abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97774953
Mijn buurman wil in zijn achtertuin een vriescel plaatsen met de afmetingen 2 x 2,5 m en een hoogte van 2,5 m. Dit ding komt nagenoeg onder mijn slaapkamerraam te staan en neemt meer dan de helft van zijn tuin in beslag. Hij zegt de vriescel nodig te hebben voor z'n ijswinkel en wil er ook nog een soort van overkapping overheen bouwen.

Mijn vraag is: Mag dit zomaar? Volgens mij maakt zo'n ding behoorlijk wat geluid en hoort zoiets eigenlijk binnen te worden toegepast. Ik heb al contact opgenomen met bouw en woningtoezicht, maar nog geen reactie...
pi_97775038
Nee, het zorgt voor overlast en neemt een heel stuk van jouw grond in beslag. Dus hij zal iets anders moeten verzinnen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_97775044
Hij staat niet op mijn grond, maar op de grond van de buren. Wat overlast betreft, dat moet natuurlijk wel bewezen worden lijkt mij?
  maandag 6 juni 2011 @ 08:29:20 #4
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_97775053
Huur of koopwoning?
Tics van je petten.
pi_97775081
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:28 schreef Heinrichdederde het volgende:
Hij staat niet op mijn grond, maar op de grond van de buren. Wat overlast betreft, dat moet natuurlijk wel bewezen worden lijkt mij?
Oeps, verkeerd gelezen ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_97775111
Het betreft koop, dus min of meer vogelvrij ben ik bang...
  maandag 6 juni 2011 @ 08:35:00 #7
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_97775125
je woont boven de ijswinkel?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_97775160
Is de woning van je buurman ook gewoon een woning of een winkelpand?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97775193
Het huis is een gewone woning, z'n ijswinkel staat 5 km verderop...
  maandag 6 juni 2011 @ 08:40:50 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97775213
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:28 schreef Heinrichdederde het volgende:
je kunt 'm natuurlijk vragen om een geluidsstille vriescel te laten bouwen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97775216
Als het koelaggregaat ook 's nachts aanslaat heb je wel een punt. Even checken wat daarover in de avp staat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_97775240
Daar zijn regels voor. Zo mag deze koelcel een bepaald niveau qua decibel niet overstijgen. Meer info bij je gemeente.
pi_97775325
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:39 schreef Heinrichdederde het volgende:
Lijkt mij dat zoiets niet in de achtertuin van een woning mag staan.
Heeft hij al een bouwvergunning/ontheffing aangevraagd?
pi_97775390
Vergunningen zijn niet aangevraagd en de cel is al gekocht. Geluidsstil en modern zal het niet zijn, want gekocht via marktplaats
pi_97775487
Gewoon even nagaan bij de gemeente. In het ergste geval komt je buurman met een bijl achter je aan.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:02:06 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97775571
quote:
9s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:51 schreef Heinrichdederde het volgende:
Vergunningen zijn niet aangevraagd en de cel is al gekocht. Geluidsstil en modern zal het niet zijn, want gekocht via marktplaats
lekker dat je al van het negatieve uitgaat! Zeg gewoon tegen de buurman dat je akkoord gaat onder voorwaarde dat het ding geen geluidsoverlast veroorzaakt, en doet het ding dat toch dan moet hij daarvoor een oplossing verzorgen. Briefje opstellen met dit erop en handtekeningetejs eronder, klaar.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 juni 2011 @ 09:03:25 #17
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_97775594
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:39 schreef Heinrichdederde het volgende:
Het lijkt mij dat je zo'n installatie niet zonder vergunning in de tuin van een woonhuis mag plaatsen, bedrijfspand is misschien anders, maar zou zeker de gemeente raadplegen
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_97775619
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lekker dat je al van het negatieve uitgaat! Zeg gewoon tegen de buurman dat je akkoord gaat onder voorwaarde dat het ding geen geluidsoverlast veroorzaakt, en doet het ding dat toch dan moet hij daarvoor een oplossing verzorgen. Briefje opstellen met dit erop en handtekeningetejs eronder, klaar.
Terecht dat ts van het negatieve uitgaat.
Zie dat ding maar weer eens weg te krijgen als hij na een tijd geluidsoverlast veroorzaakt.
pi_97775736
Het is ook niet niks wat er geplaatst wordt, meer dan de helft van zijn tuin verdwijnt hierdoor. En als je weet hoeveel herrie een airco al maakt, dan zal zoiets zeker niet stiller zijn...

Contact met de gemeente is gelegd, wacht nog op een reactie...
pi_97775783
Er zijn toch maximum maten van dingen die je in je tuin mag plaatsen (vergunningvrij)? Ik meen 3 meter ofzo? Lijkt mij dat zolang hij daaronder blijft het geen probleem is.

MOcht dat ding echt geluidsoverlast gaan geven dan heb je wel een recht van klagen
Voor wat foto's, kijk hier
pi_97775803
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Onzin. Zodra dat ding geplaatst is, al dan niet illegaal, is het een ware kruistocht dat ding weer weg te krijgen, zowel fysiek gezien als via verordeningen.
pi_97775818
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:13 schreef polariteit het volgende:
Er zijn toch maximum maten van dingen die je in je tuin mag plaatsen (vergunningvrij)? Ik meen 3 meter ofzo? Lijkt mij dat zolang hij daaronder blijft het geen probleem is.

MOcht dat ding echt geluidsoverlast gaan geven dan heb je wel een recht van klagen
Voor een uitbouw ja.
Maar een vriescel van dat formaat in je tuin zal wel onder bedrijvigheid vallen. Lijkt me niet dat het bestemmingsplan het toelaat zoiets in je achtertuin te plaatsen.

Maargoed, TS heeft al contact opgenomen met de gemeente. Veel meer kun je voor nu niet doen.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:16:46 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97775832
Als het ding voor zijn zaak is, kan dat niet zomaar worden geplaatst op een perceel met een woonbestemming. Of heeft hij een winkel/woonhuis-combinatie ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_97775844
In ruil voor gratis ijs, zou ik hem mooi dat ding laten plaatsen :)
pi_97775866
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zie dat ding maar weer eens weg te krijgen als hij na een tijd geluidsoverlast veroorzaakt.
daarvoor is juist het eerder genoemde contract, als je maar heldere afspraken maakt. Geen subjectieve dingen als lawaai, maar waarden (in dBA) en absolute afmetingen om uitzichtverpesting te voorkomen.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:21:42 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_97775906
Toch snap ik niet dat je meteen naar de gemeente stapt. Je kan toch eerst eens gaan praten met de buurman?
pi_97775946
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:16 schreef mvdejong het volgende:
Als het ding voor zijn zaak is, kan dat niet zomaar worden geplaatst op een perceel met een woonbestemming. Of heeft hij een winkel/woonhuis-combinatie ?
Hij zal het vast niet aan huis verkopen, maar meer als voorraad/opslag gebruiken. Maar eigenlijk heb je daar als buurman geen zak mee te maken.
pi_97775961
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:33 schreef Heinrichdederde het volgende:
Het betreft koop, dus min of meer vogelvrij ben ik bang...
Helemaal niet. Heerst er een werkbestemming op het perceel waar die cel moet komen? Zo nee, dan kan hij hem bouwen, maar dan is ie zo weer weg.
pi_97775983
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:16 schreef mvdejong het volgende:
Dat, ligt er een werkbestemming op het perceel, dan zou het mogen, onder de juiste voorwaarden. Ligt dat er niet, dan kan hij het vergeten, zelfs als hij wel gewoon die cel laat bouwen...
  maandag 6 juni 2011 @ 09:26:04 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97775986
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Als hij van het positieve uitgaat en gewoon netjes met de buurman in overleg gaat en dat ook vastlegt dan doet die buurman waarschijnlijk ook niet moeilijk als hij een keertje een feestje heeft of een flinke uitbouw aan zijn huis wil doen.
Een gedicht over Maanvis
pi_97776003
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als hij van het positieve uitgaat en gewoon netjes met de buurman in overleg gaat en dat ook vastlegt dan doet die buurman waarschijnlijk ook niet moeilijk als hij een keertje een feestje heeft of een flinke uitbouw aan zijn huis wil doen.
Eh, handjeklap? Jij bent echt een beetje (te) goedgelovig, of niet?
pi_97776058
quote:

[..]

Een flinke uitbouw mag gewoon volgens de wet. Een feestje is ook geen probleem. Een koelcel dat takkeherrie veroorzaakt wel.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:32:29 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97776096
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:26 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

[..]

Eh, handjeklap? Jij bent echt een beetje (te) goedgelovig, of niet?
nee hoor, vaak zat meegemaakt in de praktijk.
Een gedicht over Maanvis
pi_97776189
Hoe weet je nu al dat dat ding zoveel lawaai gaat maken dat je er last van gaat hebben :? Voor hetzelfde geld valt het mee :)
I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!
pi_97776205
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:21 schreef Aventura het volgende:
Toch snap ik niet dat je meteen naar de gemeente stapt. Je kan toch eerst eens gaan praten met de buurman?
de eerste fatsoenlijke reactie wat mij betreft..

Gelijk op internet gaan lopen janken.. stumpert.
pi_97776216
quote:

[..]

De buurman kan natuurlijk letterlijk en figuurlijk zijn kont afvegen met dat 'contract'.
pi_97776229
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:38 schreef Sant. het volgende:

[..]

de eerste fatsoenlijke reactie wat mij betreft..

Gelijk op internet gaan lopen janken.. stumpert.
Wat is er mis met eerst wat informatie inwinnen voordat je met de buurman gaat praten :')
pi_97776237
quote:
Ik betwijfel of de buurman ook eerst naar de gemeente is gestapt om een vergunning aan te vragen.
pi_97776293
Stumpert.
pi_97776338
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:32 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee hoor, vaak zat meegemaakt in de praktijk.
Natuurlijk... allemaal erg handig, totdat je je huis weg wilt doen, en de nieuwe partijen zijn niet zo schattig knuffelbaar...
pi_97776340
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:37 schreef Son-Goku het volgende:
Hoe weet je nu al dat dat ding zoveel lawaai gaat maken dat je er last van gaat hebben :? Voor hetzelfde geld valt het mee :)
Praktijkervaring. Ik heb zat koel- en vriescellen in onderhoud gehad en tenzij goed geisoleerd maken die dingen best wat geluid.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:45:44 #42
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_97776352
Als het de helft van de tuin in beslag neemt dan zal dit niet binnen de regelgeving passen. Er is namelijk een maximum wat er aan oppervalk van het perceel bebouwd mag worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_97776400
Er zijn een aantal regels over het bouwen in achtertuinen, zo mag je die niet helemaal volbouwen, bijvoorbeeld met 4 tuinhuisjes die individueel niet vergunninsplichtig zijn, etc etc. En dan is er nog het duidelijke bedrijfsmatige deel aan dit verhaal. Dit verschilt echter per gemeente, daar zou ik dus eerst wat informatie inwinnen, en daarmee als gelijkwaardige een gesprek aan gaan met die buurman.

Sowieso zou mijn persoonlijke standpunt "nee" zijn, er zit niet voor niks een woning bestemming op zijn perceel. Die dingen moeten onderhouden worden om geluids-arm te blijven, en zijn over het algemeen ook niet echt uitzicht verbeterend.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:49:30 #44
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97776435
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:45 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Praktijkervaring. Ik heb zat koel- en vriescellen in onderhoud gehad en tenzij goed geisoleerd maken die dingen best wat geluid.
Daarom zeg ik ook overleg met die buurman dat ie 'm goed isoleert tegen geluidsoverlast. Als je meteen met wetjes, regeltjes of de gemeentepolitie gaat zwaaien dan is dat allemaal wat lastiger ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_97776456
Net contact gehad met de gemeente. Zij weten het eigenlijk ook niet precies, verwijzen naar het bestemmingsplan en de APV.

Ik kan me inderdaad iets voorstellen bij het overschrijden van een max bebouwingspercentage. Verder noemt de APV idd geluidsoverlast, maarja, dat weet je pas als dat ding er staat.

Ik heb nog geen contact met de buurman opgenomen omdat ik eerst info wil inwinnen en niet gelijk de knuppel in het hoenderhok wil gooien. Uiteraard volgt later overleg.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:50:46 #46
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_97776460
Wat afmetingen betreft mag hij dat zonder vergunning in zijn tuin zetten. Hij is echter verplicht 1 meter van de erfgrens te blijven. Als hij dat niet doet kun je de gemeente inlichten en mag hij niet bouwen/zal hij het weg moeten halen.

Maar ik zou voor de zekerheid even checken bij je gemeente.
pi_97776476
Mag het perceel zakelijk worden gebruikt? Dat is de grote vraag. Daarmee staat of valt het hele verhaal.
pi_97776489
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook overleg met die buurman dat ie 'm goed isoleert tegen geluidsoverlast. Als je meteen met wetjes, regeltjes of de gemeentepolitie gaat zwaaien dan is dat allemaal wat lastiger ;).
Dat soort afspraken zijn vaak voer voor verwarring, overlast en ruzie. Waarom niet gewoon officieel via de gemeente? We hebben het hier over een bedrijfsmatige activiteit, en daar zijn niet voor niks regels voor. Laat die man netjes een vergunning aanvragen, dan wordt het hele verhaal meteen getoetst aan het vigerende bouwbesluit en bestemmingsplan, en worden beide partijen gehoord.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:52:56 #49
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_97776509
Ik zou de buurman helpen en suggereren om er een warmte-dichte (dus geluidsdichte) overkapping over/omheen te bouwen ^O^
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_97776571
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:52 schreef Allantois het volgende:
Ik zou de buurman helpen en suggereren om er een warmte-dichte (dus geluidsdichte) overkapping over/omheen te bouwen ^O^
Als ik het lees, is die vriescel groter dan 50% van de tuin, dus dan is hij in overtreding van de apv gok ik zo, ondanks dat de hoogte wél binnen de marges valt.
pi_97776634
Voor een fatsoenlijke dichte overkapping is niet eens ruimte! Dat gaat hem niet worden...

@ridocar: Kan zo'n vriescel eigenlijk wel buiten staan, in weer en wind? En werkt zoiets gewoon op 220V ?
pi_97776843
Ligt eraan wat voor een panelen worden gebruikt. Meestal wordt een stuk bestaande bouw geisoleerd, en niet zomaar los een cel gebouwd. Het kan wel, maar dan moet deze goed geisoleerd en weersbestendig worden gemaakt. Wat betreft de elektra, 220V kan, maar is niet gebruikelijk, alleen als het niet anders kan. 380/400V is makkelijker, want draaistroom en verdeling van de belasting over drie fasen ipv 1.
pi_97776884
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:59 schreef Heinrichdederde het volgende:
Voor een fatsoenlijke dichte overkapping is niet eens ruimte! Dat gaat hem niet worden...

@ridocar: Kan zo'n vriescel eigenlijk wel buiten staan, in weer en wind? En werkt zoiets gewoon op 220V ?
De meeste grotere vriescellen worden ingebouwd, en hebben vervolgens de koelmotoren op het dak van dat gebouw staan. Die werken dan ook op 380V. Zo te lezen koopt hij een indoor model, dat zijn tenminste de modellen die ik meer op marktplaats zie staan. 2,5x2,5m is dan al een vrij forse in die categorie, en zal niet in een achtertuin mogen staan te draaien.
  maandag 6 juni 2011 @ 10:13:47 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97776898
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:11 schreef Ridocar het volgende:
Ligt eraan wat voor een panelen worden gebruikt. Meestal wordt een stuk bestaande bouw geisoleerd, en niet zomaar los een cel gebouwd. Het kan wel, maar dan moet deze goed geisoleerd en weersbestendig worden gemaakt. Wat betreft de elektra, 220V kan, maar is niet gebruikelijk, alleen als het niet anders kan. 380/400V is makkelijker, want draaistroom en verdeling van de belasting over drie fasen ipv 1.
Beun je nog een beetje bij in die business? Misschien kun jij TS' buurman helpen met het geluidsdicht maken van die koelcel? Of iig kosten aangeven?
Een gedicht over Maanvis
pi_97776912
Weet jij toevallig ook hoeveel vermogen zo'n cel trekt, uitgaande van 220V?

De cel heeft binnen in een winkelmagazijn gestaan en komt uit 2002. Lijkt me sterk dat je de cel dan zomaar buiten kan opbouwen en gebruiken...
  Forum Admin maandag 6 juni 2011 @ 10:18:16 #56
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_97776986
Ik heb ooit eens als vakantiebaantje vroeger koelcellen gebouwd op de veiling. De compressor ga je echt wel horen als je er boven slaapt. Isoleren van de buiten unit is ook niet zo makkelijk omdat de koelcel juist zijn warmte moet afvoeren naar buiten. Vaak zit er een soort van afdakje boven maar meer ook niet. De boel draait inderdaad op 3 fasen.

Verder lijkt het mij ook dat je zo'n ding niet zomaar in een achtertuintje midden in een woonwijk mag plaatsen.
Ook is het mijns inziens niet raar dat de TS nu al informatie aan het inwinnen is voordat het ding er daadwerkelijk staat.
pi_97777086
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:14 schreef Heinrichdederde het volgende:
Weet jij toevallig ook hoeveel vermogen zo'n cel trekt, uitgaande van 220V?

De cel heeft binnen in een winkelmagazijn gestaan en komt uit 2002. Lijkt me sterk dat je de cel dan zomaar buiten kan opbouwen en gebruiken...
Als ik zo eens kijk wat een simpele celltherm split-unit aan vermogen neemt, zie ik al 3.6 Ampere voor het simpelste 220V model met het laagste koelvermogen, en daarna ga je heel snel over het max wat je met een huis-tuin en keuken electrische installatie nog verantwoord aan kan sluiten. En dat is dan nog een moderne unit, geen zelf geïnstalleerd oud marktplaats ding.
pi_97777097
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:37 schreef Son-Goku het volgende:
Ik zou zeggen, ga eens naar een bedrijf waar ze werken met vries- en koelcellen, die koel eenheden maken behoorlijk geluid. Dus als hij een oude, waarschijnlijk slecht geïsoleerde heeft, dan kun je je lol op. Ik zou er niet op zitten te wachten.

Is het niet veel handiger als hij hem bij zijn bedrijf plaatst?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_97777201
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:25 schreef NeNuntiumNecare het volgende:

[..]

Dat, ligt er een werkbestemming op het perceel, dan zou het mogen, onder de juiste voorwaarden. Ligt dat er niet, dan kan hij het vergeten, zelfs als hij wel gewoon die cel laat bouwen...
Dan zou die buurman dat nog kunnen omzeilen door een echte uitbouw er van te maken en daarin de vriescel te plaatsen.
  maandag 6 juni 2011 @ 10:30:15 #60
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_97777244
quote:
Praten is niet meer hip tegenwoordig. :') Bovendien loop je kans dat de buurman ook nog iets terug zegt. :o
pi_97777367
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan zou die buurman dat nog kunnen omzeilen door een echte uitbouw er van te maken en daarin de vriescel te plaatsen.
Een uitbouw die een 2,5 meter hoge koelcel kan herbergen is op het randje van de vrijstelling natuurlijk, nog afgezien van het feit dat die installatie dan nog altijd moet koelen, en dus geluid zal produceren.

Feit is dat je met goede bedoelingen een eind kan komen tussen buren, maar dit kan zo snel zo verkeerd uitpakken (herrie, brandgevaar bij verkeerde montage, lekkend koelmiddel etc), dat zou ik niet aan goede bedoelingen ophangen. Nog afgezien van het feit dat eenmaal geplaatst je er weinig meer aan kan doen, en dat het ook zeker geen waardevermeerdering voor de aangrenzende panden zal zijn. Hij heeft er commerciële motieven voor om het wel te doen, dat laatste is in mijn ogen alleen al een zwaarwegend commercieel argument voor de TS om tégen te zijn.
  maandag 6 juni 2011 @ 10:38:18 #62
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_97777446
quote:
13s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:57 schreef TJV het volgende:
Gewoon even nagaan bij de gemeente. In het ergste geval komt je buurman met een bijl achter je aan.
Nee, met een ijspriem natuurlijk.
pi_97778015
Ik ben er inderdaad bang voor dat de electriciteitsaansluiting overbelast wordt. Verder zal praten van zijn kant moeten komen, ik ving toevallig op dat hij deze plannen heeft. Had wel zo netjes geweest als hij dat eerst met mij besproken had.

De bestemming van het perceel is wonen, heb ik zojuist gezien. Dus op commerciele basis een vriescel neerzetten die mogelijk gevaarlijk / overlastgevend voor de omgeving is lijkt mij dan verboden, ondanks het voldoen m.b.t. afmetingen.

Ik wil hierover vanmiddag met hem in gesprek. Zal niet vrolijk worden ben ik bang, want hij heeft dat ding al gekocht en heeft er geen plaats voor in z'n winkel. Welke weg zou ik kunnen bewandelen als hij aangeeft dat ding er zonder vergunning toch neer te zetten? Melden bij de gemeente? Ik ben bang dat er dan weinig reactie komt...
  maandag 6 juni 2011 @ 11:02:39 #64
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_97778155
Is het niet handig om eerst te weten wat de buurman gaat doen voordat er hier allerlei aannames worden gedaan?
Wat voor koelcel is het? welk model, wat is de vermogen van dat ding? Is het inbouw compressor of opbouw? is het 220v of iets anders.

Misschien maakt dat ding helemaal niet zoveel geluid.....
zo goed..?
pi_97778319
de vraag is , hoe weet je dat ie dat gaat bouwen, verders is het voor ambtenaren van belang dat je exact protest aantekent, dus is het van belang dat je je goed laat voorlichten.

als het goed is loopt er een mannetje rond op de gemeente die je kan helpen, bouw en woningtoezicht of zo.

ik denk aan :
1, geen vergunning voor commerciele aktiviteiten in een woonzone
2, meer dan 50% van de tuin wordt bebouwd
3, millieuvergunning, er zit immers koelvloeistof in
4, geluidsoverlast, dus hinderwetvergunning

dien eerst een zienswijze in bij de gemeente, op papier, je kan dat altijd intrekken maar als je niks indient kan je geen bezwaar meer maken.

zet alles op papier, mondeling is niks waard.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_97779036
Het gaat om dit apparaat.
pi_97779079
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 10:13 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Beun je nog een beetje bij in die business? Misschien kun jij TS' buurman helpen met het geluidsdicht maken van die koelcel? Of iig kosten aangeven?
helpen kan niet, ik heb een fulltime-baan in een heel andere branche, en een huis dat nog verbouwd moet worden. De kosten voor een overkapping zullen wel meevallen, het is meestal niet meer dan een kist met isolatie en een beetje dakleer.
pi_97779210
T mocht niks kosten zeker. Verdamper vol ijs, aggregaat uit het jaar kruik. Ik wens je buurman veel sterkte, TS.
pi_97779347
Precies, lijkt mij een beetje een houtje touwtje oplossing...
pi_97780183
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:38 schreef Heinrichdederde het volgende:
Precies, lijkt mij een beetje een houtje touwtje oplossing...
Dat doettie dan maar mooi in zijn eigen winkelpand, of netjes zoals het hoort. Zo'n ding demonteren en weer goed installeren is al een vak apart, nog afgezien van de benodigde electra en een fatsoenlijke plek om dat ding in te plaatsen.
pi_97780455
quote:
Dat doettie dan maar mooi in zijn eigen winkelpand, of netjes zoals het hoort. Zo'n ding demonteren en weer goed installeren is al een vak apart, nog afgezien van de benodigde electra en een fatsoenlijke plek om dat ding in te plaatsen.
Maar wat als meneer daar niet aan mee wil werken? Het lijkt mij lastig de gemeente in beweging te krijgen hiervoor...
pi_97783123
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Idd, theoretisch is zo'n koelcel wel herbruikbaar, maar in de praktijk sluit het nooit zo mooi aan als de eerste keer. Ik denk dat die bakker 'm al tweedehands had. En dan is het vragen om problemen: laag rendement, condens en/of ijs, lekkages (zowel in de cel als in het koelsysteem) vocht in het koelsysteem. En sommige dingen kun je proberen op te lossen met kit, heel veel kit. En dan is het nog de vraag of het houdt.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:54:22 #73
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_97783822
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 11:29 schreef Heinrichdederde het volgende:
Het gaat om dit apparaat.
Dit model mag niet eens buiten staan. Is niet waterbestendig, dus er zal een goede 'overkapping' gebouwd moeten worden
zo goed..?
pi_97783952
Dat had ik al wel een beetje verwacht... Hoop dat ik het hele plan uit z'n hoofd kan praten, dit gaat alleen maar ellende opleveren...
pi_97784096
Ik zou er totaal niet mee akkoord gaan, bouw -en woningtoezicht inschakelen is een goede stap. Als het niet mag, zullen zij echt wel actie ondernemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mercer op 06-06-2011 14:27:49 ]
pi_97784923
Conclusie: alles kan gemaakt worden, als je er maar genoeg geld tegenaan gooit. Gezien de aankoop van buurman (afgeschreven afdanker 'met ervaring' voor een zacht prijsje) zie ik dat niet gebeuren. Tijd om met die man en de gemeente te praten, in die volgorde.
pi_97785161
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:22 schreef Ridocar het volgende:
Conclusie: alles kan gemaakt worden, als je er maar genoeg geld tegenaan gooit. Gezien de aankoop van buurman (afgeschreven afdanker 'met ervaring' voor een zacht prijsje) zie ik dat niet gebeuren. Tijd om met die man en de gemeente te praten, in die volgorde.
Is ook mijn plan. Hoop dat er overleg mogelijk is.
pi_97793281
En, hoe ging het overleg?
Da gao nie nou!
pi_97794389
En overleg gehad?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97795929
quote:
En dan?
Natuurlijk moet hij gelijk maar de gemeente stappen, veel bouwwerken zijn tegenwoordig vergunningsvrij, maar een bouwwerk bedoeld voor zakelijk lijkt mij dat dat onder vergunningsvrij valt.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:36:08 #81
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_97796802
Ik vermoed trouwens dat deze cel 400V is of meer. Daar heb je een aparte groep voor nodig. Dus elektra moet ook goed aangelegd en gecertificeerd worden.
zo goed..?
  maandag 6 juni 2011 @ 18:42:42 #82
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97797163
Tvp ik ben wel benieuwd wat het overleg met de buurman heeft opgeleverd :)
pi_97801948
Een jaar lang amper geslapen met een airco van de buren tegen de gemeenschappelijke schoorsteen (en wij sliepen op zolder). Gemeente wees naar de woningbouw, woningbouw wees naar de gemeente en niemand deed iets. De bromtoon die telkens aansloeg was zwaar irritant, maar officieel bleef alles onder geluidsniveau en werd er niet zoveel aan gedaan.

Gelukkig zijn we verhuisd, maar ik kan me zo voorstellen dat slapen in de buurt van zo'n koelcel geen pretje is. Ook zal de warmte die aan de lucht onttrokken wordt ergens geloosd moeten worden, straks kun jij je slaapkamerraam niet meer open zetten zonder dat vieze warme walmen je kant op komen.

Voorkomen is beter dan genezen, dan maar geen praatje over de heg meer!
pi_97828840
Korte update: Nog geen overleg gehad, maar gaat binnenkort zeker komen!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:28:25 #85
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_97829291
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:54 schreef Kaza het volgende:
Een jaar lang amper geslapen met een airco van de buren tegen de gemeenschappelijke schoorsteen (en wij sliepen op zolder). Gemeente wees naar de woningbouw, woningbouw wees naar de gemeente en niemand deed iets. De bromtoon die telkens aansloeg was zwaar irritant, maar officieel bleef alles onder geluidsniveau en werd er niet zoveel aan gedaan.

Gelukkig zijn we verhuisd, maar ik kan me zo voorstellen dat slapen in de buurt van zo'n koelcel geen pretje is. Ook zal de warmte die aan de lucht onttrokken wordt ergens geloosd moeten worden, straks kun jij je slaapkamerraam niet meer open zetten zonder dat vieze warme walmen je kant op komen.

Voorkomen is beter dan genezen, dan maar geen praatje over de heg meer!
Wat vonden de buren er van toen je het met hen besprak?
pi_97829798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Uiteraard was de buurman de eerste waarmee we gingen praten.
De buurman vond dat wij ons met onze eigen zaken moesten bemoeien en wenste niet mee te werken aan een oplossing. Was nogal een bullebak met een grote mond. Zijn huis was een koophuis, dat van ons van de woningbouw.
pi_97831115
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Woon jij op het platteland?
Weet niet hoe het bij jou in de buurt is, maar het valt mij wel op dat zeer veel mensen steeds meer aan zichzelf denken ipv ook aan anderen.
Wat dat betreft zie je gewoon dat de Nederlandse mentaliteit zeer hard achteruit holt.
Ik kan gelukkig nog heel goed met de buren overweg en we houden dan ook rekening met elkaar, maar dat is tegenwoordig eerder uitzondering dan normaal helaas.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:53:16 #88
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_97831382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:42 schreef klipper het volgende:

Woon jij op het platteland?
Nee, in de stad.

quote:
Weet niet hoe het bij jou in de buurt is, maar het valt mij wel op dat zeer veel mensen steeds meer aan zichzelf denken ipv ook aan anderen.
Wat dat betreft zie je gewoon dat de Nederlandse mentaliteit zeer hard achteruit holt.
Kwestie van communiceren en ook een kwestie van leven en laten leven. Werkt voor normale redelijke mensen prima.

quote:
Ik kan gelukkig nog heel goed met de buren overweg en we houden dan ook rekening met elkaar, maar dat is tegenwoordig eerder uitzondering dan normaal helaas.
Mijn indruk onderschrijft dat niet. Natuurlijk zijn er mensen die vinden dat zij met niemand rekening hoeven te houden en zijn er mensen die vinden dat zij volledig kunnen bepalen wat anderen doen, maar dat zijn toch wel een beetje de uitzonderingen heb ik het idee.
pi_97831813
Geloof me, als je nachtrust eraan gaat ben je niet zo redelijk meer hoor. Helemaal niet als de veroorzaker geen rekening met een ander wenst te houden en er niets over wil horen!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:22:47 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_97832218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:10 schreef Kaza het volgende:
Geloof me, als je nachtrust eraan gaat ben je niet zo redelijk meer hoor. Helemaal niet als de veroorzaker geen rekening met een ander wenst te houden en er niets over wil horen!
Dat laatste is natuurlijk nogal van belang. Ik krijg echter heel vaak bij dit soort topics de indruk dat de eerste stap van bij de buurman/vrouw/veroorzaker zelf aankaarten wordt overgeslagen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:25:31 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97832305
Je kan het wel aankaarten, maar als de buurman zijn dure airco al heeft geïnstalleerd en heerlijk slaapt doordat hij zijn slaapkamer nu op aangename temperatuur houdt, dan denk ik dat je niet zoveel van een gesprek met die buurman hoeft te verwachten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97834134
Snel je standpunt aan de buurman duidelijk maken, ga desnoods maar naar zijn winkel toe. Informeer eens naar zijn plannen, zeg dat je wat hebt vernomen. Zelf zal hij niet komen, hij zet het ding gewoon neer.

Indien hij dat ding echt wil plaatsen, direkt met hem bespreken dat je dat ding niet in zijn tuin wilt vanwege geluid warmte en gevaar. Geef hem maar aan dat het verstandig is dat hij een andere oplossing zoekt. Al hij hier niet welwillend op reageert, direct de ambtelijke molen in werking proberen te zetten.

Je nachtrust en de waardevermindering van je huis is meer waard dan dat praatje over de heg. Waardevermindering is zo 10 000 euro. Niet iets wat je je buurman kado doet.
pi_97834359
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:41 schreef Ridocar het volgende:
Als het koelaggregaat ook 's nachts aanslaat heb je wel een punt.
Zal toch wel niet, wie heeft er nou 's nachts ijs nodig? :')
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97834486
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:41 schreef Ridocar het volgende:
Als het koelaggregaat ook 's nachts aanslaat heb je wel een punt.
Op een zomerse dag in een woonwijk naast een dreunende compressor moeten zitten is wel acceptabel zeker.

Mocht het ding er komen, dan zodra het ding er staat samen met de buren de politie gekbellen met geluidsoverlastklachten.
pi_97834489
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:36 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En een koelcel verliest geen koude, als deze gewoon aanstaat alleen als de deur open gaat. Ik weet het toch zeker van niet.
pi_97834971
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:36 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

:')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:26:36 #97
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_97835933
quote:
Dit ding komt nagenoeg onder mijn slaapkamerraam te staan
Hoe dicht ligt je huis tegen de grens aan van je buren? Want als hij bijna onder je raam komt te staan, staat hij denk ik praktisch op de perceelgrens? Dan overtreedt hij al de regel van geen dingen bouwen en bomen planten binnen 1 meter van de perceelgrens, zoals iemand al opmerkte hier...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_97836358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Hoe dicht ligt je huis tegen de grens aan van je buren? Want als hij bijna onder je raam komt te staan, staat hij denk ik praktisch op de perceelgrens? Dan overtreedt hij al de regel van geen dingen bouwen en bomen planten binnen 1 meter van de perceelgrens, zoals iemand al opmerkte hier...
Of TS woont in een woning boven de buurman en heeft zelf geen tuin.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:46:50 #99
153506 Captain_Fabulous
pi_97836678
Scherp opgemerkt. Ik was een jaar geleden bij de gemeente omdat de buurvrouw de schoorsteen van haar CV ketel zo heeft geplaatst, dat hij dicht in de buurt van ons slaapkamerraam zit,, ipv dat ding op te trekken naar de dakgoot (zoals wij hebben gedaan).
Daar vertelde men mij dat er wel strenge regels zijn voor bedrijven over waar schoorstenen van Cv ketels en koeling mogen staan, maar voor particulieren niet. Maar als de buurman een industriele koelkast wil neerzetten, zal hij dus ook volgens industriele regels de warme lucht moeten afvoeren denk ik. En daarmee kan TS denk ik goed protesteren. Want het is natuurlijk een volkomen bezopen idee om even je hele tuin vol te gooien met een oude vriezer, en een overkapping. Zeker zonder overleg met de buren. Als iemand zo van plan is lak te hebben aan jouw woongenot ed, moet je het wel officieel spelen, want minnelijk gaat het niets worden meestal. Eerst kijken of er redelijk overleg mogelijk is moet natuurlijk, maar als het ding al aangeschaft is, lijkt dat een gepasseerd station!
pi_97838164
1 tip: als het volgens de regels niet mag dan moet je van de gemeente aangetekend eisen dat ze gaan handhaven. Als je dit doet dan heeft de gemeente geen keus, staat wettelijk vast. Of het wel of niet mag is vanaf hier bijna niet vast te stellen, hangt af van het geluidsniveau, samenstelling tuin etc.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:04:32 #101
3542 Gia
User under construction
pi_97839895
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:25 schreef Lienekien het volgende:
Je kan het wel aankaarten, maar als de buurman zijn dure airco al heeft geïnstalleerd en heerlijk slaapt doordat hij zijn slaapkamer nu op aangename temperatuur houdt, dan denk ik dat je niet zoveel van een gesprek met die buurman hoeft te verwachten.
Die buurman hoort die bromtoon toch ook. En nog harder, want het zit aan zijn kant van die gezamelijke schoorsteen, mag ik aannemen. En toch kan die wel slapen?

Vaak is het zo dat iemand zich druk gaat zitten maken over een heel zacht geluidje en het daarom irritant gaat vinden. Als het geluid daadwerkelijk zo irritant is dat je er niet van kan slapen, kan niemand die dat hoort daarvan slapen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:08:16 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97840032
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Die buurman hoort die bromtoon toch ook. En nog harder, want het zit aan zijn kant van die gezamelijke schoorsteen, mag ik aannemen. En toch kan die wel slapen?

Vaak is het zo dat iemand zich druk gaat zitten maken over een heel zacht geluidje en het daarom irritant gaat vinden. Als het geluid daadwerkelijk zo irritant is dat je er niet van kan slapen, kan niemand die dat hoort daarvan slapen.
Dat ding hangt buiten en de aircobuurman heeft zijn ramen dicht. Die hoort binnen hooguit een zachte zoem.
pi_97845726
Wij hebben een groot gezin en sliepen daarom zelf op zolder. Bij buurman sliep niemand op zolder, dat scheelt natuurlijk enorm.
Het was niet alleen het geluid, maar de trillingen gingen zelfs door ons matras (boxspring dus met binnenvering). Dat valt zelfs met oordopjes niet te negeren.

Gelukkig sinds een half jaar daar weg. Afgelegen 2-onder-1 kap, de enige buurvrouw is 80+ jaar oud en slechtziend en slecht ter been (dus geen geklos op de trap, niets nieuwerwets zoals een brommende airco, geen harde muziek en geen schreeuwende baby) en van haar horen of zien we weinig. We slapen nu zelf in een aanbouw temidden van het groen en het slaapt echt heerlijk ;-)).
pi_97847102
Een vriend van ons heeft een overkapping over het terras in de achtertuin gemaakt. In gemeente Nijmegen mag dit niet meer dan de helft van je tuinoppervlak zijn (& wat andere regeltjes)
pi_97848858
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:00 schreef Serinde het volgende:
Een vriend van ons heeft een overkapping over het terras in de achtertuin gemaakt. In gemeente Nijmegen mag dit niet meer dan de helft van je tuinoppervlak zijn (& wat andere regeltjes)
Ok. Bedankt voor het melden.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:43:38 #106
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_97849129
Dit past vast niet binnen het bestemmingsplan. Een tuin is niet bedoeld voor bedrijfsmatig koelen van goederen.
Bovendien is voor dit soort bouwsels een bouwvergunning nodig, zoals voor alles boven de 2 meter.
So we just called him Fred
pi_97849987
TS, je hebt zo ontzettend veel gronden waarop je bezwaar kan maken. Gaat goed komen :)

- perceelgrens van 1m
- geen vergunning
- geluidsoverlast
- woonplezier vermindering (uitzicht)
pi_97851025
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:57 schreef kort het volgende:
TS, je hebt zo ontzettend veel gronden waarop je bezwaar kan maken. Gaat goed komen :)

- perceelgrens van 1m
- geen vergunning
- geluidsoverlast
- waardevermindering woning
pi_97880417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 19:16 schreef Ridocar het volgende:

[..]

- waardevermindering woning
-warmteoverlast lijkt me.

Verder: nog steeds geen overleg? :?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97880882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:57 schreef kort het volgende:

- perceelgrens van 1m
- geen vergunning
- geluidsoverlast
Indien en zodra de bouwvergunning (voor zover noodzakelijk) wordt verleend en de geluidsproduktie binnen de normen blijft, staat TS met lege handen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 8 juni 2011 @ 12:58:00 #111
153506 Captain_Fabulous
pi_97883187
En juist daarom moet TS niets onderhands regelen, maar goed van te voren bij de gemeente vragen wat zijn rechten en mogelijkheden zijn. Veel mensen roepen hier van overleg, eerst eens praten, samen iets regelen...maar als die buurman de koelcel al heeft gekocht, en de bouwplannen kennelijk al klaar heeft...is hij kennelijk van plan om het geval zonder bouwvergunning of overleg te plaatsen. De slikken of stikken methode dus richting z'n buren...
  woensdag 8 juni 2011 @ 13:09:01 #112
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97883575
En al updates? :)
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97888260
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 12:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
...is hij kennelijk van plan om het geval zonder bouwvergunning of overleg te plaatsen.
of erger: is de bouwvergunning al aangevraagd en verleend, heeft TS de publicatie gemist, zijn na verlening al meer dan zes weken verstreken en staat TS terzake de bouwvergunning sowieso met lege handen!
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:12:23 #114
153506 Captain_Fabulous
pi_97888520
Of dat. Eigenlijk zou je elke week even het plaatselijke sufferdje door moeten kijken om te zien of iemand bouwplannen heeft, als iemand het aanvraagd, en niemand protesteerd, en het valt binnen de regels...kan je geen bezwaar achteraf maken. Veel mensen zijn natuurlijk fatsoenlijk genoeg om de buren van te voren te waarschuwen voor verbouwingsplannen, maar het is niet verplicht!
pi_97888908
exact
pi_97892287
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 11:54 schreef Argento het volgende:

[..]

Indien en zodra de bouwvergunning (voor zover noodzakelijk) wordt verleend en de geluidsproduktie binnen de normen blijft, staat TS met lege handen.
Tegen een vergunning is altijd een bezwaarprocedure mogelijk. Daar moet TS makkelijk zijn gelijk kunnen halen.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:07:14 #117
153506 Captain_Fabulous
pi_97893567
Tegen de aanvraag kun je bezwaar maken. Als die eenmaal echt vverleend is, valt er weinig tegen te doen. Anders zou zo'n vergunning net zoveel waard zijn als een stukje WC papier. Mensen huren aannemers, kopen materialen ect op basis van een verleende vergunning. Die is dan ook eenmaal afgegeven behoorlijk onfherroepelijk!
pi_97894050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 16:39 schreef kort het volgende:

[..]

Tegen een vergunning is altijd een bezwaarprocedure mogelijk. Daar moet TS makkelijk zijn gelijk kunnen halen.
Moet je wel binnen zes weken na de bekendmaking je bezwaarschrift indienen. Doe je dat niet, dan is het meteen klaar. Dat is wat ik bedoelde.
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:22:11 #119
153506 Captain_Fabulous
pi_97894124
Precies, als de buurman alles netjes heeft ingediend, en de vergunning is verleend, kun je niet als hij gaat bouwen alsnog de zaak laten afblazen, daar gaat het om!
pi_97895158
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Precies, als de buurman alles netjes heeft ingediend, en de vergunning is verleend, kun je niet als hij gaat bouwen alsnog de zaak laten afblazen, daar gaat het om!
Maar als er al een vergunning is dan heeft hij waarschijnlijk niet de waarheid gesproken want dan had de gemeente hem nooit verleend. Dan kan je dus altijd nog naar de de gemeente.
'And I called your name,
  woensdag 8 juni 2011 @ 17:49:29 #121
153506 Captain_Fabulous
pi_97895335
Daar hadden we het nu dus ook niet over...als jij iets bouwt en het is strijdig met de vergunning, kan je gewoon gedwongen worden om het weer af te breken. Ken mensen die een al gebouwde carport drie centimeter moesten laten zakken, omdat het anders niet klopte met de vergunning bijvoorbeeld!
pi_97896557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tegen de aanvraag kun je bezwaar maken. Als die eenmaal echt vverleend is, valt er weinig tegen te doen. Anders zou zo'n vergunning net zoveel waard zijn als een stukje WC papier. Mensen huren aannemers, kopen materialen ect op basis van een verleende vergunning. Die is dan ook eenmaal afgegeven behoorlijk onfherroepelijk!
Je maakt bezwaar tegen de vergunning. Na zes weken mag dat niet meer, dus dan pas kan je veilig bouwen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97898200
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:49 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Daar hadden we het nu dus ook niet over...als jij iets bouwt en het is strijdig met de vergunning, kan je gewoon gedwongen worden om het weer af te breken. Ken mensen die een al gebouwde carport drie centimeter moesten laten zakken, omdat het anders niet klopte met de vergunning bijvoorbeeld!
Jullie zeiden dat TS fucked is als er 6 weken overheen zijn gegaan, maar dat is dus ws niet zo.
'And I called your name,
pi_97898336
Tenzij buurman bouwt conform een verleende vergunning.

In dat geval had je het immers alleen middels bezwaar binnen de gestelde termijnen kunnen proberen tegen te houden.
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:12:45 #125
153506 Captain_Fabulous
pi_97902386
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:54 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jullie zeiden dat TS fucked is als er 6 weken overheen zijn gegaan, maar dat is dus ws niet zo.
Nee, we schreven dat TS kansloos is als buurman iets gebouwd heeft, conform een vergunning, waar de termijn om bezwaar tegen te maken verstreken was. Als je iets anders bouwt dan van de vergunning mag, wordt dat iets heel anders. Niet simplificeren als het om vergunningen gaat!
  woensdag 8 juni 2011 @ 20:13:38 #126
153506 Captain_Fabulous
pi_97902430
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juni 2011 18:57 schreef Serinde het volgende:

Tenzij buurman bouwt conform een verleende vergunning.

In dat geval had je het immers alleen middels bezwaar binnen de gestelde termijnen kunnen proberen tegen te houden.

Toch? Bezwaar maken kan volgens mij indertijd tijdens de aanvraag. Niet tegen een verleende vergunning.
pi_97903097
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 20:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Toch? Bezwaar maken kan volgens mij indertijd tijdens de aanvraag. Niet tegen een verleende vergunning.
Bijdehand heeft al geprobeerd het je te vertellen maar kennelijk zonder het beoogde effect.

Je hebt het verkeerd. Tegen de verleende vergunning kun je bezwaar maken, juist niet tegen de aanvraag. Precies andersom dus.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 17:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat je hier postte, is dus echt onzin.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:28:58 #128
153506 Captain_Fabulous
pi_97907933
Ik weet dat jij weinig onzin praat, dus ik geloof je zo...maar op welk punt kan je dan veilig beginnen met bouwen of een aannemer inhuren? Eerst vergunning, en dan de periode afwachten waarin mensen bezwaar kunnen maken? Ik dacht, dat de aankondigingen in het buurtsufferdje van aangevraagde vergunningen er waren zodat mensen bezwaar konden maken binnen een bepaalde termijn...
pi_97908218
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet dat jij weinig onzin praat, dus ik geloof je zo...maar op welk punt kan je dan veilig beginnen met bouwen of een aannemer inhuren? Eerst vergunning, en dan de periode afwachten waarin mensen bezwaar kunnen maken? Ik dacht, dat de aankondigingen in het buurtsufferdje van aangevraagde vergunningen er waren zodat mensen bezwaar konden maken binnen een bepaalde termijn...
Op het moment dat niemand meer bezwaar kan maken. En je kan volgens mij ook nog eens in beroep enzo. Heel veel projecten lopen daarom ook zoveel uit ;)

En TS kan het natuurlijk ook altijd gooien op een onrechtmatige daad via de burgerlijke rechter, voor als hij schadevergoeding wil.
  woensdag 8 juni 2011 @ 21:36:54 #130
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_97908483
Je kan bij de aankondiging van de vergunning je zienswijze indienen, deze wordt meegenomen bij de bestluitvorming.
Je kan nadat het besluit is genomen (en bekend gemaakt) bezwaar tegen dit besluit indienen.
En als dat afgewezen wordt kan je nog naar de rechter.
pi_97908911
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:36 schreef FF het volgende:
Je kan bij de aankondiging van de vergunning je zienswijze indienen, deze wordt meegenomen bij de bestluitvorming.
Je kan nadat het besluit is genomen (en bekend gemaakt) bezwaar tegen dit besluit indienen.
En als dat afgewezen wordt kan je nog naar de rechter.
En daarna nog in beroep bij de rechter :') Ja, zeker ben je pas na een heeeeeele lange tijd.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:04:48 #132
153506 Captain_Fabulous
pi_97910537
Ik wist dat het bij een nieuwe weg lang duurde, maar een dakkapel kun je dus een vergunning voor krijgen, maar misschien na een jaar toch weer moeten slopen? Ik dacht dat er voor dit soort dingen toch echt een punt was, waarop je kon 'vertrouwen' op de vergunning!
pi_97910561
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 21:28 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bij ons worden in het buurtsufferdje 2 aankondigingen gedaan:

• van vergunningaanvraag: die aankondiging is puur informatief en daartegen bestaat geen bezwaarmogelijkheid
• van vergunningverlening: dat is wel een besluit dus hiertegen kun je bezwaar maken.

Als niemand bezwaar maakt tegen de verleende vergunning, kun je bouwen. Duidelijkheid krijg je op z'n vroegst dus pas na 6 weken nadat de vergunning is verleend (de bezwaartermijn).

Zijn er wel bezwaren binnengekomen, dan kun je beter wachten met bouwen. In ieder geval totdat de gemeente op het bezwaar heeft beslist. Wellicht nog langer, als de bezwaarmaker het met die beslissing niet eens is en (tijdig) in beroep gaat.

En nog later is er een mogelijkheid van hoger beroep, in het worst case scenario kan het dus inderdaad heel lang duren.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:08:32 #134
153506 Captain_Fabulous
pi_97910850
Okay, ik dacht dat je tegen het voornemen om een vergunning te verlenen in beroep ging, maar het gaat dus om de vergunning zelf. Helder
pi_97911294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Okay, ik dacht dat je tegen het voornemen om een vergunning te verlenen in beroep ging, maar het gaat dus om de vergunning zelf. Helder
Om het helemaal correct te maken:

voornemen >> (evt. zienswijze) >> vergunning/besluit >> bezwaar >> beslissing op bezwaar >> beroep >> vonnis >> hoger beroep >> vonnis
pi_97911761
Maar, de vraag is dus ook, mocht de buurman inderdaad op zijn perceel met woonbestemming die commerciële vrieskist willen bouwen en dat zo in zijn vergunningsaanvraag heeft gezet, dat de gemeente het zelf niet al heeft afgewezen?
'And I called your name,
pi_97912301
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:19 schreef Me_Wesley het volgende:
Maar, de vraag is dus ook, mocht de buurman inderdaad op zijn perceel met woonbestemming die commerciële vrieskist willen bouwen en dat zo in zijn vergunningsaanvraag heeft gezet, dat de gemeente het zelf niet al heeft afgewezen?
Dat kan zijn, ja.
  woensdag 8 juni 2011 @ 22:25:12 #138
153506 Captain_Fabulous
pi_97912316
Ik denk, dat die buurman het gewoon zonder vergunning neer wil gaan zetten, onder het motto, het is toch mijn tuin!
pi_97913017
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2011 22:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk, dat die buurman het gewoon zonder vergunning neer wil gaan zetten, onder het motto, het is toch mijn tuin!
Moet-ie vooral doen :')
pi_97913299
Ben heel benieuwd naar de afloop. Al wat meer contact gehad met je buurman, TS?
  woensdag 8 juni 2011 @ 23:21:38 #141
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_97916539
Ik ben vandaag weer in de buurt van enkele vriescellen geweest.....
Ik moet zeggen, sommigen kon ik amper horen dus ik zou het in ieder geval niet alleen op geluids overlast gooien.
Alhoewel deze vrij recent waren :P
zo goed..?
  donderdag 9 juni 2011 @ 02:06:59 #142
3542 Gia
User under construction
pi_97923723
Wij hebben eens bezwaar gemaakt tegen een pas gebouwde aanbouw bij de buren die de perceelgrens overschreedt. Dat stond niet als zodanig op de bouwtekening die wij hadden gezien.
(Die buren wilden, bij nader inzien, dat de binnenmuren doorliepen. En tja, met een aanbouw krijg je zo'n 15 cm inspring)

Ze hoefden het niet af te breken, maar moesten wel een nieuwe bouwtekening indienen, met alle kosten van dien. We schoten er dus niet veel mee op.
pi_97924076
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 02:06 schreef Gia het volgende:
Wij hebben eens bezwaar gemaakt tegen een pas gebouwde aanbouw bij de buren die de perceelgrens overschreedt. Dat stond niet als zodanig op de bouwtekening die wij hadden gezien.
(Die buren wilden, bij nader inzien, dat de binnenmuren doorliepen. En tja, met een aanbouw krijg je zo'n 15 cm inspring)
Is jullie bezwaar dan ongegrond verklaard? Met welke motivatie?
quote:
Ze hoefden het niet af te breken, maar moesten wel een nieuwe bouwtekening indienen, met alle kosten van dien. We schoten er dus niet veel mee op.
Dan hebben we het over bestuursdwang, dat is wat anders dan een bezwaarprocedure.

Het komt mij voor dat de gemeente niet kan beslissen over (de 'onteigening' van) 15 centimeter van jullie grond. In een beroepsprocedure had je goede kansen gemaakt.
  donderdag 9 juni 2011 @ 07:08:23 #144
3542 Gia
User under construction
pi_97925063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 02:27 schreef r_one het volgende:

[..]

Is jullie bezwaar dan ongegrond verklaard? Met welke motivatie?

Nee, maar omdat het er al stond, hoefde het niet afgebroken te worden.
quote:
Dan hebben we het over bestuursdwang, dat is wat anders dan een bezwaarprocedure.

Het komt mij voor dat de gemeente niet kan beslissen over (de 'onteigening' van) 15 centimeter van jullie grond. In een beroepsprocedure had je goede kansen gemaakt.
Wat inspring hadden ze sowieso, maar niet de volle 15 centimeter. Het ging uiteindelijk maar over 5 cm. Ging ons ook niet zozeer om die 5 cm, maar om het continu voorgelogen worden door die werklui.

Ze zouden tegen de erfgrens bouwen. De schutting werd afgebroken en bij ons moesten er, tijdelijk, enkele stenen uit het terras. Die zouden later gewoon weer teruggelegd kunnen worden, zeiden ze. De bekisting werd gemaakt, maar die was dus op een plek waar eigenlijk die stenen zouden moeten liggen. 'Dat was geen probleem, ze haalden die bekisting dan later wel weg en dan zouden die stenen gewoon passen'.
Dat ik zei dat ze nu al over de erfgrens gingen bouwen, was niet waar, want ze bouwden niet tot op de rand van het beton.
Nu, dat deden ze dus wel, en erover, ook, om maar zo min mogelijk inspring te hebben, binnen. De schutting werd ermee gelijk getrokken, dus het scheelde ons over de hele lengte enkele centimeters. Maar goed, daar ging het niet eens zozeer om.

Die stenen (sierterras) pasten niet meer, maar werden door die vaklui gewoon kapotgeslagen om ze passend te maken. Was geen gezicht.

Daarbij hadden ze ook beloofd (stond ook op de tekening) dat het schuine dak gewoon door zou lopen, maar dat werd opgetild om de achtergevel hoger te laten uitvallen, wat ons meer zonlicht wegnam dan eigenlijk zou gebeuren. Maar ja, anders konden ze geen luifel hangen.

Er klopte dus niets meer van de tekening. Ze hoefden het niet te herstellen, maar wel een nieuwe tekening indienen.
pi_97927104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 07:08 schreef Gia het volgende:
Er klopte dus niets meer van de tekening. Ze hoefden het niet te herstellen, maar wel een nieuwe tekening indienen.
Dan ben je mooi genaaid door je buren én de gemeente. Hadden de buren soms een vriendje bij afdeling bouwvergunningen?
pi_97927499
Hoi allemaal,

Nog geen overleg gehad, werktijden conflicteren nogal...

Er is geen bouwvergunning aangevraagd, ik heb ook geen idee wanneer buurman gaat beginnen. Ik denk dat ik gewoon even afwacht. Als ik de reacties zo zie is zijn plannetje zowiezo illegaal, dus overleg is eigenlijk niet eens meer nodig...
pi_97927658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:05 schreef Heinrichdederde het volgende:
Hoi allemaal,

Nog geen overleg gehad, werktijden conflicteren nogal...

Er is geen bouwvergunning aangevraagd, ik heb ook geen idee wanneer buurman gaat beginnen. Ik denk dat ik gewoon even afwacht. Als ik de reacties zo zie is zijn plannetje zowiezo illegaal, dus overleg is eigenlijk niet eens meer nodig...
Wel zo netjes om het op zijn minst ff te melden aan hem.
'And I called your name,
pi_97928325
Nou, netjes...
Het is gewoon veel praktischer.
Als de buurman nu al weet dat je er écht niet op zit te wachten en ook actie gaat ondernemen bedenkt hij misschien wel iets anders.

Hij vindt dit een goede oplossing en dénkt misschien wel helemaal niet aan de buren.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:57:49 #149
3542 Gia
User under construction
pi_97929156
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:33 schreef lezzer het volgende:
Nou, netjes...
Het is gewoon veel praktischer.
Als de buurman nu al weet dat je er écht niet op zit te wachten en ook actie gaat ondernemen bedenkt hij misschien wel iets anders.

Hij vindt dit een goede oplossing en dénkt misschien wel helemaal niet aan de buren.
Inderdaad. Gewoon even melden dat je bouw- en woningtoezicht belt als hij zijn plannen doorzet.
pi_97930113
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Gewoon even melden dat je bouw- en woningtoezicht belt als hij zijn plannen doorzet.
Men kan ook een iets andere insteek kiezen, en zeggen dat je als eigenaar van het aanliggende pand wilt dat alles volgens de regels gaat, en zegt dat je van hem verwacht dat hij een vergunning-toets heeft gedaan, en dus óf de vrijstelling hiervan toont, of de vergunning in kwestie toont.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:47:52 #151
3542 Gia
User under construction
pi_97930914
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:25 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Men kan ook een iets andere insteek kiezen, en zeggen dat je als eigenaar van het aanliggende pand wilt dat alles volgens de regels gaat, en zegt dat je van hem verwacht dat hij een vergunning-toets heeft gedaan, en dus óf de vrijstelling hiervan toont, of de vergunning in kwestie toont.
TS zegt toch dat er geen vergunning is aangevraagd!
Dan hoef je daar niet meer naar te vragen, maar kun je direct zeggen dat je weet dat er geen vergunning is aangevraagd en dat je het niet eens bent met zijn bouwplannen.
En vervolgens, als hij aangeeft, hier toch mee door te willen gaan, kun je zeggen dat je dan bouw- en woningtoezicht belt.

Dan heb jij je buurman op de hoogte gesteld en weet hij wat hij kan verwachten.
  maandag 20 juni 2011 @ 02:09:23 #153
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_98399289
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 10:34 schreef noutie het volgende:
Update?
  maandag 20 juni 2011 @ 10:21:21 #154
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_98402776
Jammer dat we de update missen na anderhalve week. Ben wel benieuwd.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_98449514
Ts ligt dood in de vriescel van buurman?
pi_98451850
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

TS zegt toch dat er geen vergunning is aangevraagd!
Dan hoef je daar niet meer naar te vragen, maar kun je direct zeggen dat je weet dat er geen vergunning is aangevraagd en dat je het niet eens bent met zijn bouwplannen.
En vervolgens, als hij aangeeft, hier toch mee door te willen gaan, kun je zeggen dat je dan bouw- en woningtoezicht belt.

Dan heb jij je buurman op de hoogte gesteld en weet hij wat hij kan verwachten.
gaat m om t verschil in hoe je t brengt

1e (fruity) is zo van.. van mij mag je, zolang je t maar volgens alle regels doet (wetende dat dat niet kan)

2e (jij): ik wil t niet, t mag niet, ik ga t zeggen tegen de meester

groot verschil in hoe het opgevat wordt door zn buurman, en dus ook hoe het de onderlinge relatie beïnvloed
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 21 juni 2011 @ 15:10:42 #157
3542 Gia
User under construction
pi_98464172
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 10:09 schreef probeer het volgende:

1e (fruity) is zo van.. van mij mag je, zolang je t maar volgens alle regels doet (wetende dat dat niet kan)

En wat doet Fruity dan als buurman er toch mee door gaat? O-)
pi_98464715
Eerlijk gezegd lijkt het mij ook beter om meteen aan te geven dat je weet wat er gaat gebeuren en dat je het niet wilt hebben. Scheelt de buurman ook een hoop gedoe.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:43:42 #159
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_98471091
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:51 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
Mag het perceel zakelijk worden gebruikt? Dat is de grote vraag. Daarmee staat of valt het hele verhaal.
Wat dat betreft heb je geen poot om op te staan. Het is geen winkel maar gewoon opslag. Hij kan ook claimen dat het voor eigen gebruik is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:23 schreef lezzer het volgende:
Eerlijk gezegd lijkt het mij ook beter om meteen aan te geven dat je weet wat er gaat gebeuren en dat je het niet wilt hebben. Scheelt de buurman ook een hoop gedoe.
Alsof die buurman er iets op uitdoet dat hij het er niet mee eens is.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_98471809
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 17:43 schreef Catbert het volgende:
Alsof die buurman er iets op uitdoet dat hij het er niet mee eens is.
Volgens mij kan niemand daar wat zinnigs over zeggen.
Je hebt het in ieder geval geprobeerd dan ;)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 18:02:21 #161
325753 Dartboard
Denk niet zwart/wit
pi_98471829
Dit mag inderdaad niet, gemeente inschakelen!
pi_98490817
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 15:10 schreef Gia het volgende:

[..]

En wat doet Fruity dan als buurman er toch mee door gaat? O-)
de gemeente inschakelen?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:48:36 #163
3542 Gia
User under construction
pi_98491136
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:43 schreef probeer het volgende:
de gemeente inschakelen?
Dan is het resultaat toch hetzelfde......

Ik zou hem er nog voor waarschuwen.
pi_98503095
Leeft ts eigenlijk nog wel?
pi_98503850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:08 schreef klipper het volgende:
Leeft ts eigenlijk nog wel?
Denk het wel, TS is 22 uur en 27 minuten geleden nog op het forum geweest
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:38:50 #166
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_98921869
Een update zou wel zo netjes zijn TS.
pi_99497055
Laatste update: probleem is opgelost. Buurman heeft een vriezer gekocht die in z'n schuur past.

Topic kan dicht!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 12:43:03 #168
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_99497583
Mooi dat het is opgelost! Heeft hij die andere gekocht nadat jij hem erop hebt aangesproken?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 13:42:38 #169
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_99499703
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:27 schreef Heinrichdederde het volgende:
Laatste update: probleem is opgelost. Buurman heeft een vriezer gekocht die in z'n schuur past.

Topic kan dicht!
mooizo :). eind goed, al goed!
Denk dat het topique open blijft alleen :D
Een gedicht over Maanvis
pi_99501280
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 12:27 schreef Heinrichdederde het volgende:

Topic kan dicht!
Is dat inclusief aggregaat? Vaak hangt het ding toch buiten tegen een muurtje.
Of is het een gewone kist?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')