abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juni 2011 @ 15:52:03 #51
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97739536
Ies diskriminasie, kan ik rapporteren.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_97740706
Er was opeens een hoosbui ontstaan, net toen ik buiten was natuurlijk :')

De 96 start te pas en onpas; ik denk alleen niet dat het aan de accu ligt. De startmotor heeft toch 10-15 seconde nodig om brandstof in het lege filter en naar de carburateur te pompen en daarna startte hij wel en ging na een paar seconden ook het laadlampje van de accu uit. Als de accu brak is kan die toch nooit zo lang een zware stroomverbruiker als de startmotor volop draaiende houden?
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 16:16:25 #53
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97740857
Geef direct nadat de motor loopt eens een dotje gas. Dan gaat het laadlampje waarschijnlijk wel uit.

Ik vol me wat brak, maar zoals jij het beschrijft is de accu wel OK volgens mij.

Zojuist het contactslot van Alex' ZX niet vervangen en zometeen ga ik niet verder met de Saab.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 5 juni 2011 @ 16:26:15 #54
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  zondag 5 juni 2011 @ 16:28:22 #55
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97741479
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 5 juni 2011 @ 16:37:21 #56
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_97741852
nee daar was ik gister flapdrol :D
  zondag 5 juni 2011 @ 16:42:29 #57
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_97742101
:') i did it wrong.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zondag 5 juni 2011 @ 16:44:12 #58
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  zondag 5 juni 2011 @ 17:20:09 #59
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97743901
Da's sjieke 3D.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 5 juni 2011 @ 17:52:19 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97745341
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:13 schreef Dingest het volgende:
Er was opeens een hoosbui ontstaan, net toen ik buiten was natuurlijk :')

De 96 start te pas en onpas; ik denk alleen niet dat het aan de accu ligt. De startmotor heeft toch 10-15 seconde nodig om brandstof in het lege filter en naar de carburateur te pompen en daarna startte hij wel en ging na een paar seconden ook het laadlampje van de accu uit. Als de accu brak is kan die toch nooit zo lang een zware stroomverbruiker als de startmotor volop draaiende houden?
Lucht in de brandstofleiding misschien?.. poosje laten lopen zou verbetering kunnen geven, stukkie rijden is beter, maar dat zal nog even niet kunnen denk ik :P
Accu is idd niks mis mee, en de dynamo doet het ook blijkbaar. Loopt hij wel gewoon mooi en goed als hij het doet?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 5 juni 2011 @ 17:53:05 #61
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97745382
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Da's sjZieke 3D.
8-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_97745547
En weer schoon, dankzij SD-tje, mijn vader en ikzelf *).

pi_97745907
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 16:16 schreef 2cv het volgende:
Geef direct nadat de motor loopt eens een dotje gas. Dan gaat het laadlampje waarschijnlijk wel uit.

Ik vol me wat brak, maar zoals jij het beschrijft is de accu wel OK volgens mij.

Zojuist het contactslot van Alex' ZX niet vervangen en zometeen ga ik niet verder met de Saab.
Laadlampje ging al uit ;) En dotten gas heb ik al genoeg gegeven :P Het is gewoon het ene moment het compleet falen van het elektrisch systeem en het andere moment doet alles het prima. Ik heb het advies gekregen eerst de zekeringenbak eens schoon te weken in schoonmaakazijn en alle contactpunten te reinigen en met vaseline in te smeren.

quote:
3s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lucht in de brandstofleiding misschien?.. poosje laten lopen zou verbetering kunnen geven, stukkie rijden is beter, maar dat zal nog even niet kunnen denk ik :P
Accu is idd niks mis mee, en de dynamo doet het ook blijkbaar. Loopt hij wel gewoon mooi en goed als hij het doet?
Rijden gaat lastig worden zolang ik geen manier heb om de veren er weer terug onder te krijgen :) Dat er eerst weer benzine in het filter en de carburateur gepompt moet worden voordat-ie het doet wist ik wel, nu zit er even de slang+filter uit de 95 in en die lekken niet. Als de startmotor reageert volgt de motor ook gewoon. Maar zoals ik hierboven omschreef is het niet dat de motor niet aanslaat; soms doet helemaal niets het, soms wel alles op contact maar niets op de startstand en soms doet alles het helemaal.

Voor de rest; oordeel zelf ;)
  zondag 5 juni 2011 @ 18:08:33 #64
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_97746061
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:56 schreef Anne het volgende:
En weer schoon, dankzij SD-tje, mijn vader en ikzelf *).

[ afbeelding ]
Net MutZ O+
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 18:16:51 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97746435
@Dingest: motor klinkt goed. Zegt niet alles.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97747237
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:56 schreef Anne het volgende:
En weer schoon, dankzij SD-tje, mijn vader en ikzelf *).

[ afbeelding ]
voor een op 18 dagen na 11 jaar oude auto ziet hij er netjes uit hoor ^O^
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_97747238
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:16 schreef 2cv het volgende:
@Dingest: motor klinkt goed. Zegt niet alles.
Het zegt in ieder geval meer dan als hij het helemaal niet doet :P Voor de rest is het qua motor afwachten of er lekkages komen.
De uitlaat lekt ook nog een beetje; spruitstuk moet wellicht wat aangedraaid worden en de verbinding tussen het spruitstuk en de voorste stang overlapt niet goed/dicht niet goed af. Omdat het een gebruikte uitlaat is die eronder zit vind ik het best als voor de laatste als oplossing de boel gewoon potdicht wordt gelast als het dan goed is voor de APK. Nieuwe uitlaat is niet zo duur als ik dacht.
pi_97747945
quote:
17s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:08 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Net MutZ O+
:X :o !
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:31 schreef densmee het volgende:

[..]

voor een op 18 dagen na 11 jaar oude auto ziet hij er netjes uit hoor ^O^
Op de foto wel ja *).

;(.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:49:27 #69
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_97748204
quote:
11s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:44 schreef Anne het volgende:

[..]

:X :o !

[..]

Op de foto wel ja *).

;(.
oh, wacht nee, MutZ is meer geel met vliegjes er op :') Lijkt niet meer op MutZ
pi_97748516
Sorry MutZ.
pi_97748541
Meisjeeeeeeeee, je bent zo...

Je mag hem in je hoofd afmaken, Lex.
  zondag 5 juni 2011 @ 18:58:40 #72
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_97748722
in mijn hoofd is alleen plek voor mooie meisjes O+
  zondag 5 juni 2011 @ 18:59:05 #73
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97748754
quote:
10s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:04 schreef Dingest het volgende:

[..]

Laadlampje ging al uit ;) En dotten gas heb ik al genoeg gegeven :P Het is gewoon het ene moment het compleet falen van het elektrisch systeem en het andere moment doet alles het prima. Ik heb het advies gekregen eerst de zekeringenbak eens schoon te weken in schoonmaakazijn en alle contactpunten te reinigen en met vaseline in te smeren.

[..]

Rijden gaat lastig worden zolang ik geen manier heb om de veren er weer terug onder te krijgen :) Dat er eerst weer benzine in het filter en de carburateur gepompt moet worden voordat-ie het doet wist ik wel, nu zit er even de slang+filter uit de 95 in en die lekken niet. Als de startmotor reageert volgt de motor ook gewoon. Maar zoals ik hierboven omschreef is het niet dat de motor niet aanslaat; soms doet helemaal niets het, soms wel alles op contact maar niets op de startstand en soms doet alles het helemaal.

Voor de rest; oordeel zelf ;)
Meet eens op de aansturingsdraden van het startrelais of er spanning op komt als je de sleutel doordraait naar de startpositie, en zoja, ga dan verder naar het relais zelf, en zo verder naar de startmotor; dan moet je het euvel vanzelf tegen komen lijkt me ;) Als hij het NIET doet, zie je dan wel dat er spanning wordt afgenomen? oftewel: kakt de spanning dan in, of gebeurt er echt helemaal niks, ook geen klik van het relais of de startmotor, gewoon nada?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_97748894
quote:
17s.gif Op zondag 5 juni 2011 18:58 schreef Alexxxxx het volgende:
in mijn hoofd is alleen plek voor mooie meisjes O+
Nou, post ff een foto. Dan hebben we dat ook gehad.
pi_97749027
Startmotor zelf kan ook nog gaar zijn, of idd het relais.
Tikje met de hamer werkt vaak wel even.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_97749682
Startmotor was niet al te denderend, maar dat deed zich voor door niet aan te springen op het vliegwiel en alleen loos draaien, nooit door te weigeren. Bovendien zit het probleem dus door het hele elektrische systeem, niet alleen de startmotor. Ik reinig het zekeringenhuis en de contactpunten nu eerst, daarna zie ik wel hoe de boel zich houdt. De laatste paar keren deed alles het prima. Van verder elektrisch gebeuren heb ik geen kaas gegeten of spul voor, dat soort controles laat ik ook liever aan een kenner of de garage over als het daarna nog terugkomt :)
pi_97753079
Ik heb wel net geleerd dat mijn tweetraps Solex carb stiekem helemaal niet op de auto hoort :o Is vanaf bouwjaar '77, en de mijne is uit '76. Ze schijnen het verbruik te verbeteren dus dat kan de keuze verklaren.
  zondag 5 juni 2011 @ 20:14:58 #78
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97753312
quote:
11s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:11 schreef Dingest het volgende:
Ik heb wel net geleerd dat mijn tweetraps Solex carb stiekem helemaal niet op de auto hoort :o Is vanaf bouwjaar '77, en de mijne is uit '76. Ze schijnen het verbruik te verbeteren dus dat kan de keuze verklaren.
Lekker laten zitten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97754869
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Lekker laten zitten.
Alsof ik al die moeite zou gaan doen voor een andere carburateur en inlaatspruitstuk nadat ik de pakking net vervangen heb en de boel blauw heb geverfd :') Auto is verder ook al niet zo mooi meer - als het allemaal maar werkt vind ik het best :P
Beetje zuiniger rijden is verder ook niet verkeerd.
pi_97755080
Ik kreeg vanmiddag toen ik van mijn werk terug naar huis wilde rijden mijn auto niet meer aan. Vanmorgen geen enkel probleem gehad met starten oid. Dacht eerst dat het misschien de accu zou zijn, maar toen geprobeerd om te starten met startkabels naar een andere auto maar dat werkte ook niet. Ook na aanduwen sloeg ie niet aan. Denk dus niet dat de accu leeg is. Wel zat er bij de minpool op de accu wat blauwe poederachtige aanslag. Ik denk dus dat het met het contact te maken heeft, of de aansluiting van de accu naar de (start-)motor. Als je probeert contact te maken gaan er ook geen enkele lampjes branden op het dashboard, en ik krijg ook de alarmverlichting ed niet aan. Het gaat trouwens om een Suzuki Swift uit 98. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn, en wat je er aan kan laten doen?
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 5 juni 2011 @ 20:51:00 #81
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97755743
Probeer eens een andere accu en controleer ook zeker massapunten en kabels/aansluitingen bij de accu.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97756257
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Probeer eens een andere accu en controleer ook zeker massapunten en kabels/aansluitingen bij de accu.
Zat idd ook al even te denken om mijn auto helemaal aan te sluiten op de accu in de auto van mn ouders. Ga wel zorgen dat hij morgen bij een garage komt te staan, al zal ik hem dan wel moeten slepen. Zou alleen wel graag een beetje indicatie krijgen van wat er aan de hand zou kunnen zijn, en wat dat gaat kosten. Zit nu ook nog te denken om eerst iemand van de ANWB te laten komen, maar omdat ik geen lid ben gaat dat me ook klauwen geld kosten.
Blood Sugar Sex Magik
  zondag 5 juni 2011 @ 21:01:56 #83
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97756563
Terug uit de Ardennen :W

MTBen is veul te zwaar :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 21:16:40 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97757496
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 20:57 schreef hoogvlieger het volgende:

[..]

Zat idd ook al even te denken om mijn auto helemaal aan te sluiten op de accu in de auto van mn ouders. Ga wel zorgen dat hij morgen bij een garage komt te staan, al zal ik hem dan wel moeten slepen. Zou alleen wel graag een beetje indicatie krijgen van wat er aan de hand zou kunnen zijn, en wat dat gaat kosten. Zit nu ook nog te denken om eerst iemand van de ANWB te laten komen, maar omdat ik geen lid ben gaat dat me ook klauwen geld kosten.
Accuklemmen er af halen (klem op de minpool eerst), vervolgens de accupolen zelf schoonmaken en de binnenkant van de klemme met en schuurpapiertje ofzo . Vervolgens terugmonteren (pluspool eerst) en nog eens proberen.

Kost je niks behalve wat tijd. Is ook geen garantie dat alles weer werkt omdat je bij overstarten (andere accu + startkabels) de klemmen van de startkabels om de buitenkant van de orginele accuklemmen zet, dan overbrug je dat poeder al. Anderzijds kunnen die startkabels gewoon dunne troep geweest zijn die alleen maar dik en goed lijken door de veel te dikke laag isolatie er omheen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 5 juni 2011 @ 21:37:17 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97759013
En effe meten of er inderdaad wel daadwerkelijk stroom in die accu zit natuurlijk ;)

Kan heel veel zijn, misschien ergens een sluiting die er een hoofdzekering uit heeft gegooid.. beginnen bij het begin: stroom in de accu en zorgen dat je dat in het systeem krijgt, dus idd die polen los, schoonmaken en weer aansluiten en meten..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 5 juni 2011 @ 21:38:04 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97759082
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:01 schreef daNpy het volgende:
Terug uit de Ardennen :W

MTBen is veul te zwaar :')
probeer eerst eens een fietspad dan, voor je bergen gaat beklimmen _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 21:54:37 #87
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97760156
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:37 schreef Sounddragon het volgende:
En effe meten of er inderdaad wel daadwerkelijk stroom in die accu zit natuurlijk ;)

Kan heel veel zijn, misschien ergens een sluiting die er een hoofdzekering uit heeft gegooid.. beginnen bij het begin: stroom in de accu en zorgen dat je dat in het systeem krijgt, dus idd die polen los, schoonmaken en weer aansluiten en meten..
Bij mijn weten zit er geen hoofdzekering tussen de accu en de startmotor.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 5 juni 2011 @ 22:20:48 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97761845
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:54 schreef 2cv het volgende:

[..]

Bij mijn weten zit er geen hoofdzekering tussen de accu en de startmotor.
Ik ken het elektrisch schema van een 98'er Swift niet uit mijn hoofd ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 5 juni 2011 @ 22:26:20 #89
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_97762221
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ken het elektrisch schema van een 98'er Swift niet uit mijn hoofd ;)
amateur.. en dat is dan PTA mod :N
  zondag 5 juni 2011 @ 22:26:34 #90
71721 Alexxxxx
Friespeuk
  zondag 5 juni 2011 @ 22:30:23 #91
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97762521
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 21:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

probeer eerst eens een fietspad dan, voor je bergen gaat beklimmen _O-
Goed idee inderdaad :+
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:30:44 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_97762544
quote:
14s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ken het elektrisch schema van een 98'er Swift niet uit mijn hoofd ;)
Zit bij geen enkele auto afaik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  † In Memoriam † zondag 5 juni 2011 @ 22:32:21 #93
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97762662
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zit bij geen enkele auto afaik.
Dat ja :P
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 5 juni 2011 @ 22:33:08 #94
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_97762706
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:30 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zit bij geen enkele auto afaik.
In een Astra zitten een paar dikke zekeringen onder de kap, en die kunnen er toch écht voor zorgen dat er helemaal niks meer werkt ;) Weet ik, omdat ik ooit wel eens 's ochtends in het donker de plus op de min heb gezet om hem op te starten, en toen was er best veel verrot; óók die zekeringen :Y

Die zitten trouwens idd NIET IN het startcircuit ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_97764346
En smeer wat vet op de polen, heb je geen problemen meer in de toekomst mocht dat het zijn.
Niet teveel he ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 5 juni 2011 @ 23:00:44 #96
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_97764682
1 medewerker vrij, en 1 belde vanmiddag dat hij ziek is.
Dus ik moet er al om 06:00 uit, dat zijn toch geen tijden meer :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2011 @ 00:07:32 #98
25682 2cv
Niet subtiel
pi_97768259
M'n buurvrouw heeft vanavond m'n leven gered. Zij rook dat m'n kip niet goed meer was, ik niet.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97774483
Goedemorgen! c_/
Nee.
  maandag 6 juni 2011 @ 08:06:23 #100
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_97774786
Mogge.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')