ik snap dat een eerste zwangerschap eng is, je weet niet wat er op je afkomt en hoe alles zal verlopen.. je hoort mij ook niet klagen over ieders ervaring en pijntjes hier, bekkenklachten oid.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou eigenlijk mijn oude postings terug moeten lezen om te kijken of ik hier veel heb zitten zeuren. Ik heb me geprobeerd in te houden.Het is ook niet goed om te zwelgen.
Ik weet nog wel dat ik de periode van 38-40 weken het zwaarst vond. Ik had geen controles meer, ik had een stomme afspraak gehad in het ziekenhuis, voelde me aan m'n lot overgelaten en ik sliep maar niet. Daarna ging het weer wat beter, vooral omdat ik een verloskundige trof die het wat draaglijker voor me probeerde te maken door me wat vaker langs te laten komen en een slaappil te geven. Die heeft me er echt doorheen geloodst!
Anyhow, Juud, ik hoop dat het gewoon vanzelf op gang komt allemaal! Da's veel fijner dan een ingeleide bevalling.
Mefke, laat je even weten hoe het met je gaat?
In theorie klinkt dat heel redelijk, maar in de praktijk heb je het op een bepaald moment meestal wel gehad. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen, want jij hebt je portie wel gehad!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:04 schreef Kleurdoos het volgende:
dat vind ik overdreven. het is een zwangerschap, van max 42 weken. als je daar gewoon vanuit gaat aan t begin, dan is er niets aan t handje.
Kom op zeg! Laat mefke lekker zoals ze is. Zij vindt het niet leuk om zwanger te zijn en heeft het er erg zwaar mee, dat moet kunnen toch? Niet elke zwangerschap is fijn. Ze is ongetwijfeld super blij dat ze een kindje krijgt, alleen niet de weg er naar toe.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:42 schreef Kleurdoos het volgende:
ik geloof dat KD naar KD verwees en niet naar ons 'stralende middelpunt mefke'
heb je mij zien posten dat Jij niet dankbaar genoeg bent omdat je zo'n zeikerd bent?
Je ziet het wel erg zwart wit. Je word nergens als boeman afgeschilderd. Volgens mij vind iedereen het fijn om regelmatig een update te lezen van je en leeft iedereen ontzettend mee met de vervelende zwangerschap van je.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:39 schreef mefke79 het volgende:
deze zeikerd is het echt meer dan beu om afgeschilderd te worden als een boeman en een zeikwijf. Prima dat er zijn die zo redeneren, maar snap dan ook dat de lol er helemaal af is om nog te vertellen hoe het gaat. En ja be, het voelt heel raar om 'ineens' van jou een posting te zien staan waarin ik even terechtgeroepen wordt.
Ik twijfelde al eerder, maar voor mij is de lol eraf. Kennelijk is het tegenwoordig hip om maar zo lang mogelijk door te rennen en wordt je geprezen als je tot week 38 doorwerkt. Neem van mij aan, ik had er heel wat voor over gehad om uberhaupt nog te kunnen lopen.
En om dan maar te roepen dat ik niet dankbaar genoeg ben om zwanger te zijn, zoals kd dan zegt, vind ik gewoon laag bij de grond en gemeen. Zoals wel vaker gezegd: nee, ik vind zwanger zijn niet leuk en ik vind dat ook voor die mening ruimte kan en moet zijn.
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:44 schreef Oognip het volgende:
[..]
Kom op zeg! Laat mefke lekker zoals ze is. Zij vindt het niet leuk om zwanger te zijn en heeft het er erg zwaar mee, dat moet kunnen toch? Niet elke zwangerschap is fijn. Ze is ongetwijfeld super blij dat ze een kindje krijgt, alleen niet de weg er naar toe.
Maar om nou mefke zo af te zeiken vind ik niet nodig en dat zal haar ook niet helpen. Misschien kun je het af en toe ook negeren. Ik ben wel benieuwd naar de zwangerschap van mefke en op deze manier blijft ze niet posten en dat zou ik heel jammer vinden.
Mef
waarom is dat? had je met Rienk problemen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:47 schreef Vlindur het volgende:
Ik krijg steeds een echo omdat ze bij mij moeten kijken of de baby's lever, nieren en vruchtwater nog allemaal voldoende zijn. Wordt dat minder wijst het er op dat hij/zij ziek wordt/is.
Ook moet ik elke keer bloedprikken. 2 tot 3 buizen vol om te kijken naar de waardes. Bang voor naalden ben ik niet meer. Maar fijn is het niet!
Haha zeg ik nu heel dapper. Totdat ik straks weer 41 weken ben en het spuug zat ben. maar dan zeg ik het lekker niet, want kan mezelf natuurlijk niet laten kennen he!!quote:
Rhesusfactor toch?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:49 schreef bitterend het volgende:
[..]
waarom is dat? had je met Rienk problemen?
Wacht maar, jij bent straks ook terminaal zwanger :pquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:50 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha zeg ik nu heel dapper. Totdat ik straks weer 41 weken ben en het spuug zat ben. maar dan zeg ik het lekker niet, want kan mezelf natuurlijk niet laten kennen he!!
Ja ik ga vast de eerste zijn waarvan de baby blijft zitten. Weet het zekerquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wacht maar, jij bent straks ook terminaal zwanger :p
ooooh dus nu mag niemand meer klagen omdat we blij moeten zijn dat we zwanger zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:54 schreef charmed_angel het volgende:
Ik als lurker vind het ook leuk om jullie updates te lezen.
Maar ik vond ook wel dat mefke79 een beetje aanvallend benaderd werd
Maar kom op het is een forumBe happy
Jullie zijn allemaal zwanger en wees daar blij mee
Ik zou zo wel willen ruilen met jullie hoor! Inclusief alle pijntjes enzo
En Juud! Kom op! Het is lekker spannend hier allemaal![]()
Stelletje gekkies
haha ja!! ik ben 15 weken en zoooo moe!! ook regelmatig misselijk en overgeven...ben benieuwd wanneer ik me fitter ga voelen...op werk na de lunch val ik bijna in slaap...en in de middag kan ik me niet meer concentreren!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:02 schreef Jipster het volgende:
Hier vandaag 18 weken, klinkt al heel watMet baby gaat alles goed, maar zelf nog wel last van overgeven, vandaag ook weer. Maar rond 11-12 uur is de misselijkheid altijd wel weg. Vandaag een beetje een offday, want ook heel moe. Ik hoop echt dat die misselijkheid en moeheid nog wel minder gaan worden... al die mensen zeggen, joh vanaf 12 weken verdwijnt alles als sneeuw voor de zon! Ik: uhmm ben al 18 weken hoor..
Maar zolang met kindje alles goed gaat ben ik tevreden
![]()
Hier nu 4 echo's gehad. En over 2 weken de 20-wk echo... Spannend!
gedaan. En netaan droog gehoudenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou eigenlijk mijn oude postings terug moeten lezen om te kijken of ik hier veel heb zitten zeuren.
Krijg spontaan zin om te klagen nuquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ooooh dus nu mag niemand meer klagen omdat we blij moeten zijn dat we zwanger zijn
nee je helpt heel erg CA![]()
tuurlijk wel schatjepatatjequote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ooooh dus nu mag niemand meer klagen omdat we blij moeten zijn dat we zwanger zijn
nee je helpt heel erg CA![]()
Dank je, ik was op zoek naar woorden om precies dat te zeggen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:50 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij ging de post van BE niet eens over hoe wie dan ook over zichzelf post, maar de projectie van mefkes post over hoe juud zich wel zou voelen. En sorry mef, maar daarin moet ik BE wel een beetje gelijk geven. Jij hebt het kennelijk erg zwaar, dat geloof ik zeker, maar een ander kan het best heel anders ervaren. Dus om dan te zeggen dat die ander het tot donderdag echt niet gaat trekken, is gewoon wat veel, denk ik.
Verder zit deze zwangerschap er bijna op, je kunt weer bijna ontzwangeren en jezelf worden en dan zie je het allemaal vast weer wat fijner. Sterkte nog even!
En dat is dan weer de aard van dit beestje, dat kan ik nooit zo goed.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
en ik ben altijd benieuwd daar wat een ieder te melden heeft; zowel positief als negatief..
en als iets me teveel stoort, dan probeer ik dat te negeren.
De termijnecho was bij mijn vk. Daar was de apparatuur echter niet geschikt om de combinatietestecho te maken. Daarvoor moesten we naar het echocentrum verbonden aan het zh.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:06 schreef bitterend het volgende:
Aventura : een termijn echo EN een combinatietest echo?? waarom 2 apart? ik zou het wel leuk vinden hoor...ik snap wel dat elke keer naar het ziekenhuis geen pret is...maar mijn laatste echo is met 11 weken...en dat vind ik zo lang geleden!
Hart luisteren? bloeddruk meten?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:09 schreef Beregd het volgende:
Bij ons doen ze ook elke controle een echo (België).
Ik snap het wel, we zijn nu al elke keer in 10 min. buiten, snap niet wat we er anders zouden moeten komen doen elke maand.
Wij hadden ook geen echo tussen de 12 en 20 weken. Dat is echt vrij normaal, en veel mensen vinden die periode ook lang en onduidelijk. Zeker omdat je ook mog niet altijd beweging voelt. Zal voor veel vrouwen herkenbaar zijn!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:06 schreef bitterend het volgende:
Aventura : een termijn echo EN een combinatietest echo?? waarom 2 apart? ik zou het wel leuk vinden hoor...ik snap wel dat elke keer naar het ziekenhuis geen pret is...maar mijn laatste echo is met 11 weken...en dat vind ik zo lang geleden!
Natuurlijk is dat naar haar toe niet zo fijntjes, maar van de andere kant heel begrijpelijk van mensen die het met die twee echo's moeten doen. Hoeveel mensen zouden niet heel graag eens een keertje extra spieken?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:06 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn nichtje is nu ook zwanger van de derde en moet ook via de gyn. Dis ivm 2 heel vroeg geboortes van de andere jongens. Nu zijn er gewoon mensen in onze omgeving die jaloers op der zijn omdat ze bij elke controle een echo krijgt. Mijn nichtje zegt ook al: Liever niet dat ik gewoon via de vlos thuis kan bevallen dan elke keer dit!!
Dat inderdaad. Als mensen daar nou eens wat vaker aan zouden willen denken voor ze over een ander oordelenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:11 schreef bitterend het volgende:
Aventura zeker weten!! daarom heb ik een extra echo gepland voor het geslachtsbepaling! ook om te kijken of alles nog goed is natuurlijk!
miss...ja inderdaad! het is ook nooit goed he hihi
Spannend! Ik vond die periode echt voorbij kruipen. Er gebeurt eigenlijk weinig, in het begin voelde ik nog niet veel, ik was eigenlijk best fit en geen kwaaltjes, nog geen last van buik die in de weg zat, ik wist nog niet wat het geslacht zou zijn. Nog veel te vroeg (vond ik) om al veel te winkelen. Al wel lang genoeg zwanger om bepaalde dingen te missen (drank, mijn favoriete eten, etc.)kortom echt net niks allemaal.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:11 schreef bitterend het volgende:
Aventura zeker weten!! daarom heb ik een extra echo gepland voor het geslachtsbepaling! ook om te kijken of alles nog goed is natuurlijk!
Ja keertje extra kijken is altijd leuk. Maar dat je jaloers bent omdat zij elke keer mag vind ik heel anders.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat naar haar toe niet zo fijntjes, maar van de andere kant heel begrijpelijk van mensen die het met die twee echo's moeten doen. Hoeveel mensen zouden niet heel graag eens een keertje extra spieken?
Je hebt natuurlijk jaloers en jaloers. Ik denk dat er niemand is die denkt of zegt; ik wil ruilen, dan krijg ik tenminste die echo's en dan neem ik de problemen maar op de koop toe.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:18 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja keertje extra kijken is altijd leuk. Maar dat je jaloers bent omdat zij elke keer mag vind ik heel anders.
Goh wat lief en knap dat je daaraan denkt en nog weet tussen al deze postersquote:Op dinsdag 7 juni 2011 15:59 schreef Jose81 het volgende:
Oh, vergeet ik te reageren op Time Jumper: jullie kregen toch vandaag na half 5 de uitslag van de vlokkentest (of was het nou de combinatietest)?? Ik duim voor jullie!!![]()
Ik heb 3 pagina's geleden hierover gereageerd he mutsquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:25 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Goh wat lief en knap dat je daaraan denkt en nog weet tussen al deze posters![]()
![]()
Maar morgen krijgen we de uitslag van die vruchtwaterpunctie.
Ben nu al zenuwachtig aan het worden, oh jee, dat is klagen![]()
![]()
Ja komt door mijn zwangerschap, dan vergeet je dingenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:27 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik heb 3 pagina's geleden hierover gereageerd he muts![]()
Bij mij hadden ze een eigen apparaat maar desondanks alleen bij 9wkn een termijnecho op de praktijk zelf. Omdat ik met uitdroging in het ziekenhuis lag en later mijn buik te klein was heb ik er nog twee extra gehad maar anders was het bij mij ook bij twee echo's gebleven.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:28 schreef Deepfreeze het volgende:
Het verschilt in NL ook of je VK een eigen echoapparaat heeft. Wij moeten naar een extern bureau, en dan worden alleen die van 12 en 20 vergoed. Extra echo's om medische redenen gebeuren in het ziekenhuis.
Alleen als je eigen VK een echoapparaat heeft, kunnen ze makkelijker spieken, net zoals bij de gyn..
Dito, mijn verloskundigen hadden ook een eigen apparaat, maar deden alleen de termijn-, groei-, en liggingsecho's. Om SEO's te mogen doen moet er ook een aparte bevoegdheid zijn geloof ik. Niet iedere verloskundige met een echo opleiding mag ook SEO's doen. Ofzoiets. Ik moest in elk geval ook naar een apart echobureau voor de nekplooimeting en de SEO.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Bij mij hadden ze een eigen apparaat maar desondanks alleen bij 9wkn een termijnecho op de praktijk zelf. Omdat ik met uitdroging in het ziekenhuis lag en later mijn buik te klein was heb ik er nog twee extra gehad maar anders was het bij mij ook bij twee echo's gebleven.
Mefke ik lees nergens terug dat je morgen ingeleid wordt maar wellicht dat men dat via andere kanalen weet. Zet hem op morgen. Je eigenste Tienus komt er gewoon echt aan nu!
jij kroop anders ook voor hoor, toenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 17:18 schreef Vlindur het volgende:
Sjonge zeg. Jammer dat het soms zo moet.
Mef, dikke zoen voor je![]()
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik zwanger zijn ook geen klap aan vind. Van mij zou het wel een maand mogen duren ofzo. Maar binnen een maand een heel kind bakken lukt niet, dus daar heeft de natuur goed over nagedacht.Niet dat ik klachten ofzo heb. Ik vind er gewoon niks aan! Niks geen roze wolk, maar gewoon leven naar je einddoel. Het kind er uit krijgen. Goed gezond en helemaal heel als het ff kan. en daar doe ik dan maar mijn best voor
![]()
Ik weet nog dat mn zwangerschap met Rienk hier vooral heel gezellig wasToen was voor de meesten van mijn periode ook nog alles nieuw
En dat BJ toen zomaar voordrong
![]()
![]()
![]()
![]()
Bitterend. Ik heb/wij hebben Rhesus antagonisme, kort gezegd, mijn bloedgroep is verschillend met de baby. ik kán de baby ziek maken als ons bloed met elkaar in aanraking komt. Bij Rienk was de kans aannemelijk en nu bij een 2e schijnt dat groter te zijn. Dus ik moet goed in de gaten worden gehouden.
Komt er nog eens als extra bij dat ik nogal raar bloed heb. Mocht ik leeg bloeden en ik krijg geen speciaal bloed dan stol ik van andermans bloed
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou eigenlijk mijn oude postings terug moeten lezen om te kijken of ik hier veel heb zitten zeuren. Ik heb me geprobeerd in te houden.Het is ook niet goed om te zwelgen.
Pff effe op dat linkje gelezen, wat een info zeg. Nadat ik 2x het woord vruchtwaterpunctie ben tegengekomne heb ik maar weggekliktquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:47 schreef Vlindur het volgende:
Bitterend. Ja dat houden we, dat komt omdat mijn man 'homozygoot' is. Dat is een heel sterk gen dat hij door geeft. De kinderen krijgen zijn bloedgroep (ofzo)
Ik weet het allemaal ook niet héél precies hoor. Ben bang dat ik mijzelf er dan nogal bang mee maak. Maar zoals het nu lijkt komt het allemaal dik in orde. Rienk is ook niet ziek geworden![]()
Het kán allemaal. Het hoeft niet![]()
linkje
Thanks, ja ik dacht altijd dat ik wel zou willen trouwen met mooi en wat warmer weer tot mn vriendin vorig jaar getrouwd is en er ontzettend veel sneeuw lag, en de foto's zagen er zo ontzettend mooi uit en was zo'n mooie dag dat ik van gedachten ben veranderd haha.quote:MissJones!Gefeliciteerd!
Wat leuk voor jullie! En trouwen in de winter is super
! Enne... als er geen sneeuw ligt; er zijn ook leuke foto-plekken waar ze met spuitsneeuw werken
Ja, ik snap dit en dat extra spieken fijn is, maar daar heb je tegenwoordig gelukkig ook pretecho's etc. voor, als je echt wilt. Ik bedoel er zijn tegenwoordig in elk geval mogelijkheden.. Maar ik snap heel goed dat de periode tussen 12 weken en 20 heel lang is en weinig spieken ook heel jammer. Maar ook ik zou liever niet in het ziekenhuis lopen en niet perse in het ziekenhuis moeten bevallen e.d. Je krijgt toch niet voor niets die echo's.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat naar haar toe niet zo fijntjes, maar van de andere kant heel begrijpelijk van mensen die het met die twee echo's moeten doen. Hoeveel mensen zouden niet heel graag eens een keertje extra spieken?
In Nl gaat ook veel via de verloskundige, terwijl in andere landen veel rechtstreeks via gynaecologen gaatquote:Op dinsdag 7 juni 2011 16:24 schreef bitterend het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat we in NL zo zuinig zijn met echo's?
In Frankrijk heb je ook 2x zoveel...
komt het omdat het duur is? of vinden ze het niet nodig?
Doorsnee was dat he?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:38 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vroeg t wel ff tijdens de echo hoor, maar elins broertje heeft een kleiner hoofd dan elin had/heeft
die had bijna 38 cm ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |