En dan krijg ik weer commentaar als ik de rechtenstudies tot veredelde HBO-opleidingen degradeer.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:58 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat boeit het nou in godsnaam. Zijn dit nou de juridische en rechtsfilosofische vragen waar wij als samenleving ons over moeten uitspreken? Komop zeg.
Dat ligt eraan, als je een auto hebt die een cataloguswaarde van meer dan ¤100.000 heeft, dan heeft men al zoveel BPM voldaan dat hiermee alle volgende verkeersboete's zijn afgekocht, mits men de eerste eigenaar van het desbetreffende voertuig is.quote:
Aan onze faculteit ook, alleen via tentamens. Je kunt wel een individuele module samenstellen die door de examencommissie goedgekeurd wordt, maar dat is wel iets meer dan een praatje hier of werkgroepje daar.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vakken in de keuzeruimte.
Op de UvA kan alleen dmv tentamens punten halen, lijkt mij normaal.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:59 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat ligt eraan, als je een auto hebt die een cataloguswaarde van meer dan ¤100.000 heeft, dan heeft men al zoveel BPM voldaan dat hiermee alle volgende verkeersboete's zijn afgekocht, mits men de eerste eigenaar van het desbetreffende voertuig is.
Wel als er op deze manier invulling aan wordt gegeven. Maar hey, wat wil je. Het is de VU: schoolvoorbeeld van een allochtone leerfabriek waarin "nee, je bent te dom" geen optie is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan krijg ik weer commentaar als ik de rechtenstudies tot veredelde HBO-opleidingen degradeer.
Ahaquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wel als er op deze manier invulling aan wordt gegeven. Maar hey, wat wil je. Het is de VU: schoolvoorbeeld van een allochtone leerfabriek waarin "nee, je bent te dom" geen optie is.
Eigenlijk is de VU precies datgene wat links wil bedenk ik mij nu.
quote:Ook CDA’er Hoekstra verdient te veel
Rein Jan Hoekstra, toen hij werd benoemd tot informateur in 2003. Foto Roel Rozenburg / NRC Handelsblad
door Joep Dohmen
BINNENLAND Staatsraad Rein Jan Hoekstra (CDA) verwerft, in strijd met de wet, inkomsten met zitting in ministeriële commissies. Vorige week bleek zijn partijgenoot Deetman, lid van de Raad van State, hetzelfde te doen.
Uit onderzoek van deze krant blijkt dat Hoekstra sinds maart dit jaar ten onrechte een vergoeding krijgt als lid van de commissie-De Veer, die de integriteit bij de materieeldienst van Defensie onderzoekt.
Staatsraad Deetman overtreedt sinds 2008 de regels. Hij heeft zeker 75.000 euro ontvangen voor voorzitterschappen van ministeriële commissies en adviesorganen.
Herman Tjeenk Willink, vicepresident van de Raad van State, stuurde daarop alle leden van de Raad van State een brief waarin hij hen attent maakt op de regels over nevenfuncties.
Hoekstra heeft dertien bijbanen
Rein Jan Hoekstra heeft dertien bijbanen, waarvan vijf betaald. Zijn nieuwste bijbaan is het lidmaatschap van de commissie-De Veer die in opdracht van minister Hillen (Defensie, CDA) integriteitsschendingen bij de materieeldienst van Defensie onderzoekt.
Deze nevenfunctie valt onder de regels van het Besluit vergoedingen adviescolleges en commissies. Volgens dit besluit heeft een lid van een ministeriële commissie geen recht op een vergoeding als commissielid, als de optelsom van de inkomsten uit al zijn publieke banen en bijbanen meer bedraagt dan een ministerssalaris (123.910 euro). Hoekstra gaat daar dit jaar, net als vorig jaar, overheen. Bovenop zijn inkomen als staatsraad (122.800 euro) komt onder meer zijn vergoeding als voorzitter van de raad van toezicht van Rijksuniversiteit Groningen.
Geen recht op vergoeding die hij krijgt
Omdat zijn publieke inkomen hoger is dan 123.910 euro heeft Hoekstra dus geen recht op de vergoeding die hij sinds maart dit jaar krijgt als lid van de commissie-De Veer. Defensie bevestigt de betalingen, maar kon niet zeggen om welk bedrag het gaat. Hoekstra verzuimde bij zijn installatie tot lid van de commissie te melden dat hij boven een ministerssalaris uitkwam, en dat hij daardoor geen recht had op de vergoeding.
Hoekstra had ook geen recht op de betalingen die hij dit (en vorig) jaar ontving als voorzitter van de ministeriële stuurgroep die zich boog over de Friese taal. De stuurgroep publiceerde in maart een eindrapport.
‘Ik kom niet boven norm uit’
Hoekstra bestrijdt dat hij in strijd met het vergoedingenbesluit handelt. Hij zegt dat hij met zijn inkomsten uit de commissies-De Veer en – Friese taal niet boven de norm uitkomt. Zijn overige publieke inkomsten laat hij – hoewel het vergoedingenbesluit anders zegt – buiten beschouwing bij de berekening van zijn totale publieke inkomen.
Hoekstra had sinds zijn benoeming in 1994 tot lid van de Raad van State een reeks betaalde en onbetaalde bijbanen. Zo was hij voorzitter van het bestuur van het wetenschappelijk bureau van het CDA en lid van de commissie-Van den Haak die de beveiliging van Pim Fortuyn onderzocht. Hoekstra, sinds 1994 lid van de Raad van State, was een van de adviseurs die prinses Máxima kennis liet maken met het staatsrecht.
Vicepresident Tjeenk Willink van de Raad van State wilde gisteren niet reageren.
Het is wel een belangrijke vraag.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:55 schreef eriksd het volgende:
Die Vu-site voor rechtsgeleerheid ook, een van de voorbeeldvragen:
[..]
Serieus, is dit nou het niveau van wetenschappelijk juridisch onderwijs?
Wereldnieuws, zet het in een column, stop de persen!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, de wethouder van een van de gemeenten waar ik verslag van doe Twittert dat hij net een burqa heeft gezien en dat dat hem een onprettig gevoel geeft
Nee, ook dit helpt niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, de wethouder van een van de gemeenten waar ik verslag van doe Twittert dat hij net een burqa heeft gezien en dat dat hem een onprettig gevoel geeft
Wie zegt dat de meeste mensen hier rijk willen worden?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:11 schreef Zienswijze het volgende:
Jongens, jongens, jongens toch. In principe is een studie niet nodig als je geld wilt verdienen en rijnk wil worden. Het enige wat je met een studie achter de hand hebt, is dat je altijd een baan kan krijgen, wanneer je plannen mislukken.
Hihi. Wel een beetje domme uitspraken van een wethouder. Als ik een Telegraafje was geweest, dan had ik een bericht gemaakt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wereldnieuws, zet het in een column, stop de persen!
Toch jammer dat Twitter gebruikt wordt als een uitlaatklep voor dit soort scheten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, ik geloof niet dat jij uberhaupt een baan hebt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:12 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee, ook dit helpt niet.
Ik geloof nog steeds niet dat je journalist bent.
Maar wel op de voorpagina met het grootste lettertype wat je hebt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hihi. Wel een beetje domme uitspraken van een wethouder. Als ik een Telegraafje was geweest, dan had ik een bericht gemaakt.
Dan moet het publiek zich wat doorontwikkelen van de pubers, politici en narcisten die het nu enkel gebruikenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toch jammer dat Twitter gebruikt wordt als een uitlaatklep voor dit soort scheten.
Het kan beter als een onverdracht voor kennisontwikkeling fungeren.
Je kan immer nog een bericht plaatsen waarom Twitter kut is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hihi. Wel een beetje domme uitspraken van een wethouder. Als ik een Telegraafje was geweest, dan had ik een bericht gemaakt.
Je moet toch ergens je geld mee verdienen? Je studeert omdat je betere perspectieven op de arbeidsmarkt wilt verkrijgen en voor je persoonlijke ontwikkeling.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wie zegt dat de meeste mensen hier rijk willen worden?
Lig jij nu liever aan het strand of werk je rapporten door?quote:Alleen de armen zien rijk worden als "ideaal" om naartoe te werken.
Ja, zonde eigenlijk. Twitter is een mooi innovatief concept, maar het wordt nu gekaapt door dergelijke lieden die jij aanhaalt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan moet het publiek zich wat doorontwikkelen van de pubers, politici en narcisten die het nu enkel gebruiken
quote:
Heel slecht voorbeeld, ik heb een bloedhekel aan strand en zand aan m'n poten, dus zelfs als ik zou moeten zwoegen in een kolenmijn zou ik dat een bezoek aan het strand voortrekken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je moet toch ergens je geld mee verdienen? Je studeert omdat je betere perspectieven op de arbeidsmarkt wilt verkrijgen en voor je persoonlijke ontwikkeling.
Maar in principe is een voltijd studie van 4/5/6/ jaar niet nodig. Die tijd kan je beter in de ontwikkeling van businessplannen stoppen.
[..]
Lig jij nu liever aan het strand of werk je rapporten door?
Alhoewel het voor de creatieve mens natuurlijk weer mogelijkheden opent om inderdaad zo'n afkickkliniek neer te zetten en therapieen te onwikkelingen om deze klaplopers te helpen en er $ mee te verdienen.quote:Door Twitter en Facebook naar afkickkliniek
Eén op de drie cliënten in een verslavingskliniek leidt aan een zogenoemde 'sociale-mediaverslaving'. Dat zegt verslavingsdeskundige Dick Trubendorffer van GGZ-afkickkliniek CrisisCare in Amsterdam.
Doordat veel mensen vrijwel continu omringd worden door computers, smartphones en tablets, staat niks hen in de weg vele tientallen tot enkele honderden keren per dag in te loggen op sociale netwerken als Twitter of Facebook. 'Juist door de komst van dat soort apparaten is de drempel helemaal weg', zegt Trubendorffer tegen De Telegraaf.
Steeds meer mensen gebruiken Facebook en/of Twitter zoveel, dat ze te maken krijgen met verslavingsproblemen. Het sociale gedrag (in het echte leven) staat hierdoor onder druk en nachtrust en werk lijden eronder. Met alle gevolgen van dien.
Volgens de verslavingsdeskundige neemt het probleem en daarmee het aantal verslaafden toe, maar wordt de ernst door velen onderschat. 'Verslavingscentra zien steeds meer gevallen binnenkomen'.
'Officiële statistieken zijn er nog niet, want daarvoor is het verschijnsel van sociale-mediaverslaving nog te vers. Maar in ons centrum zien we ontzettend veel gevallen binnenkomen, zo'n dertig procent van de nieuwe cliënten kampt hiermee', zegt Trubendorffer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |