Alles went... behalve vrouwen met ongeschoren okselsquote:Op zondag 17 juli 2011 21:24 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik had een prima tijd in China in de zomer. Alleen het is wel ongelofelijk heet ja, en de luchtvochtigheid in veel gebieden, daar word je ook niet vrolijk van. Maar alles went.
Beetje de studentes opzoeken, die zijn wat meer 'verwesterd'.quote:Op maandag 18 juli 2011 07:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Alles went... behalve vrouwen met ongeschoren oksels
Hmm... vond ik tegenvallenquote:Op maandag 18 juli 2011 13:13 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Beetje de studentes opzoeken, die zijn wat meer 'verwesterd'.
Kies de nieuwstequote:Op woensdag 27 juli 2011 17:20 schreef T.O.P het volgende:
Weet iemand of de Rough Guide of de Lonely Planet een betere keuze is voor China?
Sowieso, als je in Beijing waarom zou je informatie uit de LP willen vergaren? Zelf alles ontdekken is hoe je moet rollen in Zhongguo.quote:Op donderdag 28 juli 2011 13:01 schreef XL het volgende:
Ik zit inmiddels enkele dagen in China met de laatste lonely planet uit de bieb en ik vind hem erg matig. Zeker de minste lp waar ik mee gereisd heb. De tips gaan hier via via en na 4 dagen Beijing raak ik de lp niet meer aan. Hopelijk is het op de volgende stop beter
Bij transit kom je niet langs de douane, dus geen probleem.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef Thaitanium het volgende:
Ik ga einde van het jaar naar China en en kom waarschijnlijk begin december in Beijing aan.
Weten jullie hoe het zit met Visa's? Ik kom aan met een vlucht vanuit Seoul en wil daarna over land richting hongkong en daarna naar vietnam. Ik heb dus geen retour ticket ofzo. Krijg ik daarmee problemen?
Daarnaast vraag ik me het volgende af. Ik kan van te voren een visum regelen. Maar ik vlieg op 2 november vanuit Vladivostok naar Shanghai en stap daar over op een vlucht naar Tokio. Daar heb ik toch geen chinees visum voor nodig of wel? En mocht ik die wel hebben, stempelen ze hem dan niet af, waardoor ik alsnog een nieuwe moet aanvragen als ik vanuit Seoul reis?
Hij heeft het toch helemaal niet over Hong Kong? Hij vliegt door naar Tokyo.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:15 schreef Jabberwocky het volgende:
Waarschijnlijk moet je wel je outbound ticket richting Hong Kong hebben.
Nogmaals:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:46 schreef Thaitanium het volgende:
Is dat ook zo bij een overstap? Ik vlieg vanuit Vladivostok naar Shanghai. Dan moet ik overstappen en vlieg vanaf Shanghai naar Tokio. Dan ga ik als het goed is ook niet door de douane?
Ook heb ik gehoord dat als je China inkomt zonder dat je een outbound ticket hebt dat het problemen kan opleveren. Is dat zo?
Want anders kan ik hier in NL al een visum regelen en hoef ik dat niet meer in Korea te doen.
Bedankt
Ik neem dus aan dat jouw reis Vladivostok-Tokyo (met verplichte overstap in Shanghai) bij 1 vliegmaatschappij is geboekt. Dan zal die vliegmaatschappij jouw baggage meteen doorlabelen naar Tokyo, en hoef je dus niet je baggage op te halen in Shanghai om vervolgens je baggage weer in te checken (alleen dan zou je door douane hoeven).quote:Je moet dan wel je bagage in Vladivostok door laten labelen naar Tokyo (als het gewoon 1 reis is, Vladivostok-Tokyo, zal de airline hem altijd doorlabelen).
Volgens mij wel hoor:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:30 schreef T.O.P het volgende:
[..]
Hij heeft het toch helemaal niet over Hong Kong? Hij vliegt door naar Tokyo.
En volgens mij moet je bij een visum kunnen aantonen dat je ook weer weggaat, en je treinticket naar Hong Kong dus hebben.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef Thaitanium het volgende:
Weten jullie hoe het zit met Visa's? Ik kom aan met een vlucht vanuit Seoul en wil daarna over land richting hongkong en daarna naar vietnam. Ik heb dus geen retour ticket ofzo. Krijg ik daarmee problemen?
Dus je hebt echt 2 losse tickets geboekt van Vladivostok naar Tokyo?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 16:00 schreef Thaitanium het volgende:
Hmm dan zou ik dus 2 problemen hebben? Ik moet door de douane in Shanghai omdat ik moet overstappen op een andere airline?
En verder wilde ik vanaf Beijing juist op de bonnefooi gaan reizen. Eerst naar Xian etc.. Moet ik dan ergens een ticket nog regelen van te voren om te laten zien dat ik China weer uitga?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |