Leuk, wat voor hardware heb je? Welke mining-tool? Welke pool? En wat slurpt het?quote:Op zondag 5 juni 2011 21:29 schreef Blinker het volgende:
[..]
Jep, zo'n 0.60 - 0.70 Bitcoincent per dag.
Wel afzien met deze zomerdagen op m'n kamer. Het wordt lekker warm hier
Vorige week speciaal een ATI (of AMD moet je tegenwoordig zeggen) Radeon HD6870 voor 180 euro. Volgens de benchmarks zou ie onder volle load zo'n 200 watt moeten slurpen, maar ik heb hier geen tastbaar bewijs voor. Is ook niet mijn grootste zorg, want ik betaal all-inclusive huur, dus stroom zit inbegrepenquote:Op zondag 5 juni 2011 21:43 schreef MaGNeT het volgende:
Hier weer verder!
[..]
Leuk, wat voor hardware heb je? Welke mining-tool? Welke pool? En wat slurpt het?
Nah, volgens mij maakt de pool niet zoveel uit.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:53 schreef Blinker het volgende:
[..]
Vorige week speciaal een ATI (of AMD moet je tegenwoordig zeggen) Radeon HD6870 voor 180 euro. Volgens de benchmarks zou ie onder volle load zo'n 200 watt moeten slurpen, maar ik heb hier geen tastbaar bewijs voor. Is ook niet mijn grootste zorg, want ik betaal all-inclusive huur, dus stroom zit inbegrepen
Ik gebruik onder Windows de GUIminer en mine bij deepbit via proportional methode. Ik ben zelf nu net een weekje bezig, dus ben zelf ook nog geen expert. Ik heb nog geen andere pools geprobeerd, geen idee of dit meerwaarde heeft.
Zou rond de 200 MH/s moeten presteren. Meer dan zat om er nog een zakcentje aan te verdienen.quote:Op zondag 5 juni 2011 21:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nah, volgens mij maakt de pool niet zoveel uit.
Ik ben benieuwd hoeveel ik ga minen de komende weken.
Heb een wat ouder kaartje, de 5770...
Hangt af van de koers van de BTC.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:08 schreef captainkid het volgende:
Wow vage shit.
Wat verdien je per 24 uur met dat minen (in euro's)?
Oke das geinig maar stroom is ook wel ¤2 per dag.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hangt af van de koers van de BTC.
In 2 dagen een BTC, dus ongeveer 6-8 euro per dag.
wow 60 dollar cent per dag met mijn 9600 GT..quote:Op zondag 5 juni 2011 22:18 schreef Blinker het volgende:
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
Hier kan je het zelf uitrekenen
¤ 0,91 per dag bij mijn 165Watt systeem.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:23 schreef captainkid het volgende:
[..]
Oke das geinig maar stroom is ook wel ¤2 per dag.
Dat zal wel iets lager liggen. En zoals meerdere keren vermeld, ik betaal niet extra voor m'n stroomverbruik.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:23 schreef captainkid het volgende:
[..]
Oke das geinig maar stroom is ook wel ¤2 per dag.
Wat kost jouw systeem?quote:Op zondag 5 juni 2011 22:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
¤ 0,91 per dag bij mijn 165Watt systeem.
Die produceert circa 0,5 BTC per etmaal, is zo'n 6-8 Dollar.
Een 9600GT is sowieso te traag en nVidia kaarten zijn niet echt geschikt voor Bitcoin minen.
Mijn GTX470 kaarten zijn samen (!) trager dan 1x m'n ATI 5770
Moeilijk te zeggen, aangezien ik een groot deel van de onderdelen al had.quote:
Dus een investering (ex monitor, muis, toetsenbord) van ¤300 voor de PC.quote:Op zondag 5 juni 2011 22:52 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Moeilijk te zeggen, aangezien ik een groot deel van de onderdelen al had.
Laten we zeggen:
Videokaart: 100 euro
CPU: 60 euro
geheugen: 30 euro
voeding: 40 euro (die ik had is duurder en had ik al in m'n mediacenter)
harddisk: 45 euro (ik heb er een 320Gb in, heb ik al héél lang)
dvd brander: 25 euro (had ik al in m'n mediacenter)
kast: is niet nodig, kan in losse opstelling op plankje (maar ik had al een mooi kastje)
Zeg dus 300 euro, waarvan 190 euro kortgeleden uitgegeven, die overige 110 zit er al een paar jaar in.
Met de huidige koers en stroomprijs doe ik er ongeveer 31 dagen over om de investering (190 euro) terug te winnen.
Als het niet goed gaat in die 31 dagen (en de koers zou ploffen) dan blijf ik zitten met bijna 30 euro stroomkosten en een perfect werkend MediaCenter.
Klopt.quote:Op zondag 5 juni 2011 23:04 schreef captainkid het volgende:
[..]
Dus een investering (ex monitor, muis, toetsenbord) van ¤300 voor de PC.
En dan een omzet van $6-8 dollar per dag
En onkosten ¤0,91 per dag aan stroom.
Is toch minimaal ¤120 per maand best netjes.
Ik heb wel het idee dat het niet echt stabiel inkomen is? iets moet moeilijkheidsgraad die elk moment verhoogd kan worden?
quote:It would be easy for the government to close down BitCoin. They could just make a digit - 7 for instance - illegal. Then most of BitCoins hashes would not work.
It would be a bit inconvenient for other users of number systems, but we all have to make sacrifices. Hardly anyone uses 7s anyway.
Is een Bitcoin per dag niet wat te optimistisch? Ik dacht eerder aan 0,35 BTC per 200Mhash/s.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:23 schreef Blinker het volgende:
Nette rig, daar kan je makkelijk een bitcoin per dag mee minen.
Bijna 100 euro per week. Absurd eigenlijk
Ik trek toch echt zo'n 0.70 per dag met mijn 270Mhas/s. Weliswaar 24/7 aan.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is een Bitcoin per dag niet wat te optimistisch? Ik dacht eerder aan 0,35 BTC per 200Mhash/s.
En met de hogere moeilijkheidsgraad sinds vandaag nog iets minder.
Even goed nog 88 Dollar
[ afbeelding ]
Zal ook wel komen omdat de account nog wat op gang moet komen.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:01 schreef Blinker het volgende:
[..]
Ik trek toch echt zo'n 0.70 per dag met mijn 270Mhas/s. Weliswaar 24/7 aan.
[ afbeelding ]
Als ik de garantie had dat de koers de komende drie weken zo bleef dan had ik nog duurdere kaarten gehaald, maar die gok durf ik niet aanquote:Op maandag 6 juni 2011 21:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zal ook wel komen omdat de account nog wat op gang moet komen.
Momenteel zit ik op 7,22 euro winst per dag na aftrek van stroomkosten.
Dat is 220 euro per maand dus dan verdient de hardware snel terug.
Moet alleen nog hopen dat de koers goed blijft
Ik had wat geld overgemaakt naar MtGox om te testen, ook dat stond er vanmiddag al op.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:11 schreef Blinker het volgende:
Geld staat er nu al op van Mt Gox! Vanochtend overgemaakt en nu al op m'n rekening. Goeie service
Wow, de moeilijkheidsgraad is wel gigantisch gestegen inderdaad! Vandaar de hoge prijs. Ik zit volgens de calculator op 50 btcent per dag. Ach, toch nog 50 euro per weekquote:Op maandag 6 juni 2011 21:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik had wat geld overgemaakt naar MtGox om te testen, ook dat stond er vanmiddag al op.
Kan nu ook nog Bitcoins kopen als er even een dip is
Er staat een mining calculator online en die komt aardig overeen met mijn schattingen van de snelheid bij 400Mhash/s (en bijbehorende bedragen).
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
Als je pool trouwens een paar keer geluk heeft en snel een block vindt kan dat ook de dag-output verhogen. Maar andersom kan ook natuurlijk
Als je geld naar mtgox wilt overmaken kan je het naar mij overmaken en geef ik bitcoins. Dat was het plan.quote:
Bizar hoeveel geld er in omloop gaat! Ik blijf me verbazen dat de koers nog steeds niet geklapt is.quote:
Hoewel er altijd een dipje in kan zitten verwacht ik dat de koers voorlopig nog flink kan stijgen.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:26 schreef Blinker het volgende:
[..]
Bizar hoeveel geld er in omloop gaat! Ik blijf me verbazen dat de koers nog steeds niet geklapt is.
Wie zijn ze en wat kunnen ze er mee doen?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 07:18 schreef CantFazeMe het volgende:
Het lijkt mij te goed om waar te zijnIs het wel betrouwbaar? Je weet niet eens wat ze ermee gaan doen.
Eigenlijk moet je gewoon een extra computer kopen..
Dit was net zoals het topic je computer laten gebruiken door unviserteiten met onderzoeken..
Voor wie up-to-date wil blijven:quote:
quote:Posts: 27
SOLD OUT EVERYWHERE!!
06-06-2011, 19:28:29 #1
--------------------------------------------------------------------------------
Damnit i have been looking for about 2-3 days for the Radeon HD 6990... its sold out everywhere, or backordered! demand is crazy!!
Ze zijn gewoon uitverkocht of erg duurquote:Now that 5830s are sold out everywhere, what is the next best card of choice?
Today at 06:31:37 #1
--------------------------------------------------------------------------------
Seriously, I can't find them anywhere for less than $150 a pop. I already got my hands on 4, but I don't want to wait for Newegg to restock.
Even though I can get one for $150, is there a better card that you can get more bang for your buck? I want to build a 2nd rig.
Sounds amazing Jimmmmm.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:21 schreef MaGNeT het volgende:
Op http://forum.bitcoin.org lees je steeds meer reacties van mensen die bepaalde modellen videokaarten niet meer kunnen bestellen...
[..]
[..]
Ze zijn gewoon uitverkocht of erg duur
ATI / AMD zal ook erg blij zijn met Bitcoin
Geld verdienen met je PC (Bitcoins) - belastingdienst?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:25 schreef Verbodsbord het volgende:
Als ik het goed begrijp kan je hier gratis geld mee verdienen?(afgezien van stroom?)
Kan dit een beetje werken op een random(medium-end) laptop met ati-kaart?
En hoe wertkt dit qua belastingen dan?
Ja.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:30 schreef Maanvis het volgende:
kan ik ook een botnet gebruiken om te gaan minen?
Ga nu naar m'n werk maar op http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=9430.0 staat een "Beginners guide".quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:26 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Sounds amazing Jimmmmm.
Kun je in een aantal heldere stappen hier weergeven in een kort stappenplan hoe jij bitcoins mined en ze vervolgens omzet in keiharde euro's en hoe deze dan op je rekening komen?
Nee, want stroom kost geld. En goeie videokaarten ook.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:39 schreef Verbodsbord het volgende:
Maar je verdient dus gratis geld in principe?
En op de gemiddelde laptop? Werkt dat een beetje?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:42 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nee, want stroom kost geld. En goeie videokaarten ook.
Ik denk dat je op een gemiddelde laptop misschien net iets meer dan 10 bitcents in 24 uur haalt. Komt neer op ongeveer 2 dollar per dag.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:45 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
En op de gemiddelde laptop? Werkt dat een beetje?
Moet ie zware grafische toestanden draaien of zo?quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik denk dat je op een gemiddelde laptop misschien net iets meer dan 10 bitcents in 24 uur haalt. Komt neer op ongeveer 2 dollar per dag.
Laptops zijn vaak niet echt geschikt voor bitcoin, je moet een systeem hebben met een (aantal) goeie videokaart(en).
Encryptie ja, en dat zijn vele kleine berekeningen. Die kun je beter op een GPU met veel cores draaien dan op een CPU.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:54 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Moet ie zware grafische toestanden draaien of zo?
Niet echt, het is meer een hoop getallen uitproberen in een lastige berekening. Videokaarten zijn er wel goed in om dat parallel te doen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:54 schreef Stokstaart het volgende:
Moet ie zware grafische toestanden draaien of zo?
Er zit voor 122,375,310 dollar in de markt, interesse is er wel. Echt dingen er van kopen lukt nog niet, het wordt net 'pas' bekend.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 08:57 schreef CantFazeMe het volgende:
Maar wel legaal? Is het duur om bit kin te verkopen?
Wie heeft er überhaupt interesse?
Nee, hij haalt de hele historie van alle transacties binnenquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:02 schreef Doodloper het volgende:
interessant dit!
Onderaan Bitcoin staat bij mij dit:
8 verbindingen / 23000 blokken / 0 transacties
Die 23000 loopt steeds op.
Is hij dan bitcoins aan het maken voor me oid?
Ok, thanks! Ik ben op de helft dus.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nee, hij haalt de hele historie van alle transacties binnen.
Als er staat 'generating' is hij bitcoins aan het maken.
Momenteel zijn er 129 155 blocks.
Kijk hier eens voor goeie grafische kaarten. Bedenk dat door bitcoin veel kaarten slecht leverbaar zijnquote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:07 schreef CantFazeMe het volgende:
Oke. Ik ben van plan om nieuwe computer met 8-core en twee GTX kaarten te kopen. Zal dat rendabel zijn?
Zijn er kosten aan verbonden, behalve stroom?
Sowieso heb je ATI / AMD kaarten nodig voor Bitcoin.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:07 schreef CantFazeMe het volgende:
Oke. Ik ben van plan om nieuwe computer met 8-core en twee GTX kaarten te kopen. Zal dat rendabel zijn?
Zijn er kosten aan verbonden, behalve stroom?
Ik mine zelf niet, heb zelf niet de nieuwste hardware.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:15 schreef Doodloper het volgende:
Runnen jullie -ervaren bitcoin gebruikers- de Bitcoin client of gebruiken jullie DeepBit ofzo (wat een pool is waar je je steentje aan bijdraagt en dan evenredig naar je bijdrage geld krijgt en betere stats hebt)?
Volgens mij krijgen ze allemaal hun eigen wallet (account).quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:18 schreef lipjes het volgende:
ik heb trouwens thuis best wel een farm staan aan pc's
is het mogelijk om deze allemaal onder 1 account oid te koppelen?
Dat zou wel jammer zijn, anders had ik nog wel wat pc-kracht voor zequote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:19 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze allemaal hun eigen wallet (account).
Dat maakt toch niet uit? Je kunt ze allemaal apart aan deepbit hangen o.i.d.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 09:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Dat zou wel jammer zijn, anders had ik nog wel wat pc-kracht voor ze
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |