Is ook mijn plan. Hoop dat er overleg mogelijk is.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:22 schreef Ridocar het volgende:
Conclusie: alles kan gemaakt worden, als je er maar genoeg geld tegenaan gooit. Gezien de aankoop van buurman (afgeschreven afdanker 'met ervaring' voor een zacht prijsje) zie ik dat niet gebeuren. Tijd om met die man en de gemeente te praten, in die volgorde.
En dan?quote:Op maandag 6 juni 2011 09:21 schreef Aventura het volgende:
Toch snap ik niet dat je meteen naar de gemeente stapt. Je kan toch eerst eens gaan praten met de buurman?
Wat vonden de buren er van toen je het met hen besprak?quote:Op maandag 6 juni 2011 19:54 schreef Kaza het volgende:
Een jaar lang amper geslapen met een airco van de buren tegen de gemeenschappelijke schoorsteen (en wij sliepen op zolder). Gemeente wees naar de woningbouw, woningbouw wees naar de gemeente en niemand deed iets. De bromtoon die telkens aansloeg was zwaar irritant, maar officieel bleef alles onder geluidsniveau en werd er niet zoveel aan gedaan.
Gelukkig zijn we verhuisd, maar ik kan me zo voorstellen dat slapen in de buurt van zo'n koelcel geen pretje is. Ook zal de warmte die aan de lucht onttrokken wordt ergens geloosd moeten worden, straks kun jij je slaapkamerraam niet meer open zetten zonder dat vieze warme walmen je kant op komen.
Voorkomen is beter dan genezen, dan maar geen praatje over de heg meer!
Uiteraard was de buurman de eerste waarmee we gingen praten.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat vonden de buren er van toen je het met hen besprak?
Woon jij op het platteland?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat vonden de buren er van toen je het met hen besprak?
Nee, in de stad.quote:
Kwestie van communiceren en ook een kwestie van leven en laten leven. Werkt voor normale redelijke mensen prima.quote:Weet niet hoe het bij jou in de buurt is, maar het valt mij wel op dat zeer veel mensen steeds meer aan zichzelf denken ipv ook aan anderen.
Wat dat betreft zie je gewoon dat de Nederlandse mentaliteit zeer hard achteruit holt.
Mijn indruk onderschrijft dat niet. Natuurlijk zijn er mensen die vinden dat zij met niemand rekening hoeven te houden en zijn er mensen die vinden dat zij volledig kunnen bepalen wat anderen doen, maar dat zijn toch wel een beetje de uitzonderingen heb ik het idee.quote:Ik kan gelukkig nog heel goed met de buren overweg en we houden dan ook rekening met elkaar, maar dat is tegenwoordig eerder uitzondering dan normaal helaas.
Dat laatste is natuurlijk nogal van belang. Ik krijg echter heel vaak bij dit soort topics de indruk dat de eerste stap van bij de buurman/vrouw/veroorzaker zelf aankaarten wordt overgeslagen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:10 schreef Kaza het volgende:
Geloof me, als je nachtrust eraan gaat ben je niet zo redelijk meer hoor. Helemaal niet als de veroorzaker geen rekening met een ander wenst te houden en er niets over wil horen!
Zal toch wel niet, wie heeft er nou 's nachts ijs nodig?quote:Op maandag 6 juni 2011 08:41 schreef Ridocar het volgende:
Als het koelaggregaat ook 's nachts aanslaat heb je wel een punt.
Op een zomerse dag in een woonwijk naast een dreunende compressor moeten zitten is wel acceptabel zeker.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:41 schreef Ridocar het volgende:
Als het koelaggregaat ook 's nachts aanslaat heb je wel een punt.
En een koelcel verliest geen koude, als deze gewoon aanstaat alleen als de deur open gaat. Ik weet het toch zeker van niet.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:36 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Zal toch wel niet, wie heeft er nou 's nachts ijs nodig?
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:36 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Zal toch wel niet, wie heeft er nou 's nachts ijs nodig?
Hoe dicht ligt je huis tegen de grens aan van je buren? Want als hij bijna onder je raam komt te staan, staat hij denk ik praktisch op de perceelgrens? Dan overtreedt hij al de regel van geen dingen bouwen en bomen planten binnen 1 meter van de perceelgrens, zoals iemand al opmerkte hier...quote:Dit ding komt nagenoeg onder mijn slaapkamerraam te staan
Of TS woont in een woning boven de buurman en heeft zelf geen tuin.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 13:26 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hoe dicht ligt je huis tegen de grens aan van je buren? Want als hij bijna onder je raam komt te staan, staat hij denk ik praktisch op de perceelgrens? Dan overtreedt hij al de regel van geen dingen bouwen en bomen planten binnen 1 meter van de perceelgrens, zoals iemand al opmerkte hier...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |