Dat is natuurlijk pas het geval als de politie zo'n wallet in handen krijgt. Er zijn geen verdachte transacties die gemonitored worden zoals in het normaal bankverkeer wel het geval is. Dus de reden om zo'n wallet in beslag te nemen is er niet meteen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
In tegenstelling tot anderen zie ik dit systeem niet echt als ideaal voor de criminele wereld. Vooral omdat transacties publiek worden uitgezonden. Zogauw justitie de wallet van een boef heeft, weten ze zijn Bitcoinadres en kunnen ze jaren terug nagaan welke andere Bitcoin-adressen met hem zaken hebben gedaan. En met wie zij weer zaken hebben gedaan. Boeven kunnen een hele wirwar van 'proxy'-Bitcoinadressen gebruiken, maar criminelen zijn geen cryptografen en één foutje van iemand verderop in het netwerk kan alle anonimiteit verpesten. Ik zou het niet gebruiken voor m'n drugshandel iig, te veel risico's, en dan heb ik nog wel een beetje zicht op de technische kanten ervan...
Vraag me af wat je bedoelt met computer ID?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar om eerlijk te zijn. Ik vind dit beetje uhm.. hoe zeg je dat. Omslachtig overkomen.
+ NAW
+ Computer ID en andere pers. gegevens
Maar ouderwets computers in beslag nemen en op de harde schijf kijken, daar is de politie juist wel weer goed in! Zo kunnen ze mooi bouwen aan een database van bitcoinadressen<->boeven. Vergeleken met bankrekeningen is het nog wat vervelend, maar het is veel beter dan cash, want hoe dat ergens is gekomen weet je nooit!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:24 schreef Maanvis het volgende:
Dat is natuurlijk pas het geval als de politie zo'n wallet in handen krijgt. Er zijn geen verdachte transacties die gemonitored worden zoals in het normaal bankverkeer wel het geval is. Dus de reden om zo'n wallet in beslag te nemen is er niet meteen.
Moet zeker kunnen. In principe zou het geen verschil maken of je je bij Bitcoins of Mafiacoins aansluit. Criminelen willen eigenlijk hetzelfde als gewone gebruikers: een stabiele munteenheid die niet van ze afgepikt kan worden door fraude. Maar zo'n systeem kan pas goed draaien als er veel computers bij aangesloten zijn; een klein netwerk kan je makkelijk infiltreren en platleggen met nep-transacties. Daarnaast heeft een systeem ook beurzen nodig, etc... Ik zie het niet zo heel snel gebeuren, maar ach ja wie ben ikquote:Bovendien, het is allemaal open source. Wat weerhoudt criminelen ervan om een soort 'MafiaCoins' op te starten dat helemaal buiten het bitcoins systeem omgaat?
Ach ja ik vind het leuk om zo'n systeem te proberen te verneuken of manieren te bedenken om het te verneuken, want als het dan daarna overleeft dan wordt het er alleen maar beter van.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Maar ouderwets computers in beslag nemen en op de harde schijf kijken, daar is de politie juist wel weer goed in! Zo kunnen ze mooi bouwen aan een database van bitcoinadressen<->boeven. Vergeleken met bankrekeningen is het nog wat vervelend, maar het is veel beter dan cash, want hoe dat ergens is gekomen weet je nooit!
[..]
Moet zeker kunnen. In principe zou het geen verschil maken of je je bij Bitcoins of Mafiacoins aansluit. Criminelen willen eigenlijk hetzelfde als gewone gebruikers: een stabiele munteenheid die niet van ze afgepikt kan worden door fraude. Maar zo'n systeem kan pas goed draaien als er veel computers bij aangesloten zijn; een klein netwerk kan je makkelijk infiltreren en platleggen met nep-transacties. Daarnaast heeft een systeem ook beurzen nodig, etc... Ik zie het niet zo heel snel gebeuren, maar ach ja wie ben ik
Jawel hoor. Daar kan/kon je gewoon 2 bitcents gratis krijgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:58 schreef dan13lv het volgende:
https://freebitcoins.appspot.com/
als die offline is kan ik ook niet beginnen met minen zeker?
jammer:(
Om te minen of te gebruiken?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:59 schreef BIGGI het volgende:
Waar kan ik de beste "how to start guide" vinden?E.e.a. is offline atm?
site is offline;)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:59 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Jawel hoor. Daar kan/kon je gewoon 2 bitcents gratis krijgen.
Om te minenquote:
En je hebt ook een recente (dure?) videokaart?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:03 schreef BIGGI het volgende:
[..]
Om te minenDeze computer staat toch bijna altijd aan ... zou mooi zijn als ik daar nog wat voor kon krijgen
Als ik vragen mag, waarom vind je het onzin?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:12 schreef machtpen het volgende:
Ik heb nog bananabucks , wie wil die ruilen voor bitcoins. Dit is dus echt pure onzin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.iemand die mij 0,02 wil sponsoren, je krijgt ze later terug![]()
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:18 schreef dan13lv het volgende:
Komt er aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.iemand die mij 0,02 wil sponsoren, je krijgt ze later terug![]()
Je zet je computer aan die doet wat vage rekensommetjes en de uitkomst is echt geld. Dat gaat dus niet werken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik vragen mag, waarom vind je het onzin?
Ga je eens inlezenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:25 schreef machtpen het volgende:
[..]
Je zet je computer aan die doet wat vage rekensommetjes en de uitkomst is echt geld. Dat gaat dus niet werken.
Waarom hebben zoveel mensen dan al echt geld ontvangen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:25 schreef machtpen het volgende:
[..]
Je zet je computer aan die doet wat vage rekensommetjes en de uitkomst is echt geld. Dat gaat dus niet werken.
Volgens mij is het standaard een stukje aggresiever, maar in theorie werkt het hetzelfde ja. Misschien kan/wil je een maximum aan CPU-gebruik instellenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:34 schreef vosss het volgende:
Moet ik dit zien als zoiets als dat SETI gebeuren?
Dus dat het gewoon terwijl ik zit te internetten dat gebeuren op de achtergrond gewoon iets staat te rekenen en dat ik het ten alle tijden handmatig af kan sluiten als ik wil gamen?
Of vergis ik me dan heel erg?
En dan heb ik het dus over minen, geld maken zegmaar. Leuk extraatje als je pc toch aanstaat lijkt me
Als je al te achterlijk bent om Bitcoin-client te Googlen moet je hier maar gewoon niet aan beginnen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:49 schreef vosss het volgende:
Nou dat schiet lekker op. Dat komt niet erg betrouwbaar over lijkt me.
Als ik naar www.bitcoin.org surf dan krijg ik een error dat de site niet in de lucht isquote:Ben je overtuigt van de bijzondere eigenschappen van bitcoin? Het is eenvoudig om met bitcoins te beginnen en een paar test bitcoins te verkrijgen. Ga naar de bitcoin website en download en installeer de bitcoin client:
https://www.bitcoin.org
Niet echt, maar alles is welkom tochquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:05 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
En je hebt ook een recente (dure?) videokaart?
Hij zal nu eerst blocks gaan ophalen. Er zijn er momenteel ongeveer 129k.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:57 schreef vosss het volgende:
OK.
Zojuist de client geinstalleerd. Moet ik nu eerst iets van bitcoins kopen?
Of kan ik beginnen met minen en zoja hoe doe ik dat precies?
ps: ik heb geen tijd en ook geen zin om tig tutorials door te spitten, dus als het even in het kort kan graag
En daarna? Bij mij staat ie nu al 10 minuten op 129243quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:00 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hij zal nu eerst blocks gaan ophalen. Er zijn er momenteel ongeveer 129k.
En om geld uit te geven moet je het eerst hebben ja.
In dit topic staat wel ergens een 'beginners' linkje, anders even googlenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:58 schreef BIGGI het volgende:
[..]
Niet echt, maar alles is welkom toch
Heb een Ati Radeon HD 3200
Nier bruteforcen, juist encryptenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:59 schreef Keiichi het volgende:
Kun je bitcoins 'verdienen' door hashes te bruteforcen?
Dan is het toch ook geen lang leven beschoren op deze manier?
Daarna is je client op de hoogte van alle transacties die er ooit geweest zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:00 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
En daarna? Bij mij staat ie nu al 10 minuten op 129243
Ik wil geen geld uit geven. Ik wil dat mn computer geld gaat genereren.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:00 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Hij zal nu eerst blocks gaan ophalen. Er zijn er momenteel ongeveer 129k.
En om geld uit te geven moet je het eerst hebben ja.
Generaten , even een paar dagen aankijken hoe het gaatquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:01 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Daarna is je client op de hoogte van alle transacties die er ooit geweest zijn.
En dan kun je aan de slag. Wil je generaten of 'gewoon' proberen?
Welnee, dat is niet nodigquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil geen geld uit geven. Ik wil dat mn computer geld gaat genereren.
Of moet ik hier verplicht eerst in investeren?
Dan moet jij ook een miner installerenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:02 schreef broodmonkeh het volgende:
[..]
Generaten , even een paar dagen aankijken hoe het gaat
En welke raad je aan?quote:Je zult naast 'bitcoin' (die je portemonnee beheert) ook een miner moeten installeren die je grafische kaart gebruikt om te minen. Met de standaard bitcoinapplicatie kan je alleen vanaf CPU minen.
Valt mee, ze houden rekening met de sneller wordende hardware, etc.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:59 schreef Keiichi het volgende:
Kun je bitcoins 'verdienen' door hashes te bruteforcen?
Dan is het toch ook geen lang leven beschoren op deze manier?
Ik ben zelf wel bekend met hoe het technisch werkt (het minen), maar ik doe het zelf niet, daar kan ik je weinig over vertellen dusquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:04 schreef vosss het volgende:
[..]
En welke raad je aan?
Ik heb overigens een E8400 met 4GB ram en een STI 6870 met 1 GB. Is dat iets?
Het zou interessant kunnen zijn als er een zekere wachttijd en randomisatie in zit. Als je niet exact het volledige bedrag terugkrijgt, maar dit +/- 5%, en dat met meerdere anonieme accounts over een periode van dagen overmaken... Ik heb de complexiteitstheorie even niet paraat maar dat matchen klinkt als een lastig probleemquote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:53 schreef Sitethief het volgende:
Geld witwassen met Bitcoin:
http://www.bitcoinlaundry.com/
(wat natuurlijk niet heel erg veel zin heeft)
Die Ati 6870 kan ruim 300 Mhash/s genereren, dus dat is heel netjes!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:04 schreef vosss het volgende:
[..]
En welke raad je aan?
Ik heb overigens een E8400 met 4GB ram en een ATI 6870 met 1 GB. Is dat iets?
Maar wel genereren van bitcoins zonder dat er iets tegenover staat? Hoe verhoud het zich tot valsmunterij (Om even iets tastbaars te pakken)quote:
Op het moment dat jij geboren wordt is alle bestaande weelde in de aarde al verdeeld. Of dat eerlijk is gegaan of niet, voor een nieuwe deelnemer is het altijd een feit.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef Keiichi het volgende:
Maar wel genereren van bitcoins zonder dat er iets tegenover staat? Hoe verhoud het zich tot valsmunterij (Om even iets tastbaars te pakken)
Ik weet niet hoe technisch je onderlegd bent maar als je dit paper leest wordt alles duidelijkquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Maar wel genereren van bitcoins zonder dat er iets tegenover staat? Hoe verhoud het zich tot valsmunterij (Om even iets tastbaars te pakken)
Valsemunterij is onmogelijk (tenzij er ergens nog een bug wordt ontdekt). Je kan alleen valsemunten door te bruteforcen/encrypten... En laat dat nu net de normale manier zijn om ze te genereren...quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef Keiichi het volgende:
[..]
En dan moet je dus 'sterker' bruteforcen dan het netwerk encrypt. Dat zie ik niet zo snel gebeurenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Valsemunterij is vrijwel onmogelijk. Je kan alleen valsemunten door te bruteforcen/encrypten... En laat dat nu net de normale manier zijn om ze te genereren...
OK, en welke miner heb ik nodig? Zoals gezegd ik heb geen zin en tijd om me hier helemaal in te verdiepen. Mooi als het een paar euro's op levert, maar dan moet het wel een beetje plug and play zijn zegmaar.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die Ati 6870 kan ruim 300 Mhash/s genereren, dus dat is heel netjes!
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison
Geheugen terugklokken naar 300Mhz (met afterburner en de CFG tweak) verhoogt de snelheid nog iets.
Dat zal schier ondoenlijk zijn als het netwerk groot genoeg is (groter dan een beschikbaar botnet). Maar ik vrees dat je het wel met significant minder compu's al kan verstoren. Als je maar met veel compu's bent die de regels continu breken, ben ik benieuwd of het netwerk nog blijft werken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:09 schreef PiRANiA het volgende:
En dan moet je dus 'sterker' bruteforcen dan het netwerk encrypt. Dat zie ik niet zo snel gebeuren.
En die ze genereren, kunnen ze weer uitgeven of verkopen zodat anderen er iets mee kunnen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:08 schreef eleusis het volgende:
[..]
Op het moment dat jij geboren wordt is alle bestaande weelde in de aarde al verdeeld. Of dat eerlijk is gegaan of niet, voor een nieuwe deelnemer is het altijd een feit.
Bitcoin probeert hun economie te 'bootstrappen' door de munten te verdelen over degenen die helpen het systeem in de lucht te houden. Die mensen op hun beurt worden zo beloond voor het 'early adopter' zijn.
Vanwege het topic in WGR denk ik.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef PiRANiA het volgende:
Hoe komt iedereen hier opeens terecht? 17 januari van dit jaar postte ik voor het eerste in deze reeks en daarna ging het niet echt hard.
Nu zitten er opeens veel mensen hier.
Het is recent op een paar grote forums en blogs geweest. Ik had er tot een paar weken terug niet van gehoord. Pas toen ik er elders over had gelezen, viel het topic me hier opquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:07 schreef PiRANiA het volgende:
Hoe komt iedereen hier opeens terecht? 17 januari van dit jaar postte ik voor het eerste in deze reeks en daarna ging het niet echt hard.
Nu zitten er opeens veel mensen hier.
Aan wat precies? Het hele concept? Minen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:22 schreef Shispeed het volgende:
erg interessant dit, maar kleven er ook nadelen aan?
ja dat snap ik, maar dat boeit niet want mijn PC staat toch al 24 uur per dag te loeienquote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:23 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Aan wat precies? Het hele concept? Minen?.
Alleen je videokaart is van belang, al moet een nieuwe videokaart natuurlijk wel in die PC passen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef Blobje het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar als ik een oude pc heb van het begin PCI-e tijdperk (2004/2005) en ik stop daar een nieuwe videokaart in. (5770 bijvoorbeeld) Merk je dan geen verschil qua minen omdat er alleen gekeken wordt naar de videokaart? Kan dat überhaupt wel? Een pc uit die tijd en zo'n nieuwe kaart? Ben niet echt een computerexpert op hardware gebied.
Wat heb je gezocht? Wat lukt niet? Welke tuto volg je?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:27 schreef vosss het volgende:
Fak ik snap er geen zak van
http://bitp.it/
Wat is dat nu weer?
Niemand die mij in een paar simpele jip en janneke zinnen met wat links wegwijs kan maken?
En ja ik ben lui
Als de voeding het trekt, zou het moeten werken.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 21:25 schreef Blobje het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar als ik een oude pc heb van het begin PCI-e tijdperk (2004/2005) en ik stop daar een nieuwe videokaart in. (5770 bijvoorbeeld) Merk je dan geen verschil qua minen omdat er alleen gekeken wordt naar de videokaart? Kan dat überhaupt wel? Een pc uit die tijd en zo'n nieuwe kaart? Ben niet echt een computerexpert op hardware gebied.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |