abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2011 @ 21:24:54 #51
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99592170
Ik had een prima tijd in China in de zomer. Alleen het is wel ongelofelijk heet ja, en de luchtvochtigheid in veel gebieden, daar word je ook niet vrolijk van. Maar alles went. :P
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  maandag 18 juli 2011 @ 07:08:23 #52
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_99608307
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 21:24 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik had een prima tijd in China in de zomer. Alleen het is wel ongelofelijk heet ja, en de luchtvochtigheid in veel gebieden, daar word je ook niet vrolijk van. Maar alles went. :P
Alles went... behalve vrouwen met ongeschoren oksels :X
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_99611022
Ohja, de ongeschoren oksels :') Gewoon eng soms.

China is ok in de maar herfst en winter zijn beter (nouja, behalve in het noorden).
  maandag 18 juli 2011 @ 13:13:48 #54
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_99616065
quote:
12s.gif Op maandag 18 juli 2011 07:08 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Alles went... behalve vrouwen met ongeschoren oksels :X
Beetje de studentes opzoeken, die zijn wat meer 'verwesterd'. :P
  maandag 18 juli 2011 @ 13:40:14 #55
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_99617034
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 13:13 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Beetje de studentes opzoeken, die zijn wat meer 'verwesterd'. :P
Hmm... vond ik tegenvallen :X zelfs de Tsinghua dame die gedaan heb was ongeschoren

Degene die in het buitenland gestudeerd hebben zijn wel een stuk westerser!
Thucydides
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:20:38 #56
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100011450
Weet iemand of de Rough Guide of de Lonely Planet een betere keuze is voor China?
:-)
  woensdag 27 juli 2011 @ 17:29:40 #57
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100011742
Uit die twee zou ik altijd voor Lonely Planet kiezen. :)
  donderdag 28 juli 2011 @ 11:15:09 #58
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_100039612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 17:20 schreef T.O.P het volgende:
Weet iemand of de Rough Guide of de Lonely Planet een betere keuze is voor China?
Kies de nieuwste :)
China veranderd nogal rap; een jaar ouder kan veel verschil maken.

Persoonlijk heb ik liever de Rough Guide, omdat die een iets andere focus heeft/je op plekken komt met iets minder buitenlanders...
Thucydides
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:01:38 #59
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_100043376
Ik zit inmiddels enkele dagen in China met de laatste lonely planet uit de bieb en ik vind hem erg matig. Zeker de minste lp waar ik mee gereisd heb. De tips gaan hier via via en na 4 dagen Beijing raak ik de lp niet meer aan. Hopelijk is het op de volgende stop beter
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:06:09 #60
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_100043552
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:01 schreef XL het volgende:
Ik zit inmiddels enkele dagen in China met de laatste lonely planet uit de bieb en ik vind hem erg matig. Zeker de minste lp waar ik mee gereisd heb. De tips gaan hier via via en na 4 dagen Beijing raak ik de lp niet meer aan. Hopelijk is het op de volgende stop beter
Sowieso, als je in Beijing waarom zou je informatie uit de LP willen vergaren? Zelf alles ontdekken is hoe je moet rollen in Zhongguo.
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:31:30 #61
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100044493
Ik vind LP zelf handiger dan Rough Guide (in het algemeen) omdat daar plaatsnamen in karakters bij staan, en er staat concreet welke treinen en bussen er gaan. Dat vind ik wel handig, en bij Rough Guide vond ik dat wat onoverzichtelijk. Maar ik heb het dus over de gidsen in het algemeen en niet zozeer China.

Voor alle andere dingen heb je geen van beide nodig omdat je alleen maar toeristen met dezelfde gids tegenkomt dan (de grote monumenten die je sowieso bezoekt uitgezonderd, maar ga toch geen hotels en restaurants uitkiezen via een gids).
pi_100084682
Ik ga einde van het jaar naar China en en kom waarschijnlijk begin december in Beijing aan.

Weten jullie hoe het zit met Visa's? Ik kom aan met een vlucht vanuit Seoul en wil daarna over land richting hongkong en daarna naar vietnam. Ik heb dus geen retour ticket ofzo. Krijg ik daarmee problemen?

Daarnaast vraag ik me het volgende af. Ik kan van te voren een visum regelen. Maar ik vlieg op 2 november vanuit Vladivostok naar Shanghai en stap daar over op een vlucht naar Tokio. Daar heb ik toch geen chinees visum voor nodig of wel? En mocht ik die wel hebben, stempelen ze hem dan niet af, waardoor ik alsnog een nieuwe moet aanvragen als ik vanuit Seoul reis?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:09:32 #63
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100084989
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef Thaitanium het volgende:
Ik ga einde van het jaar naar China en en kom waarschijnlijk begin december in Beijing aan.

Weten jullie hoe het zit met Visa's? Ik kom aan met een vlucht vanuit Seoul en wil daarna over land richting hongkong en daarna naar vietnam. Ik heb dus geen retour ticket ofzo. Krijg ik daarmee problemen?

Daarnaast vraag ik me het volgende af. Ik kan van te voren een visum regelen. Maar ik vlieg op 2 november vanuit Vladivostok naar Shanghai en stap daar over op een vlucht naar Tokio. Daar heb ik toch geen chinees visum voor nodig of wel? En mocht ik die wel hebben, stempelen ze hem dan niet af, waardoor ik alsnog een nieuwe moet aanvragen als ik vanuit Seoul reis?
Bij transit kom je niet langs de douane, dus geen probleem.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:15:39 #64
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100085245
Waarschijnlijk moet je wel je outbound ticket richting Hong Kong hebben. :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:30:53 #65
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100085930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:15 schreef Jabberwocky het volgende:
Waarschijnlijk moet je wel je outbound ticket richting Hong Kong hebben. :)
Hij heeft het toch helemaal niet over Hong Kong? Hij vliegt door naar Tokyo.

Thaitanium, maak je geen zorgen, zolang je niet door de douane gaat heb je geen problemen. Je moet dan wel je bagage in Vladivostok door laten labelen naar Tokyo (als het gewoon 1 reis is, Vladivostok-Tokyo, zal de airline hem altijd doorlabelen).
pi_100086530
Is dat ook zo bij een overstap? Ik vlieg vanuit Vladivostok naar Shanghai. Dan moet ik overstappen en vlieg vanaf Shanghai naar Tokio. Dan ga ik als het goed is ook niet door de douane?

Ook heb ik gehoord dat als je China inkomt zonder dat je een outbound ticket hebt dat het problemen kan opleveren. Is dat zo?

Want anders kan ik hier in NL al een visum regelen en hoef ik dat niet meer in Korea te doen.

Bedankt
pi_100086831
Dus eigenlijk, kan ik zonder problemen een visum hier regelen, zodat ik als ik dan in december (na japan en korea) in china aankom deze gewoon kan gebruiken :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:55:37 #68
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100086889
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:46 schreef Thaitanium het volgende:
Is dat ook zo bij een overstap? Ik vlieg vanuit Vladivostok naar Shanghai. Dan moet ik overstappen en vlieg vanaf Shanghai naar Tokio. Dan ga ik als het goed is ook niet door de douane?

Ook heb ik gehoord dat als je China inkomt zonder dat je een outbound ticket hebt dat het problemen kan opleveren. Is dat zo?

Want anders kan ik hier in NL al een visum regelen en hoef ik dat niet meer in Korea te doen.

Bedankt
Nogmaals:
quote:
Je moet dan wel je bagage in Vladivostok door laten labelen naar Tokyo (als het gewoon 1 reis is, Vladivostok-Tokyo, zal de airline hem altijd doorlabelen).
Ik neem dus aan dat jouw reis Vladivostok-Tokyo (met verplichte overstap in Shanghai) bij 1 vliegmaatschappij is geboekt. Dan zal die vliegmaatschappij jouw baggage meteen doorlabelen naar Tokyo, en hoef je dus niet je baggage op te halen in Shanghai om vervolgens je baggage weer in te checken (alleen dan zou je door douane hoeven).

Jij kan gewoon de bordjes transit volgen als je aankomt, waarbij je dus in de vertrekhallen ruimtes (achter de douane) blijft.

Je komt bij een overstap normaal nooit langs douane (dat is waar ze je paspoort stempelen), tenzij je tickets bij verschillende vliegmaatschappijen hebt geboekt en je je bagege opnieuw zou moeten inchecken (voor de douane).
pi_100089750
Nou.. dan zou ik het dus wel hebben? Ik heb mn tickets wel in een keer geboekt. Maar Vladivostok naar Shanghai is met Vladivostok Air.. Vervolgens vlieg ik met een andere maatschappij naar Tokio.

Dat is dus wel door de douane en dus wel een stempel?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 15:24:56 #70
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100089854
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:30 schreef T.O.P het volgende:

[..]

Hij heeft het toch helemaal niet over Hong Kong? Hij vliegt door naar Tokyo.
Volgens mij wel hoor:

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:01 schreef Thaitanium het volgende:
En volgens mij moet je bij een visum kunnen aantonen dat je ook weer weggaat, en je treinticket naar Hong Kong dus hebben.
pi_100091057
Hmm dan zou ik dus 2 problemen hebben? Ik moet door de douane in Shanghai omdat ik moet overstappen op een andere airline?

En verder wilde ik vanaf Beijing juist op de bonnefooi gaan reizen. Eerst naar Xian etc.. Moet ik dan ergens een ticket nog regelen van te voren om te laten zien dat ik China weer uitga?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:03:22 #72
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_100091168
Wat ik zelf deed is de reis vastleggen en daarna de boel weer cancellen zodra ik het visum had. Dan ben je wel wat reserveringskosten kwijt, maar so be it, dat is wel te overzien. :)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 16:11:12 #73
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_100091477
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 16:00 schreef Thaitanium het volgende:
Hmm dan zou ik dus 2 problemen hebben? Ik moet door de douane in Shanghai omdat ik moet overstappen op een andere airline?

En verder wilde ik vanaf Beijing juist op de bonnefooi gaan reizen. Eerst naar Xian etc.. Moet ik dan ergens een ticket nog regelen van te voren om te laten zien dat ik China weer uitga?
Dus je hebt echt 2 losse tickets geboekt van Vladivostok naar Tokyo?

Mja, dan zal je toch echt je tassen opnieuw moeten inchecken in dit geval, en dat gebeurd altijd bij de incheckbalies die vóór de douane zitten.

Misschien kan je een multiple/double entry visum regelen?

EDIT: Zat net ff te googlen op Chinese via (kan je zelf ook trouwens, is niet moeilijk), maar er bestaan gewoon double entry visa, dus er is heel geen probleem.
pi_100091784
Ik weet van google en het multiple entry visa ja, maar dan gaan de kosten omhoog vandaar:)

De tickets zijn overigens ook niet los geboekt, bij 1 ticketaanbieder, maar het ticket was met een overstap op een andere maatschappij, vandaar
pi_100092062
Plus, bij een multiple entry visum heb je een retourticket of iets dergelijks nodig. Dat was ik eigenlijk niet van plan..

Flink gedoe in ieder geval :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')