abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97774953
Mijn buurman wil in zijn achtertuin een vriescel plaatsen met de afmetingen 2 x 2,5 m en een hoogte van 2,5 m. Dit ding komt nagenoeg onder mijn slaapkamerraam te staan en neemt meer dan de helft van zijn tuin in beslag. Hij zegt de vriescel nodig te hebben voor z'n ijswinkel en wil er ook nog een soort van overkapping overheen bouwen.

Mijn vraag is: Mag dit zomaar? Volgens mij maakt zo'n ding behoorlijk wat geluid en hoort zoiets eigenlijk binnen te worden toegepast. Ik heb al contact opgenomen met bouw en woningtoezicht, maar nog geen reactie...
pi_97775038
Nee, het zorgt voor overlast en neemt een heel stuk van jouw grond in beslag. Dus hij zal iets anders moeten verzinnen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_97775044
Hij staat niet op mijn grond, maar op de grond van de buren. Wat overlast betreft, dat moet natuurlijk wel bewezen worden lijkt mij?
  maandag 6 juni 2011 @ 08:29:20 #4
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_97775053
Huur of koopwoning?
Tics van je petten.
pi_97775081
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:28 schreef Heinrichdederde het volgende:
Hij staat niet op mijn grond, maar op de grond van de buren. Wat overlast betreft, dat moet natuurlijk wel bewezen worden lijkt mij?
Oeps, verkeerd gelezen ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_97775111
Het betreft koop, dus min of meer vogelvrij ben ik bang...
  maandag 6 juni 2011 @ 08:35:00 #7
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_97775125
je woont boven de ijswinkel?
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_97775160
Is de woning van je buurman ook gewoon een woning of een winkelpand?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97775193
Het huis is een gewone woning, z'n ijswinkel staat 5 km verderop...
  maandag 6 juni 2011 @ 08:40:50 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97775213
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:28 schreef Heinrichdederde het volgende:
je kunt 'm natuurlijk vragen om een geluidsstille vriescel te laten bouwen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97775216
Als het koelaggregaat ook 's nachts aanslaat heb je wel een punt. Even checken wat daarover in de avp staat.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_97775240
Daar zijn regels voor. Zo mag deze koelcel een bepaald niveau qua decibel niet overstijgen. Meer info bij je gemeente.
pi_97775325
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:39 schreef Heinrichdederde het volgende:
Lijkt mij dat zoiets niet in de achtertuin van een woning mag staan.
Heeft hij al een bouwvergunning/ontheffing aangevraagd?
pi_97775390
Vergunningen zijn niet aangevraagd en de cel is al gekocht. Geluidsstil en modern zal het niet zijn, want gekocht via marktplaats
pi_97775487
Gewoon even nagaan bij de gemeente. In het ergste geval komt je buurman met een bijl achter je aan.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:02:06 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97775571
quote:
9s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:51 schreef Heinrichdederde het volgende:
Vergunningen zijn niet aangevraagd en de cel is al gekocht. Geluidsstil en modern zal het niet zijn, want gekocht via marktplaats
lekker dat je al van het negatieve uitgaat! Zeg gewoon tegen de buurman dat je akkoord gaat onder voorwaarde dat het ding geen geluidsoverlast veroorzaakt, en doet het ding dat toch dan moet hij daarvoor een oplossing verzorgen. Briefje opstellen met dit erop en handtekeningetejs eronder, klaar.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 juni 2011 @ 09:03:25 #17
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_97775594
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 08:39 schreef Heinrichdederde het volgende:
Het lijkt mij dat je zo'n installatie niet zonder vergunning in de tuin van een woonhuis mag plaatsen, bedrijfspand is misschien anders, maar zou zeker de gemeente raadplegen
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_97775619
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

lekker dat je al van het negatieve uitgaat! Zeg gewoon tegen de buurman dat je akkoord gaat onder voorwaarde dat het ding geen geluidsoverlast veroorzaakt, en doet het ding dat toch dan moet hij daarvoor een oplossing verzorgen. Briefje opstellen met dit erop en handtekeningetejs eronder, klaar.
Terecht dat ts van het negatieve uitgaat.
Zie dat ding maar weer eens weg te krijgen als hij na een tijd geluidsoverlast veroorzaakt.
pi_97775736
Het is ook niet niks wat er geplaatst wordt, meer dan de helft van zijn tuin verdwijnt hierdoor. En als je weet hoeveel herrie een airco al maakt, dan zal zoiets zeker niet stiller zijn...

Contact met de gemeente is gelegd, wacht nog op een reactie...
pi_97775783
Er zijn toch maximum maten van dingen die je in je tuin mag plaatsen (vergunningvrij)? Ik meen 3 meter ofzo? Lijkt mij dat zolang hij daaronder blijft het geen probleem is.

MOcht dat ding echt geluidsoverlast gaan geven dan heb je wel een recht van klagen
Voor wat foto's, kijk hier
pi_97775803
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Onzin. Zodra dat ding geplaatst is, al dan niet illegaal, is het een ware kruistocht dat ding weer weg te krijgen, zowel fysiek gezien als via verordeningen.
pi_97775818
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:13 schreef polariteit het volgende:
Er zijn toch maximum maten van dingen die je in je tuin mag plaatsen (vergunningvrij)? Ik meen 3 meter ofzo? Lijkt mij dat zolang hij daaronder blijft het geen probleem is.

MOcht dat ding echt geluidsoverlast gaan geven dan heb je wel een recht van klagen
Voor een uitbouw ja.
Maar een vriescel van dat formaat in je tuin zal wel onder bedrijvigheid vallen. Lijkt me niet dat het bestemmingsplan het toelaat zoiets in je achtertuin te plaatsen.

Maargoed, TS heeft al contact opgenomen met de gemeente. Veel meer kun je voor nu niet doen.
  maandag 6 juni 2011 @ 09:16:46 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_97775832
Als het ding voor zijn zaak is, kan dat niet zomaar worden geplaatst op een perceel met een woonbestemming. Of heeft hij een winkel/woonhuis-combinatie ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_97775844
In ruil voor gratis ijs, zou ik hem mooi dat ding laten plaatsen :)
pi_97775866
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 09:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Terecht dat ts van het negatieve uitgaat.
Zie dat ding maar weer eens weg te krijgen als hij na een tijd geluidsoverlast veroorzaakt.
daarvoor is juist het eerder genoemde contract, als je maar heldere afspraken maakt. Geen subjectieve dingen als lawaai, maar waarden (in dBA) en absolute afmetingen om uitzichtverpesting te voorkomen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')