In tegenstelling tot anderen zie ik dit systeem niet echt als ideaal voor de criminele wereld. Vooral omdat transacties publiek worden uitgezonden. Zogauw justitie de wallet van een boef heeft, weten ze zijn Bitcoinadres en kunnen ze jaren terug nagaan welke andere Bitcoin-adressen met hem zaken hebben gedaan. En met wie zij weer zaken hebben gedaan. Er gaan zeker data mining-software/sites komen voor Bitcointransacties.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:14 schreef Maanvis het volgende:
Tenzij het hele bitcoin verhaal overgenomen wordt door de criminele wereld, als een soort van 'ik doe een zaakje voor jou en jij doet een zaakje voor mij'. Het is dan misschien onaantrekkelijker voor andere retailers om zich daarmee te associeren.
Dat is natuurlijk pas het geval als de politie zo'n wallet in handen krijgt. Er zijn geen verdachte transacties die gemonitored worden zoals in het normaal bankverkeer wel het geval is. Dus de reden om zo'n wallet in beslag te nemen is er niet meteen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:20 schreef eleusis het volgende:
[..]
In tegenstelling tot anderen zie ik dit systeem niet echt als ideaal voor de criminele wereld. Vooral omdat transacties publiek worden uitgezonden. Zogauw justitie de wallet van een boef heeft, weten ze zijn Bitcoinadres en kunnen ze jaren terug nagaan welke andere Bitcoin-adressen met hem zaken hebben gedaan. En met wie zij weer zaken hebben gedaan. Boeven kunnen een hele wirwar van 'proxy'-Bitcoinadressen gebruiken, maar criminelen zijn geen cryptografen en één foutje van iemand verderop in het netwerk kan alle anonimiteit verpesten. Ik zou het niet gebruiken voor m'n drugshandel iig, te veel risico's, en dan heb ik nog wel een beetje zicht op de technische kanten ervan...
Vraag me af wat je bedoelt met computer ID?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar om eerlijk te zijn. Ik vind dit beetje uhm.. hoe zeg je dat. Omslachtig overkomen.
+ NAW
+ Computer ID en andere pers. gegevens
Maar ouderwets computers in beslag nemen en op de harde schijf kijken, daar is de politie juist wel weer goed in! Zo kunnen ze mooi bouwen aan een database van bitcoinadressen<->boeven. Vergeleken met bankrekeningen is het nog wat vervelend, maar het is veel beter dan cash, want hoe dat ergens is gekomen weet je nooit!quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:24 schreef Maanvis het volgende:
Dat is natuurlijk pas het geval als de politie zo'n wallet in handen krijgt. Er zijn geen verdachte transacties die gemonitored worden zoals in het normaal bankverkeer wel het geval is. Dus de reden om zo'n wallet in beslag te nemen is er niet meteen.
Moet zeker kunnen. In principe zou het geen verschil maken of je je bij Bitcoins of Mafiacoins aansluit. Criminelen willen eigenlijk hetzelfde als gewone gebruikers: een stabiele munteenheid die niet van ze afgepikt kan worden door fraude. Maar zo'n systeem kan pas goed draaien als er veel computers bij aangesloten zijn; een klein netwerk kan je makkelijk infiltreren en platleggen met nep-transacties. Daarnaast heeft een systeem ook beurzen nodig, etc... Ik zie het niet zo heel snel gebeuren, maar ach ja wie ben ikquote:Bovendien, het is allemaal open source. Wat weerhoudt criminelen ervan om een soort 'MafiaCoins' op te starten dat helemaal buiten het bitcoins systeem omgaat?
Ach ja ik vind het leuk om zo'n systeem te proberen te verneuken of manieren te bedenken om het te verneuken, want als het dan daarna overleeft dan wordt het er alleen maar beter van.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 18:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Maar ouderwets computers in beslag nemen en op de harde schijf kijken, daar is de politie juist wel weer goed in! Zo kunnen ze mooi bouwen aan een database van bitcoinadressen<->boeven. Vergeleken met bankrekeningen is het nog wat vervelend, maar het is veel beter dan cash, want hoe dat ergens is gekomen weet je nooit!
[..]
Moet zeker kunnen. In principe zou het geen verschil maken of je je bij Bitcoins of Mafiacoins aansluit. Criminelen willen eigenlijk hetzelfde als gewone gebruikers: een stabiele munteenheid die niet van ze afgepikt kan worden door fraude. Maar zo'n systeem kan pas goed draaien als er veel computers bij aangesloten zijn; een klein netwerk kan je makkelijk infiltreren en platleggen met nep-transacties. Daarnaast heeft een systeem ook beurzen nodig, etc... Ik zie het niet zo heel snel gebeuren, maar ach ja wie ben ik
Jawel hoor. Daar kan/kon je gewoon 2 bitcents gratis krijgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:58 schreef dan13lv het volgende:
https://freebitcoins.appspot.com/
als die offline is kan ik ook niet beginnen met minen zeker?
jammer:(
Om te minen of te gebruiken?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:59 schreef BIGGI het volgende:
Waar kan ik de beste "how to start guide" vinden?E.e.a. is offline atm?
site is offline;)quote:Op dinsdag 7 juni 2011 19:59 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Jawel hoor. Daar kan/kon je gewoon 2 bitcents gratis krijgen.
Om te minenquote:
En je hebt ook een recente (dure?) videokaart?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:03 schreef BIGGI het volgende:
[..]
Om te minenDeze computer staat toch bijna altijd aan ... zou mooi zijn als ik daar nog wat voor kon krijgen
Als ik vragen mag, waarom vind je het onzin?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:12 schreef machtpen het volgende:
Ik heb nog bananabucks , wie wil die ruilen voor bitcoins. Dit is dus echt pure onzin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.iemand die mij 0,02 wil sponsoren, je krijgt ze later terug![]()
quote:Op dinsdag 7 juni 2011 20:18 schreef dan13lv het volgende:
Komt er aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.iemand die mij 0,02 wil sponsoren, je krijgt ze later terug![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |