Welkom Clauwee en MissMuppet!
MissJones!

Gefeliciteerd!

Wat leuk voor jullie! En trouwen in de winter is super

!
Enne... als er geen sneeuw ligt; er zijn ook leuke foto-plekken waar ze met spuitsneeuw werken 
Cyntiaaa, gefeliciteerd met je verjaardag!
Evenstar, wat fijn zeg dat het nu zo goed gaat! Super!
Mefke en Juud, sterkte met de allerlaatste loodjes!
En Mefke, ik vind het wèl heel leuk om gewoon van je te blijven horen! Als je toch niet meer om het hoekje komt spieken, wens ik je in ieder geval heel veel sterkte voor de bevalling...
Vlindur, over echo's...hier heb ik ze gehad met:
7 weken (ivm een bloeding)
9 weken (controle na de bloeding en gelijk termijn echo)
20 weken (SEO + echo bij de gynaecoloog)23 weken (echo met mijn klas, was een extraatje en erg leuk!
)
26 weken (pret-echo bij Babyview)30 weken (groei-echo, is inderdaad nieuw en is bij onze praktijk standaard nu)
35 weken (liggings echo)
Ik krijg nu in principe geen echo meer...
Aventura...

weet je wat zo lekker is aan opruimen enzo? Straks heb je je hele huis gehad!
Ik ken het ook wel.. ik heb alle keukenkastjes uitgemest, de kast achter waar de schoonmaakspullen enzo instaan, de schuur, gisteren de kast en de nachtkastjes op onze slaapkamer, vanmorgen heb ik gerommeld achter het gordijn op zolder (opslagruimte), de tafellades in de woonkamer zijn opgeruimd. Een paar weken terug heb ik de lades in de badkamer opgeruimd... Echt... zo lekker! Alles is gewoon een keer goed uitgemest...
Gistermiddag ben ik met Bas naar de kapper geweest. Toen ik thuis kwam, zag ik dat

de box in huis had gezet... Toen ik later naar boven liep om Bas naar bed te brengen, deed ik onze slaapkamer deur open en zag dat het bed op klossen staat (JAAA! HET IS GELUKT!

Het waren er trouwens 12 en geen 16.. scheelt weer, haha

) en

zei dat hij ook de badkamer helemaal schoon had gemaakt. Beneden belde

een vriend van ons op die even zou komen helpen met de klossen van de week en hij zei 'zo... van mij mag de kleine komen'...
Vanmorgen toen Bas naar de speelzaal was, ben ik begonnen met de was en heb de spullen voor de box gepakt. Nu ben ik allemaal knuffeltjes aan het wassen en de hoes van het voedingskussen... Het zijn echt de aller-, allerlaatste dingetjes die nog gedaan moeten worden. Het is nog steeds een gek idee dat er hier binnenkort weer zo'n kleine hummel is... het is zo snel gegaan!

Morgen ben ik alweer 37 weken op weg...en mag ik gewoon officieel bevallen!!
Over zeiken of niet tijdens een zwangerschap... Inderdaad, iedereen is anders en beleeft het anders. Ik heb nergens last van en huppel (lees: waggel

) nog vrolijk rond. Ik heb het geluk gewoon nog lekker op stap te kunnen gaan. Tuurlijk wordt het zwaarder, maar da's logisch. Des te meer reden om vaker op een terrasje te gaan zitten!

Maar als je een groot gedeelte -of je hele zwangerschap- allerlei kwaaltjes hebt of gewoon echt verrekt van de pijn, kan ik me voorstellen dat zwanger zijn geen pretje is.
Ook ik ben blij dat ik het 'voorrecht' twee keer heb mogen beleven van een zwangerschap en het hopelijk straks op de wereld zetten van een tweede kindje. Maar als we dan toch gaan/mogen zeiken; ik ben dus ontzettend bang voor de bevalling. Ik zie er vreselijk tegenop. Maar goed, het moet nou eenmaal... Kijk, ook hierin verschilt het van persoon tot persoon.
Ik hoop gewoon dat iedereen elkaar in z'n waarde laat... en ik dacht eerlijk gezegd dat dat ook heel goed ging

... en schrok wel een beetje van het 'vingertje wijzen' (tenminste, zo komt het een beetje op mij over).