Lucht in de brandstofleiding misschien?.. poosje laten lopen zou verbetering kunnen geven, stukkie rijden is beter, maar dat zal nog even niet kunnen denk ikquote:Op zondag 5 juni 2011 16:13 schreef Dingest het volgende:
Er was opeens een hoosbui ontstaan, net toen ik buiten was natuurlijk![]()
De 96 start te pas en onpas; ik denk alleen niet dat het aan de accu ligt. De startmotor heeft toch 10-15 seconde nodig om brandstof in het lege filter en naar de carburateur te pompen en daarna startte hij wel en ging na een paar seconden ook het laadlampje van de accu uit. Als de accu brak is kan die toch nooit zo lang een zware stroomverbruiker als de startmotor volop draaiende houden?
quote:
Laadlampje ging al uitquote:Op zondag 5 juni 2011 16:16 schreef 2cv het volgende:
Geef direct nadat de motor loopt eens een dotje gas. Dan gaat het laadlampje waarschijnlijk wel uit.
Ik vol me wat brak, maar zoals jij het beschrijft is de accu wel OK volgens mij.
Zojuist het contactslot van Alex' ZX niet vervangen en zometeen ga ik niet verder met de Saab.
Rijden gaat lastig worden zolang ik geen manier heb om de veren er weer terug onder te krijgenquote:Op zondag 5 juni 2011 17:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lucht in de brandstofleiding misschien?.. poosje laten lopen zou verbetering kunnen geven, stukkie rijden is beter, maar dat zal nog even niet kunnen denk ik![]()
Accu is idd niks mis mee, en de dynamo doet het ook blijkbaar. Loopt hij wel gewoon mooi en goed als hij het doet?
Net MutZquote:Op zondag 5 juni 2011 17:56 schreef Anne het volgende:
En weer schoon, dankzij SD-tje, mijn vader en ikzelf.
[ afbeelding ]
voor een op 18 dagen na 11 jaar oude auto ziet hij er netjes uit hoorquote:Op zondag 5 juni 2011 17:56 schreef Anne het volgende:
En weer schoon, dankzij SD-tje, mijn vader en ikzelf.
[ afbeelding ]
Het zegt in ieder geval meer dan als hij het helemaal niet doetquote:
quote:
Op de foto wel jaquote:Op zondag 5 juni 2011 18:31 schreef densmee het volgende:
[..]
voor een op 18 dagen na 11 jaar oude auto ziet hij er netjes uit hoor
Meet eens op de aansturingsdraden van het startrelais of er spanning op komt als je de sleutel doordraait naar de startpositie, en zoja, ga dan verder naar het relais zelf, en zo verder naar de startmotor; dan moet je het euvel vanzelf tegen komen lijkt mequote:Op zondag 5 juni 2011 18:04 schreef Dingest het volgende:
[..]
Laadlampje ging al uitEn dotten gas heb ik al genoeg gegeven
Het is gewoon het ene moment het compleet falen van het elektrisch systeem en het andere moment doet alles het prima. Ik heb het advies gekregen eerst de zekeringenbak eens schoon te weken in schoonmaakazijn en alle contactpunten te reinigen en met vaseline in te smeren.
[..]
Rijden gaat lastig worden zolang ik geen manier heb om de veren er weer terug onder te krijgenDat er eerst weer benzine in het filter en de carburateur gepompt moet worden voordat-ie het doet wist ik wel, nu zit er even de slang+filter uit de 95 in en die lekken niet. Als de startmotor reageert volgt de motor ook gewoon. Maar zoals ik hierboven omschreef is het niet dat de motor niet aanslaat; soms doet helemaal niets het, soms wel alles op contact maar niets op de startstand en soms doet alles het helemaal.
Voor de rest; oordeel zelf
Nou, post ff een foto. Dan hebben we dat ook gehad.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:58 schreef Alexxxxx het volgende:
in mijn hoofd is alleen plek voor mooie meisjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |