Maar ik ga niet naar Chengdu, als ik dat doe maak ik nóg meer kilometer en ik wil natuurlijk niet meer reizen dan zienquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:36 schreef Hashtag het volgende:
Als je naar Chengdu gaat (ga je dat?) zou ik daar naar het panda-reservaat gaan ipv Xi'an.
Geweldige site inderdaad, heeft me meerdere keren geholpen in Chinaquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef Maloney het volgende:
Nou is het reizen met de trein al een attractie op zich. Als je dat 's nachts doet, spaar je een nacht hostel uit en besteed je je tijd ook nuttig.
De makke is wel dat je treinkaartjes pas vanaf tien dagen voor vertrek kan reserveren en dat alleen op een station dat op de lijn ligt waar de trein langs komt. Je kan dus niet in Xi'an een kaartje Guilin - Shanghai kopen. Maar alles over treinreizen in China staat goed uitgelegd op Seat61.com. En als je een iphone hebt, is er een app met de hele dienstregeling en online informatie over beschikbaarheid van plaatsen.
Ja klopt. Beijing - pingyao - xi'an wou ik met de trein doen maar xi'an -guilin is mij gewoon te ver/lang, met een even dure vlucht win je een dag.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef Maloney het volgende:
Nou is het reizen met de trein al een attractie op zich. Als je dat 's nachts doet, spaar je een nacht hostel uit en besteed je je tijd ook nuttig.
De makke is wel dat je treinkaartjes pas vanaf tien dagen voor vertrek kan reserveren en dat alleen op een station dat op de lijn ligt waar de trein langs komt. Je kan dus niet in Xi'an een kaartje Guilin - Shanghai kopen. Maar alles over treinreizen in China staat goed uitgelegd op Seat61.com. En als je een iphone hebt, is er een app met de hele dienstregeling en online informatie over beschikbaarheid van plaatsen.
Geen idee, ik heb gewoon zo'n cheesy tour geboekt bij m'n hostel omdat ik op dat moment weinig zin had het zelf uit te zoeken.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waar kun je het beste panda's zien dan in de buurt van xi'an? dat is namelijk ook wel een beetje een must haha
Ja, ik sla net als jou chengdu over dusquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:20 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb gewoon zo'n cheesy tour geboekt bij m'n hostel omdat ik op dat moment weinig zin had het zelf uit te zoeken.
Maar wat Hashtag al zei, alleen doen wanneer je (net als ik) Chengdu overslaat. Daar is het ongetwijfeld interessanter.
Maloney, deze info klopt niet (meer). Je kunt tegenwoordig op vrijwel alle stations kaartjes voor het hele land kopen. Dit kost wel 5 yuan extra, maar dat is zo goed als niets.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:17 schreef Maloney het volgende:
De makke is wel dat je treinkaartjes pas vanaf tien dagen voor vertrek kan reserveren en dat alleen op een station dat op de lijn ligt waar de trein langs komt. Je kan dus niet in Xi'an een kaartje Guilin - Shanghai kopen.
Oh handige tip!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 08:07 schreef rotflmao het volgende:
[..]
Maloney, deze info klopt niet (meer). Je kunt tegenwoordig op vrijwel alle stations kaartjes voor het hele land kopen. Dit kost wel 5 yuan extra, maar dat is zo goed als niets.
Ja dat begrijp ik want ik wil namelijk wel naar pingyaoquote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:26 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dan heb je volgens mij wel twee verschillende treinen nodig.. Of combi met een bus.
Je kan inderdaad kaartjes voor het gehele land. Dus met het vooruit plannen van je trip is dat dus enorm handig.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 08:07 schreef rotflmao het volgende:
[..]
Maloney, deze info klopt niet (meer). Je kunt tegenwoordig op vrijwel alle stations kaartjes voor het hele land kopen. Dit kost wel 5 yuan extra, maar dat is zo goed als niets.
Twee aparte kaartjes kopen dus. De Chinese treinen kennen hop-on-hop-off principe ivm het reserveren van plaatsen.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:26 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dan heb je volgens mij wel twee verschillende treinen nodig.. Of combi met een bus.
Doen! Pingyao is mooi.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik want ik wil namelijk wel naar pingyao
Top!quote:Op maandag 26 maart 2012 12:32 schreef Hashtag het volgende:
[..]
Je kan inderdaad kaartjes voor het gehele land. Dus met het vooruit plannen van je trip is dat dus enorm handig.
[..]
Twee aparte kaartjes kopen dus. De Chinese treinen kennen hop-on-hop-off principe ivm het reserveren van plaatsen.
[..]
Doen! Pingyao is mooi.
Nouja beter toch, want wat ik zo lees werkt het daar beter dan de NS over zo'n kleine afstandquote:Op maandag 26 maart 2012 14:21 schreef Hashtag het volgende:
Inderdaad. Je hebt altijd gereserveerde plaatsen.
Kloptquote:Op maandag 26 maart 2012 16:46 schreef Hashtag het volgende:
Yep. En kleine afstanden bestaan in China niet, maar dat had je volgens mij zelf al uitgevonden.
top top!quote:Op maandag 26 maart 2012 16:50 schreef Hashtag het volgende:
In de Lonely Planet staat bijna alles. De meeste hostels (uit de LP) zijn erg behulpzaam (al dan niet tegen een vergoeding).
Volgens mij is dit al jaren het gevalquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:31 schreef Maloney het volgende:
Goed dat dat reserveringssysteem voor treinen is aangepast. In oktober was dat nog niet het geval.
Is inderdaad al veel langer het geval. Maloney, misschien dat je toch iets verkeerds gedaan hebtquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:10 schreef Hashtag het volgende:
[..]
Volgens mij is dit al jaren het geval.
Dat nieuws heeft de loketten in Kunming en Chengdu dan pas dit jaar bereikt want volgens de VIP-balies daar was dat onmogelijkquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:10 schreef Hashtag het volgende:
[..]
Volgens mij is dit al jaren het geval.
Hartstikke bedankt!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:32 schreef rotflmao het volgende:
[..]
Is inderdaad al veel langer het geval. Maloney, misschien dat je toch iets verkeerds gedaan hebt
Je kunt bijvoorbeeld niet aan elk loket alle kaartjes kopen. Het staat wel aangegeven bij welk loket je welke kaartjes moet kopen, maar dus enkel in Chinese tekens.
Boterbartje, aangezien je morgen al vliegt, veel plezier in China!
Bedankt!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:40 schreef Hashtag het volgende:
Oh, je vliegt morgen al. Veel plezier in dat geval! Ik ben stinkjaloers. En een fotootje op zijn tijd zou mooi zijn
.
Nee kan je niet vanuit Nederland kopen, want je moet je paspoort laten zien bij het kopen van je ticket. Gewoon in Beijing kopen dus, dagje van tevoren is prima.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:31 schreef Qwerty911 het volgende:
Ik ga zelf binnenkort ook naar Beijing (ben benieuwd!) en wil dan door naar Shanghai met die nieuwe hoge-snelheidstrein! Deze doet het rond de vijf uur en dat lijkt me prima, misschien zie je zo nog wat langs de route. Heeft iemand een idee of het al mogelijk is deze tickets vanuit Nederland te kopen of hoe kan ik dat het beste regelen?
Ok ik heb nu wat tijd dus ben wat aan het uploaden naar imgur, internet is alleen flink traagquote:Op dinsdag 10 april 2012 10:13 schreef Hashtag het volgende:
@Boterbartje: Foto's?
Of wordt FOK! ook geblocked in China?
Ja als ik blog upload ik misschien een 4/5 foto's en dan wacht ik daar een 10 minuten/30 minuten op maar de droom om alles naar skydrive te uploaden voor zekerheid gaat wel in rook opquote:Op dinsdag 10 april 2012 11:16 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dat probleem hadden wij ook..
Internet ging in principe wel, maar was bijna overal rampzalig traag.. Alsof ieder datapakketje handmatig door de great firewall bekeken moest worden..
Uploaden van foto's hebben we dus ook heel snel opgegeven..
He, wij zaten in dezelfde straat in een ander hostel! Is een lekker levendig straatje. Ben je al naar Mao Live geweest? Zit als je de straat naar het noorden uitloopt rechts om de hoek.Voor de Chinese alternatieve muziekscene.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ok ik heb nu wat tijd dus ben wat aan het uploaden naar imgur, internet is alleen flink traag
Oja; treinkaartjes kun je voor elk traject kopen in beijing, niet zeuren. Beste is trouwens om gewoon je hostel te vragen het voor je te doen; ze hebben mij 25 yuan gerekend voor 2 treinkaartjes en vliegticket boeken
Tevens beste hostel ooit: Peking International Youth Hostel! Ligt aan Nan Luogu Xiang, super hostel en super service, alleen subway is 15 min lopen maar ze bouwen nu een subway dichtbij dus over een paar maanden is dat ook opgelost
Slechte verhalen over de kwaliteit van Leo Hostel gehoord, ik raad zelf Kings Joy Hostel aan, zit er niet ver vandaan. Heeft een leuke rooftop bar, en je bent binnen 2 minuten bij Helen's (bar/hostel).quote:Op woensdag 11 april 2012 09:27 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Wij zaten in (een van de panden van) Leo Hostel. Midden in een hutong en op 5 minuten lopen van tiananmenplein.
Was ook zeker niet verkeerd!
De eerlijkheid gebiedt me inderdaad om toe te geven dat het van alle hostels die we in china meegemaakt ehbben, de slechtste was..quote:Op woensdag 11 april 2012 11:22 schreef kip-kerrie het volgende:
[..]
Slechte verhalen over de kwaliteit van Leo Hostel gehoord, ik raad zelf Kings Joy Hostel aan, zit er niet ver vandaan. Heeft een leuke rooftop bar, en je bent binnen 2 minuten bij Helen's (bar/hostel).
Die oortjesquote:Op woensdag 11 april 2012 10:12 schreef Maloney het volgende:
Deze straat wordt op hoog tempo omgebouwd tot toeristenstraatje. Veel kleine winkeltjes met souvenirs, kleren, barretjes en restaurantjes. En de hele dag stampvol met kleine Chinese meisjes met zwarte brillen zonder glazen en konijnenoortjes.
Gelukkig zijn er dan nog de voordelen die je hebt als grote, westerse reus in een land waar 'personal space' niet bestaat.
Ja ik hoorde dat de kamers hier perfect zijn, maarja ik zit in dormroom want goedkoper en dat is ook hartstikke prima!quote:Op woensdag 11 april 2012 12:41 schreef Augustus_Thijs het volgende:
7 sages, prachtige kamer gehad daar!
Ok ik zou dat hostel onthouden!quote:Op woensdag 11 april 2012 12:52 schreef Maloney het volgende:
Heb ook nog even binnen gestaan bij 7 Sages maar dat zat vol. Zag er wel indrukwekkend uit. Hoe bevalt Xi'an verder?
In Shanghai kan ik het Mingtown Nanjing Road hostel aanraden. Gloednieuw, hartje centrum en bijna naast de metro.
En welkom bij de staatscontrole!
Ja ditte; of gewoon die lamsspiesjes in moslim gebied ofzoietsquote:Op woensdag 11 april 2012 13:00 schreef Maloney het volgende:
Dat eten inderdaad. Zelden op een vakantie zo goedkoop zo lekker gegeten als in China. Je laat voor een paar Euro je hele tafel volzetten met allerlei schaaltjes en smullen maar!
Wen er maar aanquote:Op woensdag 11 april 2012 13:14 schreef Boterbartje het volgende:
En ik haat die continu dalende koers van de euro tegenover de yuan. Gewoon 8.2 nu en vanmiddag toen ik bij Bank of China vroeg gaven ze zelfs een rate van 7.9
Dat klinkt bekend. Een serie binnenplaatsen achter elkaar en dan achterin een eetzaaltje met vlaggetjes tegen het plafond. Zat vlakbij de zuidpoort tegen de muur aan.quote:Ik zie dat je al een hostel in Xi'an gevonden hebt maar anders had je zeker het Shuyuan Hostel (zo heette het geloof ik) moeten uitproberen. Daar ga je via een klein trappetje naar beneden waar ze nog een grote disco/bar hebben.
Hetzelfde hier. Op een gegeven moment hou je gewoon een rate van 10 aan om het makkelijker voor jezelf te makenquote:Op donderdag 12 april 2012 12:51 schreef Hashtag het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Ik heb 3 maanden in China gezeten en op een gegeven moment ben ik ermee opgehouden om de koers in de gaten te houden.
En als ze je oplichten is het nog veel en veel goedkoper dan hier.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef XL het volgende:
In Beijing en Shanghai hield ik de prijzen nog wel enigzins in de gaten, maar daarbuiten helemaal niet. Alles was zo goedkoop en die Chinezen zijn toch te lui om je op te lichten.
Was inderdaad verrassend druk in die kelder. En dat terwijl het bier boven een stuk goedkoper was (gelukkig kon je het zonder probleem mee naar beneden nemenquote:Op donderdag 12 april 2012 13:46 schreef Hashtag het volgende:
Inderdaad bij de south-gate. Voor mij was het een rare gewaarwording dat daar beneden een grote bar was waar ook nog eens super veel mensen aanwezig waren terwijl je er daar boven niks van merkt.
Hoe ziet je route eruit?quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:42 schreef attamottamotta het volgende:
Zo ook geboekt, 3 weken naar China / Hong Kong eerste 3 weken van september
Nu LP kopen!
Ja ik zit nu in dat hostel, gevlogen en 2 nachten in Guilin, nu in dit hostel beetje tot rust komen en chilen enz.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:54 schreef Maloney het volgende:
Dat is nog een flinke reis. Ging je nu vliegen of met de trein?
Van Guilin is het nog een uurtje met de bus naar Yangshuo en dan met een taxi naar dat Nederlandse hostel (als je daar nog langs wil).
Bookdepository, google daar maar eens op want veel goedkoper dan hier in NL kopenquote:Op zaterdag 14 april 2012 00:42 schreef attamottamotta het volgende:
Zo ook geboekt, 3 weken naar China / Hong Kong eerste 3 weken van september
Nu LP kopen!
Yangshuo aan te raden, vet mooi en lekker fietsenquote:Op woensdag 18 april 2012 19:06 schreef Hashtag het volgende:
n.n.b > Jiuzhaigou of Yangshuo![]()
Waar zat jezelf aan te denken?
Dat is echt een keuze die je niet wil makenquote:Op donderdag 19 april 2012 18:25 schreef attamottamotta het volgende:
Ik twijfel inderdaad tussen yangshao en lijang. Maar voor die gebieden moet ik me nog iets meer inlezen...
ik dacht precies hetzelfdequote:Op vrijdag 20 april 2012 14:58 schreef Hashtag het volgende:
14 dagen is veel te kort. Wat wordt de route die je gaat volgen?
Tenzij je gaat binnenlands gaat vliegen, lijkt mij Yunan (Lijiang, Shangri-La) iets te tijdrovend voor de korte tijd dat je gaat. Dat zou je op een volgende trip (vooruitdenkenquote:Op donderdag 19 april 2012 18:25 schreef attamottamotta het volgende:
Ik twijfel inderdaad tussen yangshao en lijang. Maar voor die gebieden moet ik me nog iets meer inlezen...
yangshuo nogsteeds.quote:Op vrijdag 20 april 2012 15:42 schreef Hashtag het volgende:
Hoe vind jij zoveel tijd om op dit forum te zitten tijdens zo'n reis? Vandaar waarschijnlijk dat je ook weer terug wilt? Waar zit je op dit moment? Yangshuo nog steeds?
Yes, 14 dagen lijkt inderdaad kort! Maar mijn vriendin heeft een half jaar in Beijing gewoond. Ze is inmiddels redelijk bekend daar. Vanuit daar gaan we een route uitstippelen. Al ben ik niet van plan om door heel China te cruisen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 14:58 schreef Hashtag het volgende:
14 dagen is veel te kort. Wat wordt de route die je gaat volgen?
Fantastich hostel! Toen wij er waren zat die kroeg ook stampvol met chinezen elke dag. Ook hilarisch was de reisleidster naar het terracottaleger: "Lady DjaDja"quote:Op donderdag 12 april 2012 16:11 schreef Maloney het volgende:
[..]
Was inderdaad verrassend druk in die kelder. En dat terwijl het bier boven een stuk goedkoper was (gelukkig kon je het zonder probleem mee naar beneden nemen).
Inderdaad! Lady DjaDja en haar Sitting Archer. My name is [allang vergeten] but you can call me Lady DjaDja.quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:18 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Fantastich hostel! Toen wij er waren zat die kroeg ook stampvol met chinezen elke dag. Ook hilarisch was de reisleidster naar het terracottaleger: "Lady DjaDja"
quote:Op zaterdag 21 april 2012 14:18 schreef Gangster-Engel het volgende:
[..]
Fantastich hostel! Toen wij er waren zat die kroeg ook stampvol met chinezen elke dag. Ook hilarisch was de reisleidster naar het terracottaleger: "Lady DjaDja"
wie wat waar kan je dat omwisselen?!quote:Op zondag 22 april 2012 12:59 schreef Hashtag het volgende:
Wissel je LP China om voor een LP Thailand.
Geen ervaring met pakketjes sturen naar Nederland vanuit China. Maar ik wens je succes.
Beste users, ik kom 5 mei aan in Shanghai en wil 9 mei met de HSL naar Beijing. Geldt bovenstaande nog steeds? Kan ik gewoon als ik in Shanghai aankom nog zeker weten een ticket krijgen voor de 9e of kan ik toch beter m'n ticket laten brengen bij m'n hostel via een van de bekende websites.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:09 schreef rotflmao het volgende:
Het is wel mogelijk via Chinese reisbureaus tickets te reserveren. Je stuurt hen dan een kopie van je paspoort en zij kopen het ticket voor je, maar vaak is dit voor een flinke vergoeding. Aangezien ik nog nooit in een hogesnelheidstrein van Beijing naar Shanghai heb gezeten die vol zat lijkt het me niet echt nodig. Koop het ticket gewoon zodra je in Beijing aankomt.
Onzin.quote:Op dinsdag 24 april 2012 09:40 schreef Hashtag het volgende:
Ik zou toch kijken of je van tevoren al een ticket kan boeken (10 dagen van tevoeren). Als je op 5 mei pas een kaartje voor 9 mei durf ik met zekerheid te zeggen dat er niks meer beschikbaar is. En voornamelijk op dit drukke traject (wel erg vette trein trouwens).
Ik weet niet of je al een hostel of hotel hebt geboekt maar je zou hen kunnen mailen met de vraag of ze voor je een ticket kunnen regelen. Succes.
Ik ben wel toerist maar ik heb wel allemaal afspraken daarquote:Op woensdag 25 april 2012 05:22 schreef rotflmao het volgende:
Inderdaad, een dag van tevoren lukt meestal prima voor dit traject. Als je op de dag dat je aankomt meteen een kaartje koopt zul je dus geen problemen hebben. De Chinese vakantie is dan ook alweer voorbij.
Als je in China als toerist bent zou ik trouwens de nachttrein aanbevelen. Je vertrekt dan 's avonds net na acht uur uit Shanghai en komt 's ochtends voor acht uur aan in Beijing. Het scheelt je een overnachting in een hotel en je houdt uiteindelijk heel wat meer tijd over om de toerist uit te hangen, doordat je overdag niet in de trein zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |