Ja, zonde eigenlijk. Twitter is een mooi innovatief concept, maar het wordt nu gekaapt door dergelijke lieden die jij aanhaalt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan moet het publiek zich wat doorontwikkelen van de pubers, politici en narcisten die het nu enkel gebruiken
quote:
Heel slecht voorbeeld, ik heb een bloedhekel aan strand en zand aan m'n poten, dus zelfs als ik zou moeten zwoegen in een kolenmijn zou ik dat een bezoek aan het strand voortrekken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je moet toch ergens je geld mee verdienen? Je studeert omdat je betere perspectieven op de arbeidsmarkt wilt verkrijgen en voor je persoonlijke ontwikkeling.
Maar in principe is een voltijd studie van 4/5/6/ jaar niet nodig. Die tijd kan je beter in de ontwikkeling van businessplannen stoppen.
[..]
Lig jij nu liever aan het strand of werk je rapporten door?
Alhoewel het voor de creatieve mens natuurlijk weer mogelijkheden opent om inderdaad zo'n afkickkliniek neer te zetten en therapieen te onwikkelingen om deze klaplopers te helpen en er $ mee te verdienen.quote:Door Twitter en Facebook naar afkickkliniek
Eén op de drie cliënten in een verslavingskliniek leidt aan een zogenoemde 'sociale-mediaverslaving'. Dat zegt verslavingsdeskundige Dick Trubendorffer van GGZ-afkickkliniek CrisisCare in Amsterdam.
Doordat veel mensen vrijwel continu omringd worden door computers, smartphones en tablets, staat niks hen in de weg vele tientallen tot enkele honderden keren per dag in te loggen op sociale netwerken als Twitter of Facebook. 'Juist door de komst van dat soort apparaten is de drempel helemaal weg', zegt Trubendorffer tegen De Telegraaf.
Steeds meer mensen gebruiken Facebook en/of Twitter zoveel, dat ze te maken krijgen met verslavingsproblemen. Het sociale gedrag (in het echte leven) staat hierdoor onder druk en nachtrust en werk lijden eronder. Met alle gevolgen van dien.
Volgens de verslavingsdeskundige neemt het probleem en daarmee het aantal verslaafden toe, maar wordt de ernst door velen onderschat. 'Verslavingscentra zien steeds meer gevallen binnenkomen'.
'Officiële statistieken zijn er nog niet, want daarvoor is het verschijnsel van sociale-mediaverslaving nog te vers. Maar in ons centrum zien we ontzettend veel gevallen binnenkomen, zo'n dertig procent van de nieuwe cliënten kampt hiermee', zegt Trubendorffer.
Inderdaad mooi gat in de markt om therapieen te ontwikkelen waarmee je mensen kan helpen om van foraverslaving af te komen.quote:
Heb ik ook nietquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, ik geloof niet dat jij uberhaupt een baan hebt.
Router uitzetten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad mooi gat in de markt om therapieen te ontwikkelen waarmee je mensen kan helpen om van foraverslaving af te komen.
Een andere invulling van je vrije tijd?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heel slecht voorbeeld, ik heb een bloedhekel aan strand en zand aan m'n poten, dus zelfs als ik zou moeten zwoegen in een kolenmijn zou ik dat een bezoek aan het strand voortrekken.
Zeker. Je hebt als ondernemers niets te zoeken als je het puur voor het geld doet en niet voor passie en liefde voor het vak.quote:Maar weet je, de analistenwerkzaamheden die ik nu doe bevallen me goed, ik ga daar echt niet met tegenzin heen. De meeste succesvolle ondernemers zijn ook niet succesvol geworden omdat ze rijk wilden worden, maar omdat in een bepaalde activiteit plezier hadden. Bill Gates bijvoorbeeld had veel plezier in het programmeren van computerzaken en heeft daarmee goed geld verdiend, maar niet omdat hij rijk wilde worden.
Klopt. Aan de andere kant schuilt het gevaar dat als je het "té" leuk vindt, je alle tijd aan je onderneming besteedt en je sociale leven erbuiten onder lijdt. Het is de taak om een gezonde balans te scheppen, wat verdomd moeilijk is.quote:Dat is het principe wat ik ook in mijn ontwikkeling heb meegekregen, je moet iets doen omdat je er plezier in hebt en niet omdat het veel geld zou verdienen.
Werken in loondienst is voor loonslaven die het op de een of andere manier prettig vinden om met hun arbeid de portemonnee van hun baas te spekken.quote:
Hoeveel Fok!kers zijn er eigenlijk verslaafd? Zal wel in de tienduizenden lopen? Dat kan een leuke omzet worden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Router uitzetten.
Zo, dat is dan ¤ 25,00
Sigh, ik wil terrasje op godverdomme.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:21 schreef remlof het volgende:
Pfff, effe stad in geweest. Veel te druk en veel te warm om te fietsen.
Ik moet nog effe boodschappen doen, daarna ga ik het park in met wat koud bier en de NRC denk ikquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sigh, ik wil terrasje op godverdomme.
Welk nummer, want echt super vind ik haar niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:26 schreef eriksd het volgende:
VS, Gloria Estefan op Radio 10 Gold nu. Is dat niets voor je?
VS vriendloos heeft tevergeefs rondgebeld, maar niemand heeft tijd.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik moet nog effe boodschappen doen, daarna ga ik het park in met wat koud bier en de NRC denk ik
De NRC is veel te links manquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik moet nog effe boodschappen doen, daarna ga ik het park in met wat koud bier en de NRC denk ik
Dr.Beat.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Welk nummer, want echt super vind ik haar niet.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
VS vriendloos heeft tevergeefs rondgebeld, maar niemand heeft tijd.
Dat moet toch ook?quote:
Nee, het probleem is dat ik dan niet meer mag rijden, en in "de Oost" er geen nachttreinen of avondbussen bestaan.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Gewoon kroeg in. Tref je vanzelf iemand.
Dat ouderwetse vrijdagmiddag borrel is er wel een beetje af. Men realiseert dat ze dat laatste uurtje nog aardig wat werk kan verzetten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
VS vriendloos heeft tevergeefs rondgebeld, maar niemand heeft tijd.
Hm, niet echt mijn stijl.quote:
Neu, meer als in; iedereen is vrij dus iedereen is al weg.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat ouderwetse vrijdagmiddag borrel is er wel een beetje af. Men realiseert dat ze dat laatste uurtje nog aardig wat werk kan verzetten.
Positief als je het mij vraagt.
Hmm, en ik dacht dat ik in een klote-deel van het land woonde.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, het probleem is dat ik dan niet meer mag rijden, en in "de Oost" er geen nachttreinen of avondbussen bestaan.
Zitten je vrienden allemaal in de sociale sector (of journalistiek) dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neu, meer als in; iedereen is vrij dus iedereen is al weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |