Wederom wat een kutargument: 100 jaar geleden bestonden er een stuk of 50 landen nog nietquote:Op dinsdag 7 juni 2011 01:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Say what, nu Israël willen claimen? Jij bent diegene die claimt dat dat Israël is, een staat die 100 jaar geleden nog niet eens echt bestond behalve als fictie in een boek, niet als land en niet als meerderheid van bewoners .. of vergeet je dat even?
Je bedoelt volwassenen die dit soort dingen plaatsen?quote:Op donderdag 9 juni 2011 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik sta steeds weer verbaasd.
Hoe het in godsnaam mogelijk is dat iemand, een volwassen iemand, niet in staat is zijn eigen mening te onderkennen.
Kinderen onderkennen zichzelf niet als zodanig.
Pubers zijn nog zoekende.
Maar volwassenen, die horen toch voldoende zelfreflectie te hebben. Als die vastzitten in fixaties, dan is er toch iets mis.
quote:Op maandag 30 mei 2011 01:32 schreef Kees22 het volgende:
Dat moet je joden nageven: ze draaien woorden om en om tot ze naar hun eigen belangen staan. Geloven moet je ze dus nooit.
En werden die stuk of 50 landen gevormd door of voor de plaatselijke bewoners die daar al generaties wonen? Ja hé? Toch wel even iets anders dan een land dat gevormd wordt door verse import van duizenden kilometers verderop ..quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wederom wat een kutargument: 100 jaar geleden bestonden er een stuk of 50 landen nog niet
Bij hele continenten is dit gebeurd en nog steeds gaande.quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:53 schreef moussie het volgende:
[..]
En werden die stuk of 50 landen gevormd door of voor de plaatselijke bewoners die daar al generaties wonen? Ja hé? Toch wel even iets anders dan een land dat gevormd wordt door verse import van duizenden kilometers verderop ..
Die mag je even uitleggen ..quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:12 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Bij hele continenten is dit gebeurd en nog steeds gaande.
Dan lees je wel heeeeeeeeeeeeeel selectief.quote:Op donderdag 9 juni 2011 08:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij teert de laatste tijd echt op niets anders meer dan verstoktheid, he. Ik heb je nou in drie topics alleen maar ad-hominems zien plaatsen.
Tsja, ik zal zelf de ad-hominem maar weerstaanquote:Op donderdag 9 juni 2011 20:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan lees je wel heeeeeeeeeeeeeel selectief.
Wat dacht je van Australië en heel het continent Amerika? Wil ermee zeggen dat zoiets van alle tijden is en altijd zo zal blijven.quote:
Dat is aardig revolutionair van jequote:Op donderdag 9 juni 2011 21:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Tsja, ik zal zelf de ad-hominem maar weerstaan
Nou, ik zou eens deze landen/gebieden van dichterbij bekijken. Kan je daar heel verontwaardigd over doen, want we praten hier over een ietwat grotere schaal:quote:Op donderdag 9 juni 2011 19:53 schreef moussie het volgende:
[..]
En werden die stuk of 50 landen gevormd door of voor de plaatselijke bewoners die daar al generaties wonen? Ja hé? Toch wel even iets anders dan een land dat gevormd wordt door verse import van duizenden kilometers verderop ..
We hadden het anders over de laatste 100 jaar, landen die toen ontstaan zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:17 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Wat dacht je van Australië en heel het continent Amerika? Wil ermee zeggen dat zoiets van alle tijden is en altijd zo zal blijven.
Moussie vergeet ook nog eens dat landen als Egypte, Jordanie, Saudi-Arabie etc massaal hun joden eruit getrapt hebben want ja, dat geeft een wat ander beeld dan dat wat zij zo graag schetst.quote:Op donderdag 9 juni 2011 23:29 schreef johnnylove het volgende:
Ook noem je het massaal afmaken van Palestijnen. Dit noem ik toch echt zwaar overdreven. Als ze dat gedaan hadden, dan hadden we nu niet deze discussie gehad simpel om het feit dat er dan geen Palestijnen meer woonde in het veroverde gebied. Misschien hadden de joden net als de Koeweiti's alle Palestijnen (>300.000) uit hun land te zetten wegens collaboratie.
OK, dat was de laatste 100 jaar.quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, ik zou eens deze landen/gebieden van dichterbij bekijken. Kan je daar heel verontwaardigd over doen, want we praten hier over een ietwat grotere schaal:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan moet je ook niet zeuren als de schmousen het voor hun kiezen krijgen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:23 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Net zoals die pally's die vanuit Syrië illegaal de grens probeerden over te steken. Die verdienden het ook.
En grotendeels is dat nog steeds zo. Er gebeuren foute dingen in Israël maar niets zo fout als in Syrië waar gehele dorpen worden uitgemoord omdat een demonstratie uit de hand is gelopen, of in Libië waar de dictator z'n eigen volk vermoord & verkracht. In vergelijking tot die landen is Israël het lichtend voorbeeld van beschaving.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:18 schreef Kees22 het volgende:
Toch presenteert het zich als bruggenhoofd van de westerse beschaving in een barbaarse wereld?
En welke van deze landen worden bewoond door import van duizenden kilometers verderop?quote:Op donderdag 9 juni 2011 22:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, ik zou eens deze landen/gebieden van dichterbij bekijken. Kan je daar heel verontwaardigd over doen, want we praten hier over een ietwat grotere schaal:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik snap de vergelijking opeens niet meer zo. (Dat was een sprong in mijn gedachten. Ook voor mij onverwacht.)quote:Op vrijdag 10 juni 2011 00:21 schreef waht het volgende:
[..]
En grotendeels is dat nog steeds zo. Er gebeuren foute dingen in Israël maar niets zo fout als in Syrië waar gehele dorpen worden uitgemoord omdat een demonstratie uit de hand is gelopen, of in Libië waar de dictator z'n eigen volk vermoord & verkracht. In vergelijking tot die landen is Israël het lichtend voorbeeld van beschaving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |