Ik niet, gewoon basismerk van C1000.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:31 schreef Ole het volgende:
Veel mensen drinken toch bier/cola van een bepaald A merk?
datquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:29 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
A-merk: tomatenketchup. (Heinz)
Verder kan ik me nu niks bedenken waarvan ik speciaal het A-merk moet hebben.
lipton-thee bevalt me anders meer dan primaquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:35 schreef Beardy het volgende:
Ole ik heb indertijd bij van Nelle stage gelopen. Veel 'eigen merk' producten worden door grote fabrikanten gemaakt (roodmerk van de Edah was indertijd op de wikkel na letterlijk identiek aan van Nelle roodmerk). Het prijsverschil zit 'm onder andere in de A merk reclame.
Waarom je thee van een merk zou willen kopen snap ik niet; er zijn genoeg winkeltjes waar thee 'los' verkocht wordt en waar de thee vele malen lekkerder is dan die zakjes thee [met stofgehalte] uit een doosje. Theezakjes zijn echt voor paupers met afgestorven smaakpappillen.
Chips van de Lidlquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:39 schreef Ole het volgende:
Maar even omgekeerd: sommige dingen van C- merken zijn ronduit smerig. Bijvoorbeeld die hele goedkope kaas van de euroshopper. Of brood van Euroshopper..
Dan ga je een stapje hoger zitten de volgende keer.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:39 schreef Ole het volgende:
Maar even omgekeerd: sommige dingen van C- merken zijn ronduit smerig. Bijvoorbeeld die hele goedkope kaas van de euroshopper. Of brood van Euroshopper..
Ja, dat koop ik ook bij Aldi/Lidl. Trouwens best goed spul! Maar ik denk gewoon dat bijna iedereen wel een paar dingen heeft die hij/zij toch liever van een A merk koopt Niet eetbaar maar tandpasta koop ik altijd van een A merk. Werkt gewoon beter.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:43 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan ga je een stapje hoger zitten de volgende keer.![]()
Ik heb veel C-merken in huis die wel goed gelukt zijn en waarom zou ik trouwens zoiets als keukenpapier van een A-merk nemen...het goedkoopste C-merk doet precies hetzelfde werk.
Aldi en Lidl hebben prima spullen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:46 schreef Ole het volgende:
[..]
Ja, dat koop ik ook bij Aldi/Lidl. Trouwens best goed spul! Maar ik denk gewoon dat bijna iedereen wel een paar dingen heeft die hij/zij toch liever van een A merk koopt Niet eetbaar maar tandpasta koop ik altijd van een A merk. Werkt gewoon beter.
Dat het wordt gemaakt in dezelfde fabriek wil nog niet zeggen dat het dezelfde kwaliteit is. Als produktieproces van een A-merk klaar is worden de machines gereinigd en nieuwe (lees: andere of goedkopere) ingredienten gebruikt voor de B, C merken. Dus dat het uit dezelfde fabriek komt zegt helemaal niets (al zullen er misschien bepaalde zaken zijn die wel exact hetzelfde zijn, koffie wellicht).quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:35 schreef Beardy het volgende:
Ole ik heb indertijd bij van Nelle stage gelopen. Veel 'eigen merk' producten worden door grote fabrikanten gemaakt (roodmerk van de Edah was indertijd op de wikkel na letterlijk identiek aan van Nelle roodmerk). Het prijsverschil zit 'm onder andere in de A merk reclame.
Dit dus. Kwalitatief doet het toch niet veel voor elkaar onder.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:27 schreef trovey het volgende:
Ik probeer eerst het goedkoopsteen als dat niet bevalt ga ik een stapje hoger dus het kan ook een B-merk zijn i.p.v. een A-merk waar ik eindig. Het enige waar ik vast een A-merk heb zijn mijn vuilniszakken, alleen KOMO, de rest is bagger.
Hier ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:29 schreef L-ascorbinezuur het volgende:
A-merk: tomatenketchup. (Heinz)
Verder kan ik me nu niks bedenken waarvan ik speciaal het A-merk moet hebben.
Heb je de verse van de Aldi wel een gedronken (plastic flessen in de koeling) hebben multivrucht, gewone en bloedsinaasappelsap. Is erg goed.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:00 schreef Beardy het volgende:
Pakken sinaasappelsap van de Lidl (gewone of rode) zijn naar mijn mening honderd keer beter dan die pakken 'sap uit concentraat' van Appelsientje en zo. Alleen de KLEUR al van dat sinaasappelsap uit concentraat man!
Gehakt van de supermarkt is sowieso niet te beffen. Vlees haal je op zijn minst bij een goede slager.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Chips van de Lidl![]()
En had laatst ook gehakt van de Lidl gekocht omdat ik er toevallig was. Brrrrr, wat ranzig
Koop nu enkel bij gerenommeerde supermarkten HoH gehakt
Vind maar eens een goede slager, verreweg de meeste hebben hetzelfde vlees als supermarkten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:36 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Gehakt van de supermarkt is sowieso niet te beffen. Vlees haal je op zijn minst bij een goede slager.
Nu eet ik nooit HoH gehakt, maar de testen van de consumentenbond wezen uit dat de Lidl en Aldi prima gehakt hadden en het gehakt van de ecologische slagerijketen groene weg paardenvlees bevatte.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Chips van de Lidl![]()
En had laatst ook gehakt van de Lidl gekocht omdat ik er toevallig was. Brrrrr, wat ranzig
Ik heb het dan uiteraard niet over de ontdooislagers maar over slagers die weten waar ze mee bezig zijn en achter hun product staan. Het liefst zelfslachtende maar die zijn bijna nergens meer te vinden.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind maar eens een goede slager, verreweg de meeste hebben hetzelfde vlees als supermarkten.
Maar je weet dat verreweg de meeste slagers dat niet zijn? Ik ken zelfs keurslagers die vrijbankvlees verkopenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb het dan uiteraard niet over de ontdooislagers maar over slagers die weten waar ze mee bezig zijn en achter hun product staan. Het liefst zelfslachtende maar die zijn bijna nergens meer te vinden.
Ik haal het voor een 90% bij een bevriende horecaslager en bij de hanos schat ik zo. Uitzonderingen zijn als ik eens mooi rundvlees bij de supermarkt zie of kip wat ik meestal bij een poelier op de markt koop.quote:Persoonlijk haal ik mijn vlees het liefste direct bij de boer maar dat is een luxe die niet voor iedereen is weggelegd.
En die groene weg keten is weer eigendom van VIONN, om de cirkel even rond te maken. Nou zijn het wel franchise winkels en dus grotendeels zelfstandig, maar het is toch frappant om te weten dat hun vlees dus ook van een grote club komt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu eet ik nooit HoH gehakt, maar de testen van de consumentenbond wezen uit dat de Lidl en Aldi prima gehakt hadden en het gehakt van de ecologische slagerijketen groene weg paardenvlees bevatte.
En met dat laatste maak je een denkfout.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:59 schreef Misan het volgende:
Ik koop altijd A-merk. Gewoon omdat het kan en ik geen zin heb in mogelijk mindere kwaliteit.
Nee dat is dus niet zoquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:02 schreef trovey het volgende:
[..]
En met dat laatste maak je een denkfout.Alsof A-merken per definitie beter zijn dan merken die minder kosten.
Je zou voor de sport eens een winkelmerk of C-merk moeten proberen, er zal een wereld voor je opengaan.
![]()
Hij zegt toch ook "mogelijke mindere kwaliteit". ben het daar wel mee eens. Stel je koopt een zak chips van de Aldi, je loopt dan het risico dat je s'avonds een film aan het kijken bent, die zak opent en het gewoonweg niet te vreten is, dan is heel je avond verziekt. Dat risico kun je gewoon niet nemen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:02 schreef trovey het volgende:
[..]
En met dat laatste maak je een denkfout.Alsof A-merken per definitie beter zijn dan merken die minder kosten.
Je zou voor de sport eens een winkelmerk of C-merk moeten proberen, er zal een wereld voor je opengaan.
![]()
Grote supermarktketens kopen veel bevroren vlees van internationale handelaren. Vooral AH is een bekende wat dat betreft, al hun bewerkte vleesproducten (gehakt etc) bevatten buitenlands vlees. Zelfstandige slagers krijgen ook veel vlees van dezelfde slachterijen als de grote centrale slagerijen die de supermarkten van vers vlees voorzien, maar serieuzere slagers maken zelf hun selectie in de koelcel van de grossier, of slachten nog zelf.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind maar eens een goede slager, verreweg de meeste hebben hetzelfde vlees als supermarkten.
Ik heb andere ervaringen met andere producten waar ik het verschil echt niet merk zoals b.v. beschuit en soms is het prijsverschil zodanig dat ik die heel misschien wat mindere kwaliteit voor lief neem b.v. bij keukenpapier...totale onzin om voor een motiefje en een een tikje steviger papier 2 euro meer neer te tellen terwijl ik met die twee rollen van 40 cent precies hetzelfde kan doen met dezelfde hoeveelheid papier.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:07 schreef Misan het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet zoAls ik een bakje kipkerriesalade van Yohma koop dan is de kip in minder grote brokken dan in de kipkerriesalade van bijvoorbeeld Euroshopper.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:08 schreef ooge het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook "mogelijke mindere kwaliteit". ben het daar wel mee eens. Stel je koopt een zak chips van de Aldi, je loopt dan het risico dat je s'avonds een film aan het kijken bent, die zak opent en het gewoonweg niet te vreten is, dan is heel je avond verziekt. Dat risico kun je gewoon niet nemen.
je avond laten verzieken door chips...quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:08 schreef ooge het volgende:
[..]
Hij zegt toch ook "mogelijke mindere kwaliteit". ben het daar wel mee eens. Stel je koopt een zak chips van de Aldi, je loopt dan het risico dat je s'avonds een film aan het kijken bent, die zak opent en het gewoonweg niet te vreten is, dan is heel je avond verziekt. Dat risico kun je gewoon niet nemen.
En de AH excellent salades zijn dan weer lekkerder dan Johma, vooral die nieuwe biologische.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:07 schreef Misan het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet zoAls ik een bakje kipkerriesalade van Yohma koop dan is de kip in minder grote brokken dan in de kipkerriesalade van bijvoorbeeld Euroshopper.
en dan heb ik het nog niet eens over het smaakverschil bij frisdranken
ja of je hoeft er gewoon niet over na te denken en je koop gewoon altijd a-merkquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:11 schreef loecje het volgende:
[..]
je avond laten verzieken door chips...![]()
dan weet je voor de volgende keer geen aldi chips te moeten kopen
Het is meer de treurigheid dat jij je plezier van die avond laat afhangen van welke chips je in je mond gaat stoppen die specifieke avond...als dat je grootste zorg is heb je een zwaar leven.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:11 schreef Misan het volgende:
[..]
ja of je hoeft er gewoon niet over na te denken en je koop gewoon altijd a-merk
Patatje joppie mag dan A-merk zijn, als ik die krijg op een feestje ben ik ook sikkeneurig, want die vind ik per defenintie niet te vreten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:11 schreef Misan het volgende:
[..]
ja of je hoeft er gewoon niet over na te denken en je koop gewoon altijd a-merk
Die was ook de slechtste die er te krijgen was met die proef.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Patatje joppie mag dan A-merk zijn, als ik die krijg op een feestje ben ik ook sikkeneurig, want die vind ik per defenintie niet te vreten.
die cola vind ik echt niet om te drinken :Squote:
Ik wel.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:17 schreef Q-Festival het volgende:
[..]
die cola vind ik echt niet om te drinken :S
zo lang ik me makkelijk kan veroorloven om louter a-merk te kopen ga ik me niet druk maken over mogelijk mindere kwaliteit.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Het is meer de treurigheid dat jij je plezier van die avond laat afhangen van welke chips je in je mond gaat stoppen die specifieke avond...als dat je grootste zorg is heb je een zwaar leven.![]()
lekker waterigquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:15 schreef trovey het volgende:
Ik ga eens even aan een boterham met kip-kerriesalade van huismerk C1000, prima kwaliteit.
Ook niet over betere kwaliteit? In het geval van koffie en thee bijvoorbeeld, is er veel meer en beter spul te krijgen dan de reguliere A-merken in de supermarkt?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:19 schreef Misan het volgende:
[..]
zo lang ik me makkelijk kan veroorloven om louter a-merk te kopen ga ik me niet druk maken over mogelijk mindere kwaliteit.
Jij denkt dat A-Merk staat voor de beste kwaliteit?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:19 schreef Misan het volgende:
[..]
zo lang ik me makkelijk kan veroorloven om louter a-merk te kopen ga ik me niet druk maken over mogelijk mindere kwaliteit.
Onzin.quote:
En het goudmerk koffie van de Aldi is bv 100% arabica en duidelijk beter dan de in prijs vergelijkbare K&G of DEquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ook niet over betere kwaliteit? In het geval van koffie en thee bijvoorbeeld, is er veel meer en beter spul te krijgen dan de reguliere A-merken in de supermarkt?
Melk van een A-Merk???quote:
Campina is echt veel lekkerder dan de 'verse'melk van LIDL hoor! Heb het echt oprecht geprobeerd. Aldi melk is al beter iigquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Melk van een A-Merk???
Melk is gewoon europees genormeerd. En trof eens een melkvrachtwagenrijder, die aan verschillende supermarkten diverse merken melk leverde, waren allemaal van dezelfde zuivelcooperatie.
Normaal het goedkoopste merk hier, nu even een huismerk omdat ik aan de magere moet door omstandigheden. Ook te doen als het "dag"melk is maar gesteriliseerde melk (of dat nu vol, halvol of mager is) is gewoon niet te zuipen en alleen maar bruikbaar als je het als ingrediënt gebruikt b.v. bij pannenkoeken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Melk van een A-Merk???
Melk is gewoon europees genormeerd. En trof eens een melkvrachtwagenrijder, die aan verschillende supermarkten diverse merken melk leverde, waren allemaal van dezelfde zuivelcooperatie.
Helaas wel, keurslager is een nietszeggend keurmerk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar je weet dat verreweg de meeste slagers dat niet zijn? Ik ken zelfs keurslagers die vrijbankvlees verkopen
[..]
Ik haal het voor een 90% bij een bevriende horecaslager en bij de hanos schat ik zo. Uitzonderingen zijn als ik eens mooi rundvlees bij de supermarkt zie of kip wat ik meestal bij een poelier op de markt koop.
Waar zit de slagerij van je neef?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Grote supermarktketens kopen veel bevroren vlees van internationale handelaren. Vooral AH is een bekende wat dat betreft, al hun bewerkte vleesproducten (gehakt etc) bevatten buitenlands vlees. Zelfstandige slagers krijgen ook veel vlees van dezelfde slachterijen als de grote centrale slagerijen die de supermarkten van vers vlees voorzien, maar serieuzere slagers maken zelf hun selectie in de koelcel van de grossier, of slachten nog zelf.
Gelukkig zijn de kiloknaller-slagers ten onder gegaan aan de supermarkten, en blijven de echt goede slagers over. Zo heeft mijn neef niet te klagen over klandizie, en zijn er klanten die rustig 25 km komen rijden voor zijn vlees. Maar goed, dat vergt een compromisloze aanpak qua kwaliteit en versheid van zijn producten, en een oog voor detail. Dat heeft zijn prijs, en niet iedereen kán dat betalen natuurlijk.
Vergelijk je dan niet halfvolle melk met volle? of langer houdbare gepasteuriseerde met normale gepasteuriseerde melk?. De langer houdbare is in Duitsland inmiddels de standaard en die smaakt in mijn beleving naar UHT melkquote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:46 schreef Ole het volgende:
[..]
Campina is echt veel lekkerder dan de 'verse'melk van LIDL hoor! Heb het echt oprecht geprobeerd. Aldi melk is al beter iig
ben toch benieuwd wat voor half om half dat was, paard-rund of paard-varken. overigens is paardenvlees prima te etenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu eet ik nooit HoH gehakt, maar de testen van de consumentenbond wezen uit dat de Lidl en Aldi prima gehakt hadden en het gehakt van de ecologische slagerijketen groene weg paardenvlees bevatte.
Dat wist ik niet. Ik gebruik grove maling voor mijn cafetiere. Normale koffie werkt daar niet goed in. Jammer genoeg is de enige grove maling die van DE.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:00 schreef Beardy het volgende:
Friekin wist je dat koffie in de fabriek helemaal niet gemalen wordt? Na het branden gaat de koffie door een walsenset, niet door een molen. Alleen monsters van bonen worden gemalen om er bepaalde tests op te kunnen uitvoeren.
Nope, De halfvolle gepasteuriseerde.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vergelijk je dan niet halfvolle melk met volle? of langer houdbare gepasteuriseerde met normale gepasteuriseerde melk?. De langer houdbare is in Duitsland inmiddels de standaard en die smaakt in mijn beleving naar UHT melk
Je hebt koffiespeciaalzaken en koffiespeciaalzaken. Sommigen zijn gewoon wederverkopers van een groter branderij, anderen zijn kleine zelfstandige branders. Een voorbeeld van de laatste is de Pelikaan in Zutphen, die hebben behalve een soms wat knorrige uitbater en zweverige meiden in de bediening uitstekende koffie die veel betere prijs kwaliteitsverhouding heeft dan de premium supermarkt merken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:13 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Ik gebruik grove maling voor mijn cafetiere. Normale koffie werkt daar niet goed in. Jammer genoeg is de enige grove maling die van DE.![]()
Dus soms maar een trip naar een koffiespeciaalzaak. (Wel te duur eigenlijk)
Let wel, ik heb het niet over UHT melk, die je in Zuid Europa veel meer ziet, maar over de gewone "dagverse" melk die door een speciale behandeling langer houdbaar is dan gewone gepasteuriseerde melk. Er zit daar een flink smaakverschil tussen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:17 schreef Ole het volgende:
[..]
Nope, De halfvolle gepasteuriseerde.
In Spanje is idd ook de langer houdbare melk de standaard. Ik moet zeggen dat dat beter is dan vroeger, maar ik heb toch liever gepasteuriseerde!
O dat bedoel je!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Let wel, ik heb het niet over UHT melk, die je in Zuid Europa veel meer ziet, maar over de gewone "dagverse" melk die door een speciale behandeling langer houdbaar is dan gewone gepasteuriseerde melk. Er zit daar een flink smaakverschil tussen.
Ik zit met hetzelfde probleem, vind die eigenlijk wel goed te doen. Ik haal ook wel eens van die koffie van een Keniaanse zuidhelling boven de 3000 meter in cafetieremaling, maar dat ruikt dan heel lekker maar smaakt minder.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:13 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Ik gebruik grove maling voor mijn cafetiere. Normale koffie werkt daar niet goed in. Jammer genoeg is de enige grove maling die van DE.![]()
En bier dan?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:45 schreef borisz het volgende:
Ik kan er maar twee verzinnen
- Coca cola.
- Ketchup(Heinz)
Verder maakt het mij niet direct uit.
Als ik zelf een biertje drink haal ik het bier bij de speciaalzaak.quote:
Als die messen heeft, mooi links laten liggen. Die slaan de bonen alleen maar kapot, een goede molen heeft schijven.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:42 schreef friekin_ het volgende:
Ik spotte bij de Aldi zojuist een elektrische molen. Misschien maar even teruggaan.
Leeuwarden, Bakker uw Slager in de sint Jacobsstraat.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:55 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Helaas wel, keurslager is een nietszeggend keurmerk.
[..]
Waar zit de slagerij van je neef?
Ik bestel altijd met wat collega's bij Fascino, >65 euro betaal je geen verzendkosten meer, en die hebben zo veel keuze en smaken, voor dezelfde prijs als zeg een kilo DE kost in de supermarkt.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:13 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Ik doe niet aan mosselen.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:39 schreef Ole het volgende:
En wat doen jullie met mosselen: de dure Prins en Dungemans of huismerk/ euroshopper?
Ik haal ze wel bij Aldi, maar laatste keer waren de schelpen erg dun en breekbaar.
Mosselen haal je tussen half juli en half april, het beste dagvers in een juten zak.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 14:39 schreef Ole het volgende:
En wat doen jullie met mosselen: de dure Prins en Dungemans of huismerk/ euroshopper?
Ik haal ze wel bij Aldi, maar laatste keer waren de schelpen erg dun en breekbaar.
quote:Op vrijdag 3 juni 2011 16:15 schreef pussywillow het volgende:
bijvoorbeeld de verse vruchtensappen van AH ()
Zegt helemaal niet dat het een goed product is. Alleen maar dat het van een bekend merk is en de toon zet voor de kwaliteit binnen een groep. Honig is een A-Merk pasta, maar het smaakt naar karton omdat het in grijs karton wordt verpakt.quote:Volgens wikipedia: In de consumentengoederen wordt met een A-merk een merk bedoeld dat een hoge naamsbekendheid en goede reputatie heeft en toonaangevend is qua prijs en kwaliteit van dat specifieke goed. Voor A-merken wordt vaak reclame gemaakt om de naamsbekendheid te vergroten en gevestigde reputatie te handhaven of zelfs te versterken.
Ik hou eigenlijk helemaal niet van melk. Maar het B-merk hier is "Melkkan" ofzo, echt niet te drinken. Brrr. Dus koop ik altijd Campina of Friese vlag. Of eventueel houdbare melk voor cappuccino.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Melk van een A-Merk???
WITTE KAASquote:Op vrijdag 3 juni 2011 12:00 schreef Beardy het volgende:
Kijk alleen al naar al die nep Feta (die officieel ook geen feta heet trouwens - maar onder fantasienamen in de schappen ligt).
Apetina. Is een feta (van koemelk) uit Denemarken maar ze mogen het geen feta meer noemen na een rechtzaak (zie het programma Keuringsdienst van Waarde)quote:
Die ook inderdaad.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Apetina. Is een feta (van koemelk) uit Denemarken maar ze mogen het geen feta meer noemen na een rechtzaak (zie het programma Keuringsdienst van Waarde)
Ik heb nog een pakje in de koelkastquote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:28 schreef trovey het volgende:
Herderskaas van de Lidl....overigens best lekker voor die prijs...soms een beetje droog maar dat merk je niet meer als het door een salade zit.
Nu heb ik zin in feta.
Ik koop meestal een vast merk. De goedkopere testen tot je een goeie tegenkomt. Wasmiddel lidl, rijst boeit niet, tomaten in blik AH, cola cocacola of huismerk lidl.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:24 schreef Ole het volgende:
Sommige zaken wil ik echt het liefst van een A merk, Van andere kan het me niet schelen.
Bijvoorbeeld:
A merk koop ik bijvoorbeeld altijd:
Koffie, thee, ontbijtkoek,bepaalde frisdranken, Cornflakes, perenijsjes
en niet CUL bepaalde verzorgingsproducten
Maakt me niet uit, maar b/c merk is veel goedkoper:
Mineraalwater(!) 'sultana's' :kaas/ mozzarella voor tosti's
Nu jullie!
Jups. Chocomel:9quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:36 schreef Grunge. het volgende:
Ik vind het wel belangrijk om echte Chocomel te hebben (al moet ik zeggen dat ik bij gebrek aan beter ook best van andere chocolademelk kan genieten, maar wel minder). Ik vind dat chocolademelk erg kan tegenvallen bij andere merken in vergelijking met Chocomel. En verder weet ik het even niet, want ik ben eigenlijk zo niet kritisch wat eten en drinken betreft.
Van Nelle is geen A-merkquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:35 schreef Beardy het volgende:
Waarom je thee van een merk zou willen kopen snap ik niet; er zijn genoeg winkeltjes waar thee 'los' verkocht wordt en waar de thee vele malen lekkerder is dan die zakjes thee [met stofgehalte] uit een doosje. Theezakjes zijn echt voor paupers met afgestorven smaakpappillen.
Daarnaast heeft het huis/nog mindere merk een k*tverpakking. Overigens Melk van Arla, biologisch en lekkerder (romig, echter niet meer vet) en dat voor maar 8 cent meer tov AH huismerkquote:Op vrijdag 3 juni 2011 17:58 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ik hou eigenlijk helemaal niet van melk. Maar het B-merk hier is "Melkkan" ofzo, echt niet te drinken. Brrr. Dus koop ik altijd Campina of Friese vlag. Of eventueel houdbare melk voor cappuccino.
Ik ga zo boodschappen doen, even op lijstje zetten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:29 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ik heb nog een pakje in de koelkastOh nee wacht
Als een andermerk maar iets duurder is dan ah huismerk heeft dat product voorrang. Euroshopper - bestaat dat nog - koop ik bijna nooit. Teveel slechte ervaringen mee gehad.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:41 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Daarnaast heeft het huis/nog mindere merk een k*tverpakking. Overigens Melk van Arla, biologisch en lekkerder (romig, echter niet meer vet) en dat voor maar 8 cent meer tov AH huismerk
Maar het komt vaak genoeg voor dat een huismerk beter is dan een A-merk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als een andermerk maar iets duurder is dan ah huismerk heeft dat product voorrang. Euroshopper - bestaat dat nog - koop ik bijna nooit. Teveel slechte ervaringen mee gehad.
Mwa. Valt te bezien. Bij melkproducten heb ik die ervaring iig niet.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar het komt vaak genoeg voor dat een huismerk beter is dan een A-merk.
A-merken zijn voor mij zelden beter dan b-c- of d-merken.. Lidl heeft prima spul, vaak beter dan de 'a' merken. Sowieso is veel fabrieksvoer neit echt lekker, welk merk dan ook. Ik koop thee wel van een specifiek merk, koffie haal ik versgebrand in de stad, augurken (zonder zoetstof !) van kuhne, verder boeit het me weinig. Sowieso liefst zo veel mogleijk zelf maken.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:24 schreef Ole het volgende:
Sommige zaken wil ik echt het liefst van een A merk, Van andere kan het me niet schelen.
Bijvoorbeeld:
A merk koop ik bijvoorbeeld altijd:
Koffie, thee, ontbijtkoek,bepaalde frisdranken, Cornflakes, perenijsjes
en niet CUL bepaalde verzorgingsproducten
Maakt me niet uit, maar b/c merk is veel goedkoper:
Mineraalwater(!) 'sultana's' :kaas/ mozzarella voor tosti's
Nu jullie!
Wij zijn chocomel overgestapt naar de extra pure van AH eigen merk, moet je zeker eens proberen,quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:36 schreef Grunge. het volgende:
Ik vind het wel belangrijk om echte Chocomel te hebben (al moet ik zeggen dat ik bij gebrek aan beter ook best van andere chocolademelk kan genieten, maar wel minder). Ik vind dat chocolademelk erg kan tegenvallen bij andere merken in vergelijking met Chocomel. Die van de Aldi en de Super de Boer-chocolademelk, poeh. Die laatste smaakt naar aardbei. En verder weet ik het even niet, want ik ben eigenlijk zo niet kritisch wat eten en drinken betreft.
Genoeg testen bij programma's als Kassa gezien waarbij een winkelmerk/Lidl/Aldi merk met volle overtuiging won van een A-merk.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Mwa. Valt te bezien. Bij melkproducten heb ik die ervaring iig niet.
Van Nelle geen A-Merk? Vertel, waarom niet?quote:
Lidl is inderdaad prima, ik haal er de meeste van mijn boodschappen. Het enige waar ik een a-merk echt op prijs stel is tomatenketchup en mayonaise. Verder merk ik nauwelijks verschil.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
A-merken zijn voor mij zelden beter dan b-c- of d-merken.. Lidl heeft prima spul, vaak beter dan de 'a' merken. Sowieso is veel fabrieksvoer neit echt lekker, welk merk dan ook. Ik koop thee wel van een specifiek merk, koffie haal ik versgebrand in de stad, augurken (zonder zoetstof !) van kuhne, verder boeit het me weinig. Sowieso liefst zo veel mogleijk zelf maken.
Mayonaise vind ik eerlijk gezegt het huismerk van AH beter dan de rest die AH verkoopt, hoewel te wat te zoet.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lidl is inderdaad prima, ik haal er de meeste van mijn boodschappen. Het enige waar ik een a-merk echt op prijs stel is tomatenketchup en mayonaise. Verder merk ik nauwelijks verschil.
Voor ''echte mayonaise'' kies ik voor zelf maken, maar toen ik kind was hadden wij thuis altijd Yofresh, en sindsdien eet ik dat het liefste bij de frites. Zelfgemaakte yoghurtmayonaise smaakt niet hetzelfde, dus vandaar.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mayonaise vind ik eerlijk gezegt het huismerk van AH beter dan de rest die AH verkoopt, hoewel te wat te zoet.
Supermarkt gehakt kopen en dat lekker vindenquote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Chips van de Lidl![]()
is die van de aldi in smaak ook vergelijkbaar met DE?quote:Op vrijdag 3 juni 2011 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En het goudmerk koffie van de Aldi is bv 100% arabica en duidelijk beter dan de in prijs vergelijkbare K&G of DE
Mijn moeder en neef (en die drinken wat koffie af op een dag) zeiden altijd dat die van de Aldi net zo goed smaakte, alleen minder sterk is. En daar ze van sterke koffie houden, moesten ze dan extra koffie gebruiken, voor dezelfde sterkte, en dan maakte het qua prijs bijna niet meer uit.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:13 schreef loecje het volgende:
[..]
is die van de aldi in smaak ook vergelijkbaar met DE?
ik drink zelf amper koffie maar iedereen in mijn omgeving drinkt DE.
De goudmerk van Aldi smaakt beter dan de gewone DE vind ik, geen Robusta er door.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:13 schreef loecje het volgende:
[..]
is die van de aldi in smaak ook vergelijkbaar met DE?
ik drink zelf amper koffie maar iedereen in mijn omgeving drinkt DE.
Het roodmerk heb ik nooit geprobeerd trouwens.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:35 schreef Felagund het volgende:
Goudmerk van de Aldi is idd lekker, die hebben mijn ouders altijd.
Ik ook niet. Ik vind het roodmerk van DE trouwens lekkerder dan het goudmerk.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het roodmerk heb ik nooit geprobeerd trouwens.
We hebben ze altijd voor de zaak van mijn man, gaat een pak of 2 per week minstens doorheen. Mensen daar zijn er gek op (in Duitsland is de koffie veel duurder en de meeste populaire merken niet te zuipen zo slecht)quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:42 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ook niet. Ik vind het roodmerk van DE trouwens lekkerder dan het goudmerk.
Het nadeel van de Aldi is dat ze die pakken dacht ik alleen in 500 gram hebben.
Is deze koffie in Duitsland niet bij de Aldi te koop? (Ik ga naar Duitsland, dus voor mij wel handig te weten).quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
We hebben ze altijd voor de zaak van mijn man, gaat een pak of 2 per week minstens doorheen. Mensen daar zijn er gek op (in Duitsland is de koffie veel duurder en de meeste populaire merken niet te zuipen zo slecht)
Thuis drink ik de arabica espresso van de Pelikaan
Nee, vreemd genoeg niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 14:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is deze koffie in Duitsland niet bij de Aldi te koop? (Ik ga naar Duitsland, dus voor mij wel handig te weten).
Baggerzoet die mayonaise van Unilever, zit een flinke schep suiker doorheen wat het frisse wat mayonaise zo lekker maakt compleet weg vaagt. Gelukkig is er tegenwoordig ook mayonaise zonder suiker te koop bij de supermarkt.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Lidl is inderdaad prima, ik haal er de meeste van mijn boodschappen. Het enige waar ik een a-merk echt op prijs stel is tomatenketchup en mayonaise. Verder merk ik nauwelijks verschil.
Unilever doet een schep suiker door alles heen. Veel mensen zijn zich niet bewust in hoeverre ze een suiker en zout junk zijn.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:02 schreef Erasmo het volgende:
Koffie kun je het beste gewoon in Nederland kopen.
[..]
Baggerzoet die mayonaise van Unilever, zit een flinke schep suiker doorheen wat het frisse wat mayonaise zo lekker maakt compleet weg vaagt. Gelukkig is er tegenwoordig ook mayonaise zonder suiker te koop bij de supermarkt.
Nu nog overal kaas overheen en dan hebben we dezelfde smaak als in de VS.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:10 schreef Tanin het volgende:
[..]
Unilever doet een schep suiker door alles heen. Veel mensen zijn zich niet bewust in hoeverre ze een suiker en zout junk zijn.
Ik wéét dat er suiker zit in Yofresh, en tóch vind ik hem lekker. Ik gebruik huisgemaakte zure mayonaise voor alle andere dingen die mayonaise kunnen gebruiken, maar Yofresh is er voor de frites. Smaken verschillen nu eenmaal, en dat moet gewoon kunnen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 15:02 schreef Erasmo het volgende:
Koffie kun je het beste gewoon in Nederland kopen.
[..]
Baggerzoet die mayonaise van Unilever, zit een flinke schep suiker doorheen wat het frisse wat mayonaise zo lekker maakt compleet weg vaagt. Gelukkig is er tegenwoordig ook mayonaise zonder suiker te koop bij de supermarkt.
Wat is een gerenommeerde supermarkt? Toch niet AH? Waar je gehakt koopt waarvan het vlees 2 jaar oud is.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:40 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Chips van de Lidl![]()
bronquote:HUIZEN - Lidl verkoopt de beste kwaliteit rundergehakt van Nederland. In de Gehakttest van het Algemeen Dagblad verslaat de prijsvechter alle supermarkten en slagerijen. De kwaliteit van het gehakt in de supermarkt scoort beter dan het gehakt van de slagers.
Het rundergehakt van Lidl scoort een 9,9 als eindcijfer. De score is opvallend, omdat de discounter pas sinds november 2004 is gestart met de verkoop van vers vlees. Over de smaak oordeelt het AD: \'Grof gedraaid gehakt. Goede, volle vleesgeur en dito smaak. Kortom, een topproduct.\' Als eindoordeel meldt de krant: \'Alles klopt en daarmee is Lidl de verrassende winnaar van de test. Het bewijs dat goed niet duur hoeft te zijn.\'
Kwaliteit Lidl
Lidl is uiteraard zeer blij met de uitslag van de test. \'Onze filosofie is het leveren van de beste kwaliteit tegen de laagste prijs. in zowel food als non-food. De uitverkiezing tot beste van Nederland in het rundergehakt bevestigt de hoge kwaliteitsstandaard welke Lidl van al haar producten verlangt\', zegt directeur Inkoop M. Koster van Lidl Nederland in het AD. Lidl hangt in al haar filialen plafondhangers op met het resultaat van de test en kondigt aan haar klanten mee te laten profiteren van deze uitverkiezing.
Super verslaat slager
Opvallend is dat de supermarkten veel beter scoren dan de slagerijen in de test. In de top tien van de 65 bezochte verkooppunten staan zes supermarkten. Na Lidl volgt Poiesz (eindcijfer 9,7) met een tweede plaats, Hoogvliet (eindcijfer 8,9) met een vierde plaats, Dekamarkt (eindcijfer 8,5) als zesde, Nettomarkt (eindcijfer 8,0) als negende en Boni (eindcijfer 7,8) als tiende. C1000, traditioneel gezien sterk in vlees, scoort een 22ste plaats (eindcijfer 6,9) en Albert Heijn eindigt met een 34ste plek (eindcijfer 5,4) in de middenmoot.
Achterhoedegevecht
Dirk van den Broek, Meermarkt en Plus komen slecht uit de test. Het Rundergehakt van Plus (eindcijfer 0) krijgt als oordeel: Afwijkende rubberachtige geur. Smaakt naar autoband. Of is het toch oude stopverf.\' Als eindoordeel krijgt het Plus-gehakt: \'Plus overtreedt wettelijke norm vetpercentage. Ook onhygiënisch, veel darmbacteriën. Dus geen plus, maar dikke min.\'
Bij pindakaas zit er bij Calvé bedroevend weinig pinda in.....ik ken C-merken waarin 95% pinda's zitten en die zijnquote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:36 schreef technofreak86 het volgende:
Mijn advies: kijk wat de ingredienten zijn. Bij de al eerder genoemde koffie kijk je wat voor bonen er in zitten.
Bij gehakt is vooral het vetpercentage belangrijk, helaas staat dat er niet op.
Bij bijv pindakaas kijk je naar hoeveel pinda's er in zitten.
Je zal zien dat soms het A-merk "beter" is, soms de aldi variant, en soms zit er geen verschil tussen de verschillende merken.
De enige echte pindakaas is wat mij betreft die van de natuurwinkel die alleen pinda's en zeezout bevat. Calvé vind ik niet te eten, veel te zoet.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:40 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij pindakaas zit er bij Calvé bedroevend weinig pinda in.....ik ken C-merken waarin 95% pinda's zitten en die zijnmaar blijkbaar is de prijs voor veel mensen toch een reden om zo'n merk af te wijzen.
Nadeel is wel dat daar altijd de olie komt bovendrijven en dat het heel wat kracht kost de boel weer te mengen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
De enige echte pindakaas is wat mij betreft die van de natuurwinkel die alleen pinda's en zeezout bevat. Calvé vind ik niet te eten, veel te zoet.
Dat van die olie is waar, maar dat heb ik er zeker wel voor over. Bij Calvé pindakaas zit er in ieder geval suiker in, dat vind ik echt niet lekker. Maar ja, ik hou ook niet van katjang pedis en m&m achtige snoepjes.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat daar altijd de olie komt bovendrijven en dat het heel wat kracht kost de boel weer te mengen.Bij die supermarktvarianten waarover ik het heb zal er inderdaad wel een emulgator inzitten om dat te voorkomen maar voor de rest is het ook pinda's en wat zout.
Calvé neem ik door de belachelijk lage hoeveelheid aanwezige pinda's al niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:01 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat van die olie is waar, maar dat heb ik er zeker wel voor over. Bij Calvé pindakaas zit er in ieder geval suiker in, dat vind ik echt niet lekker. Maar ja, ik hou ook niet van katjang pedis en m&m achtige snoepjes.
Ik kom eigenlijk nooit bij de AH dus die heb ik waarschijnlijk nooit gehad. Ik zal 'em eens proberen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 10:48 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wij zijn chocomel overgestapt naar de extra pure van AH eigen merk, moet je zeker eens proberen,
Wat is de volle overtuiging waard als je in Nederland zo'n beetje bent veroordeeld tot de smaak aardbei of perzik... Doe mij maar de uitzondering op de regel.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 10:58 schreef trovey het volgende:
Genoeg testen bij programma's als Kassa gezien waarbij een winkelmerk/Lidl/Aldi merk met volle
overtuiging won van een A-merk.
Zoals bijv. de Delicate chocoladerepen van de AH, tien keer beter dan die vieze Verkade repen, en ook nog eens 100 gram ipv 80 gramquote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:11 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar het komt vaak genoeg voor dat een huismerk beter is dan een A-merk.
En daarom is ie minder kankerverwekkend. Natuurlijk ftwquote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat daar altijd de olie komt bovendrijven en dat het heel wat kracht kost de boel weer te mengen.Bij die supermarktvarianten waarover ik het heb zal er inderdaad wel een emulgator inzitten om dat te voorkomen maar voor de rest is het ook pinda's en wat zout.
De smaak is toch wel de voornaamste reden voor mij om het te kopen. Maar doordat de olie bovendrijft zie je inderdaad wel dat het een natuurlijk product isquote:Op zondag 5 juni 2011 09:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En daarom is ie minder kankerverwekkend. Natuurlijk ftw
Tony repen ftw o/quote:Op zondag 5 juni 2011 00:19 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Zoals bijv. de Delicate chocoladerepen van de AH, tien keer beter dan die vieze Verkade repen, en ook nog eens 100 gram ipv 80 gram
En zo is 'arachideolie' weer een prijsverhogend woord voor pindaoliequote:Op zondag 5 juni 2011 09:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Let niet alleen op de merken, er zijn ook andere truuks. Zo is 'roerbakolie' eigenlijk gewoon arachideolie, maar dan drie keer zo duur.
Ik kan in mijn supermarkt geen 'pindaolie' op de etiketten vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat dat goedkoper zou zijn dan wanneer het 'arachideolie' heet. Waar koop jij iets met 'pindaolie' op het etiket?quote:Op zondag 5 juni 2011 09:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
En zo is 'arachideolie' weer een prijsverhogend woord voor pindaolie
Sligro en anders heeft een beetje toko het wel.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:49 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik kan in mijn supermarkt geen 'pindaolie' op de etiketten vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat dat goedkoper zou zijn dan wanneer het 'arachideolie' heet. Waar koop jij iets met 'pindaolie' op het etiket?
Sligro heeft er ook arachideolie op staan, net als de Hanos of toko´s. Pindaolie heet nu eenmaal arachideoliequote:Op zondag 5 juni 2011 09:51 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Sligro en anders heeft een beetje toko het wel.
Mijn toko voert dan wel weer Peanut oilquote:Op zondag 5 juni 2011 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sligro heeft er ook arachideolie op staan, net als de Hanos of toko´s. Pindaolie heet nu eenmaal arachideolie
Oei, de light-variant...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 19:57 schreef Grunge. het volgende:
Ik heb zelf ook altijd Calvé-pindakaas, maar dat is ook omdat die een light variant hebben. Pandapindakaas (Aldi) vind ik ook heel lekker, dus wat dat betreft... Toch wil ik bij de Chocomel wel even de cola toevoegen, want ik vind Coca-Cola Zero wel veel lekkerder dan andere merken.
Heb ik ergens gezegd dat er ook maar iets kankerverwekkend isquote:Op zondag 5 juni 2011 09:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
En daarom is ie minder kankerverwekkend. Natuurlijk ftw
Alles met mate, als de ene persoon een voorkeur heeft voor gewone en de andere voor light zie ik het probleem niet. Ik heb ook regelmatig de lightversie van het C1000 merk, gewoon omdat ik die ook lekker vind om af en toe op mijn brood te eten.quote:Op zondag 5 juni 2011 10:59 schreef foodlover het volgende:
[..]
Oei, de light-variant...
Kijk even en overtuig jezelf:
Het klinkt allemaal mooi: 25% minder vet. Maar het eerste wat mij opviel toen ik het voedingswaarde-etiket zag, was dat de calorische waarde (het aantal calorieën) helemaal niet veel lager is. Bij 25% minder vet, zou de calorische waarde meer dan 25% moeten dalen omdat een vet 2 tot 3 keer zoveel energie als koolhydraten en eiwitten levert.
Gewone pindakaas vs. light pindakaas (beiden calve)
Energie: 2690 kJ (640 kcal) vs. 2420 kJ (580 kcal)
Koolhydraten: 9,9 gram vs. 30 gram
- waarvan suikers: 2,5 gram vs.4,3 gram
Ik vind mayo in NL allemaal iets te zoet en te weinig smaak hebben. Dus welke ik dan neem maakt neit uit. Ik maak hem het liefst zelf met frambozenazijn, wat vers citroensap en goede mosterd... ( en ja, een miniscuul tikkie suiker... Beetje tussen franse en nl mayo in...quote:Op zaterdag 4 juni 2011 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mayonaise vind ik eerlijk gezegt het huismerk van AH beter dan de rest die AH verkoopt, hoewel te wat te zoet.
Die fout heb ik ook eens gemaakt. Ik mag hier nog gewoon zakjes aan de straat zetten, dan wil je wel een stevige zak. Mijn gedachte was "echt, een vuilniszak, wat kan je daar nu verkeerd aan doen" Blijkt een heleboel te zijn.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 11:27 schreef trovey het volgende:
Ik probeer eerst het goedkoopsteen als dat niet bevalt ga ik een stapje hoger dus het kan ook een B-merk zijn i.p.v. een A-merk waar ik eindig. Het enige waar ik vast een A-merk heb zijn mijn vuilniszakken, alleen KOMO, de rest is bagger.
same here, hoe vaak die goedkope teringzakken niet gescheurd zijn op weg naar de hoek van de straatquote:Op zondag 5 juni 2011 19:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die fout heb ik ook eens gemaakt. Ik mag hier nog gewoon zakjes aan de straat zetten, dan wil je wel een stevige zak. Mijn gedachte was "echt, een vuilniszak, wat kan je daar nu verkeerd aan doen" Blijkt een heleboel te zijn.
Idem. Komo ftwquote:Op zondag 5 juni 2011 19:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
same here, hoe vaak die goedkope teringzakken niet gescheurd zijn op weg naar de hoek van de straat![]()
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:42 schreef Fixers het volgende:
[..]
Die fout heb ik ook eens gemaakt. Ik mag hier nog gewoon zakjes aan de straat zetten, dan wil je wel een stevige zak. Mijn gedachte was "echt, een vuilniszak, wat kan je daar nu verkeerd aan doen" Blijkt een heleboel te zijn.
Bij mij ging het bij het uithalen van de zak uit de vuilnisbak vaak al fout, heb je weer de helft van de inhoud op de keukenvloer liggenquote:Op zondag 5 juni 2011 19:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
same here, hoe vaak die goedkope teringzakken niet gescheurd zijn op weg naar de hoek van de straat![]()
En zelfs de komo is niet meer wat het geweest is. Een vleesbakje prikt daar ook al zo doorheen. Ik heb nu premium merkzakken bij mijn emmer gekregen. Kosten ¤ 6,- per pak van 20. Da's 30 cent voor een vuilniszakquote:Op zondag 5 juni 2011 19:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |