hier over heb ik een paar vragen.
waar moet ik al voor dat ik er heen ga rekening mee houden?

en wat zijn de risico's als je in china bent?
  dinsdag 3 januari 2012 @ 17:26:52 #102
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106362546
Dat zijn nogal brede vragen. Houd rekening met een visum, in ieder geval. ;)

Risico's, tja niet veel zou ik zeggen, tenzij je hele gekke dingen wilt gaan doen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106362813
visum?
wat bedoel je precies?
pi_106364669
Hier dan de engelse versie van Elongnet http://www.elong.net/
Wij hebben bij hen onze binnenlandse vlucht geboekt van Shanghai nar Guillin. Met wat geluk heb je discounts van 30-50 %, dat was in ons geval eind november gelukt. Vergelijk nu de prijzen van januari eens met maart....
pi_106384988
Voor de meeste vluchten heb je enkele dagen van tevoren altijd wel kortingen van 10-40 % omdat veel binnenlandse vluchten niet vol zitten, alleen momenteel met het Chinese Nieuwjaar is het wel wat drukker natuurlijk.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  Moderator woensdag 4 januari 2012 @ 14:58:33 #106
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_106396629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 17:34 schreef deadlytown het volgende:
visum?
wat bedoel je precies?
Hij bedoelt dat je een visum nodig hebt om het land in te komen. Kun je aanvragen bij ambassades en consulaten. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_106414675
Het visum naar China is nu tijdelijk wat moeilijker te verkrijgen http://www.geledraak.nl/html/showarticle.asp?id=1580
pi_106415035
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 21:36 schreef Katinkat het volgende:
Het visum naar China is nu tijdelijk wat moeilijker te verkrijgen http://www.geledraak.nl/html/showarticle.asp?id=1580
Je verwijst naar een artikel uit 2008 ivm. de Olympische Spelen. Ik denk dat je de volgende bedoelt? http://www.geledraak.nl/html/page202.asp :)

quote:
Niet gepubliceerd, maar volgens visumbureau's wel in de praktijk ingevoerde nieuwe eis per 1-12-2011: voor toeristenvisa moet ook een vluchtschema en hotelboeking(en) worden overlegd.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 4 januari 2012 @ 21:50:08 #109
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106415304
Ik heb in 2008 ook gewoon een 60 dagen visum gekregen terwijl op papier alleen 30 mogelijk was. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106421611
Ik heb voor mijn visumaanvraag (juni 2011) ook moeten aangeven wanneer ik zou komen en vertrekken. En waar ik zou verblijven.
Aangezien ik dat nog niet wist, heb ik alleen de steden aangegeven die ik zekerweten zou bezoeken.

Daar heb ik nooit moeilijkheden mee gehad.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_106454934
Wij hebben afgelopen novmeber ook probleemloos ons virus gehad, je moet wel heel veel vragen ( zoals hoe heet je vader) invullen, maar nu schijnt het dus net nog wat lastiger te zijn, w.s door de onrusten in delen in het zuiden.
Lastig is dat je ticket moet hebben voor je je visum kan aanvragen, en als je het dan niet krijgt,, is het een dure grap.
  donderdag 5 januari 2012 @ 23:12:25 #112
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106463462
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 20:30 schreef Katinkat het volgende:
Wij hebben afgelopen novmeber ook probleemloos ons virus gehad, je moet wel heel veel vragen ( zoals hoe heet je vader) invullen, maar nu schijnt het dus net nog wat lastiger te zijn, w.s door de onrusten in delen in het zuiden.
Lastig is dat je ticket moet hebben voor je je visum kan aanvragen, en als je het dan niet krijgt,, is het een dure grap.
Was je niet bij het vaccinatiecentrum geweest voor je vertrok?
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106466873
:D
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_106488429
Dank je, ik bedoel natuurlijk visum...alle vaccinaties hadden we wel en geen virus gehad gelukkig.
pi_106523478
quote:
Niet gepubliceerd, maar volgens visumbureau's wel in de praktijk ingevoerde nieuwe eis per 1-12-2011: voor toeristenvisa moet ook een vluchtschema en hotelboeking(en) worden overlegd.
van geledraak

Dit klopt ja, ook voor studievisa geldt dit nu. Heel erg vervelend. Ik heb mn visum nu wel, maar het was een heel gedoe.
pi_106544357
Hallo!
Ik zit dus te denken om in china stage te lopen. Nou heb ik het een en ander gegoogled en ik zie dat shanghai, guangzhou en beijing de drie grootste metropolen van china zijn. Dze steden noemen ze tier 1 steden, hoe zit het met de omliggende steden? Zoals hangzhou nabij shanghai?
Of is het beter om in een tier 1 stad stage te lopen?

Ik heb een voorkeur voor shanghai met als tweede guangzhou. Maar welke van deze 2 stden zouden jullie aanraden en waarom?

Hoeveel moet mijn budget per maand zijn ongeveer?
Hoeveel zijn de kosten van huur?

groetjes
  zaterdag 7 januari 2012 @ 23:45:17 #117
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106544553
Wat voor stage wil je doen? Geen overbodige informatie in deze. ;)

Als stad is Guangzhou niet héél boeiend trouwens. Heb er zelf 5 dagen gezeten maar was het echt wel zat daarna. :')
Hoewel je er als toerist natuurlijk anders tegenaan kijkt. Toch denk ik dat je, als je puur naar de stad kijkt, aan Shanghai een betere hebt. Maar het hangt dus ook van je stage af.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106546894
Wat betreft Guangzhou, dat dacht ik al, veel te veel industrie zeker.
Ik ben van plan een stage te doen in een internationaal bedrijf of een international georienteerd hotel.
  zondag 8 januari 2012 @ 00:52:38 #119
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106547190
Als dat al je eisen zijn zou ik Shanghai doen, dat is toch wel de meest internationale stad lijkt me, met het Pudong district.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zondag 8 januari 2012 @ 12:18:37 #120
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_106554602
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 00:44 schreef Leee het volgende:
Wat betreft Guangzhou, dat dacht ik al, veel te veel industrie zeker.
Ik ben van plan een stage te doen in een internationaal bedrijf of een international georienteerd hotel.
Wil je een 'makkelijke' omgeving met veel westerlingen, dan is Shanghai een hele gave plek.
Wil je een 'Chinese' omgeving, ga eens kijken in Chongqing of (in mindere mate) Guangzhou.

Beijing zit er een beetje tussen in.

Alle grote steden hebben de grote hotel namen..
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_106560262
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 12:18 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Wil je een 'makkelijke' omgeving met veel westerlingen, dan is Shanghai een hele gave plek.
Wil je een 'Chinese' omgeving, ga eens kijken in Chongqing of (in mindere mate) Guangzhou.

Beijing zit er een beetje tussen in.

Alle grote steden hebben de grote hotel namen..
Thanks! hier heb ik wat aan. Chongqing ziet er meer authentieker chinees uit dan de andere grote steden, en dit is precies wat ik zocht. Aan deze stad ga ik meer in verdiepen.

weten jullie nog hoeveel een apartement kost om te huren? beetje realistisch voor op het moment?
  zondag 8 januari 2012 @ 16:54:22 #122
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_106565131
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2012 14:58 schreef Leee het volgende:

[..]

Thanks! hier heb ik wat aan. Chongqing ziet er meer authentieker chinees uit dan de andere grote steden, en dit is precies wat ik zocht. Aan deze stad ga ik meer in verdiepen.

weten jullie nog hoeveel een apartement kost om te huren? beetje realistisch voor op het moment?
op dit moment dalen de huizenprijzen...
huur prijs is ontzettend afhankelijk van de locatie. In Beijing betaal je voor een oud 2-kamer apartement in een goede wijk nog steeds 700-800 euro (voor nieuwe/luxe apartementen haal je het dubbele), terwijl je verder van het centrum in een nieuw pand zit voor nog geen 300 euro..
Chongqing is uiteraard (wat)goedkoper.

vraag is dus: hoe belangrijk is locatie en hoeveel ruimte wil je?
kijk voor aanbod op www.thebeijinger.com -> classifieds -> housing. (ik ken de CQ versie niet)
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_106590642
Als je een stage doet bij een internationaal bedrijf zullen zij de huisvesting regelen. Loop je stage bij een groot internationaal hotel dan zul je waarschijnlijk zelfs in het hotel kunnen verblijven. Veel hotels in China hebben namelijk een enorm overschot aan kamers en verdienen het grote geld aan hun restaurants.

Wil je toch graag zelf huren dan zou ik dat ter plaatse pas regelen. Doe je het op afstand dan betaal je waarschijnlijk teveel. Het beste is vaak toch nog in een blok waar je wilt verblijven de telefoonnummers die je ziet te bellen. Die zie je soms op de ramen geplakt, of bij de lift binnen in een gebouw. Daarna zul je wel flink moeten onderhandelen om de prijs naar beneden te krijgen en is het natuurlijk noodzakelijk er iemand bij te hebben die Chinees spreekt. Wat je uiteindelijk betaalt hangt inderdaad af van de stad. De echt grote steden betaal je wat je in Nederland betaalt of meer, terwijl je in kleine steden van rond de 1 miljoen inwoners voor ¤150 per maand een prima appartement in het centrum kunt hebben.

Wat budget per maand betreft, dat hangt er vanaf wat je zoal wilt doen. Als je leeft zoals de meeste Chinezen heb je aan ¤150 a ¤200 ruim genoeg, ook in een stad als Beijing. Koop je daarentegen geïmporteerd voedsel, ga je vaak uit en eet je dagelijks in restaurants met Westerse menu's, reken dan op maandelijkse uitgaven die niet veel verschillen van wat je in Nederland uitgeeft.

Wat misschien ook nog wel leuke steden zijn voor wat je wilt: Nanjing en Dalian. Nanjing is een aangename oude hoofdstad met veel grote parken, Dalian is een voormalig Russische/Japanse stad aan zee. Maar welke stad je kiest hangt ook af van of je liever enkel Engels blijft spreken en het op prijs stelt met veel buitenlanders op te kunnen trekken, of dat je liever veel Chinezen leert kennen en er open voor staat de taal te leren.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
pi_106611249
Wij zagen bij de makelaars waar we lang liepen zat aanbod in de goedkope huursectoren in Shanghai.
pi_106736555
beste FOK!kers,

Ik ben van plan eind maart een mooie reis te gaan maken met hierin ook een maand China, hiervoor heb ik een visum nodig.
Volgende problemen:

1. ik heb geen hotelboekingen omdat ik daar aan de hand van lonelyplanet wil kijken waar van Beijing naar Sjanghai wil trekken zonder dat ik nog een vastliggend plan heb. Is deze beschrijving voldoende samen met de in en uitvlucht tickets?

2. Iemand ervaring met online de visa aan laten vragen?

3. Moet een visum persoonlijk aangevraagd, afgehaald worden?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106737710
1. Ja, heb nog nooit gehad datze daar moeilijk over deden
2. -
3. Nee dat hoeft niet
pi_106737832
Wist niet dat er een topic over China was :P
Ik heb daar tot mijn 10e gewoond :D
pi_106739006
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:07 schreef skit het volgende:
1. Ja, heb nog nooit gehad datze daar moeilijk over deden
2. -
3. Nee dat hoeft niet
Sinds 1 december zijn de regels veranderd, kijk uit met het geven van verkeerde adviezen!!
pi_106740082
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:26 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Sinds 1 december zijn de regels veranderd, kijk uit met het geven van verkeerde adviezen!!
Dat derde punt zal wel niet veranderd zijn maar omdat er per 1 december meegenomen moet worden: hotel boeking, dag voor dag planning van de reis in het engels en kopie van je vluchten dus. Is er helemaal geen mogelijkheid meer om op de bonnefooi te gaan?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106740313
quote:
4s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:45 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat derde punt zal wel niet veranderd zijn maar omdat er per 1 december meegenomen moet worden: hotel boeking, dag voor dag planning van de reis in het engels en kopie van je vluchten dus. Is er helemaal geen mogelijkheid meer om op de bonnefooi te gaan?
U serious?
Maar goed, ik kwam 2x het land binnen onder een studentenvisum. Dan gelden er andere regels lijkt mij.
Feyenoord Rotterdam
pi_106740521
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:49 schreef o.us het volgende:

[..]

U serious?
Maar goed, ik kwam 2x het land binnen onder een studentenvisum. Dan gelden er andere regels lijkt mij.
Ja ik wil wel maar ga pas aug sep studeren, ik ga nu eind maart die kant op om 2,5 maand te reizen door azie enzo.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106740760
quote:
4s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:54 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja ik wil wel maar ga pas aug sep studeren, ik ga nu eind maart die kant op om 2,5 maand te reizen door azie enzo.
Hmmmm. Ik deed dat ook met mijn vrienden maar toen hadden een week tussendoor vrij tijdens de exchange program. Welke route ga je nemen? Ik ging van Beijing --> Baoding --> Xi'an en vanaf daar de HSL naar Shanghai gepakt. Was echt een wereldreis :D.

[ Bericht 1% gewijzigd door o.us op 12-01-2012 22:00:04 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_106741075
Mijn reisplan is dit: eind maart naar helsinki voor 2 dagen, dan door naar beijing.
over land naar sjanghai in een maand tijd. van sjanghai vlucht naar bangkok.

Thailand wat zien en vervolgens afzakken naar cambodja, ankor wat zien en een beetje phenom penh en vanaf daar ook doorvliegen met een air asia naar kuala lumpur. dit allemaal ook 1 maand

in maleisie beetje chillen en dan door naar new york voor 1 week, en nog een paar dagen daarna in londen.

Nu tips van de china experts voor de tijd in china en evt in thailand/cambodja/ maleisie? :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106741102
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2012 21:26 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Sinds 1 december zijn de regels veranderd, kijk uit met het geven van verkeerde adviezen!!
Sorry, in november nog nieuw visum Voor iemand anders aangevraagd dus gong er vanuit dat het nog hetzelfde was
  vrijdag 13 januari 2012 @ 21:55:35 #135
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106780412
Iemand tips voor plekken hotels en alles tussen beijing en sjanghai?
tevens waar je het makkelijkste je visum kan regelen zonder 2x naar den haag te moeten?

bedankt!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 23:31:33 #136
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106786234
Als je een maand hebt kun je meer zien dan alleen het stuk tussen Beijing en Shanghai, zou ik zeggen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_106787409
Inderdaad, zou toch in iedergeval een ommetje maken via xi'an, daar heb je meer dan genoeg tijd voor.
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 13 januari 2012 @ 23:57:22 #138
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106787735
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 23:52 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Inderdaad, zou toch in iedergeval een ommetje maken via xi'an, daar heb je meer dan genoeg tijd voor.
Ik kom aan in beijing en ga 30 dagen later uit sjanghai weer weg. ik heb geen idee wat ik ga doen dus barst los.

xi'an zeg je? met de trein goed te doen? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 02:04:26 #139
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_106793038
Ja hoor best ok te doen met de trein, duurt wel even maar zo'n hard sleeper is ook een ervaring voor een keertje. :)

Xi'an zou ik zeker doen. En Hangzhou vlakbij Shanghai. En dan kan er nog wel wat bij.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  zaterdag 14 januari 2012 @ 13:30:08 #140
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106799414
Vraagje: is kamperen goed te doen in azie ofterwijl: tent slaapzak etc? of kun je veel beter op goedkope dorms, hostels en wat voor prijs moet ik hier bij denken?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106802008
In China heb ik nog nooit iemand zien kamperen, maar ik heb zelf dan ook een hekel aan kamperen en heb nog nooit gekeken naar de mogelijkheden. Wil je graag goedkoop, dan kun je in China in de kleinere steden in hotels terecht vanaf 30 yuan per nacht, in de grotere steden zoals Beijing vanaf 100 yuan. Je hebt dan een eigen kamer met meestal twee bedden. Hostels, waar je dus je kamer en badkamer met vreemden zult delen, zullen nog wel een stuk goedkoper zijn. Rest van Azie kan ik zo niet zeggen.

Wat betreft dingen om te doen tussen Beijing en Shanghai, je kunt nog naar Tianjin of vanaf Beijing een uitstapje naar Binnen-Mongolië. Verder zijn in de provincie Shandong ten zuiden van Beijing Qingdao en Yantai de moeite waard, Rizhao is ook wel te doen. Verder kun je bij Jinan nog Taishan beklimmen als dat je ding is. In Jiangsu, de provincie tussen Shandong en Shanghai, is vooral het zuiden de moeite waard. Suzhou en Nanjing zijn mooie oude steden en beide binnen een uur met de trein vanaf Shanghai te bereiken. Vanuit daar kun je ook nog Anhui bezoeken, een erg arme maar heel mooie bergachtige provincie. Vooral Huangshan en omgeving zijn erg mooi, met bergen, tempels, oude dorpjes, etc. Vanaf het zuiden van Anhui is het ook niet ver naar Hangzhou. Kortom, genoeg plaatsen om te bezoeken dus.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  zaterdag 14 januari 2012 @ 15:48:21 #142
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106803122
top top top. Lonely planet alvast besteld, aan de hand daarvan ga ik denk ik reizen. Iedereen bedankt voor de tips!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106806986
Ik heb mijn visum via de ANWB geregeld.
pi_106818207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 02:04 schreef Jabberwocky het volgende:
Ja hoor best ok te doen met de trein, duurt wel even maar zo'n hard sleeper is ook een ervaring voor een keertje. :)

Xi'an zou ik zeker doen. En Hangzhou vlakbij Shanghai. En dan kan er nog wel wat bij.
Mits je het niet zo treft als wij, en alle treinen voor minstens 5/6 dagen al volgeboekt zijn :')
Mochten dus fijn met de bus naar Xi'an. Ach, ook een avontuur op zich, gezellig tussen de locals. Plus dat het maar een klein reisje van maar 12uur was.
Vergeleken met chengdu-lijiang (23uur) viel dat mee :+

Zou trouwens ook niet zo weten waar je zou kunnen kamperen in china. Sowieso is het in de steden onmogelijk. En buiten de steden kom je niet zo heel snel zonder eigen vervoer (sights enzo daargelaten).
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_106828590
Wij hebben alleen met dagtreinen gereisd, maar daar kon je een dag tevoren nog zo een ticket voor boeken.
  zondag 15 januari 2012 @ 12:55:53 #146
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106829321
Ik heb met visumbureau gemaild maar je moet een hotelboeking boeken, en mag deze gelijk weer annuleren. Net als dagbeschrijf wordt niet gecontroleerd maar het moet er gewoon bij zitten.

Nog 1 vraag: 30 dagen in china met binnenkomst op 30 maart, 6:55
dan is 29 april toch de dag waarom mijn vertrek vlucht moet gaan?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 00:57:24 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107205015
Net een reis naar China geboekt in augustus *O* Ik ga met mijn ouders, broer, zus en vriend. We gaan via een groepsreis omdat mijn ouders dat graag willen. Ben benieuwd :) De planning is als volgt:

Dag 1-5: Beijing
Dag 6-7: Datong/Taiyuan
Dag 8: Taiyuan
Dag 9: Pingyao
Dag 10-12: Xi'an
Dag 13-14: Nanjing
Dag 15: Suzhou
Dag 16-17: Shanghai
Dag 18: Guilin
Dag 19: Guangzhou
Dag 20-21: Hong Kong

Iemand nog tips van wat we echt niet moeten missen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_107206270
Je zit wel veel in de steden, of eigenlijk alleen maar. Je zult natuurlijk wel aan de planning van de groepsreis vast zitten, maar als je de kans hebt zou ik ook eens op het platteland kijken, dat is minstens net zo interessant. Behalve de toeristische attracties zijn veel Chinese steden namelijk allemaal een beetje hetzelfde: saaie woonblokken, vieze straten, een en al constructie-werkzaamheden, heel erg veel smog en heel erg veel Chinezen.

Misschien dat er nog excursies bij de reis inzitten, maar anders heb je in Pingyao denk ik de beste mogelijkheid, dat is de kleinste van de steden op de lijst. Zoek een lokale bus die naar een bergdorpje gaat of een boerengat in de vallei, loop wat rond en zie hoe de mensen leven, ga in een restaurantje wat eten en krijg een voedselvergiftiging, zie hoe de mannen die aan het eind van de werkdag van het land komen in de rij gaan staan bij de dorpshoer en zich daarna bezatten, ga eens naar de dorps-wc die vaak boven een varkensstal zit zodat je de varkens op hun kop kunt schijten, en neem dan later op de dag dezelfde bus weer terug naar Pingyao.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 14:09:37 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_107217082
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 02:19 schreef rotflmao het volgende:
Je zit wel veel in de steden, of eigenlijk alleen maar. Je zult natuurlijk wel aan de planning van de groepsreis vast zitten, maar als je de kans hebt zou ik ook eens op het platteland kijken, dat is minstens net zo interessant. Behalve de toeristische attracties zijn veel Chinese steden namelijk allemaal een beetje hetzelfde: saaie woonblokken, vieze straten, een en al constructie-werkzaamheden, heel erg veel smog en heel erg veel Chinezen.
Ik heb alleen maar de steden weergegeven maar volgens mij zien we ook wel zat cultuur :) Dit is de beschrijving van de reis:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Misschien dat er nog excursies bij de reis inzitten, maar anders heb je in Pingyao denk ik de beste mogelijkheid, dat is de kleinste van de steden op de lijst. Zoek een lokale bus die naar een bergdorpje gaat of een boerengat in de vallei, loop wat rond en zie hoe de mensen leven, ga in een restaurantje wat eten en krijg een voedselvergiftiging, zie hoe de mannen die aan het eind van de werkdag van het land komen in de rij gaan staan bij de dorpshoer en zich daarna bezatten, ga eens naar de dorps-wc die vaak boven een varkensstal zit zodat je de varkens op hun kop kunt schijten, en neem dan later op de dag dezelfde bus weer terug naar Pingyao.
Geweldig hoe je dit omschrijft ^O^ Hopelijk krijgen we inderdaad wel een wat completer beeld van China dan alleen de sights :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_108658784
Hoeveel denken jullie ongeveer kwijt te zijn aan een maand door China reizen van Shanghai naar Beijing. Niet al te dure overnachting, vooral reizen per trein en niet van die belachelijke dure restaurants. Wil Niet al te zuinig doen en wel leuke tripjes kunnen maken
pi_108674007
Wij zijn voor een maand door china reizen ongeveer 4000/5000eu kwijt geweest, totaal voor 2 personen
Dit is wel incl. vliegtickets, en de reis ging van beijing met de trein via een omweg naar hong kong.

Aangezien je alleen van sjanghai naar beijing(en ertussenin) zal reizen, ben je minder treinkosten kwijt. Aan de andere kant zijn die ook helemaal niet duur in China, dus of dat veel besparing oplevert.
Eten hoeft in china helemaal niet duur te zijn, dus dat komt wel goed.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_108693151
Voor reizen door China kun je rekenen op ongeveer ¤750 per maand per persoon. Dat is dan voor vrij standaard hotelkamers, gebruik van het openbaar vervoer en eten in normale Chinese restaurants. Reis je met twee personen en kun je dus de hotelkamers delen dan kom je makkelijk onder de ¤500 per persoon uit.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
pi_108732404
Valt me reuze mee, wil dit graag van de zomer doen maar we moeten nog kijken hoe en wat precies
pi_108854960
Ik zit met het volgende ´dilemma´ :

Begin juli ga ik een weekje naar Hongkong. Ik vertrek vanuit Vietnam (Ho Chi Minh of Hanoi, daar ben ik nog niet over uit eigenlijk) en vanuit HongKong vlieg ik naar Bangkok.

Wat is nu de handigste, of goedkoopste manier om van Vietnam naar Hongkong te reizen? Qua vliegtickets komt JetStar er als goedkoopste uit (ca 150 euro enkeltje) maar dan vlieg je via Singapore. Dat lijkt me een aardige omweg. Reizen per trein is ook wel weer een belevenis, maar dan moet je volgens mij een visum aanvragen aangezien je dan toch een gedeelte door China reist.

Zijn er mensen die dit traject (of in ieder geval Vietnam-Hongkong) ook gedaan hebben en wat is het makkelijkste of handigste?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_108855236
Per trein heb je idd een visum nodig. Maar de treinreis + visum is denk ik alsnog goedkoper dan vliegen.
Met 75eu ben je waarschijnlijk wel klaar met de trein. Het visum kost een paar tientjes (en dan nog afhankelijk van of je dat hier door de anwb laat doen ,of daar in vietnam aanvraagt)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_108857010
Ik dacht dat een visum alleen in Nl kon worden aangevraagd? En heeft iemand die treinreis al.eens gemaakt van hier?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 8 maart 2012 @ 11:38:04 #157
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108857653
Hallo allemaal,
Tijdje geleden had ik hier wat vragen gepost en is mij een en ander aangeraden (xi'an bv)
Nu mijn plannen wat concreter zijn geworden zou ik het graag weer aan jullie deskundige oordeel willen voorleggen :P

Ik kom 30 maart aan in beijing. Ik zou daar dan 1 week blijven voor de stad, zomerpaleis, verboden stad, de muur, hemeltempel etc.

Dan wil ik met de trein naar pingyao, daar minimaal 1 dag rondlopen dan door naar xi'an
4/5 dagen xi'an en dan komt het volgende:

Is het haalbaar om de trein naar guilin/ yangshuo te nemen? Ik weet dat het een lange rit is maar dat is opzich niet zo'n probleem.

Dan wou ik daar nog fietsen ofzoiets dergelijks, rondkijken ditdat en dan richting sjanghai gaan waar ik toch nog zo'n 3/4 dagen wil blijven en ik de 28ste naar bangkok vlieg.
Dit alles binnen 30 dagen ;)

En nu zou ik graag helemaal afgekraakt willen worden, of natuurlijk goede tips kijken :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108858850
Afgekraakt worden kan altijd natuurlijk :P

Maar het lijkt mij een mooi reisschema.
Zelf vond ik Xi'an niet zo heel geweldig, maar dat kon ook door mijn hoogespannen verrwachtingen van o.a. het terracotta-leger en de binnenstad komen.
Beiden zijn zeker mooi hoor, don't get me wrong! Maar 5 dagen Xi'an lijkt mij wat veel van het goede. Of je moet echt nog dagtochten(of meerdere dagen) naar plaatsen in de omgeving gaan.

De rit xi'an - guilin lijkt me inderdaad een erg lange onderneming. Vraag me af of er uberhaupt een trein gaat die dat direct rijdt?
Ik zou het niet precies weten, want ik ben naar Chengdu gegaan en daarna via een omweg in Guilin aangekomen. Chengdu is best leuk, maar volgens mij wel om als je echt naar Guilin wil.

Het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar als je echt alleen xi'an en guilin wil zien.. Kan je ook een binnenlandse vlucht nemen. Die zijn helemaal niet zo duur.
..non est vivere sed valere vita est ..
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:21:22 #159
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108859140
quote:
99s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:09 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Afgekraakt worden kan altijd natuurlijk :P

Maar het lijkt mij een mooi reisschema.
Zelf vond ik Xi'an niet zo heel geweldig, maar dat kon ook door mijn hoogespannen verrwachtingen van o.a. het terracotta-leger en de binnenstad komen.
Beiden zijn zeker mooi hoor, don't get me wrong! Maar 5 dagen Xi'an lijkt mij wat veel van het goede. Of je moet echt nog dagtochten(of meerdere dagen) naar plaatsen in de omgeving gaan.

De rit xi'an - guilin lijkt me inderdaad een erg lange onderneming. Vraag me af of er uberhaupt een trein gaat die dat direct rijdt?
Ik zou het niet precies weten, want ik ben naar Chengdu gegaan en daarna via een omweg in Guilin aangekomen. Chengdu is best leuk, maar volgens mij wel om als je echt naar Guilin wil.

Het is natuurlijk vloeken in de kerk, maar als je echt alleen xi'an en guilin wil zien.. Kan je ook een binnenlandse vlucht nemen. Die zijn helemaal niet zo duur.
Ja ik denk ook eigenlijk dat ik na 2/3 dagen xi'an al verder ga :P
Xi'an guilin is denk ik ook vrij lang, maar wat zou jij aanraden wat daar tussenin ligt? ik kan daar best wel wat langer over doen en dan op bepaalde plekjes stoppen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108891798
Is er een reden voor dat je plaatsen kiest die duizenden kilometers bij elkaar vandaan liggen? Dat is toch helemaal niet handig? Voor slechts 30 dagen in China zou ik het bij één of twee provincies houden. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Er gaat een rechtstreekse trein van Xi'an naar Guilin. Doet er 28 uur over. Van Guilin naar Shanghai is het vervolgens ook 20 uur in de trein. Wat betreft Beijing > Pingyao ben je er trouwens een stuk sneller als je eerst de trein naar Taiyuan neemt en dan een bus of lokale trein naar Pingyao.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 01:55:43 #161
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108891987
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 01:40 schreef rotflmao het volgende:
Is er een reden voor dat je plaatsen kiest die duizenden kilometers bij elkaar vandaan liggen? Dat is toch helemaal niet handig? Voor slechts 30 dagen in China zou ik het bij één of twee provincies houden. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Er gaat een rechtstreekse trein van Xi'an naar Guilin. Doet er 28 uur over. Van Guilin naar Shanghai is het vervolgens ook 20 uur in de trein. Wat betreft Beijing > Pingyao ben je er trouwens een stuk sneller als je eerst de trein naar Taiyuan neemt en dan een bus of lokale trein naar Pingyao.
Geen reden. Ik wil sowieso beijing, pingyao, xi'an.
Toen zag ik yangshuo en die omgeving en ik dacht; dan ga ik daar heen! Maar misschien heb je een beter alternatief? Mijn vlucht vertrek in elk geval uit shanghai
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108893826
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 01:55 schreef Boterbartje het volgende:
Geen reden. Ik wil sowieso beijing, pingyao, xi'an.
Toen zag ik yangshuo en die omgeving en ik dacht; dan ga ik daar heen! Maar misschien heb je een beter alternatief? Mijn vlucht vertrek in elk geval uit shanghai
Met vliegtuigen is alles perfect te doen. Als je kijkt op ctrip.com of elong.com kom je nog redelijk goedkoop uit (ja, de trein hardseat is uiteraard het goedkoopst, maar op comfort en tijd boet je in).

De vlucht Xi'an - Guilin kost je dan zo'n ¤65-80 en je bespaart wat tijd. Meer dan 20 uur op een Chinese trein zitten kan tegen steken, dus ik denk dat je die route best via het vliegtuig doet.

Als je in de regio Guilin en Yangshuo zit raad ik je ook de Longsheng rijstterrassen aan, die zijn zeer pittoresk.

pi_108894000
Zeer erge QFT @ die rijstterrassen, die zjin zeker de moeite waard!

Hoewel ik toch niet zulke plaatjes heb kunnen schieten als hierboven, daarvoor was het toch iets te druk en te mistig.

20u in de trein is wel te overleven, maar dan zou ik wel voor een sleeper gaan. Lange afstanden reizen hoort er ook wel een beetje bij in china, dus een keer een lange rit maken zul je niet dood van gaan. Maar neem geen seat als je (voor een prikje meer) een sleeper kan boeken.
Zolang je geen 24u in een bus moet zitten ( :') ) mag je niet klagen :P

Aan de andere kant zijn de binnenlandse vluchten in China inderdaad heel goed te doen en naar verhouding redelijk goedkoop. Wij vlogen met China Southern Airlines van Lijiang naar Guilin, in een (voor een leek dan) prima onderhouden airbus a320.
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 9 maart 2012 @ 13:01:22 #164
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108901542
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:58 schreef zipcon het volgende:

[..]

Met vliegtuigen is alles perfect te doen. Als je kijkt op ctrip.com of elong.com kom je nog redelijk goedkoop uit (ja, de trein hardseat is uiteraard het goedkoopst, maar op comfort en tijd boet je in).

De vlucht Xi'an - Guilin kost je dan zo'n ¤65-80 en je bespaart wat tijd. Meer dan 20 uur op een Chinese trein zitten kan tegen steken, dus ik denk dat je die route best via het vliegtuig doet.

Als je in de regio Guilin en Yangshuo zit raad ik je ook de Longsheng rijstterrassen aan, die zijn zeer pittoresk.

[ afbeelding ]
Ok, ik zou wel even naar die vluchten kijken! :)
Ik denk dat ik die lange haal van xi'an naar guilin dan vlieg en van guilin naar shanghai wel in de trein ga, dat is ook een hele belevenis dus ;)

Ja inderdaad, die rijstterrassen interesseren mij ook vooral :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108903576
Ho ho, Guilin alleen maar bezoeken voor de rijstterrassen is ook wat zonde natuurlijk he :P .

Daar doe je de Li river ernstig tekort mee :+
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_108907678
Mocht je nog tijd over hebben, vanuit Shanghai ben je tegenwoordig met de G-trein erg snel in Suzhou, Nanjing en Hangzhou, plaatsen die allemaal meer dan de moeite van het bekijken waard zijn. Verder ben je ook zo in Anhui, voor als je meer van natuur, bergen en dorpjes houdt. Je kunt hier makkelijk een week of twee telkens van dorp naar dorp backpacken (zie bijvoorbeeld deze video).

Zorg trouwens dat je de kaartjes voor de lange afstandstreinen op tijd koopt. Dit kan meestal vanaf 9 dagen van tevoren.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:53:00 #167
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108909789
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:58 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Ho ho, Guilin alleen maar bezoeken voor de rijstterrassen is ook wat zonde natuurlijk he :P .

Daar doe je de Li river ernstig tekort mee :+
[ afbeelding ]
Ja die ook!!! Ik heb het allemaal gezien in m'n lonely planet :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:47 schreef rotflmao het volgende:
Mocht je nog tijd over hebben, vanuit Shanghai ben je tegenwoordig met de G-trein erg snel in Suzhou, Nanjing en Hangzhou, plaatsen die allemaal meer dan de moeite van het bekijken waard zijn. Verder ben je ook zo in Anhui, voor als je meer van natuur, bergen en dorpjes houdt. Je kunt hier makkelijk een week of twee telkens van dorp naar dorp backpacken (zie bijvoorbeeld deze video).

Zorg trouwens dat je de kaartjes voor de lange afstandstreinen op tijd koopt. Dit kan meestal vanaf 9 dagen van tevoren.
Goede tip :)
Ja ik heb 1 maand in China (30 maart - 28 april) en ik ga 1 week beijing, dan 1/2 dagen pingyao, dan 2/3 dagen xi'an en dan wil ik naar guilin en dan vanuit daar weer richting shanghai waar m'n volgende vlucht gaat. dan heb ik dus nog 2 weken de tijd om yangshuo te zien, paar keer onderweg naar shanghai te stoppen en dan nog 2/3 dagen shanghai en dan vlieg ik verder ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109049375
1 week Beijing is wel lang hoor....leuke stad maar zelfs incl. de muur bekijken in max. 4 dagen goed te doen..
pi_109054532
Treinkaartjes kan je zelfs 10 dagen van tevoren halen en ik zou ze ook zeker 10 dagen van tevoren halen ;D . Als je naar China gaat dan zou ik Guilin of Yangshuo zeker niet overslaan (er zit o.a. een goed Nederlands hostel in Yangshuo). En Xi'an heb je inderdaad nog wel een keer gezien omdat de stad zelf niet heel erg bijzonder is. En Beijing is in 4 dagen goed te doen. Als je wilt 'architectuur-hoppen' zou ik er nog een dag bij aan plakken.

Maar dat is mijn mening uiteraard ;) .
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_109081066
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:22 schreef Hashtag het volgende:
Treinkaartjes kan je zelfs 10 dagen van tevoren halen en ik zou ze ook zeker 10 dagen van tevoren halen ;D
Wat ook handig is, is van tevoren even op het internet te controleren of er voor de dag dat je wilt reizen nog kaartjes vrij zijn. Het hangt ook erg van het traject en de tijd van het jaar af. Shanghai > Nanjing bijvoorbeeld kun je eigenlijk altijd voor vertrek op het station wel kopen, terwijl het heel wat lastiger wordt als je naar Gansu of zoiets wilt.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:54:47 #171
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109271879
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:22 schreef Hashtag het volgende:
Treinkaartjes kan je zelfs 10 dagen van tevoren halen en ik zou ze ook zeker 10 dagen van tevoren halen ;D . Als je naar China gaat dan zou ik Guilin of Yangshuo zeker niet overslaan (er zit o.a. een goed Nederlands hostel in Yangshuo). En Xi'an heb je inderdaad nog wel een keer gezien omdat de stad zelf niet heel erg bijzonder is. En Beijing is in 4 dagen goed te doen. Als je wilt 'architectuur-hoppen' zou ik er nog een dag bij aan plakken.

Maar dat is mijn mening uiteraard ;) .
Naam van Nederlandse hostel? :P
Ik ben van plan om 1 goede week in Beijing te blijven (ook chinese muur alles), 1 dag/nacht pingyao, 3 dagen xi'an, dan vlucht naar guilin, li river en yangshuo, rijst alles en fietsen. dus ook wel 4/5 dagen, dan richting shanghai en daar in de buurt nog naar allerlei plekken enzo :) Dan komt m'n vlucht richting bangkok ook al in de buurt en dan heb ik heel wat van china gezien :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:55:16 #172
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109271897
Ik vroeg me alleen nog 1 ding af; kun je ook in china ter plekke binnenlandse vluchten kopen zonder Creditcard?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109272026
Zonder CC op reis vind ik zelf nooit zo'n geweldig plan, omdat ik wel de mogelijkheid wil hebben dat ik geld kan opnemen betalen. Ook als maestro niet werkt.

Maar volgens mij kan je aan de balie ook prima gewoon cash betalen. De binnenlandse vluchten waar ik in zat waren over het algemeen niet vol,d us dat zal ook wel lastminute kunnen.
Aan de andere kant, Ctrip werkte prima voor mij, maar daar heb je dan idd wel een CC voor nodig.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 19 maart 2012 @ 14:01:38 #174
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109272122
quote:
99s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:58 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Zonder CC op reis vind ik zelf nooit zo'n geweldig plan, omdat ik wel de mogelijkheid wil hebben dat ik geld kan opnemen betalen. Ook als maestro niet werkt.

Maar volgens mij kan je aan de balie ook prima gewoon cash betalen. De binnenlandse vluchten waar ik in zat waren over het algemeen niet vol,d us dat zal ook wel lastminute kunnen.
Aan de andere kant, Ctrip werkte prima voor mij, maar daar heb je dan idd wel een CC voor nodig.
Ik ben zelf heel erg fan van een CC maar ik ben 19 zonder vast inkomen, geen bank die mij zo'n pasje geeft ;(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:02:30 #175
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109272154
quote:
99s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:58 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Zonder CC op reis vind ik zelf nooit zo'n geweldig plan, omdat ik wel de mogelijkheid wil hebben dat ik geld kan opnemen betalen. Ook als maestro niet werkt.

Maar volgens mij kan je aan de balie ook prima gewoon cash betalen. De binnenlandse vluchten waar ik in zat waren over het algemeen niet vol,d us dat zal ook wel lastminute kunnen.
Aan de andere kant, Ctrip werkte prima voor mij, maar daar heb je dan idd wel een CC voor nodig.
Of ik moet nu al die vlucht vast gaan leggen, dat is opzich wel mogelijk maar dan zit je wel vast aan de vlucht dus kun je niet van; oh ik blijf hier nog paar daagjes langer want ik vind het chill
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:06:51 #176
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109272298
Wel prijzige vlucht eigenlijk van xi'an naar guilin, 950 cny = 115 euro oei.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:11:46 #177
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109272452
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:55 schreef Boterbartje het volgende:
Ik vroeg me alleen nog 1 ding af; kun je ook in china ter plekke binnenlandse vluchten kopen zonder Creditcard?
Geen enkel probleem dit, zelf meermaals gedaan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_109272635
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik ben zelf heel erg fan van een CC maar ik ben 19 zonder vast inkomen, geen bank die mij zo'n pasje geeft ;(
Geen idee wat je precies doet voor werk/studie. Maar ik kreeg van de ING als student rond mijn 19/20e gewoon de mogelijkheid een CC te nemen. Weliswaar met 'maar' 1000eu krediet, maar dat is meer dan voldoende voor aankopen op reis.
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 19 maart 2012 @ 14:23:21 #179
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109272817
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:11 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Geen enkel probleem dit, zelf meermaals gedaan.
Gewoon op vliegveld of via reisbureautjes?
Zijn de prijzen dan hoger of lager dan via internet met CC?
quote:
99s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:17 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Geen idee wat je precies doet voor werk/studie. Maar ik kreeg van de ING als student rond mijn 19/20e gewoon de mogelijkheid een CC te nemen. Weliswaar met 'maar' 1000eu krediet, maar dat is meer dan voldoende voor aankopen op reis.
Ja ik ben op de hoogte van de studenten CC maar ik heb me pas net vorige week opgegeven voor een studie volgend jaar, dus nog geen stufi en geen studentenrekening ;(

En werk heb ik t/m half februari gedaan, daar verdiende ik wel meer dan genoeg voor een CC maar ik werk nu dus niet meer omdat ik 2,5 maand ga reizen en daarna studeren etc.

Lastig pakket wel :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:36:23 #180
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109273239
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon op vliegveld of via reisbureautjes?
Zijn de prijzen dan hoger of lager dan via internet met CC?
Een van die reisbureautjes van een vliegmaatschappij. Dus gewoon binnenlopen bij een China Eastern of Xiamen Airlines ofzo, ze boeken ook gewoon de vluchten van elkaar daar. :)

Geen idee wat het prijsverschil is, voor Guangzhou - Haikou betaalde ik zo'n 30 euro en voor Kunming - Xi'an zo'n 90, beide was een dag voor de vlucht. Ik vond het wel prima prijzen. Zal wel niet veel verschil maken.

edit: ook Haikou - Kunming gevlogen maar geen idee meer wat ik daar ongeveer voor betaalde.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 19 maart 2012 @ 14:39:34 #181
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109273349
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:36 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Een van die reisbureautjes van een vliegmaatschappij. Dus gewoon binnenlopen bij een China Eastern of Xiamen Airlines ofzo, ze boeken ook gewoon de vluchten van elkaar daar. :)

Geen idee wat het prijsverschil is, voor Guangzhou - Haikou betaalde ik zo'n 30 euro en voor Kunming - Xi'an zo'n 90, beide was een dag voor de vlucht. Ik vond het wel prima prijzen. Zal wel niet veel verschil maken.

edit: ook Haikou - Kunming gevlogen maar geen idee meer wat ik daar ongeveer voor betaalde.
Oh kijk, als je zo kijkt zou xi'an guilin ook ongeveer 90 euro moeten kosten ( qua afstand zelfs iets minder)

En dat kon gewoon cash? Oh goed om te weten, dan ga ik nu niet van te voren alles boeken dan heb ik veel meer vrijheid *O*
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:40:39 #182
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109273384
Jep, dat was geen probleem. Ik probeerde zelf zo min mogelijk met m'n CC te doen zodat ik die kon gebruiken 'in noodgevallen'. Het resultaat was dat ik dat hele ding nooit gebruikt heb in China. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_109273410
Bij de meeste hotels kunnen ze je ook gewoon aan de balie wel helpen aan een vliegticket. Ze boeken dan telefonisch voor je, jij betaalt bij het hotel in cash en je krijgt een uitdraai met de bevestiging. Inchecken doe je op het vliegveld dan met je paspoort. De keren dat ik dit heb gedaan betaalde ik altijd dezelfde prijs als wat ik op het internet zag staan.

Verder zitten de binnenlandse vluchten in China meestal niet vol inderdaad. Vaak heb je als je enkele dagen van tevoren boekt nog wel 10, 20 of 30% korting.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:42:18 #184
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109273454
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Jep, dat was geen probleem. Ik probeerde zelf zo min mogelijk met m'n CC te doen zodat ik die kon gebruiken 'in noodgevallen'. Het resultaat was dat ik dat hele ding nooit gebruikt heb in China. :')
Hahaha, beter toch want rente, transactiekosten en alles toch? :)

Maarja ik heb dus geen CC dus ik hou wel een bedrag contant op zak voor noodgevallen, beetje behelpen omdat ik zo jong ben/ geen student. Maar je kunt overal prima pinnen met maestro/cirrus pas dus moet lukken :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:43:38 #185
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109273495
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:41 schreef rotflmao het volgende:
Bij de meeste hotels kunnen ze je ook gewoon aan de balie wel helpen aan een vliegticket. Ze boeken dan telefonisch voor je, jij betaalt bij het hotel in cash en je krijgt een uitdraai met de bevestiging. Inchecken doe je op het vliegveld dan met je paspoort. De keren dat ik dit heb gedaan betaalde ik altijd dezelfde prijs als wat ik op het internet zag staan.

Verder zitten de binnenlandse vluchten in China meestal niet vol inderdaad. Vaak heb je als je enkele dagen van tevoren boekt nog wel 10, 20 of 30% korting.
Jij ook bedankt voor de tip! :)

Begint nu wel steeds dichterbij te komen dus ik zoek nog wat dingetjes op en dan heb ik zo wat vraagjes dus wel fijn dat jullie zo hulpvaardig zijn, jabberwocky en thijs ook ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:43:59 #186
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109273504
Ik was er overigens in 2008 dus de prijzen zullen wel iets omhoog zijn gegaan, maargoed het idee blijft hetzelfde.

En hotels kan inderdaad ook. Ook voor treintickets aan te raden want dat kan echt een pain zijn om die te kopen. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_109273707
De prijzen voor binnenlandse vluchten zijn zelfs omlaag gegaan de laatste jaren, omdat ze moeten concurreren met de nieuwe supersnelle treinen. Heb even gekeken voor Xi'an > Guilin en zie vluchten staan voor slechts 330 yuan. Dat is dus nog goedkoper dan de trein.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:51:42 #188
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109273766
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:50 schreef rotflmao het volgende:
De prijzen voor binnenlandse vluchten zijn zelfs omlaag gegaan de laatste jaren, omdat ze moeten concurreren met de nieuwe supersnelle treinen. Heb even gekeken voor Xi'an > Guilin en zie vluchten staan voor slechts 330 yuan. Dat is dus nog goedkoper dan de trein.
WAAR ZIE JE DAT? :o
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109274161
Ik zag het op een Chinese site, Qunar, waar vaak veel meer vluchten opstaan dan Engelstalige sites. Voor komende woensdag is het bijvoorbeeld slechts 310 yuan. Op Ctrip en Travelzen die beide Engelstalig zijn zie ik enkel vluchten staan van 330.

Al die prijzen zijn wel exclusief toeslag van 190 yuan, had ik zo niet gezien. Maar goed, dan is het nog niet duur ;)
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
pi_109274482
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:43 schreef Jabberwocky het volgende:

En hotels kan inderdaad ook. Ook voor treintickets aan te raden want dat kan echt een pain zijn om die te kopen. :')
Meh, daar wil ik niet meer aan herinnerd worden ;(
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 19 maart 2012 @ 15:34:01 #191
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109275081
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:03 schreef rotflmao het volgende:
Ik zag het op een Chinese site, Qunar, waar vaak veel meer vluchten opstaan dan Engelstalige sites. Voor komende woensdag is het bijvoorbeeld slechts 310 yuan. Op Ctrip en Travelzen die beide Engelstalig zijn zie ik enkel vluchten staan van 330.

Al die prijzen zijn wel exclusief toeslag van 190 yuan, had ik zo niet gezien. Maar goed, dan is het nog niet duur ;)
Ik zoek voor half april en dan zijn ze veel duurder ;(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:40:47 #192
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109275325
Gewoon dus twee dagen van te voren in China zelf kopen. ;)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 19 maart 2012 @ 15:46:22 #193
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109275514
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:40 schreef Jabberwocky het volgende:
Gewoon dus twee dagen van te voren in China zelf kopen. ;)
Ja precies ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109389314
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:54 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Naam van Nederlandse hostel? :P
Ik ben van plan om 1 goede week in Beijing te blijven (ook chinese muur alles), 1 dag/nacht pingyao, 3 dagen xi'an, dan vlucht naar guilin, li river en yangshuo, rijst alles en fietsen. dus ook wel 4/5 dagen, dan richting shanghai en daar in de buurt nog naar allerlei plekken enzo :) Dan komt m'n vlucht richting bangkok ook al in de buurt en dan heb ik heel wat van china gezien :)
Dat zal The Giggling Tree wel geweest zijn. Hele vriendelijke mensen. Wij zijn er vorig jaar ook een paar dagen geweest. (In totaal vijf weken China en in die tijd over land van Shanghai via Yanshuo, Kunming, Dali, Tibetaans Sichuan, Chengdu en Xi'an naar Bejing gereisd.)
pi_109389933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:14 schreef Maloney het volgende:

[..]

Dat zal The Giggling Tree wel geweest zijn. Hele vriendelijke mensen. Wij zijn er vorig jaar ook een paar dagen geweest. (In totaal vijf weken China en in die tijd over land van Shanghai via Yanshuo, Kunming, Dali, Tibetaans Sichuan, Chengdu en Xi'an naar Bejing gereisd.)
Yep :Y
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  donderdag 22 maart 2012 @ 17:10:14 #196
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109393179
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:14 schreef Maloney het volgende:

[..]

Dat zal The Giggling Tree wel geweest zijn. Hele vriendelijke mensen. Wij zijn er vorig jaar ook een paar dagen geweest. (In totaal vijf weken China en in die tijd over land van Shanghai via Yanshuo, Kunming, Dali, Tibetaans Sichuan, Chengdu en Xi'an naar Bejing gereisd.)
Oh leuk! Ik ga dus van Beijing via xi'an yanshuo naar shanghai in 4 weken :P

Hoelang zou jij aanraden te blijven in xi'an? En waar moet ik heen tussen yangshuo - shanghai? :)

En tevens wat betreft het creditcard verhaal: Ik heb een creditcard gekregen zonder inkomen, moet binnen enkele dagen in de bus liggen :D :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109411596
Xi'an als stad valt idd tegen. Historische muren maar een nieuw centrum. Een dagje naar het terracottaleger kijken en een dagje in de stad zelf rondhangen en dan heb je het wel gehad. Er zat trouwens wel een mooie hostel met (toen tenminste) een leuke club medereizigers.

Op zich heb je ruim de tijd. Wij zijn een week in Shanghai en een week in Beijing gebleven en hebben ons niet verveeld. Rond Yangshuo heb je vooral de natuur. We hebben toen een tochtje gemaakt met een gemotoriseerd vlot naar halverwege Guillin en toen met de meegenomen fietsen langs de andere kant van de rivier teruggefietst en verder nog wat rondgewandeld. De rijstterassen hebben we op de terugweg van de Giggling Tree gedaan. Die liggen namelijk precies aan de andere kant van Guillin (paar uur bus/taxi, nachtje daar geslapen en terug naar Guillin voor de trein).

Wat je nog zou kunnen doen als je een dag of vier/vijf over hebt, is een tocht maken langs dorpjes met ethnische minderheden. Heb mijn LP nu niet bij de hand maar ik dacht dat er ergens ten noorden van Guillin een aantal dorpen ligt. Dan zie je ook nog eens wat anders dan alleen Han-Chinezen ;-)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 13:55:50 #198
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109427300
Ik vond Xi'an wel tof, ben er vijf dagen gebleven, al kwam dat ook wel omdat ik er via-via al wat mensen kende en dus ook een beetje met hun ben opgetrokken daar.

Trek een dag uit voor het Terracottaleger en zo zijn er nog wel wat dingetjes in de buurt om te zien als je wil. Ik vond het ook leuk om met een fiets over de stadsmuren te gaan fietsen, en de moslimwijk daar is goed voor eten (en bezoek de moskee ook, niet je typische moskee en een van de grotere in de wereld schijnbaar).
Ik heb ook een dag uitgetrokken om naar panda's te gaan kijken, omdat ik Chengdu had overgeslagen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_109427985
quote:
7s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:10 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
En waar moet ik heen tussen yangshuo - shanghai? :)
Misschien een overnachting op de Yellow Mountain (Huangshan, Tunxi)? Ik vond het erg mooi (op al die Chineze toeristen op de trap na).
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:28:20 #200
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109428605
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 13:55 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik vond Xi'an wel tof, ben er vijf dagen gebleven, al kwam dat ook wel omdat ik er via-via al wat mensen kende en dus ook een beetje met hun ben opgetrokken daar.

Trek een dag uit voor het Terracottaleger en zo zijn er nog wel wat dingetjes in de buurt om te zien als je wil. Ik vond het ook leuk om met een fiets over de stadsmuren te gaan fietsen, en de moslimwijk daar is goed voor eten (en bezoek de moskee ook, niet je typische moskee en een van de grotere in de wereld schijnbaar).
Ik heb ook een dag uitgetrokken om naar panda's te gaan kijken, omdat ik Chengdu had overgeslagen.
Waar kun je het beste panda's zien dan in de buurt van xi'an? dat is namelijk ook wel een beetje een must haha
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:14 schreef Hashtag het volgende:

[..]

Misschien een overnachting op de Yellow Mountain (Huangshan, Tunxi)? Ik vond het erg mooi (op al die Chineze toeristen op de trap na).
Hmm keep that in mind! :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109428929
Als je naar Chengdu gaat (ga je dat?) zou ik daar naar het panda-reservaat gaan ipv Xi'an.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:38:12 #202
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109428982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:36 schreef Hashtag het volgende:
Als je naar Chengdu gaat (ga je dat?) zou ik daar naar het panda-reservaat gaan ipv Xi'an.
Maar ik ga niet naar Chengdu, als ik dat doe maak ik nóg meer kilometer en ik wil natuurlijk niet meer reizen dan zien ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109432641
Nou is het reizen met de trein al een attractie op zich. Als je dat 's nachts doet, spaar je een nacht hostel uit en besteed je je tijd ook nuttig.

De makke is wel dat je treinkaartjes pas vanaf tien dagen voor vertrek kan reserveren en dat alleen op een station dat op de lijn ligt waar de trein langs komt. Je kan dus niet in Xi'an een kaartje Guilin - Shanghai kopen. Maar alles over treinreizen in China staat goed uitgelegd op Seat61.com. En als je een iphone hebt, is er een app met de hele dienstregeling en online informatie over beschikbaarheid van plaatsen.
pi_109433085
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef Maloney het volgende:
Nou is het reizen met de trein al een attractie op zich. Als je dat 's nachts doet, spaar je een nacht hostel uit en besteed je je tijd ook nuttig.

De makke is wel dat je treinkaartjes pas vanaf tien dagen voor vertrek kan reserveren en dat alleen op een station dat op de lijn ligt waar de trein langs komt. Je kan dus niet in Xi'an een kaartje Guilin - Shanghai kopen. Maar alles over treinreizen in China staat goed uitgelegd op Seat61.com. En als je een iphone hebt, is er een app met de hele dienstregeling en online informatie over beschikbaarheid van plaatsen.
Geweldige site inderdaad, heeft me meerdere keren geholpen in China ^O^ .
Ook perfect voor treinreizen in andere landen volgens mij trouwens.
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:55:05 #205
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109433889
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef Maloney het volgende:
Nou is het reizen met de trein al een attractie op zich. Als je dat 's nachts doet, spaar je een nacht hostel uit en besteed je je tijd ook nuttig.

De makke is wel dat je treinkaartjes pas vanaf tien dagen voor vertrek kan reserveren en dat alleen op een station dat op de lijn ligt waar de trein langs komt. Je kan dus niet in Xi'an een kaartje Guilin - Shanghai kopen. Maar alles over treinreizen in China staat goed uitgelegd op Seat61.com. En als je een iphone hebt, is er een app met de hele dienstregeling en online informatie over beschikbaarheid van plaatsen.
Ja klopt. Beijing - pingyao - xi'an wou ik met de trein doen maar xi'an -guilin is mij gewoon te ver/lang, met een even dure vlucht win je een dag.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:20:58 #206
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_109434824
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 14:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Waar kun je het beste panda's zien dan in de buurt van xi'an? dat is namelijk ook wel een beetje een must haha
Geen idee, ik heb gewoon zo'n cheesy tour geboekt bij m'n hostel omdat ik op dat moment weinig zin had het zelf uit te zoeken.
Maar wat Hashtag al zei, alleen doen wanneer je (net als ik) Chengdu overslaat. Daar is het ongetwijfeld interessanter.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  vrijdag 23 maart 2012 @ 17:22:18 #207
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109434878
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:20 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb gewoon zo'n cheesy tour geboekt bij m'n hostel omdat ik op dat moment weinig zin had het zelf uit te zoeken.
Maar wat Hashtag al zei, alleen doen wanneer je (net als ik) Chengdu overslaat. Daar is het ongetwijfeld interessanter.
Ja, ik sla net als jou chengdu over dus :)
Dan vind ik ook wel zo'n tour bij m'n hostel denk ik ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109445663
Hostels hebben idd allerhande tours in de aanbieding en dat kost dan maar een paar euro meer dan als je het allemaal zelf zou regelen (en vaak krijg je er ook nog een Engels sprekende gids bij). Alleen als je zou willen kamperen op de Chinese muur moet je het zelf regelen.

Maar ik wil je toch nog eens aanraden om er een paar dagen platteland tussen te stoppen. Al is het maar om het gigantische contrast te zien met wereldsteden als Beijing en Shanghai.
pi_109454906
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef Maloney het volgende:
De makke is wel dat je treinkaartjes pas vanaf tien dagen voor vertrek kan reserveren en dat alleen op een station dat op de lijn ligt waar de trein langs komt. Je kan dus niet in Xi'an een kaartje Guilin - Shanghai kopen.
Maloney, deze info klopt niet (meer). Je kunt tegenwoordig op vrijwel alle stations kaartjes voor het hele land kopen. Dit kost wel 5 yuan extra, maar dat is zo goed als niets.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 12:40:42 #210
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109459219
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 08:07 schreef rotflmao het volgende:

[..]

Maloney, deze info klopt niet (meer). Je kunt tegenwoordig op vrijwel alle stations kaartjes voor het hele land kopen. Dit kost wel 5 yuan extra, maar dat is zo goed als niets.
Oh handige tip!

Kun je ook Beijing - Xi'an met een tussenstop in Pingyao krijgen?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109460266
Dan heb je volgens mij wel twee verschillende treinen nodig.. Of combi met een bus.
..non est vivere sed valere vita est ..
  zaterdag 24 maart 2012 @ 15:30:37 #212
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109463041
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:26 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dan heb je volgens mij wel twee verschillende treinen nodig.. Of combi met een bus.
Ja dat begrijp ik want ik wil namelijk wel naar pingyao :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109525915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 08:07 schreef rotflmao het volgende:

[..]

Maloney, deze info klopt niet (meer). Je kunt tegenwoordig op vrijwel alle stations kaartjes voor het hele land kopen. Dit kost wel 5 yuan extra, maar dat is zo goed als niets.
Je kan inderdaad kaartjes voor het gehele land. Dus met het vooruit plannen van je trip is dat dus enorm handig.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:26 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dan heb je volgens mij wel twee verschillende treinen nodig.. Of combi met een bus.
Twee aparte kaartjes kopen dus. De Chinese treinen kennen hop-on-hop-off principe ivm het reserveren van plaatsen.
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 15:30 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik want ik wil namelijk wel naar pingyao :)
Doen! Pingyao is mooi.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  maandag 26 maart 2012 @ 14:17:16 #214
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109529251
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 12:32 schreef Hashtag het volgende:

[..]

Je kan inderdaad kaartjes voor het gehele land. Dus met het vooruit plannen van je trip is dat dus enorm handig.

[..]

Twee aparte kaartjes kopen dus. De Chinese treinen kennen hop-on-hop-off principe ivm het reserveren van plaatsen.

[..]

Doen! Pingyao is mooi.
Top!
Ik neem dat je bedoelt dat ze het hop on hop off (NS-systeem) juist niet kennen? ;)

P.s. 28ste vlieg ik, vrijdag zit ik al beijing :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109529329
Dat kennen ze inderdaad niet :P
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_109529396
Inderdaad. Je hebt altijd gereserveerde plaatsen.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  maandag 26 maart 2012 @ 16:37:10 #217
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109534186
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 14:21 schreef Hashtag het volgende:
Inderdaad. Je hebt altijd gereserveerde plaatsen.
Nouja beter toch, want wat ik zo lees werkt het daar beter dan de NS over zo'n kleine afstand :')
Ik heb er zin in! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109534565
Yep. En kleine afstanden bestaan in China niet, maar dat had je volgens mij zelf al uitgevonden :P .
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  maandag 26 maart 2012 @ 16:48:42 #219
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109534682
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:46 schreef Hashtag het volgende:
Yep. En kleine afstanden bestaan in China niet, maar dat had je volgens mij zelf al uitgevonden :P .
Klopt :P

En voor routes, dus wel station en alles vind ik het wel in de lonely planet toch? :) en anders vragen bij hostel ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109534751
In de Lonely Planet staat bijna alles. De meeste hostels (uit de LP) zijn erg behulpzaam (al dan niet tegen een vergoeding).
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  maandag 26 maart 2012 @ 16:53:11 #221
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109534856
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 16:50 schreef Hashtag het volgende:
In de Lonely Planet staat bijna alles. De meeste hostels (uit de LP) zijn erg behulpzaam (al dan niet tegen een vergoeding).
top top!

zou hier denk ik nog wel een keertje een foto ofzoiets neergooien :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109565043
Goed dat dat reserveringssysteem voor treinen is aangepast. In oktober was dat nog niet het geval.

Nog een tip: als je een moderne smartphone hebt, zou je Chinees prepaid simkaartje kunnen kopen zodat je onderweg internet hebt. Voor 20 Euro kun je makkelijk een maand vooruit. Je kan dan onderweg al hostels checken en reserveren en (zo weet ik uit eigen ervaring ;) ) is Google maps erg handig als je hopeloos verdwaald bent omdat de LP nogal wat details overslaat in in de kaartjes.
pi_109566269
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:31 schreef Maloney het volgende:
Goed dat dat reserveringssysteem voor treinen is aangepast. In oktober was dat nog niet het geval.
Volgens mij is dit al jaren het geval ;) .

Ps: Ik heb nog een Chinese telefoon te koop waar ik graag vanaf wil (met een waarschijnlijk verlopen simkaart). Iemand interesse?
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_109571900
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:10 schreef Hashtag het volgende:

[..]

Volgens mij is dit al jaren het geval ;) .
Is inderdaad al veel langer het geval. Maloney, misschien dat je toch iets verkeerds gedaan hebt ;)
Je kunt bijvoorbeeld niet aan elk loket alle kaartjes kopen. Het staat wel aangegeven bij welk loket je welke kaartjes moet kopen, maar dus enkel in Chinese tekens.

Boterbartje, aangezien je morgen al vliegt, veel plezier in China! :+
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
pi_109572187
Oh, je vliegt morgen al. Veel plezier in dat geval! Ik ben stinkjaloers :9~ . En een fotootje op zijn tijd zou mooi zijn ;) .
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_109573161
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:10 schreef Hashtag het volgende:

[..]

Volgens mij is dit al jaren het geval ;) .

Dat nieuws heeft de loketten in Kunming en Chengdu dan pas dit jaar bereikt want volgens de VIP-balies daar was dat onmogelijk :{ en ook op seat61 stond vorig jaar nog wat anders.

En natuurlijk een goede reis gewenst!
pi_109574121
Vreemd, want in 2010 heb ik in Chengdu zonder problemen treinkaartjes gehaald voor het traject Guilin - Shenzhen.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_109574517
Het kan natuurlijk ook aan de baliemedewerksters gelegen hebben. Chinezen willen bij het zien van buitenlanders nog wel eens kortsluiting krijgen en functioneren dan niet helemaal goed meer.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 17:55:34 #229
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109574731
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:32 schreef rotflmao het volgende:

[..]

Is inderdaad al veel langer het geval. Maloney, misschien dat je toch iets verkeerds gedaan hebt ;)
Je kunt bijvoorbeeld niet aan elk loket alle kaartjes kopen. Het staat wel aangegeven bij welk loket je welke kaartjes moet kopen, maar dus enkel in Chinese tekens.

Boterbartje, aangezien je morgen al vliegt, veel plezier in China! :+
Hartstikke bedankt! :D
Ik ben wel pas vrijdag in Beijing maargoed :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:40 schreef Hashtag het volgende:
Oh, je vliegt morgen al. Veel plezier in dat geval! Ik ben stinkjaloers :9~ . En een fotootje op zijn tijd zou mooi zijn ;) .
Bedankt! :D
Komt goed van die foto's ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109617134
Ik ga zelf binnenkort ook naar Beijing (ben benieuwd!) en wil dan door naar Shanghai met die nieuwe hoge-snelheidstrein! Deze doet het rond de vijf uur en dat lijkt me prima, misschien zie je zo nog wat langs de route. Heeft iemand een idee of het al mogelijk is deze tickets vanuit Nederland te kopen of hoe kan ik dat het beste regelen?
pi_109617772
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:31 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik ga zelf binnenkort ook naar Beijing (ben benieuwd!) en wil dan door naar Shanghai met die nieuwe hoge-snelheidstrein! Deze doet het rond de vijf uur en dat lijkt me prima, misschien zie je zo nog wat langs de route. Heeft iemand een idee of het al mogelijk is deze tickets vanuit Nederland te kopen of hoe kan ik dat het beste regelen?
Nee kan je niet vanuit Nederland kopen, want je moet je paspoort laten zien bij het kopen van je ticket. Gewoon in Beijing kopen dus, dagje van tevoren is prima.

Tijdens de rit ga je niet veel interessants zien.
pi_109617898
Aah oke. Ik hoef er dus niet bang voor te zijn dat de trein al volzit? Thanks!
pi_109618723
Het is wel mogelijk via Chinese reisbureaus tickets te reserveren. Je stuurt hen dan een kopie van je paspoort en zij kopen het ticket voor je, maar vaak is dit voor een flinke vergoeding. Aangezien ik nog nooit in een hogesnelheidstrein van Beijing naar Shanghai heb gezeten die vol zat lijkt het me niet echt nodig. Koop het ticket gewoon zodra je in Beijing aankomt.

Omdat het uitzicht niet zo heel bijzonder is kun je ook de nachttrein (D) overwegen. Is iets duurder en langzamer dan de G-trein, maar omdat je een nacht in een hotel uitspaart ben je uiteindelijk veel goedkoper uit. Je vertrekt dan rond negen uur 's avonds uit Beijing en komt 's ochtends vroeg in Shanghai aan, waardoor je ook veel meer van je tijd overdag overhoudt. In de trein heb je verder dan gewoon je eigen bed, je eigen persoonlijke tv-scherm waar je net als in een vliegtuig films en radio op hebt, persoonlijke air-conditioning, je eigen slippers en conductrices die speciaal op uiterlijk zijn aangenomen om je reis zo aangenaam mogelijk te maken.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
pi_109621173
En als het om de snelheid gaat, kun je ook even met de magneetzweeftrein op en neer naar het vliegveld in Shanghai. Dan ga je ook 300+.
pi_110127167
@Boterbartje: Foto's :P ?

Of wordt FOK! ook geblocked in China?
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:49:17 #236
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110128209
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:13 schreef Hashtag het volgende:
@Boterbartje: Foto's :P ?

Of wordt FOK! ook geblocked in China?
Ok ik heb nu wat tijd dus ben wat aan het uploaden naar imgur, internet is alleen flink traag :P

Oja; treinkaartjes kun je voor elk traject kopen in beijing, niet zeuren. Beste is trouwens om gewoon je hostel te vragen het voor je te doen; ze hebben mij 25 yuan gerekend voor 2 treinkaartjes en vliegticket boeken :P

Tevens beste hostel ooit: Peking International Youth Hostel! Ligt aan Nan Luogu Xiang, super hostel en super service, alleen subway is 15 min lopen maar ze bouwen nu een subway dichtbij dus over een paar maanden is dat ook opgelost ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:02:12 #237
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110128662
Ok imgur blijft haken op 7%
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110129150
Dat probleem hadden wij ook..
Internet ging in principe wel, maar was bijna overal rampzalig traag.. Alsof ieder datapakketje handmatig door de great firewall bekeken moest worden..

Uploaden van foto's hebben we dus ook heel snel opgegeven..
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:26:39 #239
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110129462
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:16 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dat probleem hadden wij ook..
Internet ging in principe wel, maar was bijna overal rampzalig traag.. Alsof ieder datapakketje handmatig door de great firewall bekeken moest worden..

Uploaden van foto's hebben we dus ook heel snel opgegeven..
Ja als ik blog upload ik misschien een 4/5 foto's en dan wacht ik daar een 10 minuten/30 minuten op maar de droom om alles naar skydrive te uploaden voor zekerheid gaat wel in rook op :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110170014
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:49 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ok ik heb nu wat tijd dus ben wat aan het uploaden naar imgur, internet is alleen flink traag :P

Oja; treinkaartjes kun je voor elk traject kopen in beijing, niet zeuren. Beste is trouwens om gewoon je hostel te vragen het voor je te doen; ze hebben mij 25 yuan gerekend voor 2 treinkaartjes en vliegticket boeken :P

Tevens beste hostel ooit: Peking International Youth Hostel! Ligt aan Nan Luogu Xiang, super hostel en super service, alleen subway is 15 min lopen maar ze bouwen nu een subway dichtbij dus over een paar maanden is dat ook opgelost ;)
He, wij zaten in dezelfde straat in een ander hostel! Is een lekker levendig straatje. Ben je al naar Mao Live geweest? Zit als je de straat naar het noorden uitloopt rechts om de hoek.Voor de Chinese alternatieve muziekscene.

Heb je ook een link naar je blog?
pi_110170684
Wij zaten in (een van de panden van) Leo Hostel. Midden in een hutong en op 5 minuten lopen van tiananmenplein.
Was ook zeker niet verkeerd! :)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110171864
Deze straat wordt op hoog tempo omgebouwd tot toeristenstraatje. Veel kleine winkeltjes met souvenirs, kleren, barretjes en restaurantjes. En de hele dag stampvol met kleine Chinese meisjes met zwarte brillen zonder glazen en konijnenoortjes.

Gelukkig zijn er dan nog de voordelen die je hebt als grote, westerse reus in een land waar 'personal space' niet bestaat. >:)
pi_110173962
quote:
99s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:27 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Wij zaten in (een van de panden van) Leo Hostel. Midden in een hutong en op 5 minuten lopen van tiananmenplein.
Was ook zeker niet verkeerd! :)
Slechte verhalen over de kwaliteit van Leo Hostel gehoord, ik raad zelf Kings Joy Hostel aan, zit er niet ver vandaan. Heeft een leuke rooftop bar, en je bent binnen 2 minuten bij Helen's (bar/hostel).
pi_110174060
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 11:22 schreef kip-kerrie het volgende:

[..]

Slechte verhalen over de kwaliteit van Leo Hostel gehoord, ik raad zelf Kings Joy Hostel aan, zit er niet ver vandaan. Heeft een leuke rooftop bar, en je bent binnen 2 minuten bij Helen's (bar/hostel).
De eerlijkheid gebiedt me inderdaad om toe te geven dat het van alle hostels die we in china meegemaakt ehbben, de slechtste was..
Maar om het nou echt slecht te noemen vind ik wat veel vanhet goede (slechte). Was een prima hostel met een leuke behulpzame staff.. De kamers waren aardig, alleen de badkamer niet heel schoon.
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 11 april 2012 @ 12:34:11 #245
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110176561
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:12 schreef Maloney het volgende:
Deze straat wordt op hoog tempo omgebouwd tot toeristenstraatje. Veel kleine winkeltjes met souvenirs, kleren, barretjes en restaurantjes. En de hele dag stampvol met kleine Chinese meisjes met zwarte brillen zonder glazen en konijnenoortjes.

Gelukkig zijn er dan nog de voordelen die je hebt als grote, westerse reus in een land waar 'personal space' niet bestaat. >:)
Die oortjes :')

Trouwens ik kan peking youth hostel aanraden, beste hostel ooit! wel beetje prijziger maar ok.
Verder:

In pingyao was harmony hostel goed
en nu in xi'an zit ik in 7sages, prima hostel ook!

kusjes
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110176831
7 sages, prachtige kamer gehad daar! :o
..non est vivere sed valere vita est ..
  woensdag 11 april 2012 @ 12:42:58 #247
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110176906
quote:
99s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:41 schreef Augustus_Thijs het volgende:
7 sages, prachtige kamer gehad daar! :o
Ja ik hoorde dat de kamers hier perfect zijn, maarja ik zit in dormroom want goedkoper en dat is ook hartstikke prima!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 11 april 2012 @ 12:43:48 #248
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110176945
That file was no good! We encountered an error:
DSC00112: We're really sorry, but anonymous uploading in your country has been disabled. Please register for an account and try uploading again.

Dat was mijn poging om een foto te uploaden en weer mislukt, sorry knullen.. in thailand kan ik er wel wat opgooien
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110177315
Heb ook nog even binnen gestaan bij 7 Sages maar dat zat vol. Zag er wel indrukwekkend uit. Hoe bevalt Xi'an verder?

In Shanghai kan ik het Mingtown Nanjing Road hostel aanraden. Gloednieuw, hartje centrum en bijna naast de metro.

En welkom bij de staatscontrole!
  woensdag 11 april 2012 @ 12:54:53 #250
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110177425
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:52 schreef Maloney het volgende:
Heb ook nog even binnen gestaan bij 7 Sages maar dat zat vol. Zag er wel indrukwekkend uit. Hoe bevalt Xi'an verder?

In Shanghai kan ik het Mingtown Nanjing Road hostel aanraden. Gloednieuw, hartje centrum en bijna naast de metro.

En welkom bij de staatscontrole!
Ok ik zou dat hostel onthouden!

Ja prima; eerste dag gelijk terracota ding gedaan, daarna door de stad enzo. Gister stadsmuur gefietst en mosk

veeeeeel mega grote winkelcentra en dat muslim gebied heeft zoooo kaolo lekker eten! :D
Echt vandaag ging ik met m'n canadese vrienden van alles proberen zo lekker he!

Straks ga ik naar de bell tower als het donker is, foto's maken etc
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110177684
Dat eten inderdaad. Zelden op een vakantie zo goedkoop zo lekker gegeten als in China. Je laat voor een paar Euro je hele tafel volzetten met allerlei schaaltjes en smullen maar!
  woensdag 11 april 2012 @ 13:01:42 #252
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110177764
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:00 schreef Maloney het volgende:
Dat eten inderdaad. Zelden op een vakantie zo goedkoop zo lekker gegeten als in China. Je laat voor een paar Euro je hele tafel volzetten met allerlei schaaltjes en smullen maar!
Ja ditte; of gewoon die lamsspiesjes in moslim gebied ofzoiets :o
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  woensdag 11 april 2012 @ 13:14:59 #253
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110178287
En ik haat die continu dalende koers van de euro tegenover de yuan. Gewoon 8.2 nu en vanmiddag toen ik bij Bank of China vroeg gaven ze zelfs een rate van 7.9 :r
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110225566
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:14 schreef Boterbartje het volgende:
En ik haat die continu dalende koers van de euro tegenover de yuan. Gewoon 8.2 nu en vanmiddag toen ik bij Bank of China vroeg gaven ze zelfs een rate van 7.9 :r
Wen er maar aan :P . Ik heb 3 maanden in China gezeten en op een gegeven moment ben ik ermee opgehouden om de koers in de gaten te houden.

Ik zie dat je al een hostel in Xi'an gevonden hebt maar anders had je zeker het Shuyuan Hostel (zo heette het geloof ik) moeten uitproberen. Daar ga je via een klein trappetje naar beneden waar ze nog een grote disco/bar hebben.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_110226061
quote:
Ik zie dat je al een hostel in Xi'an gevonden hebt maar anders had je zeker het Shuyuan Hostel (zo heette het geloof ik) moeten uitproberen. Daar ga je via een klein trappetje naar beneden waar ze nog een grote disco/bar hebben.
Dat klinkt bekend. Een serie binnenplaatsen achter elkaar en dan achterin een eetzaaltje met vlaggetjes tegen het plafond. Zat vlakbij de zuidpoort tegen de muur aan.
pi_110227983
Inderdaad bij de south-gate. Voor mij was het een rare gewaarwording dat daar beneden een grote bar was waar ook nog eens super veel mensen aanwezig waren terwijl je er daar boven niks van merkt.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  donderdag 12 april 2012 @ 13:55:15 #257
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110228389
Shuyuan, daar zat ik ook. Leuk hostel ja. :)
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 12 april 2012 @ 13:56:53 #258
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110228448
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:51 schreef Hashtag het volgende:

[..]

Wen er maar aan :P . Ik heb 3 maanden in China gezeten en op een gegeven moment ben ik ermee opgehouden om de koers in de gaten te houden.
Hetzelfde hier. Op een gegeven moment hou je gewoon een rate van 10 aan om het makkelijker voor jezelf te maken _O-.
Feyenoord Rotterdam
pi_110228676
Ik was er in 2010 en heb altijd een rate van 9 aangehouden. Hong Kong wel een rate van 10.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  donderdag 12 april 2012 @ 14:05:43 #260
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110228790
Ik was er in 2010 en 2011 voor een lange tijd en ik heb gewoon altijd een rate van 10 gehouden. Bij de Bank of China was de rate toch al 9 komma zoveel en voor het gemak hou je dan tien aan omdat je alles makkelijk kunt hoofdrekenen. Scheelt toch niet zo veel, behalve bij grote bedragen boven de 1000 yuan.
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 12 april 2012 @ 15:57:20 #261
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_110233880
In Beijing en Shanghai hield ik de prijzen nog wel enigzins in de gaten, maar daarbuiten helemaal niet. Alles was zo goedkoop en die Chinezen zijn toch te lui om je op te lichten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 12 april 2012 @ 15:58:24 #262
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_110233924
quote:
99s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef XL het volgende:
In Beijing en Shanghai hield ik de prijzen nog wel enigzins in de gaten, maar daarbuiten helemaal niet. Alles was zo goedkoop en die Chinezen zijn toch te lui om je op te lichten.
En als ze je oplichten is het nog veel en veel goedkoper dan hier.
Alleen in Beijing en Shanghai ging ik afdingen, in Baoding, Xi'an en Shenzhen niet.
Feyenoord Rotterdam
pi_110234625
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:46 schreef Hashtag het volgende:
Inderdaad bij de south-gate. Voor mij was het een rare gewaarwording dat daar beneden een grote bar was waar ook nog eens super veel mensen aanwezig waren terwijl je er daar boven niks van merkt.
Was inderdaad verrassend druk in die kelder. En dat terwijl het bier boven een stuk goedkoper was (gelukkig kon je het zonder probleem mee naar beneden nemen ;) ).
  donderdag 12 april 2012 @ 16:19:32 #264
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110235112
Ja ach, het gaat om euro's maar dat rekenen met 10 lukt al niet meer als je 8.2 hebt :P
Ik deed dat eerst ook maar op elke 2000 yuan is dat 40 euro verschil haha

Achja een euro meer of minder maakt niet uit, de biertjes zijn alsnog spotgoedkoop :Y

Morgen vroeg naar guilin, zo maar eens slapen dan
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110237005
Dat is nog een flinke reis. Ging je nu vliegen of met de trein?

Van Guilin is het nog een uurtje met de bus naar Yangshuo en dan met een taxi naar dat Nederlandse hostel (als je daar nog langs wil).
pi_110303412
Zo ook geboekt, 3 weken naar China / Hong Kong eerste 3 weken van september :Y

Nu LP kopen!
pi_110341901
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:42 schreef attamottamotta het volgende:
Zo ook geboekt, 3 weken naar China / Hong Kong eerste 3 weken van september :Y

Nu LP kopen!
Hoe ziet je route eruit?
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  zondag 15 april 2012 @ 10:41:10 #268
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110342752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:54 schreef Maloney het volgende:
Dat is nog een flinke reis. Ging je nu vliegen of met de trein?

Van Guilin is het nog een uurtje met de bus naar Yangshuo en dan met een taxi naar dat Nederlandse hostel (als je daar nog langs wil).
Ja ik zit nu in dat hostel, gevlogen en 2 nachten in Guilin, nu in dit hostel beetje tot rust komen en chilen enz.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:42 schreef attamottamotta het volgende:
Zo ook geboekt, 3 weken naar China / Hong Kong eerste 3 weken van september :Y

Nu LP kopen!
Bookdepository, google daar maar eens op want veel goedkoper dan hier in NL kopen
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110496589
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 10:00 schreef Hashtag het volgende:

[..]

Hoe ziet je route eruit?
Beijing - Xian - chengdu - n.n.b - Hong-Kong / Macao
pi_110497584
n.n.b > Jiuzhaigou of Yangshuo ^O^

Waar zat jezelf aan te denken?
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  donderdag 19 april 2012 @ 04:29:17 #271
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110519059
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:06 schreef Hashtag het volgende:
n.n.b > Jiuzhaigou of Yangshuo ^O^

Waar zat jezelf aan te denken?
Yangshuo aan te raden, vet mooi en lekker fietsen

Gr gr uit Yangshuo :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  donderdag 19 april 2012 @ 10:09:09 #272
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110522463
Yangshuo is leuk ja, het stadje zelf heeft niet veel maar je kunt er wel fijn gaan fietsen / bergbeklimmen / kajakken over Li River etc. :)

Yunnan is ook nog een optie om tussen Chengdu en Hong Kong te doen, Dali en Lijiang ofzo. :)

Of naar Hainan! Heldeneiland is dat, erg leuk.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110522906
Lijiang kan ik van harte aanraden! :Y
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110538147
Fietsen in Yangshuo is in de zomer wel erg warm, toen ik er was 37 graden in de schaduw. Na een dag fietsen besloten de volgende dag voor het zesvoudige aan huur scooters te huren. Kostte 60 kuai per dag :P
TRV
pi_110542023
Ik twijfel inderdaad tussen yangshao en lijang. Maar voor die gebieden moet ik me nog iets meer inlezen...
pi_110553037
Ik zou in je keuze ook zeker Jiuzhaigoa meenemen. De busreis er naar toe is alleen al een ervaring rijker :+ .
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_110553799
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:25 schreef attamottamotta het volgende:
Ik twijfel inderdaad tussen yangshao en lijang. Maar voor die gebieden moet ik me nog iets meer inlezen...
Dat is echt een keuze die je niet wil maken :o
Beide gebieden zijn prachtig en simpelweg een omweg waard..

Li river bij de een, Tiger Leaping gorge bij de ander.
En dan heb ik pas 1 ding benoemd van de mooie omgeving van beiden.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_110557700
Nou suh suh wat! Zojuist een 14daagse reis geboekt naar China! Dus dit topic ga ik ff volgen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_110558153
14 dagen is veel te kort :P . Wat wordt de route die je gaat volgen?
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:07:35 #280
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110558306
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:58 schreef Hashtag het volgende:
14 dagen is veel te kort :P . Wat wordt de route die je gaat volgen?
ik dacht precies hetzelfde :P

nog 1weekje te gaan en ik vond china geweldig. ik kom zeker terug! :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110558994
Hoe vind jij zoveel tijd om op dit forum te zitten tijdens zo'n reis? Vandaar waarschijnlijk dat je ook weer terug wilt :P ? Waar zit je op dit moment? Yangshuo nog steeds?
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_110560648
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:25 schreef attamottamotta het volgende:
Ik twijfel inderdaad tussen yangshao en lijang. Maar voor die gebieden moet ik me nog iets meer inlezen...
Tenzij je gaat binnenlands gaat vliegen, lijkt mij Yunan (Lijiang, Shangri-La) iets te tijdrovend voor de korte tijd dat je gaat. Dat zou je op een volgende trip (vooruitdenken ;) ) kunnen combineren met Tibet. Culturen lijken ook wel wat op elkaar.
  vrijdag 20 april 2012 @ 16:53:28 #283
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110561420
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 15:42 schreef Hashtag het volgende:
Hoe vind jij zoveel tijd om op dit forum te zitten tijdens zo'n reis? Vandaar waarschijnlijk dat je ook weer terug wilt :P ? Waar zit je op dit moment? Yangshuo nog steeds?
yangshuo nogsteeds.
Ja ik lig in bed nu, het is bijna 11 uur en dan pak ik m'n laptopje. En afgelopen week heb ik 2 dagen lang gewoon in de lounge gelegen gewoon pure rust, groene thee en laptopje. en toen regende het ook de hele dag dus een planning die geschikt is voor een sticker! :P

En ik reis ook helemaal alleen dus meestal vind ik wel leuke mensen maar in dit hostel in yangshuo zitten allemaal oude mensen dus 's avonds krijg je wel een beetje van die 'alleen' momenten maar dan is m'n laptop altijd in de buurt :*
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110574932
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:58 schreef Hashtag het volgende:
14 dagen is veel te kort :P . Wat wordt de route die je gaat volgen?
Yes, 14 dagen lijkt inderdaad kort! Maar mijn vriendin heeft een half jaar in Beijing gewoond. Ze is inmiddels redelijk bekend daar. Vanuit daar gaan we een route uitstippelen. Al ben ik niet van plan om door heel China te cruisen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_110592615
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:11 schreef Maloney het volgende:

[..]

Was inderdaad verrassend druk in die kelder. En dat terwijl het bier boven een stuk goedkoper was (gelukkig kon je het zonder probleem mee naar beneden nemen ;) ).
Fantastich hostel! Toen wij er waren zat die kroeg ook stampvol met chinezen elke dag. Ook hilarisch was de reisleidster naar het terracottaleger: "Lady DjaDja"
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_110609843
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:18 schreef Gangster-Engel het volgende:

[..]

Fantastich hostel! Toen wij er waren zat die kroeg ook stampvol met chinezen elke dag. Ook hilarisch was de reisleidster naar het terracottaleger: "Lady DjaDja"
Inderdaad! Lady DjaDja en haar Sitting Archer. My name is [allang vergeten] but you can call me Lady DjaDja. _O-
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:20:19 #287
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110613208
Fuck, nu je het zegt, ik herinner me haar ook nog wel. Mooi was dat. _O_

En dan zeggen' no shopping on this tour' en de eerste stop is meteen bij een fabriek waar ze namaak beeldjes maken. :')
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_110624366
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 14:18 schreef Gangster-Engel het volgende:

[..]

Fantastich hostel! Toen wij er waren zat die kroeg ook stampvol met chinezen elke dag. Ook hilarisch was de reisleidster naar het terracottaleger: "Lady DjaDja"
^O^
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  zondag 22 april 2012 @ 12:42:34 #289
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110626804
Iemand ervaring met postpakketjes terug naar holland sturen?
Ik wil graag een dikke trui, spijkerbroek en china lonelyplanet terugsturen voordat ik naar thailand vlieg want dat scheelt waarschijnlijk een kilo.

De over land (dus goedkoopste) variant heb ik het dan over.

Grgr
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110627317
Wissel je LP China om voor een LP Thailand ;) .

Geen ervaring met pakketjes sturen naar Nederland vanuit China. Maar ik wens je succes :P .
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  zondag 22 april 2012 @ 13:28:20 #291
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110628202
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:59 schreef Hashtag het volgende:
Wissel je LP China om voor een LP Thailand ;) .

Geen ervaring met pakketjes sturen naar Nederland vanuit China. Maar ik wens je succes :P .
wie wat waar kan je dat omwisselen?!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110628760
De meeste hostels hebben een kleine bibliotheek en vaak is het mogelijk om boeken te ruilen.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
pi_110628778
Je moet uiteraard weg geluk dat ze een LP Thailand hebben.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  zondag 22 april 2012 @ 13:52:06 #294
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110629023
Even proberen in shanghai dan. Ik heb nu ook een LP south east asia maar die is best wel kut eigenlijk
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110632130
Iedereen bedankt voor de tips en aanvullingen. Ik zal mijn definitieve plan hier posten :Y
  dinsdag 24 april 2012 @ 01:15:34 #296
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_110705791
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:09 schreef rotflmao het volgende:
Het is wel mogelijk via Chinese reisbureaus tickets te reserveren. Je stuurt hen dan een kopie van je paspoort en zij kopen het ticket voor je, maar vaak is dit voor een flinke vergoeding. Aangezien ik nog nooit in een hogesnelheidstrein van Beijing naar Shanghai heb gezeten die vol zat lijkt het me niet echt nodig. Koop het ticket gewoon zodra je in Beijing aankomt.

Beste users, ik kom 5 mei aan in Shanghai en wil 9 mei met de HSL naar Beijing. Geldt bovenstaande nog steeds? Kan ik gewoon als ik in Shanghai aankom nog zeker weten een ticket krijgen voor de 9e of kan ik toch beter m'n ticket laten brengen bij m'n hostel via een van de bekende websites.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_110709886
Ik zou toch kijken of je van tevoren al een ticket kan boeken (10 dagen van tevoeren). Als je op 5 mei pas een kaartje voor 9 mei durf ik met zekerheid te zeggen dat er niks meer beschikbaar is. En voornamelijk op dit drukke traject (wel erg vette trein trouwens :P ).

Ik weet niet of je al een hostel of hotel hebt geboekt maar je zou hen kunnen mailen met de vraag of ze voor je een ticket kunnen regelen. Succes.
10, 1 / 25, 0 / 50, 0 / 75, 0 / 100, 0 / 125, 0 / 150, 0 / 200, 0 / 250, 0 / 300, 0 / 350, 0 / 400, 0
  dinsdag 24 april 2012 @ 18:53:59 #298
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_110732441
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 09:40 schreef Hashtag het volgende:
Ik zou toch kijken of je van tevoren al een ticket kan boeken (10 dagen van tevoeren). Als je op 5 mei pas een kaartje voor 9 mei durf ik met zekerheid te zeggen dat er niks meer beschikbaar is. En voornamelijk op dit drukke traject (wel erg vette trein trouwens :P ).

Ik weet niet of je al een hostel of hotel hebt geboekt maar je zou hen kunnen mailen met de vraag of ze voor je een ticket kunnen regelen. Succes.
Onzin.
Inmiddels een paar keer vanaf BJ die trein gepakt, en prima dag van tevoren kaartje kunnen kopen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_110755600
Inderdaad, een dag van tevoren lukt meestal prima voor dit traject. Als je op de dag dat je aankomt meteen een kaartje koopt zul je dus geen problemen hebben. De Chinese vakantie is dan ook alweer voorbij.

Als je in China als toerist bent zou ik trouwens de nachttrein aanbevelen. Je vertrekt dan 's avonds net na acht uur uit Shanghai en komt 's ochtends voor acht uur aan in Beijing. Het scheelt je een overnachting in een hotel en je houdt uiteindelijk heel wat meer tijd over om de toerist uit te hangen, doordat je overdag niet in de trein zit.
Waarom zou ik mijn tanden poetsen? Een tijger doet dat ook niet en die heeft ook scherpe tanden.
  woensdag 25 april 2012 @ 10:34:30 #300
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_110759425
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 05:22 schreef rotflmao het volgende:
Inderdaad, een dag van tevoren lukt meestal prima voor dit traject. Als je op de dag dat je aankomt meteen een kaartje koopt zul je dus geen problemen hebben. De Chinese vakantie is dan ook alweer voorbij.

Als je in China als toerist bent zou ik trouwens de nachttrein aanbevelen. Je vertrekt dan 's avonds net na acht uur uit Shanghai en komt 's ochtends voor acht uur aan in Beijing. Het scheelt je een overnachting in een hotel en je houdt uiteindelijk heel wat meer tijd over om de toerist uit te hangen, doordat je overdag niet in de trein zit.
Ik ben wel toerist maar ik heb wel allemaal afspraken daar :P Redelijk strak schema. Ik wil dus zo snel mogelijk van Shanghai naar Beijing. Ik kan dus niet denken van och, ik ga wel een dagje later. Ik wil ergens sochtends de High-speed train nemen, dan ben ik begin van de middag al in Shanghai. En dan kan ik snachts gewoon relaxt slapen. (slapen in treinen lukt me meestal niet erg goed).
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 25 april 2012 @ 10:46:19 #301
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110759749
Je krijgt in zo'n nachttrein gewoon een bed, dus dat is opzich wel relaxed hoor. Ik heb daar heel ok in geslapen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')