altijd lastig, met klein blad komt hij op 5 - 2, met klein blad pakt hij de 3e set. Anyway, bassline spel is niet zijn sterkste punt en een groter blad kan daarbij helpen. Moeilijk.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:03 schreef Lagrinta het volgende:
Federer heeft een groter blad nodig. Maar dat zal meneer nooit willen.
Nee hoor. Federer is bijna 30, met dingen als rackets moet je dan niet gaan priegelen.quote:Op donderdag 9 juni 2011 12:03 schreef Lagrinta het volgende:
Federer heeft een groter blad nodig. Maar dat zal meneer nooit willen.
Conservatief gedacht. Nadal heeft ook een groter blad nodig want hij slaat veel te veel ballen half court en ze schieten te vaak door tegen zn frame.quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:31 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Nee hoor. Federer is bijna 30, met dingen als rackets moet je dan niet gaan priegelen.
Natuurlijk, de beste man loopt tegen de 30 en z'n racket heeft hem 16 GS's opgeleverd. Om dan met zoiets fundamenteels als een racket te gaan knoeien moet je wel hele goede redenen hebben. Als het hem een jaar zou kosten compleet gewend te raken aan een nieuw racket (a la Djokovic), dan kan hij er alleen nog leuk mee tennissen op de seniorentour (overdrijvinkje, maar het punt staat).quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:57 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Conservatief gedacht. Nadal heeft ook een groter blad nodig want hij slaat veel te veel ballen half court en ze schieten te vaak door tegen zn frame.
Wat dan wel, een voetballer?quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:36 schreef tja77 het volgende:
Een groter blad maakt hem nog geen (nog) betere tennisser.
Shanken!quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:05 schreef tja77 het volgende:
Veel ballen die half court komen is ook op andere (lees betere) manieren op te lossen dan met een groter blad. Een bal tegen het frame bij een 100 qs inch blad proberen te voorkomen dmv een groter blad? Geintje zeker.
Het is is een afweging. Maar bij voorbaat dingen niet willen is ignorant.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:10 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Natuurlijk, de beste man loopt tegen de 30 en z'n racket heeft hem 16 GS's opgeleverd. Om dan met zoiets fundamenteels als een racket te gaan knoeien moet je wel hele goede redenen hebben. Als het hem een jaar zou kosten compleet gewend te raken aan een nieuw racket (a la Djokovic), dan kan hij er alleen nog leuk mee tennissen op de seniorentour (overdrijvinkje, maar het punt staat).
Een snelle F1 auto maakt je geen betere coureur. Je weet wat topsport inhoudt?quote:Op donderdag 9 juni 2011 13:36 schreef tja77 het volgende:
Een groter blad maakt hem nog geen (nog) betere tennisser.
Veel recreanten zoeken vaak ook het probleem bij het materiaal, ga bij jezelf te kijk, kleine veranderingen in je set up lijken me beter dan een racket met een groter blad.quote:
Hoe kwam een recreant dan bij zn huidige racket? Waar is die keuze op gebaseerd. Ik ben van mening dat je meerdere rackets moet testen, maar goed het is maar recreantenniveau.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
Veel recreanten zoeken vaak ook het probleem bij het materiaal, ga bij jezelf te kijk, kleine veranderingen in je set up lijken me beter dan een racket met een groter blad.
Dat is appels met peren vergelijken, in een auto die max. 300 km/uur kan, kun je geen 350 km/uur. Dat is gemotoriseerde beperking.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:17 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Een snelle F1 auto maakt je geen betere coureur. Je weet wat topsport inhoudt?
Het gros van de recreanten gelooft blindelings de verkoper, de volgende groep test een 3-4 tal rackets welke bij zijn speelstijl past. Ik denk dat mannen als Federer en Nadal echt wel weten wat een groter of kleiner blad met hun spel doet, en of dat vruchtbaar is, of dat ze dan moeten toegeven op andere vlakken.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:20 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Hoe kwam een recreant dan bij zn huidige racket? Waar is die keuze op gebaseerd. Ik ben van mening dat je meerdere rackets moet testen, maar goed het is maar recreantenniveau.
Niet bij voorbaat. De afweging is gemaakt en besloten is dat het een heel stom idee is.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:17 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Het is is een afweging. Maar bij voorbaat dingen niet willen is ignorant.
Dat weet jij.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:23 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Niet bij voorbaat. De afweging is gemaakt en besloten is dat het een heel stom idee is.
Een slechte renner in een goede auto rijdt beter. Een slechte tennisser met een geschikt racket speelt beter dan met een ander racket. Simpel zat.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is appels met peren vergelijken, in een auto die max. 300 km/uur kan, kun je geen 350 km/uur. Dat is gemotoriseerde beperking.
Iedereen denkt te weten wie met wat voor materiaal speelt, welke snaar, hoeveel kg, welk racket, maar is dat ook echt zo? Veel profspelers spelen met een paintjob, alleen maar om fabrikanten hun nieuwste rackets te laten verkopen.
Dat betwijfel ik, en de fabrikant is bereid mee te werken aan het suc6 ervan. Als Federer een Head racket fijner vind spelen, kan hij 2 dingen doen, overstappen (zal Wilson niet leuk vinden) Of Wilson maakt dat racket na met een paintjob zodat het verdomd veel op de nieuwe Wilson BLX lijkt. Federer blij, klant met nieuwe BLX blij, Wilson heel blij.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:25 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Topsporters zijn ook hoeren. Ze doen alles voor geld, of het goed is voor hun prestaties telt niet 100 %.
Kijk maar naar wielrenners. Een sport waar materiaal heel belangrijk is maar niet doorslaggevend.quote:Op donderdag 9 juni 2011 14:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, en de fabrikant is bereid mee te werken aan het suc6 ervan. Als Federer een Head racket fijner vind spelen, kan hij 2 dingen doen, overstappen (zal Wilson niet leuk vinden) Of Wilson maakt dat racket na met een paintjob zodat het verdomd veel op de nieuwe Wilson BLX lijkt. Federer blij, klant met nieuwe BLX blij, Wilson heel blij.
Wat verwacht je dan? Dit is z'n eerste echte wedstrijd op gras in z'n carriere.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:07 schreef Federer-fan het volgende:
Schoorel.Wat een prutsers zijn die Nederlanders allemaal.
Vroeger hoorde je me dat neit zeggen met Haarhuis, Eltingh, Krajicek, Siemerking, Verkerk, etc.
Niet hier, dit is het Wimbledon topic, niet het Queens topic.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:48 schreef vaarsuvius het volgende:
Tsonga - Murray![]()
1ste set af en toe weergaloos tennis.
kan helaas niet verder kijken.
Kan iemand hier af en toe de stand posten? het is vast wel ergens te vinden online, maar zit hier op telefoon internet en dat zoekt niet zo lekker.
? bij mij heeft hij de set 7-6quote:
Ik keek scheelquote:
nee, wel 2 games verschil in derde setquote:
Wist wel dat ie 24-22 had ja, maar wist niet meer of het 3e of 5e set wasquote:Op maandag 13 juni 2011 15:05 schreef franklop het volgende:
[..]
nee, wel 2 games verschil in derde set
zo had onze vriend Mahut vorig jaar in derde quali-ronde een 24-22 set
nee hoor? vorig jaar was het echt best of 3quote:Op maandag 13 juni 2011 15:09 schreef F.M.D. het volgende:
de laatste ronde van de kwallies is best of 5 sets
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |