abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97784923
Conclusie: alles kan gemaakt worden, als je er maar genoeg geld tegenaan gooit. Gezien de aankoop van buurman (afgeschreven afdanker 'met ervaring' voor een zacht prijsje) zie ik dat niet gebeuren. Tijd om met die man en de gemeente te praten, in die volgorde.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_97785161
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:22 schreef Ridocar het volgende:
Conclusie: alles kan gemaakt worden, als je er maar genoeg geld tegenaan gooit. Gezien de aankoop van buurman (afgeschreven afdanker 'met ervaring' voor een zacht prijsje) zie ik dat niet gebeuren. Tijd om met die man en de gemeente te praten, in die volgorde.
Is ook mijn plan. Hoop dat er overleg mogelijk is.
pi_97793281
En, hoe ging het overleg?
Da gao nie nou!
pi_97794389
En overleg gehad?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97795929
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:21 schreef Aventura het volgende:
Toch snap ik niet dat je meteen naar de gemeente stapt. Je kan toch eerst eens gaan praten met de buurman?
En dan?
Natuurlijk moet hij gelijk maar de gemeente stappen, veel bouwwerken zijn tegenwoordig vergunningsvrij, maar een bouwwerk bedoeld voor zakelijk lijkt mij dat dat onder vergunningsvrij valt.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:36:08 #81
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_97796802
Ik vermoed trouwens dat deze cel 400V is of meer. Daar heb je een aparte groep voor nodig. Dus elektra moet ook goed aangelegd en gecertificeerd worden.
zo goed..?
  maandag 6 juni 2011 @ 18:42:42 #82
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_97797163
Tvp ik ben wel benieuwd wat het overleg met de buurman heeft opgeleverd :)
pi_97801948
Een jaar lang amper geslapen met een airco van de buren tegen de gemeenschappelijke schoorsteen (en wij sliepen op zolder). Gemeente wees naar de woningbouw, woningbouw wees naar de gemeente en niemand deed iets. De bromtoon die telkens aansloeg was zwaar irritant, maar officieel bleef alles onder geluidsniveau en werd er niet zoveel aan gedaan.

Gelukkig zijn we verhuisd, maar ik kan me zo voorstellen dat slapen in de buurt van zo'n koelcel geen pretje is. Ook zal de warmte die aan de lucht onttrokken wordt ergens geloosd moeten worden, straks kun jij je slaapkamerraam niet meer open zetten zonder dat vieze warme walmen je kant op komen.

Voorkomen is beter dan genezen, dan maar geen praatje over de heg meer!
pi_97828840
Korte update: Nog geen overleg gehad, maar gaat binnenkort zeker komen!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 09:28:25 #85
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_97829291
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 19:54 schreef Kaza het volgende:
Een jaar lang amper geslapen met een airco van de buren tegen de gemeenschappelijke schoorsteen (en wij sliepen op zolder). Gemeente wees naar de woningbouw, woningbouw wees naar de gemeente en niemand deed iets. De bromtoon die telkens aansloeg was zwaar irritant, maar officieel bleef alles onder geluidsniveau en werd er niet zoveel aan gedaan.

Gelukkig zijn we verhuisd, maar ik kan me zo voorstellen dat slapen in de buurt van zo'n koelcel geen pretje is. Ook zal de warmte die aan de lucht onttrokken wordt ergens geloosd moeten worden, straks kun jij je slaapkamerraam niet meer open zetten zonder dat vieze warme walmen je kant op komen.

Voorkomen is beter dan genezen, dan maar geen praatje over de heg meer!
Wat vonden de buren er van toen je het met hen besprak?
pi_97829798
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Uiteraard was de buurman de eerste waarmee we gingen praten.
De buurman vond dat wij ons met onze eigen zaken moesten bemoeien en wenste niet mee te werken aan een oplossing. Was nogal een bullebak met een grote mond. Zijn huis was een koophuis, dat van ons van de woningbouw.
pi_97831115
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 09:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

Woon jij op het platteland?
Weet niet hoe het bij jou in de buurt is, maar het valt mij wel op dat zeer veel mensen steeds meer aan zichzelf denken ipv ook aan anderen.
Wat dat betreft zie je gewoon dat de Nederlandse mentaliteit zeer hard achteruit holt.
Ik kan gelukkig nog heel goed met de buren overweg en we houden dan ook rekening met elkaar, maar dat is tegenwoordig eerder uitzondering dan normaal helaas.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 10:53:16 #88
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_97831382
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 10:42 schreef klipper het volgende:

Woon jij op het platteland?
Nee, in de stad.

quote:
Weet niet hoe het bij jou in de buurt is, maar het valt mij wel op dat zeer veel mensen steeds meer aan zichzelf denken ipv ook aan anderen.
Wat dat betreft zie je gewoon dat de Nederlandse mentaliteit zeer hard achteruit holt.
Kwestie van communiceren en ook een kwestie van leven en laten leven. Werkt voor normale redelijke mensen prima.

quote:
Ik kan gelukkig nog heel goed met de buren overweg en we houden dan ook rekening met elkaar, maar dat is tegenwoordig eerder uitzondering dan normaal helaas.
Mijn indruk onderschrijft dat niet. Natuurlijk zijn er mensen die vinden dat zij met niemand rekening hoeven te houden en zijn er mensen die vinden dat zij volledig kunnen bepalen wat anderen doen, maar dat zijn toch wel een beetje de uitzonderingen heb ik het idee.
pi_97831813
Geloof me, als je nachtrust eraan gaat ben je niet zo redelijk meer hoor. Helemaal niet als de veroorzaker geen rekening met een ander wenst te houden en er niets over wil horen!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:22:47 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_97832218
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 11:10 schreef Kaza het volgende:
Geloof me, als je nachtrust eraan gaat ben je niet zo redelijk meer hoor. Helemaal niet als de veroorzaker geen rekening met een ander wenst te houden en er niets over wil horen!
Dat laatste is natuurlijk nogal van belang. Ik krijg echter heel vaak bij dit soort topics de indruk dat de eerste stap van bij de buurman/vrouw/veroorzaker zelf aankaarten wordt overgeslagen.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:25:31 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_97832305
Je kan het wel aankaarten, maar als de buurman zijn dure airco al heeft geïnstalleerd en heerlijk slaapt doordat hij zijn slaapkamer nu op aangename temperatuur houdt, dan denk ik dat je niet zoveel van een gesprek met die buurman hoeft te verwachten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_97834134
Snel je standpunt aan de buurman duidelijk maken, ga desnoods maar naar zijn winkel toe. Informeer eens naar zijn plannen, zeg dat je wat hebt vernomen. Zelf zal hij niet komen, hij zet het ding gewoon neer.

Indien hij dat ding echt wil plaatsen, direkt met hem bespreken dat je dat ding niet in zijn tuin wilt vanwege geluid warmte en gevaar. Geef hem maar aan dat het verstandig is dat hij een andere oplossing zoekt. Al hij hier niet welwillend op reageert, direct de ambtelijke molen in werking proberen te zetten.

Je nachtrust en de waardevermindering van je huis is meer waard dan dat praatje over de heg. Waardevermindering is zo 10 000 euro. Niet iets wat je je buurman kado doet.
pi_97834359
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:41 schreef Ridocar het volgende:
Als het koelaggregaat ook 's nachts aanslaat heb je wel een punt.
Zal toch wel niet, wie heeft er nou 's nachts ijs nodig? :')
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_97834486
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:41 schreef Ridocar het volgende:
Als het koelaggregaat ook 's nachts aanslaat heb je wel een punt.
Op een zomerse dag in een woonwijk naast een dreunende compressor moeten zitten is wel acceptabel zeker.

Mocht het ding er komen, dan zodra het ding er staat samen met de buren de politie gekbellen met geluidsoverlastklachten.
pi_97834489
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:36 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En een koelcel verliest geen koude, als deze gewoon aanstaat alleen als de deur open gaat. Ik weet het toch zeker van niet.
pi_97834971
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 12:36 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

:')
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:26:36 #97
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_97835933
quote:
Dit ding komt nagenoeg onder mijn slaapkamerraam te staan
Hoe dicht ligt je huis tegen de grens aan van je buren? Want als hij bijna onder je raam komt te staan, staat hij denk ik praktisch op de perceelgrens? Dan overtreedt hij al de regel van geen dingen bouwen en bomen planten binnen 1 meter van de perceelgrens, zoals iemand al opmerkte hier...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_97836358
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Hoe dicht ligt je huis tegen de grens aan van je buren? Want als hij bijna onder je raam komt te staan, staat hij denk ik praktisch op de perceelgrens? Dan overtreedt hij al de regel van geen dingen bouwen en bomen planten binnen 1 meter van de perceelgrens, zoals iemand al opmerkte hier...
Of TS woont in een woning boven de buurman en heeft zelf geen tuin.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:46:50 #99
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_97836678
Scherp opgemerkt. Ik was een jaar geleden bij de gemeente omdat de buurvrouw de schoorsteen van haar CV ketel zo heeft geplaatst, dat hij dicht in de buurt van ons slaapkamerraam zit,, ipv dat ding op te trekken naar de dakgoot (zoals wij hebben gedaan).
Daar vertelde men mij dat er wel strenge regels zijn voor bedrijven over waar schoorstenen van Cv ketels en koeling mogen staan, maar voor particulieren niet. Maar als de buurman een industriele koelkast wil neerzetten, zal hij dus ook volgens industriele regels de warme lucht moeten afvoeren denk ik. En daarmee kan TS denk ik goed protesteren. Want het is natuurlijk een volkomen bezopen idee om even je hele tuin vol te gooien met een oude vriezer, en een overkapping. Zeker zonder overleg met de buren. Als iemand zo van plan is lak te hebben aan jouw woongenot ed, moet je het wel officieel spelen, want minnelijk gaat het niets worden meestal. Eerst kijken of er redelijk overleg mogelijk is moet natuurlijk, maar als het ding al aangeschaft is, lijkt dat een gepasseerd station!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_97838164
1 tip: als het volgens de regels niet mag dan moet je van de gemeente aangetekend eisen dat ze gaan handhaven. Als je dit doet dan heeft de gemeente geen keus, staat wettelijk vast. Of het wel of niet mag is vanaf hier bijna niet vast te stellen, hangt af van het geluidsniveau, samenstelling tuin etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')